Donnerstag, 27. August 2009


ویژه نامه خبری شماره ۸۶ سازمان فدائیان (اقلیت) ۴ شهریور ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
قتل یک جوان ۲۳ ساله توسط نیروهای مزدور بسیج
به گزارش خبرگزاری هرانا، پرویز میرزایی شهروند کرد ۲۳ ساله ساکن روستای صوفیان از توابع شهرستان ارومیه که از مراسم ازدواج یکی از بستگان خود در روستای "قصریک" به منزل خود مراجعت می‌کرد توسط نیروهای بسیج به ضرب گلوله کشته شد.
به گفته همراهان و شاهدان عینی نیروهای بسیج در یک ایست بازرسی به دو خودرو دستور توقف دادند اما با گریز خودروی اول با تصور به این که هر دو خودرو با هم مرتبط هستند بدون هیچ اخطار قبلی و یا دلیل خاصی به روی سرنشینان خودروی دوم اتش گشودند. طی این حادثه، پرویز میرزایی از سرنشینان خودروی دوم کشته و یکی از همراهانش با اصابت گلوله مجروح شد. علیرغم این موضوع نیروهای بسیج با بیرون آوردن تمامی سرنشینان خودرو به ضرب و شتم آنان پرداختند .
خانواده میرزایی با تنظیم شکایت نامه و ارسال آن به شعبه اول دادگاه نظامی ارومیه خواستار محاکمه ضارب و یا ضاربین فرزندشان شدند اما با گذشت بیش از دو ماه از این رخداد هنوز فرد و یا افراد خاصی مورد محاکمه قرار نگرفته‌اند.

چند بسیجی یك پسرجوان را به جرم روزه خواری به قصد كشت زدند
روز سه شنبه سوم شهریور ساعت ۱۵ در میدان تجریش چند بسیجی یک پسرجوان را به جرم روزه‌خواری به قصد كشت زدند. مردم هم برای دفاع ازآن پسر با ۳ بسیجی درگیر شدند. بسیجی‌ها بعد از زدن اسپری اشک‌آور به سوی مردم فرار کردند.

بیانیه‌ی کانون نویسندگان ایران درباره‌ی افشای تجاوز جنسی به زندانیان
بر اساس موازین مبتنی بر حقوقِ به ‌رسمیت‌ شناخته‌شده‌‌ی انسان و حتی قانون اساسیِ حاکمیت کنونی، ولو این که جرم فردی در دادگاه به اثبات رسیده باشد، مجازات آن فرد نافی حقوق انسانی‌اش نیست. به بیان ساده‌تر، حتی مجرمان - چه رسد به متهمان – را نیز نباید و نمی‌توان از حقوق انسانی‌شان محروم کرد. حال آن که – اگر نخواهیم در مورد رژیم پیشین سخن بگوییم – حدود سی سال است که ما در جامعه‌ی ایران شاهد آن‌ایم که حقوق زندانیان به طور کلی و زندانیان سیاسی به طور خاص، حتی در جایگاه متهم یعنی پیش از آن که جرم آنان در دادگاه به اثبات برسد، به شدید‌ترین نحو نقض می‌شود. از جمله‌‌ی این مواردِ‌ نقض آشکار حقوق و پایمال کردن حیثیت انسان‌ها، تجاوز جنسی به دستگیرشدگان حوادث اخیر است که اکنون به‌درستی مورد بحث و گفت‌وگوی عموم مردم قرار گرفته است. البته تجاوز جنسی به زندانیان سیاسی برای درهم‌شکستن و وادار کردن آن‌ها به اعتراف علیه خود به هیچ وجه محدود به حوادث اخیر نیست و گزارش‌های بسیاری در مورد انجام این عمل با زندانیان سیاسی به‌ویژه زندانیان دهه‌ی شصت وجود دارد که بی‌تردید باید به همه‌ی آن‌ها رسیدگی شود.
ویژگیِ این شکل از هتک حرمت انسان که دست بازجویان شکنجه‌گر را در انجام آن باز می‌گذارد این است که فرد قربانی از بیان آن‌چه بر او رفته‌ است شرم دارد. در واقع، شکنجه‌گرانی که مرتکب این عمل ننگین و ضدانسانی می‌شوند با تکیه بر همین کتمان واقعیت توسط قربانی است که از آن به عنوان حربه‌ای برای به تسلیم کشاندن زندانی استفاده می‌کنند. اما خوشبختانه اکنون مردم می‌بینند که افرادی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند آن را با شجاعت اخلاقی نزد افکار عمومی افشا می‌کنند و از این کار هیچ ابایی ندارند، که امری است ستودنی و در راستای معرفی و مجازات آمران و عاملان این گونه نقض حقوق و حیثیت انسان.
کانون نویسندگان ایران که پیش از این خواستار مجازات تمامی مسببان کشتارها و پایمال‌شدن حقوق انسان‌ها در هر رده و مقامی شده است،‌ از این حرکت دستگیرشدگان، به‌ویژه جوانانِ قربانی تجاوز، استقبال می‌کند و خطاب به آنان اعلام می‌دارد که بیان واقعیتِ این تجاوز برای مردم نه‌تنها کوچک‌ترین خدشه‌ای به شخصیت آنان وارد نمی‌سازد بلکه کمک می‌کند که جامعه از این گونه غده‌های چرکین پاک شود. این جوانان باید بدانند که در قلب تک‌تکِ انسان‌های شریف و آزاده قرار دارند و جامعه به گرمی آنان را در آغوش خود جای خواهد داد و گل نثارشان خواهد کرد.
افشای تجاوزهای جنسی مصداق بارز پای‌بندی به آزادی بیان است!
کانون نویسندگان ایران
٣ شهریور ۱٣٨٨

توضیح درباره‌ی یک خبر - اطلاعیه‌ی کانون نویسندگان ایران
در شماره‌ی ۹٨۹ روزنامه اعتماد ملی مورخ یک‌شنبه ۱٨ مرداد ۱٣٨٨ خبری آمده است مبنی بر این که جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی و دانشجویی از جمله "کانون نویسندگان ایران" در منزل بهزاد نبوی عضو بازداشت‌شده‌ی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی حضور یافته‌اند.
کانون نویسندگان ایران، ضمن درخواست آزادی فوری و بی‌ قید و شرط همه‌ی بازداشت‌شدگان، اعلام می‌دارد که کانون به هیچ روی در منزل ایشان حضور نداشته و مواضع خود را همواره از طریق بیانیه‌های خود اعلام می‌کند.
کانون نویسندگان ایران
٣ شهریور ۱٣٨٨

دستگیری دو تن از اعضای انجمن فرهنگی هنری سایه
دو تن از اعضای انجمن فرهنگی هنری سایه، پژمان رحیمی و محمد اسماعیل وندی در ۲۶ مرداد در منزل بازداشت شده اند و تاکنون هیچگونه اطلاعی درمورد اتهام ایشان به خانواده‌هایشان داده نشده است. ما اعضای انجمن بدین وسیله مراتب نگرانی خود را نسبت به وضعیت دوستانمان اعلام می‌داریم و خواهانِ آزادیِ هرچه زودتر ایشان هستیم .لازم به تذکر است که انجمن سایه یک انجمن فرهنگی و هنری می‌باشد که از دهه هفتاد مجموعه‌ای روشنفکر چپ در اهواز را متشکل کرده که صرفاً به پژوهش و ارائه نتایج آن‌ها اقدام می‌کنند. این مجموعه همواره زیر فشار دستگاه‌های امنیتی و سرکوبگر حکومت استبداد مذهبی بوده و هست.

بازداشت در سنندج به جرم داشتن عقیده‌ی بهایی
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر در تاریخ ۱۸ مرداد، مامورین ستاد خبری وزارت اطلاعات در شهر سنندج با ارائه حکم بازرسی، وارد منزل ذبیح‌الله رئوفی یکی از شهروندان بهائی شده و به ضبط و توقیف وسائل شخصی از جمله رایانه شخصی، کتب، جزوات و سی دی های وی مبادرت ورزیده‌اند.
پس از آن ذیبح الله رئوفی چندین بار به ستاد خبری احضار و تحت بازجویی قرار گرفت وی نهایتاً در تاریخ ۲۸ مرداد ماه ۸۸ از طریق تلفن تلفنی به دادگاه احضار و بدون وکیل و شرایط مناسب دادرسی تحت محاکمه و در پی آن بازداشت شد. به دنبال پی‌گیری و مراجعه خانواده وی به دادگاه و مشاهده پرونده مشخص شد که وی می تواند به قید سند و ضمانت آزاد گردد. به دلیل ارجاع پرونده به دادگاه انقلاب و تعویض قاضی مربوطه، این پرونده تا تشکیل دادگاه بعدی بلاتکلیف مانده و وی کماکان در بازداشت به سر می‌برد.
لازم به ذکر است محاکمه بعدی در تاریخ ابلاغ شده تشکیل نشده و به تعویق افتاده است. مسئولین دادگاه به صورت غیررسمی به وی ابلاغ نموده‌اند که تا یک ماه دیگر در بازداشت موقت خواهد بود. از وضعیت پرونده و اتهامات وی تاکنون اطلاعی در دست نیست.

بازداشت یك بازیگر سینما
امروز سایت‌های ایران، خبر از دستگیری "محمدرضا گلزار" از بازیگران مشهور سینما را دادند. در بعضی از سایت‌ها علت بازداشت وی درگیری با یكی از تهیه كنندگان سینمای ایران در سال گذشته اعلام شده است. ولی یك منبع آگاه قضائی علت بازداشت وی را مسائل اخلاقی اعلام داشت. و گفت كه پرونده هم اكنون در دادسرای ناحیه ٢١ تهران در حال بررسی است.

بازداشت چند فعال سیاسی در مشهد
چند فعال سیاسی مشهد از دو روز قبل بازداشت شده‌اند و هنوز اطلاعی از محل و عامل بازداشت آن‌ها در دست نیست. به گزارش موج سبز آزادی در مشهد، فرشاد عزیزی، عضو ستاد میر حسین موسوی، و سید حسین احمدن‍ژاد، عضو شاخه دانشجویی جبهه مشارکت خراسان رضوی، از جمله بازداشت‌شدگان هستند. اما از هویت دیگر افراد بازداشت شده، هنوز اطلاعی در دست نیست. این گزارش حاکی است، افراد مذکور در روز دوشنبه و بعد از افطار تعدادی از فعالین سیاسی مشهد در کوهستان پارک مشهد بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند و تا این لحظه هیچ اطلاعی از محل آن‌ها و نهاد بازداشت‌کننده در دست نیست.

اعتراف به تجاوز با باتوم و شیشه نوشابه به زندانیان
به گزارش پارلمان نیوز که پایگاه اینترنتی بخشی از نمایندگان مجلس ارتجاع است، یکی از اعضای کمیته ویژه مجلس برای بررسی حوادث پس از انتخابات، تصریح کرد: "تجاوز با باتوم و شیشه نوشابه به برخی از بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات برای ما محرز شده است".
این فرد که نخواست نامش فاش شود اظهار داشت: "به برخی از بازداشت‌شدگان حوادث بعد از انتخابات متاسفانه به وسیله باتوم و شیشه نوشابه تجاوز شده و این امر برای کمیته ویژه محرز شده است".
بیانیه مطبوعاتی گزارشگران بدون مرز: مضحکه عدالت در جمهوری اسلامی ادامه دارد
روز سه‌شنبه ۳ شهریور، گزارشگران در بیانیه‌ای به مناسبت چهارمین جلسه دادگاه محاکمه معترضان به تخلف و تقلب در انتخابات، این دادگاه را "مضحکه عدالت در جمهوری اسلامی" خواندند و به دریافت گزارشات متعدد در تأیید بدرفتاری و شکنجه روزنامه‌نگاران در زندان‌های ایران و به ویژه در بند ۲۰۹ زندان اوین اشاره کردند.

خبری از واحدهای صنعتی قم
ناظمی اردكانی استاندار قم، شب گذشته در گفتگو با خبرنگاران وضعیت كارگران كارخانه‌های چینی حمید و تهران پتو را چنین شرح داد: "این كارخانه‌ها از مدت‌ها قبل در وضعیت ركود قرار گرفتند و به تدریج رو به تعطیلی رفتند كه در حال حاضر كارخانه چینی حمید به طور كامل و قسمتی از كارخانه تهران پتو تعطیل شده است." وی در رابطه با مشكلات مالی كارگران اشاره كرد كه برخی از این كارگران بیكار شده تحت پوشش بیمه بیكاری قرار گرفته‌اند، و حداقل دستمزد كارگری را دریافت می‌كنند. ولی وی مساله اخراج كارگران را تكذیب كرد و گفت در صورتی كه كارخانه‌ها مجددا به راه نیافتند، كارگرانی كه به سن بازنشستگی رسیده باشند، بازنشسته خواهند شد. بدون آن كه سنوات خدمت به آن‌ها تعلق بگیرد!

اخراج كارگران
در پی تصمیم كارفرمای كارخانه "شمع نور" ٣٠ كارگر این كارخانه یعنی، نزدیك به ۵۰ درصد از كارگران این كارخانه اخراج شدند. این كارخانه كه در زمینه صنعت خودروسازی فعالیت می‌كند، هم اكنون با ٣٠ كارگر به كار ادامه می‌دهد. كارخانه شمع نور در سال ١٣٧٠ به بخش خصوصی واگذار شده است و تا سال قبل نزدیك به ١٧٠ كارگر در آن مشغول به كار بودند. از آنجا كه میزان تولید این كارخانه كاهش پیدا نكرده است، كارگران باقی‌مانده باید با فشار كاری بیشتر و اضافه كاری، تمام وظائف را به پیش ببرند.

درخواست افزایش دستمزد
به گفته خبرگزاری مهر، یكی از اعضای هیات مدیره شوراهای اسلامی كار، از درخواست تشكیل فوری جلسه توسط شورای عالی كار برای افزایش دوباره حداقل دستمزد كارگران در سال جاری خبر داد.
وی گفت:‌ كاهش نرخ تورم نقطه‌ای به ١٤ درصد بیشتر به حرف شبیه است تا واقعیت. وی تاكید كرد كه :‌ "بیش از ٧ میلیون و ٢٠٠ هزار نفر کارگر در این کشور زندگی می کنند که سرنوشت مزدی برای آن‌ها مهم است و می‌خواهند بدانند بانک مرکزی چگونه گوشت، مرغ، شیر، روغن نباتی و سایر اقلام مصرفی خانوارها را ارزان شده می‌داند." در پایان گفت كه كارگران می‌خواهند حقوق آنان متناسب با افزایش قیمت‌ها افزایش یابد.

هشدار به کارگران و کارکنان پروژه‌های میدان گاز پارس جنوبی و منطقه عسلویه
اطلاعیه‌ی شرکت نفت و گاز پارس می‌گوید: "طرح‌های برنامه‌ریزی‌شده‌ی پارس جنوبی با ادامه‌ی شرایط فعلی به بهره‌برداری نمی‌رسد." یک گزارش از یک کارشناس نفت و گاز در ایران هم نشان می‌دهد به دلیل تحریم‌های اقتصادی صنایع نفت و گاز میدان پارس جنوبی از سوی شرکت‌های خارجی و بی‌تدبیری دولت در چهار سال گذشته یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های اقتصادی ایران متوقف مانده و هر سال بین پنجاه تا هفتاد و پنج میلیارد دلار زیان این زمان از دست رفته است.
پارس جنوبی به گفته‌ی کارشناسان بزرگ‌ترین مخزن گازی جهان است. این میدان گازی مشترک با قطر در آب‌های خلیج فارس در دهه‌ی ۱۳۵۰ یا اوایل ۱۹۷۰ کشف شد. قطر در سال ۱۹۹۰، ایران در سال ۲۰۰۱ بهره‌برداری از آن را آغاز کردند.
اما براساس گزارش کارشناسان در چهارسال اخیر، تلاش‌های فعالان اقتصادی بی‌اثر مانده و منطقه‌ی عسلویه و میدان پارس جنوبی که نماد پیشرفته‌ی صنعت نفت ایران به حساب می‌آمد، عملاً به خواب رفته است. و از صد هزار نیروی کار داخلی و خارجی که در بندر عسلویه مشغول به کار بودند، حالا کم‌تر از پنج هزار نفر در آنجا کار می‌کنند.

خسارت و بیكاری كشاورزان
- با توجه به مشكلات بی‌ آبی در اكثر نقاط ایران تعداد زیادی از كشاورزان و باغداران امكان كشت ندارند و در نتیجه تعداد زیادی از كارگران بخش كشاورزی از كار بیكار شده‌اند. در برخی از این مناطق از جمله سیستان و بلوچستان سیاست‌های غلط رژیم سرمایه‌داری ایران در برداشت از آب‌های زیر زمینی، باعث افت سطح آب زیرزمینی، افت كیفیت آب و كاهش آب‌دهی چاه‌ها شده است. بطور مثال در منطقه "كهیر" این سیاست موجب ورشكستگی باغداران و كشاورزان و در نتیجه كاهش اشتغال و بیكاری كارگران بخش كشاورزی شده است.
- اگر چه در روزهای گذشته قیمت خرما دو برابر شده و هم اكنون نزدیك به كیلویی ۲۵۰۰ تومان رسیده است، ولی كشاورزان حتی اگر بتوانند خرمای تولید شده را به قیمت كیلوئی ۵۰۰ تومان بفروشند، شانس آورده‌اند، گرچه هزینه تولید بیشتر از این قیمت می‌باشد. با توجه به تشدید غلظت گرد و غبار در استان‌های جنوبی كشور، اغلب نخلستان‌های شهرهای جنوبی ایران و به ویژه بوشهر در معرض نابودی قرار گرفته‌اند. كشاورزان در این مناطق نیز، عدم سیاست درست دولت را عامل اصلی بحران ذكر می‌كنند. و بر این عقیده هستند كه بازار خرمای امسال فقط برای دلالان خوب است، زیرا دولت نیز حاضر به خرید خرمای كشاورزان نمی‌باشد، در حالی كه خسارت عمده بی‌ آبی و گرد وغبار بر گردن دولت است.

جمع کردن عکس خامنه‌ای از بیلبوردهای شهر تهران
دوستان تهرانی حتما در چند سال گذشته هر گاه از اتوبان کردستان خروجی همت رد شده‌اند عکس بسیار بزرگی را از علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی روی بیلبورد تبلیغاتی دیده اند. چند وقتی است که من توجه کردم هر چند روز یک بار ماموران حکومت مجبور می‌شوند عکس را پایین بیاورند چون یک بنده خدایی رنگ سبز می‌پاشد به کله آقا! خود من سه، چهار بارش را دیده‌ام. امروز هم دیدم که دوباره عکس را برداشته‌اند. گفتم توی وبلاگم بنویسم. این جنبش سبز هیچی اگر نداشت حداقل باعث شد ما قیافه نحس خامنه‌ای را در سطح شهر کم‌تر ببینیم.

توصیه مصباح به هاشمی
در سرمقاله هفته نامه "پرتو سخن"، به هاشمی رفسنجانی توصیه شده است كه یا همانند گیلانی كه در سال ١٣٦٠ نزدیكان خود را به مقامات قضائی تحویل داد عمل كند و یا حداقل همچون خزعلی به طور رسمی از آنان تبری جوید.

استقرار در اینترنت
مزدور سرشناس جمهوری اسلامی، احمدی مقدم طی سخنانی اعلام داشت كه فضای اینترنت خیلی خطرناك است. وی گفت، شایعه در اینترنت به راحتی مطرح و منتشر می‌شود، برای جلوگیری از این‌ كار ابزارهای قدیمی كارآمد نیست، و باید ابزارهای متناسب و جدیدی را داشته باشیم. زیرا یك خبر عادی در یك محل سریعا در سطح بین‌المللی منعكس می‌شود و مدت‌ها افكار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در پایان صحبت‌اش این مزدور سركوبگر گفت:‌ "تنبیه متجاوزان قانون باید هدف اول و آخر پلیس باشد و پیشگیرى جایگزین هر اقدامى شود. پلیس نباید غافلگیر شود. باید اشراف اطلاعاتى داشته باشیم و از غافلگیر شدنمان جلوگیرى کنیم و براى این موضوع باید از روش‌هاى مدرن استفاده کنیم. البته این روش‌هاى مدرن دخالت در زندگى مردم نیست."

دلایل امنیتی یکطرفه شدن خیابان ولیعصر
به گزارش یکی از خوانندگان ایران پرس نیوز، بنابر اطلاعات موثق در مورد طرح یک طرفه شدن خیابان ولیعصر تهران وزارت اطلاعات با استفاده از نقشه پراکندگی تظاهرات در مناطق شمال شهر و در راستای میدان های ولی عصر تا میدان ونک و چهار راه پارک وی که به عنوان نقاط کانونی تظاهرات خیابانی تشخیص داده شده است و با مشورت مهندسین شهری و ترافیک روسی که برای بازدید و ارایه نظر به ایران آمده بودند دستور فوری یک طرفه کردن ولی عصر را برای ایجاد امکان واکنش سریع نیروی امنیتی مستقر در پادگان پشت صدا و سیما به شهرداری و راهنمایی رانندگی داد. این طرح که توسط مقام‌های ارشد کشور تایید شده است زندگی عادی و کسب و کار بسیاری از شاغلین در این منطقه و کسبه را به هم ریخته است و هیچ تاثیرمثبتی در روند ترافیکی منطقه نداشته است.

شیعه بودن "اینشتین"
یكی از آخوندهای تهران اعلام داشت كه انیشتن از سوی بروجردی مسلمان و شیعه شده بود اما به وی اجازه داده نشده بود كه رسما اعلام كند، زیرا احتمال قتل وی را می‌دادند!

زندانی سیاسی آزاد باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی


به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org

Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate

Keine Kommentare: