Donnerstag, 3. September 2009


ویژه نامه خبری شماره ۹۴ سازمان فدائیان (اقلیت) ۱۲ شهریور ۱۳۸۸

آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
كارخانه چینی البرز در آستانه تعطیلی

پس از هفده روز، تولید در كارخانه چینی البرز كاملا متوقف شد. بیش از ٣٠٠ كارگر از ۴۱۴ كارگر شاغل در این كارخانه ضمن اعتراض به عدم پرداخت حقوق و اضافه‌كار خود، نگران تعطیل شركت هستند و از مسئولین سازمان صنایع و معادن خواستند كه به این مساله رسیدگی كند. هدف كارفرما از توقف تولید، اعلام ورشكستگی می‌باشد تا بتوانند مجددا وام گرفته و حدود ٢٠ درصد از سهام كارخانه را كه به کارگران تعلق دارد، بخرد. اگر چه مشكل تعویق پرداخت دستمزد كارگران از سال گذشته نیز موجود بود، ولی به تازگی تعدادی افراد نورچشمی با حقوق‌های میلیونی به استخدام این كارخانه آمده‌اند. این افراد بین چهار تا هفت میلیون تومان حقوق ماهانه دریافت می‌كنند. همچنین مدیران كارخانه تاكنون توانسته‌اند بیش از ٢٠ میلیارد تومان وام بگیرند، ولی آن‌ها را در جاهای دیگر سرمایه‌گذاری كرده‌اند و برای ورشكستگی كارخانه روزشماری می‌كنند.

دزدی مدیران، دستمزدهای پرداخت نشده کارگران!
بنا به خبر دریافتى٬ کارگران ایران خودرو برای دریافت دستمزدهاى ناچیزشان با مشکلات جدی روبرو هستند. بیش از ۵۰۰۰ نفر از کارگران شرکت مهر کام پارس تاکنون مبالغ مربوط به حق آکورد و رکورد (پاداش اضافه تولید) سه ماه گذشته خود را٬ که برای هر یک از کارگران مبلغی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است٬ دریافت ننموده‌اند. دستمزدهای ماهیانه با تاخیر و انواع کارشکنی پرداخت می‌شود. بن‌ها و کمک‌های ناچیز غیر نقدی را که هر ماهه به کارگران پرداخت می‌شد چند ماهی است به طور کامل قطع کردند. در عین حال با تقلیل شیفت‌های کاری از ۳ شیفت به ۲ شیفت و با سرشکن نمودن حجم کار یک شیفت کاری حذف شده بین دو شیفت کاری موجود بر شدت و حجم کار کارگران افزوده‌اند.
قطع و کاهش مزایای ناچیز کارگران و افزایش هر چه بیشتر شدت کار و استثمار، این سیاست و شعار همیشگی سرمایه‌داران و حکومت اسلامیشان برای رسیدن به سودهای نجومی است. این سیاستى است که سرمایه‌داران برای انهدام و نابودی هر چه بیشتر خانواده‌های کارگری پیش می‌برند. یک دلیل و توجیه نپرداختن دستمزد و مزایاى کارگران مسئله بحران و ورشکستگی اقتصادی و توجیهاتى در این زمینه است. این در حالى است که براى دزدی‌های کلان باندهای مزدور حکومت اسلامی در ایران خودرو محدودیت و بحران وجود ندارد! کارگران مرتبا به عدم پرداخت دستمزدهایشان و نچرخیدن زندگى فلاکت بارشان به عناوین مختلف اعتراض کردند. زرکش مدیر مهر کام پارس و عوامل همدستش این روز ها در برابر اعتراضات مکرر کارگران با عوام‌فریبی فقط وعده امروز و فردا دادند و با مظلوم نمایی کارگران را به "صبر و برد باری" دعوت می‌کنند! البته در بسیاری موارد هم کارگران معترض را به اخراج از کار تهدید نموده‌اند.
جالب‌تر و شنیدنی‌تر از همه این‌ها دزدی کلان و جدید ۲۷ میلیارد تومانی زرکش و و همدستانش می‌باشد که در روزهای اخیر بدجوری افشا شده و خبر این دزدی کلان همچنان دهان به دهان در میان کارگران گرسنه و معترض می‌چرخد. چندی پیش پس از رو شدن این دزدی کلان٬ نجم‌الدین مدیر ایران خودرو شخصا به مهر کام پارس آمد و پس از جلسه چندین ساعته‌ای که پشت درهای بسته با زرکش و دیگر مدیران مهر کام پارس داشتند٬ ابتدا اعلام شد زرکش برکنار می‌شود. اما روزهای بعد اعلام نمودند زرکش مرتکب دزدی نشده فقط شر کت مهر کام پارس دچار کسری بودجه شده و تا جبران این زیان‌های مالی زرکش در پست خود ابقا خواهد شد!؟
شر کت مهر کام پارس با بیش ۵۰۰۰ نفر کارگر قراردادی سفید امضا و یک طرفه در ۲ شیفت فشرده و سنگین کاری واقع در جاده مخصوص کرج از مراکز اصلی و مهم تولید و تهیه انواع سپر و داشبرد و دیگر قطعات و لوازم جانبی خودرو می‌باشد .
ایتکو پرس
کارگران سایت‌های یک و دو ایتکو پرس تا این لحظه با گذشت ۳ روز از پایان ماه هنوز موفق به دریافت دستمزدها و مبالغ اضافه کاری مرداد ماه خود نشده‌اند. روز سوم شهریور عوامل کارفرما با گستاخی در جواب جمعی از کارگران معترض که خواهان دریافت دستمزدهای خود بودند٬ گفتند همینه که هست تا هفته و روزهای آینده هم باید صبر کنید! این روزها به علت فشار و شدت کار، ساعات طولانی کار و عدم پرداخت دستمزدها٬ اوضاع در میان کارگران ایتکو پرس به شدت ملتهب و بحرانی است.
شرکت مهر کام پارس با بیش از ۵۰۰۰ نفر کارگر قراردادی سفید امضا با قرار دادهای یک طرفه و پایه دستمزدهای ۲۴۶ هزار تومانی در ۲ شیفت فشرده و سنگین کاری واقع در جاده مخصوص کرج از جمله مراکز مهم ایران خودرو در زمینه تهیه و تولید سپر و داشبرد و انواع لوازم جانبی خودرو می‌باشد. (خبر از ایران خودرو)

بن های بدون خواروبار روی دست کارگران!
بنا به خبر دریافتى٬ در پی اعتصاب دو ساعته دو هفته پیش کارگران سپرسازی و دیگر بخش‌های مهرکام پارس، کارگران خواهان نقد شدن مبالغ چند ماهه حق آکورد و رکورد و همچنین بن‌های خواروبار خود شدند که چندین ماه است پرداخت نشده است. فشار کار، دستمزدهای پرداخت نشده٬ و رو شدن دزدی‌ها و فساد باند زرکش مدیر مهر کام پارس٬ اوضاع را در میان کارگران مهر کام پارس به شدت بحرانی کرده است.
این روزها علاوه بر دزدی ۲۷ میلیارد تومانی، زرکش و همدستانش اعلام نموده‌اند در حال حاضر شرکت مهر کام پارس با مبلغی حدود ۱۲۰ میلیارد تومان کسری بودجه روبرو است! ضیایی معاون زرکش در هراس از اعتصاب و اعتراضات کارگری هر روزه در بخش‌ها و سالن‌های مختلف حاضر شده٬ کارگران را جمع نموده و با عجز و لابه و این که مشکلات و بی پولی زیاد است٬ کارگران گرسنه و ناراضی را با وعده‌های دروغ تشویق به صبر و بردباری می‌کند. در راستای این عوام فریبی‌ها طی روزهای گذشته تعدادی ورق پاره‌های بی ارزش به نام بن خواروبار گوشت و روغن و برنج به کارگران دادند. یکی از کارگران می‌گفت این کاغذ پاره‌ها در جیب ما پوسید و خبری از خواروبار نیست که نیست. لازم به یاد آوریست سرمایه‌داران و عواملشان همیشه بنجل‌ترین و پست‌ترین نوع خواروبار و مواد غذایی را که به سختی قابل استفاده است، تحت عنوان بن خواروبار برای بالا کشیدن بخش دیگری از دستمزدهای پرداخت نشده به کارگران تحمیل می‌کنند. (خبر از ایران خودرو)

اخراج به جای پرداخت حقوق معوقه
روز پنج شنبه دوازدهم شهریور كارگران خشمگین پیمانی شركت شیشه مینا كه حقوقشان را دریافت نكرده بودند به نمایندگی باقی کارکنان پیمانی نزد پیمانکار مربوطه رفته و شروع به اعتراض می‌كنند، دو كارگر كه مشكلات معیشتی به آن‌ها بسیار فشار آورده بود با لحن تندی با پیمانكار صحبت می‌كنند كه به آن‌ها گفته می‌شود از شركت اخراج هستید.

باز هم سوانح کاری قربانی می‌گیرند
بار دیگر محیط ناامن كاری در جمهوری اسلامی، باعث كشته و زخمی شدن دو كارگر شد. عصر روز گذشته هنگامی كه دو كارگر تله كابین، روی پایه شماره ۱۵ تله كابین گنجنامه همدان مشغول به کار بودند، بر اثر پارگی كمربند حمایتی از ارتفاع ١٧ متری به پائین سقوط كردند. در اثر این حادثه ناگوار، یكی از كارگران به نام جعفری ۳۴ ساله، جان باخت. كارگری دیگری به نام سهرنوش ۳۵ ساله مجروح شد و پای چپ‌اش از زیر زانو قطع گردید.
در خبری دیگر آمده است كه عصر روز گذشته در خیابان ولی‌عصر گرگان هنگامی كه مشغول كار بودند، دیوارهای جانبی محل كار كارگران بر اثر برخورد جرثقیل به آن فرو ریخت و سه كارگر زیر آوار ماندند. این كارگران با كمك مامورین آتش نشانی از زیر آوار نجات یافته و به بیمارستان منتقل شدند. این دومین حادثه مشابهی است كه طی یك ماه در گرگان اتفاق می‌افتد.

دستگیری پنج فعال دانشجویی
به گزارش خبرنامه امیركبیر، بطور هماهنگ در شهرهای مشهد، تهران و سبزوار، روز سه‌شنبه پنج فعال دانشجوئی دانشگاه فردوسی مشهد دستگیر شدند. این پنج دانشجو، "محسن صنعتی‌پور"، "شایان صارمی"، "امین ریاحی"، "مهدی خسروی" و "افتخار برزگریان" نام دارند‌ و تاکنون هیچ اطلاعی از وضعیت و محل بازداشت آنها در دست نیست.

١٨ شهریور آغاز محاكمه دانشجویان
هفت تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروان بابل، كه در روزهای پس از نمایش انتخاباتی دستگیر و بیش از یك‌ماه بازداشت با قرار وثیقه آزاد شدند، برای رسیدگی به اتهاماتشان به دادگاه بابل احضار شدند. همزمان پرونده این دانشجویان در كمیته انضباطی دانشگاه نیز در جریان بوده و به زودی حكم آن نیز صادر خواهد شد. رژیم سركوبگر جمهوری اسلامی به آنها اتهام علیه امنیت عمومی و تبلیغ علیه نظام و تشویق مردم به شورش وارد آورده است.

حكم زندان و تبعید برای یک بهایی اهل سمنان
علی احسانی شهروند بهایی ساكن سمنان كه در ۱۹ خرداد ماه سال جاری محاکمه شده بود، به وی ابلاغ شد. طبق حكم صادره، وی به ۵ سال حبس و ۵ میلیون ریال جزای نقدی محكوم شده است، طی این حکم همچنین نامبرده پس از آزادی به مدت دو سال به شهر دیگری تبعید خواهد شد.
لازم به ذكر است علی احسانی در فروردین ماه سال جاری به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت کشور بازداشت شد و دو ماه در بازداشتگاه بود و در نهایت با قید وثیقه تا زمان رسیدگی به اتهامات آزاد شده بود.

مراسم یادمان جانباخته‌گان
امروز شهر تهران شاهد برگزاری دو مراسم چهلم برای یادمان دو جانباخته، بود. اگر چه تاكنون رژیم سركوبگر جمهوری اسلامی از برگزاری عمومی جلسات یادمان جانباختگان مردم عادی، با زور تهدید و ارعاب جلوگیری كرده و حتا به مساجد نیز دستور داده است كه در این موارد با خانواده‌ها همكاری نكنند، ولی از ساعت دو تا سه و نیم بعد از ظهر امروز مراسمی برای محسن روح‌الامینی در مسجد ولی‌عصر، واقع در خیابان وزرا با شركت شخصیت‌های سیاسی، لشكری و كشوری جمهوری اسلامی برگزار شد!


مراسم دیگر مربوط به امیر جوادی‌فر، یكی دیگر از جانباختگان بود. امیر در ١٨ تیر دستگیر، و بر اثر شكنجه‌های وارده در بازداشت‌گاه كهریزك جان‌باخت. مراسم یادمان این جانباخته ساعت هشت امشب در منزل آن‌ها برگزار شد.

مردم از احداث تونل جلوگیری کردند
پروژه احداث یك تونل ٢٣ كیلومتری در حالی كه فقط ٧٠٠ متر تا اتمام آن باقی بود، توسط اعتراضات اهالی تعطیل شد. احداث تونل سوم كوهرنگ، از ۱۵ سال قبل در منطقه بیرگان كوهرنگ در استان اصفهان آغاز شده بود. طی این ۱۵ سال، روستاها و زمین‌های كشاورزی منطقه دچار خسارات زیادی شده بودند. از آن‌جایی كه اعتراضات مردم تاكنون بی‌نتیجه مانده بود، ساكنین ١١ روستای منطقه با یك حركت هماهنگ در محل اجرای پروژه اجتماع كرده، ضمن جلوگیری از ادامه كار آن، عملا آن را تعطیل كردند. چنانچه این پروژه به پایان ‌رسد، ١١ روستای منطقه بیرگان همراه با دشت‌های كشاورزی به طور كامل زیر آب خواهد رفت.
از وضعیت روشنك سیاسی اطلاعی در دست نیست
خانواده روشنك سیاسی، از فعالین سیاسی كه مدتی قبل دستگیر شده است، هیچگونه اطلاعی ندارند. همسر وی اعلام داشت كه تاكنون اجازه ملاقات نداشته و تنها ١٣ روز قبل یك تماس تلفنی كوتاه داشته است.

وضعیت مبهم یك قایقران دیگر
روز گذشته، اعلام شد كه یكی از بازیكنان تیم ملی قایقرانی ایران هنگامی كه برای انجام مسابقات بین‌المللی در جمهوری چك به‌سر می‌بردند، فرار كرده و به آلمان پناهنده شده است. امروز اعلام شد كه در همان زمان یك بازیكن دیگر نیز قصد فرار داشته است ولی توسط پلیس جمهوری چك دستگیر و به سفارت ایران، تحویل داده شده است. از وضعیت وی اطلاع بیشتری داده نشده است.

كابینه احمدی‌نژاد رای اعتماد گرفت


بدون شرح!



زندانی سیاسی آزاد باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی


به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید
برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org
Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate


Keine Kommentare: