Mittwoch, 5. August 2009


ویژه نامه خبری شماره ۶۴ سازمان فدائیان (اقلیت) ۱۳ مرداد ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79

کودک ۱۲ ساله در اثر ضربه باتوم در بهشت زهرا جان باخت
پنجشنبه گذشته عليرضا همراه با پدرش براي شركت در چهلم شهداي سركوب اخير به بهشت ندا رفته بودن در هنگام بازگشت لحظه اي دست عليرضا از دست پدرش جدا می شود ، در اين هنگام دست او از زندگي كوتاه می شود عليرضا بر اثر اصابت ضربه ي باتوم كه به سرش خورد دچار خونريزي مغزي شد و جان خود را از دست داد. عليرضا فقط ۱۲ سال سن داشت. خانواده عليرضا بعد از ۴ روز بالاخره ديروز توانستند جنازه او را از پزشك قانوني تحويل بگيرند.

ادامه اعتراضات شبانه در خیابان‌های تهران
دیروز علاوه بر اعتراضات شبانه بر پشت‌بام‌ها، مردم در کوچه‌ها، خیابان‌های فرعی و خیابان‌های اصلی تهران نیز به اعتراض برخاستند.
دیشب در خیابان ولی‌عصر و ونک و هفت تیر، مردم هم‌چنان حضور داشتند و از ساعت ۱۰ شبه شعارهای "الله‌اکبر" و "مرگ بر دیکتاتور" می‌دادند.
در مناطق زیر نیز هم‌چنان از ساعت ده تا ده و نیم شب، صدای شعار به گوش می‌خورد: تهران پارس، آزادی، هفت حوض، صادقیه، ستارخان، گیشا، شریعتی، ونک، مطهری، تجریش، میرداماد، پونک، سیدخندان، شهرک غرب.

تجمع خانواده‌های بازداشت شدگان
روز سه‌شنبه خانواده‌های دستگیرشدگان که تعدادی از عزیزان آن‌ها روز گذشته دستگیر شده‌اند، از صبح امروز، مقابل کلانتری ۱۴۸، آگاهی شاپور، زندان اوین و دادگاه انقلاب تجمع کردند و خواهان ملاقات و آزادی یا خبرگیری از بستگانشان شدند.
افرادی که در اعتراضات دیروز توسط نیروی انتظامی دستگیر شده بودند، در کلانتری‌های مختلف پخش شده‌اند. تعدادی از آن‌ها شب گذشته با خانواده تماس گرفته و خبر بازداشت خود را به خانواده داده بودند. از این رو، امرز تعدادی از خانواده‌ها به کلانتری ۱۴۸ مراجعه کردند که به دادگاه انقلاب حواله شدند. خانواده‌ها با اطلاع از سابقه نیروی انتظامی و آگاهی شاظپور و کلانتری‌ها در شکنجه و ضرب و شتم وحشیانه نیروهای انتظامی، به شدت نگران عزیزان خود هستند.
هم‌چنین در حدود ۹۰ نفر از خانواده‌ها، امروز در بیرون و داخل دادگاه انقلاب جمع شده بودند و منتظر لیست اسامی افرادی بودند که به قید کفالت و وثیقه آزاد می‌شوند. حدود ساعت ۱۰ صبح در اثر شدت گرفتن اعتراضات خانواده‌ها دادگاه انقلاب را به ناچار ليستی دارای ۲۴ اسم را برای گذاشتن کفالت و وثیقه اعلام کرد.
خانواده‌هایی كه مدت طولانی است از عزيز خود خبر ندارند و يا برای مدت زيادی است كه در بازداشت است با خشم به دادگاه انقلاب مراجعه می‌كنند و خواستار ملاقات با حداد هستند و هر چه تلفن داخلي دفتر حداد را می‌گيرند كسی پاسخ نمی‌دهد و اين عدم پاسخگویی باعث خشم خانواده‌ها شده و می‌گويند حداد انقدر ترسو است كه حتا جرأت ندارد با تلفن به ما جواب بدهد كه چه بلایی سر فرزندان‌مان آورده است دو ماه است از فرزندانمان خبر نداريم .
همچنین حدود ۴۰ نفر هم تا ساعت ۱۱ به زندان اوين مراجعه كردند. آن‌ها از عدم پاسخگویی از وضعیت و شرایط عزیزانشان خشمگین بوده وخواستار ملاقات با فرزندان و آزادی فوری آن‌ها شدند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی ضمن ارائه گزارش فوق، فهرستی ۱۹ نفره از بازداشت‌شدگان اخیر انتشار داده است.

از سعید رستمی کارگر افغانی حمایت کنیم
تشکل‌های کارگری، تشکل‌های آزادی‌خواه ، فعالین کارگری و فعالین جنبش‌های اجتماعی ایران و جهان امروز سعید رستمی برای آزاد شدن از زندان به حمایت همه جانبه شما نیاز دارد.
در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ (اول ماه مه ) روز جهانی کارگربیش از ۱۵۰ نفردر پارک لاله تهران به اتهام شرکت درمراسم روز جهانی کارگر دستگیر شدند . طی دو ماه به تناوب ۱۴۸ نفر آزاد شدند. واکنون سعید رستمی ازاهالی کابل که درتهران، زیر پله نوروزخان بعنوان کارگر پخش مواد غذایی کار می‌کرد جزء دستگیرشدگان اول ماه مه است که هنوز در زندان اوین بند هفت سالن ۳ به صورت بلاتکلیف مانده است.
تا به این روز سه نامه از طرف سعید رستمی به دادگاه تحویل داده شده است. همچنین یک نامه به سفارت افغانستان و یک نامه از سفارت افغانستان به وزارت امورخارجه ایران و از آنجا به دادگاه تحویل گردیده است و هر بار قاضی یا بازپرس دادگاه شبعه ۲ امنیت وعده داده است که به زودی آزاد خواهد شد. اما تا به این روز تمامی وعده‌ها کذب از کار در آمده و به هیچ کدام از نامه‌ها ترتیب اثر نداده‌اند.
با توجه به وضعیت فعلی زندان‌ها و دادگاه ها و با توجه به این که سعید رستمی در ایران کسی را ندارد تا آزادی او را پیگیری کند او به صورت فراموش شده در زندان مانده است.
از تمامی تشکل‌ها و فعالین جنبش های اجتماعی به خصوص کارگران ایران و جهان می‌خواهم از هر طریق ممکن برای آزادی سعید رستمی تلاش کنند.
به امید روزی که تمامی زندانیان آزاد شوند. به امید روزی که زندان وجود نداشته باشد و جامعه انسانی برقرار گردد.
با درود های فراوان، محمد اشرفی
۷ مرداد ۱۳۸۸

کهریزک بازگشایی می‌شود
احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد که در محل بازداشتگاه کهریزک یک بازداشتگاه استاندارد ساخته می‌شود که تا یک ماه دیگر آماده بهره‌برداری می‌شود.
این بازداشتگاه یا اردوگاه مرگ که جان بسیاری از آزادی‌خواهان اعتراضات اخیر را گرفت، چنان بدنام بود که خامنه‌ای مجبور شد، دستور تعطیل آن را صادر کند، گو آن که در خبرها آمده بود که به طور غیر رسمی از قبل تعطیل بوده و حتا دو روز قبل از دستور خامنه‌ای، زندانیان را به مکان‌های دیگری منتقل کرده بودند.
اما رژیم جمهوری اسلامی چنان وقیح است که مدعی ظرف یک ماه یک "بازداشتگاه" استاندارد در آن می‌سازد و آن را مجددا بازگشایی می‌کند. گر چه بازداشتگاه‌ها و زندان‌های "استاندارد" رژیم نیز هیچ گاه چیزی جز کشتارگاه آزادیخواهان و معترضان نبوده است.

هنوز بیش از سی دانشجو در زندان هستند
برخلاف گفته‌های سران رژیم، مبنی بر این که هیچ دانشجویی در بازداشت نیست، خبرنامه امیرکبیر فهرستی از اسامی برخی از دانشجویانی را که هنوز در زندان هستند، منتشر ساخته است.
دستگیری رئیس پالایشگاه تهران به اتهام "احتمال اعتصاب"!
گفته می‌شود، رئیس پالایشگاه تهران به دلیل احتمال اعتصاب در پالایشگاه بازداشت شده است.

تکلیف کودکان زندانی را روشن کنید
انجمن دفاع از حقوق کودک طی نامه‌ای به شاهرودی وجود "نوجوانان" در میان دستگیرشدگان را یادآوری شد و خواهان تعیین تکلیف آنان "مطابق با آیین‌نامه دادرسی اطفال" شد.

اعدام ۵ نفر در روزهای اخیر
دوشنبه ۱۲ مرداد خبرگزاری ایسنا، خبر اعدام سه مرد در زندان همدان را منتشر کرد. این سه نفر گویا متهم به تجاوز و ناموس بوده‌اند، اما از آن جایی که مشخصات و هویت این افراد ذکر نشده است، نمی‌توان در مورد این افراد و اتهامات وارده تحقیق کرد.
روز یکشنبه نیز روزنامه کیهان خبر اعدام دو نفر در زندان اصفهان را منتشر کرد، اما بدون ذکر تاریخ.
اما آن چه مسلم است پس از آغاز اعتراضات مردم، آمار اعدام‌ها به ویژه در زندان‌ها، افزایش یافته است.

سه آمریکایی دستگیر شده هنوز اعتراف نکرده‌اند!
چند روز پیش، سه کوهنورد آمریکایی که بر اثر گم کردن راه خود در کوهستان، از مرزهای کردستان وارد ایران شده بودند، در مرز ملخ‌خور شهرستان مریوان دستگیر شده‌اند. دو نفر از این کوهنوردان مرد، و یک نفر زن هستند. این افراد گویا ویزای سوریه و عراق را داشتند.
ایرج حسن‌زاده، معاون سیاسی – امنیت استاندار کردستان به فارس گفته است: آن‌ها در حال حاضر تحت‌الحفظ هستند و هیچ گونه اعترافی از آن‌ها گرفته نشده است.
هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که تاکنون از کانال‌های رسمی در جریان بازداشت این افراد رار نگرفته است و خواسته است هر چه سریع‌تر این سه توریست آمریکایی آزاد شوند.

ابلاغ حکم دادگاه دانشجویان دانشگاه زنجان
خبرگزاری هرانا : حکم دادگاه بدوی دانشجویان دانشگاه زنجان، ۴ ماه پس از پایان دادرسی به متهمان ابلاغ شد. بر اساس این حکم بهرام واحدی، سورنا هاشمی، آرش رایجی، پیام شکیبا و محمد حسن جنیدی هر کدام به تشویش اذهان عمومی و تحریک به تجمع غیر قانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور به یک سال زندان محکوم شدند.
علیرضا فیروزی دیگر دانشجوی دانشگاه زنجان نیز به اتهام تشویش اذهان عمومی ،تحریک به تجمع غیر قانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور و همینطور اقدام علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به یک سال و چهار ماه زندان محکوم شده است.
دانشجویان فوق پس از تلاش برای ممانعت از اقدام غیراخلاقی معاون دانشگاه زنجان در خصوص یکی از دانشجویان دختر به اتهامات مورد اشاره متهم شدند و در این رابطه بهرام واحدی، سورنا هاشمی هر کدام بیش از یک ماه و آرش رایجی و پیام شکیبا بیش از ۲ ماه و حسن جنیدی بیش از ۳ ماه در تابستان سال گذشته بازداشت بودند و همین طور علیرضا فیروزی بعد از اولین جلسه دادگاه، با اعلام اتهامات جدید به وی در رابطه با وبلاگ شخصی او، ۱۵ روز را در سال جاری در زندان زنجان سپری کرده است.

مهندس هاشم خواستار به شش سال حبس محكوم شد
هاشم خواستار، عضو كانون صنفي معلمان در مشهد، به شش سال حبس محكوم شد.
خواستار در سال ۸۵ نیز به جرم فعاليت‌های صنفي بازداشت و سپس بازنشسته اجباری شده بود. او در روز ۲۵ خرداد درحالي كه روی یک صندلي در پارك ملت شهر مشهد در حال استراحت بود بازداشت شد و پس از ۴۵ روز بازداشت در كوي پليس، اداره اطلاعات و زندان مركزی شهر مشهد، بدون آن كه امكان انتخاب وكيل داشته باشد و يا آن كه محتوي پرونده در اختيار وی قرار گيرد به دادگاه انقلاب مشهد منتقل شد و قاضي سلطاني در يك دادگاه فرمايشي و صوري وي را به شش سال حبس محكوم كرد. و سپس وي را با قرار ۳۵ میلوني آزاد كرد.
بنا به اين گزارش اين معلم مشهدی كه به اتهام اقدام عليه امنيت ملي از طريق استراحت در پارك بازداشت شده بود، در يك دادگاه قرون وسطایی به اتهام دفاع از برابری ديه زن و مرد، برگزاري مراسم محدود بزرگداشت مصدق در منزل مسكوني خودش، دعوت از آقای طاهر احمدزاده اولین استاندار خراسان پس از انقلاب و سخنرانی وی در منزلش، فعاليت‌های صنفي در كانون صنفي معلمان و ارتباط با فعالين دانشجويي شهر مشهد محكوم به شش سال حبس شد.

تأیید حکم روناک صفارزاده
دادگاه تجدید نظر، حکم روناک صفارزاده از فعالان جنبش زنان در سنندج را تأیید کرد. او به اتهام ارتباط با جریان‌های غیر قانونی به شش سال و نیم محکوم شده بود.

مدیر عامل سابق ایسنا دستگیر شد
حسن‌زاده مدیر عامل سابق خبرگزاری دانشجویان که در جریان انتخابات مدیر سایت "قلم‌نیوز" بود، دستگیر شد.
این دستگیری در محل خبرگزاری ایسنا انجام شده و کامپیوتر وی نیز توقیف شده است.
فشار شدید بازجویی بر عبدالله مومنی
فاطمه ادینه وند همسر عبدالله مومنی، سخنگوی دانش‌آموختگان، با اعلام این خبر گفت:همسرم عصر امروز با منزل تماس تلفنی گرفت و صدای او به قدری ضعیف و بریده بود که در کلام اول او را نشناختم. او در جملات کوتاه و بریده بریده خود تصریح کرد که در زندان انفرادی و زیر فشار شدید بازجویی است.
فاطمه ادینه وند با ابراز نگرانی شدید نسبت به سلامت همسرش گفت: این اولین بار نیست که عبدالله مومنی بازداشت و زندان انفرادی را تجربه می کند اما لحن صدای او نحوه صحبت‌هایش نشان می داد که شدیدا تحت فشار قرار دارد.

احتمال تحویل مجاهدین بازداشت شده در عراق به رژیم
به گفته مقامات عراقی، ۳۶ تن از اعضای مجاهدین در حمله نیروهای عراقی به پایگاه اشرف دستگیر شده‌اند. استاندار استان دیاله اعلام کرده است که عده‌ای آزاد شده و تعدادی به اتهام "ایجاد خشونت" محاکمه خواهند شد. وی در مورد امکان استرداد آن‌ها به ایران، گفت که با آنان مطابق قوانین عراق رفتار خواهد شد. اما مجاهدین نسبت به سرنوشت آنان ابراز نگرانی کرده‌ و احتمال داده‌اند که این افراد به رژیم ایران تحویل داده خواهند شد.

آزادی چند زندانی
محمد احسانی، مستندساز و فیلم‌بردار که ۱۳ ماه پیش به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر و به ۲ سال حبس محکوم شده بود، آزاد شد. مسعو کردپور، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر نیز که در ۱۷ مرداد سال گذشته دستگیر شده بود، آزاد شد. کردپور معلم و عضو انجمن محیط زیست بوکن نیز بود. نیما نحوی نیز با تأمین وثیقه ۳۰ میلیون تومانی پس از ۳۳ روز از زندان آزاد شد.

با من به تماشا بیایید: همه مادران من / روایت روز دوشنبه
گزارش زیر در سایت تغییر برای برابری درج شده است:
حوالي پارك ساعي ماموران جواني را دنبال كرده او را بي رحمانه و خشن به زير ضربات باتوم ومشت و لگد می‌گيرند تی‌شرت او پاره پاره شده و از تنش به كف خيابان می افتد بالا تنه كبودش مورد اصابت قرار می‌گيرد جمعيت فرياد می‌زند نزنيد ولش كنيد . چند زن خود را به خيابان و زير و دست وپاي مامورين می‌اندازند زني میانسال كه دهان بندي سبز بر صورت دارد دست در گردن پسر انداخته و سعي در كشاندن او به پياده‌رو و رها کردن او از دست گاردی‌ها دارد . يكي از ماموران درشت هيكل چنگ بر گردن زن انداخته او را بلند كرده و به داخل جوی آب پرت می‌كند. زن جوان ديگری مضطرب و گريان و با فريادهای جگرخراش به كمك او شتافته و خود را به سر و گردن مامور معترض آويزان می‌كند. زنان و مردان ديگر به هم می‌گويند برويم كمك مادرش نگذاريم پسر را ببرند. در همین حين جوان برهنه را مامورين به سمت شمال خيابان می‌كشانند و او را به ترك يكي از موتورسيكلت‌ها سوار می‌كنند و دستانش را از پشت دست‌بند پلاستيكي می‌زنند. بلافاصله ماموری لباس شخصي به پشت موتور می‌پرد و پشت پسر می‌نشيند كه مانع رهايي‌اش از سوي زنان شود موتورسيكلت به سمت شمال خيابان حركت می كند. زنان و چند مرد فرمانده نيروها را در پياده‌رو محاصره می‌كنند بين او و نيروهايش جدايي می‌افتد بقيه نيروها حركتشان را كند می‌كنند كه فرمانده‌شان به آن‌ها ملحق شود چندين زن كه از سمت شمال به جنوب می‌آيند و از دور نظاره‌گر فريادهای خشم آگين زنان‌اند به همراه مادر پسر و چند زن ديگر به وسط خيابان دويده و راه حركت را بر موتورسيكلت‌ها می‌بندند. چهره وحشت‌زده جوان برهنه بر روی موتورسيلكت كه نگاهش غمگين و هراسان به سمت جمعيت حاضر در پياده روي شرقي است رقت‌انگيز و متاثركننده است زنی میانسال مردم را تشويق می كند بجنبيد آزادش كنيد و الا فردا بايد جسدش را از سردخانه تحويل بگيريم !
زنان و مردي میان سال خطاب به فرمانده شان می گويد بايد آزادش كنيد بايد آزادش كنيد. نمی‌گذاريم او را ببريد مگر چه كرده؟ در پياده رو راه‌پيمایی كرده به چه حقی می‌زنيدش ؟ با فشارهای همه سويه و متحد مردم و جمع شدن عده‌ای بيشتری از زنان و جيغ و فريادهای آنان فرمانده سست می‌شود حتا زنی كه مصر است به هر قيمتی مانع بازداشت جوان بی‌گناه شود پاهای فرمانده را گرفته و خودش زانو بر زمین زده و جيغ می‌کشد كه محال است بذارم از اين جا بری . بايد آزادش كنی.
اين صحنه مقاومت شكوه‌مند و انسانی و همدردی بی‌نظير انسان‌ها نسبت به هم اشك شوق در چشم برخی نشاند بالاخره جوان آزاد شد و دستش در دستان زنان، مادران به پياده‌رو آورده شد
جمعيت يك صدا دست زدند و هورا كشيدند چند زن به سمت مادرش رفته و او را غرق بوسه كردند او خيس عرق و خسته از پيكاری نيم ساعته آرام بر سكوی ديواره پارك ساعي نشست و وقتي تعريف و تمجيد تشويق‌آمیز مردم را كه دورش جمع شده و از فداكاری مادرانه‌اش می‌گويند، فروتنانه می‌گويد: من مادرش نيستم!

خبری که از سایت ایلنا حذف شد
خبرگزاری ایلنا پس از درج خبر حضور مرتضوی در جمع گروهی از نمایندگان مجلس ارتجاع و اظهارات امیدوار رضایی، برادر رضایی، در مورد شکستگی جمجمه محسن روح‌الامینی را از سایت خود حذف کرد.
خبر چنین بود که از یکی از نمایندگان ارتجاع در مورد پرونده پزشکی محسن روح‌الامینی سؤال می‌شود و او می‌گوید امیدوار رضایی، پزشک عضو کمیته ویژه مجلس، در بررسی پرونده‌ها گفته است که جمجمه‌ی روح‌الامینی شکسته بوده است. وقتی از او پرسیده می‌شود که بر اثر شکستگی جمجمه دادستان تهران، قبلاً علت مرگ را مننژیت اعلام کرده بود، می‌گوید: بنده در جزئیات این مسایل قرار ندارم و بیش از این نمی‌توانم توضیح دهم.
البته این نماینده ارتجاع، حتا اگر اخبار رسانه‌ها را خوانده باشد، مسلماً بیش‌تر از این "جزئیات این مسایل" را می‌داند، اما گویا فورا فهمیده است که دسته گل به آب داده و خود را به آن راه زده است.

تجمع کارگران کارخانه نساجی سیمین اصفهان
کارگران کارخانه نساجی سیمین اصفهان، واقع در شهرک صنعتی علویجه اصفهان، ضمن تجمع در مقابل استانداری اصفهان، خواهان دریافت ۶ ماه حقوق معوقه خود شدند.
کارگران تجمع کننده معتقدند شرکت نساجی سیمین اصفهان برای پرداخت حقوق کارگران خود از استانداری اصفهان ۳ میلیارد تومان وام دریافت کرده است، ولی این پول را صرف این کار نکرده است.
یکی از کارگران می‌گوید: در حال حاضر کارخانه سیمین اصفهان نیمه تعطیل است و حدود ۴۰ درصد کارگران در این کارخانه سر کار هستند و ۶۰ درصد دیگر کارگران مدتی است که بیکار شده‌اند. در ضمن کارگرانی که سر کار می‌روند نیز حقوقی دریافت نمی‌کنند.
تجمع کنندگان می‌گویند در ماه‌های گذشته تجمعاتی را در دفتر این شرکت در اصفهان و نجف‌آباد برگزار کرده‌اند که بی‌ثمر بوده است.
کارگران این کارخانه معتقدند مدیران این کارخانه از توانایی‌های لازم برای مدیریت یک کارخانه نساجی برخوردار نبوده و درکی از این صنعت ندارند و وام‌هایی که از ارگان‌های دولتی برای پرداخت حقوق کارگران دریافت می‌کنند، صرف کارها و فعالیت‌های اقتصادی دیگر می‌کنند.

حمایت برندگان نوبل از معترضان ایرانی
۴۵ نفر از برندگان جایزه نوبل با انتشار نامه‌ای سرگشاده، نقض حقوق بشر پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران را محکوم و از معترضان حمایت کردند.
امضاکنندگان این نامه در عین حال حمایت خود از شیرین عبادی، برنده ایرانی جایزه صلح نوبل و فعال حقوق بشر را نیز اعلام کردند. این نامه روز گذشته دوشنبه (سوم اوت) در صفحه هفتم روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز منتشر شد.
الی ویزل و دزدموند توتو(برندگان نوبل صلح)، ووله شویینکا (برنده نوبل ادبیات)، جان متر(برنده نوبل فیزیک)،‌ جان فن (برنده نوبل شیمی)، استنلی کوئن (برنده نوبل پزشکی) و اریک مسکین (برنده نوبل اقتصاد) تعدادی از امضاکنندگان این نامه‌ هستند.
نویسندگان این نامه از روش‌های "خشن" برای سلب حق آزادی بیان معترضان ابراز انزجار کرده‌اند.

۳۰۰ هنرمند جهان خواستار آزادی مازیار بهاری شدند
بیش از ۳۰۰ نویسنده، فیلمساز و روزنامه‌نگار جهان در بیانیه‌ای خواهان آزادی مازیار بهاری، خبرنگار مجله نیوزویک و مستندساز ایرانی شدند. در این بیانیه آمده است که او بدون برخورداری از حق داشتن وکیل و ملاقات با خانواده و بدون اثبات جرمی در زندان به سر می‌برد.
انجمن هاي ادبي شناخته شده چون انجمن هاي "«پن" امريکا و کانادا و نام‌های ادبی برجسته چون اورهان پاموک نويسنده اهل ترکيه، نادين گورديمر نويسنده آفريقاي جنوبي، مارتين ايمس نويسنده سرشناس انگليسي، پل استر نويسنده امريکايي و نوام چامسکي نظريه پرداز مشهور از جمله امضا کنندگان اين بيانيه هستند. از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران سرشناس جهان نيز توماس فريدمن، کريستين امانپور و مارين پرل اين بيانيه را امضا کرده‌اند.

اعتراف خامنه‌ای به شباهت بین اعتراضات اخیر و اعتراضات پیش از انقلاب در سی سال پیش
خامنه‌ای در مراسم تنفیذ احمدی‌نژاد، گفت: دشمنان در این خیال نباشند که با تقليد مغلوط از حضور عظيم مردم در انقلاب پرشكوه ۱۳۵۷ و در يك كاريكاتور از آن حركت عظيم، می توانند به نظام اسلامی ضربه بزند چرا كه اين نظام مقتدر و ريشه دار با اين كارها شكست نخواهد خورد.
اما بد نیست که خامنه‌ای به سرنوشت رژیم دیکتاتوری شاه و سرنوشت آتی خود بیاندیشد.

شوهای منحوس "اعتراف‌گیری" و جناح رقیب
پس از انتخابات و بروز اعتراضات، هزاران نفر دستگیر شدند. در بین این دستگیرشدگان چهره‌های اصلاح‌طلب نیز مشاهده می‌شوند.
سران جنایتکار رژیم در مورد این دو گروه دستگیرشدگان به دو رویکرد روی آورده‌اند. جوانان و مردم را زیر ضرب و شتم گرفته و شکنجه می‌کنند و می‌کشند، اما در مقابل چهره‌های دستگیر شده جناح مقابل، سیاست دیگری را پیش می‌برد. این سیاست، همان حربه دیرینه جمهوری اسلامی، یعنی "اعتراف‌گیری" برای ایجاد ارعاب است.
جناح رقیب نیز برای بی اثر کردن این حربه تمام تلاش خود را به کار گرفته است، از به میان کشاندن پای "ملاهای فرسوده و پوسیده" مذهبی گرفته تا صدور انواع و اقسام بیانیه‌های فردی و جمعی و سازمانی.
ما همواره اعتراف‌گیری تحت فشار و شکنجه را محکوم کرده و می‌کنیم و اعتباری برای این گونه "مدارک جرم" قائل نبوده و نیستیم. اما بد نیست اصلاح‌طلبانی که اکنون نوبت سلاخی به خود آن رسیده و داد و فغانشان بالا رفته است، موضع خود را نسبت به "اعترافات" دهه شصت نیز روشن کند. زمانی که نه تنها در برابر "اعترافات تلویزیونی" سکوت می‌کردند، بلکه برخی عواملش، طراح، آمر و مجری "اعتراف‌گیری" بودند و به استناد "این مدارک جرم" اعدام‌های دسته‌جمعی مخالفان و گروه‌های چپ را توجیه می‌کردند.
اگر برخی از جوانان از آن دوره چیزی نمی‌دانند یا آن "شوهای" تلویزیونی را به چشم خود ندیده‌اند، بد نیست نوشته زیر را که در سایت‌های خود اصلاح‌طلبان درج شده و نشانگر عمق و گستره استفاده از این سلاح کثیف علیه مخالفان در آن دوره است، را دوباره بخوانند.

مهدی بازرگان:
"... تا دو روز دیگر عمر نخستین مجلس شورای اسلامی که این‌جانب عضو آن بودم و از مزایای این عضویّت، از جمله مصونیّت پارلمانی برخوردار بودم به پایان می‌رسد. از پس‌فردا من نیز مانند بقیّه موکّلینم قابل تعقیب و بازداشت و تأدیب هستم. به همین دلیل نیز با استفاده از فرصتی که رئیس مجلس در اختیار بنده گذاشته‌اند می‌خواهم به اطّلاع برسانم که اگر در روزهای بعد شاهد گردیدید که بنده را بازداشت کردند و بعد با تبلیغات و سر و صدا اعلام نمودند که بنده جهت بعضی توضیحات و روشن نمودن حقایق در تلویزیون ظاهر خواهم شد و در صورتی که دیدید آن شخص حرف‌هایی غیر از سخنان دیروز و امروز می‌زند و مثل طوطی مطالبی را تکرار می‌کند، بدانید و آگاه باشید که آن فرد مهدی بازرگان نیست."
۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۳، از روزنامه جمهوری اسلامی



زندانی سیاسی آزاد باید گردد
نه سازش، نه تسلیم، نبرد تا پیروزی
مرگ بر جمهوری اسلامی
به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید
Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org



Keine Kommentare: