Samstag, 5. September 2009


ویژه نامه خبری شماره ۹۵ سازمان فدائیان (اقلیت) ۱۳ شهریور ۱۳۸۸

آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
هشدار به کارگران ایران خودرو و ایرالکو: از آغاز پاییز بیکاری گسترده در راه است

ورشکستگی احتمالی ایران خوردو موجب بیکاری تعداد زیادی از کارگران و فعالان صنعت خودرو در این کشور خواهد شد. رکود صنعت خودرو اثرات منفی بسیاری بر بازار کار ایران خواهد گذاشت وموج بیکاری گسترده‌ای در کشور را در پی خواهد داشت.
در حال حاضر جدا از شرکت‌های وابسته به صنعت خودرو مانند شرکت‌های قطعه‌ساز، بازار بورس خودرو و نمایشگاه اتومبیل، در صورت رکود این بازار در کنار رکود بازار مسکن بیکاری روز به روز بیش‌تر و افزون‌تر خواهد شد.
همچنین بنا به گزارشات موثقی از ایرالکو،این کارخانه قصد دارد تعداد ۷۰ دیگ صنعتی را به دلیل مشکلات اقتصادی‌اش تعطیل کند .اما اخبار تکمیلی‌تری حاکی از آن است که خط تولید ۱ و ۲ این کارخانه تا پایان مهر ماه تعطیل خواهد شد و با این شرایط کارگران بسیاری بیکار و به سیل اعتراضات می‌پیوندند.

تظاهرات در میدان بهارستان
گفته می‌شود روز گذشته،‌ همزمان با اعلام رای اعتماد به كابینه دهم، تعدادی از مردم در میدان بهارستان تجمع كرده و شعار "وزیران دیكتاتور،‌ استعفا، ‌استعفا"‌ را سر دادند. با یورش مامورین مزدور امنیتی رژیم سه نفر از افراد شركت كننده در این حركت دستگیر شدند.

كارگران کشتارگاه به "تب کریمه کنگو" مبتلا شدند
تاكنون شش کارگر کشتارگاه "تپه سلام" مشهد به دلیل ابتلا به بیماری "تب کریمه- کنگو" در بیمارستان‌های مشهد بستری شده‌اند.
به گزارش ایلنا، این بیماری در پی واردات دام‌های آلوده از كشور افغانستان در میان كارگران كشتارگاه شایع شده‌است.
کارگران كشتارگاه "تپه سلام" درپی ابتلای ناگهانی به تب و لرزی كه با درد شدید در تمام ماهیچه‌های بدن و حالت سردرد و تهوع همراه بود به پزشك مراجعه كردند و از ابتلا به این بیماری باخبر شدند.
دام‌های آلوده به بیماری "تب کریمه کنگو" درحالی وارد ایران شده‌اند كه مطابق قانون، ورود هرگونه دام ازخارج به داخل كشور باید با مجوز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی انجام شود.
به گفته كارشناسان بیماری‌های دامی به هنگام ذبح دام از راه تماس خون و ترشحات لاشه دام آلوده با منافذ پوست و ناخن فرد سلاخ، می‌تواند به انسان‌ منتقل ‌شود.

سکوت قوه قضاییه در برابر پرونده آب معدنی مرگبار
بزرگ‌ترین محموله آب معدنی صادراتی ایران به علت سرطان‌زا بودن برگشت داده شد. ماجرا از این قرار بود که نیروهای ناتو مستقر در افغانستان موسوم ایساف برای تامین آب شرب مورد نیاز خود با طرف ایرانی وارد مذاکره شدند و مقرر گردید که شرکت آب معدنی دماوند به عنوان بزرگترین تولیدکننده آب معدنی در ایران آب شرب ناتو را تامین کند و دراین راستا اولین محموله هم به افغانستان صادر شد اما پس ازمدتی محموله مذکور به دلیل غیر بهداشتی و سرطان‌زا بودن به ایران عودت داده شد.
متاسفانه در این خصوص اطلاع‌رسانی صورت نگرفت و محموله مذکور به همراه سایر تولیدات اب معدنی دماوند در داخل توزیع و به خورد مردم بیچاره داده شد. البته چندی پیش اخبار مبنی بر آلودگی شدید آب معدنی دماوند به نیترات و آرسینک و استفاده شرکت تولیدکننده آن از آب چاه به جای آب‌های معدنی مطرح شدکه به سرعت موضوع فراموش گردید.
در همین حال گزارشی هم از سوی وزارت بهداشت در این خصوص تهیه شد که خطرناک و غیر بهداشتی بودن این آب و عوارض سرطان‌زایی ان را تایید می‌کرد اما بعد از گذشت ۲ هفته این گزارش توسط امضاکنندگان آن تغییر کرد و موضوع آلوده بودن آب معدنی دماوند کاملاً منتفی اعلام شد.
طبق تحقیقات خبرگزاری ایران پرس مشخص شد که تهیه کنندگان گزارش با دریافت ۲۰۰ میلیون تومان رشوه گزارش را تغییرداده‌اند. در طول چند سال اخیر این موضوع با پرداخت رشوه‌های متعدد به مقامات محلی شهرستان دماوند و استان تهران مخفی نگه داشته شد. شرکت آب معدنی دماوند در حال حاضر ۴۰ درصد آب معدنی کشور را تامین می‌کند. پس از گذشت ماه‌ها از این موضوع سرانجام ابعاد خطرناک این آب معدنی رسانه‌ها و مسولان را بر آن داشت که موضوع را افشا کنند که یک خبرگزاری و چند منبع خبری اخباری را به صورت سربسته در این خصوص تهیه کردند.

تقاضای حكم اعدام برای یك زندانی سیاسی


گفته می‌شود، زندانی سیاسی حامد یازرلو، كارشناس هوا- فضا، روز یكشنبه ٨ شهریور از بند ٢٠٩ زندان اوین به دادگاه برده شده است. جلسه دادگاه وی در شعبه ٢٨ دادگاه به ریاست محمد مقیسه‌ای، كه از اعضای كمیسیون مرگ قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ١٣٦٧بود، برگزار شد. نماینده دادستان كه رئیس شعبه ١ امنیت، می‌باشد با آوردن ١٢ مورد اتهامی، بر مبنای گزارشات وزارت اطلاعات، برای حامد درخواست اشد مجازات، اعدام را كرد. از جمله این اتهامات، می‌توان به: محاربه بدلیل پیشبرد اهداف سازمان مجاهدین خلق ایران، شرکت در مجالس و محافل خانوادگی، جمع آوری اخبار و اطلاعات زندانیان سیاسی از جمله هود یازرلو (برادرش)، شرکت در کوهنوردی و فوتبال سالنی با حضور خانواده، شرکت در مراسم‌ها و مناسبت‌ها در حسینیه ارشاد، برقراری ارتباط ای‌میلی با اعضای خانواده‌اش در قرارگاه اشرف، حضور در تجمعات و اعتراضات دانشجوئی، جمع آوری کلکسیون سخنرانی‌ها و مراسم‌های سازمان مجاهدین خلق ایران و موارد متعدد دیگر، اشاره كرد. حامد در ٢ اسفند سال گذشته دستگیر شده و هم اكنون برادرش در زندان گوهردشت و مادرش در بند زنان، زندان اوین زندانی هستند. مادر و برادر حامد قبلا به اتهام ملاقات با افراد خانواده‌شان در قرارگاه اشرف،‌ محاكمه و به ٣ سال زندان محكوم شده‌اند.

توقیف نشریات ادامه دارد
بنا به اخبار رسیده هفته‌نامه "ستاره گلستان"‌ كه در گرگان منتشر می‌شد، با حكم معاون دادستان گرگان توقیف شد. توقیف این هفته نامه در آستانه ششمین سال فعالیت‌اش و پس از انتشار ١٩٩ شماره، در تاریخ ٤ شهریور، ‌انجام گرفت.

گزارشی از شكنجه یك دانشجو
امید گلباز دانشجوی محروم از تحصیل رشته فلسفه دانشكده الهیات دانشگاه فردوسی، در ٢٣ تیرماه دستگیر می‌شود. از همان لحظه دستگیری كه در میدان ونك، انجام گرفت مورد ضرب و شتم بسیار قرار می‌گیرد، و سپس به یك بازداشت‌گاه نامعلوم منتقل می‌شود. در آنجا شكنجه ادامه پیدا كرده، تا جائی‌كه انگشتان دستش بر اثر آن می‌شكند، و یك بند از انگشت‌اش نیز قطع می‌گردد. وی همچنین در دوران بازداشت، دچار خونریزی داخلی، خونریزی معده، شكستن دندان‌هایش، پاره‌ شدن مویرگ‌های مثانه و ضربه دیدگی در ناحیه كمر و شكستگی یكی از دنده‌هایش، می‌باشد. پس از آن به اوین منتقل می‌شود، و تا حتی یك هفته از بردنش به بهداری اوین خودداری می‌كنند. در اوین نیز شكنجه‌ها و بی‌خوابی‌ها برای گرفتن اعتراف ادامه پیدا می‌كند، باید اعتراف می‌كرد كه با محافل بیگانه در تماس بوده، علیه امنیت عمومی اقدام كرده و همچنین سركردگی تظاهرات و تخریب اموال عمومی را به عهده داشته است. وی هم ‌اكنون با وثیقه ٥٠ میلیونی برای مداوا مرخصی گرفته و مشغول درمان است.

یک دانشجوی بیمار همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین
حامد روحی‌نژاد دانشجوی فلسفه دانشگاه بهشتی است که در شبانگاه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۸۸، طی یورش نیروهای اطلاعاتی مسلح به خانه او، بازداشت و روانه بند ۲۰۹ زندان اوین می‌گردد. تقریبا پس از حدود ۴ ماه از زمان بازداشت، در دومین دادگاه مربوط به درگیری‌های اخیر، توسط قاضی صلواتی به اتهامات مختلفی از جمله تلاش برای بمب‌گذاری مسجد نبوت و حسینیه ارشاد در روز انتخابات و انقلاب مخملی با استفاده از مسائل پس از انتخابات متهم می‌شود. حامد روحی‌نژاد مبتلا به بیماری ام-اس بوده و هر گونه فشار عصبی وضعیت وی را وخیم‌تر می‌نماید. از درمان یا عدم درمان او در بند ۲۰۹ زندان اوین هیچ اطلاعی در دست نیست و در طول بیش از ۴ ماه گذشته هیچ پزشكی از خارج زندان وی را ملاقات نكرده است. همچنین حامد روحی نژاد مانند بسیاری از زندانیان سیاسی دیگر از ابتدایی‌ترین حقوق خود یعنی حق برخورداری از وکیل و مشاوره‌های حقوقی محروم است.

باز هم حكم محرومیت از تحصیل
یكی از فعالین دانشجوئی دانشگاه شاهرود از سوی كمیته انضباطی دانشگاه، به محرومیت از یك ترم تحصیلی محكوم شد. جواد صفدری، از فعالین نشریاتی و دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی شاهرود بود. كمیته انضباطی اتهام وی را، بر هم زدن نظم عمومی و نشر اكاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی اعلام كرده است. همچنین، فعالیت‌های صنفی و نگارش مقالاتی با هدف آشنائی دانشجویان با مشكلات صنفی و حقوقی در دانشگاه شاهرود، از جمله دیگر اتهامات وارده به وی بوده است. طبق اخبار رسیده تعداد دیگری از دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود نیز به كمیته انضباطی احضار شده‌اند.

احضار دانشجویان در شیراز
طبق اخبار رسیده از دانشگاه شیراز، ٦ نفر از فعالین دانشجوئی به اداره اطلاعات شیراز و تعدادی از دانشجویان به كمیته انضباطی دانشگاه احضار شده‌اند. همزمان این خبر در سطح دانشگاه مطرح شده كه در چند روز آینده تعداد بیشتری از دانشجویان به كمیته انضباطی احضار خواهند شد.

پیمان عارف به بند عمومی منتقل شد



خانواده پیمان عارف می‌گویند، كه بعد از گذشت دو ماه بازداشت، وی را به زودی آزاد خواهند كرد. ولی، هفته گذشته خبر از انتقال پیمان به بند عمومی زندان اوین داده شد. مسئولین دادستانی به خانواده پیمان گفته‌اند كه قبلا وی به ١٨ ماه حبس محكوم شده بود كه تاكنون این حكم، در مرحله تجدید نظر بوده، و هم اكنون به اجرا درآمده است. گفته می‌شود كه در تماس آخر خود، پیمان اعلام داشته كه در هفته‌های اولیه بازداشت، به عنوان دارو به وی قرص‌های آبی رنگی داده شده ، كه پس از آن رفتارها و گفتارهایش از حالت آگاهانه خارج می‌شده است. پیمان عارف دانشجوی ستاره‌دار محروم ازتحصی و در حال گذراندن دوره سربازی بود، كه در تاریخ ٢٨ خرداد، در شهر رشت،‌ دستگیر و پس از دو روز به بند ٢٠٩،‌ زندان اوین انتقال یافت.

حكم سه سال زندان برای یك فعال دانشجویی
مجید ماكوئی از فعالین دانشجوئی كشتی سازی مالك اشتر اصفهان، كه قبلا به یك سال حبس تعزیری و دو سال حبس تعلیقی محكوم شده و با قید ضمانت آزاد بود، مجددا دستگیر و به زندان تبریز منتقل شد. گفته می‌شود، مجید ماكوئی روز ٢٧ مرداد هنگامی كه برای، اخذ مدرك لیسانس خود به دانشگاه مالك اشتر مراجعه كرده بود، توسط مزدوران اداره اطلاعات اصفهان بازداشت و با هواپیما به تبریز منتقل می‌شود.



به گزارش خبرنامه امیركبیر، این فعال دانشجوئی در تابستان ١٣٨٧ به همراه هفت دانشجوی دانشگاه تبریز توسط مامورین اداره اطلاعات تبریز بازداشت و پس از سه ماه با قید ضمانت آزاد شده بودند. اتهام این دانشجویان، مشاركت در تشكیل و اداره گرو غیرقانونی جهت بر هم زدن امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام عنوان شده بود.

احضار سه دانشجوی دیگر
در حالی كه كمیته انضباطی دانشگاه مازندران، برای بیش از ٥٠ دانشجوی دانشگاه مازندران احضاریه فرستاده است، سه دانشجوی دیگر برای حضور در دادگاه احضاریه دریافت كردند. مرجان فیاضی،‌ علی دنیاری و احسان احسانی، دانشجویانی هستند كه برای آن‌ها احضاریه فرستاده شد و باید به دادگاه انقلاب بابلسر مراجعه كنند. در این احضاریه اتهام دانشجویان اخلال در نظم عمومی دانشگاه قید شده است. این سه دانشجو در خرداد ماه نیز مدتی را در بازداشت به سر برده بودند.

دستگیری یك فعال آذربایجانی
گفته می‌شود كه عصر روز چهارشنبه ١١ شهریور مامورین امنیتی به خانه اسكندر علی‌میرزائی در شهر نقده رفته، و وی را بازداشت كردند. مامورین كه هیچگونه مدركی برای دستگیر نشان نداده بودند، ضمن تفتیش خانه تعدادی كتاب، سی‌دی و وسائل شخصی وی را با خود بردند. هفته قبل نیز از طرف اداره اطلاعات شهر نقده دو بار با وی تماس تلفنی گرفته و خواستار شده بودند برای پاره‌ای توضیحات به آن اداره برود، ولی وی از رفتن امتناع كرده بود. پس از بازداشت وی تا كنون هیچ خبری از وضعیت و محل نگهداری وی در دست نیست.
احضار و بازداشت این فعال آذربایجانی در آستانه ۱ مهر سالروز بازگشایی مدارس و پس از آن صورت می‌گیرد که در هفته گذشته شعارهایی در سطح محلات و دیوارهای خیابان‌های اصلی شهر نقده با مضمون اعتراض به عدم تحصیل به زبان مادری در مدارس نوشته شده است.
یک مهر مصادف با بازگشایی مدارس در سطح ایران است و ممنوعیت و عدم آموزش به زبان مادری اعضای جامعه‌های غیر فارس در مدارس ایران باعث گردیده شده که در بین آذربایجانی‌ها این روز به عنوان روزی نمادین برای یاد آوری تبعیض زبانی در ایران شناخته شود.

شناسایی ۱۲ مبتلا به آنفلو آنزای نوع A در آذربایجان غربی
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، ضمن اعلام خبر ابتلای ۱۲ نفر به آنفلوانزای نوع A اظهار داشت: همه افراد مبتلا به آنفلوآنزای نوع A در سطح استان بهبود یافته‌اند. وی احتمال مرگ و میر افراد مبتلا به آنفلوآنزای خوکی را یک تا دو درصد و میزان احتمال مرگ و میر بر اثر آنفلو آنزای فصلی را نیم درصد اعلام نمود.
دهقان افزود: پیش‌بینی می‌شود که ویروس جدیدی که بر اثر این نوع آنفلوآنزا تولید می‌شود، به مراتب خطرناک‌تر از ویروس آنفلوآنزای فصلی باشد.

قطع ارتباط شركت‌های اینترنتی
مدیر كل صدور پروانه‌ سرویس‌های ارتباطی و فن‌آوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی،‌ اعلام داشت كه كلیه شركت‌هائی كه هنوز از این سازمان مجوز نگرفته‌اند، از آبان ماه امسال ارتباط‌شان با اینترنت قطع خواهد شد. به گفته وی تمامی این شركت‌ها موظفند برای ادامه كار خود از این سازمان، پروانه دریافت كنند، و این را نیز از طریق اداره مخابرات تمام استان‌ها پیگیری كرده‌ایم.

خودداری جمهوری چک از فروش اسپری فلفل به ایران
وزارت تجارت و صنایع جمهوری چک اعلام کرد که سال گذشته از فروش سلاح و ابزاری به ایران جلوگیری کرده است که می‌تواند در اعمال شکنجه کاربرد داشته باشند.
به اعلام این وزارتخانه، از فروش ابزارهای دفاع شخصی نظیر اسپری فلفل و اسلحه شوک الکتریکی، تیزر، به جمهوری اسلامی به این دلیل جلوگیری شده است که این ابزارها در کشورهایی نظیر ایران ممکن است با هدف شکنجه یا اعدام افراد و یا دیگر روش‌های بی‌رحمانه به کار گرفته شوند.
در همین حال سرویس اطلاعات و امنیت جمهوری چک با انتشار گزارشی گفته است جمهوری اسلامی ایران در پی خرید تجهیزاتی با کاربرد دوگانه بوده است که در صنایع نظامی هم به کار گرفته می‌شوند.
اداره اطلاعات و امنیت جمهوری چک، بی‌آی‌اس، در تازه‌ترین گزارش سالانه خود اعلام کرد ایران، کره شمالی و سوریه در سال ۲۰۰۸ هم‌چنان خواستار خرید محصولات شیمیایی، تکنولوژی‌ها و تجهیزاتی بوده‌اند که ممکن است در زمینه توسعه و تولید سلاح‌های کشتار جمعی به کار گرفته شوند.
بنا به گزارش اداره اطلاعات و امنیت جمهوری چک، شرکت‌های ایرانی موجود در بازار چک علاقه‌مند به آغاز همکاری یا گسترش همکاری‌های خود با کمپانی‌های چکی هستند و ایرانی‌ها برای دستیابی به تجهیزات مهندسی ویژه‌ای تلاش می‌کنند.



زندانی سیاسی آزاد باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی


به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید
برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org
Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate


Keine Kommentare: