Samstag, 1. August 2009


ویژه نامه خبری شماره ۶۰ سازمان فدائیان (اقلیت) ۹ مرداد ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
شعار سرنگونی جمهوری اسلامی در تظاهرات پنج‌شنبه
در تظاهرات روز پنج‌شنبه شعار "استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی" شعاری بود که از سوی هزاران تظاهرکننده داده می‌شد. این شعار که آشکارا سرنگونی جمهوری اسلامی را طلب می‌کند، لرزه بر اندام سردمداران رژیم و حتی جناح‌های منتقد، ولی وابسته به نظام انداخت. رادیکال‌تر شدن شعارهای مردم همراه است با رادیکال‌تر شدن اشکال اعتراضی. طبق اخبار رسیده از اعتراضات دیشب در تهران، نقاطی از شهر کاملا در اختیار تظاهرکنندگان بود و شعارهای تندی علیه حکومت داده می‌شد.

اخبار ای – میلی: گزارشی از تهران
ساعت ۳ به بهشت زهرا رسیدیم مردم زیادی به صورت پراکنده در گورستان بهشت زهرا حضور داشتند و بر سر هر گوری که نام جوانی بود که بعد از انتخابات درگذشته بود، می‌ایستادند. در قطعه ۲۳۳ روبروی قطعه سهراب و ندا ایستادیم. در این قطعه گور نزدیک ۵۰ جوان است که در هفته‌های اخیر دفن شده‌اند.
با یورش سربازان به مردم، مردم با سنگ حمله کرده و سطل‌های زباله را به سوی آن‌ها پرتاب می‌کردند. سربازان ترسیده و به عقب برگشتند و برای مقابله با مردم تظاهر کننده، یگان ویژه را آوردند. حمله آنها با هو کردن مردم روبرو شد ولی چند نفر را مصدوم کردند و مردم برگشتند و در حین درمان مصدومین شعار می‌دادند: "نیروی انتظامی سهراب برادرت بود" و زنان جلو رفته و می‌گفتند "ما برای شهادت آماده‌ایم ما را بکشید دست از فرزندانمان بردارید".
خانمی که جلو رفته و این حرف‌ها را می‌زد جمعیت او را در میان گرفت و در میان خود پینهان کرد. مأمورین و نیرو‌های یگان ویژه تحقیر شده و هراسان بودند. مردم می‌گفتند این لباس‌های مسخره چیه پوشیدین بدبخت‌ها از گرما خواهید مرد از مردم حمایت کنید. فرماندهان پس از پیروزی انقلاب شما را جلو خواهند راند، آلت دست آنها نباشید.
لباس شخصی‌ها آمدند ساعت از ۵ گذشته بود مردم به آن‌ها می‌خندیدند و مسخره می‌کردند یکی از آن‌ها در میان جمعیت‌گیر افتاده بود مثل تیر دوید و به یگان ویژه پناه برد.
مادران مسن‌تر را زیر سایبانی پناه داده بودیم و زمان حمله یک صدا فریاد می‌زدند نزن نزن این‌ها ایرانی هستند. شعارهای خود ساخته بسیار جذاب بود. مردم سیل آسا می‌آمدند و قطعه ۲۵۷ را اشغال کرده و برمی‌گشتند دوباره و دوباره.
در بازگشت از میدان ولی عصر به بالا آمدیم سر هر خیابان فرعی جوانانی ایستاده و شعار می‌دادند به محض اطلاع از حضور یگان ویژه موتورسوار پراکنده می‌شدند و سطل زباله را برای مقابله با گاز اشک‌آور به وسط خیابان کشیده و آتش می‌زدند. شعار محوری "آزادی زندانیان سیاسی" و "مرگ بر دیکتاتور" بود. هی متفرق می‌شدند و دوباره برمی‌گشتند و دوباره و دوباره.
مقامات لشکری و کشوری به خانواده‌های جانبختگان مراجعه می‌کنند و تسلیت می‌گویند و از آنها می‌خواهند که شکایت کنند یکی از مادران شهدا می‌گفت مسخره است خودشان کشته‌اند خودشان می گویند از ما شکایت کنید.
تهران - ۹ مرداد ۸۸

هزاران نفر از مردم معترض در روز پنج‌شنبه در مشهد به خیابان‌ها آمدند
در اعتراضات و تظاهرات روز پنج‌شنبه در مشهد بیش از سی نفر بازداشت شدند. به گفته‌ی شاهدان عینی نیروهای امنیتی به هزاران نفر از تظاهرکنندگان که در اطراف پارک ملت، میدان آزادی، میدان استقلال، بلوار معلم، بلوار سجا و خیابان‌آزادشهر تجمع کرده بودند، وحشیانه حمله کردند. گفتنی است که بسیجی‌های مزدور در مقابل مردم بی‌دفاع مسلح به کلت کمری بودند و برای ایجاد رعب و وحشت اسلحه‌های خود را به صورت آشکار در کنار شلوارشان قرار داده بودند. به نظر شاهدان عینی از طرز استفاده از اسلحه و بیسیم توسط این مزدوران کاملا مشخص بود که افرادی غیرحرفه‌ای هستند و فقط برای سرکوب مردم استخدام شده‌اند.

بازگشایی دانشگاه‌ها، آژیر خطر برای رژیم
فرمانده نیروهای بسیج سپاه پاسداران نظام با نزدیک بودن زمان بازگشایی دانشگاه‌ها از احتمال بروز "تقابل" هشدار داد. وی افزود: هنگام بازگشایی دانشگاه‌ها باید وظیفه‌ی خود را در این باره انجام دهیم و نباید به فرعی برویم. وی در ادامه‌ی این مبحث به درگیری‌های مسلحانه‌ی مردم با پایگاه بسیج اشاره کرد و گفت در این درگیری بیش از ۵٠ کوکتل مولوتف به این مرکز پرتاب شد و افرادی با اسلحه به سوی این مرکز شلیک کردند.
این سخنان، مقدمه‌چینی فرماندهان مزدور سپاه برای یورش مسلحانه به دانشگاه‌ها و سرکوب دانشجویان است.

قتل یک کارگر بیکار در جریان سرکوب های اخیر
روز ۳۰ خرداد در جریان تظاهرات و جنگ و گریز خیابانی مردم معترض و مخالف نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی در تهران، کارگر بیکاری به نام سجاد قائد رحمتی کشته شد. سجاد که فقط ۲۰ سال داشت اهل درود در استان لرستان بود و به علت بیکاری و فقر برای پیداکردن کار به تهران آمده بود. او همراه پسرعمویش در این تظاهرات شرکت کرده بود. پسرعموی سجاد مشغول فیلم گرفتن از تظاهرات مردم در نزدیکی متروی نواب بود که شنید سرکوبگران یک نفر را کشته‌اند. او با موبایلش به سمت فرد کشته شده رفت اما دید که این فرد کسی جز سجاد نیست. خانواده سجاد پس از مطلع شدن از جان باختن فرزندشان به تهران می‌آیند و پس از این در و آن در زدن‌های بسیار موفق می‌شوند محل نگه‌داری جسد سجاد را پیدا کنند. اما قاتلان سجاد برای تحویل جنازه او چهار میلیون تومان پول مطالبه می‌کنند. خانواده سجاد که این پول را نداشتند به درود بازمی گردند. مردم درود پس از اطلاع از این حادثه به کمک خانواده سجاد می‌شتابند و این مبلغ را تهیه می ‌نند. قاتلان سجاد با گرفتن این پول و به شرط آن که خانواده او از خبررسانی در این مورد خودداری کنند جنازه را به آنان تحویل می‌دهند. (منبع وبلاگ رستاخیز ایران)

دو جانباخته‌ی دیگر بر اثر ضربه‌ی باتوم و شکنجه
مصطفی کیارستمی، ۲۲ ساله در روز جمعه ۲۶ تیر توسط بسیجی‌ها در تظاهرات این روز به شدت مضروب شد و پس از ساعاتی جان باخت. او که در اثر باتوم دچار خونریزی مغزی شده بود تلفنی با مادرش تماس می‌گیرد و پس از انتقال به بیمارستان کسری تهران همان شب جان خود را از دست می‌دهد. علت مرگ او را سکته‌ی مغزی اعلام کرده‌‌اند.
رامین اقازداده قهرمانی، جوان دیگری است که ماموران امنیتی وی را متهم به شکستن شیشه‌های بانک کرده و برای دستگیری وی به منزل مراجعه می‌کنند. مادرش او را با خود به کلانتری می‌برد تا نشان دهد که فرزندش بی‌گناه است. رامین آقازاده اگر چه پس از دو هفته آزاد می‌شود، اما چنان شکنجه شده بود که به طور ناگهانی حالش بد می‌شود و در نهایت جان خود را از دست می‌دهد. برای رامین آقازاده یک مراسم ختم بی‌سر و صدا برگزار شد.

تهدید کارمندان شرکت آلمانی به اخراج در صورت شرکت در اعتراضات
به گزارش وال استریت ژورنال، شرکت آلمانی "کناف گیبس" که در کار مواد ساختمانی در ایران شعبه دارد، کارمندان خود را تحت فشار مقامات ایرانی تهدید به اخراج در صورت شرکت در تظاهرات کرد. پیش از این یک کارمند ۳۴ ساله‌ی ایرانی- آلمانی این شرکت دو هفته پیش در جریان اعتراضات دستگیر شده بود. وال استریت ژورنال متن نامه‌ای را که در تاریخ ۲۱ ژوئیه از سوی مدیریت شرکت به کارمندان نوشته شده، چنین نقل کرد: بدینوسیله به همه‌ی کارکنان خود یادآوری می‌کنیم که عقاید سیاسی‌شان تنها به خود آن‌ها مربوط نمی‌شود و اعمال آنان همچنین بر کار شرکت تاثیر منفی می‌گذارد. به این دلیل از این به بعد، چنانچه فردی که تحت استخدام ماست در حین تظاهرات علیه حکومت کنونی دستگیر شود، بلافاصله اخراج خواهد شد."

تفتیش منزل یک دانشجوی چپ و دستگیری برادر وی به جای او
پیش از ظهر امروز، شش نفر با لباس شخصی به منزل علی کانطوری یورش برده و اقدام به تفتیش منزل و ضبط لوازم شخصی او نمودند. این افراد بدون معرفی و ارائه‌ی حکم به این کار دست زده و برادر کوچک کاظم کانطوری به نام ابوالفضل را با خود به محل نامعلومی بردند. تلاش‌های خانواده‌ی کانطوری برای اطلاع از وضعیت و محل نگهداری فرزندشان تاکنون بی‌نتیجه بوده و اداره‌ی اطلاعات و نیروی انتظامی قزوین از هویت افراد امنیتی در لباس شخصی اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.
علی کانطوری در جریان دستگیری‌های گسترده دانشجویان چپ‌گرا در سال ۸۶ بازداشت و مدت ۵ ماه در زندان‌های اوین و قزل‌حصار در بند بود. جلسه‌ی سوم دادگاه وی قرار است در اواخر ماه جاری برگزار شود.

اطلاعیه‌ی سازمان فدائیان (اقلیت) در محکومیت حمله‌ی عراق به مجاهدین
سازمان فدائیان (اقلیت) در اطلاعیه دیروز خود، حمله نیروهای ارتش و پلیس عراق به پایگاه اشرف را محکوم کرد و نوشت: "در اثر اقدامات وحشیانه نیروهای سرکوبگر عراقی، بیش از سیصد تن از مجاهدین زخمی شده‌اند که حال ۲۰ تن از آنان وخیم اعلام شده است."
این سازمان در اطلاعیه خود خواست: "مسئله مجاهدین و پایگاه آنان در عراق به نحوی باید حل شود که مجاهدین از حق انتخاب محل زندگی و از حق پناهندگی برخوردار باشند و جان و زندگی یکایک آن‌ها، باید تضمین شود."
کانون نویسندگان ایران (در تبعید) حمله‌ به قرارگاه اشرف را محکوم کرد
کانون نویسندگان ایران در اطلاعیه‌ای در روز سه‌شنبه ۲۸ ژوئیه، تبعید حمله به قرارگاه اشرف را محکوم کرد. در این اطلاعیه از هجوم نیروهای ارتش و پلیس عراق با استفاده از بولدوزر گاز اشک‌آور و باتوم به ساکنان غیرمسلح در قرارگاه اشرف و مجروح شدن ۴٠٠ نفر خبر داد. در این اطلاعیه همچنین خواسته‌های اعتصاب‌کنندگان آورده شده و در بخشی از آن چنین آمده:
در حالی که بر اساس قوانین شناخته شده بین‌المللی اعضای اعضای سازمان مجاهدین خلق مانند هر فعال سیاسی دیگر باید از حق پناهندگی و مصونیت برخوردار باشند و دولت عراق و نیروهای آمریکایی که حاکمیت دوگانه منطقه را به عهده دارند، مسئول تامین امنیت جانی اعضای این سازمان هستند.

اطلاعیه‌ی مطبوعاتی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران
کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران در اطلاعیه‌ای ضمن اعتراض به خشونت نیروهای امنیتی، استفاده از گاز اشک‌آور و بازداشت‌های گسترده را محکوم کرد. این کمپین باز هم برحضور هر چه سریع‌تر هیات حقوق بشر سازمان ملل متحد به ریاست دبیر کل سازمان ملل در ایران برای توقف خشونت و بررسی حوادثی که تاکنون در ایران اتفاق افتاده، تاکید کرد.

بازداشت یک عضو مدرسین حوزه علمیه قم
یکی از اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در بهشت زهرا در روز پنج‌شنبه ۹ مرداد دستگیر شد. وی به همراه موسوی تبریزی در این محل بود.

تصویب طرح تحریم بنزین ایران در سنای آمریکا
مجلس سنای آمریکا طرح منع خرید نفت خام از شرکت‌های تامین کننده بنزین و فرآورده‌های نفتی برای ایران را تصویب کرد. این طرح بعد از از تصویب مجلس نمایندگان و امضای رئیس جمهور آمریکا و بعد از نشست گروه ۲٠ در سپتامبر در صورتی که ایران بر سر مناقشه‌ی اتمی کوتاه نیاید، به اجرا درخواهد آمد. ایران اگر چه یکی از صادرکننده‌های بزرگ نفت است، اما به علت ظرفیت ناکافی پالایشگاه‌ها مجبور است ۴۰ درصد نفت خود را وارد کند.


زندانی سیاسی آزاد باید گردد
ترور، شکنجه، زندان نابود باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی


به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org
Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate



Keine Kommentare: