Montag, 7. September 2009


ویژه نامه خبری شماره ۹۸ سازمان فدائیان (اقلیت) ۱۶ شهریور ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
تجمع خانواده‌ها ادامه دارد
با توجه به ماه رمضان، و كاهش ساعات ملاقات زندانیان، خانواده‌های زندانیان كه نزدیك به ١٥٠ نفر می‌شدند، همچون روزهای گذشته قبل از ساعت ٩ صبح در جلوی زندان اوین تجمع كرده و خواستار دیدار با عزیزان دربند خود شدند. بعضی از این خانواده‌ها نزدیك به سه ماه است كه ملاقاتی نداشته و از وضعیت سلامتی عزیزان‌شان بی‌خبرند. با وجود این، فقط تعداد معدودی اجازه ملاقات گرفتند. همزمان نزدیك به ۵۰ نفر از خانواده‌ها در جلوی دادگاه تجمع كرده و برای پیگیری وضعیت زندانیان خواستار ملاقات و صحبت با قاضی حداد بودند. ولی همچون روزهای قبل كسی جوابگوی آن‌ها نبود.

اعتراض‌های شبانه در خیابان‌های تهران
خیابان‌های پایتخت در شب‌های ماه رمضان وپس از افطار در نقاط مختلف شاهد اعتراض‌های مردمی است. حضور مردم با خودروهای شخصی در خیابان‌های پایتخت پس از افطار تقریبا به صورت عادت درآمده است و این رویه اعتراضی در همه‌ی نقاط شهر دیده می‌شود. تا پیش از انتخابات معمولا خیابان‌های مرکزی شهر در ساعات شب کاملا خلوت بودند اما این روزها بسیاری از مردم با حضور شبانه خود در خیابان‌ها وایجاد راهبندان اعتراض خود را به سران نظام نشان می‌دهند.

مضروب و بازداشت کردن یک جوان توسط ماموران حکومتی در پارک لاله
ماموران حکومتی جوانی را در پارک لاله به طور وحشیانه مضروب و بازداشت کردند. شنبه شب، ۱۴ شهریور ماموران کلانتری ۱۴۸ انقلاب، جوانی را در میدان اصلی پارک لاله با باتوم مضروب و سپس بازداشت کردند. این حادثه حدود ساعت ۲۰ و در حالی روی داد که پارک بسیار شلوغ بود. ابتدا یکی از ماموران با جوان مذکور درگیر شد که به سرعت سایر ماموران به کمک او آمدند و با باتوم به شدت به جوان حمله کردند، این موضوع باعت تحریک مردمی شد که در محل حضور داشتند و نزدیک بود درگیری روی دهد، ماموران به زور جوان مضروب را سوار ماشین نیروی انتظامی کرده و از محل فرار کردند. به دنبال این عمل وحشیانه، مردم یکصدا فریاد "الله‌اکبر" و "مرگ بر دیکتاتور" سر دادند. هیچ کس از دلیل مضروب و بازداشت کردن جوان، توسط ماموران حکومتی اطلاعی نداشت.

پلاكاردهای تبلیغاتی در تبریز
گفته می‌شود ساعت ٧ صبح امروز، در خیابان‌های شهر تبریز پلاكاردها و پوسترهای بزرگی در خیابان‌ها به چشم می‌خورد. بر این پوسترها نوشته شده است: ‌"بزرگداشت ٧٤ شهید سرافراز انتخابات – مكان مسجد انگجی- زمان روز پنجشنبه ساعت ٩"‌. این پوسترها به خصوص در خیابان بلوار ٢٩ بهمن،‌ فلكه دانشگاه بسیار به چشم می‌خورد. پوسترهای آویزان شده كه در شب نصب شده‌اند، نشان نمی‌دهند كه فراخوان دهنده آن چه گروهی می‌باشد.

احضار فعالین دانشجویی ادامه دارد


با نزدیك شدن زمان بازگشایی دانشگاه‌ها و وحشت رژیم از گسترش اعتراضات توده‌ای، از گوشه و كنار ایران اخبار زیادی در رابطه با احضار دانشجویان به اداره اطلاعات شهرستان‌ها و كمیته انضباطی دانشگاه‌ها به گوش می‌رسد.
- بر مبنای اخبار رسیده نزدیك به ٣٠ فعال دانشجویی در دو هفته گذشته، در استان چهار محال و بختیاری، توسط نیروهای امنیتی احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفتند.
- همچنین گفته می‌شود كه ٦ فعال دانشجوئی دانشگاه محقق اردبیلی به كمیته انضباطی احضار شده‌اند. اگر چه این دانشگاه پس از نمایش انتخاباتی نسبتا آرام بود،‌ و امتحانات آن نیز در زمان موعد انجام گرفته بود،‌ اتهام دانشجویان احضار شده، سازماندهی و حضور در هسته اولیه یك تحصن ذكر شده است. اگر چه این تحصن انجام نگرفته است. هم زمان خبر محرومیت از تحصیل چند دانشجو،‌ نیز به آنها داده شده است. اتهام این افراد نیز شركت در مبارزات صنفی،‌از جمله شركت در تحصن و اعتراض به كیفیت بد غذا و خوابگاه ذكر شده است.
- از دانشگاه بین‌المللی قزوین نیز خبر می‌رسد كه در این دانشگاه نیز فشار به فعالین دانشجوئی افزایش یافته و طی هفته گذشته ٧ دانشجو،‌ با تماس تلفنی به ستاد خبری وزارت اطلاعات احضار شده‌اند. هم چنین گفته می‌شود كه در روزهای آینده نیز تعدادی از دانشجویان از طرف كمیته انضباطی احضار خواهند شد.

شناسایی هویت یک جانباخته دیگر
محمد نادری‌پور دانشجوی رشته‌ی مهندسی عمران دانشکده‌ی مهندسی سیرجان دانشگاه باهنر کرمان و رئیس شاخه‌ی دانشجویی ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در شهرستان سیرجان، یکی دیگر از جانباختگان قیام اخیر ایران است که هویت وی به تازگی مشخص شده است.
گفته می‌شود جسد نادری‌پور ۴۸ ساعت پس از ربوده شدن در گوشه‌ای از شهر سیرجان درون خودروی وی پیدا شده است. پزشکی قانونی علت مرگ را "ضربه محکم به پشت سر" اعلام کرده است، اما اداره‌ی آگاهی شهرستان بدون تحقیق درباره قاتل یا قاتلین، از خانواده وی خواسته است فورا جسد را دفن کنند.

اخباری از اعتراضات رانندگان
كلاردشت - بیش از ١٠٠ راننده كامیون با تجمع در پاركینگ معدن دشت‌نظیر، خواستار رسیدگی به مشكلات خود شدند. این رانندگان همه روزه با مشكلات عدیده‌ای روبرو هستند از جمله: خرابی جاده،‌ نداشتن پل و عبور از رودخانه سیل‌گیر منطقه و مهمتر از همه نداشتن حداقل امكانات بهداشتی در محل. در حالی كه همه روزه برای نوبت بارگیری حداقل ١٠٠ راننده باید چندین ساعت در پاركینگ به سر ببرند، ولی این محل حتی فاقد توالت می‌باشد! یكی از رانندگان می‌گوید ما چندین بار اعتراض كردیم و به ما قول رسیدگی داده شد ولی هیچ تغییری بوجود نیامد، از این رو ما تصمیم به تجمع امروز گرفتیم.
ساوه- از ساعت هشت و نیم صبح امروز، ‌رانندگان تاكسی شهری ساوه در میدان اصلی شهر (میدان امام) تجمع كرده و دست از كار كشیدند. تاكسی‌‌رانان اعتصابی به توقیف تعدادی از تاكسی‌ها و جریمه روزانه توسط پلیس،‌ اعتراض دارند. یكی از رانندگان می‌گوید، در مسیر طالقانی- حاج بلوك تابلوی توقف تاكسی وجود دارد و هنگامی‌كه برای سوار یا پیاده كردن مسافر توقف كنیم سریعا توسط پلیس جریمه می‌شویم! جهت پیگیری این موضوع چندین مرتبه به سازمان تاكسیرانی مراجعه و اعتراض كرده‌ایم ولی پاسخی دریافت نداشتیم. اگر چه كماكان این اعتراض رانندگان تاكسی ادامه دارد، ولی رئیس سازمان تاكسیرانی ساوه اجتماع و تحصن رانندگان تاكسی را تكذیب كرد!!
بجنورد- صبح امروز رانندگان بیش از ٦٠ اتوبوس محور بجنورد- مشهد، دست از كار كشیدند. این رانندگان به پائین بودن دستمزد و كرایه و مشكلات دیگر اعتراض دارند. از دیگر مشكلات این رانندگان تغییر محل جایگاه‌ها و عدم حق توقف دور میدان امام رضای بجنورد، ‌می‌باشد. یكی از رانندگان می‌گوید از سال ٨٣ تاكنون كرایه این مسیر ٢٤٠ كیلومتری همان هزار و دویست تومان باقی مانده و افزایشی نداشته است. در حالی‌كه قیمت لوازم و هزینه‌های خودرو افزایش یافته است.

سناریوی ورشکستگی برای‌ تصاحب ایران‌خودرو؟
در صورت سقوط سهام ایران‌خودرو که عمده آن به سازمان گسترش و نوسازی صنایع و بیش از ٢٠ درصد دیگر متعلق به شرکت‌های دولتی و مابقی متعلق به مردم است، هم سرمایه دولت و هم سهامداران عادی آسیب می‌بینند و سود هنگفتی به حساب این سرمایه‌‌داران واریز می‌شود در حالی‌که شرایط مالی بزرگ‌ترین شرکت صنعتی ایران تفاوت چندانی با سال‌های قبل نکرده است، گروهی از سرمایه‌داران در تلاشند با همکاری برخی مدیران ایران‌خودرو، ‌اقدام به تصاحب سهام این شرکت به بهای ناچیز کنند.
به گزارش خبرنگار "آینده"، شرکت ایران‌خودرو که با بیش از ١١ هزار میلیارد تومان گردش مالی در سال، بزرگ‌ترین شرکت صنعتی ایران محسوب می‌شود، در سال‌های اخیر با بحران نقدینگی مواجه بوده است، با این وجود و برای جلوگیری از سقوط شرکت، ‌از انتشار اخبار منفی توسط مدیریت ایران‌خودرو جلوگیری می‌شده است.
با این وجود، در هفته‌های اخیر برخی از مدیران ایران‌خودرو اقدام به انتشار خبر ضرر ١٢٣ میلیارد تومانی این شرکت کرده‌اند. این در حالی است که منابع آگاه وجود تغییر خاصی را در شرایط مالی این شرکت رد کرده و تفاوت اعلام سود در سال‌های گذشته با زیان ١٢٣ میلیاردی امسال را ناشی از معادلات پشت پرده می‌دانند.
بر اساس این معادلات، قرار است تعدادی از سرمایه‌داران قطعه‌ساز نظیر مالکان شرکت "ک" از تأمین‌کنندگان عمده قطعات ایران‌خودرو، اقدام به خریداری سهام این شرکت کرده و به همین دلیل، برای سقوط قیمت سهام در بورس، اقدام به انتشار اخبار منفی نموده‌اند.
به گفته این منابع، این قطعه‌سازان که هم‌اکنون مقادیر هنگفتی طلب از ایران‌خودرو دارند، برای خریداری سهام ایران‌خودرو به شرط دارا بودن عضو در هیأت مدیره شرکت، اعلام آمادگی کرده‌اند.
گفته می شود میزان طلب این شرکت‌ها از ایران‌خودرو بسیار بالا بوده به طوری که تنها شرکت "ک" طلب ١٠٠ میلیارد تومانی از ایران‌خودرو دارد.
در صورت سقوط سهام ایران‌خودرو که حدود ٤٠ درصد سهام آن وابسته به سازمان گسترش و نوسازی صنایع و بیش از ٢٠ درصد دیگر متعلق به شرکت‌های دولتی و مابقی متعلق به مردم است، هم سرمایه دولت و هم سهامداران عادی آسیب می‌بینند و سود هنگفتی به حساب این سرمایه‌‌داران واریز می‌شود.
كارگران ایران خودرو

تولید ایران خودرو از مرز ۲۳۹ هزار دستگاه گذشت


در سایت "ایکونیوز" خبر زیر درج شده است که در رابطه با خبر بالا، خواندن آن می‌تواند مفید باشد: ایران خودرو از ابتدای فروردین ماه سال جاری تاكنون (۱۴ شهریور ماه) بیش از ۲۳۹ هزار دستگاه انواع خودرو سواری تولید كرد كه این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۳ هزار دستگاه افزایش نشان می‌دهد.
مهندس سید جواد دهنادی قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در تولید با بیان این مطلب گفت: تا كنون تعداد ۳۸ هزار و ۷۸۶ دستگاه انواع سمند ، ۵۹ هزار و ۵۶۰ دستگاه پژو ۴۰۵، ۳۷ هزار و ۵۲۷ دستگاه پژو پارس، ۲۷ هزار و ۸۵۲ دستگاه پژو ۲۰۶ هاچ بك در ایران خودرو تولید شده است.
وی تصریح كرد: ۱۱ هزار و ۶۹۸ دستگاه پژو ۲۰۶ اس دی، ۲۰ هزار و ۶۲۰ دستگاه پژو روآ ، ۳۹ هزار و ۶۸ دستگاه وانت باردو، دو هزار و ۷۸۴ دستگاه تندر ۹۰ و یك هزار و ۳۶۲ دستگاه گراند ویتارا نیز تولید شده است.
دهنادی خاطرنشان ساخت: ایران خودرو طی مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۱۶ هزاردستگاه انواع خودرو سواری تولید كرده بود.

عقب افتادن حقوق کارگران پیمانی الیاف
شرکت الیاف هم مانند دیگر شرکت‌های تولیدی که زیر نظر بنیاد هستند در پرداخت حقوق کارگران پیمانی خود دچار مشکل می باشد و حدود ۳ ماه است که حقوق کارگران پیمانی خود را پرداخت نکرده است. در بین این کارگران کسانی هستند که از زور بی پولی واقعا گریه می‌کنند و دنبال حقوق خود هستند که به گوش هیچ کس هم نمی‌رسد و اصلاً برای کسی مهم نیست که این کارگران در چه وضعیتی زندگی می‌کنند. لازم به ذكر است كه آن‌ها به دلیل ترس از اخراج حتی نمی‌توانند اعتراضی بكنند.

كارگران اخراجی پرریس سنندج به سر کار بازگشتند
بنا بر خبر رسیده، اعتراض‌های مکرر و پیاپی کارگران اخراجی شرکت پرریس سنندج به ثمر نشست و کارفرما به رغم میل باطنی، ناگزیر شد آنان را به سر کار بازگرداند. ۳۵ نفر از کارگران شرکت پرریس که سال گذشته توسط کارفرما اخراج شده بودند براساس رای دیوان عدالت اداری می‌بایستی بکارگیری مجدد می‌شدند که کارفرما حدود شش ماه در برابر آنان مقاومت کرد ولی سرانجام اوایل شهریور ماه ناچار شد به رأی دیوان تن دهد. این کارگران هم اکنون در محل سابق خود مشعول به کار هستند. کارگران اخراجی پرریس از زمان صدور رای دیوان عدالت اداری بارها در مقابل اداره کار و استانداری کردستان تجمع کردند تا سرانجام کارفرما مجبور به بازگرداندن آنان به محل کار شد.

صدور حکم شش ماه حبس برای یاشار حکاک پور فعال حقوق بشر آذربایجانی
یاشار حکاک پورفعال حقوق بشر آذربایجانی که در بهمن ۸۴ بازداشت و پس از تحمل یک ماه بازداشت موقت به قید وثیقه و ضمانت از زندان آزاد شده بود از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب زنجان به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. بر اساس حکم صادره در ۲۶ مرداد ۸۸، قاضی صادقی رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب زنجان اتهام این فعال حقوق بشر آذربایجانی را عضویت در دسته و گروه جهت برهم زدن امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی عنوان کرده است. وی در رابطه با دو اتهام عضویت در دسته و گروه جهت بر هم زدن امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم شده و در خصوص اتهام تشویش اذهان عمومی رای به عدم صلاحیت صادر و پرونده به دادگاه جزائی استان زنجان ارجاع شد.

یورش نیروهای امنیتی به دفتر پیگیری بازداشت شدگان ستاد میر حسین موسوی
به گزارش خبرنگار نوروز، ساعت دو نیم امروز، (دوشنبه ۱۶ شهریور) نیروهای امنیتی وارد دفتر کمیته پیگیری بازداشت شدگان ستاد میرحسین موسوی شده و بدون ارائه هر حکم قانونی اموال و اسناد موجود در آن را توقیف و با خود به محل نامعلومی انتقال داده‌اند.
این گزارش می‌افزاید نیروهای امنیتی در پاسخ به این که باید طبق قانون برای اموال و اسناد توقیفی صورتجلسه نوشته شود گفته‌اند اصلا قرار نیست این اموال بازگردانده شود که لازم باشد صورتجلسه کنیم.
این کمیته بعد از وقوع فجایع اخیر به ریاست علی بهشتی، فعالیت خود را زیر نظر ستاد میر حسین موسوی آغاز کرده بود.

تذکر وزارت ارشاد به دو روزنامه
اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روزنامه های اعتماد و آفتاب یزد تذکر داد.
خبرگزاری مهر، علت این تذکر را انتشار مطالب خلاف واقع و مبتنی بر شایعات در قالب بیانیه‌ها و اظهارات غیر مستند و اثبات نشده در روزهای اخیر که موجب تشویش اذهان عمومی و لطمه به حیثیت، امنیت و منافع جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج از کشور ذکر کرده است.

احضار به وزارت اطلاعات
گفته می‌شود نادره رضائی از فعالین ستاد انتخاباتی یكی از كاندیداهای نمایش انتخاباتی، به وزارت اطلاعات احضار شده است. وی باید امروز صبح خود را به وزارت اطلاعات معرفی می‌كرد.

مسعود باستانی كماكان در انفرادی به سر می‌برد
محمد شریف وكیل مدافع مسعود باستانی روزنامه‌نگار بازداشتی، اعلام داشت كه وی كماكان در سلول‌های انفرادی اوین به سر می‌برد. وی هم چنین اعلام داشت علی‌رغم تشكیل دادگاه و اخذ دفاعیات وی به بند عمومی انتقال نیافته است. و در ادامه گفت البته من به عنوان وكیل وی تا زمان حضور در دادگاه و پخش تلویزیونی از شعبه رسیدگی كننده و وضعیت پرونده موكلم بی‌اطلاع بودم و پیگیری‌های من تاكنون نیز بی‌نتیجه مانده است.

ادامه دستگیری‌ها
شب گذشته، عاطفه امام فرزند ١٩ ساله یكی از زندانیان، به طرز وحشیانه‌ای در خیابان طالقانی توسط افرادی ناشناس بازداشت و به مكان نامعلومی منتقل شد. مادر وی گفت كه پس از مدت كوتاهی دخترش با خانه تماس گرفته و گفته است كه با چشمان بسته به مكان نامعلومی برده شده است. البته مامورین امنیتی رژیم سركوبگر جمهوری اسلامی قبلا نیز برای فشار به زندانیان، فرزندان آن‌ها را به گروگان گرفته بودند.

علی كروبی دستگیر شد
سایت تابناك، وابسته به محسن رضائی امروز اعلام داشت كه دستگاه قضائی حكم جلب علی كروبی را به اتهام فعالیت‌های سوء‌ اقتصادی صادر كرده است. پس از بازداشت یكی از مدیران شركت "پرشین تاگام"‌، وی در اعترافات اولیه اعلام داشته كه مدیریت این شركت با علی كروبی می‌باشد. و وی تنها مسئولین عقد قرار دادها را بر عهده داشته است. شركت ایرانسل از شركت پرشین تاگام به اتهام تصرف غیر قانونی بیش از ٢ میلیارد تومان شكایت كرده است. گفته می‌شود شركت ایرانسل كه یكی از اسپانسرهای مهدی كروبی در نمایش انتخاباتی بوده است، حدود ٢ میلیارد و چهارصد میلیون تومان كارت‌های اعتباری ایرانسل به شركت پرشین‌ تاگام تحویل داده اما این شركت از برگشت پول حاصل از فروش این كارت‌ها خودداری كرده است.

تعطیلی ٣٣ واحد تولیدی در چند سال اخیر
دبیر اجرائی خانه كارگر در ساوه طی گفتگو با خبرگزاری ایلنا اعلام داشت كه در چند سال اخیر بیش از ٣٣ واحد تولیدی در این شهرستان تعطیل شده‌اند. او در ادامه گفت كه هم اكنون نیز ١١ واحد هم نیمه تعطیل بوده و كاهش نیروی كار داشته‌اند. و ٦٣ واحد بحران زده و مشكل دار در این استان شهرستان وجود دارند.

تنها بیمارستان انزلی در خطر تعطیلی
رئیس بیمارستان بهشتی انزلی اعلام داشت، در صورتی که بیمه‌ها تا پایان شهریور بدهی‌های خود را پرداخت نکنند، تنها بیمارستان این شهر قادر به ارایه خدمات درمانی به بیماران نخواهد بود.
کامبیز تنهایی اظهار داشت: بیمه های تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح، خدمات درمانی و کمیته امداد امام،‌ از ابتدای امسال تا پایان تیرماه حدود ٧٠ میلیارد ریال بدهی به بیمارستان دارند که متأسفانه هیچ اقدامی برای پرداخت آن نکرده‌اند.
وی افزود: این مسأله موجب بروز مشکل در پرداخت حقوق کارکنان بیمارستان، خرید دارو و تجهیزات و تأمین تغذیه بیماران شده است. وی با اشاره به این که بیمارستان خودگردان بوده و تنها در صورت کسب درآمد قادر به ارایه خدمات به بیماران است، اظهار داشت: ما تاکنون نیز با کمک و حمایت دانشگاه علوم پزشکی قادر به ارایه خدمات به بیماران شده‌ایم.

محدودیت برای ورود به خوابگاه
مدیركل كوی دانشگاه تهران گفت كه تنها دانشجویانی حق ورود و خروج به كوی را دارند كه جهت اسكان در كوی ثبت‌نام كرده‌ باشند. در ادامه وی گفت كه دانشجویان می‌توانند مهمانان درجه اول داشته باشند، و در رابطه با بقیه مهمانان مشغول تهیه یك آئین نامه هستیم. و البته مهمانان ساكن كوی باید برای اسكان در كوی هزینه بپردازند كه تاكنون این موضوع در كوی اجرائی نشده است. همچنین مجددا وی تاكید كرد كه دانشجویان جدید به دانشگاه تهران در خوابگاه‌های اطراف شهر دانشگاه تهران اسكان خواهند یافت.


زندانی سیاسی آزاد باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی



به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید
برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org
Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate


Keine Kommentare: