Freitag, 28. August 2009


ویژه نامه خبری شماره ۸۷ سازمان فدائیان (اقلیت) ۵ شهریور ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
جانباختن ١١ كارگر در سوانح كاری
مدیر كل كار و امور اجتماعی استان هرمزگان اطلاع داد كه در پی وقوع ۴۰ حادثه و سانحه كاری، ١١ كارگر جان خود را از دست داده‌اند. وی اعلام داشت كه سقوط از ارتفاع، خفگی، برق‌گرفتگی و سقوط اشیای بیشترین علت فوت و یا نقص عضو كارگران می‌باشد. همچنین وی در ادامه گفت كه میانگین سنی این افراد ٢٠ تا ٢٤ سال بوده است.

كشته شدن ٣ كارگر در دانشگاه زنجان
ساعت هشت و نیم صبح امروز، هنگامی كه نزدیك به ٢٠ كارگر در دانشگاه زنجان مشغول كار بودند، دیوار سه متری فرو ریخت و ٣ كارگر در دم جان سپردند. در این حادثه ٢ كارگر نیز زخمی شدند. این دیوار در سایت خمینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان قرار داشت و نزدیك به ٣٠ متر طول آن بود.

در شب‌های تهران هم‌چنان صدای شعار شنیده می‌شود
به گزارشات رسیده، اعتراضات شبانه مردم تهران بر بام‌ها، در کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی ادامه دارد.
شب گذشته نیز، مردم تهران از ساعت ۲۲ با شعارهای "الله‌اکبر" و "مرگ بر دیکتاتور" به رژیم اعتراض کردند.
در مناطقی مانند جمشیدیه، سیدخندان، میرداماد، ‌ولنجك، ‌صادقیه، ‌ونك، ‌فاطمی، تخت طاووس، ‌آزادی، سعادت‌آباد، ‌شهرك غرب و جمهوری از جمله مناطقی بودند که صدای شعار در آن‌ها به گوش می‌رسید.
نیروهای سرکوبگر بسیج و لباس شخصی‌ها در بعضی از مناطق قبل از شروع اعتراضات شبانه سوار بر موتورهای خود و بصورت گله‌ای حرکت می‌کردند و می‌کوشیدند رعب و وحشت ایجاد کنند که گاهی جوانان شعاردهنده با پرتاب سنگ و شیشه، آن‌ها را از آن منطقه فراری می‌دادند.

تحصن ٢٠٠٠ كارگر "آجر ثبات"
جمعی از كارگران و اعضای شورای اسلامی كار شركت "آجرثبات"، طی نامه‌ای به دبیر اجرائی خانه كارگر ورامین و قرچك نسبت به حكم دادگاه در خصوص اعضای هیات مدیره این شركت اعتراض كردند. در این نامه گفته شده كه ٩١ درصد شركت آجر ثبات متعلق به بانك صنعت و معدن از سوی حدود ٧٠٠ كارگر این شركت خریداری شده است. در پی شكایت كارگران از هیات مدیره، دادگاه به نفع هیات مدیره رأی داد و این امر موجب نارضایتی کارگران شده است. کارگران در این نامه هشدار داده‌اند که احتمالا کارخانه تعطیل و ۲۰۰۰ کارگر اخراج و بیکار خواهند شد. هم اكنون كارگران این شركت به همراه خانواده‌های خود در محل شركت دست به تحصن زده‌اند.

ده سال زندان و تبعید برای دانشجوی زندانی، حسن ترلانی
به گزارشات رسیده از بند ۲۰۹ زندان اوین زندانی سیاسی حسن ترلانی به حکم سنگین و ضد بشری ۱۰ سال زندان و تبعید به زندان کرمان محکوم شد.
این دانشجوی ۲۲ ساله، روز ۲۵ مرداد برای چندمین بار به دادگاه انقلاب برده شده و در شعبه ۲۲ به اتهام "محاربه، اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام" و اتهامات دیگر توسط فردی به نام محسنی محاکمه شد. با وجودی که ترلانی تمام اتهامات را ساختگی اعلام کرد، روز سه‌شنبه ۳ شهریور، حکم ۱۰ سال زندان و تبعید وی به خانواده و وکیل او، نسرین ستوده، اعلام شد.
حسن ترلانی ۲ اسفند ماه در پی یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شد و ۱۹۰ روز است که از بازداشت او در بند ۲۰۹ زندان اوین می گذرد، که ۸۸ روز از آن را در سلول‌های انفرادی و تحت شکنجه‌های جسمی و روحی به سر برده است. او در اثر شکنجه‌های غیر انسانی دچار ناراحتی گوارشی شده است.

بازداشت تکان دهنده یک دانشجو و شکنجه وی در بازداشتگاه
به گزارش خبرنامه امیرکبیر، ا. گ. دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد در ۲۳ تیر ماه در منطقه پونک تهران توسط نیروهای نظامی ربوده شد و پس از آن که مأموران سرکوبگر وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند، با دست و پای بسته به مکان نامشخصی منتقل کردند.
این دانشجو پس از یک هفته از بازداشتگاه نامعلوم به زندان اوین انتقال داده می‌شود و در تمام دوران حبس خود در سلول انفرادی به سر برده است. مأموران زندان با وجود جراحت‌های عمیق و نیز شکستگی از ناحیه صورت و نیز انگشتان دست اجازه ندادند که وی توسط پزشک زندان درمان شود.
این دانشجو در تمامی طول دوران بازجوئی با چشم بند مورد بازجویی قرار می‌گرفته است. هم‌چنین بازجویان نقابدار بارها وی را به طرز وحشیانه‌ای مورد ضرب و شتم‌های شدید، و آزار و اذیت روحی و جسمی شدید قرار داده‌اند.
مامورین در طول دوران بازداشت، اتهامات گوناگون از جمله محاربه با خدا، ارتباط و مراودات با محافل بیگانه، اقدام علیه امنیت ملی، سرکردگی اغتشاشات و تخریب اموال عمومی را به وی نسبت داده‌اند.
این دانشجو به تازگی به دلیل وضعیت وخیم جسمی با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از اوین آزاد شده تا به درمان بپردازد.

عدم پرداخت دستمزد کامل کارگران شرکت ریسندگی کاشان
"چطور می‌توانم زندگی خود را با هفته‌ای ۵۵ هزارتومان که به همسرم می‌دهند، تامین کنم در حالی که ماهیانه باید ۱۳۰ هزار تومان اجاره مسکن پرداخت كنم و چگونه با دریافت این مبلغ هزینه لوازم التحریر و رفتن فرزندم به مدرسه را تامین کنم؟" این گفته‌های همسر یکی از کارگران شرکت ریسندگی کاشان است.
حسینعلی حاجی، فرماندار کاشان هم خود معترف است که با مدیریت فعلی شرکت ریسندگی کاشان مشکلات قابل حل نیست و ضرورت اصلاح مدیریت جدید امری اجتناب‌ناپذیر است.
او می‌گوید برای حل مشکل کارگران، در حلسه‌ای با مسئولان وزارت صنایع و معاونان این وزارتخانه راه‌کارهای خوبی برای خروج سه شرکت ریسندگی، مخمل و ابریشم و راوند از بحران گرفته است! تصور می‌کنید این "راه‌کارهای خوب" چیستند؟ پیشنهاد شده "سازمان تأمین اجتماعی ۱۰۰۰ نفر از کارگران این سه شرکت را بازنشسته کند"! این هم از راه‌حل‌های جمهوری اسلامی برای "خروج شرکت‌ها از بحران".

احضار ۵ معلم به دادگاه و یک معلم به حراست
کانون صنفی معلمان تهران اعلام کرد آقای اسماعیل عبدی فعال صنفی آموزش وپرورش اسلامشهر به حراست آموزش پرورش احضار و بازجویی شد در این بازجویی‌ها به فعالیت‌های صنفی و خبری وی اعتراض شده است.
همچنین در گزارشی دیگر ۵ تن از اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان رشت نیز به اتهام اقدام علیه امنیت کشور طی احضاریه کتبی به دادگاه انقلاب احضار شده‌اند، فعالان صنفی معتقدند این احضاریه‌ها به علت طرح خواسته‌های صنفی از رئیس جمهوری دهم انجام گرفته‌اند.

اعتراض کارگران کارخانه خصوصی قند کامیاب به عدم پرداخت حقوق
حدود ۲۰ نفر از کارگران کارخانه "قند کامیاب" خمینی شهر صبح روز پنجشنبه به منظور اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه حقوق خود، مقابل فرمانداری شهرستان خمینی شهر تجمع کردند.
کارخانه قند کامیاب تنها کارخانه خصوصی شهرستان خمینی شهر است. به گفته کارگران معترض، هرچند کارخانه قند کامیاب با مشکلات مالی مواجه است اما در حال حاضر مواد اولیه در کارخانه قند کامیاب وجود دارد با این حال مدیریت کارخانه به کارگران اجازه کار و تولید نمی‌دهد و به همین علت آن‌ها در بلاتکلیفی به سر می‌برند.
وضعیت حاد جسمی مهسا نادری
مهسا نادری، دانشجوی ۱۹ ساله رشته اقتصاد دانشگاه مفید شهرستان قم، از نارحتی شدید کلیه و عفونت مثانه رنج می‌برد. هنگامی که خانم سحابی برای مدتی هم سلول وی شده بود ناراحتی وی به حدی شدید بود که از درد شبانه روز به خود می پیچید. زمانی که خانم سحابی از پاسدار زن بند می‌خواهد که که او را به بهداری زندان منتقل کنند، پاسدار به وی می‌گوید: "آوردیم اینجا بمیره، تا یک نفر از جمعیت زندان کم بشه." امکان استفاده از سرویس‌های بهداشتی را تا حد زیادی از این زندانی سیاسی که مبتلا به ناراحتی کلیه و عفونت مثانه است، دریغ کرده‌اند، تا جایی که ناچار شده بود، مدتی دست به اعتصاب غذای خشک بزند.
در سلول انفرادی نادری که برای ۱ زندانی می باشد ۲ الی ۳ زندانی جای داده شده‌اند. این سلول‌ها فاقد سیستم تهویه و سیستم خنک‌کننده هستند و در اثر ازدحام زیاد، گرما و عدم تهویه مناسب زندانیان دچار سر درد و حالت تهوع مفرط هستند.
مهسا نادری در ۲ اسفند ماه توسط مأمورین وزارت اطلاعات دستگیر شده و با آن که به ۱ سال حبس محکوم شده است و می‌بایست به بند عمومی منتقل شود، اما سعید شیخان از انتقال او به بند عمومی ممانعت می‌کند.

اخراج شاهو محمدی دانشجوی مریوانی از دانشگاه مشهد
شاهو محمدی دانشجوی کرد اهل مریوان واحد نیشابور دانشگاه مشهد ، از دانشگاه اخراج و از ادامه‌ی تحصیل محروم شد.
آژانس خبر موکریان با بیان این مطلب می‌افزاید: حکم اخراج شاهو محمدی دانشجوی سال آخر رشته ژنتیک واحد نیشاپور دانشگاه فردوسی مشهد طی روزهای اخیر از سوی دانشگاه صادر گردیده است.
شایان ذکر است این دانشجو که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از سوی دادگاه انقلاب مشهد به سه سال حبس محکوم شده است، هم اکنون در زندان سنندج در حال سپری نمودن دوران محکومیت خود می‌باشد.

گرانی نان
در پی اعلام حذف یارانه‌ها از نان، قیمت انواع ساندویچ، نان‌های سنت و صنعتی در بازار تهران افزایش یافته است.
در روزهای اخیر برخی تولیدكنندگان نان فانتزی قیمت‌ها را افزایش داده‌اند و این افزایش قیمت در برخی كالاها تاثیر گذاشته در این باره می‌توان به بهای ساندویچ اشاره كرد. البته در برخی از مناطق قیمت نان سنتی (لواش، بربری، سنگك) نیز افزایش پیدا كرده و قیمت نان لواش هم از افزایش ۱۰ الی ۲۰ درصدی برخوردار بوده است. با وجود آن، استانداری تهران افزایش هر گونه نرخ نان را تكذیب می‌كند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، وزارت بازرگانی همچون چهار سال گذشته بار دیگر در یك اقدام عجولانه و به دور ازكار كارشناسی تصمیم به حذف یارانه‌های نان صنعتی از اول مهر ماه گرفته است كه این امر علاوه بر آثار روانی به جا گذاشته در بازار موجب افزایش بی‌رویه نان سنتی آن هم در ماه رمضان شد.
هر چند كه مسوولان وزارت بازرگانی و استانداری تهران با اعلام این كه نرخ نان سنتی بر اساس كار كارشناسی تعیین و به نانواییان ابلاغ شده است اما از سطح شهر خبر می‌رسد كه نانوانیان با شگردهای خاصی قیمت نان را به دلخواه خود افزایش داده‌اند.

احتمال تعطیلی دانشگاه‌ها در صورت اوج‌گیری مجدد اعتراضات
خامنه‌ای، رهبر جنایت‌کار جمهوری اسلامی، در سخنانی به دانشجویان سرسپرده و مزدور خود درباره "طرح دشمنان برای ایجاد اختلال در کار علمی دانشگاه‌ها" هشدار داد و گفت: "همه مراقبت کنند در این مسائل سیاسی کوچک و حقیر، کار علمی دانشگاه‌ها و کلاس‌ها و مراکز تحقیقاتی دچار آسیب نشود و هدف آشکار و مشخص دشمن برای این که حداقل مدتی دانشگاه‌ها را به تعطیلی و تشنج و اختلال بکشاند محقق نگردد."
البته منظورش این است که اگر دانشجویان به علل سیاسی به اعتراض برخیزند، رژیم دانشگاه‌ها را تعطیل خواهد کرد.
در روزهای اخیر نیز زمزمه‌ی تأخیر و حتا تعطیل یک ترم دانشگاه‌ها، به ویژه در تهران، بر سر زبان‌هاست.
او از "خدمات پلیس امنیت، پلیس انتظامی و بسیج" نیز تشکر و تقدیر کرد و از مردم گله کرد که پس از انتخابات "ظلم بزرگی" به نظام کردند و "در مقابل دولت‌ها" نظام را "هتک آبرو" کردند و تأکید کرد که "مسئله کهریزک یا کوی دانشگاه" در برابر "این ظلم آشکار به نظام" قضیه اصلی نیست.

مشكل بی‌ آبی ٢٩٠ روستای اصفهان
در سطح استان اصفهان، بیش از ٢٩٠ روستا با مشكل بی آبی مواجه‌اند. آب آشامیدنی این روستاها، با كمك ٤٥٠ دستگاه تانكر، تامین می‌شود. البته این كم آبی مختص روستاها نیست، و هم اكنون این مشكل به شهرها نیز رسیده است. شهرهایی همچون جندق، نائین، خوانسار و تودشك هم از كم آبی رنج می‌برند و آب رسانی به این شهرها نیز به صورت نوبت‌بندی توسط تانكر انجام می‌شود.

آغاز مجدد طرح انضباط اجتماعی در تهران
احمدی رئیس مركز اطلاع رسانی پلیس سركوبگر تهران بزرگ، اعلام داشت كه از هفته آینده در منطقه شش تهران، طرح انضباط اجتماعی برقرار می‌شود. طرح انضباط اجتماعی از سال گذشته آغاز به كار كرد، و مامورین یگان ویژه نیز برای اجرای این طرح به كمك مامورین پلیس می‌رفتند. با توجه به تمركز تمامی مزدوران برای سركوب تظاهرات در هفته‌های گذشته، عملا مامورین سركوبگر رژیم، توانائی پیشبرد این طرح را نداشتند.


زندانی سیاسی آزاد باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی


به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org

Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate


Keine Kommentare: