Montag, 3. August 2009


ویژه نامه خبری شماره ۶۱ سازمان فدائیان (اقلیت) ۱۰ مرداد ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/

انتقال مجروحین ۸ مرداد به نقطه‌ی نامعلوم
به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی ایران از انتقال مجروحین ۸ مرداد به نقطه نامعلومی خبر دادند. در بخشی از این گزارش آمده است:
اعتراضات با یورش‌های وحشیانۀ نیروهای سرکوبگر گارد ویژه، سپاه پاسداران، بسیج و لباس شخصی ها که تحت امر ولی فقیه می باشند قرار گرفت. جوانان را آماج باتوم‌های خود قرار دادند که منجر به دستگیری و زخمی شدن تعداد زیادی از آنها شد. بیش از ۱۸ نفر از زخمی‌شدگان به بیمارستان ۷ تیر منتقل کردند. اکثر آن‌ها از ناحیه سر، گردن و صورت مورد اصابت باتوم قرار گرفته‌اند. تعدادی از زخمی‌شدگان توسط نیروهای اطلاعات و نیروی انتظامی به نقاط نامعلومی منتقل شدند. وضعیت ۳ نفر از دستگیر شدگان وخیم می‌باشد که اسامی آن‌ها به قرار زیر می‌باشد:
۱- سید محسن م. م. ۲۳ ساله دانشجوی برق؛ ۲- شهرزاد ف ۲۶ ساله؛ ۳- امیر ا. ۲۷ ساله لیسانس کامپیوتر.
زخمی‌شدگان علی‌رغم این که در بیمارستان به سر می‌برند ولی عملا تحت مراقبت شدید مامورین وزرات اطلاعات و نیروی انتظامی هستند.

اصابت گلوله به تظاهرکنندگان در بلوار کشاورز
به گزارش آژانس ایران خبر در روز پنج‌شنبه دو نفر در بلوار کشاورز تیر خوردند. یکی از این دو از ناحیه‌ی کتف و دیگری از ناحیه‌ی کمر مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند. احتمال جان باختن این دو نفر وجود دارد.

سناریوی کیفرخواست دادستانی برای توجیه اعدام‌های دسته‌جمعی
با آغاز محاکمه‌ی اولین گروه دستگیرشدگان در روز شنبه که حدود صد نفر می‌باشند، دادستانی رژیم جنایتکار اسلامی کیفرخواستی تنظیم کرده که بر اساس آن تمامی مخالفان و منتقدان رژیم، حتی حزب مشارکت، سازمان مجاهدین و کارگزاران که در ایران فعالیت قانونی دارند، متهم به براندازی از طریق "انقلاب مخملی" و تعدادی از فعالان دانشجویی و دیگر دستگیرشدگان متهم به ارتباط با سازمان مجاهدین خلق شده و "محارب" اعلام شده‌اند. این اتهامات حاکی از قصد رژیم برای اعدام‌های دسته‌جمعی در آینده‌ی نزدیک است.

تایید وجود شکنجه‌گاهی به نام بازداشتگاه منفی ۴ در وزارت کشور
پس از انتشار گزارش‌های فراوان در مورد ضرب و شتم و نگهداری بسیاری از معترضان در بازداشتگاه‌های مخفی در نقاط مختلف تهران، کاظم جلالی سخنگوی کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان از سوی مجلس، به وجود گزارش‌هایی در مورد بازداشتگاهی با نام "بازداشتگاه منفی ۴" در وزارت کشور اعتراف کرد.
اظهارات سخنگوی کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان اخیر از سوی مجلس درباره گزارش‌هایی در مورد وجود چنین بازداشتگاهی در حالی منتشر شده است که پیش از این تعدادی از بازداشت‌شدگانی که در "بازداشتگاه منفی ۴" وزارت کشور تحت شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفته بودند، از وجود این زندان غیرقانونی خبر داده بودند.

تایید کشته شدن سه نفر در کهریزک
به اقرار روابط عمومی دادسرای تهران، سه نفر از دستگیرشدگان اعتراضات روز ۱۸ تیر که مدتی در کهریزک بوده‌اند، کشته شده‌اند. با این حال، در مورد اسامی این سه نفر سکوت شده است.

پاسخ نهادهای جمهوری اسلامی به توهم‌پراکنان
با وجود انتشار اخباری مبنی بر نگهداری برخی بازداشت‌شدگان اخیر در بازداشتگاه‌های غیرقانونی نظیر کهریزک، طبقه منفی چهار وزارت کشور و...، محمدحسن دوگانی، نماینده فسا و منتخب لاریجانی در کمیته ویژه برای پیگیری بازداشت​شدگان اخیر، در گفتگویی با "خبر"، به استناد اظهارات دادستان تهران تأکید دارد که چون همه بازداشت‌شدگان در اوین نگهداری می‌شوند دیگر نیازی به بازدید از دیگر انواع بازداشتگاه‌ها وجود ندارد.
این هم آخر و عاقبت این کمیته پیگیری! طرفداران اصلاحات هنوز هم می‌کوشند مردم را نسبت به نهادهای این حکومت خوش‌بین نگاه دارند و بگویند جمهوری اسلامی خوب و بد وجود دارد و که کل رژیم جمهوری اسلامی فاسد و جنایتکار نیست. اما خود این نهادها روشن‌ترین پاسخ را به این همدستان جمهوری اسلامی می‌دهند و جای توهمی برای مردم باقی نمی‌گذارند.

به کارگیری اراذل و اوباش در شکنجه زندانیان
"شناسنامه‌دار"ها یکی از عاملین دستگیری و شکنجه مردم هستند. این افراد کسانی هستند که در طرح موسوم به "امنیت اجتماعی" دستگیر شده و سپس تعهد سپرده بودند. اکنون فاش شده است که تعدادی از این اراذل و اوباش واقعی، برادران و هم‌پالکی‌های خود را یافته و اکنون در بازداشت، نگه‌داری و شکنجه مردم به هم‌مسلکان خود یاری می‌رسانند و یکی از عوامل شکنجه دستگیرشدگان کهریزک بوده‌اند.

بازداشت مادر یکی از کشته شدگان اخیر
"مادران عزادار" اعلام کرده‌اند که مادر یکی از کشته‌شدگان اخیر در کرمانشاه بازداشت شده و هیچ اطلاعی از سرنوشت وی در دست نیست. بنا به این گزارش زهرا (بهجت) نوذری، مادر پویا مقصود بیگی دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که برای اعتراض و دادخواهی به کشته شدن فرزندش بدن خود را گل گرفته و در مقابل اداره اطلاعات کرمانشاه به تنهایی تحصن کرده بود، در ساعت ۱۰ شب اولین روز تحصن خود دستگیر شده است.
پویا مقصود بیگی در ۳۰ خرداد توسط نیروهای امنیتی کرمانشاه دستگیر و تحت شکنجه‌های وحشتناک در زندان کرمانشاه قرار می گیرد و پس از آزادی جان می‌بازد.
زهرا نوذری در جوانی همسر خود را از دست داده و دو فرزند خردسال اش را با کار طاقت فرسای خیاطی اداره کرده و در آستانه فارغ التحصیلی فرزند ارشدش او را به طرز فاجعه‌آمیزی از دست داده است. اقوام و آشنایان زهرا به شدت تحت فشار هستند و سکوت اختیار کرده‌اند .
مادران عزادار اعلام کرده‌اند خواهان آزادی فوری این مادر داغدار و عزادار و مجازات عاملان و آمران فجایع پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری هستند .

اتهامات سنگین به محمد علی دادخواه سخنگوی کانون غیرقانونی مدافعان حقوق بشر
به محمدعلی دادخواه، از وکلای حقوق بشر و فعالان جنبش زنان که اخیرا دستگیر گردیده، در کیفرخواست دادستان جنایتکار رژیم اتهامات سنگین وارد شده است. از جمله این اتهامات داشتن دو قبضه کلت کمری، همراه با مقادیری فشنگ، مواد مخدر، اسناد ارتباط با گروه‌های خارج از کشور جهت ایجاد اغتشاش و مدارک و اطلاعیه‌هایی دال بر تحریک مردم وارد می‌باشد.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
کمیته‌ی دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی در روز پنج‌شنبه ، ۸ مرداد طی اطلاعیه‌ای خواستار آزادی همه‌ی زندانیان سیاسی شد. در این اطلاعیه با اشاره به دستگیری ناصح فریدی، علی بیکس، شیوا آهاری و نیز وکلای فعال در عرصه حقوق بشر از جمله محمد علی دادخواه و عبدالفتاح سلطانی به شرایط نامناسب زندانیان سیاسی در بازداشتگاه‌ها پرداخته است. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: نهاهدهای امنیتی در بدو گسترش تظاهرات مردمی، با دستگیری این مدافعان حقوق بشر تلاش کردند تا جلوی اطلاع‌رسانی و فعالیت‌های حقوق بشری آن‌ها را بگیرند اما نقض گسترده حقوق مردم لحظه به لحظه به مردم دنیا و نهادهای بین‌المللی گزارش شد.
این کمیته از کلیه نهادهای مدافع حقوق بشر خواسته است تا برای آزادی فعالان حقوق بشر و دیگر مدافعان حقوق بشر در ایران تلاش کنند.

دستگیری یک فعال حقوق کودکان
طبق اخبار رسیده، مریم خزایی که از فعالان حقوق کودکان است، توسط ماموران اطلاعات دستگیر شده است. در حال حاضر هیچ خبری از وضعیت و محل نگهداری وی در دست نیست.

دستگیری سه توریست آمریکایی
وزارت امور خارجه آمریکا از دستگیری سه توریست در ایران خبر داد. به گفته‌ی مقامات کردستان عراق، این سه شهروند آمریکا در مناطق مرزی ایران پیاده‌وری می‌کردند که به وسیله‌ی نیروهای امنیتی بازداشت شدند. آن‌ها پیش از این به ترکیه سفر کرده و سپس از شهرهای سلیمانیه و اربیل دیدار کرده و قصد سفر به شهر مرزی حلبچه را داشتند.

نامه‌ی اعتراضی ۱۲٠‌ آکادمیسین و دانشجوی ایرانی خارج از کشور
به گزارش خبرنامه امیرکبیرآکادمیسین، المپیادی و دانشجویان ایرانی خارج از کشور، طی نامه‌ای به شاهرودی، رئیس قوه قضائیه خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند. در این نامه چهره‌های آکادمیکی که اکثرا اساتید و دانشجویان بهترین دانشگاه‌های جهان هستند، به طور مشخص خواستار آزادی زودهنگام محمد جلایی‌پور به عنوان یکی از دانشجویان المپیادی دانشگاه آکسفورد شده‌اند.
محمد رضا جلایی‌پور ۴۵ روز پیش در فرودگاه امام خمینی تهران در حالی که قصد بازگشت به انگلستان به منظور پیگیری امر تحصیلش بود بدونه هیچ حکمی بازداشت شد و همچنان در انفرادی به سر می‌برد.

دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل: از برپایی محاکمه‌‌های فرمایشی خودداری کنيد
در آستانه‌ی محاکمه‌ی بازداشت شدگان اخیر در ایران، سازمان عفو بین‌‌الملل از مسئولان این کشور خواست تا از برپایی محاکمه‌‌های فرمایشی خودداری کند. مسئول این سازمان در آلمان در گفتگویی با روزنامه‌ی "برلینر سایتونگ" اضافه کرد، این سازمان از دولت ایران می‌خواهد تا علاوه بر آزادی زندانیان سیاسی بازداشت‌شده، عاملان قتل معترضان را شناسایی و محاکمه کند. رییس آلمانی سازمان عفو بین‌الملل که به تازگی به این سمت منصوب شده است، اظهار امیدواری کرد تا دولت آلمان، نقض حقوق بشر در ایران را در مبادلات تجاری با این کشور و همچنین مذاکرات بر سر برنامه‌ی هسته‌ای مد نظر قرار دهد.

تهدید جدید احمدی‌نژاد
محمود احمدی‌نژاد دیروز در جمع اساتید بسیجی گفت: دوره جدیدی آغاز شده است. بگذارید مراسم تحلیف برگزار شود، دولت کارش را شروع کند، یقه‌شان را می‌گیریم و سرشان را می‌چسبانیم به سقف!
اگر منظور این جنایتکار ضد بشریت مردم است، که آن‌ها نشان داده‌اند دیگر نمی‌ترسند و در زمان مناسب "یقه"ی او و سایر سران جنایتکار جمهوری اسلامی را می‌گیرند و "سرشان را می‌چسبانند به سقف."

چپاولگران، چپاولگران را افشا می‌کنند
نواری با صدای قالیباف منتشر شده که درباره بر باد رفتن پول‌های شهرداری در زمان مسئولیت احمدی‌نژاد در شهرداری تهران صحبت می‌کند. کرباسچی نیز درباره این اتهامات گفته است: در دوره خدمت احمدی‌نژاد ۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری مفقود شد که هیچ سندی مبنی بر چگونگی هزینه کرد این مبلغ هنگفت وجود ندارد.
در ضمن در شب انتخابات نیز ۱۶۰ میلیون تومان از بودجه شهرداری را خرج کرده و به "مردم" شیرینی داده است. البته پس از افشای این مسئله، آقای سعیدلو معاون احمدی‌نژاد به سرعت آمد و این پول را به شهرداری بازگرداند.
محصولی، یکی از اعضای باند احمدی‌نژاد نیز زمانی که فرماندار و استاندار اردبیل بود، هشت هزار متر زمین در جماران را از سپاه به قیمت متری ۱۵ هزار تومان خرید و متری ۲۰۰ هزار تومان فروخت و ثروتمند شد.
داریوش مهرجویی در فرودگاه دبی دستگیر شد
داریوش مهرجویی، کارگردان معروف سینمای ایران، هنگام ورود به امارات از طریق فرودگاه دبی به اتهام داشتن مواد غیرمجاز بازداشت شد.
به گزارش خبرگزاری حکومتی، ایرنا، دلیل دستگیری مهرجویی داشتن مواد غیر مجاز بوده است. وی در حال حاضر در یک بازداشتگاه در دبی به سر می‌برد و ممکن است تحویل دادگاه شده و به شدت مجازات شود.



زندانی سیاسی آزاد باید گردد
ترور، شکنجه، زندان نابود باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی


به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org
Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate



Keine Kommentare: