Sonntag, 22. April 2007



پیروز باد مبارزه قهرمانانه معلمان
مردم زحمتکش و مبارز ایران

به‌رغم تمام اقدامات سرکوبگرانه‌ی رژیم جمهوری اسلامی علیه معلمان، که تا همین لحظه نیز منجر به دستگیری و اسارت ده‌ها تن از فعالان جنبش معلمان در سراسر کشور شده است،
به‌رغم تمام این بازداشت‌ها و تهدیدهای رژیم، برای مرعوب ساختن معلمان و بازداشت آنها از ادامه مبارزه، اعتصابات دو روز اخیر، تمام تلاش‌های مذبوحانه رژیم جمهوری اسلامی را نقش بر آب کرد. معلمان مبارز، همان‌گونه که در بیانیه ۱۰ فروردین ماه کانون‌های صنفی معلمان و شورای هماهنگی کانون‌ها، آمده بود، در روزهای ٢۶ و ٢۷ فروردین ماه، اعتصاب سراسری خود را به مرحله اجرا در آوردند و از حضور در کلاس‌های درس خودداری نمودند.
این اعتصاب، اغلب شهرها و مدارس کشور را فراگرفت و به یک اعتصاب عمومی معلمان تبدیل گردید. درجریان اعتصاب، ماموران وزارت اطلاعات وعوامل رژیم در مدارس، تلاش نمودند، با دستگیری، تهدید و به راه انداختن جو ارعاب، اعتصاب را در هم شکنند، اما موفق نشدند.
معلمان اعلام کرده‌اند که چنان‌چه مطالبات فوری آنها، از جمله اجرای لایحه هماهنگ پرداخت، برکناری وزیر آموزش و پرورش، آزادی تمام معلمان بازداشت شده و عذر خواهی مقامات دولتی به خاطر سرکوب و توهین به معلمان، تحقق نیابد، به اعتراضات، اعتصابات و سازماندهی گردهم‌آئی‌های اعتراضی، ادامه می‌دهند.
این اعتصاب معلمان، نه فقط از زاویه منافع و مطالبات خود آنها، بلکه از زاویه منافع عموم توده‌های مردم ایران و مبارزات آنها، دارای اهمیتی ویژه است.
این اعتصاب، یک ضربه محکم و جدی به رژیم اختناق وسرکوب بود، چرا که نشان داد، رژیم با تمام وحشی‌گری‌اش، قادرنیست اراده توده مردمی را که برای تحقق مطالبات خود به پا خاسته‌اند، درهم شکند. این خود یک پیروزی مهم و نه فقط برای معلمان، بلکه برای عموم توده‌های مردم ایران است. این پیروزی، روحیه مبارزاتی، ایستادگی و مقاومت را در مقابل ارتجاع حاکم، بالا برد وعموم توده‌های کارگر و زحمتکش، قطعا از این اعتصاب و ایستادگی می‌آموزند و در مبارزات آتی خود آن را به کار می‌بندند.
اعتصاب دو روز گذشته، نقش مهمی در گسترش اعتراضات معلمان واتحاد وهمبستگی آنها در مبارزه ایفا خواهد نمود. معلمان برخی شهرها و مدارس که در این اعتصاب حضور نداشتند، با این پیروزی اعتصاب، در حرکت‌های اعتراضی بعدی، به همکاران مبارزخود خواهند پیوست.
به جز گروه اندگی اعتصاب شکن که جیره خوار حکومت‌اند، بقیه معلمان، دردشان مشترک است و مطالبات واحدی دارند. بنابراین ضروری‌ست که متحدا اقدام کنند.
این حقیقت باید برهمگان روشن باشد که رژیم جمهوری اسلامی رفتنی‌ست. درمبارزه میان توده‌های وسیع کارگر و زحمتکش، با جمهوری اسلامی، بی‌طرفی وجود نخواهد داشت. کسی که جانب مبارزه توده‌های وسیع مردم را نگیرد، از مبارزه آنها حمایت نکند و در این مبارزه مشارکت ننماید، عملا جبهه رژیم ارتجاعی حاکم را تقویت کرده است.
از این‌رو، وظیفه عموم توده‌های کارگر و زحمتکش، زنان، دانشجویان ودانش‌آموزان است که از مبارزات کنونی معلمان حمایت کنند و با سازماندهی و تشدید مبارزات خود، یورش به دژ استبداد وارتجاع حاکم را گسترده‌تر سازند و لحظه سرنگونی جمهوری اسلامی را تسریع نمایند.
پیروز باد مبارزات معلمان
سرنگون باد جمهوری اسلامی -برقرار باد حکومت شورائی
سازمان فدائیان-اقلیت
کار – نان – آزادی – حکومت شورائی

نشانی ما روی اینترنت: http://www.fedaian-minority.org/آدرس الکترونیکی ما : mailto:info@fedaian-minority.org

Keine Kommentare: