Freitag, 7. August 2009


ویژه نامه خبری شماره ۶۶ سازمان فدائیان (اقلیت) ۱۵ مرداد ۱۳۸۸
۱۵ مرداد ۱۳۸

آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
تظاهرات در حاشیه اتوبان کرج تهران و اطراف میدان آزادی
امروز ساعت ۴ بعدازظهر دو گروه صد نفره به طور هم‌زمان در حاشیه اتوبان کرج تهران و اطراف میدان آزادی تجمع اعتراضی برگزار کرده و به شعاردهی علیه نظام پرداختند. تظاهرکنندگان پس از آتش زدن یک دستگاه خودروی نظامی در نزدیکی پادگان سپاه، منطقه را ترک کردند.
سرعت عمل این گروه بسیار بالا بود، به طوری که تجمع و آتش‌سوزی خودرو خیلی سریع اتفاق افتاد و جمعیت به سرعت متفرق شد.
در ساعت ۳۰ : ۱۶ نیز گروهی از مردم به طور خودجوش در نزدیکی میدان آزادی تجمع کرده و پس از شعار دادن به سمت ترمینال و خیابان ستاری رفتند و لاستیک و سطل‌های زباله را آتش زدند، به طوری که دود غلیظی منطقه را فرا گرفته بود. زمانی که نیروهای انتظامی خود را به منطقه رساندند، معترضین پراکنده شده و محل را ترک کردند.

اعتراضات شبانه مردم تهران
شب گذشته، باز هم، شعارهای "الله‌اكبر" و "مرگ بر ديكتاتور" در تهران طنين‌انداز شد. شدت شعارها به قدری زياد بود كه مردم جنوب تهران كه در اين چند شب حضور كم رنگ‌تری داشتند به پشت بام‌ها و خيابان‌ها و كوچه‌ها آمده و شعار می‌دادند.
رانندگان اتومبیل‌های نیز از ساعت ۱۰ تا ۳۰ : ۱۰ شب با بوق زدن و شعاردهی مردم را همراهی می‌کردند. مناطق زیر از جمله محله‌هایی بودند که از آن‌ها صدای شعارها به گوش می‌رسید: تهران پارس، ‌ونك، ‌آزادی، ‌ولی‌عصر، ‌تخت طاووس، ‌فاطمی، ‌ميرداماد، ‌سيد خندان، ‌تجريش، ‌صادقيه، ‌اكباتان، ‌جنت آباد، ستارخان، ‌توحيد، ‌پونك، ‌خيابان قزوين، ‌آذری، ‌يافت آباد، ‌شوش، ‌راه آهن.
شدت اعتراضات در ونك، ‌آزادی، ‌سيدخندان، ‌ميرداماد، ‌ستارخان، ‌توحيد بيشتر از ديگر نقاط تهران بود. از حضور نیروهای بسییجی موتورسوار در کوچه‌ها و خیابان‌ها هم بسیار محسوس بود.
بازداشتی‌های دیروز بهارستان کجا هستند؟
مأموران زندان اوین به بستگان یکی از دستگیرشدگان به نام فهمیه اسدی گفته‌اند که دستگیری‌های دیروز توسط سپاه انجام شده و هیچ یک از بازداشت شدگان بهارستان را به اوین نیاورده‌اند. فردی ناشناس در دادیاری اوین به آن‌ها گفته است که بازداشت‌شدگان دیروز در بازداشتگاه کچویی در فردیس کرج نگاهداری می‌شوند. این درحالی است که بازداشتگاه مذکور فقط برای بازداشت‌شدگان تصادفات رانندگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پدر هاله سحابی، عزت‌الله سحابی نیز امروز به دادگاه انقلاب مراجعه کرد، اما پس از ساعت‌ها سرگردانی، هیچ پاسخی در مورد محل بازداشت و وضعیت دخترش دریافت نکرد.
طبق گزارشات شاهدان عینی از تظاهرات دیروز، تعداد زیادی دستگیر شده‌اند و حتا گفته می‌شود تعداد زنان دستگیر شده بسیار زیاد بوده است.

اسامی شکنجه‌گران کهریزک
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اسامی تعدادی از شکنجه‌گران کهریزک را افشا کرده‌اند. در گزارش آن‌ها نوشته شده است: کسانی که در شکنجه و قتل جوانان قیام مردم ایران مسقیما نقش داشتند و تا به حال منجر به مرگ تعداد زیادی از جوانان شده‌اند: احمدرضا رادان، عامریان (عامری) معاون رادان، کشمیری (از دستیاران رادان)، حقی فرمانده گارد، کومیجانی رئیس بازداشتگاه کهریزک، سروان پاسدار زندی معاون اردوگاه کهریزک، پاسدار سید موسوی قاتلین (محسن روح‌الامینی)، افسر پاسدار سید حسینی افسر نگهبان زندان کهریزک و ۸ نفر از افراد گارد که با نقاب زندانیان را مورد شکنجه قرار می‌دادند.
احمدرضا رادان به اتفاق تعدادی از همدستانش مانند کشمیری، عامریان (عامری) و حقی با هلی‌کوپتر چند روز در هفته به کهریزک می‌آمدند و زندانیان را خود مورد شکنجه‌های وحشیانه و تحقیر قرار می‌دادند. احمدرضا رادان خطاب به زندانیان گفته بود: در دنیا اول اینجا است که زندانی را آدم می کنیم بعد ابوغریب و گوانتانامو.
در این گزارش آمده است که چندین نفر از کسانی که شاهد قتل و شکنجه بودند حاضرند در هر دادگاه بین‌المللی و هیئت تحقیق بین‌المللی علیرغم خطر جانی مشاهدات خود را با دلیل و مدارک قابل استناد بیان کنند. آن‌ها همچنین در صورت لزوم و تأمین امنیت جانی، حاضرند به عنوان شهود خانواده‌های قربانیان در هر دادگاه مستقلی شرکت کنند.
این در حالی است که دبیرخانه شورای عالی امنیت اعلام کرده که "مسئولان خاطی" مرتبط با بازداشتگاه کهریزک از سمت خود برکنار می‌شوند و تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.
جمهوری اسلامی گمان می‌کند می‌تواند مثل سال‌های پیشین عمر ننگین خود، با وعده و عید و گذشت زمان، و جا به جایی چند مهره کم‌اهمیت، جنایات خود را پنهان کند، اما به همت مردم این بار، جنایات آن‌ها در دیدرس تمام جهانیان قرار گرفته است. دور نیست روزی که مردم این جانیان را به پاسخ‌گویی وادارند.

به حکم سعید مرتضوی دفتر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران پلمپ شد
ساعت ۲۱ شب گذشته، مأموران جمهوری اسلامی، با ارائه حکمی به امضای سعید مرتضوی، دادستان تهران، دفتر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران را پلمپ کردند. آنان علاوه بر این ساختمان، ساختمان تعاونی مسکن انجمن را هم بستند.
قرار بود امروز (پنج‌شنبه) مجمع عمومی انجمن برگزار شود.
بدرالسادات مفیدی در این رابطه گفت: "از آن جایی که پلمپ انجمن شبانه صورت گرفته است، احتمالاً تعداد زیادی از روزنامه‌نگاران از این موضوع مطلع نشده‌اند. بنابراین فردا پیش از ساعت ۱۱ در محل انجمن حضور خواهم یافت تا دوستان روزنامه‌نگار را در جریان این واقعه قرار دهم."

ناپدید شدن یک زندانی سیاسی
به گزارش هرانا، ارسین تکین، زندانی سیاسی کرد که ایام محکومیت خود را در زندان ارومیه سپری می‌کرد، از ده روز پیش ناپدید شده است.
این زندانی به بهانه انتقال به زندانی دیگر از زندان ارومیه بیرون برده شده، اما پس از ده روز از محل جدید او خبری در دست نیست و خانواده‌اش نیز تاکنون نتوانسته‌اند از وضعیت او اطلاعی کسب کنند.

صدور حکم اعدام یک شهروند سقزی
رشید آخکندی که در اردیبهشت ماه سال گذشته به اتهام محاربه و همکاری با اپوزیسیون کرد در اصفهان دستگیر و راهی زندان شده بود، پس از یک سال حکم اعدام خود را از دادگاه انقلاب سنندج دریافت کرد.
خانواده آخکندی می‌گوید که محکومیت وی به دلیل ارتباط با احزاب اپوزیسیون نیست، بلکه موضوع مربوط به ده سال پیش و یک درگیری بین چریک‌های کرد و نیروهای وابسته به دولت در یکی از روستاهای بانه است.
گفته می‌شود در این درگیری یک پاسدار کرد کشته شده و اکنون پس از ده سال، با شکایت فردی به نام رحمان سعیدنژاد، از بستگان پاسدار کشته شده، رشید دستگیر شده است. این خانواده می‌گوید، رژیم از آن جایی که به دست اندرکاران اصلی درگیری، دسترسی ندارد، رشید را به خاطر نسبت خانوادگی با آنان دستگیر و محکوم به اعدام کرده است.

برگزاری مراسم چهلم درگذشت کیانوش آسا در کرمانشاه
امروز مردم بسیاری برای بزرگداشت چهلمین روز جان باختن کیانوش آسا در تالار عباسیه کرمانشاه گرد آمدند. این مراسم تحت تدابیر شدید امنیتی و اطلاعاتی برگزار شد. پس از اتمام مراسم صدها نفر با سکوت از تالار عباسیه تا کوچه ثبت واقع در خیابان شریعتی راه‌پیمایی کردند.

سران جمهوری اسلامی جنایتکاران علیه بشریت
ده‌ها فعال سیاسی و هنرمند ایرانی با نوشتن نامه‌ای به کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواهان آن شدند که پرونده جمهوری اسلامی به خاطر سرکوب مردم، برقراری تبعیض جنسیتی، مذهبی و قومی، ترور، اعدام مخالفان و دگراندیشان، شکنجه و... به شورای امنیت سپرده شود و سران این رژیم به محض خروج از ایران در دادگاهی بین‌المللی بازداشت و محاکمه شوند.
آنان مخالفت خود را با حمله نظامی به ایران و تحریم اقتصادی اعلام کرده و از جهانیان و سازمان‌های بین‌المللی خواسته‌اند تا در هر فرصتی سرکوب و ارعاب و تبعیض رژیم را محکوم کنند.

دستگیری یک زن بهایی و پسرش
وصال یوسفی، ۳۸ ساله و ساکن روستای ماهفروزک از توابع ساری، روز سه‌شنبه ۶ مرداد، توسط ۹ نفر از مأموران اطلاعات دستگیر شد. آن‌ها بدون نشان دادن حکم و با توهین به تفتیش منزل پرداخته و پس از ضبط کتاب‌ها و عکس‌های مذهبی، وصال را دستگیر کرده و به مکان نامعلومی منتقل کردند.
آنان یک هفته بعد دوباره به خانه یوسقی رفت و با نشان دادن برگه احضاریه خواستار دستگیری پیام یوسفی شدند که به علت عدم حضور در خانه از عمه‌اش تعهد گرفتند که پیام روز چهارشنبه خود را به اداره اطلاعات ساری معرفی کند. اکنون از سرنوشت این دو تن خبری در دست نیست.
بازداشت یک فعال دانشجویی دانشگاه زنجان
سیامک یاقوتی صبح روز گذشته در خانه پدرش بازداشت شد. به گفته پدر یاقوتی، مأموران اطلاعات بدون هیچ توضیحی سیامک را با خود بردند و وسایل شخصی‌اش را توقیف کردند. آنان به خانواده یاقوتی گفته‌اند، سرنوشت او را از زندان اوین پیگیری کنید.
سیامک یاقوتی از فعالان سیاسی دانشگاه زنجان است و قبلا چند بار توسط حراست و مسئولان دانشگاه تهدید شده بود. وی هم چنین مدیر مسئول نشریه دانشجویی رستاخیز بود که مدتی پیش توقیف شده بود.

اتحادیه اروپا، اعدام‌های جمعی در ایران را محکوم کرد
در پی انتشار خبر اعدام دسته‌جمعی ۲۴ نفر در ایران، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعدام‌های جمعی در ایران را محکوم کرد و "از تداوم استفاده از مجازات مرگ و اعدام‌های جمعی" در ایران ابراز نگرانی نمود. در این بیانیه از جمهوری اسلامی خواسته شده، اعدام‌ها متوقف و از قوانین ایران حذف شود.

عمر واقعی بی‌دادگاه‌های رژیم چقدر است؟
زهرا اشراقی، نوه خمینی در نامه‌ای، با اشاره به بی‌دادگاه‌های نمایشی اخیر، برگزاری چنین دادگاهی را در تاریخ انقلاب بی‌سابقه دانست.
از سویی دیگر "روز" نیز در یک گزارش تحلیلی، به طرح و بررسی پرونده‌های مشابه "جناح محافظه‌کار جمهوری اسلامی در دهه گذشته" پرداخت و با استناد به هشت پرونده، بی اساس بودن چنین اتهامات و استفاده از اعترافات اجباری را بررسی کرد.
اما واقعاً بی‌دادگاه‌های کنونی "بی سابقه" یا فقط مختص "ده سال اخیر" هستند؟ در "تاریخ‌" رسمی جمهوری اسلامی، حوادثی حذف شده یا تحریف شده‌اند، اما مردم به خوبی به یاد دارند که عمر این بی‌دادگاه‌ها به همان فردای پیروزی قیام بازمی‌گردد. زمانی که افراد دستگیر شده، بدون برخورداری از روند دادرسی عادلانه و بدون وکیل، گاهی در دادگاه‌های چند دقیقه‌ای "فقهای عادل" محکوم و اعدام می‌شدند. این مردم، اعدام‌های دسته‌جمعی مردم کردستان را به یاد دارند. دادگاه‌های سال‌های شصت را به یاد دارند که جوانان و کودکانی تنها به جرم داشتن یک اعلامیه یا حتا به جرم "سوءظن" پاسداران و کمیته‌چی‌ها دستگیر می‌شدند و در عرض چند روز اعدام می‌شدند. به یاد دارند که چگونه مخالفان و دگراندیشان در "زندان‌های استاندارد" رژیم شکنجه می‌شدند تا اعتراف کنند.

اشتباه در پرداخت حقوق‌ها در آستانه انتخابات!
پیش از انتخابات، حقوق پرسنل نیروهای مسلح به جای پایان ماه، ۲۰ خرداد پرداخت شد و حقوق‌ها از ۲۰ تا ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته بود. اما در فیش حقوقی تیر ماه، این مبالغ اضافی به عنوان "اشتباه" مجددا از حقوق این پرسنل کسر شد.
بنا به برخی گزارش‌ها، این موضوع برای بازنشستگان و کارمندان کشوری نیز اتفاق افتاده است.

کارگران قربانی آزمندی سرمایه‌داران
بر اثر وقوع چند حادثه هنگام كار، ۵ كارگر جان خود را از دست دادند. در اولين حادثه روز دوشنبه يك كارگر ساختمانى به نام غلامحسين صديق، بر اثر سقوط از ارتفاع جان خود را در منطقه تجريش از دست داد. در دومين حادثه يك كارگر چاه‌كن به نام مستان تاجيك بر اثر سقوط به داخل چاه در جنوب تهران جان سپرد. در سومين حادثه نيز به ماموران كلانترى ۱۲۸ تهران خبر داده شد يك كارگر نظافتچى به نام خداكرم رضايى ۲۵ ساله هنگام تميز كردن ساعت برج ساعت بر اثر اتصال برق جان خون را از دست داد. در چهارمين حادثه نيز به ماموران كلانترى ۱۰۵ سنايى خبر داده شد يك كارگر ساختمانى به نام غلام صادق بر اثر سقوط از بالاى يك ساختمان جان خود را از دست داده است و سرانجام در پنجمين حادثه يك كارگر ساختمانى به نام احمد ابراهيم نژاد ۴۲ ساله بر اثر سقوط از بلندى در محدوده نياوران جان داد.

تجمع اعتراضی کارگران پرریس و خانواده‌ها در مقابل استانداری کردستان
امروز چهاردهم مرداد ماه ۸۸ کارگران کارخانه ریسندگی پرریس سنندج همراه با خانواده های خود در مقابل استانداری کردستان در اعتراض به عدم اجرای رای دیوان عدالت اداری دست به تجمع اعتراضی زدند. این تجمع از ساعت ۱۰ صبح شروع شد تا ساعت ۱۲ ظهر ادامه داشت.
بنا بر خبرهای دریافتی توسط اتحادیه آزاد کارگران ایران مامورین امنیتی و انتظامی قبل از شروع تجمع کارگران بطور گسترده‌ای در محل حضور پیدا کرده بودند و در همان ابتدا از کارگران خواستند به تجمع خود پایان دهند و یا کمی دورتر از مقابل استانداری به تجمع خود ادامه دهند اما کارگران این مسئله را نپذیرفتند.
کارگران پرریس پس از مذاکره با نماینده استانداری کردستان و قول وی برای رسیدگی فوری به خواست‌هایشان ساعت ۱۲ ظهر به تجمع خود پایان دادند.
قرار است فردا صبح نماینده های آنان پیگیر قول نماینده استانداری شوند. کارگران پرریس اعلام کرده‌اند در صورت عدم اجرای فوری رای دیوان عدالت به تجمعات اعتراضی خود ادامه خواهند داد.
آیا به راستی ایران خودرو در بحران مالی قرار دارد؟
مطلب زیر در وبلاگ کارگران ایران خودرو درج شده است که آن را برای اطلاع شما می‌آوریم.
دوستان کارگر
امروز یکی از بحث های داغ روز در کنار مسئله انتخابات مسله عدم سود دهی ایران خودرو و عدم اعلام سود سهام و ضرر مالی صاحبان سهام و کارگران ایران خودرو است
آیا راستی شرکت ایران خودرو در بحران مالی قرار دارد؟
چرا این سوال همیشه بعد از تغییر هر مدیری دامن زده می‌شود آیا شما قبول دارید که ایران خودرو سود ندارد؟.آیا این یک جوک خنده‌آور نیست اگر فقط به تبلیغات روانی مدیران شرکت نگاه کنیم شرکت ایران‌خودرو بزرگترین و سودآورترین شرکت ایرانی است که سالانه بیش از ۶۰۰ هزار خودرو تولید می‌کند. اگر فقط کمی به آمارها نگاه کنیم حتما خواهیم فهمید که این حرف‌ها برای ما کارگران پشیزی ارزش ندارد. مسولان شرکت برای این که ما خواهان افزایش دستمزد نشویم این حرف‌ها را مطرح می‌کنند .
قلعه‌بانی به مدیریت مالی دستور داده که طراز مالی را زیان‌ده نشان داده تا سودی اعلام نشود .
دوستان کارگر
با افشای عدم سوددهی شرکت مسولان را به چالش بکشانیم.
مدیریت با چه آماری می گوید شرکت سودهی ندارد؟
ما با آمار خود مدیریت ثابت می‌کنیم شرکت نه تنها زیان‌ده نیست بلکه میلیاردها تومان درآمد داشته است ولی این پول‌ها به کجا رفته است باید مشخص شود.
لطفا نظریات خود و اگر اطلاعات بیشتری دارید اعلام کنید
جمعی از کارگران ایران‌خودرو

لزوم تعدد زوجات از نظر نماینده مجلس تحجر
حسین اسلامی، یکی از نمایندگان ارتجاع در مجلس، چند روز پیش نظر خود را درباره تعدد زوجات، در حضور خبرنگاران پارلمانی که اکثرا زن بودند، چنین بیان کرد: "مردان عرب، صبح‌ها می‌روند سر کار. زنان‌شان هم در خانه با هم می‌زنند و می‌رقصند و خرید می‌روند. شب هم که آقا برگشت خانه، مثلا در یک خانه چهار طبقه، هر زنی این را صواب می‌داند که حقش را به زن دیگری بدهد و آقا به یکی از این طبقات برود!"
وی در ادامه، تعدد زوجات را لطفی به زنان ایرانی اعلام کرد و گفت: "در ایران از لحاظ ژنتیکی تعداد زنان بیش‌تر از مردان است و اگر هر مرد تنها یک زن داشته باشد، برخی از زنان هرگز نمی‌‌توانند ازدواج کنند"!
آیا وقتی گفته می‌شود، جمهوری اسلامی با تمام دست اندرکاران و جناح‌هایش باید به زباله‌دان تاریخ سپرده شوند، حرف بی‌جایی‌ست؟



زندانی سیاسی آزاد باید گردد

نه سازش، نه تسلیم، نبرد تا پیروزی

نان، مسکن، آزادی، حکومت شورایی



به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org

Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate


Keine Kommentare: