Freitag, 28. August 2009


ویژه نامه خبری شماره ۸۸ سازمان فدائیان (اقلیت) ۶ شهریور ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
ماموران امنیتی رژیم سرکوبگر خاوران را محاصره کردند
به گزارش کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید)، سرکوبگران جمهوری اسلامی در روز جمعه، ۶ شهریور مانع از برگزاری مراسم یادبود زندانیان قتل‌عام شده در دهه‌ی شصت شدند. خانواده‌های زندانیان در چند هفته‌ی اخیر به شدت تحت فشار سازمان اطلاعات برای عدم برگزاری مراسم و نرفتن به گلزار خاوران، محل دفن دسته‌جمعی زندانیان بودند. امروز ماموران امنیتی خاوران را به محاصره درآورده و به هیچ کس اجازه‌ی رفت و آمد نداد. در این رابطه گزارشی نیز در این سایت آمده است که مشروح آن چنین است:
طبق برنامه اعلام شده امروز به خاوران رفتیم. جمعیت زیادی نیامده بود. نیروهای انتظامی و امنیتی سراسر جاده خاوران را به اشغال خود در آورده بودند و اجازه عبور به طرف گلزار را نمی دادند. هرکس اصرار و اعتراض می‌کرد، او را می‌گرفتند و بعد از گرفتن کارت شناسائی‌اش وی را رها می‌کردند. از تجمع خانواده‌ها به شدت جلوگیری می‌کردند. خانواده‌ها در فاصله‌ای دورتر در به صورت جمع‌های پراکنده در اطراف خودروهای خود دورهم جمع شده بودند. موتورسوارها گاه گاهی به خانواده‌ها هجوم می‌آوردند و سعی می‌کردند با اذیت و آزار آن‌ها را پراکنده و از محل دور کنند. خیلی از خانواده‌ها نیامده بودند. یکی از مادران می‌گفت جمعی از مادران، همسران و خواهران جان باخته‌گان را در یکی دو هفته اخیر به اطلاعات احضار کرده‌اند و بعد از بازجوئی از آن‌ها، تهدید شان کردند که سالگرد برگزار نکنند و به خاوران نروند. به تعدادی هم تلفن ردند و تهدید کرده‌اند، اگر در مراسم سالگرد در خاوران حضور یابند و یا مراسم برگزار کنند، آن‌ها مسئول هراتفاقی خواهند بود که در خاوران رخ دهد. شنیدم که با افراد سرشناسی نظیر ناصر زرفشان تماس گرفته‌اند و آن‌ها را هم از رفتن به خاوران منع کرده‌اند. من و اعضای چند خانواده گل‌هائی را که با خود آورده بودیم، بعد از آنکه از رفتن به خاوران ناامید شدیم، در کنار جاده روی هم قرار دادیم. گروهی بعد از ما در آنجا ماندند که شاید بعد از آنکه ماموران رفتند، بتوانند به خاوران بروند. در ضمن، درب اصلی خاوران هنوز قفل است و کسی اجازه ندارد در روزهای عادی هم از این درب به گلزار وارد شود. هفته گذشته چند تن از خانواده‌ها به خاوران رفته بودند و بر سرمزار عزیزان‌شان گل گذاشته بودند. برای ورود به خاوران باید از درب بالا، از طریق گورستان بهائیان به آن وارد شد. گقته می‌شود تمام درختانی که در خاوران کاشته بودند خشک شده است.

دستگیری منصوره بهکیش
پس از گزارش فوق، سایت کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید)، خبر دیگری را به شرح زیر منتشر کرد: امروز، جمعه ۶ شهریور، به مناسبت سالگرد کشتار زندانیان سیاسی قرار بود که مراسمی در گلزار خاوران برگزار شود. اما ماموران امنیتی از برگزاری این مراسم جلوگیری به عمل آوردند. خانواده‌های جان باختگان سیاسی تصمیم گرفتند که به گورستان بهشت زهرا رفته و مراسم بزرگداشت خود را در قطعه ۳۳ بهشت زهرا در همبستگی با خانواده‌های جان‌باختگان مبارزات اخیر برگزار کنند که با برخورد شدید ماموران انتظامی و امنیتی مواجه شدند و منصوره بهکیش را در ساعت ۱۰ صبح دستگیر کردند.

دفن مخفیانه جان‌باختگان اعتراضات اخیر در بهشت زهرا
رژیم بی‌شرمانه می‌کوشد جان‌باختگان دفن‌شده در بهشت زهرا را معتادان و کارتن‌خواب‌های بی نام و نشان جا بزند. چندی پیش در سایت نوروز خبری درج شد، مبنی بر وجود گورهای بی نام و نشان در بهشت‌زهرا. بلافاصله احتمال داده شد که این گورها متعلق به جان‌باختگان اعتراضات اخیر هستند که رژیم از ترس رسوایی بیش‌تر آن‌ها را مخفیانه دفن کرده است. مسئولین و سران رژیم، طبق معمول، فوری شروع کردند به انکار خبر تا آن که این سایت، عکس‌های خود از این گورهای بی نام و نشان را منتشر کرد. وقتی دیدند کار از کار گذشته است، سناریوی بعدی و همیشگی رسید. در این مرحله اعلام شد که این افراد، معتادان و کارتن‌خواب‌های ناشناس هستند و حتا منکر "دفن شبانه" شد. در حالی که در خبرهای قبلی صحبتی از "دفن شبانه" در میان نبود! تاکنون در خبرها صحبت از قطعه ۳۰۲ بهشت زهرا بود، اما سایت نوروز در گزارشی که منتشر کرده است، عکس‌هایی نیز از چندین گور بی نام و نشان درج کرده و می‌گوید قطعه دیگری به جز ۳۰۲ می‌باشد.
از سویی دیگر خانواده‌هایی که برخی هفته‌ها و روزهاست که به دنبال اطلاع‌ عزیزانشان می‌گردند، با شنیدن این خبر، نگران شده‌اند، اما رژیم حتا حاضر نیست این خانواده‌ها را از سرگردانی درآورد.
به این ترتیب، پس از خاوران، گورستان بی نام و نشان دیگری در تهران به وجود آمده است و معلوم نیست رژیم چند گورستان این چنینی در تهران و سراسر ایران برپا کرده است.

خاکسپاری یکی از جانباختگان دانشجو در استان کرمانشاه
به گزارش دیده‌بان حقوق بشر کردستان، ظهر روز پنج شنبه پیكر محمدجواد پرنداخ یكی دیگر از كشته‌شدگان وقایع اخیر در شهر گیلان غرب استان كرمانشاه تشیع و به خاك سپرده شد. این دانشجوی كُرد كه در مقطع كارشناسی ارشد رشته‌ی پتروشیمی در دانشگاه اصفهان مشغول به تحصیل بود در جریان وقایع پس از اعلام نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جان خود را از دست داده است. بنا بر اخبار تائید نشده نامبرده در یكی از تجمعات اعتراضی در شهر اصفهان از سوی نیروهای ‌امنیتی دستگیر و پس از مدتی جنازه وی در پزشكی قانونی ‌اصفهان مورد شناسایی خانواده قرار گرفته است. گفته می‌‌شود همزمان با تشیع پیكر و مراسم تدفین این دانشجوی شهید در گیلان غرب مردم اقدام به سر دادن شعارهای‌ اعتراضی نموده و در حال حاضر فضای این شهر به شدت امنیتی می‌باشد. خانواده پرنداخ نیز از سوی نهادهای‌ امنیتی برای برگزاری مراسم ختم و اطلاع رسانی در این مورد تحت فشار قرار دارد، و از آنان خواسته شده دلیل مرگ فرزندشان را سانحه‌ی رانندگی عنوان كنند.

ادامه‌ی اعتصاب و تحصن کارگران واگن‌سازی پارس اراک
کارگران کارخانه واگن‌سازی اراک که چهار ماه است دستمزدی دریافت نکرده‌اند، در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مطالبات خود، از روز سه‌شنبه سوم شهریور در مقابل کارخانه تحصن کرده‌اند. تاکنون بسیاری از کارگران قراردادی این واحد صنعتی اخراج شده‌اند. این واحد نیز در نظام سرمایه‌داری جمهوری اسلامی در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته که این امر منجر به از دست دادن امنیت شغلی و وخامت وضعیت اقتصادی آنان شده است. کارگران قصد دارند تا احقاق حقوق و مطالبات خود به اعتصاب ادامه دهند.

احضار و دادگاهی چند تن از فعالین کارگری سنندج و کامیاران
بر اساس گزارش رسیده، شاهو حسین پناهی که در رابطه با برگزاری مراسم روز جهانی کارگر سال ۸۸ سنندج به دادگاه احضار شده بود، برای بار سوم دادگاهی شد.
لازم به ذکر است که روز سه‌شنبه سوم شهریور ۸۸ نامبرده به دادگاه سنندج احضار و مورد بازجویی قرار گرفت. پرونده شاهو حسین پناهی همچنان در دادگاه باز می باشد.
از طرفی دیگر روز پنج‌شنبه ۵ شهریور ۸۸ چهار تن از اعضای کمیته هماهنگی با نام‌های افشین ندیمی، کاوه گل محمدی، شعیب صابری و آزاد منیری‌نیا پس از دو روز بازجویی و فشار جسمی و روانی در اداره اطلاعات، به زندان مرکزی شهر سنندج منتقل شدند.
شایان ذکر است که مهرداد صبوری عضوکمیته هماهنگی و رضا گل محمدی و فاروق منیری‌نیا آزاد شده‌اند اما باید روز شنبه، مجددا به دادگاه شهرستان کامیاران مراجعه نمایند.
ما اعضای کمیته هماهنگی احضار، بازداشت و دادگاهی فعالین کارگری را شدیدا محکوم کرده و خواستار پایان یافتن این نوع فشارها هستیم.

جان باختن دو کارگر سد "گاوشان سنندج"
روز چهارشنبه چهارم شهریور ماه ۸۸، بر اثر واژگون شدن ماشین حامل کارگران سد "گاوشان سنندج" در جاده تونل دولاب دو تن از کارگران با نام‌های خالد کرمی اهل روستای طائینه و ناصر قادری اهل روستای هواس آباد به شدت زخمی شدند.
بعد از سانحه تصادف، نامبردگان به بیمارستان سنندج انتقال داده شدند اما متاسفانه بر اثر شدت جراحات وارده هر دو نفر جان خود را از دست دادند.
بعد ازظهر روز چهارشنبه، جنازه این دو کارگر در میان جمعی بیش از هزار نفر از اهالی سنندج، کامیاران، دولاب و روستاهای اطراف با غم و اندوه به خاک سپرده شدند.
لازم به ذکر است که ناصر قادری بیش از ۱۰ سال در سد گاوشان، سد سیاه زاغ و سد دولاب مشغول به کار بوده و یکی از فعالین کارگری بود که در اعتراضات سد گاوشان و سیاه زاغ نقش فعالی داشت.
ما اعضای "کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری" جانباختن این عزیزان را به خانواده‌ی آنان و تمامی کارگران تسلیت گفته و معتقدیم که جان باختن این دوستان تنها بر اثر سود پرستی حریصانه صاحبان سرمایه می‌باشد که بدون رعایت مسائل امنیتی محل کار باعث چنین حوادث دلخراشی می‌شوند.

حادثه کارگری
رزگار عبدی کارگر سیم بان در تاریخ اول شهریور ماه ۸۸ دچار حادثه شد. نامبرده در حین کار در شهر مریوان دچار برق گرفتگی گردیده و از تیر برق ۱۲ متری سقوط کرده است. او جهت مداوا به بیمارستان سنندج منتقل شده است.

اعتصاب غذای هنگامه شهیدی، زن خبرنگار در زندان
هنگامه شهیدی، روزنامه نگاری که بیش از ۵٠ روز در بند ۲٠۹ زندان اوین زندانی است در اعتراض به رفتار جلادان اوین، دست به اعتصاب غذا زده است.
این روزنامه‌نگار که سابقه همکاری با بسیاری از روزنامه‌های اصلاح‌طلب را دارد از ۳ روز پیش و بعد از ۵٠ روز از سلول انفرادی به سلولی دو نفره دربند ۲٠۹ زندان اوین منتقل شده، روز شنبه در تماسی با خانواده‌اش خبر انتقالش به سلولی دو نفره را داده است. به گفته خانواده شهیدی، صدای هنگامه در تماس های تلفنی بسیار خسته و بیمار بود که این نشان از فشا‌رهای زیادی است که به این روزنامه‌نگار وارد می شود.
از سوی دیگر یک منبع آگاه گفت که هنگامه شهیدی به شدت تحت فشار است تا به دروغ به روابط غیراخلاقی اعتراف کند و چون حاضر به چنین اعترافی نشده مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. به گفته این منبع آگاه، هنگامه شهیدی در اعتراض به این برخورد‌ها، رفتار بازجوها و نوع سوالات آنها دست به اعتصاب غذا زده است. خانواده او به شدت نگران وضع روحی و جسمی فرزندشان هستند که دچار بیماری قلبی و افت فشار خون است، پیش از این اخباری منتشر شده بود مبنی بر اینکه شهیدی را تا پای چوبه دار برده‌اند.
هنگامه را بارها تهدید به اعدام کرده‌اند و تحت فشار روحی و روانی شدیدی است. از سوی دیگر تاکنون دادگاه، وکالتنامه وکیل هنگامه را نپذیرفته و وکیل هنگامه نیز از وضعیت او و پرونده اش هیچ خبری ندارد.
این منبع آگاه افزود: با وجود انتقال هنگامه به سلولی دو نفره بازجویی او هنوز تمام نشده است. هنگامه شهیدی بعد از انتخابات ۲۲ خرداد به همراه شمار زیادی از چهره‌های سیاسی و روزنامه‌نگاران بازداشت شده و تاکنون فقط یک بار با خانواده خود ملاقات کرده است.

کارگران فصلی شهرداری منطقه ۳ سنندج در آستانه بیکار شدن
بنا بر تصمیم شهرداری منطقه ۳ سنندج، جهت واگذاری اداره پارک‌ها ی ملت، جهاد، دیدگاه، صبا، شادی، استاندارد و دانشجو به بخش خصوصی، ۶۵ کارگر شاغل در این پارک‌ها که شش ماه در سال مشغول به کار و دارای مزایای بیمه هستند در آستانه اخراج و بیکار شدن قرار دارند.
در پی واگذار شدن اداره این پارک‌ها به بخش خصوصی، احتمال می‌رود که کارگران جدید و با دستمزد پائین‌تر و بدون مزایای بیمه و بیکاری به کار گرفته شوند.

اقدامات رژیم برای موج جدید سرکوب در دانشگاه‌ها
وزارت اطلاعات نام نزدیک به ۵٠ نفر از فعالین سیاسی دانشگاه تهران را به کمیته ی انضباطی اعلام کرده است و گویا قرار است که تمام این فعالین احکام سنگینی دریافت کنند.
قرار است که این اسامی در ۲۸ شهریور اعلام شود. اسامی در برهه‌ای اعلام خواهند شد که دانشگاه تهران رسما تعطیل است، یعنی از ۲۸ شهریور تا ۴ مهر. طبق شنیده‌ها در میان احکام، اخراج هم دیده می شود. به گزارش آژانس ایران خبر، گفته می‌شود تقریبا تمامی دانشجویان فعال با سابقه در دانشگاه تهران در این لیست وجود دارند.

کوی دانشگاه و خوابگاه‌های دانشگاه شیراز در محاصره‌ی نیروهای امنیتی
رژیم جمهوری اسلامی که ادامه‌ی قیام توسط دانشجویان هراس مرگ دارد، نیروهای خود را در کوی و خوابگاه‌های دانشجویان دانشگاه شیراز مستقر کرده است. در این رابطه گزارشی از آژانس ایران خبر منتشر شده است، که مشروح آن چنین است:
در دانشگاه شیراز از صبح بسیار زود یعنی ۶ صبح تعداد نگهبانان حراست ورودی به شدت افزایش می‌یابد. ماموران حراست دانشگاه و تعدادی نیروی انتظامی و یکی دو نفر لباس شخصی که اطلاعاتی هستند همواره جلوی درب علاوه بر کارت دانشجویی از دانشجویان سوال و جواب هم می‌کنند که مثلا کدام خوابگاهی (مفتح یا دستغیب) بعد اجازه ورود می‌دهند. کمی که از شب می‌گذرد به گفته برخی دانشجویان کلیه ورود و خروج‌ها را در دفتری ثبت می کنند.
چون محل خوابگاه روی تپه هست و از درب اصلی پایین فاصله دارد قبلا اجازه می‌دادند ماشین یا تاکسی دانشجویان را بالا ببرد اما الان می‌گویند فقط با سرویس خود دانشگاه که آن هم گاهی هست و گاهی نیست خصوصا شب‌ها. در خود کوی و بالای محل خوابگاه‌ها دانشجویان شب‌ها خصوصا زمان پخش اعترافات از پشت پنجره شعار می‌دادند که به دلیل فاصله با خانه‌های مردم صدای آن‌ها برای اهالی کوی اساتید که در کنار دانشگاه خانه دارند قابل شنیدن است.
برخی می‌گویند در این خیابان سر بالایی هم که خارج از دانشگاه و در اختیار حراست نیست موتورسوارهایی را دیده‌اند که گشت می‌زنند. هر گونه تردد و حضور وسایل نقلیه در فاصله میدان ارم تا ورودی دانشگاه که حدود ۵٠ متر است ممنوع است و پلیس بلافاصله اکشن می‌گیرد.
از (دانشجو) تا سر ملاصدرا (کتابخانه خوارزمی) و تا حدود صد متر داخل ملاصدرا (دانشکده مهندسی) هم کلیه تردد‌ها وعصر ها تحت کنترل است و اجازه ایستادن نمی‌دهند و مردم حتما باید در حرکت باشند.
شایعاتی بین دانشجویان هست مبنی بر این که احتمال دارد در صورتی که کنترل از دست آن‌ها خارج شود از خروج دانشجویان از کوی جلوگیری کنند.
در خوابگاه‌ها فضا به دلیل ترس مفرط نظام از اعتراض دانشجویان به شدت امنیتی شده به صورتی كه حتی اجازه ورود مهمان به کسی نمی دهند. بسیاری از دانشجویان نیز به دلیل احتمال یورش‌های وحشیانه ماموران سركوبگر نظام. لپ‌تاب، دوربین و سایر وسایل خود را از خوابگاه خارج کرده‌اند.

فعالین دانشجویی بازهم ستاره‌دار شدند
با اعلام نهایی نتایج كنكور كارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری ایران در روز گذشته عده‌ای از دانشجویان كه حایز رتبه های بالایی در مرحله ی اول شده بودند با محرومیت از تحصیل مواجه شدند.
روز گذشته تعدادی از فعالین دانشجویان در حالی كه با رتبه‌های بالا مرحله اول آزمون را پشت سر گذاشتند قادر به دیدن نتایج نهایی خود در سایت سازمان سنجش نشدند. این دانشجویان با دو پیام "مردود" یا "لطفا به سازمان سنجش مراجعه كنید" مواجه شدند. این در حالی است كه دولت احمدی‌نژاد به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و برخلاف رویه‌ی سال‌های گذشته در مرحله اول و انتخاب رشته، سیاست‌های گزینشی و تبعیض‌آمیز خود در حدف فعالین دانشجویی را اعمال نكرده بود و فعالین دانشجویی با اعلام نتایج آزمون خود در مرحله ی اول روبرو شده و توانسته بودند کارنامه اولیه‌ی خود را دریافت نمایند.
اما پس از گذشت انتخابات و در مرحله‌ی دوم، تعدادی ازفعالین دانشجویی علی‌رغم رتبه‌های بالایشان "مردود آموزشی" اعلام شده‌اند.
به گزارش‌های رسیده، روز سه‌شنبه نیز عده‌ای از فعالین دانشجویی به سازمان سنجش فراخوانده شدند و پس از مرور فعالیت‌های آنان در دوره کارشناسی به آن‌ها گفته شده که تنها پس از دادن تعهد می‌توانند در مقطع بالاتر ادامه تحصیل دهند.
گفتنی است از سال ۸۵ كه این بدعت شوم در محرومیت دانشجویان از ادامه تحصیل به دلیل آنچه كه نداشتن صلاحیت عمومی خوانده می شود آغاز شده است تاكنون ده‌ها دانشجو به دلیل فعالیت‌های انتقادی نسبت به دولت از حق تحصیل در مقطع كارشناسی ارشد و دكترا محروم شده‌اند.

عاملان اصلی فجایع کهریزک سر کار خود بازمی‌گردند
به گزارش سایت موج آزادی، یکی از قاضی‌های بیدادگاه‌های رژیم به نام حیدری فرد که برای ساکت کردن صدای اعتراضات برکنار شده بود، مجددا سر کار خود بازگشته است.
گفتنی است حیدری فرد در بسیاری از پرونده‌های سیاسی همچون پرونده فعالان حقوق زنان و نیز پرونده رکسانا صابری، مسئول مستقیم بوده و به نظر می‌رسد، مسئولان رژیم نخواستند از خدمات سرکوبگرانه‌ی وی برای رژیم چشم‌پوشی کنند.

سپاه پاسداران سردسته‌ی قاچاقچیان ایران
خبر ساده بود : سپاه پاسداران شرکت مخابرات ایران را خریداری می‌کند.
بر اساس نوشته روزنامه "تهران امروز" همه‌ی بخش‌های زیر پوشش شرکت از جمله، تلفن ثابت، تلفن همراه، ارتباطات دیتا و زیرساخت‌های آن، به‌طور یک‌جا از انحصار بخش دولتی خارج شده و به بخش خصوصی (سپاه پاسداران) منتقل می‌گردد.
شرکت صنایع دریائی ایران (ایران صدرا) قبلن به مالکیت سپاه پاسداران درآمده بود . به نوشته تهران امروز، "بنیاد تعاون سپاه" هم ‌اکنون ۴۵ درصد سهام گروه بهمن، چهار درصد سهام گروه سایپا و ۲۵ درصد سهام پتروشیمی کرمانشاه را در اختیار دارد . همچنین این بنیاد در بورس بسیار فعال بوده و سهام برخی شرکت‌های بورسی چون شرکت "باما" را خریداری کرده است. از جمله شرکت‌های معروفی که صد‌در‌صد سهام آنها متعلق به بنیاد تعاون سپاه است می‌توان به شرکت "کشت و صنعت شاداب خراسان"، شرکت "خدمات هوایی پارس" و صنایع غذایی "مائده" اشاره کرد.
بنابراین گزارش، فعال‌ترین شرکت‌های وابسته به سپاه در بورس تهران "مهر اقتصاد ایرانیان" است. خرید سهام شرکت‌های "تایدواتر"، "گروه خودروسازی بهمن"، "آذراب"، "توسعه معادن روی" و "تراکتورسازی تبریز" از معاملات پرحاشیه در ماه‌های اخیر در بورس بوده است.
روزنامه‌ی "اعتماد ملی" در شماره ۱۲ مرداد ۱۳۸۷ خود نوشت، حضور سپاه در فعالیت‌های اقتصادی در ماه‌های اخیر به نقطه‌ی عطف کم‌سابقه‌ای رسیده است. به نوشته‌ی این روزنامه، ناظران بورس تهران هر روز شاهد جابه‌جایی حجم قابل توجهی از سهام شرکت های دولتی از سوی مشاوران حقوقی زیر مجموعه سپاه پاسداران هستند .
یک سوال ساده این است : این حجم سرمایه عظیم برای چنین خرید های کلانی از کجا آمده است؟
مهدی کروبی زمانی که رئیس مجلس ششم بود اعلام کرد، سپاه پاسداران ۶۰ اسکله غیرمجاز در جنوب کشور ایجاد کرده است. همان زمان علی قنبری نماینده مجلس ششم نیز به صراحت گفت: "متاسفانه یک‌سوم واردات کشور از طریق بازارهای غیرقانونی، اقتصاد زیرزمینی و اسکله‌های غیرمجاز صورت می‌گیرد."
می‌دانید معنی جمله فوق چیست ؟ یعنی طی ۳۰ سال اخیر حدود ۳۰ در صد درآمد گمرک ایران به جای این که به خزانه دولت برود، به جیب بعضی از سرداران سپاه رفته است! البته بدون محاسبه درآمد کالاهای وارداتی و صادراتی غیر مجاز قاچاق که خدا می‌داند در چه مقیاسی بوده است.
در نخستین سال ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، مجموعه‌ای از پروژه‌های مرتبط با میدان گازی پارس جنوبی، بدون مناقصه، به قرارگاه خاتم‌، وابسته به سپاه واگذار شد که ارزش آن‌ها حدود ۷ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. پس از آن البته این "واگذاری‌ها" کماکان ادامه داشته است. (نوشته ساسان کردستانی)

افزایش چهاربرابری کودک‌آزاری در آذربایجان غربی
به گزارش آژانس موکریان به نقل از جواد جهانگیری معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی آذربایجان غربی، ضمن اعلام خبر افزایش چهاربرابری کودک‌آزاری در آذربایجان غربی گفت، از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ مورد کودک‌آزاری گزارش شده که این رقم در سال گذشته ۵ مورد بوده است. وی بیشترین آسیب‌دیدگان را کودکان زیر ۱۳ سال عنوان نمود. وی که خود از مسئولان رژیمی است که کودکان و نوجوانان را اعدام می‌کند، افزود، دختران زیر ۹ سال و پسران بالای ۹ سال بیشترین موارد کودک‌آزاری را تشکیل می‌دهند.

دروغگو فراموشکار می‌شود
وزیر علوم پیشنهاد شده از سوی احمدی‌نژاد، تاکنون سخنان ضد و نقیضی در مورد مدرک خود ارائه داده است. وی برای تصدی این پست ادعای داشتن مدرک دکترای هوافضا از کالج لندن کرده است، در حالی که هیچ دانشگاهی به این نام وجود ندارد. در صفحه معرفی او در سایت دانشگاه علم و صنعت محل تحصیل وی دانشگاه منچستر عنوان شده و در صفحه انگلیسی همین سایت از این محل به عنوان انستیتو امپریال منچستر نام برده شده است.
وی به نقل از ایرنا در روزنامه‌ی قدس در ۲۶ اسفند، از اخراج خود از انگلیس در دوران دانشجویی خبر داده بود و گفته بود که به انگلیس و همه‌ی کشورهای شینگن ممنوع‌الورود شده است و معلوم نیست اگر اخراج شده، چگونه توانسته مدرک بگیرد!

نامزد ریاست مرکز زنان در دولت زن ستیز احمدی‌نژاد
تهمینه دانیالی یکی از نامزدهای احمدی‌نژاد برای ریاست مرکز امور زنان و خانواده به ایلنا گفت، وظیفه‌ی اصلی زنان ایفای نقش همسری و مادری است و برابری جنسیتی معنایی ندارد. گفتنی است که مرکز امور زنان زیر نظر شخص احمدی‌نژاد فعالیت می‌کند و رئیس آن در جلسات کابینه حضور دارد.
رژیم تهران اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزارت امورخارجه آمریکا امروز در گزارشی اعلام کرد، رژیم تهران یک رژیم تروریستی است که به طور فعال در برنامه‌ریزی‌های تروریستی و حمایت مالی از تروریسم در خاورمیانه، اروپا و آسیا شرکت دارد.
در این گزارش که روز پنج‌شنبه منتشر شده از جمله آمده است، فعالیت‌های تروریستی رژیم تهران و حمایت گسترده این رژیم از گروه‌های تروریستی در خاورمیانه، آسیای مرکزی و اروپا، تهدیدی برای صلح و ثبات بین‌المللی و همچنین خطری برای روند دموکراتیزه کردن در کشورهای منطقه بشمار می‌رود.
وزارت خارجه آمریکا در گزارش خود رژیم تهران را به حمایت از گروه تروریستی حماس، حزب الله لبنان، گروه‌های افراطی عراق و شبه نظامیان طالبان در افغانستان متهم کرده است.


زندانی سیاسی آزاد باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی


به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org

Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate

Keine Kommentare: