Samstag, 19. September 2009



سازمان فدائیان (اقلیت) ویژه نامه خبری شماره ۱۰۱


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه:
http://72.41.178.79/
وضعیت تهران در روز قدس
از صبح روز جمعه، نیروهای سرکوب‌گر رژیم در خیابان‌ها و میدان‌های مختلف مستقر شده بودند. خیابان‌های مرکزی تهران حالت نظامی به خود گرفته بودند.
ساعت ۹ صبح – تعدادی در چهارراه جمال‌زاده نزدیک خیابان انقلاب تجمع کردند و مأمورین می‌کوشیدند مانع آن‌ها شوند. مردم شعار "الله اکبر" و "زندانی سیاسی آزاد باید گردد" می‌دادند.
هم‌چنین آژانس ایران خبر گزارش داد که حدود ساعت ده و نیم صبح جمعیتی بیش از ۱۰۰ نفر در خیابان جیحون با وانت و بلندگو شعار می‌دادند، "مرگ بر طالبان، چه لبنان، چه در مجلس ایران!"
جمعه، ساعت ۱۲ ظهر - به گزارش خبرگزاری رویتر هزاران نفر از مخالفان در تظاهرات روز قدس به خیابان‌ها آمده و شعار می‌دهند "مرگ بر دیکتاتور"، "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران". به گفته شاهدان ده نفر دستگیر شده‌اند.
گزارش‌ها حاکی از وجود درگیری در خیابان‌های هفت تیر و حوالی آن نیز است. مردم در آن جا شعار "مرگ بر دیکتاتور" می‌دهند. در این میدان و حوالی آن گفته می‌شود تک تیرانداز مستقر شده است.
به گزارش‌هایی که از ایران می‌رسد، در قم، مأمورین سرکوب به سوی مردم گاز اشک‌آور شلیک کرده و تیراندازی کرده‌اند. درگیری‌های سنگینی در نزدیکی ولی عصر روی می‌دهد. در شهرهای اصفهان و شیراز نیز تظاهرات‌کنندگان به خیابان‌ها آمده‌اند.
آغاز تظاهرات هزاران نفر از مردم با شعار مرگ بر دیکتاتور
به گزارشات رسیده از نقاط مختلف تهران، هزاران نفر از مردم تهران به خیابان‌ها سرازیر شدند و با شعارهای مرگ بر دیکتاتور اعتراضات گسترده خود را آغاز کردند.
از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه هزاران نفر به خیابان‌های مختلف تهران سرازیر شدند. در حال حاضر خیابان‌ها مملو از جمعیت است و هر لحظه بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. هزاران نفر از مردم تهران از سمت میدان آزادی به سوی میدان انقلاب در حال حرکت هستند و همچنین از سمت میدان ۷ تیر به سوی انقلاب و از سوی توحید به سوی انقلاب در حال حرکت هستند.
شعارهایی که مردم سر می‌دهند عبارتند از: مردم چرا نشستید ایران شده فلسطین/ نه غزه،نه لبنان،جانم فدای ایران/ در حال حاضر تمامی شعارها به مرگ بر دیکتاتور تبدیل شده است.
گزارش‌هایی از شهرهای تبریز در چهار راه آبرسان، شیراز میدان نمازی و اصفهان میدان انقلاب حاکی از آن است که مردم دست به تظاهرات گسترده‌ای زده‌اند و شعار "مردم چرا نشستید ایران شده فلسطین" و "مرگ بر دیکتاتور" سر داده می‌شود. (فعالین حقوق بشر و دمکراسی)
اخبار ظهر به بعد در روز قدس
- خیابان فلسطین نزدیك دانشگاه جمعیت زیادی تجمع كردند. همه پلاكارد به دست گرفتند "من اگربرخیزم تو اگر برخیزی همه برمی‌خزند".
- گفته می‌شود در شیراز تعداد زیادی دستگیر شده‌اند.
- برخی از تظاهرات‌کنندگان به سوی بسیجیان حمله کرده و می‌کوشند آن‌ها را خلع سلاح کنند.
دو ماشین سپاه در لویزان منفجر و یك مامور سركوبگر سپاهی كشته شد
چهارشنبه ۲۵ شهریور ساعت ۱۹ درلویزان- پایین‌تر از چهارراه استقلال نرسیده به تکاوران دو ماشین سپاه را منفجر کردند که بلافاصله دود ناشی از انفجار، آسمان منطقه را فرا گرفت. در این انفجار یك راننده سپاه كشته شد. این اتفاق در نزدیکی پایگاه بسیج اتفاق افتاد و کسبه و مغازه‌دارها به شدت مورد تهدید و باز خواست لباس شخصی‌ها قرار گرفتند و هرگونه مصاحبه را برای شاهدان که با صدای انفجار یکی از ماشین‌ها برای دیدن صحنه آمدند ممنوع کردند. بنا بر این خبر مامورین اطلاعات با کمک آتش‌نشانی صحنه فوق را سریع عوض کردند و این اتفاق را طبیعی جلوه دادند.
درگیری مردم معترض قم بانیروهای ا منیتی درمحله زنبیل آباد قم
خبرنگارآژانس ایران خبر، قم ساعت ده و نیم در محله زنبیل آباد قم جمعیت زیادی با نیروهای امنیتی درگیر شده‌اند. نیروهای امنیتی برای سركوب از گاز اشك‌آوراستفاده كردند. صدای شلیك شنیده شد. فضای شهر قم مثل حكومت نظامی است. ماموران شهر را اشغال كرده‌اند.
دانشجویان اصفهان، در محاصره نیروهای انتظامی
ساعت ۱۰ صبح: نیروی انتظامی از شب قبل در دانشگاه كمین گذاشته بود. هم اكنون دانشگاه محاصره شده است و دارند دانشجویان را كتك می‌زنند. شهر پر از مامور و پلیس است ولی جمعیت در دانشگاه صنعتی خیابان چهار باغ عباس و خیابان انقلاب تجمع كرده و شعار می‌دهند .
نماینده کرد مجلس خبرگان ترور شد
ماموستا محمد شیخ الاسلام ، نمایندۀ مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری روز پنجشنبه بعد از ظهر در مقابل منزلش در سنندج توسط افراد ناشناس به قتل رسید. به گزارش فارس این چهارمین سوءقصد طی روزهای اخیر در کردستان ایران است. در یک هفتۀ گذشته دو قاضی شعبه چهار دادگاه سنندج و همچنین امام جمعه موقت این شهر به ضرب گلولۀ افراد ناشناس به قتل رسیدند.
یورش به مردم در شیراز و تبریز
مردم تبریز پس از طی مسیر آبرسان تا چهارراه منصور، در این چهارراه توسط نیروهای سرکوبگر مورد حمله قرار گرفتند و چندین تن بازداشت شدند.
تعداد شرکت‌کنندگان در راهپیمایی امروز شیراز به شدت قابل ملاحظه است و نیروهای سرکوب رژیم به شدت به مردم حمله‌ور می‌شوند و برای متفرق کردن جمعیت از گاز اشک‌آور استفاده می‌کنند.
گزارشی از خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران
ساعت حوالی یک ظهر در تهران، جمعیت به حدی زیاد بود که تمام خیابان شانزده آذر را اشغال کرده بود. حتا نیروهای سرکوب رژیم هم نتوانستند جلوی جمعیت را بگیرند و در تقاطع شانزده آذر و انقلاب به پرتاب گاز اشک‌آور مبادرت کردند.
در خیابان کارگر، مأموران رژیم به مردم حمله کرده و به شدت آن‌ها را کتک می‌زدند. همچنین خیابان‌های حجاب و بلوار کشاورز مملو از جمعیت بود و مردم به هنگام سخنرانی احمدی‌نژاد فریاد می‌زدند: "دروغگو برو گم‌شو".
ورودی‌های خیابان حجاب و بلوار کشاورز توسط نیروهای لباس شخصی بسته شده بود و به سوی مردم اسپری فلفل می‌زدند. مأموران وحشی رژیم برای ممانعت از ورود مردم به محوطه اطراف دانشگاه تهران صدها گاز اشک‌آور شلیک کردند. هم چنین آن‌ها صورت سازماندهی شده در دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف حضور داشتند و با خشونت زیاد مردم را مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند.
گزارشی دیگر از تهران: عزم مردم برای نبرد با رژیم
گزارشی از خبرنگار آژانس ایران خبر تهران ساعت ۳۰ : ۱۲ - در میدان هفت تیر تا خیابان کارگر و خیابان انقلاب جمعیت با شعارهای مرگ بر روسیه، نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، مرگ بر دیکتاتور الله‌اکبر در حال راهپیمایی به طرف میدان انقلاب هستند. مردم یک لحظه از دادن شعار بر علیه حكومت دیكتاتوری کوتاهی نمی‌کنند. موج جمعیت به شدت زیاد شده است. كسی را یارای مقابله بااین موج عظیم نیست ! در چهارراه ولیعصر چند جوان را دستگیر كردند. کسانی که با دوربین‌های موبایل در حال فیلمبرداری هستند توسط نیروی امنیتی یا بازداشت می شوند و یا دوربین شان ضبط می‌شود.
جمعیت میلیونی از هفت تیر تا ولیعصر و از ونک تا ولیعصر کل خیابان‌های ولیعصر را پوشانده‌اند. شعار "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" کل خیابان‌های تهران را پوشانده است. تصویربرداران اطلاعات در محوطه رویت می‌شوند ولی از تصویربرداران صدا و سیما هیچ نشانی نیست. وانت بارهای نیسان و خودروهای باری حكومتی با بلندگوهای كركننده شعار مرگ بر اسرائیل می‌دهند تا شاید بر شعارهای مردمی غلبه كنند. اما امروزمردم عزم دیگری در نبرد با حكومت دیكتاتوری كرده‌اند وهیچ چیز وهیچ كس یارای مقابله با آن‌ها را ندارد .
اخبار تویتر
- گزارشاتی از تظاهرات و درگیری در شهرهای دیگر مانند یزد، بوشهر و کرمان نیز وجود دارند.
- گزارش‌های رسیده حاکی از درگیری شدید میان مردم و بسیجیان در خیابان کریم‌خان زند است.
- میدان هفت تیر: مردم شعار مرگ بر دیكتاتور می‌دهند، دست می‌زنند و پا می‌كوبند و شعار می‌دهند: زندانی سیاسی آزاد باید گردد.
- از میدان رضایی تا میدان انقلاب، حدود ۱۰۰ هزار نفر گرد آمده‌اند.
- خیابان آزادی مملو از جمعیت است که شعار مرگ بر دیکتاتور می‌دهند.
دستگیری ۵ نفر در کرمانشاه
مردم کرمانشاه تلاش نمودند در روز قدس شرکت کنند ولی ماموران اجازه شكل گیری تجمع به معترضان را ندادند. به گزارش کردانه، مسیر راهپیمایی روز قدس در كرمانشاه پر بود از ماموران انتظامی، گارد ویژه، لباس شخصی و نیروهای بسیجی به تعداد خیلی زیاد و باورنکردنی. این نیروها یك زنجیره دور تظاهركنندگان حكومتی تشكیل داده بودند و عملا اجازه هیچ تحركی خارج از برنامه‌ های مشخص خود را  به هیچ كس نمی‌‌دادند. با مشاهده این وضعیت تعدادی ازمردم معترض خودجوش  به صورت پراكنده در جهت مخالف حركت راهپیمایان حكومتی شروع به حركت در مسیر خیابان دبیراعظم كردند که با یورش نیروهای امنیتی موجه شدند که ۵ نفر از آنها دستگیرشدند و تعدادی از گوشی‌های تلفن‌ همراه معترضان را كه فیلم می‌‌گرفتند توقیف نمودند.  نیروهای سرکوب‌گر با زور باتوم و فحش مردم را متفرق کردند.
راه‌پیمایی در تبریز
راهپیمایی تبریز نیز به خشونت کشیده شد. مردم پس از تجمع در میدان آبرسان تبریز و حرکت به سمت میدان ساعت، پس از رسیدن به چهارراه منصور توسط نیروهای بسیجی و لباس شخصی مورد حمله قرار گرفته و صدای تیر و پرتاب نارنجک شنیده شده است.
اخبار پراکنده‌ای حکایت از بازداشت مردم در شهرهای رشت، تبریز و کرمانشاه دارند.
روایت ایرنا از تظاهرات گسترده مردمی امروز
ایرنا تعداد مردم شرکت‌کننده در تظاهرات ضد رژیمی را ۵۰۰ نفر اعلام کرد. در عین حال اشاره کرد که این افراد "به روزه‌خواری و استعمال دخانیات در ملا عام پرداختند."
در ادامه گزارش نیز آورده است که "نیروی انتظامی و جمعیت پرشور مردم روزه‌دار هیچ برخوردی با این افراد نکردند و گویا همین برخورد نیز باعث عصبانیت اغتشاشگران شد و پس از ناکام ماندن در ایجاد درگیری، مجبور شدند مسیر خود را تغییر دهند."
در گزارش دیگری همین خبرگزاری مزدوران رژیم را "مردم" نامیده و حمله به خاتمی از سوی آنان را حمله "از سوی مردم" نامیده است و پرتاب گاز اشک‌آور از سوی مأمورین جمهوری اسلامی را به یکی از محافظان کروبی نسبت داده است! البته گویا "مردم و نیروهای انتظامی رژیم" نیز عکس‌العملی نسبت به این کار نشان نداده‌اند.
شاید زمانی بود که پخش اخباری چنین دور از واقعیت تأثیر می‌گذاشت و عده‌ای ناآگاه آن‌ها را باور می‌کردند، اما در عصر ارتباطات کنونی که ویدئوها و گزارش‌های شاهدهای عینی و عکس‌ها به سرعت در اینترنت و رسانه‌های الکترونیکی منتشر می‌شوند، اصرار این خبرگزاری دولتی بر پخش جعلیات را نه تنها بتوان به حساب وقاحت آن‌ها گذاشت.
شعار "احمدی، استعفا" از تلویزیون ایران
رابرت تایت خبرنگار سابق گاردین در مورد ایران از استانبول وقایع را پیگیری می‌كند. او نوشته: احمدی‌نژاد یك مصاحبه زنده با كانال تلویزیون كانال دو ایران در روز قدس از صحنه داشت. در حالی‌كه او صحبت می‌كرد، بینندگان به وضوح فریادهای "احمدی، احمدی، استعفا، استفعا" را می‌شنیدند. آشکارا احمدی‌نژاد از این شعارها و تاثیر آن روی این مصاحبه آگاه بود، به همین دلیل سرآسیمه این مصاحبه را پایان داد.
جنگ و گریز بین مردم و نیروهای مزدور حكومتی ادامه دارد
به گزارش آژانس ایران خبر، ساعت سه و نیم به وقت ایران، هنوز جنگ و گریز بین مردم و نیروهای مزدور رژیم ادامه داشت. در میدان انقلاب جمعیتی از مردم شعار "زندانی سیاسی آزاد باید گردد" را سر داده بودند. نیروهای سركوبگر انتظامی و لباس شخصی به مردم حمله كرده و مردم را مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند. تهران در این ساعت، صحنه جنگ و گریز بود و مردم به كوچه‌ها پناه می برند تا دوباره جمع شوند. نیروهای سركوبگر مستمر گاز اشك‌آور می‌زدند. مردم نیز به ایستگاه اتوبوس حمله کردند.
در خیابان و میدان آزادی، اطراف فرودگاه و خیابان آریاشهر درگیری شدیدی بین مردم و نیروی انتظامی شروع شد و مردم دستگیر می‌شدند. در این نقطه از تهران نیز حالت جنگ و گریز بین مردم و جوانان آزاده از یك سو و ماموران باج‌بگیر و مزدوران سركوبگر برقرار بود.
بنا به همین گزارش در ساعت ۲، چند موتورسوار به سوی مردم شلیک کرده و بعد هم ماموران مزدور و سركوبگر انتظامی با باتوم به جان مردم افتادند .
گزارشی از درگیری‌ها در هفت تیر، بلوار کشاورز و امیرآباد
در میدان هفت تیر و خیابان کریم خان در نتیجه اعتراضات مردم و تجمع آن‌ها و نیز پرتاب گاز اشک‌آور درگیری‌های گسترده‌ای روی داد.
در بلوار کشاورز تقاطع خیابان آمیراباد، نیروهای بسیجی با در دست داشتن پرچم‌های زرد حزب الله لبنان سعی داشتند به میان مردم هجوم بیاورند اما با مقاومت مردم روبرو شدند و مردم نیز در مقابل شعار "مرگ بر اسرائیل" که از بلندگوهای آنان پخش می‌شد، شعار "مرگ بر روسیه" و "مرگ بر چین" سر می‌دادند و در مقابل شعار "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند" شعار می‌دادند "ما اهل کوفه نیستیم پشت یزید بایستیم". نیروهای بسیجی که از این اقدام مردم بسیار عصبانی شده بودند در چند مورد با چوب پرچم‌های خود به جوانان معترض حمله‌ور شدند.
جمعیت معترض در تقاطع خیابان امیرآباد و بلوار کشاورز در حالی که شعارهای اعتراضی سر می‌دادند به سمت خیابان فاطمی حرکت کردند. شعارهای "ای رهبر کودتا این آخرین پیامه، جنبش سبز ایران آماده ی قیامه"، "کروبی دستگیر بشه ایران قیامت می‌شه"، "استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی"، "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" از جمله مهم‌ترین شعارهای اعتراضی مردم بود. پرچم روسیه نیز توسط جوانان معترض به آتش کشیده شد.
به محض ورود جمعیت معترض به خیابان فاطمی، نیروهای گارد ضد شورش و نیز نیروهای بسیجی با در دست داشتن چوب به مردم یورش برده و تعدادی را زخمی و تعدادی را نیز بازداشت نمودند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر صحنه ضرب و شتم معترضان و مردمی که هم چنان فریادهای مرگ بر دیکتاتور در زیر باتوم سر می دادند و یا مردمی که از بیم یورش وحشیانه نیروهای گارد و نیروهای امنیتی و بسیجی به زیر ماشین‌هائی که در اطراف خیابان پارک شده بود، پناه می‌بردند، صحنه‌های بسیار تکان دهنده‌ای را در این خیابان رقم زد.
برای لحظاتی طولانی جو خیابان فاطمی بسیار متشنج بود و نیروهای گارد ضد شورش که پیش‌تر در پارکینگ‌های طبقاتی خیابان فاطمی مخفی شده بودند با یورش یکباره در خیابان موجی از وحشت ایجاد کردند. از سوی دیگر مطابق با برخی گزارش‌ها در میدان آزادی و خیابان آزادی نیز نیروهای لباس شخصی و بسیجی و نیروهای ضد شورش مردم معترض را وحشیانه در زیر ضربات باتوم و مشت و لگد، مورد ضرب و شتم قرار دادند.
قطع سرویس‌های ایمیل و کاهش سرعت اینترنت در ایران
به گزارش ادوارنیوز، از ظهر امروز سرعت اینترنت در ایران به شدت کاهش یافته و دسترسی به بسیاری از سایت ها امکان پذیر نیست. دسترسی به سرویس‌های ایمیل غیرممکن بوده و نرم افزارهای فیلترشکن همگی از کار افتاده‌اند. به نظر می‌رسد این اقدام در راستای سانسور حضور میلیونی مردم معترض در خیابان‌های مختلف تهران باشد.
درگیری شدید در میدان ونک
به نقل از شاهدان عینی در حال حاضر در ساعت سه و نیم در میدان ونک نیز درگیری‌های گسترده‌ای وجود داشت. در این درگیری‌های که با حمله پلیس به تظاهرات‌کنندگان شروع شد، ۲ ماشین ون پلیس به آتش کشیده شد. هم‌چنین عده‌ای به سمت صدا و سیما حرکت کردند و شروع کردند به سنگ زدن به ساختمان صدا و سیما.
گزارشی دیگری از تظاهرات و درگیری در خیابان‌های تهران
به گزارش خبرنگار ادوارنیوز، در حالی که راهپیمایان حد فاصل میدان هفت تیر تا مقابل پارک لاله در بلوار کشاورز را به تصرف خود در آورده بودند عده‌ای نیروهای بسیج در مقابل پارک لاله اجازه ادامه راه‌پیمایی به آن‌ها ندادند و با شلیک گاز فلفل و گاز اشک آور با آنان درگیر شدند.
همچنین معترضان در مسیر بازگشت مجددا در بلوار کشاورز تا میدان ولی عصر حاضر شدند و پس از آن با حضور در خیابان ولی عصر به سمت خیابان مطهری ده‌ها هزار نفر از مردم راهپیمایی کردند. در حالی که هزاران نفر از این جمعیت به خیابان مطهری وارد شده بودند صدها تن از نیروهای گارد ویژه به آنها حمله کردند، که در مقابل نیز تعدادی از معترضان به آتش زدن سطل‌های زباله پرداختند.
همچنین گزارش شده است که درگیری‌های مشابهی نیز در میدان هفت تیر تهران به وقوع پیوسته که در یک مورد به تیراندازی در این میدان نیز کشیده شده است.
به علاوه در ابتدای تظاهرات امروز در تقاطع خیابان ولی عصر و طالقانی نیز بسیجی‌ها با باتوم به مردم حمله کرده‌اند.
در خیابان آزادی نیز در حوالی چهارراه نواب نیروهای انتظامی با مردم درگیر شده‌اند و پس از پایان مراسم نمازجمعه نیز در حالی که معترضان در میدان آزادی حضور داشتند، برخوردهای شدیدی از سوی نیروی انتظامی صورت گرفته است.
تا ساعت ۱۷ درگیری‌های پراکنده در خیابان ولی عصر و حوالی میدان ونک در جریان بود.
دستگیری مردم معترض درقم
بنا بر خبر دریافتی در شهر قم نیز جمعیتی ازمردم با سردادن شعارهای ضد حكومتی درخیابان‌های اطراف حرم معصومه، باحمله وحشیانه پلیس ضد شورش روبروشدند و عده‌ی زیادی از آن‌ها در خیابان صفائیه دستگیر شدند.
 
نه سازش، نه تسلیم، نبرد تا پیروزی
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی
Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate
به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید
برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:
آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org
 
 

Keine Kommentare: