Mittwoch, 5. August 2009


ویژه نامه خبری شماره ۶۳ سازمان فدائیان (اقلیت) ۱۲ مرداد ۱۳۸۸

آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/

فضای امنیتی تهران در امروز
گزارش شده است که از صبح زود، مأمورین رژیم در میدان انقلاب و خیابان‌های منتهی به آن مستقر شده‌اند. هم‌چنین اتومبیل‌ها و ون‌ها نیروی نظامی نیز در میدان به چشم می‌خورند. گله‌های مأمورین برای جلوگیری از اجتماع و تظاهرات مردم که قرار است عصر برگزار شود، به خیابان‌ها اعزام شده‌اند.
آن‌ها در حالی که باتوم به دست هستند به مسافت کوتاهی نسبت به همدیگر ایستاده و قصد ارعاب مردم را دارند.
از ساعت ۵۰ : ۱۵ نیروهای سرکوبگر رژیم، مانند یگان ویژه، سپاه پاسداران، بسیج و لباس شخصی‌ها از ميدان انقلاب تا ولی‌عصر و از ولی‌عصر تا ونك و فاطمی در فاصله ۴ متری مستقر شده‌اند.
در ونك و فاطمی نيز در سر چهاراه‌ها نيروی انتظامي و نيروهای يگان ويژه مستقر كرده‌اند. سر خيابان‌های فرعی دو بسیجی (سپاه شخصی) همراه با موتور ایستاده‌اند.

درگیری‌های امروز تهران
امروز نیز علیرغم تمام تمهیدات رژیم و ارسال گله‌های سرکوب به خیابان‌ها، هزاران تن از مردم، در نقاط مرکزی تهران دست به اعتراض زدند. اعتراضات در میدان‌های ولی‌عصر، هفت تیر، ونک، انقلاب و فاطمی متمرکز بودند. اما اخبار درگیری در یوسف‌آباد، سعادت‌آباد، پارک ساعی، جمهوری، جنت‌آباد و... نیز گزارش می‌شد.
شعارها عبارت بود از : "مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر خامنه‌ای"، "خامنه‌ای قاتله، ولایتش باطله" و...
نیروهای سرکوب برای متفرق کردن مردم، به ضرب و شتم آنان و شلیک گاز اشک‌آور روی آوردند، اما مردم نیز برای به هم زدن آرایش نیروهای سرکوبگر به صورت گروه‌های چند ده نفره تقسیم شده و شعار می‌دهند و به جنگ و گریز خیابانی ادامه می‌دهند.
نیروهای گارد ویژه، سپاه، بسیج و لباس‌ شخصی‌ها به صورت دو نفره سوار بر موتور با باتوم به صورت گله‌های ده تا پانزده نفره به مردم یورش می‌برند که در نتیجه بسیاری زخمی شده‌اند. صدای شلیک گلوله نیز در شهر به گوش رسیده است.
همچنین گزارش‌هایی مبنی بر تجمع مردم در بهارستان وجود داشت، که به درگیری مردم و نیروهای انتظامی انجامید. امروز در تویتر گزارش می‌شد که در منطقه نازی‌آباد تهران نیز درگیری‌هایی به وقوع پیوسته است.
متروی تهران – کرج نیز امروز به علت نقص فنی در ایستگاه چیتگر متوقف شد و صدها نفر از مردم شعار می‌دادند: "نصر من الله و فتح قریب، مرگ بر این دولت مردم فریب". نیروهای سرکوبگر خود را به مترو رسانده و ضمن ضرب و شتم آنان، موبایل‌هایشان را می‌گرفتند.
تا هنگام تنظیم اخبار، هم‌چنان در تهران درگیری و جنگ گریز مردم با نیروهای سرکوب رژیم ادامه داشت.

كارگران ايران خودرو جاده كرج را مسدود كردند
در اخبار تویتر، گفته می‌شد، ساعت ۳۰ : ۱۸ کارگران ایران خودرو جاده کرج را مسدود کرده و شعارهای ضد حکومتی سر دادند.

موسوی: جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد
میرحسین موسوی در گفت‌و‌گویی با سایت خود، "قلم‌نیوز"، به تاریخ ۱۰ مرداد، در مورد شعارهای "جنبش سبز" گفت: "شعارهایی مورد حمایت راه سبز میلیونی مردم است که فراتر از قانون اساسی جمهوری اسلامی نرود. خواسته مردم دفاع از جمهوریت نظام در کنار اسلامیت آن است و شعار جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد در بیان این جنبه از مطالبات آنان نقش راهبردی دارد."
وی خواست‌های مردم را به "استیفای حقوق‌شان که در انتخابات گذشته پایمال شده است" محدود کرد.
موسوی و اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه نگفته‌اند که خواهان "استیفای" تمام حقوق مردم هستند. اما این بار به صراحت موسوی راه خود و جنبش سبز را از توده مردمی که خواست‌هایی بیش‌تر از الغای انتخابات دارند، جدا می‌کند. توده مردمی که هر روز بیش از پیش با حضور در خیابان‌ها و به خطر انداختن جان خود، نشان می‌دهند که مسئله آن‌ها نه "قدرت‌گیری" موسوی و یارانش است و نه حفظ نظام جمهوری اسلامی. آنان اکنون به دنبال کسب تمام حقوق خود از رژیم سی ساله جنایت و فقر و نکبت جمهوری اسلامی هستند.
باید منتظر بود و شاهد بود اگر کسانی به اتهام "شعار مرگ بر جمهوری اسلامی" دستگیر شوند، این اصلاح‌طلبان پیش از "اصول‌گرایان"، آنان را "اغتشاش‌گر" بنامند و خواهان محاکمه و اعدام و کشتار آنان شوند، همان گونه که در زمان در دست داشتن قدرت کرده‌اند.

تهدید خانواده‌های بازداشت‌شدگان
پس از برگزاری ناگهانی دادگاه نمایشی تعدادی از فعالان سیاسی و مطبوعاتی، خانواده‌های این فعالان سیاسی به شدت تحت فشار قرار گرفته و تهدید شده‌اند که در صورت هر گونه مصاحبه‌ای از سوی آنان، شرایط عزیزان دربندشان سخت‌تر خواهد شد.
در تماس‌هایی که رژیم با این خانواده‌ها برقرار کرده است، به آنان گفته شده که اگر بعد از هر مصاحبه، همسرانتان را به تلویزیون خواهیم برد تا اظهارات شما را تکذیب کنند. به یکی از این خانواده ها گفته شده که مصاحبه‌ها و اطلاع‌رسانی شما در باره همسرتان باعث سنگین تر شدن پرونده او و سخت‌تر شدن شرایط او در زندان خواهد شد.

تحویل جسد یک بازداشتی دیگر به خانواده‌اش
جسد لقمان بختیاری که روز سه‌شنبه هفته گذشته توسط پلیس هشترود دستگیر شده بود، پس از چند روز به خانواده‌اش تحویل داده ‌شد.
به گفته خانواده مقتول، روی بدن او جای گلوله نبوده و علت دستگیری و مرگ وی نیز روشن نیست. لقمان بختیاری ساکن یکی از روستاهای مهاباد بوده است.

کشته و زخمی شدن چند کاسبکار مرزی در سقز
روز دهم مرداد، بر اثر تیراندازی نیروهای نظام در پایگاه "حسن سالاران" از توابع "سرشیو" سقز به یک دستگاه اتومبیل کاسبکاران، یکی از آنان کشته و دو تن نیز زخمی شدند. کاسبکار مقتول، انور اقبالی و ۲۵ ساله بوده است.
او از خانواده‌ای فقیر بوده و برای تأمین معیشت به شغل داد و ستد کالا در مرز روی آورده بود. نیروهای نظام اتومبیل کاسبکاران را نیز توقیف کرده‌اند.

تجمع امروز خانواده‌ها در مقابل زندان اوین و دادگاه انقلاب
امروز حدود ۹۰ نفر از خانواده‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر در داخل و بیرون دادگاه انقلاب تجمع کردند و منتظر اعلام اسامی عزیزان خود برای کفالت یا وثیقه شدند.
در میان این خانواده‌ها ۱۳ خانواده هستند که از عزیزان خود هیچ خبری ندارند. آنان می‌گفتند که در این مدت به تمام کلانتری‌ها و بیمارستان‌ها و پزشک قانونی و حتا بهشت‌زهرا مراجعه کرده‌اند، اما هیچ کجا اثری از عزیز خود نیافته‌اند.
بیش‌ترین اعتراض خانواده‌ها آن بود که پرونده‌ها دست سعید مرتضوی و حسن زارع معروف به حسن حداد هستند که از جنایتکاران علیه بشریت هستند.
در سالن ملاقات و درب دژبانی زندان اوین نیز ۶۰ نفر جمع شده و خواهان ملاقات با بستگان خود بودند. در میان آنان نیز خانواده‌هایی وجود داشتند که خواهان خبرگیری از عزیزان خود بودند.

بررسی نمایشی پرونده چهار تن از جان‌باختگان بر اثر فشارهای بین‌المللی
در حالی صحبت از ۳۶۵ جان باخته در اعتراضات اخیر است و هنوز هستند خانواده‌هایی که از عزیزان دستگیر شده خود خبری ندارند، معاون دادستان تهران اعلام کرد، پرونده چهار کشته شده در اعتراضات اخیر در دادسرای جنایی بررسی می‌شود. به گفته این مزدور، این چهار پرونده از میان کشته‌شدگانی انتخاب شده که خانواده‌هایشان اعلام شکایت کرده و بیش از دیگر پرونده‌ها در جوامع بین‌المللی طرح شده‌اند.
پرونده‌هایی که ظاهرا قرار است بررسی شوند، عبارت است از: سهراب اعرابی، امیر جوادی فر، (گرچه این خانواده هنوز شکایتی نکرده است)، محسن روح‌الامینی، ندا آقا سلطان.

قطع پیامک ایرانسل
شب گذشته ايرانسل به تمام مشتركان خود پيامكي با اين مضمون فرستاد: "مشترك گرامی، سيستم پيامك شما ظرف ۷۲ ساعت آينده قطع خواهد شد و مكالمات شما نيز با اختلال همراه خواهد بود." به زبان دیگر، تا پایان مراسم تحلیف سیستم پیامک قطع خواهد بود.

محمود صالحی در بیمارستان تامین اجتماعی سقز بستری شد
روز شنبه دهم مرداد ۱۳۸۸ محمود صالحی در بيمارستان تامين اجتماعی سقز بستری شد.
محمود صالحی، فعال کارگری، به دلیل محرومیت از مداوای موثر در طول یک سالی که در زندان به سر می‌برد، تنها کلیه باقی مانده‌اش به شدت آسیب دید. عدم مداوای کلیه، بر قلب وی نیز تاثیر گذاشته بود و در حال حاضر از ناراحتی کلیه و روده رنج می‌برد.

فعالان كارگری تبرئه شدند
ابراهيم نوروزی گوهری عضو هيئت مديره سنديكا، حسين غلامی بازنشسته و عضو كانون مدافعان حقوق كارگر، عليرضا عسگری عضو جمعی از فعالين كارگری زير مجموعه شورای همكاری كه به همراه محسن حكيمی سال گذشته در پارك چيتگر دستگير شده و با قرار وثيقه برای هر چهار نفر يك سند منزل، آزاد شده بودند روز يكشنبه ۴ مرداد در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب محاكمه شدند و در همان دادگاه بعد از دفاع تبرئه شدند.

سرگردانی کارگران "آی تی آی"
حدود ۹۰۰ کارگر کارخانه "آی تی آی"، صنایع مخابراتی راه دور ایران، نزدیک به شش ماه است که حقوق نگرفته‌اند. این کارگران دو هفته پیش تحصن کرده و خواهان دریافت حقوق معوقه خود شده بودند، اما با وجود وعده و وعیدهای فراوان هنوز خبری از حل مشکلات آن‌ها نیست.
یکی از کارگران کارخانه می‌گوید: كارگران اين كارخانه از دو سال پيش تحت فشار شديد اقتصادی قرار دارند به طوری كه يكی از كارگران تابستان سال گذشته اقدام به خودكشی كرد كه به وسيله كارگران از مرگ حتمی نجات پيدا كرد.

رشد ۸۱ درصدی تشکل‌های کارگری در ۴ سال اخیر دروغ محض است
سید محمد جهرمی، وزیر کار و امور اجتماعی رژیم اعلام کرد که تشکل‌های کارگری در ۴ سال گذشته ۸۱ درصد رشد داشته و از سال ۸۴ تا پایان تیر ماه امسال از ۲۹۵۸ تشکل به ۵۳۷۰ تشکل افزایش یافته است.
اما حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، این ادعا را دروغ محض خواند و گفت حتا اگر تشکل‌های "دولت ساخته" و معلوم‌الحالی مثل مجمع نمایندگان کارگری را نیز به عنوان نهاد صنفی و مستقل کارگری به حساب آوریم، باز هم در این چهار سال شاهد رشد منفی نهادهای صنفی کارگری هستیم.
وی در ادامه افزود: بر عکس اظهارات این مقام وزارت کار، تشکل‌های کارگری در ۴ سال گذشته بیش از هر زمان دیگری محتاج و گوش به فرمان وزارت کار شده‌اند. و کارگران حتا برای آب خوردن هم ملزم به اخذ مجوز از وزارت کار بوده‌اند.
این ادعا وزیر کار در حالی است که به کارگران حتا اجازه برگزاری مراسم روز کارگر نیز داده نشده و نمایندگان به اصطلاح "منتخب" در برابر تغییر مصوبه دستمزدهای شورای عالی کار هم سکوت کرده‌اند.

دانشگاه‌ها به دانشجویان خوابگاه نمی‌دهند
۱۰۷ دانشگاه اعلام کرده‌اند که درباره ارائه خوابگاه به پذیرفته شدگان کنکور تعهدی ندارند. دانشگاه علم و صنعت نیز اعلام کرده است که به دختران دانشجو خوابگاه نمی‌دهد. برخی نیز شرایطی را برای دادن خوابگاه اعلام کرده‌اند، مانند ممتاز بودند، دارا بودن رتبه‌های دو یا سه رقمی و رتبه‌های زیر هزار.
دانشگاه‌هایی که تعهد اسکان دانشجويان را در خوابگاه‌ها عهده‌دار نشده‌اند: دانشگاه الزهرا، دانشگاه بوعلي سينا همدان، دانشگاه صنعتي همدان، دانشگاه صنعتي کرمانشاه، دانشگاه بهشتي، دانشگاه تربيت معلم تهران، مرکزآموزش عالی جهرم، دانشگاه قم، دانشگاه اروميه و دانشکده علوم اقتصادی، دانشگاه دانشگاه مراغه، مرکز آموزش عالی جهرم. دانشگاه گلستان گرگان، دانشگاه گيلان رشت، دانشگاه لرستان خرم آباد، دانشگاه مازندران بابلسر، دانشگاه بیرجند، دانشگاه زابل دانشگاه باهنر کرمان، مرکز آموزش عالی بافت (اين دانشگاه فقط براي دانشجويان دختر خوابگاه خودگردان در نظر گرفته است)، مرکز آموزش عالی کازرون، دانشکده فنی و مهندسی بناب، دانشکده علوم قضایی و خدمات اداری (دادگستری) تهران، مرکز تحصيلات تکميلی در علوم پايه زنجان. دانشگاه علوم کشاورزي و منابع طبيعی ساری، دانشگاه‌های صنعتی اميرکبير و خواجه نصير نيز اعلام کرده اند فقط به دانشجويان دوره روزانه آن هم در صورت وجود امکانات و مقدورات خوابگاه می‌دهند.

اعتراض نشریات دانشجویی به بازداشت دانشجویان
هفت نشریه دانشجویی که در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران منتشر می‌شوند، گروگان‌گیری دانشجویان و اتهام‌زنی را محکوم کرده و بر مقاومت خود تأکید کرده‌اند.
آنان در اطلاعیه خود نوشته‌اند: اینان "چونان اقوام بدوی به محل تحصیل و زندگی دانشجویان یورش می‌برند و تا در توان دارند می‌زنند و می‌شکنند و به آتش می‌کشند و تلاش می‌کنند با بازداشت و در واقع به گروگان گرفتن دانشجویان، دانشگاه را از اعتراض به خیانت صورت گرفته و فضای نظامی و خفقان ایجاد شده باز دارند، غافل از اینکه این بار سرکنگبین صفرا خواهد فزود و فارغ از این حقیقت که طوفان درو خواهد کرد، آن کس که باد بکارد."در ادامه آمده است: " ما ایستاده‌ایم و گروگان بودن دوستانمان نه تنها ما را در خویش فرو نخواهد برد بلکه خشم مقدس‌مان را مضاعف خواهد کرد و بر استواری گام‌هایمان خواهد افزود. ما را با این شب تار سخنی از سر لابه و زاری نیست. او باید بداند که یا همکلاسی‌های‌مان محمدرضا جلائی پور، سمیه توحیدلو و حسام سلامت را به سرعت آزاد خواهد کرد و یا پاسخی درخور و شایسته از دانشجویان دریافت خواهد کرد."


زندانی سیاسی آزاد باید گردد
نه سازش، نه تسلیم، نبرد تا پیروزی
مرگ بر جمهوری اسلامی
به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org
Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate



Keine Kommentare: