Montag, 31. August 2009


ویژه نامه خبری شماره ۹۰ سازمان فدائیان (اقلیت) ۸ شهریور ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
هویت یك جانباخته دیگر، و مشخص شدن جنایتی دیگر
سعیده پورآقائی، نام یكی دیگر از جانباختگانی است، كه گویا پیكر شكنجه‌شده و بی‌جانش را مزدوران رژیم در قطعه ٣٠٢ به خاك سپرده‌اند. سعیده، شبانه در حال شعار دادن بر پشت بام خانه‌اش توسط مزدوران لباس شخصی دستگیر و پس از ٢٠ روز جنازه‌اش، در یكی از سردخانه‌های جنوب تهران از سوی مادرش شناسائی می‌شود، ولی دژخیمان جنازه را به مادرش تحویل ندادند. هم اكنون خانواده‌اش فهمیده‌اند كه وی در گورهای بی نام قطعه ٣٠٢ بهشت زهرا به خاك سپرده شده است. گفته می‌شود كه سعیده پس از بازداشت، مورد تجاوز وحشیانه قرار گرفته است و پس از آن نیز جنازه‌اش را از زانو به بالا در اسید سوزانده‌اند تا آثار این جنایت از بین برود، و به همین دلیل جنازه‌اش را نیز به خانواده‌اش تحویل نداده‌اند. همچنین خانواده وی تحت فشار قرار گرفته شده است كه علت مرگ را بیماری كلیوی اعلام بكنند. روز گذشته در مسجد جامع قلهك مراسم یادمان وی بصورت محدود توسط خانواده‌اش برگزار شده است.
به نظر می‌آید، افرادی که تحت نام گمنام در بهشت زهرا دفن شده‌اند، کسانی هستند که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند و برای پوشاندن این جنایت از تحویل اجساد آنان به خانواده‌شان خودداری شده است.

کارگران ایران‌خودرو از اعتصاب کارگران واگن پارس اعلام حمایت می‌کنند
کارگران زحمتکش شرکت واگن پارس
داشتن حق زندگی حق مسلم شماست.
عدم پرداخت چند ماه حقوق شما یک دزدی آشکار است. چپاول‌گران حقوق کارگران باید از کار برکنار شده و محاکمه گردند. برای رسیدن به حقوق خود اعتصاب و اعتراض تنها راه رهائی شماست.
ما به رزم شما درود می‌فرستیم و اعلام همبستگی خودمان را با خواست‌های برحق شما اعلام می‌داریم و برای رسیدن به خواسته‌هایتان در کنارتان ایستاده‌ایم.
ما از همه کارگران و سازمان‌های حقوق بشر و سازمان‌های کارگری می‌خواهیم که کارگران واگن پارس را تنها نگذارند و دوش به دوش آن‌ها، مسولان حکومتی را وادار کنند که به خواست این کارگران جواب بدهند.
زنده باد همبستگی کارگری
زنده باد مبارزه برحق کارگران واکن پارس
جمعی از کارگران ایران خودرو
ششم شهریور ۸۸

یورش وحشیانه به زندانیان سیاسی بند ۴ گوهردشت
طبق گزارشات رسیده از زندان گوهردشت، صبح روز یکشنبه، ۸ شهریور، نیروهای حفاظتی و اطلاعاتی زندان گوهردشت به شکل وحشیانه‌ای به زندانیان بی‌دفاع حمله برده و آنان را با باتوم و زیر مشت و لگد مورد ضرب و شتم قرار دادند. در این اقدام جنایت‌آمیز که در ساعت هشت و نیم صبح روی داد، پس از ضرب و شتم تمام زندانیان را به محوطه‌ی زندان منتقل کردند و آنان را به مدت پنج ساعت زیر آفتاب داغ و گرمای سوزان نگه داشتند. در این مدت به زندانیان حتی اجازه داده نشد از توالت استفاده کنند و یا آبی بنوشند.
در همین زمان تمامی دست نوشته‌ها و یادداشت‌های و سایر وسایل زندانیان را از بند خارج کرده و یا آن‌ها را تخریب کردند. از جمله زندانیانی که مورد ضرب و شتم و توهین قرار گرفتند، منصور اسانلو، ارژنگ داودی، افشین بایمانی، صالح کهندل، علی معزی، هود یازرلو و رضا حسینی می‌باشند. به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی، دو نفر از نجات یافته‌گان قتل عام ۶۷ به نام‌های حمید و اصغر بنازداده نیز در بین مجروحان بودند.
سپس زندانی سیاسی افشین بایمانی و حامد حیدرپور از سالن نوجوانان (سالن ۱۲) به حافظت و اطلاعات زندان برده شدند. آن‌ها توسط نبی‌الله فرج‌نژاد تهدید به قتل شدند. وی که معاون حفاظت و اطلاعات گوهردشت است به آن‌ها گفت، دستور می‌دهم شما را بفرستند به بند یک، بند زندانیان عادی تا با چاقو تکه‌تکه‌تان کنند. ابتدا حامد را خواهیم کشت تا بدانید که ما جدی هستیم و خطاب به بایمانی نیز گفت، سر تو هم همین بلا را خواهیم آورد.
یورش وحشیانۀ امروز به دستور وزارت اطلاعات صورت گرفت و توسط علی حاج کاظم و علی محمدی رئیس و معاون زندان، کرمانی رئیس حفاظت و اطلاعات زندان، نب‌الله فرج‌نژاد معاون حفاظت و اطلاعات زندان، شجاعی و حبیب کرمی صورت گرفت. کرمانی و نبی‌الله فرج نژاد خود شخصا در ضرب وشتم و توهین به زندانیان سیاسی و سایر زندانیان شرکت داشت و به دستور این افراد زندانیان با باتوم، مشت و لگد مورد ضرب و شتم قرار می‌گرفتند.

نامه‌ی محرمانه‌ی فرمانداری تهران به مدیریت کوی دانشگاه تهران
فرمانداری تهران طی نامه‌ی محرمانه‌ای به مدیریت کوی دانشگاه نوشت: در صورتی که دانشجویان به اعتراضات خود در کوی دانشگاه ادامه دهند، کوی دانشگاه و دانشگاه تهران حداقل برای یک ترم باید تعطیل شود. تاریخ این نامه مربوط به دو روز پیش است و برای رئیس دانشگاه تهران نیز ارسال شده است.

اخبار دانشگاه‌ها - تعطیلی مشکوک خوابگاه دانشگاه امیرکبیر
دانشجویان خوابگاه دانشگاه امیرکبیر واقع در خیابان حافظ از تعطیلی یک هفته‌ای این خوابگاه خبر می‌دهند و علت این اقدام مشکوک را تلاش برای کار گذاشتن شنود عنوان می‌کنند. مسئولان دانشگاه امیرکبیر به بهانه‌ی سمپاشی و تمیز کردن خوابگاه‌ها دست به تعطیلی محل اسکان دانشجویان زده‌اند و مسئولان خوابگاه این دانشگاه نیز در واکنش به مقاومت دانشجویان برای ترک خوابگاه‌ها، آن‌ها را تهدید به بیرون انداختن وسایلشان کرده‌اند.
این گزارش همچنین حاکی است که زمزمه‌ی تعطیلی خوابگاه دانشگاه علم و صنعت نیز با نزدیک شدن به فصل بازگشایی دانشگاه‌ها با همین بهانه به گوش می‌رسد.

خانواده‌های بازداشت‌شدگان نگران عزیزان دربندشان
به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، روز یکشنبه ۸ شهریور نزدیک به ۱۲٠ نفر از خانواده‌های بازداشت‌ شده‌ها در داخل و به خصوص مقابل بیدادگاه انقلاب اسلامی تجمع کردند. عده زیادی از خانواده‌های بازداشت شده‌ها از صبح همزمان با شروع ساعت كاری تا پایان وقت اداری در مقابل دادگاه انقلاب به انتظار اعلام كفالت و یا وثیقه برای عزیزانشان با نگرانی منتظر می‌مانند.
از سوی بیدادگاه رژیم نیز برای اعمال فشار روانی بر خانواده‌ها، هر از چند روزی معدودی از اسامی را اعلام می‌کند تا برای آزادی آن‌ها کفالت و وثیقه گذاشته شود.
اكثر خانواده‌ها از یك طرف نگران وضعیت جسمی و روحی عزیزان‌شان هستند و از طرف دیگر نگران چگونگی تهیه كفالت و وثیقه‌های سنگین. امروز به تعدادی از خانواده‌ها از طرف دادگاه انقلاب اعلام شده كه تا آخر هفته تعداد زیادی از بازداشت شده‌ها آزاد می‌شوند، اما بیشتر خانواده‌ها در مقابل درب دادگاه انقلاب فریاد می‌زدند كه باز هم دروغه، گفته بودید تا قبل از ماه رمضان آزاد می‌شوند و امروز می‌گویید تا آخر هفته این هم یك وعدۀ فریبکارانه دیگری برای تحت فشار روحی قرار دادن خانواده‌هاست .آنقدر از شما دروغ شنیده‌ایم كه اگر راست هم بگویید باور نخواهیم کرد.
تعدادی از بازداشت شده‌ها متاهل هستند و همسران‌شان خانه‌دار، از این‌رو خانواده آنان در این مدت با مشكلات اقتصادی بسیاری روبه رو شده‌اند. برخی می‌گویند برای پرداخت اجاره مسكن و حتا خورد و خوراک دچار مشکل هستند و به ناچار از خانواده‌هایشان کمک می‌گیرند.
همزمان در مقابل درب دژبانی زندان اوین هم حدود ۳٠ نفر از خانواده‌ها حضور داشتند و خواهان ملاقات و آزادی عزیزان خود بودند.
فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ضمن نام پنج نفر از بازداشت‌شدگان را به این شرح در روز یکشنبه اعلام کرد:
- بهرام اصلانی، ۲۴ ساله، دانشجو، دستگیری در روز ۲۶ تیر در هفت تیر
- آرمان اسماعیلی ۲۷ ساله، دستگیری در روز ۲۶ تیر در ولی عصر
- عباس علی پور، ۳۲ ساله، شغل آزاد، دستگیری در روز ۱۸ تیر در انقلاب
- علی سیفی، ۲۸‌ساله، لیسانس متالوژی، دستگیری در تاریخ ۱۸ تیر در امیرآباد

تشدید اعتراضات شبانه مردم بر اثر حمله بسیجیان به جوانان به بهانه روزه‌خواری
در پی شدت یافتن موجی از حملات بسیجیان به جوانان در میادین و خیابان‌ها به بهانه روزه‌خواری، مردم تهران در اعتراض به این سرکوب‌ها بر شدت اعتراضات شبانه خود با بانگ الله‌اکبر و شعار مرگ بر دیکتاتور در نقاط مختلف افزودند.صدای اعتراضات شبانه در اکثر مناطق شهر مانند جمشیدیه، تجریش، صادقیه، آزادی، ‌تهران پارس، شمس‌آباد، ونك، مطهری، ‌سعادت‌آباد، جنت‌آباد، ‌میرداماد، توحید و سیدخندان به گوش می‌رسید.
این اعتراضات از ساعت ده تا ده و نیم شب ادامه داشتند.

همبستگی با مادران عزادار در پارک لاله
روز شنبه نیز مانند شنبه‌های پیش مادران عزادار در پارک لاله حضور پیدا کردند. حدود ۶٠ نفر در این محل بودند و در بین آنان هنرمندان و هنردوستان و فعالان مدنی، ازجمله رخشان بنی اعتماد و شهلا لاهیجی به چشم می‌خوردند. مراسم امروز مادران، بدون دخالت پلیس و نیروی انتظامی حاضر در محل، به آرامی انجام شد. یکی از مادران که در حمایت از مادران عزادار به پارک آمده است، در بیان دلیل حضور خود، می‌گوید، اگر تیری که به این فرزندان اصابت کرده زاویۀ دیگری داشت، می توانست به فرزند من یا دیگری خورده باشد، وی کشته شده‌ها را فرزند همۀ مادران می‌داند و از اینرو همدردی با آنان را حداقل کاری می‌داند که می توان انجام داد.

احضار یک روزنامه‌نگار و بازداشت یک روزنامه‌نگار دیگر
به گزارش خبرگزاری هرانا، ماشالله شمس الواعظین، سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات به وزارت اطلاعات احضار و تهدید شد که حق هیچ گونه مصاحبه ای ندارد. در چهل روز گذشته این دومین باریست که این روزنامه نگار به وزارت اطلاعات احضار و به او تکلیف می‌شود که از مصاحبه با رسانه‌ها خودداری کند. وی در اداره‌ی اطلاعات وادار شد تعهدی در این زمینه بدهد.
همزمان خبر دستگیری مهدی حسین‌زاده، روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر اقتصادی نیز که حدود سه هفته‌ی پیش انجام گرفته نیز منتشر شد. وی تاکنون همکار روزنامه‌های همبستگی، توسعه و اعتماد بوده است.

خبری از وضعیت كیوان صمیمی
گفته می‌شود كه كیوان صمیمی، از فعالان ملی- مذهبی، در حالی كه نزدیك به دو ماه در بازداشت می‌باشد، در دومین ملاقات خود گفته است كه تاكنون نتوانسته با وكیل خود ملاقات داشته باشد، همچنین وی از رفتار وحشیانه مزدوران بازجو و شكنجه‌گران خود سخن گفته است. به گفته وی، او را چنان مورد ضرب و شتم قرار داده بودند، كه مجبور شدند وی را به بهداری اوین منتقل كنند.

مناطق اجرای طرح انضباط اجتماعی و ایجاد ایستگاه‌های پلیس
رژیم سركوبگر جمهوری اسلامی كه از بازگشائی دانشگاه‌ها وحشت دارد، جهت كنترل بیشتر خیابان‌ها، طرح به اصطلاح انضباط اجتماعی را از روز ٩ شهریور در مركز شهر تهران به اجرا خواهد گذاشت. در این طرح بیش از ١٠٠ هزار پلیس شركت خواهند داشت. طبق گفته رجب‌زاده، فرمانده مزدور انتظامی تهران بزرگ این طرح در این خیابان‌ها اجرا خواهد شد: ١- محور انقلاب حد فاصل سعدی تا ولیعصر، ٢- ولیعصر حد فاصل انقلاب تا مطهری، ٣- مطهری حد فاصل ولیعصر تا پل مدرس، ٤- مفتح حد فاصل هفت تیر تا انقلاب، ٥- كریم خان حد فاصل ولیعصر تا هفت تیر، ٦- قرنی حد فاصل میدان فردوسی تا كریم خان، ٧- طالقانی حد فاصل ولیعصر تا مفتح، ٨- نجات الهی حد فاصل انقلاب تا كریم خان. وی در ادامه اعلام کرد چهار كلانتری منطقه شش با افزایش نیرو تقویت و تجهیز خواهند شد و در این مناطق ١١ پاسگاه پلیس نیز راه‌اندازی می‌شود.
لایحه اصلاح قانون کار بی سر و صدا به مجلس رفت
لایحه اصلاح قانون کار در آخرین روزهای وزارت محمد جهرمی بی سر و صدا روانه مجلس شد. کارگران و فعالان مستقل کارگری که این لایحه را "لایحه برد ك باخت" می‌نامند.
بر اساس پیش‌نویس این قانون که به کمیسیون صنایع ارائه شده، اگر نمایندگان این لایحه را در مجلس تایید کنند، کارگران به جای این که مانند سابق ۵۰ ماه حقوق بیکاری دریافت کنند، ۳۶ ماه دریافت خواهند کرد و میزان دریافتی بیمه بیکاری آنان به نصف تقلیل خواهد یافت و مدت مقرری بگیری کارگر بیکار، دیگر جزء سوابق بیمه و کار او محسوب نخواهد شد. این همان چیزی است که فعالان کارگری آن را مستقیماً بر ضد اقتصاد و امنیت شغلی کارگران ارزیابی می‌کنند.
حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری استان تهران و معاون دبیرکل خانه کارگری، می‌گوید: "با این لایحه قوانین کار به زیان کارگران خواهد بود. این درحالی است که کارگران بیمه شده همراه با خانواده های خود دست کم جمعیت ۳۰ میلیونی را تشکیل می‌دهند که شمار آنان در میان جمعیت ۷۰ میلیونی ایران، قابل تامل است. دولت با ناراضی کردن کارگران، در واقع علیه خود اقدام می‌کند زیرا کارگران طی سالیان گذشته به مرور آموخته‌اند که برای احقاق حقوق خود دست به اعتراض بزنند."
رضا شهابی فعال کارگری با انتقاد از تصویب بی سرو صدای کلیات لایحه اصلاح قانون کار در هیات دولت، گفت: "در اوضاع نابسامان اقتصادی حاضر، اصلاح قانون کار می‌تواند حکم چراغ سبز برای اخراج کارگران داشته باشد. کارفرمایان بسیاری از کارخانه‌هایی که در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از واردات بی رویه، قوانین غلط پولی و تزریق بی رویه نقدینگی، کار نمی‌کنند ممکن است برای نجات خود به تعدیل نیروی انسانی و اخراج کارگران متوسل شوند." عبدالحمید محمدی نماینده پیشین کارگران در شورای عالی کار نیز معتقد است: "تدوین لایحه جدید به معنی پاک کردن صورت مساله مشکلات اقتصادی و کارگری کشور است."

در سی و پنجمین سالگرد "پلی اكریل"، ۵۰۰ كارگر در آستانه اخراج
در حالی كه ۳۵ سال از تاسیس شركت پلی اكریل می‌گذرد، بسیاری از قسمت‌های این كارخانه، خوابیده است. شركت پلی اكریل یكی از بزرگترین كارخانجات تولیدكننده نخ‌های مصنوعی و الیاف پلی‌استر و تنها كارخانه تولید نوار و الیاف اكریلیك در ایران می‌باشد. هم اكنون با توجه به تعطیلی بخش‌هایی از كارخانه، قرارداد تعدادی از كارگران تمدید نخواهد شد. هم اكنون در قسمت پلی‌استر این كارخانه نیز ٩٠٠ كارگر مشغول به كار می‌باشند، كه قرار داد بیش از ۵۰۰ كارگر آن دیگر تمدید نخواهد شد و این كارگران به ناچار به اردوی بیكاران در رژیم سرمایه‌داری جمهوری اسلامی خواهند پیوست.

اعلام زیان ۱۲۳ میلیاردی ایران خودرو
روز گذشته در مجمع ایران خودرو، زیان انباشته این شرکت در سال گذشته ۱۲۳ میلیارد تومان اعلام شد.
بر اساس آخرین افزایش، سرمایه شرکت ایران خودرو ۶۳۰ میلیارد تومان ثبت شده است که با احتساب این رقم می‌توان گفت زیان ۱۲۳ میلیاردی معادل ۱۹ درصد دارایی شرکت است.
شرکت خودروسازی ایران خودرو یک شرکت صرفاً اقتصادی نیست بلکه این شرکت به دلیل ابعاد اجتماعی و همچنین نقش اقتصاد فرامرزی که با تأسیس سایت‌های مختلف خارجی ایفا کرده از نظر سیاسی اهمیت زیادی دارد. این شرکت بیش از ده‌ها سایت تولید یا مشارکت در سرمایه‌گذاری یا صادرات خودرو را به کشورهای دیگر کلید زده و به بهره‌برداری رسانده همچنین محصولات آن در کوچه و خیابان و در مناطق مختلف فقیر و غنی کشور در رفت و آمد است.
چندی پیش منوچهر منطقی با بیان این که الان در صورت‌های مالی ایران‌خودرو سه اتفاق افتاده است، توضیح داده بود: اول این که یک سری زیان‌ها، بیش از حد واقعی دیده شده، دوم آن که برخی سودها را کم در‌نظر گرفته یا اعمال نکرده‌اند و سوم هم این که برخی هزینه‌ها را بالاتر از حد واقعی به حساب آورده‌اند. مدیر عامل سابق ایران خودرو با افشای این موضوع که سود بعضی از سایت‌های شرکت را اعمال نکردند بیان کرده بود: به عنوان مثال ایران‌خودرو تبریز ۲۲ میلیارد تومان سود تحصیل کرد و با بهانه‌های مختلف سود آن را محاسبه نکردند و یا ۴۰ درصد سود یک‌میلیون دلاری سایت سوریه و ۶۰ درصد از سود ۸۰۰ هزار دلاری سایت سنگال که متعلق به ایران‌خودرو است را مورد محاسبه قرار ندادند." وی در ادامه اضافه کرده بود: "معتقدم نگرشی که هم‌اکنون به وضعیت مالی ایران‌خودرو وجود دارد، سخت‌گیرانه و شاید هم جهت‌گیرانه است. ایران‌خودرو به دلیل حساسیت و پیچیدگی بسیار بالایی که بخش مالی آن دارد باید از افراد مجرب و حرفه‌ای و فارغ از جهت‌گیری‌های خاص استفاده کند تا به یکباره سودآوری ۱۱ ماه طی یک ماه به زیان تبدیل نشود!"

تجمع مردم معترض در برابر بیمارستان قلب تهران
بنا بر خبر دریافتی ساعت ۳۰ : ۱۱ دقیقه روز یک شنبه هشتم شهریور گروهی از مردم در مقابل بیمارستان قلب تهران واقع در خیابان کارگر شمالی و منطقه امیر آباد دست به تجمع زدند. در این تجمع تعدادی از مردم که از شرایط نامناسب خدمات رسانی بیمارستان تخصصی قلب تهران ناراضی بودند با تجمع در جلوی درب اصلی این بیمارستان اعتراض خود را نسبت به نابسامانی امور پزشکی در کشور اعلام داشتند. تعدادی از نیروهای انتظامی نیز با حضور درمحل در صدد بودند به این تجمع اعتراضی پایان دهند.اما بخشی از جمعیت به دلیل فشارهای ایجاد شده به خانواده و بیمارانشان حاضر به ترک محل نشدند. بیشتر خانواده‌ها و افراد تجمع‌کننده از نارسایی امکانات بیمارستان قلب تهران، گرانی و بالا بودن هزینه‌های درمانی و نبود دارو به شدت ناراضی بودند. اعتراض‌ها به مسئولین بیمارستان همچنان ادامه دارد. برخی از افراد حاضر خواستار پاسخگویی ریاست بیمارستان شدند.

اطلاعیه‌ی برنامه‌ی نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر
به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر، به عنوان برنامه‌ای مشترک از سازمان جهانی مبارزه با شکنجه" و "فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر" اطلاعات جدیدی را دریافت کرده و درخواست رسیدگی فوری نسبت به موارد ذیل در جمهوری اسلامی ایران را دارد.
به گزارش فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر برنامه نظارت از سوی منابع قابل اطمینان مطلع شده که آقای عبدالفتاح سلطانی، وکیل کانون وکلای تهران و عضو مؤسس کانون دفاع از حقوق بشر به قید وثیقه آزاد شده است.
در این گزارش آمده است با توجه به اطلاعات به دست آمده، آقای عبدالفتاح سلطانی در تاریخ ۲۶ اوت ۲٠٠۹ به دنبال قرار دادگاه انقلاب با تودیع وثیقه‌ای معادل ۱٠٠ هزار دلار آزاد شده است. این آزادی پس از آن صورت گرفت که وی به مدت ۷٠ روز در حبس خودسرانه، از جمله ۱۷ روز در سلول انفرادی بدون امکان استحمام، به سر برده است.
با این حال، آقای عبدالفتاح سلطانی همچنان متهم به اقدام برضد امنیت ملی است و هیچ اطلاعی مبنی بر این که وی در چه تاریخی محاکمه می‌شود در دست نیست.
برنامه‌ی نظارت در پایان این اطلاعیه افزود، همچنان نگران اتهاماتی است که به دلیل مسؤلیت‌پذیری و تعهد وی به دفاع از حقوق بشر در ایران به او روا می‌شود.

بحران بی آبی در ٢٠٠ روستای چهارمحال و بختیاری
در ادامه اخبار مشكلات بی آبی در شهرها و روستاهای كشور، خبر می‌رسد كه ٦٨ روستا در سطح استان چهارمحال و بختیاری با بحران جدی و شدیدتری نسبت به دیگر روستاها، روبرو هستند. در منطقه شهرستان لردگان روزانه با ۴۴ سرویس ١٠ هزار لیتری آبرسانی به منطقه صورت می‌گیرد، كه این به هیچ وجه جوابگوی نیاز مردم نیست. همچنین روزانه ٢٠ تانكر، بیش از هزار و ٢٨٠ متر مكعب آب را به ۱۴ منطقه می‌رسانند. روستاهائی نیز كه سیستم آب لوله‌كشی دارند در نوبت روزانه قرار گرفته و در روز ۴ تا ۵ ساعت آب آشامیدنی آن‌ها قطع می‌باشد. یك مقام آگاه در استان اعلام داشت كه اگر چه یك میلیارد تومان برای آبرسانی سیار برای روستاها پیش بینی شده است ولی در این استان ما هنوز هیچ اعتباری دریافت نكرده‌ایم.


همچنین سد ناغان كه قابلیت ذخیره‌سازی پنج میلیون متر مكعب آب را دارا می‌باشد، خشك شده است.

بازگشت به کار قاضی خاطی در پرونده کهریزک
علیرغم ادعای مسئولین مربوطه در برخورد قاطع با قاضی خاطی پرونده بازداشتگاه غیرقانونی کهریزک، نامبرده کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران قاضی حیدری فر (احتمالا با نام کوچک علی اکبر)، قاضی شعبه اول امنیت مستقر در دادگاه انقلاب تهران به عنوان فردی که از وی با عنوان قاضی خاطی در پرونده بازداشتگاه غیرقانونی کهریزک که با شکنجه و قتل تعدادی از زندانیان مشهور شد شناخته می‌شود.
نامبرده پس از ادعای مسئولین ارشد در خصوص برکناری و برخورد قاطع با وی پس از مدت کوتاهی غیبت در محل کار، مجدداً از حدود ۸ روز قبل به دفتر شعبه امنیت واقع در دادگاه انقلاب بازگشته و به کار خود با این تفاوت که تنها اجازه امضا کردن ندارد می پردازد.
مشخص نیست با چه دلیلی وی علیرغم تخلفات مشهود به محل کار خود بازگشته و با عدم اجازه امضا چگونه پروسه حقوقی در شعبه امنیتی مذکور طی می‌شود.

نوشت‌افزار ١٠ درصد گران شد
اگر چه هنوز یك ماه به آغاز سال تحصیلی مانده است، ولی، رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار تهران از افزایش ۵ تا ١٠ درصدی میانگین قیمت این محصولات در آستانه سال جدید تحصیلی خبر داد. همچنین نوشت‌افزار وارداتی ۱۵ درصد افزایش قیمت دارند.

۵۰۰ پزشك بیكار
رئیس انجمن پزشكان عمومی فارس اعلام داشت كه هم اكنون بیش از ۵۰۰ پزشك عمومی بیكار در سطح استان فارس وجود دارد. وی همچنین پیشنهاد كرد كه مسئولان در قبال تعداد دانشجویان پزشكی كه می‌پذیرند باید برای آنها شرایط اشتغال نیز ایجاد بكنند. در ادامه وی به شرایط معیشتی پزشكان اشاره كرده و گفت كه پزشكان به علت عدم امنیت شغلی از وضعیت معیشتی متوسط نیز برخوردار نمی‌باشند.

سرمایه‌گذاری چین در صنعت نفت ایران
معاون وزیر نفت ایران، خبر از سرمایه‌گذاری‌های میلیاری چین در صنایع نفت ایران داد. وی گفت كه در ساخت پالایشگاه‌های جدید، شركت سایناشور (شركت بیمه سرمایه‌گذاری چین) با سرمایه‌گذاری هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون یوروئی در این بخش اعلام آمادگی و ضمانت كرده است. همچنین یك شركت چینی با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری در فاز ١١ پارس جنوبی، با ما در حال مذاكره است.

دو قربانی بیماری تب کنگویی در کم‌تر از یک ماه
بیماری تب کریمه کنگو در کشور طی کمتر از یک ماه دو قربانی داشته است. بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که از سال ۸۷ در ایران به ثبت رسیده یکی از ۸۲۳ بیماری مشترک بین انسان و دام است که از طریق گزش مستقیم کنه آلوده یا تماس با خون و گوشت دام مبتلا، به انسان سرایت می‌کند و مخاطرات جدی برای افراد به دنبال دارد.
بر اساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت، بیماری کریمه کنگو در سال گذشته ۳۱ قربانی داشت و حدود ۱۱۰ نفر نیز به این بیماری مبتلا شدند.
علایم آن تب، دردهای عضلانی و استخوانی، خونریزی از دهان، لثه، بینی یا مدفوع، ادرار و استفراغ خونی است.
در برخی مناطق کشور مانند سیستان و بلوچستان، این بیماری به دلیل ورود دام قاچاق، بیشتر است. این در حالی است که طی روزهای اخیر ۳۰ تن گوشت بز افغانی از طریق مرزهای شرقی وارد کشور شده تا کمبود گوشت گرم در ماه رمضان تا حدودی رفع شود. به همین دلیل افزایش خطر ابتلا در این مناطق بیش‌تر است.




زندانی سیاسی آزاد باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی
Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate
به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org


Keine Kommentare: