Freitag, 14. August 2009


ویژه نامه خبری شماره ۷۳ سازمان فدائیان (اقلیت) ۲۲ مرداد ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/

گزارشی از وضعیت و شرایط زندانیان سیاسی زن در بند ۲۰۹ زندان اوین
بنا به گزارشات رسیده از بند مخوف ۲۰۹ زندان اوین، زندانیان سیاسی زن تحت شرایط و فشارهای غیر انسانی بازجویان وزارت اطلاعات قرار دارند. این شرایط غیر انسانی و طاقت فرسا باعث بیماری‌های جسمی آن‌ها شده است و همچنین از درمان آن‌ها خوداری می‌شود.
بر اثر دستگیری‌های گسترده اعتراضات اخیر، تعداد زیادی از زنان آزادی‌خواه دستگیر و به شکنجه‌گاه‌های مختلف انتقال داده شده و تحت شکنجه‌های قرون سطایی قرار گرفتند. تعدادی از آن‌ها نیز به بند مخوف ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده‌اند. تعداد دستگیرشدگان به حدی زیاد است که در یک سلول انفرادی بیش از ۴ نفر جا داده شده است. سلول‌های انفرادی فاقد سیستم تهویه در گرمای زیاد تابستان هستند و گاهی به خاطر کمبود هوا دچار حالت خفگی و سردردهای شدید و حالت تهوع می‌شوند و اثرات آن بر زندانیان سیاسی زن باقی می‌ماند.
از طرفی دیگر بازجویان وزارت اطلاعات برای تحت فشار قرار دادن بعضی از زندانیان سیاسی زن، در هر ۲۴ ساعت فقط ۴ بار اجازه‌ی استفاده از دستشوئی را می‌دهند. این برخورد ضد بشری بازجویان وزارت اطلاعات باعث شده است که زندانیان سیاسی دچار ناراحتی مثانه و کلیوی شوند. در حال حاضر علاوه بر شکنجه‌های جسمی و روحی، استفاده از دستشویی و استحمام را به حداقل رسانده‌اند. این مسئله باعث شده است که تعداد زیادی از زنان زندانی سیاسی دچار ناراحتی‌های مثانه، کلیوی، تنفسی و گوارشی شوند. علاوه بر آن از درمان بیماران نیز خودداری می‌شود.
وضعیت و شرایط دختران و زنان زندانی بی نام و نشان که در قیام اخیر مردم ایران دستگیر شده‌اند و در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می‌برند بسا بدتر می‌باشد. آن‌ها مورد وحشیانه‌ترین و کینه‌توزانه‌ترین شکنجه‌های جسمی و روحی قرار می‌گیرند و همچنین اعمال فشار روحی بیش‌تر، به آن‌ها اتهامات اخلاقی نسبت داده می‌شود. این موارد به خصوص در مورد زنان و دخترانی که در ستاد تبلیغاتی میرحسین موسوی یا کروبی بوده‌اند بیشتر است. بازجویان به آن‌ها می‌گویند، شماها باید عبرتی برای دیگران باشید و دیگران وقتی شماها را می‌بینند جرئت حضور در اعتراضات را نداشته باشند.
قبل از شروع ملاقات‌های کابینی به زندانی تاکید می‌شود که در مورد چه چیزهایی می‌تواند با خانوادۀ خود صحبت کنند. زندانی حق ندارد در مورد رفتار و برخورد بازجویان و شرایط بند حرفی بزند. هنگام ملاقات افراد وزارت اطلاعات کنار زندانی قرار می‌گیرند و به حرف‌های او گوش می‌کنند و به او تذکر می‌دهند که این حرف را نباید بگویید.

احتمال بيكاري ٢٠٠٠ كارگر
به دستور دستگاه قضائي، خط قديمي شركت ايرالكو بايد تعطيل شود. در صورت تعطيلي اين بخش از شركت آلومينيوم اراك، بيش از دو هزار كارگر از كار بيكار خواهند شد. بيش از هزار كارگر اين شركت هم اكنون بيش از ١٩ سال سابقه كار دارند و در سال آينده مي‌توانند بازنشسته شوند. در صورتي كه اين بخش تعطيل شود، حقوق اين كارگران پايمال شده و بايد مجددا ١١ سال سابقه كار داشته باشند تا بتوانند بازنشسته شوند.

درگیری بین مردم و مزدوران رژیم در بیرجند
گفته می‌شود سه‌شنبه شب ساعت ۳۰ : ۱۲ دقیقه حوالی میدان ابوذر بین مردم و گارد ضد شورش درگیری رخ داد. مزدوران رژیم قصد داشتند یک مراسم عروسی را به هم بزنند، که با اعتراض یکی از مهمانان روبرو شد و به درگیری بین آن دو منجر گردید. هنگامی که درگیری بین مهمانان و مزدوران تشدید شد گارد ضد شورش وحشیانه به مردم حمله‌ور شده و با باتوم آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. سپس مردم آن منطقه با شعارهای مرگ بر دیکتاتور و الله اکبر از خانه خود به خیابان آمده و با مزدوران درگیر شدند که در همین حین از ترس تجمع بیشتر مردم گاز اشک‌آور شلیک کردند.پس از متفرق شدن مردم مزدوران گارد از ترس و وحشت تجمعات مردم در دیگر مناطق شهر تا ساعت ۳۰ : ۳ نیمه شب به گشت‌زنی پرداختند. در این درگیری بیش از ۷ نفر زخمی شده و عروس این مراسم و یک زن حامله به دلیل استشمام گاز بیهوش شدند.

بازداشت گسترده نوكیشان مسیحی در شهرهای تهران و رشت
با تشدید جو امنیتی و اقدامات پلیسی برای برخورد با معترضان وقایع اخیر که به کلیت جامعه کشیده شده است، در دو هفته اخیر موج بازداشت و بدرفتاری‌های حکومت با مخالفان اکنون دامن‌گیر شهروندان مسیحی نیز شده است .
به گزارش كمیته مسیحیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در روز چهارشنبه ۲۲ مرداد ماه، به دنبال خبر تشکیل دادگاه "مریم و مرضیه" دو تن از نوكیشان مسیحی و درخواست مقام قضائی از آن‌ها برای انکار باورهای دینی خود، اکنون اخبار جدیدی از بازداشت نومسیحیان در دو هفته اخیر می‌رسد. این بازداشت‌ها طی چندین نوبت در اطراف تهران و در رشت صورت گرفته است.
طبق گزارش دریافتی، بیش از ۳۰ شهروند مسیحی تاكنون دستگیر شده‌اند که ۸ نفر آنان همچنان در بازداشت و بقیه با قید وثیقه و ضمانت آزاد شده‌اند. این دستگیری‌ها که طی چند نوبت متوالی انجام شده نومسیحیانی را هدف گرفته است که عموما در خانواده‌های مسلمان متولد شده‌اند.
اخبار دریافتی حاکی از آن است که در روزهای ۸ و ۹ مرداد ماه سال جاری ۸ نفر از اعضای یک جمع نوکیشان مسیحی در شهرستان رشت، در ۲ نوبت و در ۲ مكان متفاوت كه از آن به عنوان كلیسای خانگی یاد می‌شد با ورود تعدادی از ماموران لباس شخصی و نیروی اننتظامی بازداشت شده‌اند. این گزارش می‌افزاید ماموران انتظامی پس از بازداشت این افراد اقدام به بازرسی و تفتیش خانه‌های ایشان نموده و كلیه وسایل شخصی اعم از كتب، سی دی و كامپیوترهای آنان را ضبط و با خود برده‌اند. تاكنون از این تعداد ۷ نفر با سپردن وثیقه آزاد ولی یک نفر همچنان در بازداشتگاه اطلاعات استان در بازداشت به سر می‌برد و از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.
همچنین روز دهم مرداد ماه، ماموران نیروی انتظامی به یک اجتماع مسیحیان در یکی از روستاهای منطقه ییلاقی فشم در نزدیکی تهران هجوم برده و ۲۴ نفر از هموطنان مسیحی را بازداشت نموده‌اند.
همچنین در روز پنجشنبه ۱۷ مرداد ماه نیز گزارش شده ماموران نیروی انتظامی در هجوم به یکی دیگر از كلیساهای خانگی در مناطق ییلاقی اطراف پایتخت تعداد دیگری از نوكیشان مسیحی را بازداشت کرده‌اند. این گزارش حاكی است، این افراد با اخذ تعهد و طی مراحلی و پس از بازجویی‌های متعدد آزاد شدند، ولی مجددا برای بازجویی‌های بیشتر و گرفتن اطلاعات شده‌اند.

آغاز محاکمه هفت بهایی در ایران که وکیل‌شان نیز زندانی است
دفتر جامعه بین‌المللی بهایی در ژنو با انتشار بیانیه‌ای در روز چهارشنبه ۲۱ مرداد ماه، اعلام کرد مقامات قضایی جمهوری اسلامی در نظر دارند از ۲۷ مرداد ماه محاکمه هفت تن از بهائیان ایران را آغازکنند. گفته می شود تاریخ برگزاری این دادگاه طی نامه ای به دفترعبدالفتاح سلطانی یکی از وکلای مدافع ابلاغ شده است و این در حالی‌ست که آقای سلطانی خود بیش از ۴۰ روز است که در زندان به سر می برد.
علیرغم گذشت یک سال از بازداشت این هفت تن، آن‌ها اجازه ملاقات با وکلای مدافع را نداشته و تاکنون نیز هیچ اتهامی رسما به آنها تفهیم نشده است.
اسامی این هفت نفر که در حال حاضر در زندان اوین به سر می‌برند عبارتند از: فریبا کمال‌آبادی، جمال‌الدین خانجانی، سعید رضایی، بهروز توکلی، مهوش ثابت، عفیف نعیمی و وحید تیزفهم.
زندانی کردن و آغاز محاکمه هفت تن از رهبران بهائیان برای خانواده آن‌ها و پیروان آیین بهایی در گوشه و کنار جهان هشدار دهنده و نگران کننده است زیرا ۲۵ سال پیش نیز رهبران مذهبی بهائیان صرفا به دلیل بهایی بودن توسط مقامات جمهوری اسلامی بازداشت و سپس همگی اعدام شده‌اند.

بازداشت شدگان اخیر اعتصاب غذا خواهند کرد
بیش از ۳۰ نفر از دستگیرشدگان حوادث بعد از انتخابات که در زندان اوین به سر می‌برند اعلام کردند در صورت عدم رسیدگی به وضعیت‌شان تا روز شنبه، از عصر روز شنبه دست به اعتصاب غذا خواهند زد. برخی زندانیان به دلیل فشارها برای اعتراف‌گیری‌های غیر حقیقی و برخی دیگر به دلیل وضعیت نامشخص و بلاتکلیف خود تصمیم به اعتصاب غذا گرفته‌اند.
این مطلب توسط زندانیان به اطلاع علاءالدین بروجردی دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز رسانده شده است.
این خبر را یکی از زندانیان که به تازگی از زندان اوین آزاد شده است، به خبرنامه امیرکبیر اعلام کرده است.

اتهامات واهی علیه دو دانشجوی فعال حقوق بشر
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی اتهامات انتسابی به دو عضو فعال این کمیته، ناصح فریدی و علی بیکس را ناروا و بی‌اساس خواند.
علی بیکس، که در روز شنبه گذشته در دادگاه موسوم به متهمان "عوامل میدانی پروژه کودتای مخملی" به همراه دیگر زندانیان سیاسی حضور داشت، از داشتن حق ملاقات، وکیل مدافع و کلیه حقوق انسانی خود محروم است. همین شرایط برای دیگر عضو کمیته، ناصح فریدی، که متهم به ارتباط با ضد انقلاب است، شرایط سختی را آورده است.
بنا به کیفرخواست دادستانی، "اتهام" ناصح فریدی ارسال اخبار زندانیان سیاسی و اعتراضات خیابانی برای صدای آمریکا، رادیو فردا و سیمای آزادی و نیز سازمان مجاهدین خلق است.

بازداشتگاه‌ها تحت نظارت سپاه پاسداران
کمیته پی‌گیری بازداشت‌های خودسرانه که متشکل از نمایندگان بیش از ده تشکل سیاسی و مدنی اصلاح‌طلب و تحول‌خواه می‌باشد، در جدیدترین اطلاعیه خود به دادگاه فعالان سیاسی اعتراض کرد و خواستار پایان دادن به دخالت نیروهای نظامی در امور قضایی شده است.
این کمیته در اطلاعیه شماره ۲۱ خود آورده است: اما یکی دیگر از موارد نقض قانون در جریان بازداشت‌های گسترده اخیر دخالت نیروهای نظامی در جریان دادرسی و وجود بازداشت‌گاه‌هایی است که برخلاف قوانین تحت نظارت سازمان زندان‌ها و قوه قضاییه قرار ندارند. بنا بر گزارش‌های موثق بخش از فعالان سیاسی بازداشت شده در یک یا چند بازداشت‌گاه تحت نظارت "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" و خارج از نظارت سازمان زندان‌ها هستند، همچنین شواهدی در مورد بازداشتگاه های خارج از نظارت قضایی متعلق به نیروی انتظامی نیز وجود دارد. این درحالی است که قوانین کیفری جاری چنین امری را نپذیرفته است.

بسیجیان کشته شده کجا هستند؟
رسانه‌ها و مزدوران رژیم از هنگام آغاز اعتراضات مردمی، مرتب در رسانه‌ها و مصاحبه‌ها اعلام می‌کنند که ۹ بسیجی کشته شده‌اند، اما از این ۹ نفر اثری وجود ندارد. یکی از اعضای مجلس ارتجاع هم در این رابطه گفت: آقایان این همه گفتند ۹ بسیجی کشته شده‌اند، پس چرا هیچ خبری از این ۹ بسیجی نیست. ما که یک نفر بیش‌تر آن هم در شهرری ندیدیم.
حتا اگر هم ۹ بسیجی در این جریانات کشته شده باشند، صدها و هزاران نفر شاهد بوده‌اند که این مزدوران رژیم بودند که در این نزدیک به دو ماه درگیری‌های نابرابر، با سلاح‌های گرم و سرد، حمله به مردم بی دفاع و بی سلاح را آغاز کردند. از آن جا که حق دفاع از خود، حق مسلم هر انسان است و در تمام معاهده‌های بین‌المللی نیز به رسمیت شناخته شده است، باز هم این قاتلان رژیم هستند که مسئول این قتل‌ها هستند و نه مردمی که از خود دفاع کرده‌اند.

احتمال ابتلای ۲۰ میلیون نفر به آنفلوانزا "آ"
دکتر همتی، کارشناس ارشد برنامه مراقبت آنفلوآنزا وزارت بهداشت پیش‌بینی کرد که هنگام پاندمی آنفلوانزا "آ"، ۲۵ درصد افراد جامعه، یا بین ۲۰ تا ۲۱ میلیون نفر به این بیماری مبتلا شوند. وی می‌گوید، حدود ۵۰ درصد از آلودگی‌های کنونی از طریق عربستان بوده است.
افراد بالای ۶۵ سال، کودکان زیر ۵ سال، زنان باردار، مبتلايان به بيماری‌های مزمن قلبی، ريوی، بيماری‌های متابوليك مانند ديابت و افراد دچار نقص سيستم ايمنی از گروه‌های پرخطر این بیماری هستند.

اعتراض شهروندان سراوانی به آلودگی ناشي از كارگاه‌های توليدی در مركز شهر
شهروندان سراواني كه از آلودگي ناشی از كارگاه‌های كابينت‌سازی، نقاشی، جوشكاری و برشكاری کنار منازل و در پر رفت و آمدترين نقاط شهر به تنگ آمده بودند با حضور در اداره محيط زيست اين شهرستان خواستار انتقال هر چه سريع‌تر اين كارگاه‌ها به خارج از شهر و شهرك‌های صنعتي شدند.
گفتنی است مسئولین اين اداره با پاسكاری‌های متعدد قصد رد كردن مسئوليت اين امر از سر خود راداشتند. آلودگی‌های صوتی و محيط زیستی در شهرهای سيستان و بلوچستان جزو اصلی‌ترين نمونه ناقض حقوق شهروندی مي‌باشد كه از سال‌ها پيش تاكنون با بی‌توجهی مسئولان مواجه شده است .

تخریب دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی اهواز
مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اهواز روز شنبه ۱۷ مرداد، بدون هماهنگی با اعضای انجمن اسلامی دانشجویان و به بهانه تاسیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه، مبادرت به شکستن قفل و درب ساختمان مرکزی این تشکل و ضبط اموال آن نمودند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر این اقدام در حالی صورت گرفته است که هیچگونه حکم تخلیه و یا ابلاغ رسمی و کتبی از سوی مسئولین دانشگاه علوم پزشكی اهواز به انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه ارائه نشده است.

مشایی: احمدی‌نژاد فقط ۴ میلیون رأی دارد
"احمدی‌نژاد فقط ۴ میلیون رأی ایجابی دارد و ۲۰ میلیون نفر بقیه هم به او رأی دادند، منتقد نظام هستند."
این حرف‌های مخالفان احمدی‌نژاد نیست، بلکه از دهان کسی درمی‌آید که شاید بیش از هر کس دیگری به احمدی‌نژاد نزدیک است. اگر حتا ادعاهای باورنکردنی رژیم در مورد رأی ۲۴ میلیونی احمدی‌نژاد را نیز بپذیریم، گویا خودشان هم می‌دانند که احمدی‌نژاد به خاطر "محبوبیت"اش نزد مردم نیست که "۲۴ میلیون رأی" آورده است! البته باید در مورد صحت این ۴ میلیون رأی هم تردید فراوان داشت.
كارگران كارخانه ريسندگي و بافندگي كاشان ٢٢ ماه حقوق نگرفته‌اند
كارخانه ريسندگي و بافندگي كاشان نزديك به ١٦٠ ميليارد ريال به كارگران شاغل و بازنشسته اين كارخانه بدهي دارد. از اين مبلغ ٥٠ ميليارد ريال بابت طلب كارگران بازنشسته مي‌باشد و مابقي آن طلب نزديك به ٢٢ ماه حقوق كارگران شاغل در آن كارخانه است. گفتني است كه كارخانه مبلغ ١٢٠ ميليارد ريال تسهيلات بانكي گرفته است كه كسي نمي‌داند اين پول چگونه و در كجا خرج شده است. هم اكنون كارگران به صورت هفتگي حقوق دريافت مي‌كنند، كه مبلغ آن حدودا ۵۵ هزار تومان مي‌باشد. به تازگي مبلغ ٤٠ ميليون تومان به عنوان پاداش در كارخانه پرداخت شده است كه سهم كارگران فقط ١٠ ميليون بوده و ٣٠ ميليون ديگر به اعضای اداری به عنوان پاداش پرداخت شده است. مجموعه كارخانجات ريسندگي و بافندگي كاشان با بيش از ۵ هزار كارگر و هم اكنون در آستانه ورشكستگي قرار دارد.

تمام سفرای جمهوری اسلامی در اروپا احضار می شوند
آلمان برای اعتراض به بازداشت معترضان سیاسی، سفیر ایران در آلمان را احضار کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، "آندرياس پشکه"، سخنگوی "فرانك والتر اشتاينماير"، وزير خارجه آلمان گفت: "در توافق با ساير شركای اروپایی، سفير ايران را احضار كرديم تا بار ديگر نگراني خود را اعلام و بر لزوم آزادی فوری افرادی كه در جريان اعتراضات اخير ايران دستگير شده‌اند، تاكيد كنيم."
پشكه افزود كه در اين ديدار درباره پرونده "كلوتيلد ريس"، زن فرانسوی كه به اتهام جاسوسي در ايران بازداشت شده است، نيز گفت‌وگو شد.
سخنگوی وزارت خارجه آلمان همچنين گفت كه تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا توافق کرده‌اند که سفرای جمهوری اسلامی را برای ادای توضیحات احضار كنند.

ياهو مسنجر آزاد شد!
از صبح امروز استفاده از سرويس عمومي ياهو مسنجر مجددا امكان پذير شده است. اين سرويس عمومي بعد از انتخابات توسط حكومت سركوبگر جمهوري اسلامي مسدود شده بود. هم اكنون در ايران محبوب‌ترين و پر مصرف‌ترين پيام رسان، ياهو مسنجر مي‌باشد.

گزارشي از روابط جنسي جوانان
يک بررسي در سازمان ملي جوانان نشان مي‌دهد که ۵۵ درصد جوانان با جنس مخالف خود ارتباط دارند. به گزارش سايت "جهان" در اين پژوهش ٧ هزار نفري از دختران و پسران مجرد ۱۵ تا ٢٩ ساله که به روش تصادفي انتخاب شده آمده است: ٣٠ درصد افراد نمونه فقط رابطه دوستي را انگيزه خود از برقراری رابطه دانسته‌اند. حدود ٣٤ درصد انتخاب همسر و ١٤ درصد نيز رابطه جنسی را دليل دوستی برشمردند. ۴۳ درصد دخترانی که رابطه داشته‌اند بيان کردند که تنها با يک نفر رابطه دوستی داشته‌اند و ۵۷ درصد با بيش از يک نفر دوست بودند. اين نسبت‌ها براي پسران ٢٤ و ٧٦ درصد است. ۲۴ درصد از کساني که با جنس مخالف ارتباط داشته‌اند بيان کرده‌اند که رابطه آنان به آميزش جنسي منجر شده است.

زندانی سیاسی آزاد باید گردد
استبداد نابود است - آزادی پیروز است
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی




به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org


Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate

Keine Kommentare: