Sonntag, 23. August 2009


ویژه نامه خبری شماره ۸۲ سازمان فدائیان (اقلیت) ۳۱ مرداد ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
افشای دفن مخفیانه ده‌ها نفر از جان‌باختگان بی‌نام و نشان در بهشت زهرا
پیکر ده‌ها نفر که در تاریخ‌های ۲۱ و ۲۴ تیرماه به صورت مخفیانه و بدون اسم و مشخصات فردی در قطعه ۳۰۲ بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شده است. این اقدام در حالی صورت گرفته که ده‌ها خانواده که بستگان‌شان در جریان راهپیمایی‌ها و اعتراضات ناپدید شده و مقام‌های قضایی و امنیتی با گذشت هفته‌ها حاضر به پاسخ گویی در مورد سرنوشت این افراد نیستند.
یکی از پرسنل سازمان بهشت زهرای تهران گفته است در روزهای ۲۱ و ۲۴ تیرماه جنازه هایی بدون نام و مشخصات و تحت تدابیر شدید امنیتی، به این قبرستان منتقل شده و با صدور اجباری جواز دفن برای آن ها در قطعه ۳۰۲ بهشت زهرا به خاک سپرده شده است.
در فهرست جوازهای دفن صادر شده روز ۲۱ تیرماه در بهشت زهرای تهران دستکم ۲۸ جواز بدون ذکر نام و نام خانوادگی صادر شده و همگی در قطعه ۳۰۲ به خاک سپرده شده اند، و اقدامی مشابه روز ۲۴ تیرماه نیز ۱۶ جواز دفن با بدون ذکر نام و نام خانوادگی صادر شده است.

حمله‌ی جوانان معترض در مترو دردشت (علم و صنعت) به یک ماشین پلیس
روز ۲۸ مرداد، سر مترو دردشت كه به علم و صنعت معروف است بین جوانان و نیروهای انتظامی درگیری رخ داد. در این درگیری جوانان به یك ماشین پلیس حمله كردند، به همین دلیل در این منطقه از ساعت ۶ بعدازظهر تا ۱۲ شب، حكومت نظامی برقرارشد و ماموران سركوبگر و مزدوران نظام از ترس حمله مجدد جوانان آزاده و معترض به شدت منطقه را كنترل می‌كردند .

یك فعال سیاسی دیگر دستگیر شد
طبق اخبار رسیده، روز چهارشنبه گذشته، ابراهیم مهتری از فعالان سیاسی عضو شاخه جوانان مجاهدین انقلاب دستگیر و به مكان نامعلومی منتقل شده است. و خانواده وی علی رغم پیگیری زیاد هیچ گونه اطلاعی از وضعیت وی ندارند.
دستگیری دکتر محمد ملکی
شنبه ۳۱ مرداد، ساعت ۸ صبح، ۵ مأمور وزارت اطلاعات به زور وارد منزل دکتر ملکی ۷۶ ساله شده و او را که بر اثر بیماری حتا نمی‌توانست راه برود، دستگیر کرده و با گرفتن زیر بغلش به درون خودروی خود بردند.
مأمورین تا ساعت ۱۰، منزل ملکی را بازرسی کرده و با دوربین از حرف‌های همسر او و خانه فیلمبرداری کرده و بیش از ۸۵ جلد کتاب، کیس کامپیوتر، دفترچه‌های تلفن و یاداشت او و همسرش را توقیف کردند.
از آن جایی که دکتر ملکی به شدت بیمار و تحت نظارت پزشک می‌باشد، زندان و بند مخوف ۲۰۹ برای سلامتی وی به شدت مضر است و او در خطر جانی قرار دارد.

وضعیت حمزه غالبی
حمزه غالبی كه رئیس كمیته دانشجوئی ستاد موسوی بود، كماكان در زندان بوده و هیچ گونه خبری از وی در دست نمی‌باشد. خانواده وی اعلام داشته‌اند كه وی در وضعیت جسمی و روحی بسیار وخیمی به سر می‌برد. آنها بارها به مراجع قضائی مراجعه و از وضعیت فرزندشان ابراز نگرانی شدید كرده‌اند.‌

محرومیت از تحصیل چهار دانشجوی دانشگاه آزاد تبریز
در پی دستور وزارت اطلاعات به واحدهای دانشگاهی، کلیه اعضای سابق تشکل آرمان دانشگاه تبریز که همگی در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کردند، از ادامه تحصیل محروم شدند.
این چهارتن، یونس زارعیون، بهنام ترکانپور، نوید محمدی و وحید شیخ بگلو هستند.
در دو ماه گذشته صدها دانشجوی دانشگاه‌های مازندران، بابل، سمنان، کرمانشاه، قزوین، مشهد، همدان، دانشگاه آزاد شهر ری، پلی‌تکنیک تهران، تربیت معلم کرج و علم صنعت به کمیته‌های انضباطی احضار شده یا حکم منع موقت تحصیل از یک تا سه ترم را دریافت کرده‌اند.
نهاد روحانیت تا بن دندان به حکومت وابسته است
این روزها در سایت‌های اینترنتی، بیانیه‌ها و سخنرانی‌ها و گفته‌های مختلفی از نیروهای مذهبی، به ویژه، آخوندهای جمهوری اسلامی در انتقاد به شرایط موجود درج می‌شود. جناح‌های مخالف جناح حاکم، اصلاح‌طلبان و در کل تمام کسانی که خواهان حفظ نظام، و مشارکت در قدرت هستند، نیز این سخنان را برجسته کرده و می‌کوشند چنین جلوه دهند که روحانیت نیز در کنار مردم است.
مهدی خلجی، از پژوهشگران دینی، در مصاحبه‌ای این تلاش‌ها را بیهوده می‌داند. او معتقد است نهاد روحانیت تا بن دندان به حکومت جمهوری اسلامی وابسته است. او سیستانی را مثال می‌زند و می‌گوید حتا مرجع بزرگی چون آیت‌الله سیستانی، در عمل به دلیل نهادهای مختلفی که در ایران دارد و ثروت بسیار زیادی که در ایران دارد، عمیقاً وابسته به آقای خامنه‌ای است و همیشه جانب خامنه‌ای را نگه می‌دارد. تاکنون نیز آن بخش از روحانیت موضع گرفته که در سازمان روحانیت نقش عمده‌ای ندارد. وی ادامه می دهد: "من خیلی بعید می‌دانم که روحانیت در آینده‌ی نزدیک خودش را در برابر حکومت قرار بدهد، به خاطر این که تا بن استخوان به حکومت وابسته است، در اقتصادش، در شبکه‌ی اجتماعی‌اش و در همه‌چیزش. روحانیت در سی سال گذشته هیچ چیزی ندارد که آن را از حکومت به دست نیاورده باشد."
در پایان هم در مورد نامه نوشتن به نهادهای روحانیت معتقد است: "به نظر من این روش به نتیجه‌ای نمی‌رسد... نهاد روحانیت سراپا غرق در تنعمی است که حکومت در اختیار او گذاشته و امکان فاصله‌گرفتن از حکومت و امکان چشم‌پوشی از بهره‌مندی‌های خودش را ندارد و در نتیجه نمی‌تواند مرجعی برای تظلم‌خواهی علیه حکومت باشد."

ضرب و شتم مردم
پس از ماجرای کلاهبرداری ۶۰۰ میلیارد تومانی در پروژه نگین غرب خسارت دیدگان از این کلاهبرداری بی سابقه تاریخی که بالغ بر ۱۱ هزار نفر می‌شوند، در یکی از روزهایی که دادگاه متهمان حوادث اخیر برگزار می‌شد، با اجتماع در برابر یکی از ساختمان‌های دستگاه قضائی ضمن تجمعی آرام، می‌خواستند نارضایتی خود را برای بار هزارم به گوش مسئولان و مقامات مربوطه برسانند، اما غافل از این که در داخل ساختمان محل تجمع، دادگاه متهمان حوادث اخیر در حال برگزاری است. این افراد با نشانه‌های بسیاری که به همراه داشتند مشخص بود که معترضان و افراد پیگیر پروژه نگین هستند اما با این حال یک مقام ارشد این دستگاه، بدون توجه به حال و روز نامساعد این افراد و بی توجه به مشکلاتشان آنان را به دیده افراد سیاسی نگاه کرده و دستور ضرب و شتم آنان و پراکنده کردن آن‌ها را می‌دهد. بنا بر این گزارش، هر چند برای ماموران حاضر در محل و شخص مسئول روشن بود که این افراد، مال باختگانی هستند که زندگی خود را باخته‌اند اما با این حال با هدف ضرب شصت نشان دادن به دیگران دست به تنبیه مردم بی دفاع زد.

افزایش بی‌ضابطه هزینه پیامك همراه اول
هنگامی‌كه مشتركان تلفن همراه، قبوض دو ماهه خرداد و تیر را دریافت، داشتند، با كمال تعجب شاهد افزایش چشمگیر هزینه مكالمات و پیام كوتاه نسبت به دوره‌های قبل بودند. اگر چه نزدیك به ٤٠ روز امكان استفاده از پیامك را نداشتند! در حالی که از شب انتخابات ٢٢ خرداد، سرویس ارزش افزوده پیام کوتاه در تهران و از دو روز بعد در تمام شهرستان‌ها قطع شد، خیلی‌ها انتظار دیدن رقم دو برابری هزینه این سرویس را در قبوض این دوره نداشتند. اما قبوض "ساز" دیگری می‌زند و برای ٢٠ روز ابتدای خرداد هزینه‌ای برابر با پیامک‌های کل یک دوره دو ماهه را محاسبه کرده و نمایش دادند!

رویای احمدی‌نژاد جنایتکار: برپایی سازمان امنیتی به وسعت ایران
احمدی‌نژاد در شوی تلویزیونی خود در روز پنج‌شنبه، از عملکرد وزارت اطلاعات انتقاد کرد و اعمال سرکوبگرانه‌ی این وزارتخانه را کافی ندانست. وی اعلام کرد، باید وزارت اطلاعاتی هفتاد میلیونی داشته باشیم. با توجه به آن که کل جمعیت ایران حدود هفتاد میلیون است، این طرح شامل نوزادان، کودکان، بیماران وخیم و افراد رو به احتضار هم خواهد شد! بگذریم که رویای خمینی برای "ارتش ۲۰ میلیونی"اش هم در اوج توهم مردم نسبت به رژیم، متحقق نشد.

فرمانده نیروی انتظامی: آتش یا باید با آب خاموش شود یا خانه خراب شود
اسماعیل احمدی مقدم، برای توجیه جنایات نیروهای سرکوبگر رژیم، به استدلالاتی متوسل می‌شود که خواندن آن‌ها عمق جنایتکاری این رژیم و سردمدارانش را بیش از هر تفسیری آشکار می‌سازد. وی در مورد اعتراضات اخیر می‌گوید: "زمانی كه آشفتگی‌ها و ناهنجاری‌هایی در اجتماع رخ می‌دهد، كارهایی پیش می‌آید كه بیگناه و گناهكار آسیب می‌بینند و مانند سیل همه را می‌برد و قابل تبعیض نیست." البته اگر به این جنایتکار گفته شود که نیروی انتظامی مسئول حفظ امنیت مردم در هر حال است، نشان از ساده‌لوحی گوینده دارد. یا به جای پذیرش مسئولیت اقدامات سرکوبگرانه خود و نیروهای تحت فرمانش می‌گوید: "در زمانی كه خانه‌ای آتش بگیرد، ماموران آتش‌نشانی تلاش می‌كنند تا آن آتش را با كمترین خسارت و در كوتاه‌ترین زمان ممكن خاموش كنند، حال ممكن است این آتش بر اثر تخریب كامل خانه یا با آب خاموش شود." به زبان مردم، یعنی ما از تخریب کامل کشور هم برای ساکت کردن مردم، ابایی نداریم.
برای آن هم که ثابت کند که "اعترافات" از روی میل و بدون شکنجه بوده است، مثال می‌آورد: "از سوی دیگر برخی‌ها می‌گویند نیروی انتظامی از متهمان به زور اعتراف گرفته است كه بنده در پاسخ آنها می‌گویم از خانم كلینتون كه كسی اعتراف نگرفته است كه به راحتی همه مسائل را باز می‌كند." واقعا چه می‌شود گفت!!!

وبلاگ آزاد باشیم: جنبش سبز را باید از نادان‌ها پس گرفت
این عنوان مطلبی است که در وبلاگ "آزاد باشیم" درج شده است و نشان می‌دهد برخلاف آن‌چه که بسیاری از مدافعان نظام، در داخل و خارج از کشور، می‌خواهند نشان دهند، "جنبش سبز"، یک جنبش یکدست و طرفدار موسوی نیست و کسانی که داعیه رهبری یا تعیین تاکتیک آن را دارند، مدعیانی پرگو بیش نیستند.
"آری، واضح است و مبرهن که جنبشِ مردمی و خودجوشِ سبز، به دست یک سری نادان افتاده و مردمِ ساده‌دل هم که از روی عادتِ چند دهه‌ای نشسته‌اند تا دستوری صادر شود و البته دستوردهنده برای‌شان فرقی نمی‌کند!"
اما منظور این نویسنده از "نادان‌ها" کیست؟ می‌دانید که اخیرا فراخوان‌های متعددی برای "کوه‌پیمایی سبز"، "خرید سبز"، "فوتبال سبز" و غیره داده شد. نویسنده در این باره می‌نویسد:
"برنامه‌ریزی‌های اخیر برای تجمعات، از سوی سایت‌های منسوب به جنبش سبز، باعث دل‌سردی و یأس خیلی‌ها شده و افسوس که همه، این سرد شدن و فروکش کردن،‌ حداقل در خیابان‌ها را از چشم هم‌دیگر می‌بینند. مشخص است که عده‌یی از روی بلاهت و ناآگاهی و عده‌یی نیز البته از روی رذالت، باعث این سرخورد‌گی‌ها می‌شوند.
کسانی که با دعوت مردم به تجمعاتِ غیر ممکن در بازار و ورزش‌گاه را می‌دهند، یا تا به حال این مکان‌ها را ندیده‌اند یا دیده‌اند و می‌دانند که ساعت یازده صبح، مردم یا سر کار هستند و یا در اوج فعالیت‌های نیم‌روز نخست خود هستند. خیلی دور از عقل است که برای سر دادن شعار، به ورزش‌گاه آزادی بروی و پولِ بلیط بدهی و بریزی در حلقِ یک عده که بویی از ورزش نبرده‌اند و اگر قرار بود این پول‌ها را صرف ورزش کنند، کرده بودند تا حالا! حداقل با نرفتن به ورزش‌گاه می‌توان این آرامش را داشت که چند هزار تومان کم‌تر به جیبِ پول‌خورها ریخته می‌شود!"
"... کسی که برای اهداف شخصی‌اش وارد این جنبش بشود حتا اگر در صف اول هم با‌یستد، آدم قابل تأسفی است. این یعنی استفاده‌ی شخصی از اهدافِ پاکِ میلیون‌ها نفر. جنبشی که از مردم شکل گرفته باشد، دیگر جایی برای تفهم کردن و رسیدن به اهداف شخصی نیست. اهدافِ شخصی را باید شخصی دنبال کرد. کمی فکر، کمی آگاهی و انتقال آن به دیگران، همه‌چیز را به روزهای خوب پیش می‌برد."




زندانی سیاسی آزاد باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی






به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید



برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org

Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate

Keine Kommentare: