Donnerstag, 27. August 2009


ویژه نامه خبری شماره ۸۵ سازمان فدائیان (اقلیت) ۳ شهریور ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
تجمع كارگران چینی البرز
كارگران شركت چینی البرز در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مزایا در مقابل استانداری قزوین دست به یك تجمع اعتراضی زدند. كارگران می‌گویند كه حقوق و مزایای چهار ماه و بخشی از عیدی و پاداش معوقه آن‌ها هنوز پرداخت نشده است. این در حالی است كه تولید شركت نسبت به قبل نزدیك به ٧٠ درصد افزایش داشته است. در تجمع امروز نزدیك به ٤١٩ نفر از كارگران، شركت داشتند. طی هفته گذشته نیز كارگران چند بار در محل كارخانه دست به تجمع زده بودند.

مراسم یادمان ترانه موسوی
بر پایه اخبار فیس‌بوك، روز یك‌شنبه اول شهریور، از ساعت ١٠ صبح مراسم یادمان ترانه موسوی، در روستای محل دفنش، "وازیوار" با شركت نزدیك به ٤٠ نفر برگزار شده است. این مراسم در نبود مادر ترانه و توسط فامیل نزدیك وی برگزار شده بود، هنگام برگزاری مراسم نیروهای مزدور امنیتی در محل حضور داشته و منطقه را تحت كنترل خود داشتند.

بازداشت یك روزنامه‌نگار دیگر
فریبا پژوه، روزنامه‌نگار، كه سابقه همكاری با خبرگزاری ایلنا و روزنامه اعتماد ملی را دارد، به گفته سایت موج آزادی، در روزهای گذشته دستگیر و به زندان اوین منتقل شده است.

دستگیری لطیف اتابک در پاوه
روز ۲۵ مرداد ماه سال جاری نیروهای سپاه پاسداران با مراجعه به روستای "دشه" از توابع شهرستان پاوه اقدام به تفتیش منزل شهروندی به نام لطیف اتابک نمودند. این نیروها پس از ضبط لوازم شخصی، آقای اتابک را نیز بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کردند. تاکنون از اتهامات وارده و دلایل بازداشت لطیف اتابک و همچنین مکان نگهداری وی اطلاعی در دست نیست.

هنگامه شهیدی اعتصاب غذا کرد
هنگامه شهیدی، روزنامه نگار و عضو حزب اعتماد ملی که از ۵۵ روز پیش در بند ۲۰۹ زندان اوین زندانی است در اعتراض به رفتار بازجوها، دست به اعتصاب غذا زده است.
گفته می‌شود، هنگامه شهیدی به شدت تحت فشار است تا به دروغ به روابط غیراخلاقی اعتراف کند و چون حاضر به چنین اعترافی نشده مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. او نیز در اعتراض به این برخوردها، رفتار بازجوها و نوع سوالات آن‌ها دست به اعتصاب غذا زده است. خانواده او به شدت نگران وضع روحی و جسمی فرزندشان هستند که دچار بیماری قلبی و افت فشار خون است.

مادر دکتر زهرا بنی یعقوب: شکنجه شده‌ها سکوت نکنید
پروین نبی مادر دکتر زهرا بنی یعقوب در گفتگویی با گروه مادران عزادار، پرده از ناگفته‌هایی در مورد دخترش برداشت و گفت که جنازه دخترش را در حالی که گلویش بریده و ران و پایش کبود بود به آن‌ها تحویل داده بودند و معلوم بود که او در برابر خواسته‌ای مقاومت کرده و درگیر شده است.
دکتر زهرا بنی یعقوب، در بازداشتگاه همدان به طرز مشکوکی به قتل رسید و هرگز خاطیان و عاملان پرونده او معرفی و محاکمه نشدند.
او به افراد آزاد شده، توصیه کرد، سکوت نکنند و حرف بزنند. این گفتن‌ها کمک می‌کند که دیگرانی که الان در زندان هستند یا بعدا شاید دستگیر شوند، شکنجه نشوند.
وی در خصوص پی گیری این پرونده و شکایت از متهمان می‌گوید: از ۱۰ نفر شکایت کرده بودیم که در اداره اماکن همدان در شبی که زهرا کشته شد حضور داشتند و همه از قتل عمد تبرئه شدند.

خانواده‌های دستگیرشدگان هم‌چنان پیگیر وضعیت عزیزان خود هستند
روز دوشنبه ۲ شهریور ماه بیش از ۱۵۰ نفر از خانواده‌های بازداشتی‌ها در داخل و بیرون سالن ملاقات زندان اوین تجمع كردند. تمامی خانواده‌ها به دلیل شنیدن خبر جنایت‌های رژیم و دفن تعداد زیادی از افراد بی نام و نشان در بهشت زهرا به شدت نگران بودند و خواهان ملاقات با عزیزان خود بودند.
در مقابل دادگاه انقلاب نیز ۶۰ نفر از خانواده‌ها تجمع کردند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی با درج این گزارش، خواسته‌اند: "برای حمایت و پشتیبانی از زندانیان سیاسی و خانواده‌های آن‌ها و پایان دادن به رنج و محنت آن‌ها در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین در کنار خانواده‌های زندانیان سیاسی حضور گسترده یابیم و اجتماعی از هزاران نفر تشکیل دهیم و تا آزادی آن‌ها از تجمع و اعتراضات خود دست بر نداریم."

تجمع خانواده‌های دستگیرشدگان در برابر مقابل دادگاه فرمایشی
روز سه شنبه، خانواده‌های دستگیر شدگان اعتراضات اخیر حوالی ساعت ۹ صبح شروع به تجمع نمودند و تا ساعت ده و نیم تعداد آن‌ها به بیش از ۱۶۰ نفر ‌رسید. خانواده‌ها در مقابل درب دادگاه فرمایشی تجمع اعتراضی خود را برپا کردند. آنان تا لحظه انتشار این خبر خانواده‌ها در مقابل دادگاه فرمایشی در حال برگزاری تجمعات اعتراضی خود بودند و تهدیدات و فشارهای نیروهای سرکوبگر برای متفرق کردن آن‌ها به نتیجه‌ای نرسید.
این دادگاه به دستور ولی فقیه علی خامنه‌ای و توسط سعید مرتضوی از جنایتکاران علیه بشریت که دارای اختیارات ویژه از وی است ترتیب داده شده است. قاضی این دادگاه‌ها فردیست به نام صلواتی، از قضات وزارت اطلاعات، که تا به حال در صدور احکام اعدام تعداد بیشماری نقش داشته و همچنین احکام سنگین و غیر انسانی علیه فعالین حقوق بشر، فعالین سیاسی، دانشجویان، زنان، خانواده‌های زندانیان سیاسی قتل عام شده در ۶۷ و سایر اقشار جامعه صادر کرده است.

مخالفت مستمر با مرخصی فعالان کارگری دربند
فیروزی از مسئولان دادگاه انقلاب برای چندمین مرتبه با اعزام به مرخصی آقای ابراهیم مددی نائب رئیس دربند سندیکای کارگران شرکت واحد مخالفت کرد. او دلیل مخالفت خود با مرخصی مدیی و منصور اسانلو، رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد را، خطر ادامه فعالیت آن‌ها در صورت مرخصی اعلام کرد.
پیش از این نیز، قاضی حداد معاون امنیت استان تهران از خانواده این فعالان کارگری دربند خواسته بود با پیگیری استفاده این افراد از حق مرخصی وقت خود را هدر ندهند!
تجاوز از خانه هدایت کرج تا زندان کهریزک
خانه هدایت اسلامی (موسسه خیریه گل یاس) کرج مرکزی خصوصی زیر نظر بنیاد نور بود که به نگهداری بیش از یک هزار دختر (با سن ۷ سال به بالا) در طی چند سال دوران فعالیت خود می‌پرداخت. با فرار یکی از دختران از این مرکز و مراجعه به مطبوعات و دفتر محمد خاتمی، گزارشاتی در رسانه منتشر شد که حاکی از سو استفاده از دختران در سنین مختلف، ربودن دختران، بهره برداری جنسی رییس دادگاه انقلاب کرج و برخی دیگر از مقامات بلندپایه از دختران، معتاد کردن و تجارت آنان داشت. بنیاد نور متعلق به محسن رفیقدوست (اولین وزیر سپاه و رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان) است که به کار تجارت دارو، شکر و.... اشتغال دارد.
پس از شکایت والدین یک دختر که اعلام کردند، دختر ۱۷ ساله‌شان ربوده شده و به مرکزی به نام خانه هدایت در کرج منتقل شده است، و با تحقیقات پلیس، مشخص شد که ده‌ها دختر دیگر نیز به عناوین مختلف به این مرکز آورده شده‌اند.
رسانه‌ها از دستگیری برخی دیگر از مسولان این مرکز به اتهام ربودن دختران، سو استفاده و انتقال آنان به کویت و دبی خبر دادند. در میان متهمان پرونده، دادگاه تنها حجه الاسلام هادی منتظری مقدم رییس دادگاه انقلاب کرج و از مسئولان مرکز را به حدود ده سال حبس و شلاق محکوم کرد و احکام سایر متهمان به جزای نقدی تبدیل شد. اتهامات وی در دادگاه: توقیف و نگهداری دختر ۱۷ ساله‌ای به نام "سمن"، اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی در جهت اداره کردن مؤسسه غیر قانونی "گل یاس" کرج (خانه هدایت)، مشارکت در تحویل ندادن نوزادان بدون سرپرست به خانواده‌های‌شان، اخذ رشوه به مبلغ ۵ میلیارد ریال، مشارکت در جلب و توقیف و حبس غیرقانونی چهار فرد و جعل عنوان "قاضی ویژه مواد مخدر" اعلام شد.
مسایل مربوط به ۱۹ دختر ۷ تا ۲۰ ساله‌ای که در این مرکز نگهداری می‌شدند در دادگاه مسکوت گذاشته شد.

محمد ملکی به بند مخوف ۲۰۹ منتقل شد
فرزند دکتر محمد ملکی، خبر داد که پدرش را از دیروز به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کرده‌اند. به دکتر یوسف مولایی، وکیل دکتر ملکی، گفته شده است که اتهام وی، تحریک و اقدام علیه امنیت ملی در حوادث پس از انتخابات است. در صورتی که ملکی در انتخابات شرکت نکرده و در ماه‌های اخیر نیز در بستر بیماری بوده است.
فرزند این زندانی سیاسی همچنین هشدار داده که با توجه به بیماری حاد پروستات و ابتلا به آریتمی قلبی و وضعیت جسمی دکتر ملکی در سن ۷۶ سالگی، نگهداری وی در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین می‌تواند خطرات و عواقب ناگواری در پی داشته باشد.

دوست نزدیک دادستان، وکیل تعیینی متهم!
زینب حجاریان، دختر سعید حجاریان می‌گوید وکیلی که قرار است روز سه شنبه (سوم شهریور) از پدرش در دادگاه دفاع کند "وکیل تعیینی" سعید مرتضوی، دادستان عمومی و انقلاب تهران و از دوستان نزدیک اوست. برخی از رسانه های نزدیک به دولت ایران از جمله روزنامه کیهان و خبرگزاری فارس اعلام کرده‌اند که غلامعلی ریاحی، وکیل آقای حجاریان با حضور در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب از وکالت سعید حجاریان استعفا داده است. در صورتی که دختر حجاریان این خبر را تکذیب می‌کند.

نمایندگان اقلیت‌های مذهبی برای همراهی احمدی‌نژاد تحت فشار قرار دارند
به گزارش هرانا، نمایندگان اقلیت‌های مذهبی مدتی است برای همراه شدن با محمود احمدی‌نژاد در سفر به نیویورک به شدت تحت فشار قرار گرفته‌اند.
یک منبع نزدیک به نمایندگان اقلیت‌های مذهبی گفته است، این فشارها و در آستانه سفر احمدی‌نژاد به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد افزایش یافته است.
منابع مطلع دلیل این اقدام را مانور احمدی‌نژاد بر آزادی مذاهب در کشورمان در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد می‌دانند.

برکناری مدیر عامل بهشت‌زهرا
بنابر گزارش‌های اولیه رسیده به پایگاه خبری "پارلمان‌نیوز"، محمود رضاییان از مدیرعاملی بهشت زهرا برکنار شد.
گفتنی است در روزهای اخیر انتشار خبری مبنی بر دفن دسته‌جمعی و مخفیانه کشته‌شدگان حوادث بعد از انتخابات، بهشت زهرا را در کانون اخبار رسانه‌ها قرار داده است. احتمال دارد که این برکناری به علت درز این اخبار به رسانه‌ها باشد.

شكایت از روزنامه‌های دولتی
محمد تقی غنیان، پدر یكی از جانباختگان روز ٢٦ خرداد، طی نامه‌ای به هیات نظارت بر مطبوعات از دو روزنامه دولتی، به علت انتساب اظهارات دروغ و كذب به وی، شكایت كرده و خواستار تعقیب مسئولان این دو روزنامه شد. روزنامه‌های دولتی از قول وی مدعی شده بودند كه در مراسم یادمان پسر جانباخته‌اش، در مسجد كرامت مشهد، وی موسوی را مسئول خون فرزنداش معرفی كرده است. در حالی كه مراسم یادمان فرزندش در مسجد "قبا" در شهر مشهد برگزار شده بود. و وی می‌گوید كه چنین سخنانی را نگفته است. مصطفی غنیان پسر وی دانشجوی مقطع كارشناسی ارشد رشته معماری در دانشگاه تهران بود، و در شامگاه ٢٦ خرداد در حالی كه روی پشت بام ساختمان ٨ طبقه در حال شعار دادن بود، به ضرب گلوله جان باخت.

اتهام معاونت در قتل
یك مقام آگاه از صدور كیفرخواست سنگین برای ١٢ پرسنل نیروی انتظامی از جمله اتهام معاونت در قتل برای سه فرمانده نیروی انتظامی خبر داد. در مورد محاكمه قاضی دادگاه، كه از وی به عنوان عامل اصلی فجایع كهریزك نامبرده می‌شود، هیچ اطلاعی در دست نیست. گفته می‌شود، وی تنها شخصی بوده كه حق تصمیم‌گیری در باره زندان كهریزك و اعزام بازداشتیان را به این زندان داشته است. گفته می‌شود كه ١٤٧ بازداشت شده بیش از سه روز در این بازداشت‌گاه بوده‌اند.

از مهر ماه شرایط برای جمهوری اسلامی دشوارتر می‌شود
احمد قابل طی سخنانی در مشهد با اشاره به بازگشایى مراکز علمى کشور در ابتداى مهرماه گفت، فکر مىکنم اگر تا مهر ماه همین روند ادامه پیدا کند و حکومت نتواند این آتش افروخته شده را خاموش کند، مهر به بعد شرایط براى جمهورى اسلامى بسیار دشوارتر مىشود. دلیل آن را هم گشایش مدارس و دانشگاه‌ها عنوان کرد.
از آن جا که دانشگاه‌ها یکی از مراکز مخالف رژیم است، قبلاً نیز بحث تعطیلی دانشگاه‌ها، حداقل در تهران مطرح شده بود. گو این که هم اکنون کمیته‌های انضباطی سخت مشغول به کار صدور احکام تعلیق و اخراج دانشجویان مخالف هستند.

عدم پذیرش بیماران بیمه شده
گفته می‌شود، در پی عدم تمدید قرارداد سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت هزینه‌ها با بیمارستان‌های دولتی، بیمارستان‌ها نیز بیماران بیمه شده را نمی‌پذیرند. از آنجا كه تعداد زیادی از بیماران، مخصوصا در شهرستان‌ها به بیمارستان‌های دولتی مراجعه می‌كنند، آنان با مشكلاتی مواجه شده‌اند.

جلوگیری از حركت مترو
صبح امروز، مسافران مترو كرج كه از مشكلات پی در پی مترو خسته شده بودند، و به تاخیر حركت متروها معترض بودند در ایستگاه صادقیه با باز نگه‌داشتن درب مترو، حركت مترو را سد كردند. قطار ساعت ٧ و ۱۵ دقیقه صبح از گلشهر به تهران در ساعت هشت نیم به ایستگاه صادقیه رسید. در این ایستگاه مسافران منتظر، با قرار گرفتن جلوی در واگن‌ها و جلوگیری از بسته شدن در واگن از حركت قطار جلوگیری كردند. این حركت اعتراضی نزدیك به نیم ساعت طول كشید، و قطار ساعت ٩ و پنج دقیقه صبح به حركت خود ادامه داد.

مردی در تهران با کلاشنیکوف ۹ نفر را کشت
روز دوشنبه، مردی که به شرارت در منطقه قلعه حسن‌خان تهران (شهر قدس) شهرت داشت، با یک قبضه اسلحه کلاشنیکف، به سوی اعضای خانواده خود و همسایگان شلیک کرده و ۹ نفر را به قتل رسانده است.
بستگان یکی از قربانیان می‌گوید، تازه دو ساعت پس از آغاز تیراندازی مأموران پلیس در محل حاضر شده و پس از حدود نیم ساعت موفق به بازداشت فرد مهاجم شدند. این فرد ۶۵ ساله است و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی مطرح کرده است. این پلیسی است که به بهانه‌ی "حفظ امنیت شهروندان"، ده‌ها نفر را به جرم مخالفت با جمهوری اسلامی به گلوله می‌بندد و جوانان را در بازداشت‌گاه‌ها شکنجه می‌کند و به قتل می‌رساند، اما برای حفظ امنیت واقعی مردم، ۲ ساعت طول می‌کشد تا به محل حادثه برسد!


زندانی سیاسی آزاد باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی


به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org

Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate

Keine Kommentare: