Sonntag, 16. August 2009


ویژه نامه خبری شماره ۷۶ سازمان فدائیان (اقلیت) ۲۵ مرداد ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/

اعتصاب غذا و تحصن خانواده‌ها در مقابل زندان اوین
به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران امروز یکشنبه ۲۵ مرداد ۸۸ حدود ۱۵٠ نفر از خانواده‌هاي بازداشت شده‌ها در مقابل زندان اوين از ساعت ۸ صبح همزمان با شروع ساعت اداري تجمع كردند و خواستار آزادي عزيزان خود بودند. برخي از پدران و مادران كه تعدادي از آن‌ها پير و مسن هستند مي‌گفتند كه از ديروزآن‌ها هم همزمان با فرزندان خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند و تا عزيزانشان آزاد نشوند هر روز از صبح در مقابل زندان اوين تحصن مي‌كنند.در میان آن‌ها حداقل ۲۸ نفر ازخانواده‌ها از روز گذشته در حال اعتصاب غذا بسر می‌برند از جملۀ آن‌ها خانواده حکیمی،خانواده نصیرپور و نصرالله زاده می‌باشند. قرار است که بر تعداد اعتصاب غذا کنندگان افزوده شود.
امروز هم مانند ديروز مانع استفاده خانواده‌ها از سرويس بهداشتي شدند. گرما و عدم اعتناي مسئولان زندان اوين باعث افزايش فشار روي خانواده‌ها مي شد تا جايي كه خانواده‌ها با صداي بلند خامنه اي و احمدي نژاد را نفرين مي‌كردند. از صبح دو اتومبيل نيروي انتظامي با ۷ مامور در مقابل زندان اوين مستقر شده بودند تا خانواده‌ها را تحت كنترل داشته باشند.
در مقابل دادگاه انقلاب نيز بيش از۱۲٠ نفر از خانواده‌ها تجمع كردند و خواهان آزادي عزيزان خود و پايان دادن به دادگاه‌های فرمايشی بودند. تعدادی از خانواده‌ها با خشم وعصبانيت مي‌گفتند كودتا را خامنه‌ای و احمدی‌نژاد به راه انداخته‌اند اما عزيزان ما را دادگاهي مي كنند. هر هفته يك دادگاه نمایشی تشكيل می‌دهند تا هر اتهامی كه می‌خواهند به فرزندان ما بچسبانند اما همه مي‌دانند كه فرزندان ما بی‌گناه هستند. دنيا اين جور نمي‌ماند و يك روز تقاص تمام شكنجه‌ها و توهين‌ها را خواهيد داد.

تجمع زنان فعال و مادران جان‌باختگان اخير در پارك لاله
بنا بر اخبار دريافتی صبح روز شنبه ۲۴ مرداد زنان فعال در اطراف ميدان اصلی پارك لاله جمع شده بودند كه با افزايش تعداد نفرات، جمعيت شروع به راهپيمايي آرام در اطراف ميدان اصلي كرد. در همان هنگام مادران جان‌باختگان اخير نيز به جمعيت پيوستند كه با استقبال زياد راه‌پيمايان مواجه شدند. وقتی جمعيت به دور سوم پياده‌روی رسيد، نيروهای نظامي كه از دقايقی قبل از شروع راهپيمايي جمعيت را زير نظر داشتند به سمت آن‌ها رفته و سعی در پراكنده كردن جمعيت كردند كه با برخورد زنان مواجه شدند.
در دقایق اول تنها نیروهای انتظامی به سمت راهپیمایان آمدند ولی با مقاومت زنان و سرپيچی از دستورمبنی بر خروج از پارک، نیروهای لباس شخصی به سمت راهپیمایان هجوم بردند و اطراف زنان حلقه زده و آن‌ها را به سمت بالای پارک هدایت کردند، این در حالی بود که نیروهای لباس شخصی به مادران داغدار توهین کرده و از آن‌ها فیلم تهیه می‌کردند، همچنين گوشی چند نفر از زنانی را که در حال فیلم‌برداری بودند گرفته و مانع فیلم‌برداری آن‌ها شدند. در نهايت با اجبار و تهدید ماموران، زنان تجمع کننده در حالی که مادر سهراب چشمانی اشکبار داشت و مادر ندا به وی آرامش می‌داد پارک را ترک کردند.

بیانیه سیاسی کارکنان ایران خودرو
در تیر ماه امسال کارگران و کارمندان ایران‌خودرو در بیانیه‌ای سیاسی از مبارزات مردم علیه دیکتاتوری حمایت کرده و در خواسته‌های بیست‌گانه خود، خواهان تأمین آزادی‌های دمکراتیک و خواسته‌هایی مبنا بر منافع کلیه‌ی کارگران ایران شدند. خواسته‌های بیست‌گانه این زحمتکشان مبارز از قرار زیر است: ١- برخورداری همه افراد جامعه بدون هیچ قید و شرطی از آزادی عقیده، بیان، نشریات، اعتصاب، تحصن، راهپیمایی، تجمع و آزادی ایجاد هرگونه تشکل بدون کسب مجوز ۲- آزادی زندانیان سیاسی، ممنوعیت هر گونه شکنجه جسمی و روانی، ممنوعیت و بی اعتباری گرفتن اعتراف با تهدید و تطمیع و تفتیش عقاید ٣- برابری زنان با مردان در قوانین کیفری، قانون کار، قوانین مربوط به ازدواج، طلاق، سرپرستی کودکان و دیگر قوانین ۴- عدم دخالت دولت در تعیین نوع زندگی، نوع پوشش، روابط زنان و مردان و دختران و پسران ۵- تامین مسکن با تمام امکانات رفاهی مناسب از طریق: تخصیص بودجه ویژه برای احداث واحدهای مسکونی جدید در هر سال در اختیار گذاشتن سریع ساختمان‌های تحت مالکیت دولت به مردم ۶- تعیین حداقل دستمزد بر اساس ارتقای هر چه بیشتر سطح زندگی و رفاه ٧- پرداخت بیمه بیکاری به تمام افراد آماده به کار، برابر با آخرین دستمزد دریافتی تا به دست آوردن کار مناسب ٨- لغو هر گونه قرارداد استخدام موقت، پرداخت سریع حقوق معوقه، توقف اخراج و بیکار سازی کارگران ایرانی و مهاجر ٩- برخورداری همه افراد جامعه از حقوق مکفی بازنشستگی و از کار افتادگی ١٠- بهداشت، دارو، درمان، معاینات منظم و اجباری رایگان١١- رایگان شدن آموزش و پرورش و آموزش عالی، حداقل تا سطح لیسانس ١٢- استفاده رایگان از سرویس ایاب و ذهاب محل کار، شبکه اتوبوسرانی شهری و مترو ١٣- لغو کار افراد زیر ١٨ سال ١۴- پرداخت دستمزد به زنان خانه‌دار برابر با دستمزد کارگران شاغل ١۵- تامین امکانات رایگان مانند شیرخوارگاه، مهد کودک، غذا خوری، خشکشویی... در محل‌های کار و سکونت ١۶- ممنوعیت هر گونه ازدواج زیر ١٨ سال ١٧- ایجاد امکانات شهری مانند جاده، آب، برق، گاز، تلفن، مدرسه، مراکز پزشکی، فرهنگی، ورزشی در روستاها ١٨ – نگهداری و مراقبت از معلولان و سالمندان و ایجاد تسهیلات ویژه برای آن‌ها به طور رایگان ١٩- لغو دادگاه‌های ویژه، علنی بودن محاکمات با حضور هیئت منصفه، انتخاب وکیل دلخواه، رایگان بودن امور دادرسی ٢٠- لغو مجازات اعدام.

کردستان در تدارک اعتصاب در ۲۸ مرداد
کردستان در تدارک نمایش همبستگی ملی در ۲۸ مرداد ماه است که از طرف گروه‌های سیاسی کرد مخالف جمهوری اسلامی به عنوان روز عزای ملی اعلام شده است. ۲۸ مرداد ماه سال ۱۳۵۸ سالروز فرمان لشگرکشی به کردستان برای سرکوب مبارزان کرد است که گروه‌های سیاسی آن را بخاطر نشان دادن اتحاد مردم کرد روز عزای ملی اعلام کرده‌اند.
علاوه بر گروه‌های سیاسی کرد مخالف نظام بسیاری از سازمان‌ها و تشکل‌های غير سیاسی کرد ایران و عراق نیز در روزهای اخیر اقدام به فراخوان کردهای ایران برای مشارکت در بزرگداشت ۲۸ مرداد و شرکت در اعتصاب عمومی در این روز کرده و از کسبه و بازاریان و کارمندان و کارگران خواسته‌اند در این روز با شرکت در اعتصاب عمومی همبستگی خود را نشان بدهند.
در این فراخوان‌ها از مردم کردستان خواسته شده از برگزاری مراسمات جشن و شادی به خاطر همبستگی با قربانیان لشگرکشی نظام به کردستان خودداری کنند و به هر نحو مقتضی همبستگی خود را در این عزای ملی نمایش بدهند. در فاصله روزهای مانده به ۲۸ مرداد ماه هنوز هیچ‌گونه حرکتی از سوی نهادهای انتظامی و امنیتی که با هدف جلوگیری از بزرگداشت روز عزای ملی کردستان باشد مشاهده نشده و اوضاع خیابان‌ها و معابر و اماکن عمومی در حالت عادی مشاهده می‌شود.

شمار قابل توجهی از زندانیان کرد در خطر اعدام
رئيس كل دادگسترى رژیم در كردستان اعلام كرد تعداد قابل توجهى از زندانيان كردستان زير اعدام هستند. على اکبر گروسى گفت، هم اکنون اکثريت زندانيان استان کردستان محکومين به مواد مخدر هستند و تعداد قابل توجهى از محکومين مواد مخدر استان به اعدام محکوم شده‌اند و از دادستان سنندج هم خواستيم که جهت تسريع در اجراى احکام همکارى لازم را انجام دهد. ضرورى است که روند اجراى احکام با سرعت بيشترى پيش برود.

دستگیری یک فعال سیاسی در چابهار
در ادامه اعتراضات مردمی در خصوص اتفاقات اخیر در سطح کشور یک کاسب چابهاری صبح شنبه ۲۴ مرداد توسط لباس شخصی‌ها از درب مغازه خود در بازار چابهار جلب و به نقطه نامعلومی منتقل شد. گفته می‌شود وی که از اتباع غیر بومی و تبعید شده توسط دولت در سال‌های گذشته به این بندر دور افتاده کشور بوده ودر حال فعالیت‌هایی در راستای اعتراضات اخیر رخ داده در کشور بوده که بازداشت گردیده است.

افشای ابعاد جدیدی از شکنجه‌های غیرانسانی علیه زندانیان
شب گذشته در دیدار جمعی از خانواده‌های زندانیان و آسیب دیدگان حوادث اخیر با یک نماینده اصولگرای مجلس، ابعاد جدیدی از شکنجه‌های اعمال شده بر روی زندانیان فاش شد: از خوراندن قرص و کوبیدن ساچمه بر سر، ضربه‌های پیاپی بر محل اصابت گلوله!
مادر هنگامه شهیدی ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به وضعیت دخترش، چنین گفت: وقتی وی را دیدم، چندان به حال خود نبود و وقتی در آغوشش گرفتم و به سر و پشت وی دست کشیدم، به خاطر درد ناله می‌کرد. به او گفتم: مقاومت کن و علیه خودت اعتراف نکن. گفت: ای بابا! اینجا قرص‌هایی به من می‌دهند که ذهنم کاملا خالی می‌شود و نمی‌توانم به چیزی فکر کنم. وی با ترس می‌گفت: هر روز چند بار به سلولم می‌آیند و می‌گویند می‌خواهیم ببریم اعدامت کنیم.بر اساس این گزارش، در جلسه شب گذشته، پدر یکی از بازداشت‌شدگانی که به شدت تحت شکنجه قرار گرفته بود نیز گفت: جراحات ناشی از شکنجه بر پسرم به حدی بوده که یک چشم وی را خالی کرده‌اند و یکی از چشم‌هایش کم‌سو شده و جای تعداد زیادی ساچمه بر سرش قابل مشاهده است و کلیه‌ی وی نیز آسیب دیده است.
در جلسه دیشب یکی از افرادی که در میدان آزادی هدف اصابت گلوله قرار گرفته بود، نیز ماجرای مصدومیت، بازداشت و شکنجه خود را این‌گونه شرح داد: در حال خرید نوشیدنی از یک دست‌فروش بودم که تیری به پایم اصابت کرد. سعی کردم خودم را به کناری بکشم، اما در همین حال تعدادی لباس شخصی که متوجه تیر خوردنم شدند، من را با ضرب و شتم با خود بردند. البته مرا به یک بیمارستان منتقل کردند تا تیر را در بیاورند، اما دوباره از بیمارستان به محل دیگری منتقلم کردند و در آنجا آن‌قدر به محل بخیه و جراحاتم ضربه وارد کردند که خون زیادی از زخم‌هایم جاری بود. وی افزود: در اثر این جراحات، عصب سیاتیک من قطع شده است. وی که به تازگی دوره‌ی مهمانداری در هواپیما را در یکی از کشورهای آسیایی به اتمام رسانده بود، همچنین خبر داد که به دلیل این جراحات و نیز مصدومیت از ناحیه‌ی فک، از ادامه‌ی کار خود بازمانده است.

فشار‌ها علیه دانشجویان محکوم است
اتحادیه دانشجویان اروپا با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله به برخی خوابگاه‌های دانشجویی، نسبت به وضعیت دانشجویان ایران در پی "سرکوب‌های خشونت‌آمیز" اخیر ابراز نگرانی کرد
این اتحادیه از جمهوری اسلامی خواست که "حق آزادی بیان" دانشجویان را به رسمیت بشناسند. اتحادیه دانشجویان اروپا در بیانیه خود افزوده که گزارش‌ها حکایت از آن دارد که فشار‌های دولت ایران علیه دانشجویان به عنوان یکی از اقشار فعال جنبش اعتراضی مردم ایران، افزایش یافته است.
در هفته‌های نخست اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات که با خشونت‌های گسترده‌ای همراه شد، گروهی از لباس شخصی‌ها با حمله به خوابگاه دانشگاه تهران و دانشگاه اصفهان، دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار داده و برخی از آن‌ها را بازداشت کردند.
در سال‌های اخیر و پس از روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد در ایران، فشار‌ها بر جنبش دانشجویی افزایش یافته است و ده‌ها دانشجو بازداشت و روانه زندان شده‌اند.

دامن زدن اختلافات قومی و مذهبی از سوی رژیم در کردستان
جمعی از آخوندهای سنی شهرستان مهاباد با انتشار نامه‌ای در روز اول مرداد ۸۸، تشکیل "شورای مدرسان" را غیرقانونی خوانده و آن را محکوم کرده‌اند. این شورا از سوی ارگانی به نام مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تشکیل شده است. از دلایل ذکر شده در این نامه حضور کمتر از ده درصد از آخوندهای منطقه و بی‌اطلاعی بقیه از تشکیل این شورا است.
اقدامات رژیم و اعتراضات مذکور که از سوی جناحی از ارتجاع مذهبی به جناحی دیگر از همین دست که در قدرت هستند صورت گرفته است، نشانه‌ای دیگر از تلاش‌های رژیم برای دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی و طرح دعواهای آنان برای به حاشیه رفتن مبارزات انقلابی توده‌های کارگر و زحمتکش و قوم‌های تحت ستم صورت می‌گیرد.

اعتراض خانواده‌های زندانیان سیاسی به اجبار زندانیان در مصرف داروهای زیان‌آور
به گزارش رادیو آلمان خانواده‌های زندانیان سیاسی با انتشار بیانیه‌ای فاش ساختند که به دستگیری و آزار و اذیت‌های دیگر تهدید می‌شوند. آنها از "اجبار زندانیان به استعمال داروهایی که اثرات جسمی و روانی فراوان دارد" ابراز نگرانی کرده‌اند.
در این بیانیه که از سوی خانواده‌های زندانیان سیاسی جناح معترض در درون حاکمیت موسوم به "اصلاح‌طلبان" انتشار یافته، از نمایندگان مجلس ارتجاع برای تشکیل کمیته بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان اخیر قدردانی شده است.

عفو بین‌الملل خواهان تحقیقات مستقل در مورد تجاوز و شکنجه شد
در پی سخنان رئیس مجلس ارتجاع، علی لاریجانی، مبنی بر این که حدود صد مورد ادعای تجاوز بررسی شده و چنین چیزی صحت ندارد، آیرین خان، دبیر کل سازمان عفو گفت، تنها انکار چنین ادعاهایی کافی نیست. عفو بین‌الملل در بیانیه‌ی جدید خود خواهان توضیح مقامات ایرانی در مورد بررسی‌هایی که لاریجانی ادعا کرده انجام شده‌اند و اشخاصی که آن را انجام داده‌اند، شد.

سومین دور محاکمات نمایشی در تهران
سومین دور محاکمات نمایشی در بیدادگاه جمهوری اسلامی آغاز شد. در این نمایش بیست و پنج نفر با کیفرخواست‌های سنگین متهم شده‌اند. این محاکمات نیز با وجود کنترل شدید رژیم در پشت درهای بسته و تنها با حضور نمایندگان رسانه‌های حکومتی برگزار گردید. تعدادی از وکلای حاضر اظهار داشته‌اند که تا قبل از این جلسه اجازه‌ی ملاقات آنان با موکلان‌شان داده نشده بود و بدون داشتن لایحه‌ی دفاعی در محاکمه شرکت کردند.

صدور وثیقه‌های سنگین برای دستگیرشدگان
برای تعداد زیادی از بازداشت‌شدگان وثیقه‌های سنگین صادر شده است. از جمله این افراد کسانی هستند که در میدان بهارستان و بازار دستگیر شدند. دادگستری رژیم برای آزادی آنان قرارهای وثیقه بین ۱٠٠ و ۵٠ میلیون تومان درخواست کرده است. این گونه قرارها برای افرادی صورت می‌گیرد که حتی شکنجه‌گران در زندان‌ها نیز نتوانسته‌اند به آنان اتهامی وارد کنند.
زندانیان سیاسی بعضی از خانواده‌ها که قادر به پرداخت و یا گذاردن این وثیقه‌ها نیستند، محکوم به ماندن در شکنجه‌گاه‌های رژیم می‌شوند.

خبر خبرگزاری دولتی از ثبت شکایت علیه رفسنجانی
یک خبرگزاری وابسته به دولت از ثبت شکایتی علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دادگاه ویژه روحانیت خبر داد. این شکایت درخصوص وقایع پس از انتخابات و اقدامات دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ثبت شده است.
این خبرگزاری- برنا- که بارها اخباری علیه رییس مجلس خبرگان رهبری درج کرده است مدعی شده است کهاین شکایت از سوی یک شهروند مشهدی در دادگاه ویژه روحانیت ثبت شده است.

معاون پارلمانی دولت نهم، به اتهام دزدی تحت تعقیب قضایی
در پی بی اعتنایی معاون پارلمانی محمود احمدی‌نژاد به احضار کتبی جهت حضور در دادگاه عمومی جزایی تهران، بازداشت وی در دستور کار دادگاه قرار گرفته است.
منابع مطلع روز یکشنبه به سایت فرارو گفتند که محمد رضا رحیمی به دو اتهام "تحصیل مال نامشروع" و "تصرف غیرمجاز در اموال دولتی" از سوی شعبه ۱۰۵۷ دادگاه عمومی جزایی تهران تحت تعقیب قرار گرفته است.در پی گشوده شدن این پرونده اتهامی علیه معاون حقوقی و پارلمانی، چندی پیش قاضی "مولایی" ، محمدرضا رحیمی را جهت حضور در دادگاه کتبا احضار کرده اما وی وقعی بدان ننهاده است.
بر اساس این گزارش در صورتی که رحیمی مجددا در مهلت مقرر از حضور در دادگاه خودداری نماید، دستور جلب وی صادر خواهد شد.

تشکیلاتی شدن جنبش سبز، راه سبز امید
حتماً تاکنون خبر اعلام موجودیت "تشکیلات راه سبز امید" توسط موسوی را شنیده‌اید. او در سخنرانی خود در جمع نهاد حکومتی "انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران" پس از محکوم کردن کودتاچیان و اقدامات جنایتکارانه‌ی ایشان علیه مردم ایران و بخصوص بازداشت شدگان این مبارزات، از "جنبش سبز"، البته با نام جدید آن، یاد کرده و مشخصات "تشکیلات راه سبز امید" را این‌گونه برشمرد: "رنگ سبز، نماد این راه و مطالبه بدون تنازل قانون اساسی، شعار آن است و شبکه‌های اجتماعی خودجوش و خودمختار بی شمار و گسترده در سطح جامعه، بدنه این جنبش هستند." او همچنین آب پاکی را روی ادعاهای وجود دیدگاه‌های متنوع در "جنبش سبز" ریخت و اعلام نمود که: "نمی‌توان بخش‌هایی از قانون اساسی را اجرا کرد و بخش های دیگر آن را دور انداخت." (بی بی سی)
با این حساب، هنگامی که در قوانین جاری مملکت و قانون اساسی ولی فقیه دارای قدرت مطلقه می باشد، پس قانونی است که بر مبنای "مصلحت نظام" رأی مردم را از اهمیت ثانویه شمارده و قدرت اجرایی را به دولتی تنفیذ نماید که خود صالح بداند. هنگامی که آقای موسوی هدف "راه سبز امید" (جنبش سبز) را "مطالبه بدون تنازل قانون اساسی" اعلام می‌کند و بر این نکته تأکید دارد که "نمی‌توان بخش‌هایی از قانون اساسی را اجرا کرد و بخش‌های دیگر آن را دور انداخت"، به این معنی است که تمامی مردمی که تا به امروز علیه دیکتاتوری خامنه ای و دولت منتصب او شعار می دادند، گناه‌کارند و مرتکب "اقدام علیه نظام و رهبری" شده‌اند. و هنگامی که این تشکیلات را متشکل از "شبکه‌های اجتماعی خودجوش و خودمختار بی‌شمار و گسترده در سطح جامعه" می‌خواند و تمامی ایشان را منحصر به هدف "مطالبه بدون تنازل قانون اساسی جمهوری اسلامی" در حقیقت منحصر و محدود کردن جنبش مردمی به هدف خود و دیگر اصلاح‌طلبان حکومتی است که هیچ قرابتی با "فراگیر" خواندن آن ندارد. (برگرفته از ندانیوز)

۵ مداح معروف تهران در فهرست سازمان‌دهندگان لباس‌شخصی‌ها
در حالی ‌که رسانه‌های حامی دولت و مخالفان نظام، سعی دارند عوامل برخورد با مردم را نیروهای نظامی و انتظامی جلوه دهند، بررسی‌های خبرنگار "آینده" نشان می‌دهد بسیاری از نیروهای لباس شخصی که در ناآرامی‌های پس از انتخابات به ضرب و جرح مردم پرداخته‌اند، توسط ۵ تن از مداحان معروف تهران سازماندهی شده‌اند.
به گزارش سايت "آینده"، این افراد که جزو افراد جاهل و مریدان این ۵ مداح معروف هستند، با درخواست برخی چهره‌های سیاسی از این مداحان سازمان‌دهی شده و با ابزارهایی نظیر زنجیر، میله آهن، چاقو و پنجه بکس اقدام به ضرب و جرح مردم در خیابان‌های تهران می‌کردند.
گفته می‌شود ح - س یکی از این ۵ مداح که سابقه درگیری‌های فیزیکی در دهه گذشته را نیز دارد، خود شخصاً در برخورد با مردم حضوری فعال داشته است. یکی از مداحان هم که رابطه فامیلی با یکی از مقامات دارد، در صحنه درگیری‌ها دیده شده است.

عمیق شدن شکاف‌های درون حاکمیت و درخواست عزل خامنه‌ای
نامه‌ی سرگشاده‌ای با امضای جمعی از آخوندهای قم، مشهد و اصفهان منتشر شده که در آن از مجلس خبرگان رژیم درخواست ارزیابی مجدد صلاحیت خامنه‌ای شده است. این نامه در ادامه‌ی نوشتن بیانیه‌ها و اظهارنظرهای مختلف آخوندهایی از جمله علی محمد دستغیب، طاهری اصفهانی و بیات زنجانی حاکی از بالاگرفتن دعواها و علنی‌شدن اختلاف جناح‌های مختلف قدرت در درون حاکمیت جمهوری اسلامی است. این افراد که در نامه خود را وفادار به خمینی جنایتکار معرفی می‌کنند، از نتایج انتخابات "نمایشی" و موضع‌گیری‌های خامنه‌ای اظهار نارضایتی کرده‌اند.

احمدی‌نژاد و صادق محصولی در لیست ثروتمندترین افراد ایرانی
پس از ۴ سال حکومت بر منابع و ثروت‌های ملی ایران، نام آقایان احمدی‌نژاد و محصولی به لیست ثروتمندترین افراد ایرانی اضافه گشته است. این لیست توسط نشریه "فوربز" هر سال ارائه شده که ثروتمندترین افراد دنیا را بر حسب کشورهایشان معرفی می‌کند. در لیست ایرانی‌های این نشریه در سال ۲۰۰۹ با نام‌های محمود احمدی‌نژاد، صادق محصولی، محسن رضایی، عباس واعظ طبسی، حبیب‌الله عسگر اولادی، آیت‌الله محمد یزدی، آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی، و محسن رفیق دوست روبرو می‌گردیم.
با دقت به این لیست، به غیر از یک یا دو نام، بقیه را حامیان دولت می‌یابیم که از قِبَل آن، با تجاوز به ثروت‌های مردم ایران به چنین ثروت‌هایی دست یافته‌اند و اینک برای حفظ موقعیت جنایتکارانه خود به کشتار مردم ایران روی آورده‌اند.

خبر حوادث هوایی را درج نکنید
وزير راه و ترابری گفت: به رسانه‌ها هشدار می‌دهم كه بر روی سوانح مانور ندهيد و به جای آن اعتمادسازی كنيم. به گزارش خبرنگار ايلنا، حميد بهبهانی در مراسم افتتاح دومين پايانه ILS باند ۱۱ فرودگاه امام خميني با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران افزود:‌ حرف رسانه‌ها بر روی مردم تاثير می‌گذارد. در حال حاضر مردم دودل شده‌اند و وظيفه شما رسانه‌هاست كه اعتمادسازی كنيد، ما نيز در جهت نوسازی ناوگان حركت می‌كنيم.
در هفته‌های اخیر، خبر سقوط چندین هواپیما و هلی‌کوپتر، مردم را به درستی نسبت به امینت پروازهای هوایی نامطمئن کرده است، اما تازه مسئولان نظام به فکر "نوسازی ناوگان" افتاده‌اند.

اعتیاد دامی دیگر برای نابودی نسل جوان با حمایت سردمداران رژیم
مدیرکل بهزیستی استان تهران امروز در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۸۳ درصد از جمعیت معتادان استان تهران کمتر از ۳٠ سال سن دارند. وی شمار معتادان استان تهران را ۲۵٠ هزار نفر اعلام کرد و افزود: حدود ۴٠ درصد از این جمعیت، یعنی حدود صدهزار معتاد، کمتر از ۲٠ سال سن دارند. گستردگی توزیع مواد مخدر نشانه‌ی همکاری و یا هدایت آن توسط دست‌اندرکاران رژیم است.

بحران در اقتصاد جمهوری اسلامی
بر اساس فهرستى كه به طور مشترك توسط وزارت امور اقتصادى و دارايى و سازمان بورس به شوراى پول و اعتبار ارائه شده است، ظاهرا ۲۱۳ شركت بزرگ كشور دچار بحران شده‌اند و بخش عمده‌اى از اين شركت‌ها به خاطر زيان دهى پى درپى يا از بورس اخراج شده و يا به خاطر زيان دهى، از تابلوى اول به تابلوهاى پايين‌تر بورس تبعيد شده اند. بر اين اساس، ترتيب ۲۱۳ شركت ياد شده بدين قرار است كه ۷٠ شركت از بورس اخراج شده اند، ۵٠ شركت ديگر در مرز زيان دهى قابل توجه و آماده اخراج به تابلوهاى پايين تر و ۹۳ شركت نيز متعلق به دولت هستند كه زيان عملياتى‌شان دربودجه گنجانيده شده، اما با اين وجود باز هم اميدى به بهبود وضعيت خود ندارند. نگاهى به فهرست اعلامى بورس و وزارت اقتصاد نشان مى‌دهد برنده‌ها و شركت‌هاى معروفى در شرايط حال حاضر اقتصاد ايران با بحران مواجه گردیده‌اند. آزمايش (توليدكننده لوازم خانگى) يكى از آن‌هاست كه ارزش سهام ۲٠٠ تومانى‌اش اكنون به ۴٠ تومان رسيده است. در همين حال انجمن مديران صنايع نيز حدود يك ماه و نيم پيش، در گزارشى رسمى مدعى شده است كه ۸۷ واحد توليدى فقط در ۲ استان خراسان رضوى و فارس و دو شهر ساوه و مراغه در مرز ورشكستگى قرار گرفته‌اند. اين شركت‌ها بارها تقاضاى خود را به دولت و سيستم بانكى براى دريافت وام يا كمك اعلام كرده اند، اما سهامداران اين شركت ها اميد چندانى به سوددهى مجدد آنها ندارند، چرا كه شرايط عمومى اقتصاد كشور كه تحت تأثير واردات ارزان و به ويژه واردات كالاهاى چينى قرار دارد، حتى در صورت توليد مجدد كالا توسط اين شركت‌ها امكان فروش خوب و سوددهى را از آنان سلب كرده است.
قابل ذکر است که بار اصلی بحران در جمهوری اسلامی به مانند دیگر نظام‌های سرمایه‌داری بر دوش کارگران و زحمتکشان است. بیکاری، کاهش حقوق و دستمزد و افزایش استثمار کاری از جمله فشارهایی است که سرمایه‌داران برای حفظ سود خود در چنین شرایطی بر کارگران وارد می‌آورند.

بحران در واحدهای تولیدی
ورشكستگی امروز به واژه‌اي متداول در اقتصاد ايران تبديل شده است. سال ٨٨ سال افول غول‌های صنعت ایران بوده است. شركت‌هایی هم چون شركت ملی سرب و روی، كشت صنعت شمال، لوله‌سازی اهواز، ايران صدرای بوشهر، كارخانه سامان، مراكز مخابراتي سقز، ايران تفال ساوه، كشت و صنعت شمال، توزين‌گر، پايا، هوايار، روژن آزمون، امسال ناچار به تعدیل گسترده نیرو شدند و این یعنی از كف رفتن اشتغال موجود به جای اشتغال‌زایی!
اما شوك بزرگ بر اقتصاد ايران، اخبار مبنی بر احتمال تعطيلی ايرالكو، كارخانه بزرگ آلومينيوم سازی ايران و نيز بروز شايعاتی مبنی بر ورشكستگی ايران خودرو بود. هر چند ورشكستگی و تعديل نيرو از سوی ايران خودرو، پذيرفته نشد اما مديرعامل ايرالكو از احتمال ورشكستگي و تعطيلی ايرالكو خبر داد و افزود كه اگر مسوولان به خود نيايند، ٢ هزار كارگر به جمع بيكاران كشور افزوده خواهند شد.
از سوی دیگر بحران صنعت كشور در آینه بورس نیز نشانگر عمق بحران است: كارتن‌سازی مشهد، كشت و صنعت چين‌‌چين، پلي‌اكريل اصفهان، پتروشيمي شيراز، مهندسي تكنوتار، تجهيز نيروی زنگان، نورد و لوله اهواز، كمباين‌ساز ايران، توليد سموم علف‌كش، پارس الكتريك، چين چين، ايران مرينوس، آذرآب، لاستيك البرز، لاستيك دنا، پيام، جهان‌نما، ايران خودرو، صدرا، آرتاويل تاير، آزمايش، ايران پويا، ساسان و ده‌ها شركت كوچك و بزرگ ديگر با بحران مالي دست و پنجه نرم می‌كنند و طبق اطلاعات رسمی سازمان بورس در زمره شركت‌های زيان‌ده قرار دارند كه نماد معاملاتی آن‌ها متوقف شده است و برخی از آن‌ها در آستانه اخراج از بورس هستند.



زندانی سیاسی آزاد باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی
به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org

Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate

Keine Kommentare: