Mittwoch, 2. September 2009


ویژه نامه خبری شماره ۹۲ سازمان فدائیان (اقلیت) ۱۰ شهریور ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
ارگان‌های سركوب برای مهار اعتراضات كارگران كارخانه واگن پارس وارد شدند
در پی آن که کارگران شرکت واگن سازی پارس در اعتراض به پرداخت نشدن چند ماه حقوق خود دست به اعتصاب زده و با نشستن بر روی زمین از ورود مدیران این شرکت به کارخانه جلوگیری کردند پای استانداری، سپاه، پلس ضد شورش و قوه قضائیه هم به این اعتراض کارگری باز شد.
فشار اقتصادی به کارگران در پی پرداخت نشدن چند ماه حقوق به قدری افزایش یافته است که حتی کارگرانی که به هیچ وجه خود را درگیر مسائل صنفی نمی‌کردند و از اعتراضات کارگری فاصله می‌گرفتند نیز دیگر حاضر به کوتاه آمدن از حق خود نیستند. بسیاری از کارگران به دلیل عقب افتادن کرایه‌های منزل و اقساط وام مسکن در شرف بی خانمان شدن قرار دارند و کارگران برای سیر کردن شکم خود چاره‌ای به جز دست دراز کردن در مقابل آشنایان و دوستان خود ندارند. این فشار اقتصادی در پیش از ماه رمضان و ماه مهر (باز شدن مدارس) که به صورت سنتی با گرانی‌های همه جانبه در ایران همراه است کار را برای کارگران به جایی رسانده است که حتی شورای اسلامی کار مستقر در کارخانه‌ی واگن پارس که مانند همه‌ی شوراهای اسلامی کار دیگر یک تشکل کارگری زرد بوده و بیشتر نماینده‌ی کارفرمایان در میان کارگران است تا نماینده‌ی کارگران در مقابل کارفرمایان، از این اعتراض کارگری حمایت کرده است.
پس از آن که کارگران معترض واگن پارس تهدید کردند که در صورت رفع نشدن مشکلاتشان از کارخانه خارج شده و به سمت استانداری راهپیمایی خواهند کرد معاون سیاسی استانداری استان مرکزی سریعا با مدیران این شرکت جلسه‌ای تشکیل داده و از آنان خواسته است به هر طریق ممکن این اعتراض کارگری را خاموش کنند و تهدید کرده است در صورت سرایت اعتراضات کارگری واگن پارس به کارخانه‌های با وضعیت مشابه (آذر آب، ماشین سازی و ...) مدیران واگن پارس را مواخذه خواهند کرد. همزمان با این جلسه تعداد زیادی پلیس ضد شورش و واحدهایی از سپاه پاسداران در یکی ورودی‌های شهر (سه راه خمین) که در نزدیکی این کارخانه قرار دارد مستقر شد تا در صورت حرکت کارگران معترض به سمت استانداری آنان را سرکوب کنند.
پیرو این جلسه مدیران کارخانه‌ی واگن پارس از "ایران خودرو" و "رجا" درخواست کمک کرده و با کمک مالی این دو شرکت حقوق کارگران را تا "پایان خرداد ماه" تسویه می‌کنند. همچنین برای جلوگیری از تنش بیشتر دستور قبلی مدیر عامل این کارخانه مبنی بر حذف اضافه کاری لغو شده و بعد از یک روز مسئله ی اضافه کاری به روند قبلی خود بازگشته است. (از سایت ایران خودرو)

اعتراض کارگران احیاء گسترسبز و کارگران جی پی آی به عدم پرداخت حق بیمه
جمعی از كاركنان پرس شمالی بعد از تبدیل وضعیت و دریافت سابقه بیمه مطلع شده‌اند كه شركت‌های احیاگستر سبز و جی پی آی كه در سنوات قبل طرف قرارداد ایشان بوده‌اند، حدود دو ماه سابقه بیمه كاركنان را واریز نكرده كه در مورد شركت احیاگستر سبز تاریخ روزها یا ماه‌های واریز نشده برای كاركنان متغیر بوده و شركت جی پی آی نیز بیمه ماه آخر یعنی اول خرداد تا ۳۱ خرداد ۸۸ را واریز نكرده است.
این کار که یک دزدی آشکار و کلاه‌برداری از حقوق کارگران می‌باشد با اعتراض شدید کارگران سالن پرس مواجهه گشته و کارگران اعلام کرده‌اند در صورت جواب ندادن مدیریت منابع انسان دست از کار خواهند کشید. (منبع کارکو)

نامه منصور اسالو در جواب اتهامات وارده به وی در دادگاه
هم میهنان عزیز:
با توجه به این که در آخرین دادگاه یکی از زندانیان به نام آقای مسعود باستانی که خبرنگار است به عنوان توضیحاتی پیرامون اتهاماتش از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و اینجانب منصور اسالو رئیس هیئت مدیره این سندیکا نام برد و در سیمای جمهوری اسلامی نیز پخش گردید لازم دانستم توضیحات ذیل را به هم میهنان عزیزم ارائه دهم.
مسعود باستانی را از حدود ده سال پیش زمانی که به جبهه مشارکت شرق تهران می‌رفتم می‌شناسم جوانی هوشمند و میهن دوست و علاقمند به سرنوشت مردم ایران می‌باشد ایشان و همسرش مهسا امرآبادی خبرنگار هستند. گویا همسر ایشان که باردار هم بوده دستگیر شده بود و قول داده بودند اگر مسعود خود را معرفی کند همسرش آزاد می‌شود که نشد هنوز هم در بند می‌باشد.
چهره آشفته او در تصویری که از او دیدم حکایت از سختی‌های فراوانی داشت که بر او رفته است.
به هرحال در باره آن قسمت از سخنان ایشان که مربوط به اینجانب منصور اسالو رئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد است پاسخ این است:
ایشان فیلمی از کارگران و همسران محروم سندیکای شرکت واحد با همکاری اینجانب تهیه کرده است که در این فیلم کارگران اخراجی و همسرانشان در باره مزایای سندیکا و چگونگی تغییر رفتار و گفتار کارگران سندیکایی بعد از عضویت در سندیکا و آموزش‌های انسانی که دیده‌اند از سندیکا قدردانی کرده و خانواده‌های این کارگران نیز خود را عضو سندیکا دانسته‌اند . این فیلم موجود است و صدا و سیما می‌تواند این فیلم را به جای دفاعیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی برای همه مردم ایران و جهان نمایش دهد!
با تشکر
منصور اسالو، رئیس هیئت مدیره سندیكای كارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
شهریور ۱۳۸۸

تجمع خانواده‌ها ادامه دارد
بار دیگر همچون دو ماه گذشته از صبح امروز خانواده‌های دستگیر شدگان در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین دست به تجمع زده و خواستار پیگیری و آزادی زندانیان شدند. بیش از صد نفر از خانواده‌ها در جلوی دادگاه انقلاب تجمع كرده و با باز شدن درب‌ها وارد دادگاه شدند، تا بتوانند با مسئولان مربوطه صحبت كنند. ولی همچون روزهای قبل كسی جوابگو نبود. هم زمان بیش از ۵۰ نفر از خانواده‌ها در مقابل زندان اوین دست به تجمع زدند. كه پس از مدتی مامورین مزدور دژبانی زندان اوین خانواده‌ها را از آنجا دور كردند تا در معرض دید قرار نداشته باشند.

گوشمالی دو بسیجی مزدور
خبرگزاری آژانس ایران خبر گزارش می‌دهد، دو بسیجی كه با متوقف كردن ماشین یك دختر طی برخوردهای زشت قصد آزار و اذیت وی را داشتند، توسط یك ناشناس به سزای عمل خود رسیدند. وی كه در ساعت ٨ شب در خیابان استخر با ماشین عبور می‌كرد، پس از دیدن ماجرا با سرعت زیاد با ماشینش به آن دو بسیجی مزدور زده و فرار می‌كند. هم اكنون این دو بسیجی در بیمارستان فلكه سوم تهران‌پارس بستری بوده و حال یكی از آن‌ها وخیم گزارش شده است. شدت انزجار مردم از بسیجیان به حدی است، كه پس از این ماجرا هیچ‌كسی به آن‌ها كمك نكرده و حتی برای آمبولانس تماسی نگرفتند.

کارگران شرکت واگن پارس اراک بعد از جراثقال، کشنده‌ها را هم بردند
کارگران بازنشسته‌ی شرکت واگن پارس اراک که در هنگام بازنشستگی از طرف صاحبان کارخانه مجبور می‌شوند تعهد رسمی بدهند تا دو سال تقاضای دریافت حق پایان سنوات سی ساله‌ی کار را نکنند حتی بعد از دو سال هم موفق به دریافت حق سنوات پایان کار نشده و در نهایت مجبور به شکایت از این شرکت می‌شوند. در ميان اعتراضات کارگری شرکت واگن سازی پارس و توقیف جراثقال ده تنی این كارخانه توسط دو تن از بازنشستگان در روزهای گذشته نیز سه تن از کارگران این کارخانه به نام‌های محمد بیات، هاشم فارسی و حاج محمود صدرایی با حکم توقیف اموال وارد کارخانه شده و دو دستگاه کشنده‌ی سنگین این کارخانه را به همراه کفی بار آن‌ها توقیف کرده و با خود بردند.
هاشمی مشاور حقوقی کارخانه در بین کارگران معترض گفته بود هر روز در بیش از ده جلسه‌ی شکایت حقوقی از سوی کارگران شرکت کرده و با این وضع فکر نمی‌کند در پایان این احکام توقیف اموال چیزی از کارخانه باقی بماند.

اخراج کارگران شرکت "صنایع لاستیک بسپار کاوشگر غرب"
شرکت "صنایع لاستیک بسپار کاوشگر غرب" تولیدکننده قطعات لاستیکی برای ایران خودرو و پارس خودرو، ۱۲ نفر از کارگران خود را اخراج کرد.
در این شرکت که در شهرک شماره یک صنعتی سنندج واقع شده است، ۳۰ کارگر مشغول به کار بودند. روز دوشنبه ۲ شهریور ماه، ۱۲ نفر از کارگران این شرکت که داری سوابق کاری از یک تا چهار سال بودند، اخراج شدند.
اسامی اخراج شدگان عبارتند از: محمد وزیر، عدنان زندی، صالح احمدی، گروان خدامرادی، زانیار اسماعیلی، خالد زارعی، سروه الله یاری، هادی زندی، فایق محمد سلیمی، کردستان، شایسته، شاپور عزیزی.
لازم به ذکر است که تعدادی از کارگران باقی مانده این شرکت، بر اساس کار کنتراتی مشغول به کار می باشند. (منبع کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری)
قتل چند شهروند کرد توسط نیروهای انتظامی
در طول چند روز گذشته در مناطق مختلف غرب کشور بر اثر تیراندازی ماموران انتظامی به سوی کاسبکاران کرد ۳ شهروند کرد کشته و چندین نفر دیگر زخمی شده‌اند.
روز یکشنبه ۸ شهریورماه در منطقه "میرگه دریژ" از توابع مریوان نیروهای انتظامی به سوی چندین ماشین متعلق به مرزنشینان کرد تیراندازی کردند که بر اثر این اقدام فردی به نام "صلاح برزگر" زخمی شد. همچنین در منطقه دیگری از توابع شهر مریوان، فرد دیگری به نام " دلیر" اهل روستای "کاریز" به دست نیروهای انتظامی کشته می‌شود.
در روز پنج شنبه ۵ شهریور ماه نیز در منطقه "میری دی" از توابع سقز طی تیراندازی نیروهای انتظامی به تعدادی از ماشین‌های کاسبکاران مرزنشین شهروندی مهابادی به نام "حسین ابراهیمی" بر اثر اصابت چندین گلوله کشته شد.
در آخرین مورد در روز جمعه ۶ شهریورماه نیز در مناطق اطراف شهر اشنویه نیروهای انتظامی به سوی تعدادی از کاسبکاران تیراندازی کرد که بر اثر آن فردی به نام "کریم بنگینی" به شدت زخمی شد و به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت نمود.

سرکوب مردم کردستان ادامه دارد
در طی هفته جاری، نیروهای امنیتی با مراجعه به چند روستای کردنشین، روستانشینان را تهدید و چند تنی را بازداشت کردند.
نیروهای امنیتی در طی هفته جاری به روستاهای "تازاباد"، "تاته رشید"، "میرکی"، "شعبانی"، "سراب"، "حاجی په موخ" و همینطور روستای قروچای از توابع منطقه لیلاخ و توابع شهرستان دهگلان مراجعه نموده و پس از بازرسی از تعدادی از منازل و ضرب و شتم تعدادی از معترضین به بازرسی‌های بدون دلیل موجه از منازل شهروندان، اقدام به بازداشت تعدادی از ساکنان روستای "تاته رشید" نمودند که تاکنون هویت دو تن از آنان به اسامی نادر کریمی و صلاح رشیدی (دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه ارومیه) روشن شده است.
همچنین نیروهای امنیتی ساکنان روستاها را تهدید کرده‌اند که در صورت عدم اطلاع‌دهی مشاهده تردد نیروهای احزاب کرد در روستاها با آنان برخورد خواهند کرد.
بنا به اطلاعیه روابط عمومی اداره کل اطلاعات استان کردستان، ماموران امنیتی این استان چهار نفر را در رابطه با کشته شدن پسر امام جمعه مریوان و دو همراهش دستگیر کرده‌اند.
بنا به گزارشات دریافتی "سامان راستی و یقوب مریوان" هویت اعلامی دو تن از بازداشت شدگان مذکور است، در این رابطه منابع محلی و غیررسمی از شکنجه شدید آنان در بازداشتگاه‌های اطلاعات ارومیه و سنندج خبر می‌دهند.

محکومیت دانشجوی کرد به یک سال حبس
وریا مروتی دانشجوی دانشگاه پیام نور بیجار از سوی دادگاه تجدید نظر استان کردستان به یک سال زندان محکوم گردید.
این دانشجوی کرد چندی پیش از سوی دادگاه انقلاب سنندج به ۶ سال زندان محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر به یک سال کاهش یافت. اتهام وریا مروتی که هم اکنون در زندان سنندج دوران محکومیت خود را سپری می‌نماید همکاری با احزاب مخالف عنوان شده است.

حسن طرلانی تحت فشار برای اعترافات تلویزیونی
به گزارشات رسیده از بند ۲۰۹ زندان اوین، دانشجوی زندانی حسن طرلانی تحت شدیدترین فشارهای بازجویان وزارت اطلاعات برای وادار کردن او به اعترافات تلویزیونی هستند.
دانشجوی زندانی حسن طرلانی ۲۲ ساله روز سه‌شنبه ۲۵ مرداد ماه در شعبۀ ۲۲ دادگاه انقلاب برده شد. ابتدا علی اکبر حیدری‌فر از تیم جنایتکاران علیه بشریت سعید مرتضوی و حسن زارع دهنوی در دادگاه انقلاب به عنوان نماینده دادستان خواستار اشد مجازت، اعدام برای دانشجوی زندانی شد. سپس فردی بنام محسنی قاضی شعبۀ ۲۲ وی را محاکمه کرده و به ده‌ سال زندان و تبعید به زندان مرکزی کرمان محکوم کرد.
این دانشجوی زندانی از روز سه‌شنبه، ۳ شهریور ماه تحت بازجویی و شکنجۀ روحی قرار دارد تا تن به اعترافات اجباری تلویزیونی بدهد.

احضار بیش از ۵۰ دانشجوی دانشگاه تهران به کمیته پیگیری وزارت اطلاعات
در حالی که دانشجویان دانشگاه تهران خود را برای امتحانات نیمسال دوم سال تحصیلی ۸۷ – ۸۸‌ آماده می‌کنند و این امتحانات از هفته آتی آغاز می‌شود، قریب ۵۰ دانشجوی ساکن خوابگاه پسران و دختران این دانشگاه به کمیته پیگیری اطلاعات احضار شده‌اند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر احضاریه‌ها پس از فاجعه حمله نیروهای یگان ویژه و لباس شخصی به کوی دانشگاه تهران در بامداد ۲۵ خرداد صادر شده است و در طی این مدت به دلیل تعطیلی دانشگاه تهران پس از این حادثه دانشجویان از آن اطلاع نداشتند که با بازگشایی مجدد خوابگاه احضاریه‌ها به دانشگاه تحویل داده شده است.
تاکنون برخی از دانشجویان به این کمیته مراجعه کرده و در آنجا با سوالاتی چون چگونگی حضور و عملکردشان در تجمعات کوی دانشگاه در شب ۲۴ و ۲۵ خرداد مواجه شده‌اند. این دانشجویان به مدت چند ساعت مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.
این روزها پس از افشای جنایات رژیم نزد افکار عمومی، کمیته‌های "بررسی" و "پیگیری" متعددی شکل گرفته‌اند. این کمیته‌ها گویا قرار است، وضعیت فعالان دانشجویی را "پیگیری و بررسی" کنند و از دانشگاه اخراج کنند و نه جنایات روی داده در دانشگاه را.

محرومیت سه تن از فعالین دانشجویی آذربایجان از ورود به دانشگاه
با توجه به زمزمه تعطیلی دانشگاه‌ها در صورت تداوم اعتراض ها ، شدت محرومیت از ادامه تحصیل به مقاطع لیسانس و بالاتر سرایت کرد. به گزارش ساوالان سسی به دنبال اعلام نتایج آزمون فوق لیسانس دانشگاه‌های دولتی در ایران بهزاد جدی، ابراهیم شهبازی و شهرام شوقی از فعالین دانشجویی آذربایجان که در کنکور ورودی مقطع فوق لیسانس شرکت و رتبه‌های لازمه را کسب کرده بودند از ورود به دانشگاه محروم شدند. بنا به گزارشات رسیده بهزاد جدی دانشجوی رشته ریاضی دانشگاه تبریز و رتبه ۳۸۰ کنکور رشته اقتصاد علیرغم کسب رتبه لازم جهت قبولی در این رشته در دانشگاه‌های انتخابی، مردود اعلام شده است. به دنبال پیگیری‌های این فعال دانشجویی آذربایجان در سازمان سنجش آموزش کشور و مراجعه به دفتر دکتر نوربخش رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، منشی دفتر ریاست نام بهزاد جدی را در لیست ۱۵ صفحه‌ای افراد فاقد صلاحیت جهت ادامه تحصیل به وی نشان داده است. علاوه بر این، شهرام شوقی فارغ‌التحصیل رشته میراث فرهنگی که موفق به کسب رتبه ۲۰۰ در رشته پژوهش هنر شده بود مردود اعلام شده است. همچنین مسئولین سازمان سنجش نتایج کنکور ابراهیم شهبازی فارغ‌التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه زنجان را که در کنکور رشته حقوق شرکت کرده بود، دستکاری کرده‌اند. به گفته نزدیکان این فعال دانشجویی نتایج اعلام شده در کارنامه اولیه هیچ گونه تطابقی با برگه پاسخ‌های وی ندارد.
گفتنی است که چندی پیش نیز مسئولین دانشگاه آزاد تبریز از ثبت نام نوید محمدی فعال دانشجویی آذربایجان که در مقطع کارشناسی ارشد کامپیوتر در این دانشگاه پذیرفته شده است ممانعت کرده‌اند و در سال‌های گذشته نیز چندین تن از دانشجویان مدافعان هویت آذربایجانی از جمله ابراهیم رشیدی، قادر کیانی، نادر مهد قره باغ، امین امامی، صمد پاشایی، مهدی حاج محمدی و ناهید بابازاده از ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس بازمانده‌اند.

قرار است ۷۰ دیگ صنعتی مربوط به کارخانه ایرالکو تعطیل گردد
آژانس ایران خبر، نامه‌ی زیر را در سایت خود درج کرده است:
شایعه شده که قرار است تعداد ۷۰ دیگ صنعتی مربوط به کارخانه ایرالکو به دلیل مشکلاتی تعطیل گردد و این امر نگرانی‌های بسیاری را در بین مردم و کارگران این کارخانه ایجاد کرده است، حتی مطرح است خط تولیدی ۱ و ۲ این کارخانه تا آخر مهرماه تعطیل خواهد شد. با این اوضاع بیکاری معلوم نیست سرانجام کار چه خواهد شد؟؟؟

پای گفتگوی چند کارگر
- ۱۹ سال سابقه کار دارم. در سخت‌‌ترین و زیان‌آورترین شرایط کاری استثمار می‌شوم. برخی اوقات خود را دل خوش می‌کنم که زودتر از سایر كارگران بازنشسته می‌شوم و پیش از آن كه مرگ مرا دریابد چیزی به نام حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنم. اما این دل خوشی هیچ طول نم‌ کشد، زیرا به یاد کارگران نساجی قائم شهر می‌افتم. آنان تا چند سال پیش کار داشتند و شامگاهان زمانی که به دنبال روزانه طولانی کار راهی خانه می‌شدند می‌توانستند نانی به شکم گرسنه فرزندانشان برسانند. آنان هم سالیان زیادی کار کرده بودند و بازنشستگی را در یك قدمی خویش می‌دیدند. نساجی قانم شهر اما تعطیل شد، همه کارگران بیکار گردیدند، دیو مهیب گرسنگی همه آنان و خانواده‌هایشان را بلعید. کارگران هیچگاه روی بازنشستگی را ندیدند و هیچ ریالی به نام حق بازنشستگی دریافت نکردند. چه كارگر ایران خودرو باشی، چه ایرالكو، چه صدها كارخانه بزرگ و كوچك دیگر، امروز با همین هراس زندگی خواهی كرد. هراس از فردایی كه معلوم نیست بتوانی ریالی در جیب داشته باشی تا لحظه‌ای لبخند بر لبان همسر و كودكانت بنشانی و شرم داری از این ‌كه با آن ها رو در رو شوی.
- شرمنده زن و بچه‌هایم هستم. در یكی از كارخانه‌های تولید لوازم خانگی در شرق تهران كار می‌كنم. ۶ ماه است حقوق‌مان عقب افتاده است. تلویزیون خانه‌‌مان را هم فروخته‌‌ام. دخترم دانشگاه دولتی از نوع غیرانتفاعی آن می‌رود، دانشگاهی كه اسمش دولتی است اما شهریه‌‌اش از دانشگاه آزاد هم بالاتر است. الان به این فكر رسیده است كه درس را ول كند و دنبال كار بگردد. شما معنای شرمندگی پیش فرزندان را می‌دانید؟
- سال گذشته كارم را از دست دادم. كارفرما كارگر دیگری را به جای من مشغول كار كرد. او به خاطر استخدام آن كارگر حدود ۱۰ میلیون تومان وام گرفت. بر اساس توافق میان سازمان تأمین اجتماعی و وزارت کار هر کارفرمایی که کارگری را استخدام کند می‌تواند ۱۰ میلیون تومان وام دریافت كند. این توافق‌نامه فاجعه‌ای برای کارگران و نعمتی عظیم برای سرمایه‌داران شد. صاحبان کارخانه‌ها یکی یکی کارگران را اخراج کردند و به جای آن‌ها افراد جدیدی را استخدام نمودند و در قبال هر فرد ۱۰ میلیون تومان وام گرفتند. نصیب من از این توافق‌نامه مثل خیلی‌های دیگر بیکاری بود. در طول این یک سال فقط ۳ ماه به طور موقت در کارهای شاق ساختمانی مشغول کار شدم و مابقی را در بیکاری و گرسنگی و بدبختی به سر برده‌ام.
- کارگر ساختمانی هستم و همیشه دنبال کار می‌گردم . هر گاه کاری پیدا کنم روزی حدود ۱۵ هزار تومان می‌گیرم. اما می‌دانم که موقت است، می‌دانم که تا ساختمان تمام شد بیکارم، می‌دانم که اگر کمترین غفلتی کنم یا معلول مادام‌العمر می‌شوم و یا جانم را برای همیشه از دست می‌دهم و در هر دو حال خودم یا خانواده‌ام هیچ ریالی به عنوان غرامت نمی‌گیریم، زیرا هیچ بیمه‌ای ندارم. می‌دانم که چند سال دیگر هیچ شانسی برای کار کردن ندارم زیرا آن قدر فرسوده و فرتوت خواهم شد که هیچ کارفرمایی به من کار نخواهد داد. به همه این دلایل حتی روزی که ۱۵ هزار تومان می‌گیرم جرأت خرید قوت لایموتی ندارم و در بهترین حالت برای ناهارم به نانی و شاید قطعه پنیری اکتفا می‌کنم.

صدور وثیقه سنگین برای شیوا نظرآهاری
به گفته خانم شهرزاد كریمان مادر شیوا، در پی پیگیری‌های زیاد، بازرس وی گفته است كه با صدور وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی، شیوا آزاد می‌شود. شیوا نزدیك به ٨٠ روز در بند ٢٠٩ زندان اوین، به جرم فعالیت حقوق بشری، محبوس می‌باشد. از جمله اتهامات جدید وی، فعالیت حقوق بشری در داخل زندان، می‌باشد. خانم كریمان به بازپرس زندان اطلاع داده است كه توانایی چنین وثیقه سنگینی را ندارد، و بازپرس نیز ضمن ممانعت از ادامه بحث می‌گوید: "پس بگذارید در زندان بماند"!

احضار یك فعال زنان به وزارت اطلاعات
فرشته شیرازی از فعالین كمپین در شهر آمل به ستاد خبری وزارت اطلاعات فراخوانده شد. وی در این رابطه به سایت تغییر برای برابری گفت: ‌امروز برای سومین بار با تماس تلفنی از ستاد خبری برای بازجوئی احضار شدم و از من خواسته شده ساعت ١٠ صبح برای ادای پاره‌ای توضیحات در مورد فعالیتم با كمپین یك میلیون امضا به ستاد خبری مراجعه كنم. قبلا نیز در روزهای ٢١ و ٢٢ مرداد، منزل و محل كار وی از طرف مقامات امنیتی، تفتیش و خودش نیز مورد بازجوئی قرار گرفته بود.

گزارشی از وضعیت هفت تن از نوكیشان مسیحی در زندان اوین
به گزارش كمیته مسیحیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در پی خبر منتشره در خصوص بازداشت ۲۵ نفر از نوكیشان مسیحی در قالب یك كلیسای خانگی در منطقه‌ای در شمال تهران، گزارش‌ها حاكی از آن است كه ۷ تن از این افراد همچنان تحت بازداشت و در سلول‌های انفرادی بخ سر می برند و زیر بازجویی و فشارهای روحی قرار دارند.
به گزارش این كمیته، در تاریخ ۹ مردادماه ۱۳۸۸ (۳۱ جولای ۲۰۰۹) ماموران نیروی انتظامی در یك اقدام هماهنگ و از پیش تعیین شده با هجوم به یك اجتماع از شهروندان مسیحی در منطقه‌ای در شمال تهران ۲۵ تن از آنان را بازداشت کردند. این در حالی بود كه این افراد فقط جهت اجرای مراسم آئینی بر اساس اعتقادات دینی خود در آن محل گرد هم جمع شده بودند
پس از بازداشت، ماموران امنیتی و لباس شخصی این افراد را به مکانی نامعلوم انتقال دادند و پس از انجام بازجویی و گرفتن مشخصات كامل فردی آنان، ۱۸ تن از بازداشت شدگان را به صورت موقت آزاد نمودند و ۷ نفر باقیمانده را برای بازجویی‌های بیشتر به سلول‌های انفرادی در زندان اوین انتقال دادند.
با گذشت بیش از یك ماه از بازداشت این افراد و علیرغم پیگیری‌های خانواده آنان تاكنون اتهام این افراد از سوی مقامات قضایی رسماً بیان نشده و مسئولین تا این لحظه از ارائه و بیان هرگونه اطلاعاتی به خانواده‌های این بازداشت شدگان خودداری کرده‌اند.

دو نفر از نزدیكان هاشمی دستگیر شدند
روزنامه ایران خبر از دستگیری، "دوائی"‌ و "رجبی" داد. به گفته این روزنامه، این افراد از متهمان اصلی تظاهرات‌های اخیر می‌باشند و ارتباط نزدیكی با مهدی و فاطمه هاشمی دارند. در ادامه خبر روزنامه ایران آمده است كه در چند روز، فشار زیادی برای آزادی این افراد به دستگاه قضائی وارد می‌شود.
همزمان هیات امنای دانشگاه آزاد اعلام داشت كه مهدی هاشمی جهت بازدید و رسیدگی دفاتر و شعبات آزاد اسلامی به خارج از كشور رفته است.

اخبار ای – میلی
طبق ای – میلی که به دست ما رسیده است، گویا مأموران امنیتی رژیم به صورت اتفاقی به سراغ افراد معمولی جامعه که اینترنت پرسرعت دارند می‌روند و کامپیوتر محل زندگی و حتی محل کارشان را توقیف و بازرسی می‌کنند و فرد مورد نظر را هم بازداشت و ... می‌کنند.
بهتر است از نگاهداری ای – میل‌ها و مطالب و عکس‌هایی که می‌توانند بهانه‌ای به دست رژیم بدهند، در کامپیوترهای خود خودداری کنید.
در پایان ای – میل هم تأکید شده است که این "ای – میل غیر واقعی و برای ترساندن نیست. اتفاقی است که روی داده است."

تخلیه روستاها به علت خشكسالی
ساكنین ٧٣ درصد از ٢٠٩ روستای بم در استان كرمان، با توجه به خشكسالی و كمبود آب، روستاهای خود را ترك كردند. با توجه به این كه این افراد عموما كشاورز بودند، عملا از كار بیكار شده و برای یافتن كار به شهرها مهاجرت كرده‌اند.
همچنین از استان زنجان خبر می‌رسد كه ۵۰ درصد از ٤٨٤ روستای این استان با مشكل بی آبی مواجه هستند. در این میان به ٧٠ روستا كه در وضعیت وخیمی به سر می‌برند، توسط تانكر آبرسانی انجام می‌شود.

سقوط یك هواپیما، و نقص فنی هواپیمایی دیگر
صبح امروز یك فروند هواپیمای آموزشی در حوالی فرودگاه پیام كرج به علت نقص فنی سقوط كرد. این هواپیما از نوع "تك نام" و متعلق به شركت هواپیمائی آموزشی ایران زمین بود. خلبان این هواپیما كه یك زن بود، در اثر این حادثه شدیدا مجروح شده و حالش وخیم گزارش شده است.
در حادثه دیگر، هواپیمای مسافربری تهران- بوشهر شب گذشته، به علت بروز نقص فنی در بین راه در فرودگاه اصفهان، فرود آمد. این هواپیما پس از تعمیرات مجددا به پرواز خود ادامه داد.

برای ١٢ هزار نفر یك پزشك
در روستاهای كردستان نزدیك به ١٣٥ پزشك مشغول به كار هستند، كه برای جمعیت نزدیك به ٥٩٠ هزار نفره روستاها بسیار كمتر از میانگین كشوری می‌باشد و حداقل باید ٧٥ پزشك دیگر به پزشكان كنونی افزوده شود. هم اكنون برای هر ١٢٠٠٠ نفر یك دكتر مشغول به كار است. و این باعث بروز مشكلات زیادی برای بیماران شده است.



زندانی سیاسی آزاد باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی
به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید
برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org
Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate


Keine Kommentare: