Montag, 31. August 2009


ویژه نامه خبری شماره ۹۱ سازمان فدائیان (اقلیت) ۹ شهریور ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
تجمع كارگران چینی البرز در مقابل استانداری


صبح روز گذشته، مجددا كارگران كارخانه چینی البرز برای دست‌یابی به حقوق معوقه خود، در جلوی استانداری قزوین تجمع كردند. بیش از ۴۰۰ كارگر، كارخانه چینی البرز مدت ٢ ماه است كه حقوق و سایر مزایای خود را دریافت نكرده‌اند. این كارخانه كه ۵ سال قبل به بخش خصوصی واگذار شده، هم اكنون نیز در فروش تولیدات خود با مشکلی مواجه نیست، ولی صاحب شركت قصد دارد كه با سرمایه بدست آمده از فروش تولیدات، سهام خرده‌پاها را خریداری كند، از این‌رو از پرداخت حقوق كارگران خودداری می‌کند.
هم اكنون نزدیك به ٢٠ واحد صنعتی و تولیدی در استان قزوین با وضعیت مشابهی روبرو هستند. از جمله می‌توان به كارخانه‌های شمع نور، گوشت زیاران، پوشینه بافت، لامپ الوند، طلاچین نقش، ایران دروس، مجری وصل، چینی البرز اشاره داشت كه از جمله واحدهایی هستند كه با مشكلات كارگری دست و پنجه نرم می‌كنند.

مبارزات مردم در محلات ادامه دارد
طبق خبرهای رسیده از مناطق مختلف تهران، مبارزات مردمی در محلات مختلف ادامه دارد. به شنیده‌های گزارشگران "ندا نیوز" این تظاهرات‌ها به هنگام تاریک شدن هوا و زمان شعارهای شبانه صورت پذیرفته و عمده‌ی شعارها علیه دولت کودتا و گرامیداشت خون شهدا می‌باشد. در تأیید این گزارشات اخیراً دو ویدیوی تهیه شده از محله مرزداران در غرب تهران و مقابل مسجد امیرالمؤمنین نشان می‌دهد که علیرغم کوشش فیلم‌برداران که از طرفداران اصلاح‌طلبان بوده و سعی می‌کنند شعارهای مردمی را تا حد حمایت از کاندیدای جناح اصلاح‌طلب حکومتی تقلیل دهند، شعارهای مردم علیه حکومت دیکتاتوری و حمایت از جانباختگان و زندانیان بازداشت شده است .
روزنامه جوان نیز در این باره گزارشی منتشر کرد و نوشت، جدیدا در شهر تهران عده‌ای كه تقریبا ۵۰ نفر می‌باشند در نقاط مختلف تهران دست به تظاهرات می‌زنند و قبل از رسیدن نیروهای انتظامی از محل می‌گریزند. در خبر روزنامه جوان آمده است كه بیشتر این افراد زن می‌باشند و از جمله در خیابان ولیعصر تقاطع مطهری دست به تظاهرات زدند، همچنین هفته گذشته در ایستگاه مترو صادقیه، از تاخیر مترو استفاده كرده و دست به تظاهرات زده و علیه مقامات شعار دادند.

ادامه تجمع خانواده‌ها در جلوی دادسرای تهران
همچون روزهای گذشته بیش از ١٠٠ نفر از خانواده‌های بازداشت شدگان اخیر در مقابل دادسرای تهران تجمع كرده و پیگیر وضعیت فرزندان و عزیزان خود شدند، اما كماكان هیچ پاسخ قانع كننده‌ای به آن‌ها داده نشد.
حدود ۶۰ نفر نیز به دادگاه انقلاب مراجعه کرده و خواهان خبریابی از عزیزان‌شان بودند.

دو کشته و زخمی در تداوم کشتار مرزنشینان
دوشنبه ۹ شهریور، یک جوان ۲۲ ساله کول‌بر به نام "سلاح کردی" اهل روستای "سیف" از روستاهای مرزی تابع شهرستان مریوان به دست نیروهای انتظامی کشته شد. جسد وی پس از این واقعه به سردخانه بیمارستان بوعلی مریوان منتقل شد.
همچنین گزارش شده است روز شنبه ۷ شهریور ماه نیز بر اثر تیراندازی نیروهای انتظامی، یک جوان ۲۱ ساله به نام "دلیر گلزاری" اهل روستای "میرآباد" که با اسب در حال کول‌بری بوده، زخمی شده و اسبش نیز کشته شده است. او نیز هم اکنون در بیمارستان بوعلی مریوان است.
تداوم کشتار مردم کردستان و همچنین کول‌بران در حالی است که طی هفته گذشته مردم روستاهای مختلف همچون توابع سردشت اعتراضات گسترده‌ای به این موضوع داشتند. این اعتراضات با دستگیری و زخمی شدن تعدادی از شهروندان و قتل رئیس پاسگاه منطقه مذکور سرکوب شد.
جان باختن یک کارگر در اثر سانحه کاری
رزگار عبدی کارگر سیم‌بان اداره برق مریوان که در تاریخ اول شهریور ماه بدلیل عدم امکانات ایمنی دچار سانحه دلخراش برق گرفتگی شده بود، روز سه‌شنبه ۷ شهریور ماه بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت. پیکر نامبرده در میان غم و اندوه فراوان مردم منطقه به روستای خالد آباد از توابع سرو آباد به خاک سپرده شد.

رضا پاداشی و حسین حقی در آستانه اعدام
رضا پاداشی و حسین حقی به جرم ارتکاب به قتل در نوجوانی، در معرض اجرای حکم اعدام قرار دارند .
رضا پاداشی در اسفند ماه سال ۸۲، در سن ۱۶ سالگی در یک درگیری، فردی به نام رحمان درخشان را به قتل رسانده است.
محمد مصطفایی، وکیل رضا پاداشی می‌گوید: "بارها با افراد خیر به منزل اولیاءدم رفته و درخواست بخشش نیز کرده‌ایم که به دلیل بی بضاعتی مالی خانواده رضا فعلا رضایت میسر نشده است و سرپرست اجرای احکام نیز اخیرا از این خانواده دعوت به عمل آورده تا رضایت دهند ولی آنان درخواست مبلغ یکصد و پنجاه میلیون تومان کرده‌اند که خانواده رضا تنها توانسته‌اند شصت میلیون تومان مهیا کنند."
حسین حقی متولد ۲۵ شهریور ۱۳۶۵، نیز متهم است که در مرداد ماه ۸۲، در یک نزاع دست جمعی اقدام به قتل مهدی خلیلی نموده است . محمد مصطفایی وکیل حقی درباره این پرونده می‌گوید: "متاسفانه ریاست محترم شعبه ۷۱ در جلسه ۲۰ بهمن ۸۷ به قسمتی از روزنامه‌ای اشاره کرده که گویا از زبان حسین به دروغ اظهاراتی را قید نموده بود این اظهارات دقیقاً خلاف واقع و محتویات پرونده است که حسین آن را تکذیب نموده است از طرفی در واقع دور از عدالت است که قضات دادگاه، به استناد مطالبی آن هم کذب در نشریات حکم به قصاص نفس نوجوانی را صادر نمایند که در سن ۱۷ سالگی بازداشت شده است."
قرار است پرونده این دو تن جهت استیدان نزد صادق لاریجانی برده شود و در صورت اجازه وی و عدم رضایت اولیای دم، احکام صادره در مورد این دو جوان به مورد اجرا گذاشته خواهند شد.

دستگیری در قزوین به اتهام وابستگی سیاسی
ملكی بازپرس اول دادسرای قزوین امروز اعلام داشت، یكی از افراد وابسته به جریانات سیاسی در شهر قزوین دستگیر شد. به گفته این مزدور سركوبگر جمهوری اسلامی در قزوین، فرد دستگیر شده رهبری یك دسته از مخالفین در قزوین بوده است. وی همچنین اعلام داشت كه فرد دستگیر شده ٣٨ ساله و پزشك است، و اطلاعیه‌ها و تراكت‌های تبلیغاتی علیه حجاب و حاوی مطالبی برای تحریك كارگران را به مریض‌ها می‌داده است كه در مجالس خود پخش كنند.

بلاتکلیفی فعالین کارگری دستگیر شده در کامیاران
بر اساس گزارش رسیده، شعیب صابری، افشین ندیمی، کاوه گل محمدی و آزاد منیری‌نیا چهار تن از فعالین کارگری کامیاران که در زندان سنندج به سر می‌برند، چندین بار به دادگاه مراجعه کرده‌اند اما در خصوص وضعیت نام‌بردگان هیچ پاسخی از طرف دادگاه به آنان داده نشده است.
لازم به ذکر است که سه تن دیگر از فعالین کارگری کامیاران با نام‌های مهرداد صبوری، رضا گل محمدی و فاروق منیری‌نیا نیز هر روز به دادگاه مراجعه می‌کنند اما با بی اعتنایی قاضی روبرو می‌شوند.

نگرانی خانواده یک بازداشت شده
خانواده محمد ملكی به شدت نگران حال وی می‌باشند. از هفته پیش كه اعلام شد محمد ملكی به سلول انفرادی بند ٢٠٩ در زندان اوین منتقل شده است، تا كنون هیچ گونه خبری از وی در دست نیست. هنگامی كه خانواده وی به زندان اوین مراجعه كرده و خواستار ملاقات شده‌اند، نیز به آنها گفته شده است كه قاضی پرونده و منشی وی به مرخصی رفته‌اند و امكان درخواست ملاقات وجود ندارد. محمد ملكی از بیماری سرطان پروستات رنج می‌برد و شنبه گذشته در منزلش به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، دستگیر شده است.

دانشجویان تبریز به تعلیق از تحصیل محكوم شدند
هشت دانشجوی دانشگاه تبریز، با رای كمیته انضباطی دانشگاه به ٢ ترم تعلیق از تحصیل محكوم شدند. دلیل این حكم، شركت تعدادی از دانشجویان در تجمع دو روزه دانشجویان دانشگاه تبریز در ١٧ تیرماه اعلام شده است.

واكنش خانواده‌ها به سخنان پاسدار مزدور
در پی اظهارات رجب‌زاده، در مورد این كه كسی در بازداشت‌گاه كهریزك كشته نشده است، صالح نیكبخت وكیل خانواده امیر جوادی‌فر، یكی از جانباختگان بازداشتگاه كهریزك گفت:‌ براساس سوابق موجود و مدارکی که در اختیار ما است، امیر در ساعت شش بعدازظهر ١٨ تیر در تقاطع خیابان شهدای ژاندارمری و دانشگاه، توسط افراد لباس شخصی دستگیر شده و مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت و به وسیله همین افراد هم به کلانتری تهران در خیابان انقلاب نرسیده به وصال شیرازی منتقل شد. به دلیل این که حال او در اثر ضرب و شتم وخیم بود، ماموران کلانتری او را در ساعت ٩ شب به بیمارستان فیروزگر منتقل کردند. در همین موقع خانواده او نیز از موضوع مطلع می‌شوند. در بیمارستان فیروزگر از امیر، اسکن مغزی گرفته می‌شود و عملیات لازم جهت بررسی خونریزی داخلی انجام و مشخص می‌شود هیچ علائمی دایر بر مشکل خونریزی مغزی داخلی مشاهده نشد. در ادامه وی گفت كه این جریانات ادامه پیدا كرد تا این كه به خانواده امیر در سوم مرداد كه نزدیك به ١٠ روز پس از دستگیری می‌باشد، در ملاقات با قاضی مستقر در دادگاه انقلاب به خانواده امیر گفته می‌شود که به زودی بازجویی او تمام می‌شود و با قرار صادر شده توسط قاضی آزاد خواهد شد.
پدر امیر با امید به آزادی او به خانه می‌رود اما در صبح روز سوم مرداد ناگهان در خانه خود با ماموری مواجه می‌شود که از او می‌خواهد به پلیس امنیت شهرری مراجعه کند. پس از مراجعه پدر، او را جهت شناسایی جنازه امیر به پزشک قانونی کهریزک هدایت می‌کنند. در سالن پزشکی قانونی کهریزک جنازه امیر توسط خانواده شناسایی می‌شود و مشخص می‌شود جنازه امیر فقط چهار روز پس از تحویل امیر به پلیس پیشگیری، به این سالن تحویل داده شده است ولی ده روز بعد خبر کشته شدن امیر به خانواده داده می‌شود و وی پیش از مرگ در بازداشتگاه کهریزک بوده است.

افشای دروغ‌های رژیم در مورد علت مرگ روح‌الامینی
پزشکی قانونی کشور هر گونه ابتلای محسن روح‌الامینی به مننژیت را نفی و طی گزارشی رسمی دلایل فوت وی را اعلام کرده است.
برخلاف ادعای سران رژیم مبنی بر مرگ محسن بر اثر مننژیت، در این گزارش، علت مرگ روح‌الامینی، استرس‌های فیزیکی، شرایط بد نگهداری، ضربات متعدد و نیز اصابت جسم سخت عنوان شده است .

تعطیلی بزرگترین مجتمع كشتارگاهی ایران


مجتمع گوشت زیاران به عنوان بزرگترین مجموعه كشتارگاهی و تولید گوشت قرمز كشور به دلیل كمبود نقدینگی و سو مدیریت از پنج ماه پیش به صورت نیمه تعطیل درآمد و هم اكنون به طور كامل تعطیل شده است. این مجتمع كه در محدوده ۴۵ كیلومتری قزوین قرار دارد، در سال ١٣٨٦ به بخش خصوصی واگذار شد. كارگران این كشتارگاه نزدیك به شش ماه است كه حقوقی دریافت نكرده‌اند. یكی از كارگران در این زمینه می‌گوید بیش از ٢٢ سال در اینجا كار می‌كنم، ولی از روزی كه این واحد به بخش خصوصی تحویل شد، مشكلات ما نیز آغاز شد.

مخالفت شورای عالی كار با افزایش بن كارگری
اگر چه یك عضو هیات مدیره كانون شوراهای اسلامی كار، در گفتگو با خبرگزاری‌ها اعلام داشت كه درخواست افزایش بن كارگری از ١٠ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان، از سوی شورای عالی كار، رد شده است، ولی یكی از اعضای شورای عالی كار كلا این موضوع را تكذیب كرده و گفت كه شورای عالی كار تنها یك جلسه امسال برگزار كرده و در آن هیچ موضوعی مانند افزایش بن كارگری یا امثال آن مطرح نشده است!

خطر علم برای جمهوری اسلامی
خامنه‌ای، روز یکشنبه با اشاره به تحصیل حدود دو میلیون دانشجو از سه میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجوی ایرانی در رشته‌های علوم انسانی گفت: "این مسئله نگران‌كننده است زیرا توانایى مراكز علمى و دانشگاه‌ها در زمینه كار بومى و تحقیقات اسلامى در علوم انسانى و همچنین تعداد اساتید مبرز و معتقد به جهان بینى اسلامى رشته‌هاى علوم انسانى در حد این تعداد دانشجو نیست."
به عقیده او، آموزش علوم انسانی در دانشگاه‌ها منجر به ترویج شكاكیت و تردید در مبانى دینى و اعتقادى خواهد شد.

زندانی سیاسی آزاد باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی

به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید
برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org
Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate


Keine Kommentare: