Mittwoch, 2. September 2009


ویژه نامه خبری شماره ۹۳ سازمان فدائیان (اقلیت) ۱۱ شهریور ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/

کارگران ایران خودرو یورش به کارگران واگن پارس را محکوم می کنند
دوستان عزیز و همکاران گرامی
یورش همه جانبه نیروهای سرکوبگر برای شکستن مقاومت کارگران واگن پارس آغاز گشته است. ما کارگران ایران خودرو حمله به کارگران واگن پارس را محکوم کرده و ضمن حمایت و پشتیبانی از خواست‌های بر حق کارگران از مدیریت ایران‌خودرو می‌خواهیم که هر چه زودتر به خواست‌های کارگران احترام بگذرد و اجازه ندهد تا بیش از این کارگران آسیب ببیند.
زنده باد جنبش کارگران واگن پارس
جمعی از کارگران ایران‌خودرو

چند آمار کارگری
- اخراج ۵۰۰ کارگر از شرکت روکش چوبی ایران ۹۰۰ کارگر از کارخانه صنایع مخابراتی از راه دور و ۲۳۰ کارگر هتل آزادی طی یک ماه و نیم گذشته در رسانه‌ها گزارش شده است.
- کارخانه ایرالکو مجبور است محصولات خود را حدود ۷۰۰ تومان زیر بازار در بورس کالا بفروشد که باز هم به دلیل بالاتر بودن قیمت آلومینیوم نسبت به بازارهای جهانی خریداران استقبال نمی‌کنند. این بحران باعث شده تولید ایرالکو ۵۰ درصد کاهش یابد.
- در ۵۰۰ کارخانه، ۲۰۰ هزار کارگر از ۳ تا ۵۰ ماه حقوق دریافت نکرده‌اند.
- شرکت‌های بزرگ صنعت فولاد بورسی با میانگین بازدهی منفی ۴۴ درصد طی تیر ماه ۸۷ تا پایان تیر ماه ۸۸ دوران رکود را تجربه می‌کنند.
- با واردات بیش از یک میلیون تن شکر در سال گذشته، ۵۰ درصد واحدهای تولیدی شکر در مدار زیان قرار گرفتند و در باقی کارخانه‌ها نیز تولید عملا متوقف شده است. (ندانیوز)
تشکیل شورای کارگران لاستیک سازی دنا و تصرف کارخانه از سوی کارگران

منابع کارگری خبر می‌دهند که کارگران کارخانه لاستیک‌سازی دنا در تهران با پلاکاردهای "مدیر بی‌لیاقت استعفا استعفا"، "اخراج ۴ نماینده توهین به ۲۰۰۰ پرسنل"، "ما کارگران لاستیک‌سازی دنا خواستار خلع ید مدیران بی‌کفایت هستیم"، "هیات مدیره بی‌لیاقت اخراج باید گردد" اقدام به برپایی تجمع اعتراضی کردند. کارگران این کارخانه لاستیک‌سازی می‌گویند پس از آن که لیستی از نام همکاران اخراجی خود را مشاهده کردند، با تشکیل شورایی ضمن اخراج مدیران کارخانه، مدیریت آن را برعهده گرفتند.

تعداد کشته‌شدگان اعتراضات اخیر به ۷۲ نفر رسید
بهشتى، عضو كمیته پیگیرى امور زندانیان و کشته شدگان حوادث پس از انتخابات، اعلام كرد كه شمار كشته شدگان اعتراض‌هاى خیابانى به ۷۲ نفر رسیده است. او گفت هنوز خانواده‌هایی هستند که جرأت نمی‌کنند به این کمیته مراجعه کنند.

عدم پرداخت مطالبات كارگران
كارگران كارخانه "مژده وصل شیراز" خواستار پرداخت مطالبات عقب افتاده خود شدند. شعبه قزوین این كارخانه نزدیك به ١٨٠ كارگر دارد. این كارگران هم اكنون ۵ ماه حقوق و ٢ ماه عیدی و پاداش از كارفرما طلبكار هستند. اگر چه تاكنون به مراكز مختلف مراجعه و اعتراض كرده‌اند، نتیجه‌ای عایدشان نشده است. هم اكنون كارگران كارفرما را تهدید كرده‌اند كه در صورت عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان، همانند كارگران "شمع نور"‌و "چینی البرز" به خیابان‌ها خواهند ریخت.

تجمعات اعتراضی خانواده های زندانیان سیاسی برای آزادی عزیزان در بندشان
بنابه گزارشات رسیده تجمعات اعتراضی خانواده ها در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین همچنان ادامه دارد. علیرغم فشارها، تهدیدات و برخوردهای غیر انسانی این ۲ نهاد سرکوبگر، خانواده ها با پایداری تحسین‌آمیز تا آزادی تمامی عزیزان در بندشان آرام نخواهند نشست.
روز چهارشنبه نیز بیش از ۱۰۰ نفر از خانواده‌های بازداشت‌شدگان در مقابل دادگاه انقلاب تجمع کردند. در مقابل زندان اولین نیز ۳۰ نفر از خانواده‌ها که اکثرا مادران بودند، تجمع کرده و خواهان ملاقات با عزیزان‌شان بودند.

عدم پرداخت حقوق كارگران تونل توحید
بیش از سه هزار كارگری كه در ساخت تونل توحید، مشغول به كار هستند، نزدیك به شش ماه است كه حقوق دریافت نكرده‌اند. تونل توحید یكی از بزرگترین پروژه‌های شهر تهران می‌باشد. شركت پیمانكار ساخت تونل، كارگران را به شهرداری تهران حواله می‌دهد و شهرداری تهران می‌گوید كه قرارداد كارگران با شركت پیمانكار است، در نتیجه زیر مجموعه شركت پیمانكار هستند. در این میان كارگران نزدیك به شش ماه است كه حقوقی دریافت نداشته‌اند.

کارفرما، کارگران را به اخراج تهدید کرد


كارگران شاغل به كار در كارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران، نزدیك به هفت ماه است كه حقوق و مزایای خود را دریافت نداشته‌اند. كارگران از هفته پیش در اعتراض به این امر چندین بار دست به تحصن در محل كارخانه زدند. امروز صبح كارفرمای موقت این كارخانه، كارگران را تهدید كرده و گفت چنانچه به سركار خود نروید، همه‌تان را از طریق كمیته انضباطی اخراج خواهم كرد. با گفتن این جملات، كارگران كه كاسه صبرشان لبریز شده بود، به محوطه كارخانه و خیابان‌های اطراف آن ریخته و شروع به دادن شعار كردند. كارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران یكی از واحدهای صنعتی استان فارس می‌باشد كه پس از واگذاری به بخش خصوصی دچار مشكل شده است.

انتقال منصور اسالو به سلول‌های انفرادی بند ۱ معروف به سگدونی
به گزارشات رسیده از بند ۴ زندان گوهردشت کرج، منصور اسالو رئیس هیئت مدیره شرکت اتوبوس‌رانی تهران بعد از ظهر امروز، چهارشنبه، به سلول‌های انفرادی بند ۱ معروف به سگ دونی انتقال داده شد.
این بند معروف به بند آخر خطی‌هاست و پاسداران بندها آن را سگ‌دونی می‌نامند.
اسالو از بیماری‌های متعددی رنج می‌برد و انتقال او به این سلول‌ها جانش را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

احضار فعالان کارگری هفت‌تپه به اداره اطلاعات
روز سه‌شنبه ۱۰ شهریور علی نجاتی، فریدون نیکوفر و رضا رخشان از مسئولان سندیکای کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه طی احضاریه‌ای کتبی از سوی دادستانی، به اداره اطلاعات شهرستان شوش احضار شدند. این احضاریه به وسیله حراست شرکت به آقای رضا رخشان مسول روابط عمومی این سندیکا ابلاغ شده است.
گفتنی است قبل از تحویل نامه نیروی حراست تاییدیه‌ای در خصوص تحویل نامه از این فعال کارگری اخذ نموده، نامه را به صورت شفاهی به وی ابلاغ و از تحویل اصل نامه به ایشان امتناع ورزیده‌اند. در احضاریه مورد اشاره آمده است فردا صبح مورخ ۱۰ شهریور ماه این فعالان کارگری باید خود را به ستاد خبری شهرستان شوش معرفی کنند در صورت عدم مراجعه حکم جلب صادر خواهد شد. همچنین در احضاریه مذکور هیچگونه اشاره ای به اتهام و یا دلیل احضار این افراد نشده است.

گزارش ارسالی یکی از کارگران نیرو گاه برق سنندج به کمیته هماهنگی
گزارش رسیده از نیروگاه برق سنندج
آخرین وضعیت کارگران در نیروگاه برق قلیان شرکت پرهون طرح قسمت b-o-p. در این قسمت از نیروگاه ۳۵ نفر کارگر مشغول به کار هستند.
در این کارگاه کارگران شامل هیچ گونه حق و حقوق قانونی بر اساس قوانین موجود کار نمی‌باشند. این کارگران برای اعتراض به این وضعیت چندین بار به اداره کار نامه نوشته و خواستار آن شدند که بازرس اداره کار جهت بررسی وضعیت کاری آنان به نیروگاه برق آمده تا از نزدیک با شرایط بغرنج کاری آن‌ها شوند. اداره کار بالاخره بعد از چندین بار نامه‌نگاری با فرستادن بازرس موافقت کرد و با رئیس سازمان آقای محمودی ملاقاتی کرده اما هیچ گونه گزارشی از وضعیت کارگران نیروگاه تهیه نشد.
در روز شنبه مورخ ۷ شهریور ۱۳۸۸ تعداد ۱۶ نفر از ۳۵ نفر شاغل در قسمت b-o-p به دلیل این که کارفرما دیگر بیمه آن‌ها را رد نکرده بود اخراج شدند. از تعداد ۳۵ نفر شاغل، کار فرما تنها تعدای از کارگران را بیمه کرده است. نیروگاه بعد از اخراج ، هنوز پول کارگران را پرداخت نکرده و هنوز بلاتکلیف می‌باشند.

بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران در باره اصلاح قانون کار
کارگران
قانون کار فعلی تماما ضد کارگری است. گسترش قراردادهای موقت، عدم پرداخت به موقع دستمزدها، اخراج سازی‌ها، عدم وجود ذره‌ای امنیت شغلی، دستمزدهای زیر خط فقر و سایر بی حقوقی‌های تحمیل شده بر ما کارگران، تا آنجا که به حیطه قوانین مربوط می‌شود نتیجه همین قانون کار موجود است.
بر اساس تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار موجود، انعقاد قرارداد موقت با کارگران در کارهای دائمی به رسمیت شناخته شده است و در نتیجه وجود این نوع قراردادها و ترس دائمی کارگران از عدم تمدید قرارداد و اخراج سازی، صاحبان سرمایه در ایران قادر شده‌اند برده‌وارترین شرایط را بر کارگران تحمیل کنند و به بهای فقر و گرسنگی روزافزون میلیون‌ها خانواده کارگری، دست به انباشت ثروت‌های افسانه‌ای بزنند. با این حال به زعم مسئولین بلند پایه دولت، قانون کار فعلی باید در راستای ایجاد انگیزه‌های كارآفرینی بیشتر تغییر کند.
ایجاد انگیزه برای صاحبان سرمایه، چیزی جز تضمین سود بیشتر برای آنان و تحمیل بی حقوقی هر چه بیشتر بر ما کارگران نیست. گویی تاکنون صاحبان سرمایه از قانون کاری که توسط آن قادر به تحمیل بی حقوقی مطلق بر کارگران بشوند، بی بهره بوده‌اند و امروزه باید قانون کار در راستای تضمین منافع هر چه فزون‌تر صاحبان سرمایه و به این ترتیب ایجاد انگیزه در آنان جهت غارت بیش از پیش دسترنج ما کارگران تغییر کند.
خواست برچیده شدن قراردادهای موقت، افزایش دستمزدها، جلوگیری از اخراج‌سازی، تامین امنیت شغلی و ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری از اساسی‌ترین خواست‌های ما کارگران در طول سالیان گذشته بوده است که در هر فرصتی آن‌ها را فریاد زده‌ایم.
اصلاح قانون کار فعلی در پشت درهای بسته بدون تردید متضمن هیچ یک از خواست‌های اساسی ما کارگران نخواهد بود و همانگونه که مسئولین بلند پایه دولت و وزیر کار اذعان کرده‌اند این تغییرات در راستای تضمین هر چه بیشتر سود صاحبان سرمایه است و بدون تردید برخورداری صاحبان سرمایه از تضمین بیشتر برای سودآوری سرمایه، مستلزم تحمیل شرایط به غایت برده‌وارتری بر ما کارگران از طریق گذراندن قوانین جدید است.
کارگران و هم سرنوشتان
قانون کار در هر کشوری اهرم اصلی تعیین سرنوشت زندگی و معیشت ما کارگران است و گواه این امر قانون کار موجود است که با برسمیت شناحته شدن قراردادهای موقت در آن، امروزه ما به بردگانی برای صاحبان سرمایه تبدیل شده‌ایم.
در قانون کار فعلی باید تغییرات بنیادی صورت بگیرد، اما نه آن تغییری که در پشت درهای بسته و بدون حضور نماینده‌های منتخب کارگران صورت می‌گیرد و عده‌ای از کارفرمایان و صاحب منصبان دولتی در مورد سرنوشت ما تصمیم می‌گیرند.
اتحادیه آزاد کارگران ایران از آنجا که هر گونه تصمیم‌گیری در مورد قانون کار را، تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت کارگران می‌داند، بدینوسیله با محکوم کردن تغییراتی که در قانون کار در پشت درهای بسته صورت گرفته است، خواهان تغییرات بنیادی در قانون کار موجود از طریق دخالت مستقیم نماینده‌های منتخب مجامع عمومی کارگران است و از تمامی اعضای خود و عموم کارگران می‌خواهد ضمن اعتراض گسترده به تصویب کلیات اصلاح قانون کار در پشت درهای بسته و عدم انتشار آن، یکپارچه و متحدانه خواهان تغییر قانون کار موجود از طریق دخالت مستقیم نماینده‌های منتخب خود در مجامع عمومی کارگری و با محوریت تضمین خواست‌های اساسی کارگران در آن بشوند.
اتحادیه آزاد کارگران ایران دهم شهریور ماه

هویت یک جانباخته دیگر تائید شد
محمود رئیسی‌نجفی، یکی دیگر از شهروندانی است که در حوادث پس از انتخابات ۲۲ خرداد در میدان آزادی تهران مورد ضرب و شتم واقع شد و جان خود را از دست داد.
این کارگر که از سر کار به خانه بازمی‌گشته، توسط مأموران سرکوب رژیم مورد ضرب و شتم شدید قرار می‌گیرد. او ماجرا را برای همسرش چنین تعریف کرده است: "بعد از پایان کار، من از طرف میدان آزادی به خانه می‌آمدم که دیدم مردم در حال فرار هستند و عده‌ای هم آنان را تعقیب می‌کنند. متوجه شدم که عده‌ای مسلح و باتوم به دست مردم را می‌زنند و فراریان را تعقیب می‌کنند. من از ماجرا بی‌خبر بودم و اصلا نمی‌دانستم که چرا این نیروها مردم را تعقیب می‌کنند و می‌زنند. من راه خود را می‌رفتم که این نیروها مرا گرفتند و با باتوم و مشت و لگد به شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند. هر قدر هم به آنان گفتم که من از سر کار دارم بر می‌گردم و اصلا نمی‌دانم که چه خبر است، اعتنا نکردند و مفصل مرا کتک زدند." او پس از به هوش آمدن متوجه می‌شود همراه با عده‌ای دیگر که یا مرده بودند و یا بی‌هوش بودند، در اتومبیلی قرار دارد و موفق می‌شود سرنشینان آن اتومبیل را قانع کند که او رها کنند و مردم برایش ماشین گرفته و خود را به خانه‌اش می‌رساند.
شدت جراحات او به حدی بوده که پاهایش باد کرده و دستش هم فلج شده و شکمش هم ورم کرده بود. اما خانواده به علت ترس از انتقال وی به بیمارستان خودداری می‌کند. و پس از ۱۳ روز که به بیمارستان برده می‌شود، بیمارستان از پذیرش او خودداری می‌کند و فردای آن روز در خانه فوت می‌کند.
پس از مرگش، جنازه به پزشکی قانونی کهریزک برده می‌شود و خانواده با مشکل فراوان می‌تواند جنازه را پس بگیرد و در بهشت زهرا دفن کند.

نیروهای امنیتی به دنبال منبع افشای خبر دفن مخفیانه کشته شدگان
تیم جدید مستقر در وزارت اطلاعات پس از انتشار خبرهای دفن مخفیانه کشته شدگان حوداث پس از انتخابات در وب سایت‌های خبری، اقدام به راه‌اندازی یک تیم ویژه تحقیق برای پیدا کردن سرنخ‌های "درز" این خبر کرده است.
به گزارش روز، این دفتر خبری تحت نظر یک کارشناس عالی‌رتبه این وزارت خانه اداره می‌شود که سوابق زیادی در برخورد با اصلاح‌طلبان در سال‌های اخیر داشته است.
لازم به ذکر است در هفته‌های اخیر انتشار خبرهای دفن مخفیانه جان‌باختگان بازتاب خبری گسترده‌ای در داخل و خارج از کشور داشت و نمایندگان مجلس و مسئولان بهشت زهرا در مراحل مختلف سعی در تکذیب این خبر داشتند که هر بار با انتشار مدارک جدید صحت اخبار منتشر شده بیشتر مشخص شد.

دستگیری بهائیان
خبرگزاری "شیعه آنلاین" خبر داد كه نیروهای امنیتی رژیم سركوبگر جمهوری اسلامی، در یك عملیات گسترده و وسیع، اماكن و فروشگاه‌های عرضه كتب بهائیت را شناسائی كرده و تعداد زیادی را بازداشت نمودند. همچنین در این خبر آمده است كه در استان كرمان نیز، بهائیان در بین افغان‌های ساكن اردوگاه‌های مستقر در این استان، نفوذ كرده و با دادن امكانات تحصیلی تربیتی و سوادآموزی رایگان، آن‌ها را جذب می‌كنند.

احضار ده‌ها دانشجو در دانشگاه تبریز و صدور احکام سنگین تعلیق و محرومیت
چندین دانشجوی دانشگاه تبریز توسط کمیته انضباطی احضار شده‌اند و برای تعدادی از آن‌ها احکام سنگینی نظیر محرومیت از خوابگاه و تعلیق از تحصیل صادر شده است.
در پی اعلام نتایج انتخابات تقلبی و بر گزاری تجمعات اعتراضی در دانشگاه تبریز، کمیته انضباطی این دانشگاه بیش از ۳۰ نفر از دانشجویان را احضار کرده و برای هشت نفر از آن‌ها حکم سنگین ۲ سال محرومیت از خوابگاه و دو ترم تعلیق را صادر کرده است.

صدور احکام انضباطی برای دانشجویان دانشگاه علم وصنعت و احضار آنان به وزارت اطلاعات
کمیته انضباطی دانشگاه علم و صنعت که از هفته‌ی گذشته احضار گسترده فعالین دانشجویی این دانشگاه را به کمیته انضباطی آغاز نموده، برای چند دانشجوی این دانشگاه احکام انضباطی صادر کرد.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر، حمیدرضا صحرایی و علی اسدالهی دو دانشجوی دانشگاه علم و صنعت با حکم کمیته انضباطی به دو ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محکوم شدند. این در حالی است که احکام صادر شده منجر به اخراج این دانشجویان می‌گردد.
درهفته جاری، ده‌ها دانشجوی دانشگاه علم و صنعت به این کمیته احضار شده‌اند و به گفته مسئولین دانشگاه این احضارها ادامه خواهد داشت.
همچنین در هفته‌های گذشته حدود ده تن از فعالین دانشگاه علم و صنعت به اداره ی پیگیری وزارت اطلاعات احضار گشته‌اند.

رسول بداقی بازداشت شد
رسول بداقی از اعضای کانون صنفی معلمان ایران و فعال حقوق بشر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. نیروهای امنیتی با مراجعه به منزل شخصی بداقی، اقدام به تفتیش منزل و ضبط لوازم شخصی وی از جمله دست نوشته‌ها، کتب و غیره کرده و سپس این فعال صنفی و همکار مجموعه فعالان حقوق بشر را با خود به نقطه نامعلومی منتقل کرده‌اند.
از سرنوشت بداقی پس از بازداشت و همچنین دلایل بازداشت وی اطلاعی در دست نیست.

محکومیت دوباره مسعود کردپور
به گزارش کانون صنفی معلمان کردستان، مسعود کردپور روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر کرد که به تازگی از زندان آزاد شده است به حکم هیئت رسیدگی به تخلفات اداری استان آذربایجان غربی به بازخرید از خدمت محکوم شد.
لازم به ذکر است که این معلم کرد پیشتر به شهرستان تکاب تیعید شده بود و به اتهام تبلیغ علیه نظام و مصاحبه با رسانه‌های داخل و خارج یک سال را در زندان سپری نموده است.
او پس از آزادی از زندان دوباره توسط هیئت رسیدگی به تخلفات اداری به استناد به رای دادگاه انقلاب از خدمت در آموزش و پرورش باز خرید شد. مسعود کردپور دارای بیست و یک سال و شش ماه سابقه‌ی تدریس و خدمت می‌باشد.

محاکمه نادر احسنی از دستگیرشدگان گرامی‌داشت ۱۶ آذر
به گزارشات رسیده، نادر احسنی از دستگیرشدگان گرامی‌داشت ۱۶ آذر ۱۳۸۶ صبح امروز برای محاکمه به شعبۀ ۲۸ دادگاه انقلاب فراخوانده شد.
قاضی این دادگاه، محمد مقیسه‌ای (معروف به ناصریان) از اعضای کمسیون مرگ قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ بود.
در دادگاه مقیسه‌ای به محض باز کردن پرونده نادر احسنی با صدای بلند شروع به داد و فریاد کرده و می‌گوید، شماها خانوادگی نسل اندر نسل چپ هستید مثل این كه نمی‌خواهید آدم بشوید و می‌خواهید تا آخر عمرتان همین جوری بمانید. او همچنین تمامی موارد اتهام را با داد و فریاد می‌خواند. اتهامات وارده عبارتند از اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، عدم اعتقاد به پوشش زنان، اغتشاش در دانشگاه، شرکت در مراسم غیر قانونی در دانشگاه، عدم اعتقاد به احکام اسلام و مبانی جمهوری اسلامی و...، اما احسنی هیچ یک از موارد اتهام را نپذیرفت.
نادر احسنی در تاریخ ۱۱ آذر ماه ۱۳۸۶ از جلوی منزل شخصی پدری خود توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده و به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین که در کنترل بازجویان وزارت اطلاعات است منتقل شد.

ناصح فریدی با وثیقه آزاد شد
ناصح فریدی فعال مدنی و دانشجویی که در ۲۴ خرداد ماه و در دفتر ستاد شهروند آزاد توسط نیروهای امنیتی و بدون حکم قضایی بازداشت شده بود، سرانجام پس از ۷۸ روز آزاد شد.
این فعال حقوق بشر که ۱۸ روز گذشته را بدون قرار بازداشت در زندان اوین به سر می‌برد، با تامین قرار وثیقه‌ی ۵۰ میلیون تومانی روز جاری از زندان اوین آزاد شد. لازم به ذکر است در دادگاه یکصد تن از حوادث اخیر شهر تهران، در کیفرخواست دادستان نام او با اتهام ارتباط با اپوزیسیون اعلام شده بود.

تلاش خامنه‌ای برای تطمیع خانواده‌ها و سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم
خامنه‌ای که خود دستور سرکوب و کشتار مردم را صادر کرده بود، و تاکنون نیز منکر همه این جنایات بود، اکنون تحت عنوان دلجویی از خانواده‌های جانباختگان و شکنجه‌شدگان بخصوص آن‌هایی که مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند، دستور داده است با پرداخت پول خانواده‌ها را تطمیع و راضی کنند تا از طرح جنایات رژیم در رسانه‌ها خودداری کرده و موضوع را پیگیری نکنند.
یکی از مواردی که برخی از بازداشت شدگان به آن اشاره می‌کنند، حضور سردار رادان و برخی دیگر از فرماندهان نیروی انتظامی در بین شکنجه‌گران بوده است. یکی دیگر از موارد نیز که برخی از افراد به آن اشاره کرده‌اند، موضوع تجاوز به زندانیان است.
اکثر آسیب‌دیدگان کهریزک، با توجه به نحوه‌ی برخورد شکنجه‌گران و همچنین متجاوزان، معتقدند که تجاوزها اشتباه شخصی یک یا دو نفر از پرسنل نبوده و به عنوان یک شکنجه‌ی سیستماتیک برای افرادی که بر سر موضع خود می‌مانده‌اند و تسلیم بازجویان نشده‌اند، به کار رفته است.

شکنجه به جرم تصادف با یک آخوند
آژانس ایران خبر نامه‌ای زیر را درج کرده است: این روزها كه دادگاه‌های نمایشی این نظام را از تلویزیون دنبال می‌كنیم به خوبی می‌فهمیم كه این اعتراف‌گیری فقط در حد همین سران نبوده و جوانان و حتی قشر پایین جامعه را هم شامل می‌شود، اعتراف به چیزی كه مطلقا اساس و پایه‌ای ندارد. چند روز پیش مطلبی را از یكی از كارگران ساختمان‌سازی كه در ساختمان‌های در حال ساخت زعفرانیه كار می‌كند شنیدم كه گویای این حرف است. موضوع از این قرار بوده که: یکی از کارگرانی که در ساختمانی در حال ساخت در زعفرانیه مشغول به کار است ۲۰ روز پیش با موتورش با یک آخوند تصادف می‌کند و توسط ماموران دستگیر می‌شود. در اثر این تصادف آخوند فقط سرش کمی خراش برمی‌دارد، اما این کارگر بخت برگشته تعریف می‌کرد که پس از دستگیری از وی می‌خواستند اعتراف کند قصد کشت این آخوند را داشته و کلی شکنجه‌اش کرده‌اند. یکی از شکنجه‌ها این بوده که این كارگر بیگناه را درون یک گونی می‌کردند و می‌گفتند الان از کوه پرتت می‌کنیم و مستمر تكرار می‌كردند كه تا اعتراف نکنی، حال و روزت این است. اما این كارگر نگون‌بخت كه كاری نكرده بوده حاضر به اعتراف نمی‌شود سرانجام مزدوران و ماموران او را پرت می‌كنند كه بعد او متوجه می‌شود كه او را از پله‌ها پرت كرده اند و دست و پا و دندان‌های او شكسته است.

خودكشی در ایستگاه مترو


چند دقیقه به ساعت ١٢ ظهر امروز یك پسرجوان ١٧ ساله هنگام رسیدن خط یك مترو، به ایستگاه، خود را به جلوی آن انداخت و خودكشی كرد. این حادثه در ایستگاه دروازه دولت، روی داد. پس از آن از آن بلندگوی‌های ایستگاه‌های مترو علت تاخیر در حركت قطارها را نقص فنی اعلام كرده و قطارها در ایستگاه قبل مسافران را پیاده و با تعویض خط دوباره مسیر را بر می‌گردند.

دستگیری تماشاگران در دبی
تعدادی از تماشاگران ایرانی دیدار دو تیم پرسپولیس و الكرامه، كه در شهر دبی برگزار شد، هنگام مسابقه شروع به دادن شعار كردند. پس از چندی پلیس دبی اقدام به دستگیری این افراد نمود. از وضعیت این تماشاگران پس از مسابقه اطلاعی در دست نیست.

درب شهرداری زنجان پلمب شد!
شهردار جدید شهر زنجان پس از دریافت حكم شهرداری، هنگامی كه به محل كارش مراجعه كرد با درب بسته و پلمب شده آن روبرو شد. گفته می‌شود در پی بدهی شهرداری به بنیاد مستضعفان، و شكایت این بنیاد به مراجع، روز گذشته درب اصلی شهرداری كه در ضلع شرقی آن واقع شده است، توسط مراجع قضائی پلمب شد. هم اكنون تردد به شهرداری از درب پشتی شهرداری، مشرف به خیابان دانشگاه علوم پزشكی امكان‌پذیر است.


زندانی سیاسی آزاد باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی
به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید
برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org
Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate


Keine Kommentare: