Donnerstag, 13. August 2009


ویژه نامه خبری شماره ۷۲ سازمان فدائیان (اقلیت) ۲۱ مرداد ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
امروز بازار حالت عادی نداشت
در زیر گزارشی از "خبرنامه ندا" را درباره وضعیت امروز در بازار می‌خوانید: امروز چهارشنبه ۲۱ مرداد از ساعت ۹ صبح بازار تهران حالت عادی نداشت. بنا به دعوت برخی سایت‌ها و قرار قبلی گروه‌های مردمی، برای تجمع در بازار تهران، از ساعت ۹ صبح امروز بازار تهران از حالت عادی هر روزه خارج شد.
از ساعات ابتدایی صبح امروز نیروهای انتظامی با استفاده از ون، تویوتا، مینی‌بوس و تعداد زیادی موتور که اکثرا از کلانتری‌های مراکز مختلف شهر تهران از تجریش، درکه ، دربند، نیاوران و ولنجک گرفته تا تهران پارس، پیروزی، نبرد و استخر تا صادقیه، کن، شهران، جنت‌آباد و حتی شهر ری و کرج و غیره، بودند. خود را برای استقرار و کنترل مراکز حساس بازار تهران به آن جا رسانده بودند.
از حدود ساعت ۱۰ نیروهای انتظامی که در میان آنان برخی لباس شخصی‌ها که دوربین‌های کوچکی برای فیلم‌برداری نیز همراه داشتند، دیده می‌شدند. ورودی ایستگاه متروی ۱۵ خرداد محل استقرار موتور و نیروهای یگان ویژه بود. اما تمرکز اصلی نیروها در میدان ۱۵ خرداد بود. در اقدامی دیگر این نیروها در فواصل ۱۰-۱۵ متری با استقرار تعدادی از افسران و سربازان با لباس کلانتری‌ها و مجهز به بیسیم و باتوم و کپسول گاز فلفل و اشک‌آور، کل خیابان را تا تقاطع خیابان مصطفی خمینی تحت کنترل خود درآورده بودند. در واقع از چهارراه گلوبندک تا چهارراه سیروس موتورسواران نیروی انتظامی حضور دارند و از ایستادن خریداران در پیاده‌روها و خیابان‌ها جلوگیری می‌شود.میدان مرکزی ۱۵ خرداد جلوی دادگستری محل تجمع اصلی نیروهای انتظامی و امنیتی بود. همچنین خیابان پامنار، ناصر خسرو، پله نوروز خانی و... از دیگر مراکزی بود که نیروهای انتظامی حضور پر رنگی داشتند. در خیابان مصطفی خمینی به شمال و جنوب نیز نیروهای انتظامی مستقر بودند.
از طرف دیگر بازار در خیابان خیام نیز از چهار راه گلوبندک تا میدان اعدام حضور نیروهای انتظامی پر رنگ بود. همچنین در کوچه و پس کوچه‌های بازار و خیلی از دالان‌های بازار نیز نیروهای انتظامی با موتور و ماشین مستقر شده بودند.
از آن طرف مردم دسته دسته از ساعت ۱۰ به بازار آمده بودند. تعداد مردم حاضر در بازار بسیار زیادتر از روزهای دیگر بود. اما بنا به مشاهدات گزارشگر ندا نیوز هیچ درگیری یا بازداشتی در محدوده سبزه میدان و دهنه‌ی اصلی بازار و مناطق دیگر رخ نداده است. البته اخبار تائید نشده‌ای از برخی وبلاگ‌ها مبنی بر شعار سر دادن مردم و برخی درگیری‌های پراکنده رسیده است که هنوز منابع معتبر آن را تائید نکرده‌اند.
نکته قابل توجه خستگی و بی حوصلگی نیروهای انتظامی بود. این نیروها که اکثرا از کلانتری‌های اقصا نقاط تهران آورده شده بودند بسیار خسته و بی حوصله بودند. بسیاری از آنان در اتومبیل‌های نیرو انتظامی و سایه‌های دیوارها خصوصا در کوچه‌های فرعی بازار در حال چرت زدن بودند. نکته قابل توجه دیگر عدم حضور نیروهای معروف به لباس شخصی یا همان نیروهای سپاه پاسداران بود.
در این میان حضور برخی از عوامل صدا و سیمای حکومتی نیز قابل توجه بود. این افراد سعی داشتند با فیلم‌برداری از حضور بسیار مردم در بازار بر خلاف واقعیت این چند وقت که نشان از رکود بازار دارد، این گونه نشان دهند که بازار پر رونق شده است.

اعتصاب، تظاهرات و درگیری در بازار تهران
بنا به گزارشات رسیده از بازار تظاهرات و درگیری در چند نقطه از بازار صورت گرفت و مردم با شعار مرگ بر دیکتاتور و با برافراشتن دستان خود با علامت پیروزی وارد بازار می‌شدند.
حوالی ساعت ۲۵ : ۱۳ در میدان ۱۵ خرداد مقابل مترو ۲ مورد درگیری بین تظاهرکنندگان و نیروهای سرکوبگر روی داد. مردم شعار مرگ بر دیکتاتور را سر می‌دادند و در حالی که دست خود را به نشانی پیروزی بالا گرفته بودند به سمت بازار حرکت می‌کردند. پیاده‌روها مملو از جمعیت بود.
نیروهای سرکوبگر به سوی مردم یورش بردند و آن‌ها را آماج باتوم‌های خود قرار دادند. در اثر یورش‌های وحشیانه تعدادی از مردم زخمی شدند. نیروهای سرکوبگر ضربات باتوم را بر سر و صورت مردم می‌کوبیدند. شاهدان عینی در یک نقطه شاهد بودند که ۴ نفر به شدت زخمی و دچار خونریزی هستند.
از طرفی دیگر بخش عمده‌ای از بازار در اعتصاب بسر می‌برد و با این حرکت همبستگی خود را با قیام مردم اعلام کردند. همچنین تعدادی از بازاریان در اعتراضات امروز شرکت داشتند و به تظاهرکنندگان می‌گفتند اعتصاب امروز ما همبستگی با مردم است.
نیروهای سرکوبگر که از گارد ویژه، سپاه پاسداران، بسیج، لباس شخصی‌ها و تعداد زیادی از نیروهای کلانتری‌ها از نقاط مختلف تهران به بازار و خیابان‌های اطراف گسیل شده بودند تشکیل می‌شدند.همچنین گله‌های موتور سوار دائم به مردم تهاجم می‌کردند و یا در حال مانور وحشت بودند. گروهی از موتورسواران که افراد آن‌ها سیاه‌پوش بودند دیده می‌شد. در گزارشات آمده است که تعدادی نیز دستگیر شدند.

اعتراضات شبانه در خیابان‌ها
بنا به گزارشات رسیده از مناطق مختلف تهران، جوانان اعتراضات شبانه را به خیابان‌ها می‌کشانند و مردم را تشویق به همراهی با خود می‌کنند آن‌ها در طی حرکت خود اقدام به دادن شعار مرگ بر دیکتاتور و بانگ الله اکبر کردندمردم تهران در مناطق مختلف بصورت همزمان از ساعت ۲۲ بر بام منازل و در کوچه ها شعار می‌دهند.
مناطقی که شب گذشته مردم تهران دست به اعتراضات شبانه زده بودند عبارتند از: آزادی، تهران پارس، ‌شمس‌آباد،‌ اكباتان، ‌ونك، ‌تخت طاووس، ‌فاطمی، سيدخندان، ‌ميرداماد، شريعتی، ‌تجريش، ‌اقدسيه، ‌پونك، توحيد، ستارخان، ‌گيشا،‌ جمهوری. شدت اعتراضات در توحيد و تجريش، شمس‌آباد بيشتر از ديگر مناطق تهران بود.

خانواده‌های دستگیرشدگان اعتراضات را دریابید
روز چهارشنبه ۲۱ مرداد ماه در حدود ۱۲۰ نفر از خانواده بازداشت شده‌ها در مقابل دادگاه انقلاب تجمع كردند. خانواده‌ها از بلاتكليفی وعدم ملاقات به شدت خشمگين و خواهان آزادی عزيزان خود بودند. آنان می‌خواستند برای پیگیری وضعیت عزیزان‌شان با دفتر حداد تماس بگیرند، اما کسی پاسخ‌گوی آن‌ها نبود و دستیاران وی سر خانواده‌ها فرياد می‌زدند كه چقدر اين‌جا می‌آييد برويد خانه‌هايتان هر وقت خبری شد ما خودمان با شما تماس می‌گيريم، كه صدای اعتراض خانواده‌ها هم بالا می‌رفت كه به چه حقی سر ما داد می‌كشيد ما مادر هستيم، پدر هستيم دو ماه است كه از وضعيت فرزندان‌مان خبر نداريم، مرده‌اند يا زنده، هيچ كس هم حاضر نيست به ما جواب بدهد.
بنا به گزارش‌های دیگر، در مقابل زندان اوين نيز خانواده‌ها تجمع کردند. این عده که تعدادشان بیش از ۳۰۰ نفر گزارش شده، با شعارهای "مرگ بر ديکتاتور"، "الله اکبر" و "زنداني سياسی آزاد بايد گردد" خواستار آزادی عزيزان خود شدند. گفته می‌شود میان مأموران زندان و خانواده‌های درگیری صورت گرفته است.
رئیس پلیس امنیت و اطلاعات تهران بزرگ، تجمع خانواده‌ها در مقابل اوین را کذب خواند و گفت، تعدادی از افرادی که در مجتمع نگین سرمایه‌گذاری کرده بودند و از سرمایه آن‌ها سوء استفاده شده بود برای اعتراض مقابل زندان اوین که محل بازداشت متهم پرونده است تجمع کردند.
این خانواده‌ها که از هنگام آغاز اعتراضات هر روز جلوی نهادهای گوناگون سرکوب تجمع می‌کنند تا خبری از وضعیت عزیزان‌شان به دست آورند، از سویی با انتشار اخبار شکنجه‌ها و قتل‌ها به شدت نگران جان عزیزان‌شان هستند، و از سویی دیگر باید هر روز رفتار توهین‌آمیز و خشونت‌آمیز مأموران سرکوب را تحمل کنند.
علاوه بر آن، به اندازه خانواده‌های زندانیان سیاسی اصلاح‌طلب رژیم از توجه و حمایت رسانه‌های داخلی و بین‌المللی برخوردار نیستند و به سرنوشت خود رها شده‌اند. حتا رسانه‌های "اصلاح‌طلب" یا "سبز" نیز چندان اعتنایی به سرنوشت این خانواده‌ها ندارند، فقط گاهی که رژیم جنازه‌ای تحویل یکی از این خانواده‌ها می‌دهد، فوری عکس و مشخصات وی را در سایت‌های خود درج می‌کنند و آن‌ها را به نام "شهیدان جنبش سبز" ثبت می‌کنند.

گفتگوی رضا علامه زاده با یکی از قربانیان تجاوز جنسی
رضا علامه‌زاده درباره این ویدئوکلیپ در وبلاگ خود چنین نوشته است: چهار سال پیش به دعوت آقای "بابک عماد"، یکی از مسئولان "کانون زندانیان سیاسی ایران – در تبعید"، برای مصاحبه و فیلمبرداری از دو شیرزن ایرانی که با شهامت آمادگی‌شان را برای شهادت دادن در مورد فاجعه‌ی تجاوز جنسی در زندان‌های رژیم جمهوری اسلامی اعلام کرده بودند به استکهلم رفتم، جایی که آن دود نیز از انگلستان و آلمان، محل سکونتشان، به آن‌جا آمده بودند.
در طول این چهار سال منتظر فرصتی بودم تا توجه عمومی به این درد بزرگ اجتماعی در جامعه ما جلب شود تا این دو سند تاریخی را منتشر کنم. در طول بیست و چهار ساعت گذشته کاری جز این نکردم که گفتگویم را با یکی از این دو قربانی به ساده‌ترین شکل ممکن تدوین کنم تا کمترین خدشه‌ای به سندیت غیر قابل انکار آن وارد نشود.
ویدئوی پانزده دقیقه‌ای زیر حاصل این تلاش است. در فرصتی دیگر گفتگو با قربانی دیگر را هم به تماشا خواهم گذاشت.
لینک ویدئو:
http://www.youtube.com/watch?v=RYtZqGd1gNo

رویا طلوعی: به من در زندان تجاوز شد
رويا طلوعی، از فعالان حقوق زنان و حقوق بشر كردستان، كه از ايران خارج شده بود، در امريكا اجازه اقامت يافت. او در مصاحبه‌ای با "ساندی دیلی تلگراف"، از عزم خود به دور جديد افشاگری و فعاليت برای دفاع از حقوق زنان كرد و حقوق بشر درايران و به ويژه كردستان می‌گويد و از فجايعی كه در زندان بر زنان زندانی اعمال می‌شود. او بار ديگر اطلاعاتی را درباره بازجوی خود كه معاون دادستان سنندج است تكرار می‌كند و می‌گويد: از من در زندان به زور اعتراف گرفتند. برای گرفتن اين اعتراف نه تنها مرا كتك زدند، بلكه به من تجاوز نيز كردند و سرانجام نيز تهديد كردند كه اگر به آنچه می‌گويند اعتراف نكنم دو فرزندم را در مقابل چشمانم آتش خواهند زد... من، سرانجام در هم شكستم. گفتم امضا می‌كنم كه با رسانه‌های بيگانه مصاحبه كرده‌ام و رهبری تظاهرات را بر عهده داشته‌ام، عليه رژيم توطئه كرده‌ام.
چند شب پس از اين اعتراف، از زندان انفرادی به زندان عمومی زنان منتقل شدم. در اين بند زنانی را ديدم با پاهای زخمی و چركين بر اثر ضربات شلاق.
پس از ۶۶ روز زندان، با قرار وثيقه آزاد شدم. همراه با نيما از ايران گريخته و وارد تركيه شدم. دختر چهارده ساله‌ام شيما نيز بعدا به من پيوست و اكنون به امريكا رسيده‌ام.

تحصن کارگران هفت تپه
کارگران هفت تپه روز جمعه ۱۶ مرداد ماه در محل کارخانه دست به تحصن زدند. اين تحصن با صدای سوت کارگران آغاز گرديد. هنگامی که نمايندگان شورای فرمايشی خواستند در مساله دخالت کنند کارگران با گفتن اين که چه کسی به شما رای داده و شما را انتخاب کرده که حالا می خواهيد مداخله کنيد، اجازه ی مداخله را به آنها نداده‌اند. شعارهايی نيز عليه مسوول کارت زنی داده شد.
خواسته‌های گارگران در اين اعتراض به شرح زير است:
۱- اجرا شدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و افزايش دستمزدها و حقوق‌ها
۲- حل شدن مساله اضافه کار(مشکلاتی در نحوه و ميزان پرداخت دستمزد اضافه کاری‌ها برای کارگران وجود دارد)
۳ - زدن کارت ورود و خروج. اين مساله روال عادی اين واحد توليدی نبوده است و اکنون که اين طرح اجرا می‌شود برای کارگران مشکلاتی پيش آمده است. از جمله اين که روزهای جمعه در ماه‌هايی از سال که فصل برداشت نيست، کارگران تا ساعت ده در کارخانه حاضر بوده و سپس به منازل خود برمي‌گشتند اما با اجرای اين طرح مجبورند روزهای جمعه هم تا پايان ساعت اداری در محل کار خود باقی بمانند. در نتيجه از تنها فرصت برای بودن با خانواده‌هايشان محروم می‌شوند.
۴- جلوگيری از اخراج کارگران موقت. اين کارگران با تلاش سنديکا قرار بود رسمی شوند اما اکنون به دستور مقامات بالاتر تهديد به اخراج شده‌اند.

پيروزي كارگران شركت صنايع اراك
در پي اعتراضات كارگران شركت صنايع اراك، امروز اعلام شد كه كارفرما تعهد كرده است كه تا ٢٩ مرداد نخستين حقوق، تا ١٠ شهريور قسط دوم حقوق معوق و تا ١٩ شهريور نيز تمام بدهي كارفرما به كارگران را پرداخت كند. همچنين كارفرما متعهد شده است كه سرويس اياب و ذهاب كارگران را مجددا برقرار كند.

اعتراض کارگران نساجی بوکان
بر اساس گزارش رسیده، روز یکشنبه ۱۱ مرداد کارگران نساجی بوکان متوجه این مسئله شدند که کارفرما بعد از مدت‌ها پنهان‌کاری در کارخانه حضور یافته است و به همراه او چند نفر کارشناس از طرف بانک ملی آمده‌اند تا از دستگاه‌ها و اموال کارخانه جهت توقیف لیست‌برداری نمایند. بعد از شنیدن این خبر کارگران سریعاً خود را به کارخانه رسانده و از این کار ممانعت به عمل آوردند و به کارفرما گفتند که اموال کارخانه در توقیف آن‌هاست تا زمانی که تمامی حقوق معوقه و سنوات آن‌ها پرداخت گردد. بنابراین برای لیست‌برداری و توقیف اموال ابتدا باید از صف اعتراض آن‌ها بگذرند. بعد از مدتی سرانجام نیروی انتظامی در محل حضور می‌یابد و تحت محافظت آن‌ها کارفرما را از صحنه دور و به کلانتری منتقل می‌نمایند تا از خشم کارگران مصون بماند . سرانجام کارشناسان با همکاری نیروی انتظامی موفق شدند تنها بعضی از اموال کارخانه را لیست‌برداری نمایند اما فشار کارگران و شجاعت آنان در تحمیل خواسته‌هایشان بر آن‌ها منجر شد به اینکه موقتاً دست از کار لیست‌برداری بکشند و محوطه کارخانه را ترک نمایند.

عدم پرداخت حقوق کارگران سنگ بتون سقز
حقوق کارگران و کارمندان شرکت سنگ بتون سقز هفت ماه است پرداخت نشده است. این شرکت در بزرگراه میاندواب- کرمانشاه قرار دارد. در چند روز اخیر کارگران در حال تهیه توماری اعتراضی هستند تا به اداره کار دهند و اعلام کرده‌اند، در صورت عدم پرداخت مطالباتشان دست به اعتصاب خواهند زد.
تهدید زویا صمدی عروس خانواده اسانلو توسط لباس شخصی‌ها
زویا صمدی همسر سهش اسانلو پسر منصور اسانلو رئیس هیئت مدیره شرکت اتوبوسرانی واحد که مدت سه سال است به جرم دفاع از کارگران شرکت واحد در بند است، توسط نیروهای لباس شخصی با اسلحه در خیابان هنگامی که از کلاس زبان به خانه بر می‌گشته تهدید شده است.
به گزارش "مادران عزادار" نیروهای لباس شخصی قصد ربودن این زن جوان را داشته‌اند که با اعتراض و کمک گرفتن از مردم ربایندگان موفق به پیاده کردن نقشه خود نشده‌اند، ولی پس از آن تلفنی وی را به دادگاه انقلاب احضار کرده‌اند.
زویا صمدی طی نامه‌ای در تاریخ ۱۸ مرداد به دادسرای امنیت دادگاه انقلاب، با شرح احضار تلفنی از مسئولین سوال کرد که جرم او چیست و این تهدیدها از جانب چه کسانی صورت می‌گیرد. مقامات امنیتی دادگاه انقلاب در پاسخ اعلام کرده‌اند از این اعمال بی اطلاع‌اند و زویا صمدی به دادگاه انقلاب احضار نشده است.

اعدام یک فعال مذهبی در زندان مرکزی شهر سنندج
شورش مهدی‌خانی فعال مذهبی کرد اهل سنندج که به اتهام عضویت در گروه‌های جهادی و سلفی به اعدام محکوم شده بود، صبح پنچ شنبه ۸ مرداد ماه در زندان مرکزی سنندج اعدام شده است.
شورش مهدی‌خانی، حدود ۱۶ ماه پیش توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده بود و ۳ ماه در بازداشت‌گاه اطلاعات سنندج، تحت شکنجه‌های جسمی و روحی قرار داشت.

دستگیری ۱۵ معلم در سیستان و بلوچستان
طی دیروز و امروز ۱۵ نفر معلم در شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان دستگیر شدند. به گزارش مجموعه گزارشگران حقوق بشر شب گذشته شش نفر و بقیه نیز امروز بازداشت شده و به نقطه‌ی نامعلومی منتقل شدند. همگی دستگیرشدگان از منطقه‌ی بخشان- روستای هوشک می‌باشند.
با توجه به سرکوب شدید در منطقه از سوی رژیم و اعدام‌های جمعی، امکان دارد به این افراد نیز اتهامات واهی سنگینی زده شود و خطر اعدام تهدیدشان کند.

دستگیری ۴ تن در زاهدان
وزارت اطلاعات روز چهارشنبه از دستگیری یک تیم چهار نفره از اعضای "جندالله" در شهر زاهدان خبر داد. در این گزارش گفته شده است، اين تيم تروريستي قصد داشت در برخی نقاط بمب منفجر کند.
گفتنی است که در ماه‌های اخیر، به ویژه پس از انتخابات، در زاهدان دستگیری‌های گسترده‌ای انجام گرفته و حتا تعداد زیادی به اتهام ارتباط با این گروه اعدام شده‌اند که صحت و سقم این اطلاعات روشن نیست. و بسیاری گمان می‌برند که در زاهدان، مخالفان تحت این عنوان دستگیر می‌شوند.

شکنجه ده نفر از اهالی سقز به "اتهام" کمک به اعتراضات از طریق قاچاق گیرنده ماهواره!
ده نفر از اهالی سقز که به دلیل اقدام به قاچاق وسایلی همچون پارچه، لباس و گیرنده ماهواره بازداشت شده بودند توسط نیروهای پلیس امنیت تهران مورد شکنجه قرار گرفته‌اند.
این زندانیان در تیر ماه و در جریان اعتراضات خیابانی توسط پلیس امنیت شهر تهران بازداشت شدند. نیروهای انتظامی با عنوان این که "شما با آوردن گیرنده ماهواره به تهران نقش اساسی در گسترده و متداوم شدن اعتراضات ایفا کرده اید" از آن‌ها اعترافاتی غیر واقعی را خواستار شدند.
این زندانیان پس از یک ماه شکنجه در ابتدای مرداد ماه سال جاری و در حالی که حتی امکان راه رفتن نیز نداشتند به اندرزگاه‌های ۷ و ۸ زندان اوین منتقل شدند. "عطا کسنزانی" در بین زندانیان مورد اشاره بدترین وضعیت جسمی را داراست، وی که همچون سایرین به دلیل آسیب‌های وارده ناچار به استفاده از "سوند ادراری" است یکی از شکنجه‌ها را لگد کردن سوند توسط ماموران و بالطبع بازگشت ادرار به مثانه و بدن خود عنوان می‌نماید.
در حال حاضر تمامی افراد مورد اشاره از وضعیت بسیار بد جسمی برخوردار هستند و در این شرایط، پزشکی زندان اوین نیز به بهانه حجم بالای کار از رسیدگی به وضع آنان امتناع می‌کند.

محرومیت زندانی سیاسی کرد از امکانات پزشکی
کیوان (مصطفی) داودی زندانی کرد زندان ارومیه، به علت وجود پلاتین در یکی از پاهایش، نیاز به مداوا در خارج از زندان دارد. به گزارش آژانس خبری موکریان وی حدود یک سال پیش در سه راه دارلک از روستاهای اطراف مهاباد بازداشت شد و به اتهام همکاری با یکی از احزاب مخالف از طرف بیدادگاه انقلاب اسلامی، به ده سال حبس محکوم گردید. این زندانی چندین بار تقاضای اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان را نموده، که تاکنون با رد این درخواست از امکانات پزشکی ضروری محروم گردیده است.

تخريب گسترده و به آتش كشيدن اماكن بهائيان در سمنان
برای چندمین مرتبه، قبرستان بهاییان در شهر سمنان و تعدادی از محل‌های کسب آنان مورد حمله و تخریب افراد ناشناس قرار گرفت.
در نیمه‌های مردادماه سال جاری، افرادی ناشناس با استفاده از لودر اقدام به تخریب محل اقامه نماز میت در قبرستان بهاییان این شهر نمودند و همچنین با ریختن خاک درب غسالخانه این قبرستان را مسدود کردند. در طی ماههای اخیر این دومین یورش و تخریب این قبرستان قلمداد می‌شود، در تخریب پیشین، مهاجمان اقدام به تخریب قبور و آتش زدن غسالخانه نموده بودند.
در تداوم حملات به شهروندان این شهر، در ساعت ۱ نیمه شب ۱۷ مرداد ماه، مهاجمان موتورسوار برای بار دوم در طی دو ماه اخیر اقدام به آتش زدن فروشگاه "فیلتر پیمان" متعلق به آقای پیمان شادمان شهروند بهایی ساکن سمنان نمودند. این مهاجمان پس از اقدامات اولیه به دلیل حضور همسایگان از محل متواری شدند که آقای شادمان با کمک مردم موفق به اطفاء حریق و ممعانت از گسترش آن شدند. اما در کمال تعجب مهاجمان مجدد به محل بازگشتند که این بار با حضور شهروندان و بعضا شناسایی ناچار به ترک محل شدند.
همچنين لازم به ذکر است، مهاجمين چند شب قبل در طي عمل شنيع اقدام به كشتن يك حيوان (گربه) و خون‌آلود كردن و آويزان كردن آن به درب اين فروشگاه به قصد ايجاد رعب و وحشت کرده بودند.
در تاریخ مورد اشاره، در شهر سمنان، تابلوی فروشگاه "پلاسكو رشيك" متعلق به سپهر سبحاني شهروند بهايي نيز به آتش كشيده شد.
لازم به توضیح است، همه موارد فوق و تخریب‌های متعدد ماه‌های اخیر این شهرستان به نيروی انتظامي گزارش شده است، اما در عمل نیروهای انتظامی کم‌ترین اقدامی که موجب توقف این روند شود را صورت نداده‌اند.

تعداد دانشجویان و استادان زندانی به روایت رژیم
به گزارش سایت حکومتی ایلنا یکی از اعضای کمیته‌ی نمایشی بررسی وضعیت بازداشت شدگان اخیر به نام حسن دوگانی تعداد دانشجویان دربند را ۱۶ نفر اعلام کرد. دوگاني در پاسخ به اين كه اين اطلاعات از طرف دادستان تهران به كميته ويژه ارائه شده است يا نه؟ اظهار داشت: اين اطلاعات به شكل غيررسمي به ما داده شده و نمي‌توانم بگويم كه از طرف چه كسي بوده است.
از سوی دیگر وی اظهار داشت که هیچ استادی در بازداشت نیست. در حالی که زندانی بودن استادانی مانند عبدالله رمضان زاده عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دکتر حسینعلی عرب رئیس بخش فارماکولوژی دانشکده دامپزشکی، دکتر علی اصغر خدایاری استادیار گروه معدن دانشکده فنی دانشگاه تهران کاملا آشکار و مستند است و علاوه بر این‌ها نیز استادان دیگری در زندان به سر می‌برند.
احضار دانشجوی فعال دانشگاه مازندران به دادستانی
علیرضا کیانی فعال دانشجویی دانشگاه مازندران مجددا به دادستانی بابل احضار شد. به گزارش خبرنامه امیرکبیر در دادستانی بابل مواردی که از طرف دادستانی "امنیتی" خوانده می شد به وی تفهیم اتهام شد. در متن این کیفرخواست همچنین آمده که متهم بعد از آزادی از زندان "مواظب اظهارات خود باشد". همچنین در این احضار، موارد اتهامی، مجدد مطرح شده و متهم نیز مکلف شد مجدد از خود دفاع کند.
لازم به ذکر است علیرضا کیانی در تاریخ ۲۴ خرداد ۸۸ بازداشت و بعد از یک ماه در روز ۲۴ تیر ۸۸ آزاد شده بود.

ابراز نگراني خانواده باستانی‌‌نژاد
خانواده حسين باستاني‌نژاد كه از روز دوم تيرماه در بازداشت به سر مي‌برد نسبت به وضعيت او ابراز نگراني كرده‌اند. تينا باستاني‌نژاد، دختر وي در تماس با روزنامه اعتماد ملي گفت: "پدرم به جرم حضور در تجمع ٣٠ خرداد ماه، از سوي ماموران در روز ٢ تير ماه در خانه بازداشت شد و در اين مدت هيچ مرجعي پاسخ روشني درباره اتهام وي به ما نداده و پيگيري‌هاي ما بدون نتيجه مانده بود تا اين كه يك دفعه پدرم را به عنوان متهم رديف اول در دادگاه‌های اخير حاضر كردند. اين در حالي است كه خانواده در اين مدت هيچ اجازه ملاقاتي با وي نداشته است." به گفته خانواده باستاني‌نژاد وي هيچ فعاليت حزبي نداشته و حتي در ستادهاي انتخاباتي نيز فعال نبود. او در مدت بازداشت تنها چند بار به شكل تلفني با خانواده‌اش صحبت كرده است و آن‌ها به دليل بيماری نسبت به سلامت او نگران هستند.

كهريزك هنوز تعطيل نشده
روزنامه اعتماد امروز اعلام داشت كه شنيده‌ها حاكي از آن است كه بازداشتگاه كهريزك به صورت كامل تعطيل نشده است و هنوز برخي در آن بازداشت هستند.

بریده‌ای از گزارش کیانوش توکلی از بازداشتگاه مخفی سپاه در اتوبان تهران قم
با احترام به استحضار مردم قهرمان ایران می‌رسانیم از آنجایی که پس از فرمان خامنه‌ای مبنی بر تقویت یگان رزم بسیج نیروی مقاومت در نیرویی زمینی سپاه تلفیق شد و تماما یگان رزم بسیج تحت کنترل و هدایت نیروی زمینی سپاه قرار دارد نیروی مقاومت بسیج در ۲ لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله و لشگر ۱۰ سیدالشهدا با نام‌های سپاه محمد رسول الله و سیدالشهدا تهران فعالیت می نمایند. درقسمتی از جریانات اخیر و سرکوب گسترده مردم در تهران، لشگر ۲۷ پشتیبانی قبل و بعد از عملیات‌ها را بر عهده داشته است به همین روی طبق اطلاع موثق بازجویی و نگهداری دستگیرشدگان مربوط به تهران و برخی دستگیرشدگان خاص به دستور سازمان حفاظت اطلاعات ستاد مشترک سپاه به دلیل رعایت برخی موارد و اصول حفاظتی به حومه تهران انتقال داده شده این مقرها به فاصله ۲ کیلومتری از یکدیگر واقع شده‌اند و مطابق اطلاعات دقیق حدود ۱۷۰ نفر در حال حاضر در آن‌ها بازداشت می‌باشند. این مقرها مجهز به تجهیزات شکنجه سفید و ابزار بازجویی فنی و حرفه‌ای می‌باشند همچنین برای مرگ‌های احتمالی ناشی از شکنجه و بازجویی‌ها در این ۲ محل سردخانه نیز در نظر گرفته شده است همچنین این مقرها به دلیل گستردگی مکانی دارای زیرزمین‌های بزرگی می‌باشند که اگر شخصی از اتوبان همجوار به آن مقرها نگاه کرد متوجه گستردگی فعالیت‌های این مجموعه نشود و در ظاهر یک مقر نظامی کوچک قلمداد می‌گردد. این بازداشتگاه‌ها شخصا تحت هدایت و نظارت سردار عبدالله عراقی فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران می‌باشد. فرماندهی انتظامی، پلیس امنیت تهران، ستاد مشترک سپاه، ساختمان حفاظت اطلاعات سپاه، لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله سپاه، لشگر ۱۰ سیدالشهدا، قرارگاه ثارالله تهران، قرارگاه‌های دفاعی روح‌الله، عاشورا، امام علی، نواحی مقاومت شرق، جماران، ناحیه قدس، مقداد، ابوذر و برخی گردان‌های تیپ‌های ویژۀ سپاه) به امید روزی که مسئولین این نهادها سر عقل آمده و کلید این اماکن را که وظیفۀ اصلیشان تامین امنیت جان، مال و ناموس مردم است نه گرفتن آن‌ها، به افراد صالح تحویل دهند که در غیر این صورت دیر نیست که این ساختمان‌ها در آتش خشم مردم قهرمان ایران خواهد سوخت. از آنجایی که بسیار تلاش کردیم دفتر انصار حزب الله، مقر لباس شخصی‌های چماق دار را بر روی نقشه مشخص نماییم و به دلیل فشردگی منازل اطراف امکانش نبود لذا آدرس دقیق آن را به استحضار مردم می‌رسانیم (تهران، خیابان دوازده فرورودین جنوبی، خیابان شهید کمالزاده شرقی، پلاک ۳۵) در نگاه اول تصور می‌گردد که دوربین‌های زیادی در آنجا تعبیه شده است اما تمام دوربین‌ها قاب خالی هستند و فاقد هر گونه سیستم ضبط، اما درب ورودی دارای دوربین می‌باشد. (خبرنامه ندا)

عفو بین‌الملل محاکمات را نمایشی خواند
ايرنه خان، رييس سازمان عفو بين‌الملل، روز سه شنبه با اشاره به محاکمه شماری از فعالان سياسی و افراد بازداشت شده در جريان اعتراض‌های اخیر در ایران، محاکمات را نمایشی و هدف ازمحاکمه گروهی را متقاعد کردن جهانيان نسبت به "عادلانه بودن انتخابات" در ايران دانست.
وی با تاکيد بر "ترديد فراوان جهان نسبت به نتايج انتخابات" افزود: "نظارت بين‌المللی بر روند اين محاکمه‌ها در ايران و حمايت از حقوق متهمان بسيار ضروری است و من از مقام‌های ايران می‌خواهم اجازه چنين کاری را بدهند."
رييس سازمان عفو بين الملل می‌گويد: "محاکمه جاری در تهران چيزی نيست جز تلاش رهبر جمهوری اسلامی و اطرافيان وی برای سلب مشروعيت از اعتراض‌های گسترده و آرام مردمی در ايران".
گزارشگران بدون مرز: ارسال ای میل اتهامی فضاحت‌بار
گزارشگران بدون مرز بازداشت امیر اصلانی دانشجو و مدیر عامل یک شرکت نرم‌افزاری را برای " ارسال ای میل" محکوم کرد. آنان خواستار آزادی امیر اصلانی و بازگرداندن همه وسایل مصادره شده وی شدند.
امیر اصلانی در تاریخ ۱۷ مرد اد بازداشت و به محل نامعلومی انتقال یافت. چند ساعت بعد نیز کامپیوتر و وسایل شخصی‌اش در منزل و پانزده کامپیوتر متعلق به شرکت محل کارش ضبط شدند و کارکنان شرکت مجبور شدند نام کاربری و کلمه عبور میل بکس‌های خود را به ماموران بدهند. خانواده و کارکنان شرکت از سوی ماموران امنیتی تهدید شده اند تا در این باره اطلاع رسانی نکنند. این دستگیر با حکم "شعبه اول دادسرای جرایم اینترنتی" انجام گرفته است. این " دادسرا ویژه" سال گذشته از سوی دادستان تهران سعید مرتضوی تشکیل شد و تحت ریاست وی عمل می‌کند.

خودسوزی یک شهروند کرد در ساختمان شهرداری
یکی از شهروندان کرد که در شهر مریوان به دست‌فروشی مشغول بود، پس از توقیف ماشین‌اش و نداشتن بضاعت مالی برای پرداخت جریمه اقدام به خودسوزی کرد کرد.
به گزارش کمیته کردستان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این شهروند کرد که از روی بی‌کاری و فقر اقدام به دست‌فروشی میوه با وانت در شهر مریوان می‌کرد، روز دوشنبه ۱۹ مرداد ماه توسط کارمندان بخش اجرائیات شهرداری مریوان، ماشینش توقیف شد و وقتی که برای آن به شهرداری مراجعه کرد، به او گفته شد که برای آزادی ماشین خود، باید ۵۰۰ هزار تومان جریمه پرداخت کند. او که توانایی پرداخت این جریمه را نداشت، نزد شهردار می‌رود، اما شهردار هم به درخواست او پاسخ منفی می‌دهد و می‌گوید: "اگر جرات آن ‌را داری خودسوزی کن".
این فرد نیز با تهیه یک گالن بنزین به ساختمان شهرداری رفته و در مقابل چشمان شهردارد و چند کارمند دیگر خود را آتش می‌زند. وی اکنون به دلیل شدت سوختگی به بیمارستان سنندج اعزام شده و گفته می‌شود، درصد زیادی از بدنش سوخته است.
بنا به اخبار دریافتی، دیروز تعدادی از کارمندان شهرداری در جهت محکومیت این اقدام ضد انسانی شهردار، دست به اعتصاب زدند و خواهان برکناری جعفر تلان شهردار مریوان شدند.

آزادی کارمند سفارت فرانسه
به گزارش آینده نیوز، دفتر ریاست جمهوری فرانسه روز سه‌شنبه در یک بیانیه اعلام کرد، نازک افشار، کارمند سفارت، آزاد شده ولی هنوز تحت تعقیب قضایی قرار دارد. خبرگزاری رویتزر در این رابطه نوشت، آزادی خانم افشار به دنبال تلا‌ش‌های گسترده دیپلماتیک و همچنین رد و بدل شدن بیانیه‌های تند از سوی فرانسه در قبال محاکمه شهروند فرانسوی صورت گرفت. گفتنی است که کلوتید ریس، هنوز در زندان به سر می‌برد، اما رژیم پیشنهاد کرده است که او را آزاد کند به شرطی که از کشور خارج نشده و در سفارت فرانسه به سر برد.

شهر "ملاثاني" تنها يك دكتر دارد
شهر ملاثاني در استان خوزستان، اگر چه نزديك به ٢٠ هزار نفر جمعيت دارد، ولي فاقد بيمارستان مي‌باشد. در اين شهر فقط يك مركز بهداشت كوچك و يك دكتر عمومي مشغول به ‌كار مي‌باشد. در حومه اين شهر بيش از ٥٠ روستا قرار گرفته است، كه آن‌ها نيز براي مداوا به اين شهر مراجعه مي‌كنند. از طرفي ديگر اتوبان اهواز به شوشتر نيز از وسط اين شهر عبور مي‌كند، و همه روزه بر اثر تصادفات تعدادي مجروح نيز به درمانگاه منتقل مي‌شوند. جالب‌تر از همه اين كه در اين شهر داروخانه نيز موجود نيست. و بيماران هنگام مراجعه به دكتر، اگر داروی‌شان موجود باشد، در همان اتاق معاينه آن را از دكتر دريافت مي‌كنند.

خط فقر در تهران
رئيس كميسيون اجتماعي مجلس ارتجاع اعلام داشت كه شهروندان تهراني كه كمتر از ٥٠٠ هزار تومان حقوق مي‌گيرند، زير خط فقر محسوب مي‌شوند. البته قبلا حسين زاغفر تدوين كننده نقشه فقر در كشور، در شهر تهران خانوارهایی را كه زير ٨٥٠هزار تومان در ماه درآمد دارند را زير خط فقر قرار داده بود.

ورود تروریست‌های رژیم به آمریکای لاتین
دولت هندوراس با ابراز نگرانی از ورود عوامل تروریست رژیم هرگونه مسافرت اتباع ایرانی را منوط به اجازه از وزارت خارجه این کشور کرد. این مطلب را روزنامه‌ی ال اونیورسال چاپ ونزوئلا به نقل از مارتا الوارادو معاون وزیر امور خارجه دولت موقت هندوراس منتشر کرد. وی همچنین گفت دلیل این نگرانی ورود مشکوک افرادی تحت عنوان تکنیسین به ونزوئلا است که از آنجا با پروازهایی به ماناگوا پایتخت نیکاراگوئه می‌روند.
تکذیب شایعات صدا و سیما در مورد ترانه موسوی از سوی دوستانش
دوستان ترانه موسوی وبلاگی به نام او راه انداخته‌اند و اخبار کذبی را که صدا و سیما در مورد عدم وجود شخصی به این نام که در اعتراضات دستگیر شده باشد را تکذیب کردند. در بخشی از این وبلاگ آمده است:
ترانه موسوی شهید شده است. در یکی از روزهای بین هفتم تا بیست و چهارم تیر. درباره نوع دستگیری و نوع مرگش بسیاری از وبلاگ‌ها خبرهایی داده اند و مطالبی نوشته‌اند که هر کدام تا حدودی به واقعیت تلخ شهادت ترانه پرداخته‌اند اما این وبلاگ‌نویسان مانند ما که دوستان ترانه هستیم نتوانستند به حقایق بیشتری درباره نوع و زمان مرگ ترانه و نیز محل دفن او دست پیدا کنند. ما دوستان ترانه هم مانند همه کسانی که شجاعت به خرج داده و خبر شهادت ترانه را منعکس کردند محل دفن ترانه عزیزمان را نمی‌دانیم اما این را می‌دانیم که ترانه را به شمال و منطقه وازیوار منتقل کرده و شبانه و بدون هیچ گونه مراسمی در گورستان روستایی در آن منطقه دفن کرده‌اند. پدر ترانه نیز که تحمل دوری ترانه‌اش را نداشت چندی بعد از شهادت تنها فرزندش، دار فانی را وداع گفت و به ترانه پیوست. ما دوستان ترانه، اکنون هیچ خبری از یگانه بازمانده خانواده ترانه نداریم و در کمال تعجب، شب پیش یعنی نوزدهم مرداد در اخبار ساعت هشت و نیم شب شبکه دو افرادی با وقاحت تمام ادعا کردند که خانواده ترانه هستند در حالی که همه کسانی که خانواده ترانه را می‌شناسند. ضمن این که ترانه متولد سال۱۳۶٠ است در حالی‌که در آن گفتگوی کذب، هنرپیشه نقش مادر ترانه سال تولد فرزندش را ۱۳۶۳ ذکر کرد. ترانه لیسانس مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز داشت و به عنوان کارمند بازرگانی یک شرکت معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی و اعطای نمایندگی به سالن‌های آرایش، فعالیت می‌کرد. ترانه موسوی که رنگ چشم‌هایش سبز بود، لباس‌های سبز زیاد داشت اما عاشق رنگ آبی بود. ترانه دختر آرام و کم حرفی بود و در صورت لزوم حرف می زد. او به مطالعه کتاب‌هایی در حوزه‌های ادیان و عرفان علاقه بسیاری داشت و معمولا با خودش یک کتاب با این موضوعات را حمل می‌کرد. ما دوستان ترانه موسوی، با یادآوری مرگ ترانه در راه آزادی یکدیگر را دلداری می‌دهیم اما نمی‌دانیم اکنون آیا کسی هست که تسلای مادر ترانه باشد یا نه. ما دوستان ترانه هیچ خبری از مادرش ندارم و برای او نگرانیم.

زندانی سیاسی آزاد باید گردد
استبداد نابود است - آزادی پیروز است
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی
به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید
Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org


Keine Kommentare: