Samstag, 8. August 2009


ویژه نامه خبری شماره ۶۷ سازمان فدائیان (اقلیت) ۱۶ مرداد ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/

گزارشی از تظاهرات و اعتراضات پنج‌شنبه
صدها نفر پنجشنبه شب، در میدان ونک دست به تظاهرات اعتراضی زدند و شعارهای "مرگ بر دیکتاتور"، "احمدی‌نژاد، استعفا، استعفا" و... سر دادند. به گزارش‌ها اتومبیل‌ها نیز با بوق زدن، از تظاهرات‌کنندگان حمایت می‌کردند.
درگیری‌هایی نیز اطراف میدان ونک بین مردم و پلیس ضد شورش رخ داده است. هم‌زمان با آن، بیش از هزار نفر هم در میدان ولی‌عصر به تظاهرات پرداختند.
در خیابان‌های منتهی به آزادی، جمهوری و اسکندری، صادقیه، پونک، ستارخان، مردم از ساعت ۲۲ به صورت محله به محله در درسته‌های چند صد نفری به خیابان آمده و شعار می‌دادند. عده‌ای نیز در پشت‌بام‌ها شعار می‌دادند.
علاوه بر آن در مناطق مرکزی و جنوبی شهر مانند انقلاب، فاطمی، امام حسین به خیابان‌ها ریخته و مأموران را غافلگیر کردند.
صدای شعارهای مردم در پشت‌بام در مناطق میرداماد، سیدخندان، تجریش، تهران پارس، جنت‌آباد، ونک، هفت تیر، فاطمی، مطهری، شوش و مولوی تا ساعت ۳۰ : ۲۲ به گوش می‌خورد.
دیشب در شهر حکومت نظامی اعلام‌ نشده‌ای برقرار بود و انبوهی نیروهای سرکوبگر گارد ویژه، پاسداران، بسیج و لباس شخصی‌ها در شهر حضور داشتند و به مردمی که اعتراض می‌کردند، وحشیانه حمله می‌کردند و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند. در این یورش‌ها، ده‌ها تن زخمی و دستگیر شده‌اند. علاوه بر آن نیروهای سرکوب رژیم به اتومبیل‌هایی که با بوق زدن، همبستگی خود را با تظاهرات‌کنندگان نشان می‌دادند، حمله کرده و شیشه اتومبیل‌ها را می‌شکستند. در برخی از مناطق مانند خیابان دادمان در شهرک غرب تا حوالی نیمه شب صدای تیراندازی شنیده می‌شد.
مردم در تجمعات دیروز، مصممانه به مقاومت خود ادامه می‌دادند و برای مقابله با گاز اشک‌آور، سطل‌های زباله را آتش می‌زدند.
گرچه در تمام اعتراضات پس از "انتخابات" رژیم، زحمتکشان حضور داشتند، اما آن چه در گزارشات اخیر به چشم می‌خورد، گسترش اعتراضات در محله‌های پایین و زحمتکش‌نشین تهران است.

http://www.youtube.com/watch?v=2CET6S2f3_M

http://www.youtube.com/watch?v=E76dwqxClGc

بازداشت دست کم ده نفر در مراسم چهلم کیانوش آسا
به گزارش خبرگزاری دیده بان حقوق بشر کردستان، مراسم چهلم كيانوش آسا، دانشجوی نخبه‌ی كُرد يارسان كه طی وقايع اخير در تهرانن جان باخت، عصر دیروز با حضور بيش از ده هزار تن از شهروندان كرمانشاهی در تالار عباسيه اين شهر برگزار شد. بعد از پايان مراسم جمعيتی بالغ بر ۵ هزار نفر از شركت كنندگان از درب تالار در ميدان شهرداری به سوی باغ فردوس كرمانشاه جهت حضور بر سر مزار كيانوش آسا حركت كردند.
راهپيمايی مردم با حمل عكس‌هايی از كيانوش آسا و شاخه‌های گل و بدون سر دادن شعار بود اما مأموران انتظامی در ميانه‌ی راه مانع از حركت مردم به سمت باغ فردوس شدند. در نتيجه گروهی از جمعيت متفرق اما گروهی ديگر خود را به سر مزار كيانوش آسا رساندند.
مردم با تجمع بر سر مزار اين دانشجوی ‌شهيد با نواختن تنبور به همخوانی سرودهای آئينی اهل حق (يارسان) پرداختند. در پايان مراسم هنگامی كه برادر بزرگ كيانوش جهت تشكر از شركت كنندگان مشغول سخنرانی‌ بود ماموران انتظامی ‌با حمله به وی و ديگر شركت كنندگان باعث ايجاد تشنج در مراسم شده و برای ‌متفرق نمودن مردم معترض از گاز فلفل استفاده نمودند. همچنين بيش از ده نفر از شركت كنندگان در اين مراسم از جمله چند تن از بستگان كيانوش آسا توسط نيروی انتظامی بازداشت شدند.

http://www.youtube.com/watch?v=JerM9u8vZMM

http://www.youtube.com/watch?v=HMmKaMtYhBg

پنجاه روز بلاتکلیفی دانشجوی اصفهانی در زندان
امیر محسن محمدی، دانشجوی رشته ارتباطات بیش از ۵٠ روز است که در زندان در بلاتکلیفی به سر می‌برد. وی در روز ۲۵ خرداد دستگیر شد، در حالی که به دلایل شخصی هیچ فعالیتی در اتفاقات بعد یا قبل از انتخابات نداشته است.
طبق گزارش‌های رسیده به مجموعه فعالان حقوق بشر، امیرمحسن محمدی از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار نیست و مشکلات جدی سلامتی در زندان دارد.

فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران خواهان آزادی روزنامه‌نگاران شد
فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران از مقامات ایران خواست از ارعاب روزنامه نگاران دست برداشته و همه آنان را آزاد کند.
دبیر کل فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران، ادان وایت، با انتشار بیانیه‌ای بستن دفتر انجمن روزنامه نگاران ایران را که توسط افراد مسلح صورت گرفت، محکوم کرد. به گفتۀ این بیانیه، بستن دفتر انجمن روزنامه‌نگاران ایران حاوی پیام هولناکی برای آزادی بیان در ایران است.

اعتراضات کارگری کارگران روکش چوبی ایران در پیش است
کارگران شرکت روکش چوبی ایران چهار ماه است که مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند. تعداد این کارگران به ۵٠٠ نفر می‌رسد. ترس از شروع اعتراضات کارگری تا به آنجا رسیده که تشکل‌های وابسته به کارفرما و دولت موسوم به شوراهای اسلامی کار و انجمن اسلامی طی نامه‌ای به استاندار قزوین هشدار داده‌اند که عدم پرداخت مطالبات کارگران می‌تواند اعتراض‌های کارگری به همراه داشته باشد.

قتل هفت وکیل زندانیان اعتراضات اخیر
روزنامه "اورشلیم پست" امروز به نقل از منابع خود در درون ایران خبر داده است که هفت وکیل که وکالت دستگیرشدگان اعتراضات پس از کودتا را قبول کرده بودند، طی روزهای گذشته در شهرهای مشهد و تبریز به قتل رسیده‌اند. طبق این گزارش پنج نفر از این وکلا در شهر تبریز و دو نفر دیگر در مشهد به قتل رسیده‌اند.
سه تن از پنج وکیلی که در تبریز به قتل رسیده‌اند به علت جراحات وارده در زندان جان خود را از دست دادند، و اجساد آنان طی دو روز گذشته به خانواده‌های‌شان تحویل داده شده است. اورشلیم پست به نقل از منابع خود در تبریز می‌نویسد که این سه نفر قبل از مرگ به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند، تا حدی که شناسایی صورت آنان حتا برای خانواده شان بسیار مشکل بوده است. از سوی دیگر دو وکیل دیگری که در تبریز به قتل رسیده‌اند تحت عنوان ساختگی تملک مواد مخدر، اعدام شده‌اند. به گزارش خبرنگار اورشلیم پست این پنج نفر طی هفته‌های گذشته برای آزادی زندانیان اعتراضات اخیر بسیار فعال بوده‌اند، و به نظر می‌رسد دلیل به قتل رساندن آن‌ها توسط دولت همین فعالیت‌ها بوده باشد.
از طرف دیگر، در شهر مشهد نیز دو وکیل تحت شرایط مشابهی، یعنی با اتهامات ساختگی در ارتباط با مواد مخدر به اعدام محکوم و به قتل رسیدند. این گزارش همچنین اضافه می‌کند که دولت جمهوری اسلامی اخیرا وکلا را تحت فشار و تهدید شدید قرار داده است تا جایی که بسیاری از آنان از کمک به دستگیرشدگان و دخالت در دادگاه‌های آنان وحشت دارند و خودداری می‌کنند.

خواننده‌ی معروف راک خواهان آزادی زندانیان سیاسی در ایران شد
ستینگ، خواننده‌ی معروف راک در آمریکا طی فراخوانی خواهان اعتراض همگانی به سرکوب سیاسی و نقض حقوق بشر در ایران شد. در این فراخوان آمده است: بازداشت نادرستِ محقق ايرانی - آمريکايی، کيان تاجبخش و صد نفر از فعالان سياسیِ حرکت دمکراتيکِ کنونی در ايران سزاوار توجه بی درنگ همه ماست.
من از تمام کسانی که در جوامع دمکراتيک زندگی می‌کنند درخواست می‌کنم که برعليه سيستم کنونیِ رژيم ايران که با سرکوب سياسی و نقض حقوق بشر فعالين را تهديد به سکوت می‌کند ندای اعتراض بلند کنند. بدون آزادی بيان و حق اعتراض دمکراسی واقعی امکان پذير نيست.

آزادی دو نفر از اعضای ستاد موسوی
علی وفقی و حسين نيکخواه، دو عضو جوان ستاد انتخاباتی ميرحسين موسوی که ماه قبل بازداشت شده بودند، عصر چهارشنبه آزاد شدند.
به گزارش موج سبز آزادی، اين دو از اعضای جوان ستاد موسوی بودند که تا پيش از اين در بند ۲۰۹ زندان اوين نگهداری می‌شدند.

فردا بیش از ده متهم در بیدادگاه‌های رژیم محاکمه می‌شوند
شعبه ۱۵ بیدادگاه انقلاب اسلامی تهران در اطلاعيه‌ای خبر داده است که دومين جلسه محاکمه‌ی متهمان حوادث اخير روز شنبه ۱۷ مرداد برگزار می شود و در اين جلسه بيش از ده نفر از آنان محاکمه می شوند.
به گزارش خبرگزاری مهر، نخستين جلسه دادگاه حدود صد نفر از متهمان حوادث اخير روز شنبه ده مرداد در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری تهران برگزار شده بود و قرار بود جلسه بعدی روز پنجشنبه ۱۵ مرداد برگزار شود .
اسامی متهمانی که فردا در نوبت رسيدگی پرونده قرار دارند اطلاعی در دست نيست.


زندانی سیاسی آزاد باید گردد

نه سازش، نه تسلیم، نبرد تا پیروزی

نان، مسکن، آزادی، حکومت شورایی

به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org

Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate


Keine Kommentare: