Mittwoch, 12. August 2009


ویژه نامه خبری شماره ۷۱ سازمان فدائیان (اقلیت) ۲۰ مرداد ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
کهریزک تنها شکنجه‌گاه جمهوری اسلامی نبود و نیست
در پی بر ملا شدن جنايت‌های هولناک ضد بشر‌ی در اردوگاه مرگ کهريزک كه در آن زندانيان بی‌دفاع درزير شكنجه‌های ضد بشری به قتل می‌رسيدند و افشای نام مجريان اين جنايت که در راس آن احمدرضا رادان بود، خامنه‌ای شتاب‌زده شخصا دستور بستن اين اردوگاه را تحت عنوان غير استاندارد بودن داد تا آثار جرم محو و دامن‌گير آن‌ها نشود. دستگاه تبليغاتی از دادستان کل کشور تا ارگان‌های ديگر سعی دارند افکار عمومی را فریب دهند و اين جنايت را در حد احمدی مقدم و زندان کهريزک حفظ کنند.
در حالی که جنايت‌های ضد بشری محدود به اردوگاه مرگ کهريزک نمی‌شود. جنايت‌ها، قتل و كشتار مردم بدون وقفه و بطور سيستماتيک و مستمر در بند ۲۰۹، ۲۴۰، ۲۴۱، زیرزمین بند ۷ زندان اوین، زیرزمین وزارت کشور، زندان گوهردشت کرج، آگاهی شاپور تهران، کلانتری ۱۴۸، بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران، ستاد پيگيری وزارت اطلاعات، زندان قزل حصار، بند الف –ط اصفهان و صدها محل ديگر ادامه دارد.

تعداد تاکنون شناسایی شده جان‌باختگان اخیر: ۶۹ نفر
حسینی بهشتی، نماینده موسوی در هیئت ویژه آسیب دیدگان حوادث اخیر اعلام کرد که فهرستی ۶۹ نفره از کشته‌شدگان حوادث اخیر را به مجلس ارائه کرده است. این آمار بیش از دو برابر آمار ۳۰ نفره دولتی است.
وی تاكيد كرد كه كار این هیئت به کندی پیش می‌رود که ناشی از "احتياط خانواده بازداشت شدگان، مفقودين و آسيب ديدگان حوادث اخير" است.

در حوادث پس از انتخابات، ۴۰۰۰ نفر بازداشت شدند
تاکنون آمارهای متفاوتی درباره تعداد بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات اعلام شده که رقم جديد سخنگوی قوه قضائيه، بالاترين رقم اعلام شده تاکنون است.
سخنگوی قوه قضائيه از بازداشت ۴۰۰۰ نفر در ناآرامی‌های پس از انتخابات خبر داد. به گزارش ايلنا، تاکنون آمارهای متفاوتی درباره تعداد بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات اعلام شده که رقم جديد سخنگو، بالاترين رقم اعلام شده تاکنون است.
جمشيدی تاکيد کرده است که از اين تعداد، ۳۷۰۰ نفر در هفته نخست آزاد شده‌اند. البته فراموش کرد بگوید با قرار کفالت و وثیقه‌های سنگین.

شکنجه و تجاوز در جمهوری اسلامی نظام‌مند است
کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، امروزه اعلام کرد: "در حالی که مقامات ایرانی ادعا کرده‌اند که شکنجه و بدرفتاری با زندانیانی که در جریان تظاهرات مسالمت‌آمیز بازداشت شده‌اند یا فقط به خاطر اعتقاد سیاسی‌شان در بازداشت به سر می برند نتیجه یک غفلت و بی توجهی است، کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران معتقد است که این تجاوز و شکنجه نظام‌مند است و بازتاب سیاست سرکوب افراد بی گناه است برای این که مردم را به وحشت انداخته و اتهامات وارده بر بازداشت شدگان را به کمک اعترافات جعلی ثابت کند."
ارون رادز در مورد این شکنجه‌ها می‌گوید: "چنین خشونت‌های عمدی و عمده حقوق بشری مطمئنا به بازداشتگاه کهریزک محدود نمی‌شود و هیچکس نباید با این ادعای مشخصا سطحی محدود و راهبردی راضی شود."
وی افزود: "مادامی که هیچ تحقیق مستقل و محلی مبتنی بر ابعاد معتبر بین‌المللی توسط کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد انجام نشود، حقیقت کشف نخواهد شد و عدالت برقرار نخواهد شد."

ادعای کذب کروبی: تجاوز در زندان‌های جمهوری اسلامی سابقه نداشته است
کروبی در نامه‌ای که حدود ۱۱ روز پیش برای رفسنجانی فرستاده بود، نوشته است: "اتفاقی در زندان‌ها رخ داده است كه چنانچه حتا اگر یك مورد نیز صدق داشته باشد، فاجعه‌ای است برای جمهوری اسلامی..."
در زیر بخشی از خبرنامه عفو بین‌الملل، جلد ۱۵، شماره ۴ به تاریخ آوریل ۱۹۸۵ را می‌خوانید:
"گزارش می‌رسد که زندانيان سياسی در ايران، در صدها بازداشتگاه مخفی پراکنده در سرتاسر کشور شکنجه می‌شوند و با آن‌ها بدرفتاری می‌شود. بسياری از اين اماکن از سوی ساواک پليس مخفی دوران شاه، به همين منظور مورد استفاده قرار می‌گرفت...
آنچه که در پی می‌آید بر مبنای [ اطلاعات] و مواد گوناگون و گسترده‌ای است که از جمله از مصاحبه‌های شخصی، با تعداد زيادی از زندانيان سياسی سابق که در خارج از ايران زندگی می کنند، طی سال‌ها، فراهم آمده است...
گونه‌های ديگری از شکنجه جسمی که از ۱۹۸۰ تاکنون از طرف قربانيان پيشين به عفو بين‌الملل گزارش شده است شامل مواردی می‌شود مثل ساعت‌ها آويخته شدن با بدن کج، در حالی که يک بازو از روی شانه به پشت کشيده می‌شود و از پشت به دست مقابل بسته می شود، سوزاندن با برق و يا با سيگار، و انواع مختلف تجاوزهای جنسی، از جمله تجاوز به عنف به مردان و زنان زندانی.
زن ۲۳ ساله‌ای که عضو هيچ سازمان سياسی نيست و کارش خدمات اجتماعی داوطلبانه بوده به عفو بين‌الملل از نحوه بدرفتاری‌ها و شکنجه‌هايی که ديده چنين گزارش داده است. او دو بار از طرف پاسداران در تهران دستگير گرديده بود. بار دوم ، در اواخر ۱۹۸۲، وی به مدت پنج هفته در يکی از ساختمان‌های کمیته در "انفرادی" نگه داشته شده است. و در طی اين مدت بارها درباره وابستگی‌های سياسی فرضی‌اش مورد بازجویی قرار گرفته و اسامی رفقايش را از وی خواسته‌اند. در يک موقعیت از او خواسته‌اند لباس‌اش را بکند [برهنه شود] و مجبورش ساخته‌اند از دهان و از مقعد در وی دخول کنند. او باکره بوده است..."
از آن زمان تاکنون شاهدان عینی بیش‌تری درباره تجاوز به ویژه تجاوز سیستماتیک به دختران باکره در شب پیش از اعدام گزارش داده‌اند.

افزایش پُست‌های بازرسی در تهران
با گسترش مبارزات محلی مردم و تعدد مراکز مبارزاتی، نیروهای سرکوبگر اقدام به پراکنده کردن نیروها و افزایش تعداد پُست‌های بازرسی در شهر کرده‌اند. حضور نیروهای نظامی وافزایش آن‌ها در تهران خبر از یک حکومت نظامی غیر رسمی دارد بنا بر خبر دریافتی نظام از ترس اعتراضات گسترش یابنده مردم و جوانان آزادی‌خواه تهران گشت‌های بازرسی را برای ایجاد جو رعب ووحشت افزایش داده است. ایستگاه‌های بازرسی با نگاه داشتن ماشین‌های مردم به شدت آن‌ها را کنترل و بازرسی و با آن‌ها برخورد می‌کنند.

جلسه بازپرسی دو دختر مسیحی در تهران
روز یکشنبه ۱۸ مرداد ماه، جلسه بازپرسی دو دختر نو مسیحی در دادگاه انقلاب شهر تهران برگزار شد.
مریم رستم‌پور (۲۷) و مرضیه امیری زاده (۳۰) ساله، که از پنج ماه پیش در بند امنیتی ۲۰۹ زندانی هستند. در جلسه تفهیم اتهام روز یکشنبه، دادستان اتهام این دو را "ارتداد" اعلام کرد.
قاضی حداد در این جلسه در مورد عقاید دینی از آنان بازجویی کرد، و مصرانه از این دو زندانی خواسته است تا عقاید و تغییر مذهب خود را به صورت کتبی و شفاهی منکر شوند. این دو زندانی ضمن رد این خواسته بر حقوق انسانی و باورهای آئینی خود تاکید کردند.
لازم به یادآوری است این دو دختر نومسیحی، در تاریخ ۱۵ اسفند ماه ۱۳۸۷توسط تعدادی از افراد لباس شخصی به همراه تنی چند از ماموران امنیتی در آپارتمان مشترك محل اقامت‌شان در تهران بازداشت و با گذشت ۵ ماه همچنان در بازداشتگاه امنیتی ۲۰۹ زندان اوین به سر می‌برند.
گزارش‌های رسیده حاكی است، در طول پنج ماه ، مریم و مرضیه هر دو بیمار بوده و وزن زیادی را از دست داده‌اند. مرضیه دچار درد شدیدی در ناحیه ستون فقرات است، همین طور عفونت دندان و سردرد‌های سنگین و شدید را تحمل می‌کند.
كمیته مسیحیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ضمن ابراز نگرانی در مورد سلامتی روحی و جسمی این افراد اعلام کرد که است، مسئولیت جان و سلامتی این بازداشت شدگان مستقیما بر عهده مسئولان مربوطه خواهد بود.
"ارتداد" به همراه قتل، زنا، تجاوز، قیام یا دزدی مسلحانه و قاچاق مواد مخدر همه مواردی هستند که حکم آن‌ها مطابق قوانین فعلی جمهوری اسلامی می‌تواند اعدام باشد.

نهادهای حقوق بشر ۲۵ کشور آسیایی از وضعیت ایران ابراز نگرانی کردند
چهاردهمین نشست نهادهای ملی حقوق بشر آسیا و اقیانوسیه و سازمان‌های غیر دولتی ناظر بر این نهادها از دوم تا ششم اوت در عمان پایتخت اردن برگزار شد.
در این نشست، سازمان‌های غیردولتی حقوق بشر بیانیه‌ای را صادر کردند و ضمن ابراز همبستگی با مردم ایران، خواستار مداخله فوروم آسیا – اقیانوسیه به عنوان یکی از مکانیزم‌های حقوق بشر در منطقه برای پایان دادن به این خشونت‌ها و کمک به مردم در احقاق حقوق خود شد.

قطعنامه مشترک کانون وکلای کره، انجمن روزنامه‌نگاران آسیا و شیرین عبادی
انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد در ایران اعتراضات مردمی گسترده ای به دنبال داشت. دولت ایران با سرکوب اجتماعات معترضین و سانسور مطبوعات عکس‌العمل نشان داد.
به ویژه، دو وکیل آقایان سلطانی و دادخواه بدون دسترسی به وکلای خود دستگیر شده و در بازداشت بسر می‌برند. چهل و یک روزنامه‌نگار از جمله آقای مهدی یزدانی و آقای خرم بازداشت شده‌اند. سی و یک نفر از آنان پس از انتخابات ریاست جمهوری دستگیر شده‌اند و حق تماس با وکیل از آنان سلب شده است. علیرضا افتخاری جان باخته است.پس از انتخابات دولت سرکوب آزادی بیان و مطبوعات را تشدید و فعالیته‌ای وکلا را بسیار محدود کرده است. دولت ایران خبرنگاران خارجی را اخراج و آزادی بیان آن‌ها را سلب کرده است.
بنابر این وقایع، ما قویا از دولت ایران می‌خواهیم که:
۱ - سانسور و سرکوب مطبوعات را بلافاصله متوقف کرده و آزادی بیان را تضمین کند
۲ - تمامی روزنامه‌نگاران و وکلای بازداشت شده را بلافاصله و بدون قید و شرط آزاد کند
۳ - به خبرنکاران خارجی اجازه حضور و پوشش اخبار در ایران دهد
ما همچنین از سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم که با استفاده از تمامی اهرم‌هایی که در اختیار دارند برای تضمین آرادی بیان در ایران تلاش کنند.
۱۱ آگوست ۲۰۰۹ برابر با ۲۰ مرداد ۱۳۸۸
شیرین عبادی (برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۰۳)
کانون وکلای کره
انجمن روزنامه نگاران آسیا

چند تن از دستگیرشدگان اخیر
- امير اصلانی کارشناس ارشد برق از دانشگاه علم و صنعت و مديرعامل يک شرکت نرم افزاری روز شنبه بازداشت شد. به گزارش خبرنامه اميرکبير برگه‌ای که به عنوان برگه تفتيش منزل به امضای اصلاني و همسرش رسيد از "شعبه اول دادسرای جرائم اينترنتی" صادر شده بود. پس از تفتيش منزل، ماموران اعلام کردند طی يکی دو روز آينده با خانواده تماس خواهند گرفت که تاکنون هيچ تماسي گرفته نشده است و خانواده وی به شدت نگران وضعيت وی هستند. محمد مصطفایی وکالت امير اصلانی را پذيرفته است ولی هنوز وکالتنامه به امضای وی نرسيده است.
- گفته می‌شود كه روشنعلی مرادی از فعالين سياسی شهر سرپل ذهاب، از توابع كرمانشاه، ده روز پيش توسط مامورين امنيتي دستگير و به مكان نامعلومی منتقل شده است. پيگيری‌های خانواده وی نيز تاكنون نتيجه‌ای نداده است و آن‌ها هيچ‌گونه اطلاعی از وضعيت وی ندارند.
- گفته می‌شود روز ۱۵ مرداد، هنگام برگزاری يك مراسم فرهنگی در قلعه بابك، سه فعال فرهنگی آذربايجانی به نام‌های، مصطفی قاسمی، مير موسي ضيا زرگر و رسول ايرانی،‌ به هنگام شركت در اين مراسم توسط مامورين انتظامی دستگير و به زندان اهر منتقل شده‌اند.
روزنامه تقلبی ویژه شکنجه‌گاه‌ها
سلول انفرادی، بی خبری از جامعه، قطع ارتباط با خانواده، محاصره زندانی از سوی دو گروه بازجوهای "سفید" (متخصص شکنجه روانی) و "سفت" (بازجوهایی که چند شلاق به دست و شکنجه‌گر جسمی نیز پیوسته در خدمت آن‌ها هستند)، قطع ارتباط زندانیان با هم، نقل قول‌های دروغ از این زندانی به آن زندانی زیر بازجویی، مطالعه اجباری روزنامه کیهان ویژه زندان (که به صورت اختصاصی در موسسه کیهان چاپ می‌شود) و حتا چاپ روزنامه‌های تقلبی مانند روزنامه اعتماد و توزیع آن در میان زندانیان زیر شکنجه سفید، همه و همه آن روش شناخته شده‌ایست که حداقل در دو دهه گذشته (غیر از شکنجه‌های هولناک جسمی دوران دهه ۶۰ که از تابوت تا دستبند قپانی، شلاق زدن زندانیان توسط یکدیگر رایج بود) در زندان اوین و بازداشتگاه‌های ویژه جریان دارد.

۶۴۵ ترانه موسوی و ۱۶ سید علی خامنه‌ای وجود دارد
در برنامه دروغ‌پرداز تلویزیونی ۲۰/ ۳۰ که از شبکه دو پخش شد، گفته شد که در تهران فقط ۳ ترانه موسوی وجود دارد که دو تای آن‌ها در حال حاضر در کشور هستند و یکی‌شان هم ۴۰ ساله است. و در ضمن با یک زن مسن و یک زن جوان مصاحبه کردند که مدعی بودند، ترانه موسوی دختر و خواهر آن‌هاست و در کانادا هم زندگی می‌کند.
وبلاگ "ایران کرش" طی تحقیقی که از ایران کرده است، آمار "ترانه موسوی"ها را به دست آورده است. این آمار چنین‌اند: ۶۴۵ ترانه موسوی در سراسر کشور وجود دارد که ۱۱۴ نفر آن‌ها ساکن تهران هستند! که ۳۰/۲۰ فقط به ۳ نفر آن‌ها اشاره کرد، شاید آمار کشته شده‌ها هم این طور سرهم بندی شده و آمار ۲۴ میلیونی رئیس جمهور محبوب!! جالب است بدانید که در این آمار ۱۶ نفر با نام سید علی خامنه‌ای در سراسر کشور شناسایی شده است!

مضروب شدن خبرنگار در روز خبرنگار و مسدود كردن خيابان
در پي تصادف یک ماشين با يك عابر پياده در شهر "نافچ" مردم شهر ضمن مسدود كردن خيابان، دست به يك تجمع اعتراضی زدند. در ادامه مردم با برافروختن آتش، به يك خبرنگار ايرنا حمله كرده و دوربين عكاسی وی را شكستند. همچنين هنگامی‌كه مامورين آتش نشانی قصد خاموش كردن آتش را داشتند، از اين كار جلوگيری كرده و راه را بر اتومبيل‌های پليس نيز سد كردند. مسدود كردن جاده باعث ترافيك زيادی در محور بن – سامان- شهركرد شد. مردم شهر به عدم ساماندهی بلوار مركزی اين شهر، اعتراض داشتند.
يك گزارش تكان دهنده از ازدواج كودكان
سازمان ملي جوانان در گزارشی اعلام داشت كه ۶۲هزار و ٣٨٣ دختر و پسر بين ١٠ تا ۱۴ سال در ايران وجود دارند كه ازدواج كرده‌اند. از اين تعداد، پسران متاهل ١٩ هزار و ٢٩٣ و دختران متاهل ۴۳ هزار و ٩٠ نفر می‌باشند. در ادامه اين گزارش آمار طلاق همان گروه سنی بدين شرح است: ٢هزار و ٧٠١ پسر و ٢ هزار و ۴۵۹ دختر طلاق گرفته‌اند، كه اگر چه آمار قبلی در اين رابطه وجود ندارد، ولی ميزان طلاق در اين گروه سنی روند افزايشی داشته است.


زندانی سیاسی آزاد باید گردد
نه سازش، نه تسلیم، نبرد تا پیروزی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی
به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org


Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate

Keine Kommentare: