Freitag, 21. August 2009


ویژه نامه خبری شماره ۸۱ سازمان فدائیان (اقلیت) ۳۰ مرداد ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
شعار مرگ بر دیکتاتور، پاسخ سخنرانی احمدی‌نژاد
به گزارشات رسیده از تهران، اعتراضات شب گذشته مردم تهران هم‌زمان با آغاز سخنرانی احمدی‌نژاد آغاز شد و از تمامی نقاط شهر تهران صدای بانگ الله‌اکبر و شعار مرگ بر دیکتاتور برمی‌خاست.
مردم تهران حوالی ساعت ۵۰ : ۲۱ هم‌زمان با پخش سخنرانی احمدی نژاد از تلویزیون دولتی بصورت گسترده بر بام منازل، در کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی فریادهای اعتراضات خود را با بانگ الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور به او پاسخ دادند و با ادامه یافتند سخنرانی دیکتاتور منصوب اعتراضات ادامه یافت. در بضی از خیابان‌ها جوانان موتورسوار و خودروهای شخصی مردم با بوق زدن متمد با اعتراضات همراهی می‌کردند. فریادهای اعتراضات مردم از تمام مناطق تهران، از جمله تهران پارس، آزادی،‌ ستارخان، توحيد، ‌بلوار كشاورز،‌ ونك،‌ فاطمی، ‌مير داماد،‌ سيدخندان، ولنجك،‌ خيابان قزوين، ‌آذری، ‌يافت آباد، منيريه، خيام، پونك، تجريش، ‌الهيه، ‌فرمانيه، جمهوری، فياض بخش، نارمك به گوش می‌رسید.
همچنین گزارشاتی از شهرهای مختلف ایران که همزمان با آغاز سخنرانی دیکتاتور منصوب ولی فقیه اعتراضات خود را آغاز کردند. شهرهایی مانند اصفهان، شیراز، اهواز، آبادان، کرمانشاه، قزوین و شهرهای دیگر گزارش شده است. نیروهای سرکوبگر رژیم، بسیج و سپاه پاسداران و لباس شخصی‌ها سوار بر موتور بصورت گله‌ای در میادین و خیابان‌های اصلی گشت می‌زدند مردم با مشاهدۀ آن‌ها بر شدت اعتراضات خود می‌افزودند و بانگ الله‌اکبر و شعار مرگ بر دیکتاتور و آن‌ها را هو می‌کردند.
هم‌چنین، شب گذشته، ده‌ها تن از ساکنين شهرک آپادانا در اقدامی خودجوش در محوطه شهرک آپادانا جمع شده و شعارهایی مانند "مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر احمدی" و "درد ما درد شماست، مردم به ما ملحق شوید" سردادند.

محاکمه فعالان کارگری با اتهام‌های سياسی
به گفته کیوان هاتفی به "جرس"، محاکمه فعالان کارگری به اتهام‌های سياسی اگر چه تازگی ندارد ولی تکرار اين گونه محاکمات و صدور کيفرخواست‌هايی با اتهام‌هايی تخيلی، نه تنها پاسخی قابل قبول به تقاضای آب و نان و مسکن جامعه کارگری نيست بلکه آن‌ها را وادار به طرح خواسته ها و مطالبات غير صنفی خواهد کرد. اتهام رييس و سخنگوی هيئت مديره سنديکای کارگران، تبليغ عليه نظام از طريق مصاحبه با رسانه‌های بيگانه، ارتباط با افراد معاند نظام، تشکيل سنديکای غير قانونی و تحريک کارگران عليه سران نظام بوده است.
اما بر اساس گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، علی نجاتی و رضا رخشان اين اتهامات را رد کرده و از خود دفاع کرده‌اند. در اين دادگاه، چهار تن ديگر از رهبران سنديکای کارگران شرکت نيشکر هفت تپه به نام‌های محمد حيدری مهر، فريدون نيکوفر، نجات دهلی و جليل احمدی، محاکمه شدند که به گفته محمد اوليايی فرد، وکيل مدافع اين شش فعال کارگری، از اتهامات فوق الذکر تبرئه شدند. ولی نکته مهم آن بود که این اتهامات در حالی به رهبران سندیکاری کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه وارد شده که هنوز احکام تجدید نظر آن که چند ماه پیش برگزار شد، صادر نشده است.
در دادگاه سال گذشته که در دزفول برگزار شد، حکم يک سال زندان برای جليل احمدی، فريدون نيکوفر، علی نجاتی، قربان عليپور ومحمد حيدری مهر، پنج تن از رهبران سنديکای کارگران شرکت نيشکر هفت تپه، صادر شد. در حکم اين دادگاه، شش ماه از محکوميت آقايان احمدی، نيکوفر، نجاتی و عليپور، و هشت ماه از محکوميت آقای حيدری مهر به مدت پنج سال تعليق شد. آن‌ها همچنين به مدت سه سال نيز از حضور در تمامی فعاليت‌ها و انتخابات صنفی کارگران محروم شدند.

حرکت اعتراضی کارکنان صنایع چوبی پاییزان
کارکنان صنایع چوبی پاییزان در یک حرکت اعتراضی در خیابان رجایی شاهرود در خیابان دراز کشیدند و به این ترتیب این خیابان را مسدود کردند. در این اقدام حدود ۶۰ نفر شرکت داشتند.
کارکنان صنایع چوبی پاییزان به این ترتیب به عدم پرداخت سود و اصل پول خود و نیز عدم پرداخت حقوق و مزایای خود اعتراض کردند. مدیران این شرکت بعد از دریافت چند میلیارد تومان از مردم از طریق قرارداد سلف و پرداخت ماهانه ۲۰ تا ۲۵ درصد از سود، اکنون به بهانه‌ی ورشکستگی از پرداخت اصل پول و سود و حقوق کارمندان و کارگران خودداری می‌کنند. مدیر عامل این شرکت با تبانی با دادستانی و نیروهای انتظامی از پیگیری این خسارت خودداری می‌کنند و پاسخگوی کارکنان نیستند.
تجمع مذکور در خیابان رجایی با حضور نیروهای امنیتی و مقابله با مردم خاتمه یافت. روز پنج‌شنبه نیز تجمع اعتراضی در مقابل دفتر شرکت ادامه یافت.

احضار چند تن از فعالین کارگری به اداره اطلاعات کامیاران
روزپنج‌شنبه ۲۹ مرداد ماه، هفت تن از فعالین کارگری و از اعضای کمیته هماهنگی احضاریه‌ای از طرف اداره اطلاعات شهرستان کامیاران دریافت کرده‌اند.
افشین ندیمی، کاوه گل محمدی، مهرداد صبوری، شعیب صابری و آزاد منیری‌نیا از اعضاء کمیته هماهنگی و دو تن دیگر از فعالین کارگری با نام‌های رضا گلمحمدی و فاروق منیری‌نیا، احضاریه‌ای از طرف اداره اطلاعت شهرستان کامیاران دریافت کرده‌اند که بر اساس آن، نامبردگان باید روز سه‌شنبه ۴ شهریور ماه، خود را به اداره اطلاعات معرفی کنند.

پیگرد و بازجویی از کارگران
پس از بازداشت گروه زیادی از کارگران فلزکار و مکانیک در یازده اردیبهشت سال جاری و تحمیل زندان ۴۵ روزه انفرادی به آنان و همزمان با آن فراخوان غیررسمی دیگر اعضای حاضر در تعاونی در روز کارگر به مرکزی در خیابان وصال به نام دفتر پیگیری، هنوز هم این پیگردهای غیرقانونی ادامه دارد.
اعضای تعاونی فلزکار مکانیک به دفتر پیگیری خوانده شده و از آنان بازجویی به عمل آمده و اطلاعاتی راجع به دیگر اعضا گرفته میشود و سپس وادار به امضای تعهد می شوند. اساس این تعهدات خودداری از حضور در تعاونی و لغو عضویت است. تاکنون قریب ۵۰ نفر از کارگران عضو تعاونی مورد بازجویی قرار گرفته اند.

یکسال حبس تعزیری برای ۵ شهروند کرد
شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان سقز ۵ شهروند کرد را به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و تردد غیر مجاز به یکسال حبس تعزیری با دو سال تعلیق محکوم کرد.
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ضمن گزارش این موضوع در پایگاه خبری خود ادامه می‌دهد، پنج شهروند کرد به نام‌های نعمت الله صمدیان، برهان غسائی، آرمان محمدپور، لقمان روشنی و انور فاروقی همگی اهل شهرستان بانه را به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق شعارنویسی به نفع یک حزب کردی به تحمل یکسال حبس تعزیری به مدت دو سال تعلیق محکوم کرد. این گزارش می‌افزاید، پرونده دو متهم دیگر این پرونده به نام‌های هادی بهرامی و بهزاد امین توکل به علت کم‌تر از ۱۷ سال بودن در دادگاه اطفال در حال رسیدگی است.

یکی از وزیران احمدی‌نژاد تحت تعقیب پلیس بین‌المللی
احمدی وحيدی، وزیر پیشنهادی دفاع دولت احمدی‌نژاد، در فهرست افراد تحت تعقیب پلیس بین‌الملل قرار دارد.
مجمع عمومی پليس بين‌الملل (اينترپل) در ۱۷ آبان ۸۶ ( ۱۷ نوامبر سال ۲۰۰۷) با اکثريت آرا با صدور حکم جلب بين‌المللی برای ۵ مقام جمهوری اسلامی از جمله علی فلاحيان وزير اطلاعات، محسن رضايی فرمانده کل سپاه و احمدی وحيدی فرمانده سپاه قدس (شاخه بين‌المللی سپاه) به اتهام دست داشتن در بمب‌گذاری مرکز يهوديان در آرژانتين صادر کرد. بمب‌گذاری که در ۲۷ تير ۷۳ در مرکز يهوديان بوينس آيرس ۸۵ نفر کشته وبيش از ۲۰۰ مجروح برجا گذاشت.
در حکم جلب بين‌المللی پليس اينترپل از ۱۸۶ کشور عضو اينترپل خواسته شده تا به محض ورود اين افراد آن‌ها را بازداشت کرده و به آرژانتين که درخواست بازداشت آنان را کرده، تحويل دهند. از ۱۴۶ کشور حاضر در اجلاس سال ۲۰۰۷ پليس اينترپل، ۷۸ کشور بر عليه جمهوری اسلامی،۱۴ کشور به نفع، و ۲۶ کشور نيز رای ممتنع دادند.
شورای امنيت سازمان ملل نيز در فروردين ۸۶ طی قطعنماه ۱۷۴۷ احمد وحيد را در کنار ۲۷ مقام ديگر جمهوری اسلامی به دليل دخالت در پروژه‌های موشکی جمهوری اسلامی در فهرست کسانی قرار داد که کشورهای عضو سازمان ملل موظف به توقيف اموال و دارايی‌های آن‌ها شدند و موظف شدند در صورت ورود اين افراد به هر کشوری آن ها و ارتباطات شان را تحت نظر بگيرند.

ممانعت وزارت اطلاعات از درمان زندانی سیاسی بیمار
به گزارشات رسیده از بند ۴ زندان گوهردشت کرج، وضعیت جسمی زندانی سیاسی علی معزی ۵۷ ساله وخیم می‌باشد. به طوری که قاضی ناظر بر زندان و بهداری زندان خواستار انتقال فوری او به بیمارستانی در خارج از زندان شد.
علی معزی ه از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ است، بر اثر شکنجه‌های آن دوران کلیه‌هایش شدیدا آسیب دیده است. وضعیت جسمانی او از ۲۰ روز پیش رو به وخامت گذاشته، اما هنوز به بیمارستان اعزام نشده است.
علی معزی به صورت قانونی برای دیدار با فرزندانش در قرارگاه اشرف به عراق رفت ولی پس از بازگشت به ایران، مأمورین وزارت اطلاعات روز ۲۱ آبان ۱۳۸۷ به خانه وی یورش برده و او را دستگیر و به سلول‌های انفرادی بند ۸ معروف به بند سپاه بردند.
او پس از گذران ۷ ماه در سلول‌های انفرادی و تحمل شکنجه‌های جسمی و روحی، در شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج به قضاوت شخصی به نام عاصف حسینی، و بدون برخورداری از حق دفاع، به ۵ سال زندان محکوم شد که ۳ سال آن تعلیقی است. او تنها به جرم دیدن فرزندانش علیرغم بیماری حاد به این حکم سنگین و غیر انسانی محکوم شده است.

مخالفت با آزادی مشروط دانشجوی کرد زندانی
به گزارش هرانا دادگاه مهاباد با آزادی مشروط دانشجوی کرد زندانی، فایق روراست مخالفت می‌کند. با این که طبق قوانین موجود در ایران افرادی که به حبس تعزیری برای اولین بار محکوم شده باشند، می‌توانند پس از گذراندن نصف زمان مجازات آزاد شوند، دادستانی حاضر به آزاد کردن این دانشجو نیست.
فایق روراست دانشجوی حقوق دانشگاه ارومیه بود که بیش از شش ماه است به اتهام همکاری با یکی از احزاب مخالف رژیم در شکنجه‌گاه‌های جمهوری اسلامی در بند است.

غالب حسینی، فعال کارگری آزاد شد
پنجشنبه ۲۹ مرداد، غالب حسینی از فعالین کارگری بعد از شش ماه حبس از زندان مرکزی شهر سنندج آزاد شد. وی در جریان برگزاری روز جهانی کارگر در سال ۱۳۸۷ در سنندج، به همراه شیوا خیرآبادی، عبدالله‌خانی و سوسن رازانی دستگیر و به شش ماه حبس تعزیری و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.
اعضای کمتیه هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری همراه با دیگران کارگران و فعالین کارگری در ساعت ۴۰ : ۱۰ صبح ۲۹ مرداد در میدان فیض‌آباد سنندج بالاتر از زندان مرکزی سنندج تجمع کرده و با شور و هیجان وصف ناپذیری به استقبال از وی پرداختند.

اینها که تظاهرات می کنند اصل نظام را قبول را ندارند
روزنامه آفتاب يزد به نقل از كاردار سفارت رژيم در لبنان نوشت، وقتى به شبکه‌های خبرى غربى نگاه كنيد بعد از گذشت بيش از ۴۰ روز از شروع ناآرامى ‌ها، طورى خبر مى‌‌دهند كه انگار همه روزه تهران شلوغ است.
ميرمسعود حسينيان گفت، ما معتقديم كسانى كه به خيابان‌‌های تهران مى‌آيند بيشتر افرادى هستند كه اصل نظام را قبول ندارند و در انتخابات اخير حتا راى هم نداده‌‌اند، چه برسد به اين كه به مهندس موسوى راى داده باشند.
تکذیب فوری خبر توقیف کیهان
خبر توقیف روزنامه‌ی حکومتی کیهان که به فحاشی و تهمت و افترا زدن معروف است و تاکنون شکایت‌های متعددی از این روزنامه شده‌، تکذیب شد. پیش از این خبری در رسانه‌ها منتشر شده بود که در پی شکایت علیرضا بهشتی، مشاور موسوی از کیهان حکم توقیف این روزنامه صادر شده است. شریعتمداری، مدیر مسئول این روزنامه از سوی خامنه‌ای حمایت مستقیم می‌شود.
قبلاً نیز محمود علیزاده طباطبایی، وکیل علیرضا بهشتی، ‌در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفته بود که احتمال اجرای این حکم را کم می‌بیند و اکنون نه تنها حکم اجرا نشده، بلکه به کلی صدور چنین حکمی تکذیب می‌شود.

قطع یکسره آب آشامیدنی در قصرشیرین واعتراض مردم
گزارش‌های دریافتی از شهرستان قصرشیرین از توابع کرمانشاه حاکیست از صبح روز پنج شنبه ۲۹ مرداد، از ساعت ۹ صبح تا ساعات اولیه صبح روز جمعه ۳۰ مرداد، آب آشامیدنی در آن شهرستان بصورت کامل قطع شده است و این در شرایطی است که بر اثر گرمای بالای ۵۰ درجه سانتی‌گراد بیش از ۹۰ درصد مردم از کولرهای آبی استفاده می‌کنند که این امر اعتراض شهروندان آن شهرستان را برانگیخته است.
شهرستان قصرشیرین در منطقه گرمسیری واقع شده که قطع آب آشامیدنی حتا برای ۱ ساعت زندگی مردم را با مشکلاتی همراه خواهد ساخت . هنوز مسئولان آب وفاضلاب استان کرمانشاه نسبت به قطع طولانی مدت آب در آن شهرستان واکنشی از خود نشان نداده‌اند و در تماس شهروندان جواب درستی به آنان نمی‌دهند.

پر کردن چاه آب شرب منازل روستاییان ساوه به دستور دادستان
جمعی از روستاییان کوهپایه شهرستان ساوه در روز چهارشنبه در مقابل فرمانداری تجمعی اعتراضی برگزار کردند. روستائیان که از مناطق ییلاق دینرآباد و چرمک بودند در اعتراض به پر کردن چاه‌های آب آشامیدنی منازل‌شان این در این تجمع شرکت داشتند. به گزارش آژانس ایران خبر مالکان قنات تیرآباد که در فاصله‌ی ۴۴ کیلومتری از چاه‌های آب شرب روستاهای کوهپایه ساوه قرار دارد، شکایتی مبنی بر واقع بودن این چاه‌ها در حریم چاه‌های قنات تیرآباد به دادستانی ارائه کرده بودند. با حکم قضایی دادستانی حدود ۳۰ چاه آب شرب منازل مردم این منطقه با بولدوزر پر شد.
مادران سه کوهنورد آمریکایی، خواهان آزادی فرزندان‌شان در ایران شدند
خانواده‌های سه کوهنورد آمریکایی که در ایران دستگیر شدند، در شبکه دو تلویزیونی آمریکا تاکید کردند که فرزندان‌شان به طور تصادفی وارد ایران شدند و خواهان آزادی آنان شدند.
پلیس ایران سه آمریکایی به نام‌ها (شین بوئر، سارا شورود، و جوشوا فتال) را ماه پیش دستگیر کرد. آن‌ها در جریان کوهنوردی که در منطقه کردستان عراق در نزدیکی مرز ایران آغاز شده بود، دستگیر شدند.

نشانه‌های تضعیف احمدی‌نژاد و آغاز عقب‌نشینی دولت کودتا
به قول لنین، حکومت‌ها در دوران انقلابی زمانی دست به اصلاحات می‌زنند که دیگر اهمیت خود را از دست داده‌اند. این واقعیت پرده‌ای از عملکرد دولت کودتا در شرایط کنونی است.
پس از افتضاحات افشا شده در نیروهای انتظامی و بازداشتگاه‌های خارج از نظارت قوه قضاییه، مسئول جدید آن، آقای لاریجانی، اقدام به برکناری قاضی مرتضوی و دری نجف‌آبادی، مهره‌های اصلی کودتاچیان در قوه قضائیه، می‌کند و مطبوعات حکومتی و اصلاح‌طلب این اقدام را حرکتی معنادار و مهم در جهت اصلاح روش‌های خشونت‌آمیز و غیرقانونی قوه قضائیه می‌خوانند. اما با در نظر گرفتن این که با تعویض این مهره‌ها و جایگزینی آن با مهره‌هایی با همان تاریخچه‌ی اقدامات غیرقانونی و خشونت‌آمیز علیه مردم و زندانیان، چه تضمینی می‌تواند برای عدم تکرار همان روش‌ها نباشد. آن هم افرادی مثل محسن اژه‌ای، وزیر برکنار شده‌ی اطلاعات دولت کودتا، و مرتضی بختیاری، رییس سابق سازمان زندان‌ها، که در زمینه‌هایی، حتا شهرت بدتری از دری نجف‌آبادی و مرتضوی دارند. خواسته اصلاحی و زیر اقلیتی مردم ایران در حال حاضر معرفی، بازداشت و محاکمه و تنبیه تمامی کودتاچیان و مهره‌های سرکوب مبارزات مردمی، آزادی فوری تمامی زندانیان سیاسی، توقف فوری دادگاه‌های فرمایشی، بازداشت کلیه قضات پرونده‌های امنیتی، به‌خصوص قاضی حداد و … می‌باشد. با در نظر گرفتن سطح خواسته‌های حداقلی مردمی و اقدامات لاریجانی به عنوان رییس قوه قضائیه، چه اهمیتی می‌توان به این "اصلاحات" داد.
البته این اقدامات و تهدید بستن نشریه امنیتی کیهان، بیانگر آغاز عقب‌نشینی حکومت کودتا است. باز هم بقول لنین، چنین مقطعی از انقلاب، زمانی است که اقدامات حکومتیان را زیر ذره‌بین ببریم و برای مردم روشن سازیم که این‌ها صرفاً اقداماتی تزئینی و بدون محتوا است، تا مردم گول ادعاهای "اصلاحی" را نخورند.
اقدام دیگری که نشان از عقب‌نشینی حکومت جمهوری اسلامی را می‌دهد، آغاز عقب‌نشینی در مقابل خواسته‌های سرمایه‌داری غرب در مذاکرات هسته‌ای است. خبرگزاری‌های خارجی گزارش می‌دهند که ایران با درخواست بازرسی نیروگاه‌های هسته‌ای از طرف آژانس موافقت کرده و حتا اجازه داده تا آن‌ها کنترل و نظارت بیشتری بر تأسیسات هسته‌ای نطنز اعمال کنند. احمدی‌نژاد بارها بر روی این خط قرمز تأکید کرده بود. اما اینک که پایه‌های دولتش از تکان‌های مردمی تضعیف شده و مشروعیّت دولتش در سطح جهانی با تردید روبرو گشته، حاضر شده است پا روی این خط قرمز گذاشته و قبل از مذاکرات و شاید حتا برای آغاز مذاکرات غرب با دولتش، چنین امتیازاتی را به ایشان بدهد. (ندانیوز)

حمایت ستاد كل نیروهای مسلح از وزرای احمدی‌نژاد
فیروزآبادی رئیس ستاد كل نیروهای مسلح سركوبگر رژیم جمهوری اسلامی، در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفت: در بخش دفاعی، سیاسی و امنیتی، یعنی افراد پیشنهادی برای وزارتخانه‌های دفاع، كشور و اطلاعات، مورد تائید ستاد نیروهای مسلح می‌باشند.

تاثیر وقایع اخیر بر انتشار كتاب
مدیر انتشارات نگارینه در گفتگو با خبرنگار شهر اعلام داشت كه، وقایع اخیر بر همه چیز از جمله انتشار و ارائه كتاب هم تاثیر گذاشته است. به همین دلیل انتشارات نگارینه در امسال هیچ كتاب جدیدی منتشر نكرده است. در ادامه وی همچنین به نقش گرانی و تورم اشاره كرد و گفت: اگرچه كتاب به نسبت اقلام دیگر از قیمت چندانی برخوردار نیست، اما نمی‌توان از خانواده‌ای كه به زحمت شكم خود را سیر می‌كند، انتظار خرید كتاب داشت.



زندانی سیاسی آزاد باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی

به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید
Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org


Keine Kommentare: