Samstag, 8. September 2007

هفته دولت و عملکرد کابینه احمدی نژاد
چه کسی انتظار داشت در هفته دولت، سخنانی جز آنچه احمدی نژاد و اعضای کابینه‌اش برزبان آوردند، از آنان بشنود؟
هفته دولت به برشمردن اقدامات و دستاوردهای دولت طی یک سال اختصاص دارد و در این زمینه دولت احمدی نژاد سنگ تمام گذاشت. طبق معمول کلنگ ده‌ها طرح عمرانی بر زمین زده شد و آمار و ارقام رشد اقتصادی، سرمایه‌ گذاری داخلی و خارجی و طرح‌های درخشان برای حل مشکل بیکاری و سایر مسائل گریبانگیر جامعه ارائه گردید.
امسال اما هفته دولت، ویژگی خاصی نیز داشت. به لطف نیروهای ماوراءالطبیعه‌ای که حامی حکومت اسلامی و به طور ویژه احمدی نژادند، هفته دولت امسال نه در تیرماه‌ که در شهریورماه برگزار شد و به طور کاملا تصادفی با سالروز تولد مهدی موعود مصادف گشت. این تصادف میمون به هفته دولت ویژگی روحانی خاصی بخشید. دیگر احتیاجی نبود که احمدی نژاد از ظهور هاله نور دور سرش صحبت کند و احتمالا عده‌ای ناباور پیدا شوند که این ادعا را جدی نگیرند. لازم نبود احمدی نژاد از ضرورت رفتن به جمکران و نیایش بر سر چاه سخن بگوید. امت حزب‌الله خود می‌دانند که حکومت اسلامی آنچه در توان داشته باشد برای خوشبختی مسلمانان انجام خواهد داد و فراتر از این کاری از آن ساخته نیست. مابقی را باید ازحضرت اجل طلب کرد. کافی است هر مسلمانی به وظایف مسلمانی خود عمل کند، به حکومت اسلامی گردن نهد، چهل شب چهارشنبه متمادی به مسجد جمکران برود، نماز امام زمان گزارد و ‌از او تمنا کند زودتر ظهورنماید. آنگاه ابرمرد موعود از ورای غیب درمی‌آید و جهانی موزون، قدسی، پرعدل و داد و مملو از برکت برای بشریت به ارمغان می‌آورد.
احمدی نژاد رئیس‌جمهور حکومت الله برروی زمین که در تب ظهور حضرت می‌سوزد، نشانی‌های لازم را داد. او در مصاحبه با خبرنگاران خارجی و داخلی گفت: "امروز شرايط جهان به گونه‌ای است كه جنگ، تهديدات، ناامنی‌ها، كشتار ملتها، ادبيات خشن، فريب و نيرنگ و تزویر چشم‌انداز زندگی بشر را تيره و تار كرده است". هر مسلمانی می‌داند که این‌ها نشانه‌های ظهور مهدی موعود است. بنابراین او افزود: "موعود، عالم را در شرايط ويژه غيبت، مديريت و بشريت را به نقطه‌ی موعود هدايت می‌كند و زمان ظهور آن به رغم تصور انسانهای غافل كه می‌انديشند بسيار دير است، بر اساس وعده‌ی خداوند به زودی اتفاق می‌افتد". به راستی نیزطی یک سال گذشته تهدیدات، ناامنی، سرکوب، نیرنگ و تزویر، فقر و گرسنگی، اعتیاد و تن‌فروشی و در یک کلام تمامی پدیده‌هایی که چشم‌انداز زندگی را تیره وتار می‌کنند، از حد گذشت. به این معنا، ارزیابی احمدی نژاد از عملکرد کابینه در یک سال گذشته واقع‌بینانه بود.
ریاست جمهوری احمدی نژاد، روآمدن عقب‌مانده‌ترین جناح درون حکومت اسلامی بود و درعین حال اشغال بیش از پیش پست‌های سیاسی توسط نظامیان و عوامل وزارت اطلاعات. این خود به تشدید جو سرکوب و خفقان، تنگ‌تر شدن فضای تنفس فعالان جنبش‌های اجتماعی و وسعت گستره سانسور انجامید که به رسانه‌های خودی هم رحم نمی‌کند.
طی یکسال گذشته هر حرکت و اعتراضی به بهانه مقابله با ناتوی فرهنگی، و مبارزه با انقلاب مخملی و نارنجی منکوب شده است. دولت احمدی نژاد با اتکاء به این تاکتیک که حمله بهترین دفاع است، ناتوان ازمقابله با جنبش‌های اوج یابنده کارگری، زنان، دانشجویان و ملیت‌های تحت ستم، حرکت تهاجمی گسترده‌ای را به فعالان این جنبش‌ها سازماندهی کرد. رکورد تعطیل کردن نشریات، فیلتر وب‌سایت‌ها، بگیر و ببند و سرکوب دانشجویان، فعالان جنبش زنان و فعالان جنبش کارگری شکسته شد. دستگیری، ربودن، شکنجه و واداشتن به اعترافات تلویزیونی، که پس از دهه ۶۰ به صورت موردی انجام می‌شد، به امری روزمره تبدیل گشت. اجرای احکام سنگسار و اعدام‌های دسته‌جمعی رونق گرفت. کارگران، معلمان، دانش‌جویان، فعالان جنبش زنان و هر کسی که می‌توانست بطور بالقوه خطری محسوب شود، به جرم اقدام علیه امنیت ملی و محاربه با حکومت اسلامی به بند کشیده شدند. زندان‌ها از مخالفان سیاسی رژیم انباشته شدند. گله‌های حزب‌الله و نقاب‌پوشان امنیتی و انتظامی هنوز راضی نبودند. ده‌ها هزارتن به عنوان بدحجاب مورد توبیخ قراگرفتند، تحقیر شدند، جریمه شدند، تعداد زیادی به احکام شلاق و زندان محکوم شدند. اما عطش سرکوبگران فرونشستنی نبود.سپس نوبت به طرح "مبارزه با اراذل و اوباش" رسید. اراذل و اوباش متشکل در ارگان‌های سرکوب به جان جوانان افتادند. هزاران تن را دستگیر کردند، عده‌ای را آفتابه به گردن در خیابان‌ها گرداندند، تعدادی را به زندان افکندند و ده‌ها تن را در انظار عمومی به دار آویختند. فرمانده انتظامی ناحیه تهران، در توضیح کارنامه ارگان‌های سرکوب در این زمینه اعلام کرد که ۹۷۷هزار تن در چارچوب طرح مبارزه با بدحجابی به اشکال مختلف که حداقل آن تذکر شفاهی بوده، مورد برخورد قرار گرفته‌اند.
در عرصه اجتماعی نیز اوضاع به همین ترتیب است. بر انبوه کودکان کار و فقیر خیابانی افزوده شد. بخش قابل توجهی از کودکانی هم که سرپناهی دارند، از تحصیل بازمانده‌اند و می‌بایست به جای رفتن به مدرسه کار کنند تا کمک خرج خانواده باشند و بنا بر آمار رسمی حکومت، تعداد این کودکان به چند میلیون بالغ می‌شود. تعداد معتادان از شمار خارج است. آمار رسمی دو سال پیش تعداد معتادان را حدود سه میلیون برآورد می‌کند و مسئولان حکومت اسلامی به ناگزیر اذعان می‌کنند که تعداد معتادان بسیار بیش از این حرف‌هاست. پدیده زنان تن فروش در سال گذشته نیز گسترش یافت. فروپاشی خانواده‌ها به نقطه انفجار رسیده است. بنا بر اطلاعات ارائه شده توسط مديركل ثبت اسناد واملاك استان تهران، بنا بر آمار چهار ماهه اول سال جاری، در ازای هر ۵/۵ مورد ازدواج، یک مورد طلاق صورت می‌گیرد. کار به جایی رسیده است که مسئولان حکومت اعلام می‌کنند اعتیاد و طلاق بزرگترین آسیب‌های اجتماعی هستند. اما این هنوز کافی نیست. کابینه احمدی نژاد درنظر دارد جامعه امروز ایران را درست به شکل جامعه عربستان صدر اسلام درآورد. پس، لایحه‌ای به مجلس ارائه داد که چندهمسری مردان را، که از ابتدا مجاز بود، تسهیل کند. با تصویب این لایحه، هر سپاهی، حاجی بازار و یا نوکیسه دیگری اگر به رئیس دادگاه اثبات کند که تمکن مالی دارد و قول دهد که رعایت عدالت را بکند، می‌تواند بدون اجازه همسر اول، همسر دوم، سوم و چهارم اختیار کند و قاضی دادگاه هم که وظیفه‌اش صیانت احکام شرع انور است، طبیعتا نهایت تلاش خود را به کار خواهد گرفت که قوانین الهی را بطور کامل اجرا نماید.
دولت احمدی نژاد در یکسال گذشته در عرصه مسائل منطقه ای هم فعالیت چشمگیری داشته است. درنظر است که افغانستان، عراق، لبنان و فلسطین نیز از الگوی مشابهی پیروی کنند. قرار است تا ظهور مهدی موعود، نمایندگان او بر روی زمین، عرصه بالقوه فرمانروائی او را گسترش دهند تا مردم در عرصه‌های وسیع‌تری از ظهور او بهره ‌مند شوند. این را نیز احمدی نژاد در گفتگو با خبرنگاران داخلی و خارجی مورد تاکید قرار داد زمانی که گفت آمریکا در عراق و کل منطقه شکست خورده و ناگزیر است منطقه را ترک کند و در این صورت خلاء قدرتی در منطقه ایجاد خواهد شد که می‌بایست پرشود.
بنابراین، باید منتظر ماند و دید سال آینده در هفته دولت امت اسلام تا چه میزان به ظهور مهدی موعود نزدیک شده است.
اما، میلیون‌ها انسانی که سال‌هاست راه خود را از حکومت اسلامی جداکرده‌اند، می دانند که مهدی موعود نجات بخش آنان نیست. آن ها قطعا این دوره را نیز پشت سرخواهند گذاشت و به احمدی نژاد نشان خواهند داد که با سرکوب و ایجاد وحشت نمی‌توان جلوی مبارزه‌ای را که از اعماق می‌جوشد، سد کرد.

Keine Kommentare: