Montag, 24. August 2009


ویژه نامه خبری شماره ۸۳ سازمان فدائیان (اقلیت) ۱ شهریور ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
چند خبر كارگری
همزمان با اعتصاب کارگران کشت و صنعت هفت تپه و تجمعات اعتراضی هر روزه‌ی کارگران پرریس، کارگران نساجی بوکان و لاستیک سازی دنا نیز بار دیگر وارد میدان مبارزه شدند.
روز یکشنبه کارگران نساجی بوکان متوجه شدند که کارفرما بعد از غیبت طولانی در کارخانه حضور یافته است و همراهش چند نفر کارشناس بانک ملی هم آمده اند تا از دستگاه ها و اموال کارخانه جهت توقیف لیست برداری کنند. جمعی از کارگران بعد از شنیدن این خبر سریعاً خود را به کارخانه رساندند و به کارفرما گفتند که اموال کارخانه در توقیف آنهاست. و برای لیست برداری و توقیف اموال باید از صف اعتراض آنها بگذرد.
در تهران کارگران کارخانه لاستیک‌سازی دنا با پلاکاردهای "مدیر بی‌لیاقت استعفا استعفا؛ اخراج ۴ نماینده توهین به ۲٠٠٠ پرسنل، ما کارگران لاستیک‌سازی دنا خواستار خلع ید مدیران بی‌کفایت هستیم؛ هیات مدیره بی‌لیاقت اخراج باید گردد" اقدام به برپایی تجمع اعتراضی کردند. کارگران این کارخانه با تشکیل شورایی ضمن اخراج مدیران کارخانه، مدیریت آن را بر عهده گرفتند.
اعتصاب کارگران تنها عاملی است که می‌تواند رژیم را در نهایت از پا درآورد. در حال حال حاضر کارگران ۵٠٠ کارخانه که شامل دویست هزار کارگر می‌شود، از ۳ تا ۵٠ ماه است که حقوق نگرفته‌اند. تنها در یک ماه و نیم گذشته ۱۶۴۶ کارگر اخراج شده‌اند.

ادامه‌ی شعارهای روی پشت بام هفتاد روز پس از شروع اعتراضات
پس از گذشت بیش از هفتاد روز از شروع اعتراضات گسترده‌ی مردم علیه رژیم دیکتاتوری جمهوری اسلامی و دستگیری هزاران نفر و کشته‌شدن ده‌ها نفر، هنوز شعارهای شبانه از پشت‌بام‌های تهران به گوش می‌رسد. شنبه ۳۱ مرداد نیز محله‌های مختلف تهران از جمله اکباتان، شهرک غرب، درکه، ونک، تهرانپارس، افسریه ۱۵ متری سوم، میدان امام حسین و میدان سپاه و نقاطی دیگر محل سر دادن شعارهای اعتراضی بودند. مقاومت مردم در حالی صورت می‌گیرد که اکثر میادین و خیابان‌های بزرگ در تهران تحت کنترل علنی و مخفی نیروهای امنیتی قرار دارند.

وخامت حال جسمانی معلم زندانی
وضعیت جسمی جعفر ابراهیمی ازندریانی، عضو و فعال کانون صنفی معلمان ایران رو به وخامت است. به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، وی از حدود سه هفته‌ قبل به بند مخوف ۲٠۹ اوین منتقل شده است. پس از آن او بارها دچار حملات عصبی شده که علاوه بر مشکلات تنفسی، بخشی از بدن وی نیز فلج شده است. همچنین مشکلات سیستم گوارشی و دیسک گردن این معلم نیز در زندان تشدید شده است. زندانبانان رژیم تاکنون در قبال اعتراضات معلم زندانی بی‌تفاوت بوده و امکانات درمانی جدی را از وی دریغ می‌کنند. از نظر حقوقی نیز ابراهیمی در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

یورش وحشیانه ماموران و تهدید خانواده‌های زندانیان در مقابل زندان اوین
روز یکشنبه ماموران امنیتی پاسدار شکنجه‌گاه اوین وحشیانه به خانواده‌های زندانیان حمله‌ور شده و سعی در متفرق کردن آنان داشتند. خانواده‌ها که با وجود گرمای شدید هر روز در این محل تجمع می‌کنند، هر روز با چنین برخوردها و توهین و تحقیر از سوی زندانبانان فرزندان‌شان مواجه‌اند. قاضی کشیک در روز یکشنبه آنان را در صورت تجمع تهدید به بازداشت کرد. هر روز حدود صد نفر در مقابل این زندان برای آزادی عزیزان‌شان تجمع می‌کنند.
فیلم تجمع خانواده‌های زندانیان در غروب روز شنبه:

http://www.youtube.com/watch?v=0SFDlVdRzTA

محاکمه‌ی مدیر مسئول نشریه‌ی هنر آشپزی
محمدولی مفیدی یکشنبه اول شهریور به اتهام نشر "مطالب خلاف موازین اسلامی" در نشریه‌ی هنر آشپزی محاکمه شد. دادستان مرتجع رژیم در کیفر خواست خود "اشاعه‌ی منکرات و نشر مطالب خلاف عفت عمومی" را عنوان کرد. متهم این اتهامات را رد کرد و گفت قصد انتشار مطالبی که موجب شکایت شود را نداشته است.

رژیم اینترنت را تهدیدی خطرناک برای خود می‌داند
فرمانده‌ی مزدور نیروهای انتظامی در مصاحبه با خبرگزاری حکومتی فارس اینترنت را تهدیدی خطرناک برای رژیم خواند. وی در این رابطه افزود، در اینترنت اخبار به سرعت منتشر شده و یک خبر محلی به سرعت در سطح بین‌المللی منتشر شده و مدت‌ها افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وی به عدم امکان کنترل امنیتی کامل این رسانه اشاره کرده و انتقاد کرد که در فضای مجازی اینترنت افراد خود را (از چشم وزارت اطلاعات) مخفی می‌کنند.

تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بروجرد
اهالی روستای گیجالی در روز شنبه در مقابل فرمانداری تجمع کردند. در این تجمع زنان ظرف‌های نشسته خود را همراه آورده بودند و خواستار شستن آن‌ها در محوطه فرمانداری شدند. به گفته‌ی معترضان رودخانه‌ای که از وسط این روستا می‌گذشته در تابستان به کلی خشک شده و امکان شستشو و نظافت که در کنار این رودخانه صورت می‌گرفت از ساکنان روستا سلب شده است. فرمانداری منطقه نیز هیچ راه حلی که به نفع روستائیان باشد، ارائه نکرده و در مقابل معضل جدی بی‌آبی بی‌تفاوت است.

شلیک به سوی مردم کردستان
طبق اخبار رسیده، سامان پیریژوه از اهالی کردستان در منطقه‌ی مرزی سیاناو در حومه شهر مریوان مورد اصابت گلوله‌ی نیروهای نظامی قرار گرفته و به شدت زخمی شد. به ویژه در هفته‌های اخیر ده‌ها نفر از مردم کردستان در اثر تیراندازی‌های کور و رفتار وحشیانه‌ی نیروهای نظامی به قتل رسیده‌اند. گفتنی است که قتل‌عام مردم کردستان توسط رژیم از اولین روزهای تصاحب قدرت آغاز شد و هنوز پس از گذشت حدود سی سال ادامه دارد.

نامه‌ی ۲۹۳ روزنامه‌نگار: یا امروز یا هیچوقت
صدها نفر از روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشر در نامه‌ای برای هاشمی، خاتمی، موسوی و کروبی از آنان درخواست مقاومت کردند. این افراد از موضع طرفداری از قانون اساسی و جمهوری اسلامی خود را چشم به راه گذر از نامه و بیانیه و سخنرانی خوانده و انتظار اقدام عملی را عنوان کرده‌اند. در بخشی از این نامه آمده‌است: یا باید همین امروز اقدام فرمایید و یا هیچ وقت دیگری برای رسالت دین خود نخواهید یافت.

وضعیت اینترنت در ایران بدتر از عراق و افغانستان
به گزارش وب سایت جهانی سنجش سرعت اینترنت، ایران از نظر سرعت دسترسی به اینترنت، مقام صد و هشتاد و ششم را پس از افغانستان و عراق داراست.

سنگسار قریب الوقوع مردی در ساری
رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی بار دیگر قصد سنگسار مردی در ساری را دارد. این فرد نقی احمدی نام دارد که در تاریخ ۲۱ تیر سال گذشته محکوم به سنگسار شد. نقی احمدی پس از دستگیری و شکنجه مجبور به اعتراف شد که سپس اعلام کرد، اعتراف وی بر اثر شکنجه بوده است. اگرچه صرفنظر از این که چنین کاری صورت گرفته یا خیر، داشتن رابطه‌ی جنسی از خصوصی‌ترین مسائل هر فرد است و دولت به هیچ وجه حق دخالت در این امر را ندارد. اما رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی نه تنها انسان‌ها را به این دلیل دستگیر می‌کند، بلکه آنان را به فجیع‌ترین مرگ یعنی سنگسار نیز محکوم می‌کند.

دستگیری جوانان تهرانی در مسیر تهران- شمال به بهانه‌ی پوشش
پلیس راه محمودآباد، مازندران در این هفته حدود ۱۲ نفر از جوانان را به بهانه‌ی پوشش دستگیر کرد. هشت نفر از دستگیرشدگان دختر و چهار نفر پسر می‌باشند.
طبق گزارش‌های رسیده، دستگیری‌ها در مسیر تهران- شمال افزایش یافته و ده‌ها نفر دستگیر شده‌اند. بازداشتگاه‌هایی که جوانان را در آن نگاه می‌دارند، بسیار نامناسب و کثیف و رفتار نیروهای انتظامی رژیم توهین‌آمیز و تحقیرکننده است.

مهدی، قربانی ۱۸‌ساله‌ی تجاوز جنسی در کهریزک، رگ خود را زد
طبق خبر منتشر شده در وبلاگ بابکداد، جوان ۱۸‌ساله‌ای که در شکنجه‌گاه مخوف کهریزک مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بود، پس از آزادی برای رهایی از صدمات جسمی و روانی که به وی وارد آمده بود، اقدام به خودکشی کرد. در وبلاگ بابکداد در این مورد چنین آمده است:
الان خبردار شدم "مهدي" قرباني ۱۸ ساله تجاوز جنسي در كهريزك، صبح جمعه رگ دست خود را در حمام با تيغ زده و متأسفانه خون بسياري از دست داده. مهدي دچار افسردگي شديد و عفونت زخم مقعد و روده بود و روز جمعه، خواهر او تنها در منزل بوده و مأموران اورژانس در آخرين لحظات خونريزي شديد شريان مچ مهدي را بند مي آورند. آن‌ها تلفن جديدم را نداشتند تا زودتر خبرم كنند و بتوانم كمكي بكنم يا حداقل خبررساني كنم. ظاهرا پزشكان در بيمارستان مجبور شده اند دو كيسه خون به مهدي تزريق كنند و از مرگ حتمي نجاتش دهند. متأسفانه امكان رفتن به شهرستان محل زندگي آنها را ندارم ولي تلفني خبر مي گيرم. اينها تبعات جنايات كثيفي است كه به بهانه حفظ حاكميت ولي فقيه عادل! در زندان‌ها انجام داده اند. مهدي هنوز بستري است و خواهرش مي گويد هيچ حرفي نزده و نمي زند. آيا حرفي هم مانده كه بگويد؟ ما را چه شده است؟ قلبم تير مي كشد...

بسیجیان از جوانان می‌ترسند
عده‌ای از جوانان تهرانی به بهانه‌ی ماه رمضان قصد ورود به مسجد قبا را داشتند که با ممانعت بسیجیان مانع از این کار شدند. بسیجی‌ها از ترس تجمع اعتراضی با خشونت رفتار کردند و جوانان نیز با آنان درگیر شدند. طبق اخبار رسیده دو بسیجی نیز در مسجد صالح در تجریش توسط جوانان معترض به باد کتک گرفته شدند و مجروح شدند.

تظاهرات در شهرک آپادانا همزمان با پخش سخنرانی احمدی‌نژاد
ساعت ۲۱ روز پنج‌شنبه همزمان با پخش زنده‌ی سخنرانی احمدی نژاد از صدا و سیمای رژیم، ساکنان شهرک آپادانا اقدام به تظاهرات اعتراضی کردند. مردم که تا ساعات نیمه شب در بین بلوک‌های مسکونی شهرک حضور داشتند، شعارهایی می‌دادند، از قبیل "مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر احمدی"، "آزادی اندیشه از پنجره نمی‌شه"، "درد ما درد شماست، مردم به ما ملحق شوید".
گفتنی است که خانواده‌ی سهراب اعرابی، جوان ۱۹‌ساله‌ای که به دست عوامل رژیم کشته شد، ساکن شهرک آپادانا هستند.

تهدید مادران داغدار به دستگیری
طبق اخبار دریافتی صبح روز شنبه ۳۱ مرداد، مامورین امنیتی و اطلاعاتی با خانواده‌های سهراب اعرابی و ندا آقا سلطان تماس گرفتند و آنان را تهدید کردند که در صورت حضور در پارک لاله در مراسم هفتگی تجمع مادران، دستگیر می‌شوند.

حکم بازداشت ۱۶٠‌تا ۱۷٠‌نفر
محمود سالارکیا، معاون دادستانی سرکوبگر رژیم، از صدور قرار بازداشت موقت ۱۶٠ تا ۱۷٠‌نفر خبر داد. وی این افراد را "سران اغتشاش‌ها" خوانده و آنان را متهم به قصد انجام "کودتای مخملی" کرد.
طبق آخرین آمار رژیم چهار هزار نفر در اعتراضات اخیر دستگیر شدند. تعداد زیادی از آنان پس از شکنجه در قبال وثیقه موقتا آزاد شدند و تعدادی نیز حکم آزادی موقت در ازای وثیقه گرفته‌اند که چون توانایی مالی تامین آن را نداشتند، هنوز در شکنجه‌گاه‌های رژیم به سر می‌برند.
اعتراض تاكسی‌داران
روز گذشته در شهر هشترود، تاكسی‌داران یك تجمع اعتراضی جلوی نمایندگی روزنامه جمهوری اسلامی برپا كردند. اعتراض تاكسی‌داران به سازمان تاكسیرانی بود. نزدیك به یك‌ماه پیش برای دریافت خودرو جدید تاكسی‌داران باید خودرو قبلی خود را به سازمان تاكسیرانی تحویل می‌دادند. اما با گذشت یك‌ماه هنوز ماشین جدید را تحویل نگرفته‌اند و از طرفی ماشین قبلی را نیز تحویل داده‌اند و هم اكنون بیكار می‌باشند. تمام تلاش این افراد نیز تاكنون نتیجه‌ای نداشته است.

نامه اعتراضی
جمعی از آموزش‌یاران نهضت سواد‌آموزی شهر تهران طی یك نامه، اعتراض خود را به سیاست استخدامی مجلس ارتجاعی رژیم اعلام داشتند. در این نامه آمده است:‌ پیرو تصمیم مجلس ارتجاع در ٦ / ٥ / ٨٨، تنها ٧٠٠٠ نفر از آموزش‌یاران به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد، در حالی كه تعداد واجدین شرایط یعنی افرادی كه بعد از تاریخ ٨ / ٨ / ٨٠ وارد نهضت سوادآموزی شده‌اند، بیش از ٣٦٠٠٠ نفر می‌باشد. این سیاست در حالی از طرف مجلس اتخاذ می‌شود كه هم اكنون آموزش و پرورش با كمبود نیرو روبرو می‌باشد، و كلاس درس با ۵۰ دانش‌آموز در سال جاری حكایت از این حقیقت دارد. در ادامه نامه گفته شده است:‌ در این رابطه قابل ذكر است علیرغم این كه آموزشیارانی در سال جاری به عنوان نیروی قراردادی و بدون سنوات خدمت و بیمه به كار مشغول شدند، لیكن باز هم كفاف امور را ندادند تا آنجا كه حتی مدیران و معاونان هم مجبور به اداره كلاس‌ها گردیدند. لذا تقاضامندیم مراتب اعتراض اینجانبان را مورد رسیدگی دقیق قرار دهند به نحوی‌كه این تبعیض فاحش بین آموزشیاران نهضت سوادآموزی و حق التدریسان آموزش و پرورش به وجود نیاید.
جمعی از آموزشیاران – تهران

انتخاب دام‌دار بعنوان رئیس دانشگاه!
در آستانه شروع ترم جدید تحصیلی، ‌ قدرت‌الله متین رئیس دفتر نماینده شهر دزفول، ‌ به ریاست دانشگاه آزاد دزفول منصوب شده است.
متین دارای لیسانس کشاورزی و فوق لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه آزاد است و سابقه یک روز تدریس در هیچ مقطع آموزشی را ندارد. دانشگاه آزاد دزفول طبق درجه‌بندی بر اساس وسعت "دانشگاه بسیار بزرگ" محسوب می‌شود و رئیس چنین دانشگاهی حداقل باید هیأت علمی و دانشجوی دکترا باشد .نکته جالب توجه این است که متین قبل از همکاری با نماینده مجلس شهر، ‌ مسؤولیت یک گاوداری را به عهده داشته است.
در این میان نارضایتی گسترده کارکنان و دانشجویان این دانشگاه از ریاست یک دامدار بر دانشگاه نیز به صورت مشهود دیده می‌شود و مسؤولان شهری مثل امام جمعه و فرماندار نیز در این تودیع و معارفه شرکت نکرده‌اند.

نماز اجباری
گفته می‌شود در یكی از بنیادهای بزرگ در جمهوری اسلامی، حراست طی یك اقدام بی‌سابقه، هنگامی كه از عدم حضور عده‌ای از كارمندان در نماز جماعت مطلع شد، به سراغ آن‌ها رفته و درب اتاق كارشان را پلمب كرده است و برای مدت چند روز از بازكردن درب اتاق جلوگیری می‌كند. كاركنان معترض به این اقدام می‌گویند كه:‌ پلمب شدن در یك اتاق اداری به مدت یك‌هفته، علاوه بر سوء شهرت كارمندان در بین دیگر همكاران، باعث عقب افتادن وظیفه اصلی و انجام امور اداری می‌شود. و افرادی كه از ورود به محل كار منع می‌شوند، بلاتكلیفند كه آیا باید سر كار حاضر شوند یا به مرخصی بروند، كه در این صورت نیز از سوی امور اداری مورد بازخواست قرار می‌گیرند.




زندانی سیاسی آزاد باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی


به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید



برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org

Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate

Keine Kommentare: