Dienstag, 18. August 2009


ویژه نامه خبری شماره ۷۸ سازمان فدائیان (اقلیت) ۲۷ مرداد ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
برگزاری دادگاه اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران کشت و صنعت هفت تپه
ساعت ۹ صبح امروز روز جاری، سه شنبه ۲۷ مرداد، اعضای هیات مدیره سندیکای کارگری کشت و صنعت هفت تپه در شعبه دوم دادگاه انقلاب دزفول مورد تفهیم اتهام و محاکمه مجدد قرار گرفتند
کارگران که با اتهاماتی چون تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه‌های بیگانه، ارتباط با افراد معاند نظام، تشکیل سندیکای غیر قانونی (که در پرونده به عنوان تشکلی غیر قانونی نام برده شد)، تحریک کارگران علیه سران نظام روبه‌رو بودند با رد تمامی اتهامات به دفاع از خود پرداختند.
محمد اولیایی‌فر وکیل مدافع کارگران در جلسه‌ی دادگاه در دفاع از کارگران با استناد به مفاد قانونی در خصوص تشکیل سندیکا و با ارایه‌ی اسناد موجود در ارتباط با ثبت قانونی سندیکای کارگری از طریق اداره‌‌ی کار و نامه‌نگاری با وزارت کار اتهامات وارد شده را بی اساس و به دلیل مشابهت بسیار اتهامات طرح شده در این پرونده با پرونده‌ی قبلی در جریان کارگران، خواستار تجدید جلسه‌ی دادگاه پس از صدور رای از سوی دادگاه تجدید نظر اهواز شد که با موافقت قاضی پرونده‌ی جلسه‌ی رسیده‌گی به بعد از صدور حکم از سوی شعبه سیزدهم دادگاه تجدید نظر اهواز موکول شد. محمد حیدری مهر، فریدون نیکوفر، نجات دهلی و جلیل احمدی با حکم برائت از این پرونده خارج، اما اتهامات ذکر شده هم‌چنان رضا رخشان مسئول روابط عمومی و علی نجاتی رییس هیات مدیره‌ی سندیکای کارگران هفت تپه که چندی پیش از کار اخراج شده بود را تهدید می‌کند.

هویت یک جان باخته دیگر اعتراضات اخیر
حمید حسین بیگ عراقی، ۲۲ ساله ساکن بلوار نبرد جنوبی شهر تهران روز ۳۰ خرداد ماه، هنگام بازگشت به خانه، در خیابان انقلاب به ضرب گلوله مستقیم نیروهای لباس شخصی به قلب، به قتل رسید.
خانواده وی پس از مدت‌ها سرگردانی و جستجو، سرانجام با پرداخت ۵ میلیون تومان، جسد فرزندان‌شان را در ۴ تیر ماه دریافت کردند و آن را در بهشت زهرا به خاک سپردند.
کشتار مردم کردستان ادامه دارد
- چهارشنبه ۲۱ مرداد، نیروهای نظامی در منطقه سورین سقز طی تیراندازی، شهروند کردی به نام احمد قادری را زخمی کردند. در همین روز و در منطقه "بله سور" سلماس نیروهای ناجا شهروندی دیگر به نام خالد را با تیراندازی مستقیم مجروح ساختند.
- پنج‌شنبه ۲۲ مرداد، نیروهای انتظامی در محور حمزه آباد پیرانشهر با آتش گشودن به روی چند ماشین با تصور حمل کالای قاچاق موجب زخمی شدن چند تن و جان باختن شهروندی مهابادی به نام مامه خالدی شدند.
- بر اثر تیراندازی یک پایگاه نظامی، عبدالله فرجی، ساکن روستای "به رده ره ش" از توابع شهرستان مریوان که در این هفته همراه دوستانش به منظور تفریح در منطقه "ژالانه" اورامانات مریوان در حال تردد بود به ضرب گلوله نیروهای مستقر در یک پایگاه نظامی زخمی شد.

اعدام‌های دسته‌جمعی در ایران
بنا به گزارشات رسیده، امروز تعدادی از زندانیان بند ۵ زندان گوهردشت، برای اجرای حکم اعدام به زندان اوین منتقل شدند. این افراد قرار است فردا اعدام شوند.
اسامی این سه زندانی به این شرح است:
۱ – بهنود شجاعی، هنگام ارتکاب جرم ۱۷ ساله بوده است.
۲ – جواد نجفی، هنگام ارتکاب جرم ۱۹ ساله بوده است.
۳ – علیرضا سعیدی، ۳۰ ساله
بهنودشجاعی، به جرم قتل ۴ سال است که در زندان به سر می‌برد، و حکم اعدام وی متوقف شده و خانواده مقتول رضایت داده بودند.
صدور و اجرای حکم اعدام برای مجرمان زیر ۱۸ سال که خلاف کنوانسیون حقوق کودک است، همواره مورد اعتراض نهادهای حقوق بشری قرار داشته است. در مورد بهنود شجاعی تاکنون کمیسر عالی حقوق بشر، اتحادیه اروپا، دولت‌های مختلف و سازمان‌های حقوق بشری خواستار متوقف کردن حکم اعدام وی و سایر نوجوانان شده‌اند.
قبلا نیز خبر احتمال اعدام سه زن منتشر شده بود.
احضار بیش از ۵۰ دانشجوی دانشگاه مازندران به کمیته انضباطی
به گزارش فعالین دانشجویی مازندران، در راستای سیاست‌های سرکوبگرانه‌ی رژیم، بیش از ۵۰ دانشجوی دانشگاه مازندران به کمیته انضباطی احضار شدند.
در میان احضارشدگان اسامی فعالین دانشجویی این دانشگاه همچون رضا عرب، علیرضا کیانی، میلاد حسینی کشتان، سیاوش صفوی، علی نظری، علی اصغر آدینه وند، آرنوش ازرحیمی، مرجان فیاضی، سیاوش رضاییان، مهدی داودیان، مهدی محمدی تکدام، مازیار یزدانی نیا و ... به چشم می‌خورد.
فعالین دانشجویی بر این باورند که از آنجایی که امکان تعطیلی دانشگاه‌ها برای دولت احمدی‌نژاد میسر نیست، مترصد آن است با خالی کردن عرصه‌ی دانشگاه‌ها از فعالین دانشجویی، سال تحصیلی جدید را سالی آرام برای خود سازند. دانشگاه‌هایی مثل دانشگاه‌های مازندران نیز با فشار وزارت علوم مجبور به احضار گسترده‌ی دانشجویان شده‌اند. این اقدام نشان از استراتژی جدید وزارت علوم دولت احمدی‌نژاد مبنی بر خالی کردن دانشگاه‌ها از فعالینی است که احتمال سازماندهی اعتراضات دانشجویی در طول ترم آینده را دارند.

اخراج یکی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی
یکی از فعالان دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با دریافت حکم دو ترم محرومیت از تحصیل، به دلیل پایان سنوات تحصیل عملا از دانشگاه اخراج شد. رضا محمدی پیش از این نیز حکم سه ترم محرومیت از تحصیل را تحمل کرده بود و ترم گذشته به دانشگاه بازگشته بود اما این بار نیز به دلیل "بر هم زدن جو دانشگاه" حکم دو ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات را دریافت کرد. این حکم در حالی به او ابلاغ شده که وی در روزی که به او اعلام شده مرتکب تخلف شده در دانشگاه حضور نداشته است. با صدور این حکم سنوات محمدی به بیش از ۱۲ ترم رسید و از دانشگاه اخراج شد.

فشار برای اعتراف‌گیری از دانشجویان عضو شورای دفاع از حق تحصیل
بر اساس اخبار رسیده، دانشجویان ستاره‌دار عضو شورای دفاع از حق تحصیل که طی روزهای پس از اعلام نتایج دوره دهم انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شده‌اند، برای شرکت در مصاحبه‌ها و اعترافات نمایشی تحت فشار روانی و جسمی هستند.
پیش از این در جریان این انتخابات، احمدی‌نژاد وجود دانشجویان ستاره‌دار را منکر شده بود و سازمان سنجش آموزش نیز "ستاره"‌ها را روالی عادی و مربوط به نقص پرونده اعلام کرده بود.
روز شنبه ۱۶ خرداد ۸۸، جمعی از دانشجویان محروم از تحصیل اعم از ستاره‌دار، تعلیقی و اخراجی، در اعتراض به سخنان محمود احمدی‌نژاد، با در دست داشتن پلاکارد و نسب نمادین سه ستاره بر سینه خود در برابر وزارت علوم تجمع کردند. پس از آن، روز یک‌شنبه ۱۷ خرداد ماه نیز تجمع دیگری توسط این دانشجویان در برابر ساختمان صدا و سیما برگزار شد. این دانشجویان، از ساعت ۴ بعد از ظهر، با گردهمایی در برابر این ساختمان و اعتراض نسبت به سخنان محمود احمدی‌نژاد مبنی برعدم وجود "دانشجوی ستاره‌دار"، خواهان زمانی برای پاسخگویی به اظهارات رئیس جمهوری از سیمای ملی شدند. سپس با راهپیمایی به سمت میدان ونک، و توزیع برگه هایی حاوی اسامی ۵۶ دانشجوی ستاره‌دار در دولت نهم، به گفت و گو با مردم و مطلع نمودن آنان نسبت به وضعیت خود پرداختند.

تعلیق هفته نامه صبح زاهدان
روزنامه "صبح زاهدان" به علت انتشار مطالب انتقادی درباره دادگاه‌ها و اتفاقات اخیر توقیف شد. تعدادی از نشریات فعال و مردمی استان سیستان و بلوچستان در پی توقیف هفته نامه صبح زاهدان از هفته، خواستار لغو این حکم شده و از دولت خواسته‌اند دست از سرکوب مطبوعات بردارد.

ایران بدترین زندان خبرنگاران
کمیته محافظت از خبرنگاران (CPJ) در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات ایرانی شش خبرنگار دیگر را دستگیر و هم‌چنین روز یکشنبه ۱۱ ژوئیه ۲۰۰۹ سعید متین‌پور را به هشت سال حبس محکوم کردند و با این کار جایگاه ایران به عنوان بدترین زندان خبرنگاران را بیشتر تثبیت کرده‌اند.
محمد عبدل دایم هماهنگ‌کننده برنامه خاورمیانه و شمال آفریقایCPJ می‌گوید‌: "ما حکم سنگین صادره برای سعید متین‌پور را که بر اساس اتهامات مبهم صورت گرفته، محکوم کرده و از دادگاه تجدید نظر درخواست می‌کنیم این حکم را لغو نماید." وی افزود: "ما از مقامات می‌خواهیم که اقدامات خود علیه روزنامه‌نگاران را متوقف کرده و آن‌هایی را نیز که در زندان مانده‌اند آزاد نماید."

جمعی از مستندسازان: در جشنواره "سینما حقیقت" شرکت نمی‌کنیم
متنی با امضای ۱۳۲ تن از مستندسازان منتشر شده است که در آن نوشته شده: سینمای مستند ایران سندهای ارزشمندی از واقعیت‌های جامعه‌ی ایرانی در تاریخ یكصد ساله‌ی خود ثبت كرده است. این سینما برای تصویر كردن شرایط این سرزمین توانسته با وجود همه‌ی قید و بندها، از سال‌های دور، دوران انقلاب، دوران جنگ و نیز دو دهه‌ی اخیر اسناد بسیاری به یادگار بگذارد. متاسفانه سخت‌گیری و ممانعتی كه امروز بر مستندسازان در ارائه‌ی تصویر واقعی و منصفانه از جامعه‌ی ملتهب ما اعمال می‌شود، بی‌سابقه است. این شرایط ما را به كنشی ناگزیر وامی‌دارد كه به رغم اذعان به اهمیت برگزاری جشنواره‌ی "سینماحقیقت" که توانسته طی دو دوره‌ی قبلی فضای موثری در عرصه‌ی نمایش و گفتمان پیرامون سینمای مستند به‌وجود آورد؛ از شركت در جشنواره‌ی امسال خودداری كنیم. ما نمی‌توانیم جای خالی مستندهای ساخته نشده از وقایع اجتماعی اخیر را نادیده بگیریم و به دلیل ارزش و احترامی كه برای بیان حقیقت قائل‌ایم از هرگونه حضور و شركت در این جشنواره به عنوان دست‌اندركار، منتقد و تماشاگر خودداری می‌كنیم.
امضاها ادامه دارد.

منوچهر متکی خواهان استرداد مجاهدین خلق شد
به گزارش خبرگزاری فارس، سرکنسول‌های عراق در مشهد و کرمانشاه، طی مراسمی در تهران روانامه‌های خود را به متکی، وزیر امور خارجه دادند. در این مراسم، متکی خواستار تحویل مجاهدین به ایران شد.

خودکشی مادر و فرزند در کامیاران
به گزارشات دریافتی، مادر و فرزندی در منطقه کامیاران خودکشی کردند. فاطمه قربانی و میلاد ابراهیمی فرزند ۱۶ ساله وی، به دلیل فقر و مشکلات اقتصادی با پریدن به داخل سد گاوشان شهر کامیاران اقدام به خودکشی کردند که علیرغم تلاش شاهدان، جان خود را از دست دادند. لازم به ذکر است آمار خودکشی با دلایل مشترک در مناطق کردنشین در طی سه ماهه اخیر رشد نگران کننده‌ای داشته است.

بازداشت یك آخوند در قم
گفته می‌شود كه روز یك‌شنبه، یك آخوند طرفدار موسوی در شهر قم بازداشت شده است. "ذبیحی" عضو مجمعع محققین و مدرسین حوزه علیمه قم و معاون دانشگاه قم می‌باشد. همچنین خبر می‌رسد كه همزمان پسر وی نیز در تهران دستگیر شده است. از مكان نگهداری و وضعیت آن‌ها هیچگونه اطلاعی در دست نمی‌باشد.

وضعیت مبهم یك دانشجو
پیمان عارف، از دانشجویان محروم از تحصیل موسوم به ستاره‌دار، در ٢٨ خرداد دستگیر و پس از دو روز بازداشت در زندان رشت به زندان اوین منتقل و هم اكنون در بند ٢٠٩ زندانی می‌باشد. وكیل مدافع وی می‌گوید، كه وی بارها مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته، شدت آن به حدی بوده است كه از ناحیه فك دچار مشكل شده است. همچنین در این مدت تحت فشار روحی وحشتناكی قرار دارد.
ناتوانی در بازسازی دانشگاه
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان اعلام كرد كه قبل از آغاز سال تحصیلی جدید، بازسازی‌های جزئی در دانشگاه صورت گرفته است، ولی خسارت وارده به آمفی‌تئاتر و تالار دانشگاه، كه هزینه ٢٠ میلیارد ریالی دارد، در توان ما نمی‌باشد. لازم به گفتن است كه در پی یورش مزدوران امنیتی و لباس شخصی‌ها به دانشگاه اصفهان، تاسیسات این دانشگاه آسیب زیادی دیده است. وی در رابطه با دانشجویان بازداشت شده نیز گفت كه در جریان تظاهرات ۴۰ دانشجو دستگیر شده بودند، كه همگی آزاد شده‌اند. و پرونده برخی از دانشجویان كه در تظاهرات شركت داشته‌اند، از طریق كمیته انضباطی پیگیری خواهد شد و برخی دیگر از طریق قوه قضائیه بررسی می‌شود!

نقش سپاه پاسداران در بازجوئی‌ها
خبرگزاری ایرنا، از قول "یدالله جوانی" رئیس اداره سیاسی سپاه مطالبی را از اعترافات یكی از زندانیان نوشته است. این اعترافات از زبان هدایت آقائی عضو حزب كارگزاران می‌باشد. از آنجا كه محاكمه نمایشی این شخص آغاز نشده است، پرسیدنی است كه این مقام سپاه چگونه به این اعترافات دسترسی دارد؟

اخبار ای – میلی: در جشن شرکت نکنید‌
سازمان نظام پزشکی بعنوان روز پزشک در تدارک جشن است. در وضعیت کنونی که مردم میهنمان در حال مبارزه برای احقاق حقوق اولیه خود هستند، ده‌ها تن از جوانان رشید این مرز و بوم به قتل رسیده‌اند، صدها تن در بندند و هزاران کارگر اخراج شده‌اند، برگزاری این جشن چه معنی می‌دهد. از عموم پزشکان کشور می‌خواهیم که در این به اصطلاح جشن شرکت نکنند.

آیا جنبش سبز در آستانه انشعاب قرار دارد؟
ندانیوز: منابع فعال "ندای سرخ" در محافل مبارزاتی خبر از بالا گرفتن درگیری‌های سیاسی در درون "جنبش سبز" می دهند. در این گزارشات آمده است که پیروان موسوی که از همان آغاز از عملکرد مهدی کروبی ناراضی بوده و او را متهم به کار سیاسی برای جذب بیشتر آرا در هواداران جنبش سبز می‌کردند، پس از جهش تعداد هواداران کروبی در اثر پافشاری وی در دنبال کردن قضایای تجاوزات نیروهای سرکوبگر به بازداشت شدگان جوان و عکس‌العمل معکوس هواداران "جنبش سبز" به اقدام موسوی به تشکیلاتی کردن و تلاش وی برای تحمیل انحصار رهبری "راه سبز امید" به این جنبش، طرفداران کروبی را متهم به ایجاد تفرقه و جدا کردن موسوی از "جنبش سبز" می‌کنند. این درگیری‌ها به حدی است که جناح‌های مختلف یکدیگر را به هواداری از دولت کودتا متهم کرده و نزاع‌های ایشان در مجامع مبارزاتی کاملاً علنی گشته است. "ندای سرخ" گزارش تفصیلی و تحلیلی این رخداد را به زودی منتشر خواهد کرد.

تجمع اعتراضی در سرخس
صبح امروز نزدیك به شش صد نفر از مردم معترض به اقدام غیرقانونی ثبت اسناد، در جلوی اداره ثبت شهر سرخس تجمع كردند. درخواست مردم بر مبنای حكم دادگاه، انتقال مالكیت اسناد كل شهر سرخس به نام مردم و ساكنان آن است. ولی اداره ثبت سرخس از آنجا كه طرف دیگر پرونده، آستان قدس می‌باشد، از تنظیم سند به نام مردم خودداری می‌كند، و حتا اعلام كرده است كه از آن‌جا كه یك طرف پرونده آستان قدس است، در آینده حكم به نفع آستان قدس صادر خواهد شد!

ایران زباله‌دانی کشورهای دیگر
رئیس كمیته محیط‌ زیست شورای شهر تهران گفت: متاسفانه كشور ما به دلیل عدم رعایت استانداردها، زباله‌دانی بسیاری از فرآورده‌های خارج از رده كشورهای دیگر شده است. به گزارش ایلنا، معصومه ابتكار، در دویست و دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران، گفت: در حال حاضر بقایای مواد شیمیایی و بقایای بسیاری از سموم در فرآورده‌های پروتئین و محصولات كشاورزی مورد سنجش قرار نمی‌گیرد.
وی افزود: بسیاری از محصولات كشاورزی صادر شده از ایران به دلیل عدم رعایت استانداردها برگشت می‌خورد چرا كه كشور ما جزو كشورهایی است كه رعایت استاندارد در آن صفر است.
او در مورد واردات نیز گفت، واردات كشور ما نیز از بررسی‌ها وكنترل‌های كیفی موجود در كشورهای دیگر و همجوار برخوردار نیست و در اصطلاح كشور ما تبدیل به زباله‌دانی بسیاری از فرآورده‌های خارج از رده و استاندارد كشورهای دیگر شده است.

افزایش قیمت نان
به دنبال افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت نان فانتزی كه در پی حذف یارانه آرد واحدهای صنفی تولید‌كننده نان فانتزی رخ داد، گزارش‌های مردمی حاكی از آن است كه برخی نانوایی‌های سنتی نیز با پیروی از نان‌فانتزی‌فروش‌ها، قیمت تولیدات سنتی خود نظیر نان‌های لواش، سنگك و بربری را افزایش داده‌اند.

بر اساس تخمین وزارت بهداشت، ایران ۸۳ هزار مبتلا به ایدز دارد
به گزارش ایرنا در روز سه‌شنبه، عباس صداقت در نشست تخصصی سیاست‌گذاران سلامت در زمینه پیشگیری از ایدز گفته است، طبق گزارش دفتر کنترل ایدز سازمان ملل متحد در ۱۵ سال گذشته تعداد بیماران مبتلا به ایدز در جهان چهار برابر شده است.
بر اساس آخرین آمارها تا پایان سال ۲۰۰۷ در جهان ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مبتلا به ایدز بودند که ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از آنان، افراد بالغ بوده و حدود نیمی از آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.
وی گفت، هم اکنون بیشترین آمار ایدز، به علت استفاده مشترک از سرنگ، مربوط به معتادان تزریقی است که ۷ / ۶۹ درصد تعداد مبتلایان را به خود اختصاص داده و میانگین سنی ابتلا به ایدز در ایران ۲۵ تا ۳۴ سال است. علاوه بر آن ۴ / ۸ درصد از طریق ارتباط جنسی و ۲۰ درصد از طریق عوال ناشناخته و ۲ / ۱ درصد از طریق انتقال خون و فرآورده‌های خونی آلوده به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این میان ۱ / ۹۳ درصد مرد و باقی زن هستند.

زندانی سیاسی آزاد باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی


به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org
Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate


Keine Kommentare: