Dienstag, 11. August 2009


ویژه نامه خبری شماره ۷۰ سازمان فدائیان (اقلیت) ۱۹ مرداد ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/

اعتراف به تجاوز در زندان‌ها از درون خود رژیم
کروبی نامه‌ای به رفسنجانی، به خبر مربوط به تجاوز به دختران و پسران دستگیرشده در جریان اعتراضات اخیر اشاره کرده و خواست است این موضوع "با جدیت پیگیر شود تا روشن گردد اگر چنین اتفاقی نیفتاده كه ان‌شاءالله هم نیست و بعید مي‌دانم باشد، اعلام شود." این نامه که گویا ده روز پیش برای رفسنجانی ارسال شده است، با بی‌اعتنایی او مواجه شده و به همین علت انتشار علنی یافته است.
او در نامه‌اش هم‌چنین نوشته است: "افرادی این مطالب را به من گفته‌اند كه دارای پست‌های حساس در این كشور بوده‌اند. نیروهای نام و نشان داری كه تعدادی از آنها نیز از رزمندگان دفاع مقدس بوده‌اند. این افراد اظهار داشته‌اند، اتفاقی در زندان‌ها رخ داده است كه چنانچه حتا اگر یك مورد نیز صدق داشته باشد، فاجعه‌ای است برای جمهوری اسلامی كه تاریخ درخشان و سپید روحانیت تشیع را تبدیل به ماجرای سیاه و ننگین می‌كند كه روی بسیاری از حكومت‌های دیكتاتور از جمله رژیم ستمشاهی را سفید خواهد كرد."
این مرتجع نمی‌خواهد اعتراف کند که افسانه "تاریخ درخشان و سپید روحانیت تشیع" دیریست که کذب خود را به همه نشان داده است و جمهوری اسلامی "روی بسیاری از حکومت‌های دیکتاتور" را سالیان سال است که سفید کرده است. موضوع تجاوز به زندانیان سیاسی به ویژه دختران و آن هم در شب پیش از اعدام در دهه خونبار شصت، نکته‌ای است که او باید بهتر از هر کس دیگری از آن اطلاع داشته باشد.

پاسخ سندیکای شرکت واحد به ادعانامه دادستانی تهران
در یازدهم مرداد ۱۳۸۸ دادستان تهران كيفرخواستی را در خصوص حوادث پس از انتخابات و دستگیرشدگان اخیر قرائت کرد که در آن به سندیکای كارگران شركت واحد نیز اشاره شده است. سندیکاي كارگران شركت واحد وظیفه خود می‌داند که به اعضایش و جنبش کارگری در رابطه با اين مسائل توضيح دهد چرا که منصور اسالو در زندان می‌باشد و پرونده‌سازی برای سندیکا یعنی پرونده‌سازی برای دیگر نهادهای جنبش کارگری .
در بند ۴ كيفر خواست دادستاني اين گونه ذكر شده است: "۴ - زيرمجموعه كارگری؛ اگر به ياد داشته باشيد در سال‌های گذشته سنديكای اتوبوسرانی اعتصابی را ايجاد كرده بود كه رهبری آن را فردی به نام منصور اُسانلّو برعهده داشت. اين جالب است كه افرادی به دلايل مختلف از جمله عقب افتادگي دستمزد خود دست به اعتصاب می‌زنند اما حواسشان نيست كه موسسات برانداز در آمريكا مانند NED، صندوق مالی و دموكراسي و ... به صورت آشكار به موسسات ديگر چندين ميليون دلار پول می‌دهند تا به سنديكاهای كارگری در ايران كمك شود. تمامي اسناد اين كمك‌ها در وب سايت سازمان NED موجود است. علت دسترسي آسان به اين اسناد را می‌توان تظاهرسازی دانست. خيلی از افراد معتقدند كه اين‌ها چون مخفی‌كاری انجام نمی‌دهند پس به دنبال مطلب و مسأله خاصي نيستند."
ما نمی‌دانیم که این بخش را چه کسانی تنظیم کرده‌اند ولی محرز است که این نوشته تنظیم اش به دور از شناخت از سندیکا و شخص اسالو است. نویسندگان این كيفرخواست در بخش‌هایی در خارج هستند و سعی کرده‌اند که درایت‌شان را در عرصه بین‌المللی نشان دهند و بیشتر در جهت مرعوب کردن بوده برای ترساندن جنبش کارگری، ما به چند مورد این كيفر خواست كه که بی‌اساس است می‌پردازیم:
یک: اسم آقای اسالو را اسانلو نوشته حتی اسم واقعی ایشان را نمی‌دانسته‌اند.
دو: اعتصاب سندیکا را به عقب افتادگی دستمزد نسبت داده‌اند در صورتی که آن اعتصاب در رابطه با عقب افتادگی دستمزد نبود.
سه: ارتباط سندیکا با NED و دیگر موسسات در کجای این قضیه بوده است.
چهار: طبق گفته خودشان کلیه اسناد NED در سایت‌اش قابل دسترسی است چرا همانطوری که در دیگر بندهای آن كيفر خواست به ذکر مبلغ و ارتباط پرداخته شده از سندیکا هم به همان نسبت شفافیت داده می‌شد و خودشان بهتر از هر کسی گفته‌اند که سندیکا مخفی‌کاری انجام نمی‌دهد.
سندیکا تشکلی مستقل و کاملا صنفی است و برای ایجاد شرایط بهتر و اگاهی کارگران بوجود امده و به هیچ گروه و حزب و حتی دولت و کارفرمایی وابسته و زیر سلطه نیست و هیج خط و ربطی هم نمی‌گیرد
سندیکا تشکلی بین‌المللی می‌باشد و هر گاه در هر نقطه جهان در مورد هر تشکل کارگری بيعدالتی شود سندیکاهای دنیا از یکدیگر حمایت می‌کنند و همانطور که شاهد بودید در مورد سندیکای شرکت واحد هم این حمایت‌ها شد.
سنديكای كارگران شركت واحد بعد از ثابت شدن بی‌كفايتي شوراهای اسلامی كار توسط گروهی از كارگران حق‌خواه بنا شد و در اين راه توانست با عزمی راسخ حقوق معوقه كارگران را زنده كنند اما به خاطر اين چنين قضاوت‌های نابه جا، گروهی از اين كارگران آزادی‌خواه و حق‌طلب بعد از گذشت چند سال همچنان در راه رسيدن به حقشان با بي عدالتی و محروميت از حقوق اجتماعی مواجه هستند. و دو نفر از اعضای اين سنديكا همچنان در زندان به سر می‌برند.
سندیکای كارگران شركت واحد از زمان بازگشایی با روحیه آهنین به فعالیتش ادامه داده و بر اصل ضدیت خود با استعمار، استکبار و استبداد پافشاری کرده و در مبارزه‌اش برای بی حقوقی و بي‌عدالتی، استقلالش را حفظ کرده، و مقهور پرونده سازی هیچ نهادی نشده است و در راه رسیدن به خواسته‌هایش از هر نوع ابزاری که اعضایش صحیح بدانند استفاده خواهد کرد و در این راه جنبش کارگری همانند همیشه از این عمل سربلند بیرون خواهد آمد و نیازی به فعالیت‌های مخملی نمی‌بیند.
جنبش کارگری ایران ساليان گذشته به عنوان محافل ضد کارگری معرفي شد و در سال گذشته به این هم بسنده نکرده و در وحشت از گسترش جنبش مستقل کارگری وایجاد وحدت وهمدلی بیشتر در میان کارگران و فعالین کارگری سعی کردند با اتهام‌زنی‌های بی‌سند و مدرک و تخریب چهره‌های فعال کارگری به اهداف خود برسند. اما هوشیاری فعالان کارگری در بی‌اعتنایی به این جو مسموم توطئه‌ی آنان راخنثی کرد. و حال ما شاهد هستیم که این امر از دست عوامل‌شان بیرون آمده و خود دستگاه قضايی می‌خواهد این کار را انجام دهد که مثل سابق جنبش کارگری در مقابل این اتهامات خواهد ایستاد و خواهان آزادی فعالینش خواهد شد.
سنديكای كارگران شركت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

مادران عزادار: زهرا نوذری مادر پویا مقصود بیگی را آزاد کنید
زهرا (بهجت) نوذری مادر پویا در اعتراض و دادخواهی به کشته شدن فرزندش بدن خود را گل گرفت و در مقابل اداره اطلاعات کرمانشاه به تنهایی تحصن کرد. ماموران اطلاعات کرمانشاه زهرا نوذری را در ساعت ۱۰ شب در حین تحصن بازداشت کردند و از آن زمان تاکنون از او خبری در دست نیست.
پویا مقصود بیگی دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز ۳۰ خرداد از سوی نیروهای امنیتی در کرمانشاه دستگیر و تحت شکنجه های وحشتناک در زندان کرمانشاه قرار گرفت و پس از آزادی بر اثر عوارض ناشی از شکنجه جان باخت.
مادران عزادار خواهان آزادی فوری زهرا نوذری مادر پویا مقصود بیگی شدند.

تجمع خانواده‌های دستگیرشدگان
روز دوشنبه ۱۹ مرداد بیش از ۱۰۰ نفر از خانواده‌های بازداشت‌شدگان در مقابل دادگاه انقلاب جمع شدند. این خانواده‌ها خواهان اطلاع‌یابی از وضعیت عزیزان‌شان و ملاقات و آزادی آن‌ها هستند.
در میان این خانواده‌ها، پدران و مادران نگرانی وجود دارند که ۲ ماه است هیچ خبری از فرزندان‌شان ندارند. پدری ۶۲ ساله با گريه می‌گفت از ۳۰ خرداد از پسر ۲۷ ساله خود خبری ندارد و در این مدت به اوین، دادگاه انقلاب، پزشکی قانونی مراجعه کرده، اما خبری به دست نیاورده است. اين پدر در حالي كه به شدت نگران وضعيت فرزندش بود در بين صحبت‌هايش خامنه‌ای را نفرين می‌كرد و دائم او را لعنت می‌كرد می‌گفت خامنه‌ای جنايتكار پستی است كه دستور قتل آن‌ها را صادر كرده مطمئنم پسرم را سالم و زنده تحويل نمی‌گيرم اما اين خامنه‌ای اينقدر پست است كه حتا اجازه تحويل جنازه‌ها را نمی‌دهد. اكثر خانواده‌ها كه صحبت اين پدر ۶۲ ساله را می‌شنیدند همراه با او خامنه‌ای و احمد‌ی‌نژاد را نفرين می‌كردند و در جنايتكار بودن خامنه‌ای ترديدی نداشتند.
در مقابل زندان اوين نيز حدود ۶۰ نفر از خانواده‌ها در گرما به انتظار تاييد اسامي عزيزانشان و ملاقات با آن‌ها ايستاده بودند، اما همانند روزهای قبل نه تنها كسی جوابگوی آن‌ها نیست بلكه مامورین در مقابل زندان اوين آن‌ها را تهديد می‌كردند كه اگر بيشتر بايستند آن‌ها نيز بازداشت می‌شوند. خانواده‌ها در مقابل آن‌ها می‌ايستادند و می‌گفتند فرزندانمان را كه گرفته ايد ما را هم بگيريد شما كه از گرفتن مردم ابايی نداريد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی ضمن درج این گزارش، لیستی شامل اسامی ۲۳ نفر از بازداشت‌شدگان اخیر را نیز منتشر کرده‌اند.

اعتراضات شبانه علیه رژیم
به گزارشات رسیده از مناطق مختلف تهران، مردم تهران بر بام منازل‌، در کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی به اعتراضات شبانه خود علیه دیکتاتوری حاکم ادامه می‌دهند.
اکثر مناطق در حرکات اعتراضی شبانه شرکت داشتند که از جمله آن‌ها می‌توان مناطق زیر را نام برد: تهران پارس، تجريش، ميرداماد، سيدخندان، ‌ونك، ‌شمس‌آباد صادقيه،‌ آزادی. شدت اعتراضات در مير داماد و تجريش بيشتر از ديگر مناطق تهران بود.
نیروهای سرکوبگر در بعضی از مناطق سوار بر موتوارهای خود گشت می‌زدند، اما مردم با دیدن آن‌ها بر شدت اعتراضات خود می‌افزودند.

تبديل دانشگاه به زندان
شهردار ساری اعلام كرد كه دانشگاه آزاد اسلامی در تيركلای ساری به زندان تبديل خواهد شد. وی ادامه داد كه اين محل به مبلغ ٤٠ ميليارد خريداری شده است.

احضار دانشجویان به کمیته‌های انضباطی و صدور بیش از ۲۰ ترم حکم تعلیق
در پی موج گسترده احضارهای دانشجویان به کمیته انضباطی در دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور، طی هفته گذشته تعداد کثیری از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه بوعلی سینا همدان نیز احضار شدند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر حمیدرضا صحرایی و سجاد حسینی فخر، از فعالین دانشجویی دانشگاه علم و صنعت چند روز پیش احضاریه‌های خود را دریافت کرده‌اند و اخبار دیگری نیز مبنی بر احضار چند تن دیگر از دانشجویان این دانشگاه وجود دارد.
به نظر می‌رسد علت احضارهای گسترده دانشجویان دانشگاه علم و صنعت، فعالیت‌ها و اقدامات آنان پیش و پس از انتخابات مانند اخراج عوامل صدا و سیما از دانشگاه و شدت گرفتن اعتراضات دانشجویان علم و صنعت پس از جان باختن کیانوش آسا، دانشجوی کارشناسی ارشد این دانشگاه باشد.
علاوه بر دانشگاه علم و صنعت، ۱۱ نفر از دانشجویان دانشگاه بوعلی همدان نیز با ۲۱ ترم حکم تعلیق گرفته‌اند. سیاوش حاتم، پوریا شریفیان، حجت بختیاری، رضا جعفریان، مهدی مسافر، علی رضایی، فرید زندی، کیانوش رضایی، مهدی حکیمی، مصطفی مهدی زاده هر یک با دو ترم تعلیق و وحید امیری با ۱ ترم تعلیق، دانشجویان محکوم شده هستند.
اعتراضات گسترده دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان به نتایج انتخابات، علت اصلی این برخورد سرکوب آمیز با منتقدان در این دانشگاه ذکر شده است.
گفتنی است محمد صیادی یکی از دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان نیز از ۴۶ روز گذشته تاکنون در زندان الوند همدان در حال گذراندن حکم محکومیت خود می‌باشد.
برخوردهای سنگین کمیته انضباطی پس از انتخابات به دستور وزارت علوم و در راستای سیاست‌های سرکوب دانشجویان در حالی است که احمدی‌نژاد، در دوران تبلیغات پیش از انتخابات وجود هر گونه دانشجوی ستاره‌دار و محروم از تحصیل را انکار می‌کرد.

به سوگ آزادی بیان می‌نشینیم
حدود یکصد و پنجاه روزنامه‌نگار ایرانی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند به دلیل شرایط بد همکاران خود در این کشور و زندانی بودن تعداد زیادی از آن‌ها، روز خبرنگار امسال را "به سوگ آزادی قلم و بیان" می‌نشینند. این افراد در بیانیه خود نوشتند برای ابراز همدردی و همصدایی با همکاران دربندشان، از هر گونه "شرکت در مراسم تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه و دریافت تبریک‌ها و هدایای نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی" خودداری می‌کنند.
این بیانیه روز شنبه ۱۷ مرداد، همزمان با روز خبرنگار در ایران منتشر شد.

مردم لطف كردند فقط سطل آشغال آتش زدند
يكی از فرماندهان جنگ ارتجاعی اعلام داشت، كه در تحولات هفته‌های اخير مردم خيلی لطف كردند كه فقط سطل آشغال آتش زدند. اگر اين اتفاق در كشور ديگری رخ داده بود، مردم وزارت كشور را با خاك يكسان كرده بودند.

از بين بردن آثار جرم
شبكه خبری جهان، اعلام داشت كه قبلا نيز يكی از مقامات قضایی اعلام داشته بود، كه اگر بخواهيم روی يك عده را كم كنيم آنان را به شورآباد (نام ديگر بازداشتگاه كهريزك) می‌فرستيم. در ادامه اين خبر گفته شده كه هم اكنون خبرهایی از پاكسازی آثار جرم و تخريب برخی از قسمت‌های زندان به گوش می‌رسد.

تهدید رسانه‌ها از سوی وزارت اطلاعات
از هنگامی که احمدی‌نژاد خود شخصا سرپرستی وزارت اطلاعات را بر عهده گرفته است، دست به تصفیه حساب‌های گسترده در این وزارت‌خانه زده است. این تصفیه ها از وزیر و مدیران رده اول شروع شده و گویا قرار است تا رده‌های پایین‌تر نیز ادامه یابد. رسانه‌ها نیز پر است از اخبار این برکناری‌های و انتصاب‌ها.
در پی این امر، روابط عمومی وزارت اطلاعات روزنامه‌نگاران را تهدید کرد، چنان‌چه اخبار این برکناری‌ها و انتصابات را منتشر کنند، با آن‌ها "برخورد" خواهد شد.
گویا هویت پرسنل این وزارت‌خانه جزو موارد طبقه‌بندی شده و موجب "افشای اطلاعات محرمانه"، "تشویش اذهان عمومی" و مخدوش کردن "مصالح کشور" خواهد شد.
البته مردم علت هراس سردمداران سرکوب از افشای نام و مسئولیت‌شان در ارگان‌های سرکوب‌ را به خوبی می‌دانند.

عدم ارائه دارو به برخي از مبتلايان به ايدز
گفته مي‌شود كه از حدود ١٨ هزار نفر از مبتلايان به بيماری ايدز در ايران كه به درمان نياز دارند، برخی هيچ‌گونه دارویی دريافت نمی‌كنند. از اين عده ٨ هزار نفر بيمار اچ ای وی مثبت می‌باشند، كه تنها ٣١درصد از آن‌ها موفق به دريافت دارو می‌شوند.

عدم امنيت شغلی خبرنگاران زن
خبرنگاران زن در مازندران طی نشستی با مدير كل امور بانوان استانداری مازندران، مشكلات خود را در ميان گذاشتند. عمده اين مشكلات، ‌شامل مشكلات معيشتی، عدم حمايت مسئولان، فقدان يك انجمن صنفی، عدم امنيت شغلی، بيمه و ... می‌باشد.



زندانی سیاسی آزاد باید گردد
نه سازش، نه تسلیم، نبرد تا پیروزی
کار، مسکن، آزادی، حکومت شورایی
به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org


Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate

Keine Kommentare: