Montag, 10. August 2009


ویژه نامه خبری شماره ۶۹ سازمان فدائیان (اقلیت) ۱۸ مرداد ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/

مجلس ارتجاع: خروج ۵ / ۱۸ میلیارد دلار از ایران احتیاج به پیگیری ندارد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اتجاع درباره پیگیری خروج ۵ / ۱۸ میلیارد دلار، گفت: با توجه به تکذیب موضوع از طرف وزارت اطلاعات، مجلس هم دلیلی برای پیگیری این موضوع نمی‌بیند. او این موضوع را کذب محض اعلام کرد. وزارت اطلاعات مجلس در حالی این خبر را تکذیب می‌کنند، که رسانه‌های ترکیه با عکس و فیلم خبر این موضوع را پخش کرده‌اند و وکیل فردی که ادعا می‌شود، مالک این ۵ / ۱۸ میلیارد دلار است، در ترکیه در حال پیگیری پرونده است.
این شیوه برخورد دزدان و غارتگرانی است که خود را "نماینده مردم" می‌دانند. آنان نباید هم موضوع را پیگیری کنند، چون احتمالا بسیاری از آن‌ها در این غارت یا دزدی‌های مشابه و متعدد دیگر دست دارند و "پیگیری" موضوع برای خودشان بسیار خطرناک است.

تجمع فعالان حقوق زنان در پارک لاله
جمعی از فعالان حقوق زنان که شمار آنان به بیش از ۳٠ تن می‌رسید، روز شنبه در پارک لاله گرد هم آمدند. این گردهم‌آیی از ساعت هفت تا هشت و ربع در میدان مرکزی پارک لاله ادامه داشت.
به گزارش آژانس ایران خبر پلیس از کلانتری ۱۴۸ نیروهای خود را برای متفرق کردن جمعیت به محل فرستاده بود که با هو شدن آنان از سوی جمعیت عقب نشینی کردند. اجتماع‌کنندگان چندین بار دور میدان اصلی پارک پیاده‌وری کرده و در طول مسیر برای شخصی که برای آنان سخنرانی می‌کرد، کف می‌زدند و هورا می‌کشیدند.

آزادی ۱۳ نفر از دستگیرشدگان مراسم چهلم کیانوس آسا با قرار کفالت
سيزده نفر از بازداشت شدگان در مراسم چهلم كيانوش آسا با قرار کفالت آزاد شدند. در میان آنان چند تن از بستگان و دوستان کیانوش هستد. اما تعداد دیگری هم‌چنان در بازداشت به سر می‌برند. گفته می‌شود بیش‌تر این افراد از دانشجویانی هستند که از شهرهای تهران و سنندج در اين مراسم حضور يافته بودند. احتمال می‌رود تعداد کل بازداشتی‌ها ۲۰ نفر بوده باشد.
قریب به اتفاق افراد دستگیر شده طی اعتراضات اخیر، به قید ضمانت و قرار کفالت آزاد می‌شوند. اما این بدان معنی نیست که رژیم بعدها و به ترتیب و یک به یک این افراد را محاکمه و محکوم نخواهد کرد. بنابراین لازم است، سرنوشت آزادشدگان به دقت مورد پیگیری قرار گیرند. خواست تمام آزادی‌خواهان بایستی آزادی بی قید و شرط این دستگیرشدگان و کلیه زندانیان سیاسی باشد.

بیماری یک زن سیاسی محکوم به اعدام
زینب جلالی از تاریخ دستگیری اداره اطلاعات کرمانشاه زندانی شده است. نامبرده از دو سال پیش به اتهام فعالیت سیاسی و ارتباط یا عضویت در یک گروه سیاسی کرد دستگیر شده است.
زینب جلالیان که اولین زن کرد سیاسی محکوم به اعدام در سال‌های اخیر است، هم اکنون در سلول انفرادی به سر می‌برد. گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که نامبرده از نظر سلامتی و تندرستی وضعیت مناسبی ندارد و به شدت بیمار است.

جان بهروز جاوید طهرانی در خطر جدیست
فعالین حقوق بشر و دمکراسی بار دیگر نسبت به خطری که جان بهروز جاوید طهرانی را تهدید می‌کند، هشدار داده‌اند. آن‌ها نوشته‌اند: "بنابه گزارشات رسیده از بند ۱ زندان گوهردشت کرج،زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی برای چندمین بار مورد شکنجه وحشیانه قرار گرفت،شدت شکنجه علیه او به حدی بود که شکنجه گران ناچار به انتقال وی به بهداری زندان شدند."
علی محمدی معاون اجرائی زندان گوهردشت کرج خطاب به بهروز جاوید طهرانی گفته است: در این شرایط از شر تو هم راحت خواهیم شد.
شکنجه شبنم مددزاده
شبنم مددزاده نایب دبیر شورای تهران دفتر تحکیم وحدت و عضو انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم کرج در زندان اوین مورد "آزار و اذیت فیزیکی" قرار دارد.
مددزاده در آخرین تماس تلفنی خود از "انواع جدید آزارهای فیزیکی" خبر داده است. به گزارش خبرنامه امیرکبیر: "مسئولین بند ۲۰۹ زندان اوین با سهمیه‌بندی زمان استفاده از سرویس بهداشتی وی را در شرایط وخیم جسمی قرار داده‌اند." شبنم مددزاده از ناراحتی گوارشی در رنج است و فشار‌های مضاعف فیزیکی بر وی نگران‌کننده است.
مددزاده بیش از ۱۷۰ روز است که در بازداشت موقت به سر می‌برد.

صدور حکم زندان و شلاق بر علیه بازداشت شدگان اول ماه مه سنندج را بشدت محکوم می‌کنیم
سه نفر از کارگران بازداشت شده در مراسم اول ماه مه سنندج به نام‌های فایق کیخسروی (از اعضای اتحادیه آزاد کارگران)، شیوا سبحانی و منصور کریمیان از سوی دادگاه شعبه ۱۰۵ جزایی دادسرای عمومی سنندج هر کدام به ۶ ماه حبس تعزیری و ۴۰ ضربه شلاق تعزیری محکوم شدند.
در متن این حکم آمده است که احکام فوق قابل تبدیل به حبس تعلیقی به مدت سه سال می‌باشد. بر اساس این حکم بابک باجالانی و شب‌بو خلیلی از بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر در سنندج از اتهامات خود تبرئه شده‌اند.
ما صدور احکام زندان و شلاق بر علیه بازداشت شدگان روز جهانی کارگر در سنندج را به شدت محکوم می کنیم و تبدیل این احکام به سه سال حبس تعلیقی را در راستای به سکوت کشاندن کارگران و وادار نمودن آنان به تحمل شرایط به غایت برده‌واری می‌دانیم که امروزه بر طبقه کارگر ایران تبدیل شده است.
اتحادیه آزاد کارگران ایران برگزاری مراسم اول ماه مه را یکی از بدیهی‌ترین حقوق مسلم کارگران می‌داند و بدین وسیله عموم کارگران، تشکل‌ها و نهادهای کارگری در ایران و سراسر جهان را به اعتراض یکپارچه بر علیه این احکام فرا می‌خواند و خواهان لغو فوری و بی قید و شرط احکام صادره بر علیه فایق کیخسروی، شیوا سبحانی و منصور کریمیان و پایان دادن به هر گونه ممنوعیت و محدودیتی در برگزاری مراسم اول ماه مه است.
زنده باد اول ماه مه
اتحادیه آزاد کارگران ایران ۱۷ مرداد ماه

مرگ بیست و چهار نفر در تهران بر اثر سوءتغذيه
بر اساس آمار و ارقام سازمان بهشت زهرا طى ۱۶ ماه اخير ۲۴ شهروند تهرانى بر اثر سوء تغذيه جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش خبرگزارى محيط زيست ايران طبق اين آمار که از آمار سازمان بهشت زهرا استخراج شده است در ۴ ماه اخير ۴ نفر به علت سوء تغذيه فوت کرده‌اند که ۲ نفر آن‌ها مرد و ۲ نفر ديگر زن بوده‌اند. اين در حاليست که در ۱۲ ماه سال گذشته نيز ۲۰ شهروند تهرانى بر اثر اين عامل جان خود را از دست داده‌اند. سوء تغذيه ناشی از فقر است و به گفته کارشناسان آمار آن در شهرستان‌ها و مناطق روستايى مى‌تواند چندين برابر تهران باشد.

تبعید یک زندانی سیاسی از ارومیه به اوین
به گزارش خبرگزاری دیده‌بان حقوق بشر کردستان یک زندانی سیاسی کرد به نام لقمان کامل فیدان از زندان ارومیه به زندان اوین تبعید گردید. وی دو سال پیش دستگیر و به اتهام فعالیت سیاسی و ارتباط با گروه‌های سیاسی کرد به پنج سال زندان محکوم شده بود.

بازداشت دو استاد دانشگاه شریف
ماموران امنیتی چهارشنبه‌ی گذشته به منزل مسعود نیلی اقتصاددان مراجعه می‌کنند که در منزل نبوده است. به جای نیلی، همسایه‌ها‌ی وی، دکتر علی کرمانشاه و دکتر محمد کرمانشاه دستگیر می‌شوند تا شاید تحت شکنجه محل دکتر شریف را فاش کنند.

بهداری ۲٠۹ اوین: زندانی به دارو نیاز ندارد
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر مریم ضیایی آزاد با گذشت قریب به شش ماه از زمان بازداشت و با تشدید و گسترش عوارض بیماری ام اس به توجه و مراقبت پزشکی نیاز جدی دارد. این زندانی ۵۱ ساله که اسفند ماه سال گذشته دستگیر شده کماکان در زندان اوین نگهداری می‌شود.
مریم ضیایی سال گذشته پس از آن که برای بار دوم جهت دیدن فرزندان خود در پایگاه اشرف به عراق رفته بود، بازداشت و سه ماه در سلول انفرادی نگهداری شد. اتهام وی در کیفرخواست صادره از سوی شعبه ۱۶ دادگاه انقلاب اسلامی محاربه عنوان شده است. وی علاوه بر ام اس به آرتروز شدید، نارسایی کلیوی و پوکی حاد استخوان مبتلا و از امکان دسترسی به داروهای شخصی محروم است. وی برای توقف روند پوکی استخوان خود محتاج کلسیوم مایع است، حال آن که پزشک بهداری بند ۲٠۹ اوین در پاسخ به تحویل داروهای مورد نیاز به زندان گفته: زندانی به دارو نیازی ندارد و شیر و ماست برای وی کافی‌ست.

بازداشت یکی از فعالان سیاسی
به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی (سهیل) یادگاری دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه بین‌الملل قزوین و از فعالان ستاد میرحسین موسوی یکی دیگر از بازداشت شد‌گان روزهای اخیر است.
وی که ۳۳ ساله است، پنج روز پیش در محل کارش که با محل سکونت‌اش یکی است، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد و تا کنون از وی هیچ خبری در دست نیست.

اعترافات اجباری کارمند زن سفارت فرانسه در بیدادگاه اسلامی
نازک افشار، کارمند سفارت فرانسه در تهران در بیدادگاه جمهوری اسلامی وادار به اعترافات دروغین شد. پلیس امنیتی دو هفته قبل از بازداشت یک بار از او بازجویی کرده و کلیه لوازم او از جمله کامپیوترش را ضبط کرده بودند. یک روز پیش از سفر او به پاریس پلیس امنیتی به بهانه‌ی پس دادن لوازمش از وی خواست که در منزل باشد و سپس او را دستگیر کرد. یکی از اتهامات وی پناه دادن به مجروحین و معترضان در سفارت فرانسه است.
آرش نعیمیان، پسر او در فرانسه با تاکید بر بی‌گناهی مادرش از مقامات فرانسوی خواست برای آزادی‌اش تلاش کنند. وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، رژیم تهران باید فورا نازک افشار و یک زن جوان دیگر فرانسوی را که مدرس دانشگاه اصفهان بود، آزاد کند.
اتحادیه‌ی اروپا رسما در مورد محاکمه این افراد به رژیم ایران هشدار داده و خواهان آزادی فوری آن‌ها شد.

زندانی سیاسی آزاد باید گردد
نه سازش، نه تسلیم، نبرد تا پیروزی
نان، مسکن، آزادی، حکومت شورایی


به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org


Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate

Keine Kommentare: