Samstag, 16. Juni 2007

نبرد طبقاتی کارگران گسترش می یابد

اعتراضات، اعتصابات، تجمع ها و تظاهرات کارگران، روز به روز گسترده تر می شوند. کمتر روزی را می توان یافت که کارگران یک یا چند کارخانه و دیگر واحدهای تولیدی و خدماتی، به یکی از اشکال علنی و مستقیم مبارزه روی نیاورند.
امروز، کارگران نیشکر هفت تپه که تعداد آنها به ۵٠٠٠ نفر می رسد، در اعتراض به عدم تحقق مطالبات شان جاده فرعی بازار هفت تپه را بستند. کارگران متجاوز از دو ماه است که حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده اند. پیش از این، مدیریت این واحد که متعلق به جهاد کشاورزی ست، به کارگران قول داده بود که ده روز، دستمزدهای معوقه را پرداخت کند. اما به وعده خود عمل نکرد. بنابراین، کارگران مجددا دست به اعتراض زدند. این اعتراض با واکنش پلیس روبرو گردید. با این وجود کارگران مصمم اند تا تحقق مطالبات شان به اعتراضات علنی خود ادامه دهند.
کارگران کارخانه کاشی و سرامیک کازرون نیز همین امروز، در مقابل فرمانداری این شهر دست به تظاهرات زدند. دستمزد این کارگران نیز به تعویق افتاده و دوسال است که عیدی و بن های کارگری نیز به آنها داده نشده است. اعتراض کارگران، فرماندار را واداشت که با نمایندگان کارگران ملاقات کند. وی نیز همانند دیگر مقامات دولت، به کارگران قول داد که به زودی مطالبات آنها تحقق خواهد یافت. به نظر می رسد که این هم از نمونه وعده ای باشد که به کارگران نیشکر هفت تپه دادند، اما پس از گذشت ده روز به آن عمل نکردند.
خبرگزاری ایلنا همچنین خبر داد که ٢۵۰ تن از کارگران پارس زنیچ تولید کننده قطعات و لوازم یدکی اتوبوس، در اعتراض به پرداخت نشدن منظم دستمزد در هر ماه، دست به اعتراض زده اند. مدیر عامل این شرکت هر شش ماه یکبار و آن هم با چند فقره چک مدت دار، دستمزدها را می پردازد. اگر کارگران اعتراضی هم بکنند، آنها را اخراج می کند.
همچنین ۵۰۰ تن از کارکنان بخش درمان تامین اجتماعی، در یک تجمع اعتراضی درمقابل این سازمان نسبت به قطع فوق العاده جذب و فوق العاه شغلی شان شرکت کردند. آنها نیز با مشکل وضعیت معیشتی خود روبرو هستند.
این اعتراضات که خبر آنها در یک روز انتشار یافته است، نشان دهنده وضعیت وخیم شرایط مادی و معیشتی توده های کارگر و زحمتکش است. فشار اقتصادی که امروزه بر گرده توده های زحمتکش وارد می آید، در چند دهه گذشته بی سابقه است. دستمزد ناچیز کارگران جبران کننده حتا نیمی از مایحتاج روزمره آنها هم نیست که بتواند حداقل معاش کارگر را تامین کند. فقر و گرسنگی بی داد می کند.
نظام سرمایه داری حاکم بر ایران، کارگران را در معرض بی رحمانه ترین استثمار قرار داده است. سرمایه داران و رژیم سیاسی پاسدار منافع آنها، کارگران را از ابتدائی ترین حقوق محروم کرده اند. آنها به عمد حتا دستمزد کارگران را نمی پردازند، تا مانع از آن گردند، کارگران مطالبه افزایش دستمزد و دیگر مطالباتی را به میان کشند که اندکی وضع آنها را بهبود بخشد.
باید این سیاست ضد انسانی سرمایه داران و دولت آنها را درهم شکست. کارگران راه دیگری جز تشدید مبارزه برای رهائی از وضعیت فلاکت بار موجود ندارند. آنها به پا خاسته اند و با گسترش روز افزون مبارزات خود نشان می دهند که به یک جنگ طبقاتی آشتی ناپذیر علیه نظم ضد انسانی موجود روی آورده اند.
کارگران، با کشاندن مبارزه خود به بیرون از چاردیواری کارخانه، با راه پیمائی در خیابان ها، تجمعات اعتراضی درمعابر عمومی و در مقابل موسسات دولتی، بستن جاده ها و درگیری با نیروهای مزدور سرکوب حکومت، جدی بودن مبارزه خود را علیه وضع موجود، در برابر همگان به نمایش گذاشته اند.
سازمان فدائیان (اقلیت) قاطعانه از مبارزات پیگیر کارگران و مطالبات برحق شان حمایت می کند. به تعویق انداختن حقوق و مزایای کارگران باید متوقف شود. دستمزد کارگران باید افزایش یابد. سیستم قراردادهای موقت باید برافتد. کارگران باید از حق اعتصاب و آزادی ایجاد تشکل های مستقل برخوردار گردند.
سرمایه داران و رژیم مرتجع جمهوری اسلامی، در برابر حتا این فوری ترین مطالبات کارگران مقاومت می کنند.
سازمان فدائیان (اقلیت) کارگران ایران را به تشدید مبارزه علیه طبقه سرمایه دار و رژیم جمهوری اسلامی که پاسدار منافع آنهاست فرا می خواند. پیروزی از آن کارگران متحد است و شکست، سرانجام حتمی تمام مرتجعین و دشمنان طبقه کارگر.
سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی - برقرار باد حکومت شورائی


سازمان فدائیان (اقلیت)
٢۳خرداد ١۳۸۶

کار – نان – آزادی – حکومت شورائی

نشانی ما روی اینترنت:
www.fadaian-minority.orgآدرس الکترونیکی ما : info@fadaian-minority.org

Keine Kommentare: