Samstag, 15. August 2009


ویژه نامه خبری شماره ۷۴ سازمان فدائیان (اقلیت) ۲۳ مرداد ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/

سازمان ملل: ۳۰۰ مورد شکنجه بازداشت‌شدگان گزارش شده است
مانفرد نواک گزارشگر ويژه سازمان ملل درباره شکنجه اعلام کرد که شکايت‌های زيادی از معترضان بازداشت شده پس از انتخابات ايران در مورد آزار و اذيت‌شان در زندان دريافت کرده است و دست کم ۳۰۰ پرونده در مورد شکنجه بازداشت‌شدگان ايرانی در اختيار دارد.
او روز پنج‌شنبه گفت، شکايت بازداشت‌شدگان پس از انتخابات ايران را از برخی از بازداشت‌شدگانی که آزاد شده‌اند، وکلا و خانواده‌های بازداشت‌شدگان دريافت کرده و به مقام جمهوری اسلامی نيز اطلاع داده است. نواک همچنین گفت که دولت ایران به وی اجازه مسافرت به ایران و تحقیق در مورد این شکایت‌ها را نداده است.
مانفرد نواك، گزارشگر ويژه سازمان ملل، قبلاً موضوع آزار و اذيت بازداشت شدگان در زندان آمريكايى گوانتانامو را بررسى كرده بود. به گزارش خبرگزارى آسوشيتدپرس، هيئت نمايندگى ايران در دفتر سازمان ملل در ژنو حاضر نشد در اين زمينه اظهار نظر كند.

ناآرامی و درگیری‌های پراکنده در اطراف دانشگاه
گفته می‌شود، امروز در اطراف دانشگاه تهران، تا ساعت ۳۰ : ۱۵ درگیری‌های پراکنده وجود داشت و صدای تیراندازی نیز در اطراف بلوار کشاورز شنیده می‌شد. در این درگیری‌ها، دسته‌های موتورسوار نیروهای بسیج با باتوم به مردم یورش می‌بردند. همچنین خبر رسیده که در ورودی‌های ایستگاه مترو فردوسی، انقلاب، دروازه دولت و پیچ شمیران سربازان نیروی انتظامی مستقر بودند. در این درگیری‌ها شعار "مرگ بر دیکتاتور" و "مرگ بر روسیه" داده می‌شد.

حکم اعدام برای دو زندانی سیاسی کرد
به گزارش خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان برای دو زندانی سیاسی کرد حکم اعدام صادر شد. این دو نفر به نام‌های سردهد چالش و سعید رمضان به اتهام اتهام همکاری و عضویت در یک گروه کرد مخالف دولت در ایران به اعدام محکوم شدند.
سرهد چالش اهل کردستان ترکیه و سعید رمضان از کردستان سوریه به اتهام عضویت در یک گروه کرد مخالف دولت دو سال پیش دستگیر و زندانی شدند. دادگاه انقلاب شهرستان خوی ماه گذشته آن دو را به اعدام محکوم کرده و طی هفته گذشته، به ترتیب به زندان‌های زنجان و قزوین منتقل شده‌اند.

تایید حکم اعدام یک فعال سیاسی
حسین خضری فعال سیاسی کرد اهل ارومیه که به اتهام محاربه و همکاری با یکی از احزاب کردی از سوی شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهر مذکور به اعدام محکوم شده بود، روز یکشنبه مورخه ۱۸ مرداد ماه تائید و حکم وی از سوی شعبه ۱۰ دادگاه تجدید نظر ارومیه به ایشان ابلاغ شد.
لازم به یادآوری است نامبرده در مرداد ماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی در شهر ارومیه دستگیر شد و به مدت ۳ ماه تحت بازجویی و بدرفتاری توام با آزار جسمی و روحی شدید قرار گرفت، به طوری که ۲۵ درصد بینایی خود را در طی شکنجه های مورد اشاره از دست داده است.

دستگیری تعدادی دیگر از معلمان در بلوچستان
پس از بازداشت ۱۵ معلم در منطقه سراوان بلوچستان در هفته گذشته، روز پنج‌شنبه ۲۲ مرداد، مأموران رژیم هفت تن دیگر را بازداشت و منازل آنان را تفتیش کردند.
محمد صالح اسلام زهی، فرزند عطا محمد به همراه مهدی اسلام زهی فزند ۱۷ ساله او و علیم جنگی زهی از آموزگاران دبستان باقرخان سراوان، تعدادی از این بازداشت‌شدگان هستند.
هویت چهار تن از معلمان بازداشت شده هفته قبل نیز به این شرح است: بهروز باهورزهی فرزند پیربخش آموزگار دبستان دوازده اردیبهشت سراوان، علیرضا چاکری فرزند شهدالله معاون دبستان باقرخان سراوان، حمیدرضا چاکری فرزند شهدالله آموزگار دبستان‌های سراوان، عبدالرحمن روانبخش مهندس کامپیوتر و کارمند اداره آموزش وپرورش سراوان.
با توجه به این‌ که فشارها بر اقلیت ملی بلوچ هم‌ چنان رو به افزایش است، احتمال دارد معلمان ودبیران مدارس و دبیرستان‌ها به اتهامات ناروا و بی اساسی محاکمه شوند. لازم به ذکر است، به دلیل فضای امنیتی و عدم پاسخگویی نهادهای امنیتی و قضایی نسبت به سرنوشت این معلمان، گزارشگری در این حوزه با مشکلات عدیده ای روبه روست.

مرگ مشکوک یک زندانی
کمال محمد پور اهل شهر سقز که سال گذشته به اتهام نزاع با ماموران انتظامی به سه سال زندان محکوم شده بود، روز چهارشنبه ۷ مرداد ماه زمانی که در مرخصی به سر می‌برد به طرز مشکوکی به قتل رسید و جنازه وی در اطراف شهر توسط مردم پیدا شد. با شکایت خانواده متوفی، تحقیقات در خصوص قتل این شهروند صورت خواهد پذیرفت.

آیا انقلاب فرهنگی دیگری در راه است؟
رضا عامری، قائم مقام معاونت آموزشی وزارت علوم با اعلام این که طرح تاخیر آغاز سال تحصیلی در دانشگاه‌های کشور به علت شیوع آنفلونزای خوکی در این وزارت‌خانه در دست بررسی است اعلام کرد که تا زمان این بررسی تنها به دلیل پیش رو بودن ماه رمضان پیش‌بینی می‌کنیم دانشگاه‌ها با مد نظر قرار دادن این موضوع سال تحصیلی جدید را از اول مهر ماه و با ۱۵ روز تاخیر آغاز کنند.
اما گویا فقط صحبت از ۱۵ روز تأخیر نیست، بلکه تعطیلی ترم اول سال تحصیلی به بهانه شیوع آنفلوانزای خوکی در میان است. و هدف رژیم هم روشن است: هراس از آغاز اعتراضات دانشجویی.

اسامی ۱۷ بازداشتگاه در استان تهران
موضوع "بازداشتگاه‌های غیر قانونی" که متهمان و بازداشت شدگان در آن از کلیه حقوق انسانی و قانونی محرومند و فجایعی چون فجایع اخیر کهریزک را رقم می‌زنند، هم‌چنان موضوع رسانه‌هاست.
روزنامه خبر روز پنج شنبه فهرستی از تعدادی از بازداشتگاه‌هایی را که مدیریت و نظارت بر آن مبهم است، منتشر کرد. این بازداشتگاه‌ها عبارتند از: بازداشتگاه‌ پلیس آگاهی تهران (شاپور)، بازداشتگاه سازمان حفاظت اطلاعات ارتش، بازداشتگاه اماکن، بازداشتگاه‌های حفاظت اطلاعات وزارت دفاع موسوم به ۶۴، بازداشتگاه حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی، بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه، بازداشتگاه اطلاعات سپاه، بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین، بازداشتگاه آگاهی در شهرری، بازداشتگاه ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرری، بازداشتگاه کلانتری ۱۶۰ خزانه، بازداشتگاه آگاهی ورامین، بازداشتگاه آگاهی شهریار، بازداشتگاه مبارزه با مواد مخدر شهریار و بازداشتگاه دادسرای ناحیه ۷ دادگاه انقلاب و دو بازداشتگاهی که در حوادث اخیر نام آن‌ها بر سر زبان‌ها افتاد، بازداشتگاه کهریزک و منفی چهار وزارت کشور.
این فقط بازداشتگاه‌های شناخته شده و مبهم در تهران و شهرهای استان تهران است. گو آن که در بازداشتگاه‌های "نامبهم"، قانونی هم شکنجه و قتل امری روزمره است.

تهدید دانشجویان خوابگاه دانشگاه تهران
به گفته دانشجویان ساكن خوابگاه دخترانه فاطمیه واقع در انتهای خیابان امیرآباد، مسئولین كوی فاطمیه با دانشجویانی كه شب‌ها از بالكن اتاق‌های خود شعار می‌دهند، برخورد شده و تهدید می‌شوند.
به گزارش خبرنامه امیركبیر، دانشجویان اظهار داشتند كه مسئولان شب خوابگاه حوالی ساعت ۱۰ یعنی به هنگام ساعاتی كه صدای الله اكبر از پشت بام‌های منازل امیرآباد و نیز خوابگاه دختران علوم پزشكی بلند می‌شود، با گشت‌زنی در تمامی محوطه اقدام به شناسایی شماره اتاق‌هایی می‌كنند كه از آن‌ها صدای الله‌اكبر به گوش می‌رسد.مسئولین خوابگاه پس از شناسایی، با احضار دانشجویان ساكن همان اتاق دانشجویان را توبیخ و تهدید به اقدامات شدیدتر مانند ارسال پرونده به حراست و غیره می‌نمایند.

کامیون حامل ۵ / ۱۸ میلیارد دلار توسط خبرچین‌های داخل سپاه لو رفت
نمایندگان مجلس جرات ندارند در باره ۵ / ۱۸ میلیارد دلاری که در راه لبنان، به چنگ دولت ترکیه افتاده سخن بگویند و یا حداقل از رئیس مجلس دراین باره توضیح بخواهند. این پول افسانه‌ای، در یک کامیون جاسازی شده و پس از خروج از ایران و در آستانه خروج از مرز ترکیه به سمت سوریه و لبنان "لُو" رفته و گمرک ترکیه آن را کشف و ضبط کرد. بلافاصله و بی سر و صدا فردی بنام اسماعیل صفاریان نسب، بعنوان یک تاجر ایرانی ادعای مالکیت این پول را کرد اما دولت ترکیه زیر بار قبول این ادعا نرفت.
گفته می‌شود اسماعیل صفاریان نسب نه تنها تاجر نیست، بلکه یکی از سرداران سپاه پاسداران است که حواله اجناس عادی بار کامیون به نام وی صادر شده و او مامور انتقال این پول به لبنان و رساندن آن به دست شیخ حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان بوده است. این شخص از سرداران واحد "طرح‌های برون مرزی" سپاه قدس است و پاسدار رابط او در سوریه "ملاعباسی" است. او از نزدیکان سردار محصولی وزیر کشور نیز هست.
آن داستانی که جمهوری اسلامی و به ویژه سپاه پاسداران در باره ادعای تاجر ایرانی – همان پاسدار- درست کرده به همان اندازه پوچ است که تکذیب کامل این خبر از سوی روزنامه کیهان.
اما از سویی دیگر نیز گفته می‌شود این کشف گمرکی ممکن نبوده است، مگر با کسب اطلاع از داخل ایران. بنابراین، باید نتیجه گرفت که عوامل جاسوس و خبرچین در قلب حساس‌ترین ارگان‌های امنیتی سپاه پاسداران لانه داشته‌اند که توانسته‌اند این خبر را به موقع اطلاع بدهند.

صنعت قند را از هستی ساقط کردند
بهمن دانایی، دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر، با بیان این که "هیچگاه گفته نمی‌شود دلالان شکر را گران کرده‌اند"، گفت: با برنامه‌ریزی‌های غلط، صنعت بزرگی همچون صنعت قند را از هستی ساقط کردند.
بهمن دانایی در گفتگو با مهر گفت: همان گونه که در ۳ سال گذشته، بارها گفته بودیم، بالاخره قیمت‌های جهانی شکر به سرعت رشد کرده و قیمت شکر از حدود ۲۸۰ دلار در ۳ ماه پیش به حدود ۵۶۰ دلار (افزایش ۱۸۰ دلار در هر تن) افزایش یافت و این افزایش کماکان ادامه دارد... متاسفانه واردات بی رویه در این سال‌ها، تولید شکر را از ۳ / ۱ میلیون تن در سال ۸۵ به حدود ۵۰۰ هزار تن در سال ۸۷ تقلیل داد که این میزان در سال ۸۸ افزایش نخواهد داشت.
دانایی گفت: متاسفانه در همه شرایط مشکلات ایجاد شده را ناشی از وضعیت تولید داخل ذکر می‌کنند و هیچگاه گفته نمی‌شود که دلالان شکر را گران کرده‌اند و یا با سوء استفاده‌های گوناگون کارخانه‌های داخل را با مشکلات شدید مواجه کرده‌اند.
دانایی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های غلط، صنعت بزرگی همچون صنعت قند را از هستی ساقط کرده‌اند تا صنوف و صنایعی که مجموع آنان به بزرگی و اشتغال‌زایی یک کارخانه قند هم نیست بتوانند سودجویی کنند.
این هم از "افشاگری" این مقام جمهوری اسلامی، در روزهایی که "افشاگری" باندهای رژیم علیه یکدیگر مد شده است.

قديمی‌ترين پل دنيا در دزفول در حال تخريب است
پل قديم شهر دزفول بر روی رودخانه دز با قدمتی حدود هزار و ۸۰۰ سال قديمي‌ترين پل دنياست كه همچنان مورد استفاده است. اين پل باستانی امروز در وضعيت بحرانی قرار دارد و عبور و مرور خودرو از روی اين پل بايد هر چه سريع‌تر متوقف شود. اما نايب رييس شورای اسلامی شهر دزفول می‌گوید، برای بستن این پل، باید پل پنجم شهر هر چه زودتر به اتمام برسد ولي متاسفانه با كمبود اعتبار مواجه هستيم. وی گفت، در سفر سال گذشته مسئولان سازمان ميراث فرهنگي به دزفول، قول تخصيص يك ميليارد تومان برای تكميل پروژه پل پنجم به شورای شهر دزفول داده شد ولي متاسفانه تاكنون اين مبلغ پرداخت نشده است و حتا با وجود مراجعه حضوری اعضای شورا، مسئولان سازمان ميراث فرهنگي از اين اعتبار اظهار بی‌اطلاعي می‌كنند.
این در حالی است که ۵ / ۱۸ میلیارد دلار ازر و طلا از کشور خارج می‌شود، به حزب‌الله لبنان و حماس و ده‌ها گروه ریز و درشت مرتجع اسلامی در منطقه کمک مالی و تسلیحاتی می‌شود و سالانه میلیاردها دلار صرف دزدی و رشوه‌خواری و... باندهای جمهوری اسلامی می‌شود.

كمپ‌های غير استاندارد ترك اعتياد
هم اكنون بيش از ۵۰۰ كمپ ترك اعتياد در سطح استان تهران مشغول به فعاليت مي‌باشند. رئيس سازمان بهزيستي استان تهران امروز اعلام كرد كه از كمپ‌های موجود در استان تهران فقط ۵۰ كمپ دارای موافقت اصولی هستند، و ديگر كمپ‌ها غير مجاز می‌باشند از اين رو پاسخگوی قوانين و مقررات نمی‌باشند.

عمليات نظامي، دليل زلزله ديروز كرج
بعد از ظهر روز گذشته برخی از مناطق جنوبي شهر كرج يك زلزله خفيف را احساس كردند. همزمان با آن صداي چند انفجار مردم را به وحشت انداخت، همچنين خبر از لرزيدن شيشه‌هاي برخي از ساختمان‌ها داده شده است. گفته می‌شود كه نيروهای نظامي در حوزه شهرستان شهريار مشغول تمرينات نظامی بوده‌اند، و صدای انفجارها و لرزش زمين نيز به همان علت بوده است.

تحصن در ورزشگاه نقش جهان
خبرنگاران ورزشی استان اصفهان با حضور در ورزشگاه نقش جهان، در اعتراض به تكميل نشدن آن در ورزشگاه تحصن كردند. در ابتدا ده‌ها نفر از خبرنگاران استان اصفهان، پس از بازديد از تاسيسات اقدام به تشكيل يك زنجيره انساني در اطراف زمين كردند، كه با استقبال گسترده ديگر خبرنگاران مواجه شد و ديگران نيز به اين زنجيره پيوستند. براي اين تحصن اعتراضی خبرنگاران تعدادی از مسئولين استان را نيز دعوت كرده بودند كه تنها معاون توسعه ورزش تربيت بدني در آنجا حاضر شده بود. ورزشگاه نقش جهان بزرگ‌ترين پروژه ورزشي ايران مي‌باشد كه در ١٨ سال گذشته هيچ گاه تكميل نشده و هنوز به بهره‌برداري نرسيده است. انجمن خبرنگاران و عكاسان ورزشي استان اصفهان بيش از ٩٠ عضو دارد و يكي از مهمترين تشكل‌هاي مطبوعاتي استان اصفهان به شمار مي‌رود.
زاهدان شهری بدون شهردار!
نزديك به شش ماه است كه شهر زاهدان فاقد يك شهردار می‌باشد. زاهدان از سال ١٣١٩ تاكنون دارای ٤١ شهردار بوده است، ولي از بيست اسفند سال گذشته، كه بر اثر اختلافات شورای شهر و شهردار، شهردار مجبور به استعفا گرديده، اين شهر بدون شهردار و با سرپرست اداره می‌شود. اين موضوع باعث گرديده كه ساكنين شهر با مسائل و مشكلات عديده‌ای روبرو باشند. شهر زاهدان پس از تهران بيشترين دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي را دارد.

چگونه تلفن‌های همراه شنود می‌شوند؟
امروزه هر جا سخن از استراق سمع و شنود مکالمات تلفن‌های همراه به میان می آید تصویری که در اذهان عامه نقش می‌بندد این است که در هنگام برقراری تماس، مکالمات رد و بدل شده توسط دستگاهی واسط ضبط می‌شود و مورد شنود قرار می‌گیرد. این نوع استراق سمع اگر چه می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد اما با پیدایش تلفن‌های همراه و گسترش ارتباطات سیار، شیوه‌های جدید و کاراتری جهت شنود مکالمات و استراق سمع های محیطی به کار گرفته می‌شود. هر تلفن همراهی قاعدتاً دارای یک میکروفون بسیار حساس است که همواره قابلیت فعال شدن را دارا می‌باشد. فعال کردن این میکروفون نیازی به برقراری تماس با گوشی مزبور و فعال شدن سیم کارت گوشی و یا حتی روشن بودن تلفن همراه ندارد.
امروزه یکی از تجارت‌های پرسود برای شرکت‌های سازنده تلفن‌های همراه، فروش دستگاه‌های فعال‌کننده میکروفون‌های تلفن‌های همراه و امکانات شنود این میکروفون‌های فعال شده می‌باشد.
این دستگاه‌ها قابلیت‌هایی به خریداران آن‌ها می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانند به راحتی ، تلفن همراه شخص مورد نظر خود را به میکروفون مخفی خود تبدیل نموده و کلیه مکالمات وی در محل کار ، منزل و یا حتی در جمع دوستان را به راحتی شنود نمایند.
البته این دستگاه‌های شنود تنها توسط شرکت‌های سازنده تلفن‌های همراه، تولید نمی شود و سایر شرکت‌های تولیدکننده نرم افزارهای موبایل نیز می‌توانند در صورت داشتن کدهای نفوذ به دستگاه‌های تلفن‌های همراه شرکتی خاص (مانند نوکیا) نرم‌افزار مناسب شنود این نوع تلفن‌های همراه را تولید نمایند.
البته فعال کردن این نوع سیستم ، عموماً نیاز به نصب نرم افزار مربوطه بر روی تلفن همراه افراد قربانی دارد که این عمل ممکن است از طریق ارسال پیامک، بلوتوث و ... انجام گیرد.
در صورتی که فرد مهاجم بخواهد از شیوه ارسال پیامک برای نصب این نرم افزار مخفی استفاده نماید ، پیامکی عمومی مانند تبریک سال نو به طیف وسیعی از مشترکان یک شهر ارسال می‌کند و مشترکان تلفن‌های همراه نیز پس از خواندن این پیامک، فرد مهاجم را در جایگذاری این جاسوس کوچک یاری می‌رسانند.
با استفاده از این تکنولوژی، هر تلفن همراه یک جاسوس بالقوه می تواند باشد که حتی در صورت خاموش بودن دستگاه تلفن همراه نیز می‌تواند بسته به حساسیت میکروفون خود، امواج صوتی را از شعاعی از محیط خود ، جذب و ارسال نماید.
لازم به ذکر است که این سیستم جاسوسی، تنها محدود به شنود مکالمات محیطی نمی‌شود بلکه این دستگاه‌ها قادر به دسترسی به تمامی بخش‌های تلفن همراه از قبیل یادداشت‌های شخصی، پیام‌های کوتاه ، لیست تماس‌ها و ... می‌باشند.
توصیه هایی برای مقابله با این جاسوس:
۱ - در صورتی که این سیستم جاسوسی توسط یکی از شرکت‌های سازنده تلفن همراه (مانند نوکیا) به فرد مهاجم فروخته شود، عملاً هیچ کاری نمی‌توان انجام داد جز این که به هنگام حضور در جلسات کاری و خصوصی که اطلاعات با ارزشی (مانند اطلاعات مالی) رد و بدل می‌شود باتری موبایل خود را خارج کرده و فضای کاری را عاری از دستگاه تلفن همراه شرکت مورد نظر نمایید.
۲‌ - حتی الامکان شماره‌هایی که پیامک‌های گروهی ارسال می‌نماید را Ban نمایید.
۳ - پیامک‌هایی که از افراد ناشناس می‌رسد و دارای حجمی بیش از یک اس ام اس است را باز نکنید.
۴ - Bluetooth دستگاه موبایل خود را در مواقع غیر ضروری، در حالت Off قرار دهید.
۵ - اطلاعات شخصی و حساس مانند رمز عبور سامانه بانکی، شماره حساب و ... را در دستگاه تلفن همراه خود ذخیره ننمایید.
۶ - در بازه‌های زمانی کوتاه، دستگاه تلفن همراه خود را Format نمایید.
۷ - به یاد داشته باشیم که دستگاه‌های تلفن‌های همراه نسل قدیم به دلیل قدرت پردازش و فضای حافظه اندک از امنیت به مراتب بالاتری نسبت به تلفن‌های نسل جدید برخوردار هستند.
۸ - توصیه ویژه: "شرکت نوکیا سابقه‌ای نه چندان درخشان در زمینه حفظ حقوق مشتریان دارد!" (نقل از عصر ایران، مهندس حمید ثانی)


زندانی سیاسی آزاد باید گردد
استبداد نابود است - آزادی پیروز است
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی




Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate
به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org


Keine Kommentare: