Sonntag, 16. Dezember 2007


جان دانشجویان دستگیر شده در خطر است





مردم زحمتکش ایران، دانشجویان مبارز!
در یک هفته گذشته همزمان با بزرگداشت ۱۶ آذر روز دانشجو، تعداد زیادی از دانشجویان با یورش نیروهای امنیتی رژیم دستگیر شده اند. این دستگیری ها در شرایطی صورت گرفته که در طول یک هفته اخیر شاهد اعتراضات گسترده دانشجویی در اغلب دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه های تهران، همدان، مازندران، کرمانشاه، شیراز و ارومیه بوده ایم .بر طبق آخرین اخبار رسیده تا کنون بیش از ۳٠ دانشجو، که بیشتر آنها دانشجویان چپ و سوسیالیت هستند، دستگیر شده اند. ماموران اطلاعاتی رژیم، با یورش به منازل دانشجویان، وارد شدن به حریم دانشگاه ها و در خیابان ها اقدام به دستگیری و ربودن این دانشجویان کرده اند. به رغم پیگیری خانواده های دانشجویان دستگیر شده تا کنون از سرنوشت بیشتر آنها و محل نگهداری شان اطلاع دقیقی در دست نیست.
با مراجعه خانواده بهروز کریمی زاده به وزارت اطلاعات، مسئولین این وزارت گفته اند که بهروز توسط ماموران اطلاعات دستگیر نشده است. هنگام مراجعه مامورین لباس شخصی به منزل وی نیز هیچ کارت شناسایی از طرف ماموران ارائه نشده است. کلیه های بهروز در وضعیت وخیمی قرار دارد و در صورت عدم آزاد ی فوری دچار مشکلات جدی خواهد شد.
از طرف دیگر خبرها حاکی از آن است که دستگاه های امنیتی رژیم دست به احیای روش های قرون وسطایی شکنجه برای دانشجویان زده اند. حامد محمدی دانشجوی دانشکده اقتصاد دانشگاه مازندران زیر سخت ترین شکنجه ها قرارگرفته است. شکنجه گران رژیم، او را به صورت قپانی از سقف آویزان کرده اند.اگر چه دستگیری گسترده دانشجویان چپ و سوسیالیست و شکنجه آنها در راستای سیاست عمومی رژیم در گسترش فضای سرکوب واختناق بیشتر در جامعه صورت گرفته است، اما دانشجویان با شدت بخشیدن به اعتراضات شان ثابت کرده اند که سیاست سرکوب و وحشی گری های رژیم دیگر نه تنها قادر به جلوگیری از رشد جنبش های اعتراضی نیست، بلکه هم اکنون شاهد ارتقاء رادیکالیسم در جنبش های اجتماعی به ویژه جنبش دانشجویی نیز هستیم.دیر نیست که با بهم پیوستن کانون های جنبش طبقاتی کارگران و دیگرجنبش های اعتراضی جامعه از قبیل دانشجویان، زنان و معلمان شاهد جاری شدن سیل بنیان کن رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی باشیم.
سازمان فداییان (اقلیت) اقدام سرکوبگرانه رژیم جمهوری اسلامی را در بازداشت و شکنجه دانشجویان به دلیل فراخوان و شرکت در تجمعات دانشجویی به مناسبت ۱۶ آذر، شدیدا محکوم می کند و خواستار آزادی فوری و بی قید شرط آنهاست.
سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورائی
زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم
سازمان فدائیان (اقليت)
۱۶ آذر ۱۳۸۶
کار – نان – آزادی – حکومت شورائی

نشانی ما روی اینترنت:
www.fadaian-minority.orgآدرس الکترونیکی ما : info@fadaian-minority.org

Keine Kommentare: