Mittwoch, 23. April 2008


اعتصاب کارگران کارخانه قند بردسیر
وارد هشتمین روز خود شد




صبح روز گذشته بیش از ۵٠٠ کارگر کارخانه قند بردسیر، در ادامه اعتراضات خود، بار دیگر در مقابل فرمانداری این شهر، دست به تجمع اعتراضی زدند وخواستار پرداخت عیدی، پاداش آخرسال وحقوق های معوقه خود شدند.
کارگران کارخانه قند بردسیر که از روز شنبه ٢۴ فروردین اعتصاب خود را آغاز کرده بودند، در ادامه اقدامات اعتراضی خود، روز ٢۷ فروردین ماه به شهر کرمان رفته و با تجمع در برابر استانداری کرمان، بار دیگر خواهان پرداخت مطالبات خود شدند.
اما از آنجا که کارفرما و مسئولین دولتی از رسیدگی به وضعیت کارگران و پرداخت مطالبات آن ها امتناع کردند، کارگران در یک اقدام ابتکاری و برای جلوگیری از انتقال و فروش قند، از روز ٢٨ فروردین، بر درب انبارهای کارخانه قفل زدند و روز بعد نیز برای چندمین بار در برابر فرمانداری بردسیر دست به تجمع زدند.
در حالی که اعتصاب کارگران کارخانه قند بردسیر وارد هشتمین روز خود شده است وکارگران به کرات در برابر نهادهای حکومتی دست به تجمع زده اند، اما تاکنون خواست کارگران برآورده نشده است و کارفرما تا این لحظه از پرداخت عیدی وپاداش، که معمولا در ماه آخرهر سال، به کارگران پرداخت می شود، خودداری کرده است. علاوه براین، بیش از هفت ماه است که حقوق کارگران پرداخت نشده است. این درحالی ست که وضعیت اقتصادی ومعیشتی کارگران این کارخانه، به ویژه در طی این چندماه، با شدت بیشتری رو به وخامت رفته است، به نحوی که کارگران حتا قادر به تهیه نان و سیب زمینی هم، برای خود واعضای خانوادۀ خود نمی باشند.
از وخامت وضعیت اقتصادی ومعیشتی کارگران واز فقر، نداری وگرسنگی کارگران این کارخانه، همین بس که گفته شود ، حتا مغازه داران ونانوایان بردسیر نیز دیگر حاضر نیستند به کارگران جنس نسیه بفروشند.
وخامت اوضاع اقتصادی ومعیشتی، تنها به کارگران کارخانه قند بردسیر محدود نمی شود. در شرایط حاضر اکثریت قریب به اتفاق کارگران ایران، تحت فشارهای شدید اقتصادی ومعیشتی قرار دارند وبا فقر و گرسنگی فزاینده ای دست به گریبان اند.
مسبب اصلی وضعیت وخامت بار کارگران، مسبب اصلی فقر، گرسنگی ونداری کارگران از جمله کارگران کارخانه قند بردسیر، ، کس دیگری جز سرمایه داران و رژیم پاسدار منافع آن ها نیست.
کارگران کارخانه قند بردسیربرای احقاق حقوق خویش راه دیگری ندارند جز آنکه دست در دست سایر کارگران، مبارزات خود را علیه سرمایه داران و رژیم سیاسی حامی آن ها تشدید کنند.
سازمان فدائیان (اقلیت) از اجتماعات اعتراضی و اعتصاب کارگران کارخانه قند بردسیر قویاً حمایت می کند وخواستار پرداخت فوری حقوق های معوقه و سایر مطالبات کارگران است



سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- بر قرار باد حکومت شورائی
زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم
سازمان فدائیان (اقلیت)
١ اردیبهشت ٨۷
کار – نان – آزادی – حکومت شورائی

www.fadaian-minority.org نشانی ما روی اینترنت:
info@fadaian-minority.org آدرس الکترونیکی ما :


Keine Kommentare: