Dienstag, 18. August 2009


ویژه نامه خبری شماره ۷۷ سازمان فدائیان (اقلیت) ۲۶ مرداد ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/

گزارشی از تظاهرات امروز تهران
از ساعت ٤ بعد از ظهر خیابان‌های اطراف پل كریم‌خان، صحنه رو در روئی نیروهای رنگارنگ تا به دندان مسلح رژیم سركوبگر و تظاهركنندگان می‌باشد. علاوه بر تعداد زیادی از نیروهای مزدور، تعداد زیادی از نیروهای لباس شخصی نیز در صحنه می‌باشند، این مزدوران در بین مردم حركت كرده، گوشی تلفن مردمی را كه از طریق آن عكس گرفته، به زور می‌گیرند. مزدوران موتورسوار نیز به صورت دست‌جمعی در خیابان‌ها و كوچه‌های اطراف در حركتند، و به هر كسی كه سر راهشان است، حمله كرده با باتوم مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.
همچنین نیروهای گارد ویژه در برابر ساختمان روزنامه اعتماد ملی مستقر شده و به افرادی كه در آنجا گرد هم می‌آیند، حمله می‌كنند. تمام میدان هفت تیر، مملو از مزدوران امنیتی رژیم است، تاكنون مجروح شدن دو زن گزارش شده است. همچنین نزدیك به ۱۵ نفر دستگیر شده‌اند كه توسط اتوموبیل‌های ون به مكان نامعلومی منتقل شده‌اند.
در خیابان ولیعصر حد فاصل میدان فاطمی تا انتهای خیابان بهشتی نیز ماموران مستقر شده و در مواردی به ضرب و شتم مردم پرداخته‌اند.

چرا اعتصاب غذا می‌کنیم
ما امضاكنندگان اين نامه، كه در قرنطينه اندرزگاه ۷ زندان اوين بهسر مىبريم، بدين وسيله با شما هم ميهنان سخن مى‌گوييم و شما را از تصميم خود آگاه مى‌سازيم.
ما مدت‌هاست كه در بلاتكليفى بهسر مى‌بريم و از روند قضايى پرونده‌هامان بى‌اطلاعيم. دراين مدت بارها در شرايط خشونت‌بارى بازجويى شديم و جهت اقرار به كارهاى ناكرده تحت فشار قرارگرفتيم، اتهامات واهى و بى‌اساس بر ما تحميل گرديد. از همين رو به نشانه اعتراض به وضعيت موجود از روز دوشنبه مورخه بيستو ششم مردادماه دست به اعتصاب غذا خواهيم زد.
آغاز اعتصاب غذا در اوین و ادامه تجمع خانواده‌ها در مقابل اوین
گفته می‌شود، ۶۵ نفر از زندانیان قرنطینه ٧ زندان اوین، دست به اعتصاب غذا زده و خواهان رسیدگی به پرونده‌های خود هستند. خانواده‌های این زندانیان نیز همه روزه جلوی در اوین تجمع كرده و اعلام داشته‌آند تا پایان اعتصاب غذا به این تجمعات ادامه خواهند داد. در تجمع امروز نزدیك به ٣٠٠ نفر از خانواده‌های بازداشت‌شدگان شركت كردند. همچنین امروز اعلام شد كه تعداد ۴۰ نفر از افراد خانواده‌ها در حمایت از فرزندان خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند. در مقابل فشار و اعتراض خانواده‌ها، امروز به ١١ خانواده اجازه ملاقات با عزیزانشان داده شد.

افزایش سركوب و دستگیری در تهران
بنابر اخبار رسیده، در چند روز گذشته، فلكه اول تهرانپارس و میدان كاخ سعادت آباد، شاهد افزایش نیروهای امنیتی و ایست‌های بازرسی بوده است. در این روزها تعداد زیادی ماشین توقیف و ده‌ها نفر بازداشت شده‌اند. عموما ماشین‌هایی كه سرنشین دختر و پسر دارند، مورد بازرسی قرار می‌گیرند.
شعارهای "مرگ بر دیکتاتور" و "مرگ بر خامنه‌ای" دیوارهای زندان اوین را لرزاند
با آغاز اعتصاب غذای بازداشتیان اجتماعات اخیر در بند ۷ (آموزشگاه) اوین بیش از سیصد نفر از خانواده‌های بازداشت شدگان از ساعت ۹ صبح (روز گذشته) در جلوی درب اصلی اوین و مکان ازادی زندانیان به صورت اعتراضی تجمع کردند. تجمع این خانواده‌ها که زیر آفتاب سوزان برگزار می‌شد برخلاف روزهای پیشین که خانواده‌ها به تجمع و استفسار از وضعیت عزیزانشان بسنده می‌کردند، تبدیل به اعتراض جمعی با شعارهای "مرگ بر خامنه‌ای"، "مرگ بر احمدی‌نژاد" و "مرگ بر دیکتاتور" گشته که دیروز را به روزی به یاد ماندنی از مبارزات مردم ایران علیه دیکتاتوری و حکومت کودتا تبدیل کرد.
مادران و پدران با صدای بلند اعلام کردند که در صورت نگرفتن نتیجه در این مکان تحصن خواهند کرد. گروه‌های مختلف سرکوب با تهدید از مردم خواستند تا به خانه‌هایشان بروند و قول دادند که در ظرف ۴۸ ساعت تکلیف همه روشن شود، اما هیچ یک از خانواده‌ها حاضر به ترک محل نشدند.
شاهدان عینی دلیل آغاز شعار دادن مردم را برخورد خشونت آمیز نیروهای سرکوب مستقر در زندان اعلام کردند. ایشان خبر می‌دهند که در ضلع غربی، درب دژبانی و آهنی زندان اوین و در اتوبان یادگار امام که محل استقرار شعبه ۱ بازپرسی ویژه امنیت می‌باشد نیروهای سرکوبگر به دستور قاضی مجید متین راسخ بطرز وحشیانه‌ای به خانواده‌ها حمله کردند. این نیروها در هنگام یورش وحشیانه خود، تعداد زیادی از مردان و زنان کهنسالی که با نگرانی برای وضعیت فرزندانشان در محل جمع شده بودند را هل داده و باعث زمین خورن و آسیب جسمی آنان شدند. در این هنگام بود که صدای نفرین‌ها و ضجه‌های پدران و مادران حاضر تبدیل به فریاد شعارهایی علیه نظام و حاکمان دیکتاتور شد. (ندا نیوز)

پسری که گفت مورد تجاوز قرار گرفته است، ناپدید شد
در ملاقات نمایندگان مجلس ارتجاع با زندانیان در اوین، فردی به نام ع. ب. گفت که پیش از انتقال به اوین، در اردوگاه کهریزک بوده و بارها توسط باتوم مورد تجاوز قرار گرفته است، به طوری که هنوز هم هر روز مقداری خون از او دفع می‌شود.
در حین این بازدید، شخصی از سوی هیئت مجلس از زندانیان فیلمبرداری و شخص دیگری با آنان مصاحبه می‌کرده است، که هر دو از شکنجه‌گران اوین بوده و بازداشت‌شدگان آنان را می‌شناختند.
گفته می‌شود، پس از پایان صحبت‌های این زندانی، این فرد را ظاهرا برای درمان به بهداری بردند، اما بعد از نیم ساعت برگردانند و ع. ب. هم گفت که هیچ کاری برای درمان وی صورت نگرفته است.
اما دو ساعت بعد مرتضوی جلاد به بند آمده و او را با خودش می‌برد و از آن پس دیگر کسی او را ندیده است.
اکنون جان این زندانی در خطر است، زیرا احتمال زیادی دارد که برای از بین بردن شواهد، او را بی سر و صدا به قتل برسانند.

ناپدید شدن سه زندانی افشاکننده‌ی شکنجه
بر اساس گزارش‌های رسیده، سه زندانی که در زمان بازدید نمایندگان مجلس از زندان اوین، از شکنجه‌ی بازداشت‌شدگان پرده برداشته بودند، از بند عمومی به جای نامعلومی منتقل شده‌اند.
این سه زندانی به نام‌های عباس بیگدلی، رضا رستگار و مجید مقیمی که در زمان حضور آقای بروجردی و دیگر نمایندگان، آثار شکنجه بر روی بدن خود را به آن‌ها نشان داده بودند، پس از آن روز از بند عمومی خارج شده‌اند و تا به حال خبری از محل نگهداری آن‌ها به دست نیامده است.

۳ زن در زندان گوهردشت در آستانه اعدام
به گزارشات رسیده از بند ۷ زنان زندان گوهردشت کرج ، ۳ زن زندانی که که سال‌هاست در بند ۷ زنان این زندان بسر می‌برند در آستانۀ اجرای حکم اعدام قرار دارند.
حکم آن‌ها قرار است این هفته به اجرا درآید. تاکنون اسامی دو تن از آنان اعلام شده، اما نام نفر سوم نامشخص است.
اکرم محمدی، ۳۵ ساله، به اتهام قتل، و آمنه عبدالله‌زاد، ۵۰ ساله به اتهام قتل، دو تن از آنان هستند.
همچنین گفته می‌شود که هفته گذشته نیز ۳ زن در گوهر دشت اعدام شده‌اند، که هنوز رسما اعلام نشده است.
به نظر می‌آید رژیم از ترس اعتراضات بین‌المللی و خشم مردم، اعدام‌ها را مخفیانه انجام می‌دهد.

تجمع مادران در رشت
برای سومین هفته متوالی، مادران عزادار در رشت، بین ساعت ٧ تا ٨ شب در یكی از پارك‌های شهر رشت، گرد هم آمده و یاد جانباختگان را گرامی داشتند. مادران كه عموما سیاه پوشیده بودند، به عنوان اعتراض روبانهای سیاه به بوته‌ها و درختان پارك گره زدند. مادران می‌گویند تا شناسائی و مجازات عاملان سركوب، همگام با مادران در تهران به این حركت ادامه خواهند داد.

مرگ دو كارگر
در پی ریزش سقف معدن زغال سنگ در آبیك قزوین در جاده زیاران، كارگری به نام اسماعیل، جانباخت. اسماعیل كه نزدیك به ۵۵ سال عمر داشت، در عمق ٢٠ متری معدن در حال كار بود، كه سقف معدن ریزش كرد، و وی زیر آوار مدفون شد. پیكر بی‌جان وی توسط مامورین آتش نشانی قزوین بیرون آورده شد.
در حادثه دیگر، یك كارگر شاهین‌شهری، هنگام كار به داخل یك چاه ٧٠ متری سقوط كرد. این سانحه كاری كه در شهر وزوان اتفاق افتاد، موجب جانباختن كارگر شد. با كمك نیروهای آتش نشانی شاهین شهر، جسم بی جان این كارگر از چاه خارج شد. شدت ضربه در هنگام سقوط، دلیل اصلی فوت این شخص بوده است.

افزایش رسمی تعداد اساتید بازداشتی
اگر چه تاكنون مقامات دانشگاهی جمهوری اسلامی تعداد اساتید زندانی را ٢ نفر اعلام كرده بودند، با نزدیك شدن بازگشائی دانشگاه، معاون آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه تهران، تعداد را تغییر داده و امروز اعلام كرد كه اساتید بازداشتی این دانشگاه ٣ یا ۴ نفر هستند. البته این مزدور فرهنگی رژیم، گفت كه دانشگاه تهران ۱۵۰۰ عضو هیات علمی دارد، كه در نتیجه بازداشت اساتید دانشگاه مشكل ویژه‌ای در روند آموزش این دانشگاه ایجاد نمی‌كند.

تحصن دانشجويان
گفته می‌شود دانشجويان دانشكده فنی تهران جنوب، در اعتراض به انتقال دانشجويان رشته صنايع و برق، روز چهارشنبه از ساعت ١١ صبح در اين دانشكده تحصن خواهند كرد. در اين تجمع اعتراضی دانشجويان ديگر رشته‌ها نيز شركت خواهند داشت.

بازداشت یك فعال دانشجویی
میلاد سرحدی، دانشجوی دانشگاه زنجان دستگیر شد. صبح روز شنبه مامورین امنیتی به خانه میلاد سرحدی رفته و وی را دستگیر كردند. مامورین اتهام این فعال دانشجوئی را تشویش اذهان عمومی و اقدام علیه امنیت ملی ذكر كرده‌اند.

بازداشت یك فعال كارگری
بنا به اخبار رسیده، جواد اسماعیلی كارگر خباز و عضو انجمن صنفی خبازان سنندج، روز ١٦ مرداد، در محل كارش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان مركزی سنندج منتقل شده است.

تشکیل دادگاه‌های غیابی
بنابه گزارشات رسیده از سمنان، خدیجه نبوی همسر مقاله‌نویس زندانی سید ظهور نبوی چاشمی در دادگاهی غیابی که از تاریخ تشکیل آن اطلاعی نداشته و در آن حضور نداشته به حکم سنگین و غیر انسانی ۱ سال زندان محکوم شده است. علاوه بر آن، خدیجه نبوی نه از نام قاضی و نه از اتهام خود خبری دارد.
خدیجه نبوی به دلیل دفاع از همسرش فروردین ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات به فرماندهی بازجو عرفانی دستگیر و چندین هفته در سلول‌های انفرادی بسر برد.

بازگشائی كوی دانشگاه از ١٢ شهریور
معاون دانشجوئی دانشگاه تهران اعلام داشت كه دو روز قبل از شروع امتحانات معوقه نیمسال دوم دانشگاه، كوی دانشگاه باز می‌شود. وی همچنین گفت، مكان‌های آسیب دیده بر اثر حمله مزدوران امنیتی و لباس شخصی‌ها، با هزینه ۱۵۰ میلیون تومان تعمیر شده است. به گفته وی دانشجویان جدید دانشگاه، در خوابگاه‌های اطراف دانشگاه تهران اسكان خواهند یافت.

توقیف اعتماد ملی
ساعت ١١ و نیم شب گذشته، نمایندگان دادستانی تهران به دفتر روزنامه اعتماد ملی مراجعه كرده، و خواستار بازدید مطالب روزنامه شدند، پس از آن مامورین به چاپخانه روزنامه رفته و ساعت ١ و ٤٥ دقیقه امروز صبح اعلام داشتند كه شماره امروز این روزنامه قابل انتشار نمی‌باشد.
جالب آنكه مرتضوی مزدور دادستان تهران امروز صبح اعلام داشت كه این روزنامه توقیف نشده است، و فقط مشكلات چاپخانه باعث عدم انتشار روزنامه بوده است. البته در ساعت ٦ بعد از ظهر مرتضوی طی ارسال یك نامه به خبرگزاری مهر اعلام داشت كه خبر عدم توقیف روزنامه صحت ندارد، و روزنامه اعتماد ملی تا اطلاع ثانوی توقیف شده است.

شکنجه گر سابق ساواک در خدمت احمدی نژاد
به گزارش "ولت آنلاین" آلمان، احمدی‌نژاد برای در هم شکستن زندانیان سیاسی، جواد آزاده، بازجویی که حرفه خود را در ساواک آموخته، را به خدمت گرفته است.
در ادامه گزارش آمده است: جواد آزاده متخصص اعتراف‌گیری‌های اجباری است. به نظر وی، دیر یا زود حقیقت برملا می‌شود. روزنامه روشنفکری ایتالیا "ایل فوگلیو"، به نقل از خاتمی، درباره وی می‌نویسد: "او مظهر شکنجه‌گران قرون وسطا است."
جواد آزاده، همان بازجویی است که در سال ۱۹۹۸ متهمین قتل‌های زنجیره‌ای را بازجویی می‌کرد و همسر سعید امامی، متهم اصلی پرونده، را وادار کرده بود تا اتهام وابستگی به اسرائیل و ارتباطات نامشروع خود را بپذیرد. در آن زمان اصلاح‌طلبان اعمال او را محکوم و محافظه‌کاران او را طرد کرده بودند، اما اکنون مدتی است که دوباره به کار گرفته شده است.

آدم‌ربایی و باج‌خواهی از ملت و گروه‌های سیاسی
در این بیانیه، این احزاب و تشکل‌ها ضمن اعتراض به سرکوب‌ها، بازداشت‌های غیر قانونی اعلام کرده‌اند، تاکنون بیش از ۵۰۰ فعال سیاسی دستگیر شده‌اند. آنان این تعداد بازداشت‌های خودسرانه را "آدم‌ربايی بی‌سابقه به منظور باج خواهی از ملت و گروه‌های سياسی" نامیده‌اند.
در پایان نیز ضمن هشدار نسبت به عواقب سوء نقض حقوق شهروندان، خواستار توقف فوری این روند و آزادی هر چه سریع‌تر کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی شده‌اند.
اسامی این تشکل‌ها، دفتر تحکیم وحدت، جبهه ملی ایرانف جنبش مسلمانان مبارز، حزب ملت ایران، سازمان حقوق بشر کردستان، ادوار تحکیم وحدت و فعالان طیف چپ می‌باشد.

بیش از ۱۲۰ پزشک خواستار معاینه روانی مسئولین کشوری شدند
بیش از ۱۲۰ پزشک و استاد دانشگاه در مورد رویدادهای اخیر بیانیه‌ای منتشر کرده‌اند. آنان "رفتارهای ناشایست و خشن با معترضین" را "مذمت" کرده و "ناخشنودی دردمندانه نسبت به فجایع" هفته‌های اخیر را اعلام کرده‌اند.
در پایان نیز خواسته‌اند، سلامت روانی افرادی که عهده‌دار مسئولیت‌های کلیدی کشور خواند شد، توسط یک کمیته آگاه و مورد تأیید جامعه پزشکی مد نظر قرار گیرد!

کلوتید ریس آزاد با وثیقه شد
کلوتید ریس دختر فرانسوی که چندی پیش به خاطر ارسال ای – میل و چند عکس برای دوستان و خانواده‌اش، به اتهام "جاسوسی" هنگام ترک ایران دستگیر شده بود، به قید ضمانت آزاد شد و اکنون در سفارت فرانسه به سر می‌برد. گفته می‌شود هشت روز دیگر رأی بیدادگاه اسلامی درباره وی صادر خواهد شد.
به گفته روزنامه لوموند، رئیس جمهور سوریه در آزادی وی و نازک افشار، کارمند سفارت فرانسه نقش داشته است.

رفتارهای غیرانسانی با كودكان كار
طبق گزارش‌های رسیده، كودكان زیادی به دلائل مشكلات معیشتی و خانوادگی در كودكی مجبور به انجام كارهای پست می‌شوند. این كودكان عموما در متروها یا ترمینال‌های اتوبوس و یا در خیابان، عموما مورد ضرب و شتم مامورین ویژه جمع‌آوری دستفروشان شهرداری قرار می‌گیرند. برخی از این كودكان پس از دستگیری به مراكز بهزیستی از جمله "یاسر" و یا "بعثت" برده می‌شوند، در این اماكن نیز همچون خیابان، این كودكان تحت فشار قرار گرفته و مرتبا تنبیه بدنی می‌شوند.

نگرانی شدید رژیم از سقوط درآمد نفتی
با تداوم سطح پایین قیمت نفت طی ۱۰ ماه اخیر، نگرانی شدید در مسئولان اجرایی کشور برای تأمین ارز موردنیاز کشور به وجود آمده است. درآمد نفتی کشور طی چهار ماهه نخست سال جاری، تنها ۱۳ میلیارد دلار بوده است که کمتر از نصف درآمد نفتی مدت مشابه سال گذشته بوده است؛ بر اساس درآمد این چهار ماه، کل درامد نفتی کشور امسال به حدود ۴۰ میلیارد دلار می‌رسد، در حالی‌که انجام هزینه‌های پیش‌بینی شده در لایحه بودجه سال جاری، بیش از ۶۰ میلیارد دلار ارز نفتی نیاز دارد. علاوه بر آن، از محل ۱۳ میلیار دلار مذکور، بیش از یک میلیارد دلار صرف معاوضه با بنزین گردیده است، در حالی که در لایحه بودجه چنین رقمی در نظر گرفته نشده و ۳۰ میلیون دلار نیز صرف پرداخت تعهدات بیع متقابل شده است. از مبلغ درآمد نفتی باقیمانده نیز ۵ درصد به عنوان مالیات، ۸ درصد سود سهام علی‌الحساب دولت و ۳ درصد هم به عنوان سرمایه‌گذاری برای توسعه صنعت نفت برداشت می‌شود که مجموعاً ۱۶ درصد مبلغ فوق کسر شده و باقیمانده به عنوان درآمد نفتی به خزانه واریز می‌شود. بنابراین، حدود ۱۱ میلیارد دلار برای چهار ماه به خزانه واریز گردیده است، در حالی که در همین مدت بودجه جاری مصرف کشور بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان، معادل ۱۶ میلیارد دلار بوده است که این به معنای آن است که دولت حتی برای پرداخت هزینه‌های جاری خود نیز با ۵ میلیارد دلار کسری مواجه است.

افزایش بودجه بسیج و کاهش بودجه آموزش و پرورش
با ابلاغ قانون اصلاح بودجه‌ی سال ۸۸ از سوی احمدی‌نژاد در روز یکشنبه ۲۵ مرداد ۸۸، به بودجه‌ی برخی از ارگان‌ها افزوده و از بودجه‌ی ارگان‌های دیگر کاسته شده است. طبق قانون مذکور، وزارت دفاع و پشتیبانی، کمیته امداد، دادگستری، مجلس، بسیج و ارتش ارگان‌هایی هستند که بیشترین میزان افزایش اعتبارات را دارند. در این میان بسیج و ارتش بالاترین رقم یعنی ۲۰ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۸۸ ریال افزایش اعتبارات را به خود اختصاص داده‌اند.
همزمان هفت دستگاه اجرایی با کاهش اعتبار مواجه گردیده‌اند، از جمله وزارت آموزش و پرورش با کاهش دو میلیون و ۴۲۵ هزار و ۱۰۳ ریال.
به گزارش ایسنا، مقایسه‌ی اعتبارات دستگاه‌ها با اعتبارات سال گذشته نشان می‌دهد که شورای عالی حوزه علمیه قم بیش از ۵۱ درصد، بیشترین رشد اختصاص بودجه و مرکز آمار ایران کمترین رشد را داشته است. شورای نگهبان، قوه‌ی قضاییه، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله ارگان‌هایی می‌باشند که از بودجه‌ی آنان کسر نشده است.

آماری از وضعیت معتادین
به گفته ستاد مبارزه با مواد مخدر، شمار معتادان رسمی كشور یك میلیون و ٢٠٠ هزار نفر و شمار معتادان تفننی حدود ٨٠٠ هزار نفر می‌باشد. كه از این تعداد ٨/٩٤ درصد معتادان مرد و ٢/٥ درصد معتادان زن می‌باشند. از نظر تحصیلی نیز ٢/٩١ درصد معتادان دیپلم و یا زیر دیپلم می‌باشند. از نظر تاهل، ٧/٤١ درصد معتادان مجرد و ٩/٤٧ درصد متاهل می‌باشند. میانگین سن شروع مصرف مواد مخدر در كشور ٢٣ تا ٢٤ سال می‌باشد.
آمار درصد ماده مصرفی نیز بدین شكل می‌باشد: تریاك ٣٤ درصد، كراك یا هروئین فشرده ٢٥ درصد، هروئین ٢/١٩ درصد، شیره تریاك ٤/٤ درصد، نورجیزك ١/٤ درصد، شیشه یا كریستال ٦/٣ درصد و حشیش ٣ درصد.

۸۳ درصد معتادان تهران، زیر ۳۰ سال
مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۸۳ درصد از جمعیت معتادان استان تهران کمتر از ۳۰ سال سن دارند. وی که امروز درهمایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی سخن می گفت، شمار معتادان استان تهران را ۲۵۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: حدود ۴۰ درصد از این جمعیت، یعنی حدود صدهزار معتاد، کمتر از ۲۰ سال سن دارند. مدیرکل بهزیستی استان تهران، این موضوع را موجب ایجاد نگرانی جدی در جامعه دانست.



زندانی سیاسی آزاد باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی
به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org

Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate

Keine Kommentare: