Donnerstag, 20. August 2009


ویژه نامه خبری شماره ۷۹ سازمان فدائیان (اقلیت) ۲۸ مرداد ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/

تجمع خانواده‌ها در مقابل زندان اوین
امروز چهارشنبه ۲۸ مرداد تعداد زيادي از خانواده‌ها در مقابل درب دژباني زندان اوين تجمع كردند و همگي خواهان آزادي عزيزانشان بودند. علاوه بر خانواده‌هايي كه در روزهاي قبل دست به اعتصاب غذا زده‌اند اسامي تعداد ديگري از خانواده‌ها كه دست به اعتصاب غذا زده‌اند عبارتند از ناهيد عسگري مقدم ۵۷ ساله مادر حامد حسن زاده كه پنجشنبه ۱۸ تير بازداشت شده از دوشنبه ۲۶ مرداد دست به اعتصاب غذا زده است، گيتي فتحي ۵۲ ساله و قاسم اسماعيلي ۵۹ ساله مادر و پدر مصطفي اسماعيلي كه جمعه ۲۶ تير بازداشت شده از سه شنبه ۲۷ مرداد دست به اعتصاب غذا زده اند.
ثريا شباني ۶۲ ساله يك بار سكته قلبي كرده مادر عبدالحميد بيگي كه شنبه ۳٠ خرداد بازداشت شده از يكشنبه ۲۵ مرداد دست به اعتصاب غذا زده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی ضمن درج گزارش فوق، اسامی ۱۴ تن از بازداشت‌شده‌های روز دوشنبه ۲۶ مرداد ماه را که به تاييد دادگاه انقلاب و زندان اوين نرسيده و خانواده‌هایشان نگران وضعیت‌‌شان هستند، منتشر کرده است.

دستگیری دست کم صد نفر در تجمعات امروز در تهران
به گزارش آژانس ایران خبر امروز در میدان فردوسی تعداد زیادی از مردم در خیابان‌ها بوده و مترصد انجام تظاهرات بودند. امروز رژیم برای سرکوب از نیروهای پلیس و سربازان استفاده می‌کرد. در خیابان‌های کریمخان و زیر پل، ایران شهر و ولیعصر نیز جمعیت زیادی جمع شده بود. در خیابان ولیعصر گارد ضد شورش نیز حضور داشت. از ساعت ۱۶ حدودا صد نفر در مناطق مختلف تهران دستگیر شدند.

تجمع اعتراضی کارگران واگن سازی پارس
هنگامي كه وزير راه و ترابری مشغول بازديد سرزده از كارخانه واگن پارس اراك بود، با تجمع اعتراضي كارگران روبرو شد. كارگران كارخانه اراك، كه چندين ماه است حقوق خود را دريافت نكرده‌اند، هنگامي كه متوجه حضور وزير در كارخانه شدند، سريعا دست به يك تجمع اعتراضي زده و خواست‌های خود را مطرح كردند. البته جناب وزير، ضمن تعريف و تمجيد‌های شعارگونه، گفت: انتظار از كارگران اين است كه با پشتوانه تمام كار خود را تمام كنند تا دوباره رونق و شكوفایی به كارخانه بازگردد! و در ادامه نيز مطرح كرد كه "من برای رفع مشكلات كارگران نيامده‌ام".
صاحبان واگن‌سازی پارس اعلام کرده‌اند که قادر به پرداخت همه حقوق کارگران نیستند و از همین رو هر ماه فقط ۳۰ درصد مزدها را می‌پردازند. در قبال حقوق ۷۰۰ هزار تومانی کارگران حداکثر ۲۰۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد. کارگران که از این شرایط ناراضی هستند، چندی پیش نیز سالن غذاخوری شرکت را با خاک یکسان کردند و هم‌چنان برای رسیدن به حقوق خود مبارزه می‌کنند.

تهدید کارگران کشتی‌سازی بندرعباس در آستانه سفر احمدی‌نژاد
منابع مطلع خبر داده‌اند که در آستانه سفر رئیس دولت کودتا به بندرعباس برای بهره‌برداری از یک کشتی اقیانوس‌پیما، کارگران کشتی‌سازی بندرعباس تهدید شده‌اند که در صورت سر دادن هرگونه شعار سیاسی در زمان حضور احمدی‌نژاد، اخراج خواهند شد.
این منابع همچنین از تهدید کارگران شرکت بحر گسترش مجتمع کشتی‌سازی و صنايع فرا ساحل ايران خبر می‌دهند و می‌افزایند که کارگران نیز گفته‌اند در حضور احمدی‌نژاد با شعارهای صنفی و رفاهی اعتراض خود را بیان خواهند کرد. به گفته این منابع، از چهار روز قبل هم مسئولان گارد حفاظتی با استفاده از ابزارهای ویژه و سگ‌های محافظ مشغول پاکسازی منطقه هستند!
بنا به یک گزارش، یکی از کارکنان شركت صنايع كشتی‌سازی و صنايع فراساحل ايران (ايزوايكو)، گفته است، به علت خبر تجمع پرسنل این شرکت در روز پنجشنبه، این روز تعطیل اعلام شده و به ساکنین مجتعم هم هشدار داده شده که با تلفن همراه وارد مجتمع نشوند.
ضرب و شتم دکتر دادخواه وکیل دادگستری
محمدعلی دادخواه، که از تاریخ ۱۷ تیرماه در بازداشت به سر می‌برد، در زندان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. این وکیل عضو کانون مدافعان حقوق بشر تحت فشار قرار داده شده تا اعتراف کند که اعضای این کانون خائن هستند و در ضمن تعهد بدهد که دیگر با این کانون کار نخواهد کرد.
گفته می‌شود، بازجویان علاوه بر ضرب و شتم شدید دادخواه، او را از طبقه سوم یک راه پله مارپیچ به سمت پایین هل می‌دادند و سپس در حین سقوط او را می‌گرفتند.

انتقال یکی از بازداشت شدگان به بیمارستان به دلیل اعمال شکنجه
فیض‌الله عرب سرخی، از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به دلیل شدت جراحات وارده بر اثر شکنجه، به بیمارستانی متعلق به یکی از نهادهای نظامی در شمال غربی تهران منتقل شده است.
به گفته یکی از پرسنل بهداری زندان اوین که نخواست نامش فاش شود، فیض‌الله عرب سرخی، پس از آن که از حضور در دادگاه‌های نمایشی سر باز می‌زند به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد و به بهداری اوین منتقل می‌شود. وی چند روز بعد مجددا به سلول انفرادی برده می‌شود، اما به علت وخامت حالش مجددا به بهداری و سپس به بیمارستان بقیه‌الله العظم، متعلق به سپاه پاسداران، منتقل می‌شود.
فیض‌الله عرب سرخی بیش از ۵۰ روز پیش در منزلش بازداشت شد و تا امروز هیچ دیداری با خانواده و یا وکلایش نداشته است.

درخواست جاسوسی
نيروی انتظامی سركوبگر رژيم جمهوري اسلامي، امروز با صدور يك اطلاعيه از مردم خواست كه بر عليه يكديگر جاسوسی بكنند. در اطلاعيه اين ارگان سركوبگر گفته شده، برای رعايت ماه رمضان، هرگونه روزه‌خواری در واحدهای صنفی و اماكن عمومی ممنوع است و در ادامه با دادن يك شماره تلفن‌، از "مردم" خواسته است كه هر گونه روزه‌خواری و تخلف را سريعا اطلاع دهند تا برخورد قانونی با متخلفين انجام بگيرد!

سازمان گزارشگران بدون مرز خواهان بازديد کميسر عالی حقوق بشر از زندان‌های ايران شد
سازمان "گزارشگران بدون مرز" طی اطلاعيه‌ای بار ديگر سرکوب و سانسور مطبوعات در ايران را محکوم کرد. اين سازمان ضمن اعتراض به توقيف روزنامه اعتماد ملی، نگرانی خود را از وضعيت روزنامه‌نگاران زندانی ابراز کرده است.
گزارشگران بدون مرز در اطلاعيه‌ خود نوشته است: "روزنامه‌نگاران نيز همچون همه‌ی دستگيرشدگان اعتراضات اخير مورد شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته‌اند. امروز هيچ‌کس حتا وکلای زندانيان از پرونده آن‌ها خبر ندارد."
این سازمان ضمن هشدار در مورد سلامت و جان روزنامه‌نگاران، بار ديگر خواست خود مبنی بر سفر کميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل به ايران و بازديد از زندان‌ها در اين کشور را تکرار کرده است.

دستگیری یک زن بهایی در ساری
صبح روز سه‌شنبه ۲۷ مرداد، نیروهای امنیتی در ساری به منزل خانم دیدار هاشمی (۲۴ ساله) یورش برده و وی را بازدید کردند. صبح روز گذشته مورخ ۲۷ مردادماه، هفت تن از ماموران امنیتی شهر ساری به منزل خانم دیدار هاشمی (۲۴ ساله) شهروند بهایی ساکن ساری مرجعه کرده و با نشان دادن حکمی مربوط به تاریخ ۱۲ مردادماه قصد بازداشت وی را اطلاع می دهند. لازم به ذکر است پیش از نشان دادن حکم ماموران مورد اشاره با استفاده از زور وارد منزل شده و پس از توهین و تفتیش منزل که توام با ضبط لوازم شخصی دیدار هاشمی را نیز دستگیر می کنند.

اجرای حکم اعدام بهنود شجاعی به تعویق افتاد
بنا به گزارشات از زندان اوین، بعد ظهر امروز در پی ملاقاتی که خانواده شجاعی با فرزندشان بهنود شجاعی داشتند به آن‌ها اطلاع داده شد که اجرای حکم اعدام بهنود شجاعی متوقف شده است.
ولی حکم اعدام سایرین که به زندان اوین انتقال داده شده و گفته شده که ۶ نفر می‌باشند هنوز پا بر جا است.

ژیلا بنی‌یعقوب و محمدرضا جلایی‌پور آزاد شدند
بنا به گزارش‌ها، ژیلا بنی یعقوب، خبرنگار زندانی آزاد شد و خانواده‌های امرآبادی و جلایی پور با تامین قرار وثیقه ۲۰۰ میلیونی منتظر آزادی فرزندانشان در جلوی درب زندان اوین هستند.
هنوز هیچ خبری از آزادی مسعود باستانی و بهمن احمدی همسران این دو خانم بازداشتی در دست نیست.
در روزهای گذشته نیز مهندس خداوردی، هاله سحابی و کاوه مظفری آزاد شدند.

درگيری در شركت پارس متال
وضعیت شرکت پارس متال روز به روز بدتر می‌شود و تقریباً هر روز در این شرکت درگیری و اعتراض وجود دارد. تمامی اعتراضات کارگران به نوع پرداخت حقوق است که به صورت تكه تكه پرداخت می‌شود، چند روز پیش مبلغ ۳۰ هزار تومان به کارگران داده شده است که نه تنها مشکلی از آن‌ها حل نکرده بلکه خشم آن‌ها را برانگیخته است. کارگران این شرکت با خشم به این مسئله اعتراض کرده‌اند. حتا گفته شده است كه یکی دو نفر از کارگران با ماموران حراست درگیر شده‌اند.
یکی از کارگران در اين رابطه گفت: با ۳۰ هزار تومان، کرایه خانه بدهم یا بدهکاری و یا قسطه‌ای عقب افتاده را پرداخت کنم؟
کارگران حتا نسبت به این که حقوق آن‌ها را به این شکل می‌دهند و معلوم نمی‌شود که چقدر پول گرفته‌اند شکایت دارند. شایعه شده است که مدیر این شرکت این کارها را می‌کند تا شرکت را ببندد و به خواسته خود که فروش زمین و دستگاه‌ها و امتیاز شرکت است برسد.

تعویق چند ساله مطالبات کارگران مخابرات راه دور
کارگران شرکت مخابرات راه دور چند سال است که برای دریافت حقوق معوقه خود در جنگ و گریز به سر می‌برند. سرمایه‌داران نیز چند سال است که به مصادره دستمزدها و سایر حقوق و مطالبات این کارگران ادامه می‌دهند. شرکت مخابرات راه دور از چند ماه پیش به مؤسسه دولتی حمایت از صنایع واگذار شده است. دلیل این واگذاری بسیار روشن است. دولت به بخش خصوصی واگذار می‌کند، یعنی این که کارخانه را همراه با وام‌های کلان بانکی به سرمایه‌داران خصوصی هدیه می‌كند تا آنان یکجا، در یک چشم به هم زدن، میلیاردها میلیارد سرمایه‌های حاصل استثمار نسل‌های متوالی طبقه کارگر را ملک مسلم و طلق خود كنند. تا اینجا فقط بخش نخست ماجرای واگذاری‌ها است. بخش دوم این است كه سرمایه‌داران را وحشيانه استثمار می‌کنند، دستمزد آنان را نمی‌پردازند، کل حقوق و مطالبات و بهای نیروی کار آنان را چند ماه چند ماه و گاه چند سال چند سال مصادره می‌كنند، همزمان میلیاردها تومان دیگر از حاصل استثمار طبقه کارگر را زیر نام وام از بانک‌ها خارج می كنند و ماشین آلات و ابزار تولید و گاه زمین و ساختمان کارخانه را می‌فروشند. سرمایه‌داران خصوصي تمامی این جنایات را مرتکب می‌شوند و آنگاه اعلام می‌كنند که کارخانه واگذار شده سودآور نیست!! از دولت می‌خواهند که آن را به مالکیت مجدد خود بازگرداند و تمام دیون و تعهدات و بدهکاری‌های بانکی و غیربانکی آن را به عهده گیرد. عین این روند و حلقه‌های مختلف آن در صنایع مخابرات راه دور نیز اتفاق افتاده است. این کارخانه زمانی دولتی بود و در اوایل دهه هشتاد به بخش خصوصی هدیه شد. بخش خصوصی هر چه خواست کرد. کارخانه از ۴ ماه پیش باز هم به دست سازمان حمایت از صنایع افتاده است. در جریان واگذاری اخیر صحبت از این بود که مطالبات کارگران پرداخت خواهد شد اما تا امروز هیچ ریالی به هیچ کارگری داده نشده است. کارگران در طول این چند سال برای گرفتن دستمزدهایشان مبارزه می‌کرده‌اند اما تاكنون به نتيجه‌ای نرسيده‌اند. (برگرفته از سایت کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل کارگری)

دستمزد كارگران به هيچ‌وجه پاسخگوی نيازكارگران نيست
به گزارش ايلنا، رضا شهابی از اعضای سنديكای كارگران شركت واحد اتوبوسراني تهران با بيان اين مطلب گفت: در حال حاضر دستمزد كارگران حتا با هزينه سبد خوارباری مورد نظر شورای عالی كارهم برابری نمي‌كند. وی يادآور شد: به عنوان مثال در شركت واحد دريافتی يك كارگر متخصص و با سابقه ٤٣٠ هزار تومان است كه اگر از اين مبلغ حداقل ٢٣٠ هزار تومان بابت اجاره مسكن هزينه شود معلوم نيست چگونه قرار است هزينه خوراك، پوشاك و مسكن خانواده كارگر تامين شود.
وی همچنين از لغو شدن امتيازهایی كه در چند سال اخير بابت جبران دستمزد كارگران صورت می‌گرفت، خبر داد و گفت: به عنوان مثال در چهار سال گذشته ماهانه مبالغی بن خريد به كارگران پرداخت می‌شد كه در حال حاضر پرداخت اين بن‌ها فقط به اعياد و مناسبت‌ها اختصاص يافته است.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران: دستگیری شاپور کاظمی به دلیل انتقام‌جویی شخصی
کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۲۸ مرداد، نگرانی خود را از وضعیت پرونده و شرایط جسمانی شاپور کاظمی برادر زهرا رهنورد ابراز کرد و دلیل آن را انتقام‌جویی شخصی احمدی‌نژاد از موسوی ذکر کرد.
این کمپین اتهامات نسبت داده شده به شاپور کاظمی را تهمت‌ها و افتراهای بی‌اساس خواند و این شیوه را پرونده‌سازی برای فشار بر زندانیان و خانواده‌های آنان دانست.

تعویق چهارمین جلسه‌ی بیدادگاه‌های جمهوری اسلامی
چهارمین جلسه‌ی محاکمه دستگیرشدگان اعتراضات اخیر که قرار بود روز چهارشنبه ۲۸ مرداد برگزار شود، یک هفته به تعویق افتاده و به سوم شهریور موکول شد. جلسه‌ی روز چهارشنبه قرار بود در حالی برگزار شود که مانند جلسات قبل دادگاه نمایشی وکلای متهمان هنوز نه تنها ملاقاتی با موکلان‌شان نداشتند، بلکه حتی پرونده‌ی نیز برای بررسی در اختیارشان قرار داده نشده بود.


زندانی سیاسی آزاد باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی


به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید
Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org


Keine Kommentare: