Dienstag, 8. September 2009



سازمان فدائیان (اقلیت) ویژه نامه خبری شماره ۹۹


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
شعاردهی خانواده‌های دستگیرشدگان در مقابل زندان اوین
به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی، خانواده‌های دستگیرشدگان در مقابل زندان اوین تجمع اعتراضی خود را بر پا کردند. آن‌ها همزمان با افطار بانگ الله‌اکبر و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند.
حدود ساعت ۱۹ تعدادی از خانواده‌های دستگیرشدگان اعتراضات اخیر در مقابل زندان اوین تجمع کردند و هر لحظه بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. خانواده‌ها در زیر پل مقابل زندان اوین تجمع کرده‌اند. آن‌ها هنگام افطار به صورت گروهی اقدام به سر دادن بانگ الله‌اکبر و شعار مرگ بر دیکتاتور نمودند. شعارهای آن‌ها مدت زمانی طولانی ادامه یافت. علاوه بر خانواده‌ها، تعدادی از فعالین و مردم به عنوان پشتیبانی و حمایت از آن‌ها به جمع خانواده‌ها پیوستند. نیروهای سرکوبگر رژِم نیز در محل حضور دارند. در ابتدای مراسم یک ماشین نیروی انتظامی حضور داشت ولی هنگامی که خانواده ها اقدام به شعار دادن کردند، به سرعت به تعداد نیروهای سرکوبگر افزوده شد تا لحظۀ انتشار این گزارش در حدود ۳ خودروی نیروی انتظامی در صحنه حضور دارند. نیروهای سرکوبگر اقدام به تهدید خانواده‌ها نمودند ولی خانواده‌ها به آن‌ها اعلام کردند تا مراسم خود را انجام ندهیم از این‌جا تکان نخواهیم خورد. نیروهای سرکوبگر از خودروهای خود خارج شده‌اند و خانواده‌ها را در محاصرۀ خود دارند.
تجمع اعتراضی كارگران كارخانجات مخابراتی راه دور شیراز
بار دیگر كارگران كارخانجات مخابراتی راه دور شیراز، در مقابل كارخانه تجمع كرده و خواستار رسیدگی و پرداخت به حقوق‌های معوقه خود شدند. این كارگران نزدیك به ٨ ماه است كه حقوق نگرفته و همچنین بعضی از مطالبات سال ٨٦ نیز هنوز پرداخت نشده است. هم اكنون نیز نزدیك به ٣٠٠ نفر از كارگران آماده بازنشستگی می‌باشند، ولی نمی‌توانند، زیرا نه مسئولین كارخانه بدهی را تقبل می‌كند و نه تامین اجتماعی.
در اجتماع اعتراضی امروز یكی از كارگران دست به خودكشی زد، كه سریعا توسط دیگر كارگران نجات یافته و به بیمارستان منتقل شد. كارگران اعلام داشتند كه در صورت عدم رسیدگی در مرحله بعد جلوی استانداری فارس تجمع خواهند كرد و در صورت عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان، به تهران، مقابل دفتر رئیس جمهور رفته و دست به تجمع خواهند زد.
بلاتکلیفی سعید رستمی، کارگر افغانی در زندان اوین
بیش از ۱۵۰ تن در مراسم روز جهانی کارگر در ۷۷ اردیبهشت ۸۸ (اول ماه مه) در پارک لاله تهران بازداشت شدند. اتهام بازداشت‌شدگان از سوی دستگاه امنیتی اقدام علیه امنیت ملی و بر هم زدن نظم عمومی عنوان شد. تا زمان تنظیم این اطلاعیه تمامی بازداشت‌شدگان به جز دو تن از زندان آزاد شده‌اند. دو فرد در بازداشت مانده سعید رستمی و مهدی شاندیز فراهانی نام دارند. سعید رستمی متولد کابل و تبعه افغانستان شاغل در تهران، زیر پله نوروزخان به عنوان کارگر پخش مواد غذایی در زندان اوین بند هفت سالن ۳ به صورت بلاتکلیف مانده است. نیز برای مهدی شاندیز فراهانی وثیقه ۸۰ میلیون تومانی صادر شده که نامبرده به دلیل عدم‌ توانایی در تودیع آن همچنان در زندان به سر می‌برد.
تاکنون سه نامه از طرف سعید رستمی به دادگاه تحویل داده شده است. همچنین یک نامه به سفارت افغانستان و یک نامه از سفارت افغانستان به وزارت امورخارجه ایران و از آنجا به دادگاه تحویل داده شده است. علی‌رغم قول‌های متعدد قاضی یا بازپرس شعبه ۲ امنیت دادسرای انقلاب تهران مبنی بر آزادی وی به هیچ کدام از نامه‌ها ترتیب اثر داده نشده است.
در حالی که دولت ایران اعلام نموده که وی در صورت آزادی از زندان از کشور اخراج و به افغانستان بازگردانده خواهد شد، سعید رستمی از داشتن وکیل یا فردی برای پیگیری وضعیت پرونده خود محروم است. از سوی دیگر به گفته‌ی سخنگوی سفارت افغانستان ۱۹ تبعه افغانستان در اعتراضات خیابانی اخیر دستگیر شده‌اند که همین امر موجب تعویق در پیگیری وضعیت وی و آزادی از زندان شده است.
تیراندازی به سوی مردم به هنگام دستگیری
یک شهروند میانسال در قم توسط نیروهای لباس شخصی هدف گلوله قرار گرفت. ظهر امروز ۱۷ شهریورماه، فردی میانسال (۳۵-۴۰ ساله) که به همراه همسر و فرزند خردسال خود در خیابان ۱۹ دی شهر قم با ماشین سواری پراید (مدل ۱۳۲) به سمت کمربندی کاشان در حال حرکت بود توسط عده ای از نیروهای لباس شخصی که سوار بر اتومبیل پژو (مدل جی ال ایکس) بودند دستگیر شد.
مزدوران لباس شخصی پس از توقف در مقابل اتومبیل فرد مزبور و سد راه وی با ضرب و شتم در مقابل همسر و فرزند خردسال این مرد، سعی کردند وی را به داخل اتومبیل خود منتقل کنند که با مقاومت و فرار این فرد، مزدوران به سوی وی در میان جمعیت شلیک کردند و او را از ناحیه کتف زخمی کردند.
نامبرده پس از اصابت تیردر حالی که شعارهایی مثل "مرگ بر خامنه‌ای" می‌داد، توسط نیروهای لباس شخصی به همراه خانواده‌اش به داخل خودرو نیروهای مزبور برده و نهایتاً به نقطه نامعلومی منتقل شد. لازم به ذکر است هویت و اتهام شهروند مذکور و همچنین نهاد و رسته نیروهای لباس شخصی مشخص نیست.
جان خبرنگار زندانی در معرض خطر جدی است
محمد حسن فلاحیه‌زاده خبرنگار زندانی صبح امروز به بهداری زندان اوین منتقل شده است.
به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی، فلاحیه‌زاده خبرنگار عرب زبان تلویزیون العلام می‌باشد که به ۳ سال زندان و ۳۰ هزار دلار جریمه نقدی محکوم شده است که به دلیل عدم توان پرداخت جریمه مزبور همچنان در زندان بسر می‌برد.این گزارش می‌افزاید او در اعتراض به کارشکنی، بهانه‌سازی و عدم آزادی پس از پایان محکومیتش از سه روز پیش اعتصاب غذای خشک نموده است که به دلیل ضعف جسمانی در اثر اعتصاب غذا حالش به وخامت گرائیده و به بهداری زندان اوین منتقل شده است.
حوادث ناشی از كار، در آینه آمار رسمی
طبق گزارش رسمی سازمان تامین اجتماعی در سه ماهه اول امسال بیش از چهار هزار و ٤٢٦ نفر، ‌از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی دچار حوادث ناشی از كار شدند. در آمار ارائه شده، تهران با ٣٨٠ نفر و استان خراسان جنوبی با ١٩ نفر دارای بیشترین و كمترین،‌ میزان حوادث بوده‌اند. از تعداد كل حادثه‌دیدگان چهار هزار و ٣٥٦ نفر مرد و ٧٠ نفر زن بوده و یك‌هزار و ١٣٢ نفر بر اثر جراحات وارده فوت كرده‌اند. همچنین در آمار ارائه شده گفته شده است كه نزدیك به چهار هزار و ١٠٨ نفر آسیب دیده، در محل كارگاه،‌ دچار حادثه شده‌اند.
اخبار اعتراضات مردمی در سایت "برنا نیوز"
سایت برنا نیوز كه از سایت‌های وابسته به دولت احمدی‌نژاد می‌باشد، امروز تغییر شكل مبارزات مردمی را چنین گزارش می‌كند. به گفته این سایت، عده‌ای از مدتی قبل طرحی برای شلوغ كردن در واگن‌ها و ایستگاه‌های مترو را دنبال می‌كردند و هم اكنون این طرح به اتوبوس‌رانی رسیده است. این سایت می‌نویسد نزدیك به ٤ روز است كه افرادی ٤٠ تا ٤٥ ساله به صورت منظم و برنامه‌ریزی شده از ابتدای خطوط وارد اتوبوس‌های شركت واحد شده و شروع به سخنرانی می‌كنند. محور صحبت‌های این افراد چنین است:
١- تحریک احساسات مردمی نسبت به کشته شدگان اغتشاشات اخیر.
٢- تحریک مردم در زمینه گرانی و تورم.
٣- دعوت مردم به اقدام بر علیه نظام و شکستن سکوت و راه اندازی تجمعات اعتراض آمیز.
٤- تضعیف سران نظام خصوصا رهبری و ریاست جمهوری.
٥- مظلوم نمایی جهت تاثیر در توده مردم.
٦- اعلام خبر تعطیلی روزنامه‌ها و سایت‌ها و این‌که آزادی در کشور وجود ندارد.
احضار ۱۵ روزنامه‌نگار به وزارت اطلاعات
در پی ارسال یك نامه به دادستان تهران كه بیش از ٣٣٠ روزنامه‌نگار آن را امضا کرده بودند، مامورین امنیتی وزارت اطلاعات بیش از ۱۵ تن از نویسندگان این نامه را به وزارت اطلاعات احضار كرده و آن‌ها را تهدید كردند. نویسندگان نامه از دادستان تهران خواسته بودند، كه به رویه‌های مرتضوی در دادستانی پایان داده شود و روزنامه‌های توقیف شده را رفع توقیف كند. همچنین گفته می‌شود كه به این روزنامه نگاران گفته شده است كه حق خروج از كشور را ندارند.
برنامه‌ریزی رژیم برای مقابله با اعتراضات دانشجویی
علی فضلی،‌ فرمانده سپاه سیدالشهدا استان تهران در نشست تشكیلاتی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان، نگرانی خود از گشایش دانشگاه را به زبان آورد. وی اعتراضات دانشجویی كنونی را ادامه تظاهرات سال ٧٨ نامید. در پایان نیز گفت كه در هفته آینده با روسای دانشگاه‌ها، جلسه مشتركی دارد، كه این جلسات مشترك و اتاق فكری كه چند دوره‌ای است با روسای دانشگاه‌های استان تهران داریم، شنبه هفته آینده در این تبادل نظر و هماهنگی به دنبال انجام بخشی از اقدامات هستیم! البته وی به این اقدامات اشاره‌ای نكرد! ولی هر چه باشد با هدف هماهنگ كردن سركوب و یورش مجدد به خوابگاه دانشجویان خواهد بود.
بگیر و ببند و احضارها در آستانه روز "قدس"
در آستانه آخرین جمعه ماه رمضان که نظام آن را روز جهانی قدس نام‌گذاری کرده، احضار رهبران تشکل‌های صنفی و اجتماعی و فرهنگی توسط نهادهای امنیتی در استان کردستان آغاز شده است. نهادهای امنیتی در این احضارها به آن‌ها هشدار می‌دهند که در اعتراضات احتمالی در روز "قدس" شرکت نکنند.
گفته می‌شود در این احضارها از مسوولان اتحادیه و مجامع صنفی تعهداتی مبنی بر جلوگیری از همراهی کسبه و بازاریان در راهپیمایی روز قدس اخذ می‌شود. نهادهای امنیتی به خاطر تعطیلی مراکز دانشگاهی اکثر تلاش خود را معطوف به بازاریان و کسبه شهرهای کردستان از جمله سنندج، مریوان و سقز کرده‌اند تا مانع از شرکت آنان در راهپیمایی معترضین در روز قدس بشوند. از سوی دیگر سازمان بازرگانی کردستان نیز از طریق تشکیلات بازرسی خود اقدام به احضار بازاریانی کرده است که به نارضایتی از سیاست‌های نظام مشهورند و با تشکیل پرونده‌های کلان و جعلی بازرسی برای اخذ جرایم سنگین، می‌کوشد آنان را وادار به تسلیم و عدم شرکت در راهپیمایی روز قدس کنند.
میثاق یزدان‌نژاد به ۱۴ سال زندان محکوم شد
میثاق یزدان‌نژاد دانشجوی ۲۳ ساله رشتۀ مترجمی زبان دانشگاه پیام نور شهریار، پس از ۲ سال بلاتکلیفی، روز دوشنبه ۱۶ شهریور ماه در شعبۀ ۱۵ دادگاه انقلاب، توسط قاضی صلواتی به ۱۴ سال زندان و تبعید به زندان رجایی شهر محکوم شد.
یزدان‌نژاد در ۱۸ شهریور ۸۶ به جرم شرکت در سالگرد کشتار زندانیان در تابستان ۶۷ بازداشت شد و به اتهام ارتباط با یک گروه مخالف جمهوری اسلامی در دو سال گذشته به صورت بلاتکلیف در زندان اوین محبوس بوده است.
یكی از فعالین زنان ممنوع ‌الخروج شد
عاطفه پهلوان، ‌از فعالان حقوق زنان در استان گلستان، ممنوع الخروج اعلام شد. گفته می‌شود هنگامی كه عاطفه پهلوان روز پنج‌شنبه در فرودگاه خمینی، پس از گذشتن از خروجی، آماده سوار شدن به هواپیما بود، توسط یك مامور لباس شخصی از صف خارج شده و پاسپورتش ضبط می‌شود. در آن‌جا به وی گفته می‌شود كه در تاریخ ٢٦ مرداد با حكم قضائی دادستان گرگان، ممنوع ‌الخروج شده است. در پیگیری خانم پهلوان در روز شنبه، علت این امر بر اساس گزارشات اداره اطلاعات ذكر شده است.
تشدید فضای خفقان و سرکوب در شاهرود
بنا بر خبر دریافتی از شاهرود، با آغاز به کار مجدد پلیس ارشاد، این مزدوران به آزار واذیت جوانان می‌پردازند. نیروهای سرکوب رژیم به جوانان گیر می‌دهند و آن‌ها را جلوی چشم مردم تحقیر می‌کنند. در این میان دختران با شدت بیشتری مورد حمله وهجوم قرار می‌گیرند.
انجمن اسلامی دانشگاه تهران اخبار رسانه‌ها را تكذیب كرد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشكی تهران با صدور یك اطلاعیه،‌ اخبار برخی از رسانه‌ها مبنی بر انبار كردن سلاح در زیرزمین ساختمان این انجمن را تكذیب كرد. در این اطلاعیه گفته شده است كه : ‌"تهمت شگفت‌انگیز و خلاف واقع "انبار نمودن سلاح در زیرزمین انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران" که به صورت همزمان در تاریخ هفتم شهریور ماه در برخی خبرگزاری‌ها و بعد از آن در روزنامه‌ها انتشار یافت در شرایطی مطرح می‌شود که زیرزمین واقع در ساختمان این تشکل در خیابان ١٦ آذر با سایر تشکل‌های ساکن در ساختمان مشاع بوده و صرفاً در اختیار این تشکل قرار ندارد."
عاطفه امام پس از ٢٨ساعت آزاد شد
عاطفه،‌ دختر یكی از دستگیرشدگان كه روز یکشنبه دستگیر شده بود، در بهشت زهرا،‌ آزاد گردید. در این رابطه وی می‌گوید كه در خیابان طالقانی وی را به زور در داخل یك ماشین انداخته و چشمانش را می‌بندند، و در همان‌جا به وی اجازه می‌دهند كه از طریق تلفنش به خانواده خود موضوع دستگیرش را بگوید. سپس در یك محل مورد بازجویی قرار می‌گیرد. او را تهدید می‌كنند كه باید به روابط نامشروع با برخی از فعالان سیاسی بخصوص جوانان اعتراف كند. در ادامه با پخش مكالمات تلفنی وی، كه آن را ضبط كرده بودند،‌ او را به توهین به رئیس جمهور و خامنه‌ای متهم می‌كنند. عاطفه در رابطه با افرادی كه دستگیرش كرده‌اند تنها حدس می‌زند كه یكی از افرادی را كه از اطلاعات سپاه برای دستگیری پدرش مراجعه كرده بود، در میان این نیروها دیده است. همچنین در این مدت مرتب از مكانی به مكان دیگر منتقل شده است،‌ تا این كه وی را با چشم‌بند در بهشت زهرا رها می‌كنند.
مشکلات در شرکت شوگا
شرکت شوگا همواره با شروع ماه شهریور نصف مبلغ عیدی کارگران را به آن‌ها پرداخت می‌کرد، ولی بنا به خبر رسیده امسال این عیدی هم مانند مساعده و چیزهای دیگر عقب افتاده است و امکان دارد که اصلا پرداخت نشوند.
مدیر عامل شرکت که چند ماه مساعده کارگران را هم پرداخت نکرده است، اکنون عیدی نیم سال اول را هم به کارگران نداده است که همین مسئله باعث درگیری‌هایی بین شورا و مدیریت شده است.
چند روز پیش نیز ماموران وزارت بهداشت برای سرکشی به شرکت شوگا آمده بودند و گویی این بار مدیران شرکت نتوانسته بودند که با اهدای محصولات شرکت، مشکلات بهداشتی و محیطی شرکت را مخفی نگه دارند و کارشناسان بهداشت از اکثر مکان‌های کارخانه ایراد گرفته‌اند و هشدار داده‌اند که اگر تا ۳ ماه آینده این مشکلات رفع نشوند، اول جرایم سنگینی برای شرکت در نظر می‌گیرند و اگر باز هم برای رفع این مشکلات اقدامی نشد در صدد تعطیلی شرکت برمی‌آیند. از آنجا که مدیران هیچ وقت در رفع مشکلات موفق نبوده‌اند به جای این که این مشکلات را رفع کنند کارشناسانی را استخدام کرده‌اند تا به آن‌ها راهی نشان دهند تا از دست ماموران بهداشت فرار کنند حالا کارگران در این محیط آلوده صدمه ببینند مهم نیست.
دفتر مهدی كروبی پلمپ شد
اسماعیل گرامی مقدم،سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، خبر داد که دفتر مهدی کروبی به حکم دادستانی تهران پلمپ شد. او گفت: حوالی ساعت ۱۵ تعدادی از ماموران با حكم دادستان تهران با مراجعه به دفتر آقای كروبی واقع در جمشیدیه تهران ضمن بازرسی محل كار ایشان مبادرت به جمع آوری اسناد و مدارك موجود و نیز CD، رایانه و فیلم كردند.
وی افزود: ماموران همچنین افرادی را كه برای ملاقات با آقای كروبی به دفترش آمده بودند را به همراه شخص دبیر كل به خارج از ساختمان هدایت كردند. سخنگوی اعتماد ملی همچنین از بازداشت سردبیر سایت اعتماد ملی خبر داد.
حمله به کمیته پیگیری با دستور احمدی‌نژاد
در حالی که پرویز سروری نماینده مردم تهران و رئیس كمیته بازداشت شدگان اخیر در دبیر خانه شورای عالی امنیت ملی مدعی است "كارها ادامه دارد و به هر بازداشتگاهی كه می‌رویم از آزادشدگان آنجا لیستی تهیه و از آنان مصاحبه‌ها و گزارشاتی تهیه می‌كنیم" اما با یورش دیروز نیروهای امنیتی به کمیته پیگیری امور زندانیان پس از انتخابات بیش از گذشته بر نمایشی بودن این نوع پیگیری‌ها صحه گذاشته شد.
به گزارش پایگاه خبری نوروز، یک منبع آگاه در شورای عالی امنیت ملی به خبرنگار رویداد گفت: به باور بسیاری از اعضای کمیته بازداشت شدگان در شورای امنیت ملی نتیجه حاصل نباید فرق چندانی با نتیجه حمله نیروی انتظامی در ۱۸ تیر ۷۸ به کوی دانشگاه داشته باشد. در آن زمان نیز تنها یک سرباز به جرم دزدیدن ریش‌تراش از خوابگاه دانشجویان محکوم شد.
این منبع افزود: حمله به کمیته پیگیری امور زندانیان با دستور مستقیم محمود احمدی‌نژاد صورت گرفته است. وی در جلسات قبلی این شورا به تشکیل این کمیته و کمیته‌های مشابه معترض بودند و تاکید داشتند باید به صورت قاطع با این حرکات برخورد شود تا کسانی احساس نکند می‌توانند در این‌گونه موارد وارد شوند.
سایت ایرنا حتی دروغ گفتن بلد نیست
امروز صبح، سایت ایرنا مدعی یك مصاحبه با كاسپین ماكان (نامزد ندا) شده است. هدف این مصاحبه این است كه كاسپین تحت فشار نبوده و مجبور به اعترافی نیست. فقط سایت ایرنا فراموش كرده است كه در این مصاحبه‌ی دیكته شده‌ی مزدوران وزارت اطلاعات، زندانی بودن كاسپین را تكذیب بكند. هر كس كه این مصاحبه را بخواند متوجه می‌شود، كه این مصاحبه تائیدی است بر زندانی بودن كاسپین. و حال سوال این‌جاست كه سایت ایرنا چگونه توانسته است با یك زندانی مصاحبه كند؟‌
بازداشتگاه پاسارگاد؟
تمدن استاندار تهران در حاشیه نشست تشكیلاتی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران به سوالات خبرنگاری كه از وی پرسید، شما در صحبت‌های خود در مورد بازدید از بازداشتگاه‌های قانونی صحبت كردید آیا بازداشتگاه غیرقانونی هم داریم؟ پاسخ داد خیر بازداشتگاه غیرقانونی نداریم! و وقتی در رابطه با بازداشتگاه پاسارگاد سوال شد، استاندار تهران گفت من تا به حال حتی نام این بازداشتگاه را نشنیده‌ام!
افزایش آمار جنین‌های خیابانی
 
 
در یكی از سایت‌های حامی دولت، گزارشی از آمار روزافزون جنین‌های خیابانی به چاپ رسیده است. در این گزارش كه فقط به كودكان آلوده به ایدز اشاره شده است، آمده است كه، بر اساس گزارش‌های رسمی تعداد جنین های سقط و رها شده در کنار خیابان افزایش قابل توجهی یافته است. تنها تعداد جنین‌های سقط شده دارای HIV مثبت در گوشه و کنار خیابان‌ها و سطل آشغال‌های شهرداری در سال ٨٧ نسبت به سال پیش از آن ٧ برابر افزایش یافته است.
لازم به ذکر است این گزارش تنها مربوط به آمار سازمان بهزیستی است و همه موارد را شامل نمی‌شود. این در حالی است که‌ آمار قابل توجهی از سقط جنین غیرقانونی در کشور گزارش می‌شود.
 
 
زندانی سیاسی آزاد باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی
 
 
به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید
برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:
آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org
Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate
 
 

Keine Kommentare: