Sonntag, 6. September 2009


ویژه نامه خبری شماره ۹۷ سازمان فدائیان (اقلیت) ۱۵ شهریور ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
تجمع اعتراضی كارگران
در پی شنیده شدن امكان تعطیلی معدن كرومیت استان‌های خراسان، تعدادی از كارگران این معدن در مقابل فرمانداری شهرستان جغتای تجمع كرده و خواستار رسیدگی به وضعیت خود شدند. در صورت تعطیل شدن این معدن بیش از ۱۰۴ كارگر بیكار خواهند شد.

تجمع زنان در پارک لاله


عصر روز شنبه ۱۴ شهریور ماه از ساعت حدود پنج و نیم عصر تا هفت جمعی از زنان فعال حقوق زنان، در اطراف میدان اصلی پارک لاله گردهمایی انجام دادند. به گزارش آژانس ایران خبر این زنان اجتماع کننده نسبت به وضعیت وخیم حقوق زنان در ایران معترض بودند.
در تمام طول مدت تجمع، نیروهای امنیتی در قالب دو ماشین یگان امداد و توسط حدود هشت تن از ماموران مراسم را تحت نظر و کنترل داشتند. زنان معترض چندین باردور میدان اصلی کوی راهپیمایی کردند و در طول مسیربا تشویق‌های مکرر، روبرو می‌شدند. این امر موجب دخالت چندین باره نیروهای امنیتی برای ممانعت از ادامه راهپیمایی شد ولی هر بار ماموران توسط زنان هو می‌شدند.
ساعت چهار و نیم تعدادی از نیروهای انتظامی به زنان نزدیک شدند. زنان مسنی كه آنجا بودند با آن‌ها صحبت کردند و ۵ دقیقه فرصت گرفتند تا دور دیگری بزنند با زیرکی زنان این دور سرعت بسیار کمی داشت که تا ساعت ۷ طول کشید. البته در این فرصت ۲ ون در دو طرف میدان واقع شدند.
علی‌رغم همه تهدیدات این زنان آزاده تجمع خود را تا ساعت هفت و ربع ادامه دادند.

خطر تعطیلی بزرگترین كارخانه ریسندگی كشور
واردات نخ پنبه هندی در پنج ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته بیش از پنج برابر شده است.
محمد مروج، رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب گفت: متاسفانه واردات بی‌رویه نخ پنبه هندی كمر كارخانه‌های ریسندگی كشور را شكسته و حتی باعث شده كه بزرگترین كارخانه ریسندگی خاورمیانه در اراك با خطر تعطیلی مواجه شود.
وی افزود: هند به تولیدكنندگان و صادركنندگان نخ پنبه خود یارانه پرداخت كرده و از آن‌ها حمایت می‌كند و همین عامل باعث شده كه كارخانه‌های ریسندگی ایرانی نتوانند در مقابل واردات بی‌رویه این محصول به كشور دوام بیاورند. او با اشاره به این‌كه واردات نخ پنبه هندی در پنج ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته بیش از پنج برابر شده است، اضافه كرد: این آمار مربوط به واردات رسمی بوده كه باید به آن آمار قاچاق را نیز افزود.

قطع مکرر برق در بندرعباس و خشم مردم
در حالی که حداقل دو ماه به پایان فصل گرما در استان هرمزگان باقی مانده و در ماه رمضان قرار داریم قطع مکرر برق در بندر عباس آن هم در اوقات اوج گرما مردم را به شدت ناراحت کرده است. مدت این قطعی‌ها که از دو ساعت آغاز و تا ۴ ساعت نیز ادامه دارد، زندگی را بر مردم به شدت سخت نموده است. در کنار این موضوع مامورین اداره برق هنگام مراجعه به منازل برای خواندن کنتور مردم را تهدید می‌کنند که اگر با همین وضعیت به مصرف ادامه دهند قبض بعدی آنان مبالغ سرسام‌آوری خواهد بود.
حتی ماموری در یکی از محلات فقیر نشین صحبت از مبلغ پانصد هزار تومان كرده که با خشم و اعتراض مردم مواجه شده است.

دستگیری یک خانواده در آمل
به گزارش هرانا، ۲۵ روز از نگهداری یک زوج به دلایل نامعلوم در اداره اطلاعات شهر ساری می‌گذرد.
یک زوج ساکن آمل به نام‌های محمد توکلی و ماهرخ صفایی در اواخر مرداد ماه سال جاری پس از بازگشت از سفر اروپا ممنوع الخروج اعلام شده و بعد از مراجعت به منزل با حضور نیروهای امنیتی روبه رو شدند.
نیروهای امنیتی پس از تفتیش منزل و ضبط لوازمی همچون تجهیزات ماهواره و مدارک شناسایی، آنان را به بازداشتگاه اطلاعات شهر ساری منتقل کردند. در حالی که این زوج دربند ۲۵ روز است در بازداشت به سر می‌برند، فرزند نوجوان آنان برای بازجویی به ستاد خبری وزارت اطلاعات شهر ساری احضار شد.
این دو شهروند که در دهه های پیش به اتهام عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون چند سال را در زندان سپری کرده بودند، پس از آزادی به گواه نزدیکان هیچ‌گونه عضویت یا فعالیت سیاسی نداشته‌اند از اینرو دلایل بازداشت آن‌ها مشخص نیست.

سرنوشت نامعلوم معلمان بازداشت شده در بلوچستان
به گزارش خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در محدوده زمانی اواخر مرداد ماه سال جاری طی دو مرحله، نیروهای امنیتی در شهر سراوان با یورش به منازل تنی از معلمان و فرهنگیان این شهر، اقدام به بازداشت دست کم ۲۲ تن نمودند.
اسامی تعدادی از بازداشت شدگان عبارت است از : محمد صالح اسلام زهی فرزند عطا محمد به همراه مهدی اسلام زهی فرزند ۱۷ ساله خود، علیم جنگی زهی از آموزگاران دبستان باقرخان سراوان، بهروز باهورزهی فرزند پیربخش آموزگار دبستان دوازده اردیبهشت سراوان- علیرضا چاکری فرزند شهدالله معاون دبستان باقرخان سراوان- حمیدرضا چاکری فرزند شهدالله آموزگاردبستان‌های سراوان - عبدالرحمن روانبخش مهندس کامپیوتر و کارمند اداره آموزش وپرورش سراوان.
پس از گذشت حدود یکماه از بازداشت این افراد، تنها دو تن از آنان تاکنون آزاد شده‌اند و سایر معلمان که بالغ بر ۲٠ تن می شوند کماکان در محلی نامعلوم در بازداشت به سر می برند، پیگیری‌های مستمر خانواده‌های این افراد از نهادهای امنیتی و قضایی نیز تاکنون نتیجه و کسب اطلاعی از سرنوشت آنان را در پی نداشته است. خانواده‌های افراد بازداشت شده همچنان در نگرانی از سرنوشت بستگان خود به سر می برند.
توام با افزایش فضای امنیتی در بلوچستان منابع مطلع بازداشت این افراد را مرتبط با بازداشت‌های گسترده ماه‌های اخیر بلوچستان که فعالان سیاسی، مذهبی، فرهنگی و حتی بستگان نزدیک فعالان اپوزیسیون بلوچ را شامل شده است، می‌دانند.

غل و زنجیر کردن فعال حقوق بشر
روز یکشنبه ۸ شهریور ماه محمد صدیق کبودوند رییس زندانی سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان تحت عنوان اعزام به مراجع قضایی از زندان اوین خارج و پس از انتقال به شعبه ۵ بازپرسی منطقه ۲۳ قضایی تهران به دستور بازپرس به قرارگاه ویژه با پابند و دست بند و غل زنجیر به مهاباد منتقل گردیده است. این در حالیست که هیچگونه موضوع اتهامی و تفهیم اتهام و یا دادگاهی در کار نبود. انتقال توام با آزار و اذیت و بد رفتاری شبانه روزی کبودوند به مهاباد با واکنش تند ریس دادگاه انقلاب مهاباد مواجه شده و ایشان با غیر قانونی خواندن اعزام و انتقال بی دلیل و نگهداری کبودوند در حالت بازداشت، مسئولیت این اقدام غیر قانونی را متوجه بازپرس شعبه ۵ یعنی شعبه اعزام‌کننده عنوان کرده و دستور انتقال مجدد و بدون فوت وقت ایشان را به تهران صادر نموده است. سرانجام پس از ۵ روز بازداشت غیر قانونی و نگهداری در بدترین شرایط کبودوند با هزینه شخصی به زندان اوین منتقل شده است. ایشان می‌گوید مورد توهین و اهانت بازپرس شعبه ۵ و تهدید به ضرب و شتم و بد رفتاری شدید ماموران اعزام و قرارگاه ویژه قضایی قرار گرفته است. شرح ایذا و آزار و بد رفتاری‌ها و گفته های کبودوند در این زمینه به زودی منتشر خواهد شد.

بیش از ۳۴۰ روزنامه نگار خواستار آزادی بی قید و شرط تمامی روزنامه‌ نگاران در بند شدند
جمعی از روزنامه‌نگاران و فعالان مطبوعاتی نامه‌ای سرگشاده را خطاب به دادستان تهران منتشر نموده‌اند. در این نامه، آنان ضمن اشاره به موارد متعدد تعطیلی روزنامه‌ها و بازداشت روزنامه‌نگاران، خواستار آزادی بی و قید و شرط تمامی روزنامه‌نگاران دربند شده‌اند. رفع پلمپ و محدودیت بر سر راه فعالیت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، از دیگر خواست‌های آنان است.

تشدید سرکوب به بهانه‌ی ماه رمضان
طبق اظهارات مقامات رژیم ارتجاعی ۷۷ نفر طی ۱۵ روز گذشته به بهانه‌ی روزه‌خواری به مراجع قضایی معرفی شدند. در این رابطه به یک هزار و ۳۵۸ نفر تذکر داده شد که از این تعداد ۹۹۴ نفر در داخل خودروهای خود بودند و ماموران امنیتی به این بهانه برای افراد مزاحمت ایجاد کردند. در ۷۷ مورد مردم با پلیس درگیر شدند و به همین دلیل نیز برای آنان پرونده سازی شد. در ضمن طی این دو هفته به ۴۴۲ نفر تذکر کتبی داده شد.

تجمعات کارگری یک و ماه و نیم گذشته
به گزارش ایلنا، در یک ماه و نیم گذشته، ایران شاهد تجمع‌های فراوان صنفی بوده که در آن، تجمع‌کنندگان خواهان رسیدگی به مشکلات معیشتی خود شده‌اند. این تجمعات مسالمت‌آمیز به‌ دلیل مسایل پس از انتخابات، در رسانه‌ها بازتاب زیادی نیافتند. حال آن که آینه‌ای از وضعیت اقتصادی ایران در سال ۸۸ بود، سالی که به تعبیر دبیرکل خانه کارگر، سال مرگ واحدهای کارگری است و به گفته رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، سال بحران‌های کارگری.
۱ - كارگران اخراجی انتشارات امیركبیر تجمع کردند. نخستین جرقه صنفی از سوی كارگران انتشارات امیركبیر زده شد. صبح روز ۲۲ تیر كارگران اخراجی شركت ندا به منظور دریافت مطالبات ۲ سال قبل خود مقابل سازمان تبلیغات اسلامی در میدان فلسطین تهران تجمع كردند. ۲ سال پیش در پی تغییر مدیریت انتشارات امیركبیر، شركت ندا، عامل توزیع كتاب‌های این موسسه انتشاراتی منحل و تمامی ۴۰ كارگر آن اخراج شدند. اخراج شدگان كه از ۴ تا ۱۵ سال در این شركت دارای سابقه كار بودند، اعلام داشتند از ۲ سال پیش تاكنون برای دریافت مطالبات خود بارها به موسسه انتشارات امیركبیر مراجعه كرده‌اند كه تمامی آن‌ها بی‌نتیجه بوده است.
۲ - تجمع کارگران شهرداری خوزستان روبروی استانداری. دو روز بعد، این کارگران شهرداری خوزستان بودند كه با تجمع اعتراض‌آمیز خود روبروی استانداری این استان، خواستار پرداخت مطالبات خود شدند. معترضان پس از گذشت ۵ ماه و عدم دریافت حقوق در این مدت برای طلب حقوق ۵ ماهه خود، روبروی درب ورودی استانداری خوزستان تجمع كرده و خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند. یکی از این کارگران در این تجمع گفت: یکی از پیمانکاران شهرداری چند روز پیش در جواب به اعتراض کارگران نسبت به پرداخت حقوق معوقه‌شان گفت كه اگر بیش از این اعتراض کنید، شما را از شهرداری اخراج خواهیم کرد و به جای شما نیروی بومی استخدام می‌کنیم.
۳ - تجمع معلمان حق التدریسی مقابل مجلس. شكستن فضای سنگین پس از انتخابات، سبب شد تا ۴ مرداد ماه و همزمان با بازگشایی مجلس شورای اسلامی، جمعی از معلمان حق‌التدریسی در اعتراض به عدم استخدام خود در وزارت آموزش و پرورش مقابل مجلس تجمع و خواستار حل مشكل خود شوند. این آموزگاران كه همزمان با بازگشایی مجلس شورای اسلامی بعد از ۳ هفته تعطیلی خود را به مجلس رساندند، با طرح شعارهای همچون: "حق‌التدریس مظلوم است، عدالت از او دور است"، "نمایندگان مجلس حمایت حمایت"، خواستار استخدام در آموزش و پرورش شدند. تجمع‌كنندگان همچنین پارچه نوشته‌ای مبنی بر تسریع در تصویب طرح استخدام معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در مجلس شورای اسلامی در دست داشتند. معلمان تجمع‌كننده كه تعدادشان به بیش از ۵۰ نفر می‌رسید، از آموزگاران زن و مرد نهضت سوادآموزی بودند كه بیشتر آن‌ها از استان چهارمحال و بختیاری بودند.
۴ - تجمع کارگران نساجی مقابل استانداری اصفهان. به فاصله ۸ روز، این بار اصفهان صحنه تجمع صنفی كارگران بود. کارگران کارخانه نساجی سیمین اصفهان ۱۲ مرداد ماه روبروی استانداری اصفهان تجمع کردند تا اعتراض خود به بی‌عدالتی‌های موجود در جامعه را به تصویر كشند. این کارگران دلیل تجمع خود را عدم دریافت حقوق طی ۶ ماه گذشته اعلام و عنوان کردند: مسئولان شرکت به هیچ عنوان در این زمینه پاسخگو نیستند. کارگران تجمع کننده معتقد بودند كه شرکت نساجی سیمین اصفهان برای پرداخت حقوق کارگران خود از استانداری اصفهان ۳ میلیارد تومان وام دریافت کرده، ولی این پول را صرف این کار نکرده است.
یكی از این كارگران تجمع‌كننده گفت: متاسفانه در حال حاضر با ۶ ماه تاخیر در دریافت حقوق، زندگی بسیاری از ما در حال فروپاشی است و اکنون برای نجات زندگی خود به اینجا آمده‌ایم. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارخانه سیمین اصفهان نیمه تعطیل است و حدود ۴۰ درصد کارگران در این کارخانه سر کار هستند و ۶۰ درصد دیگر کارگران مدتی است که بیکار شده‌اند. در ضمن کارگرانی که سر کار می‌روند نیز حقوقی دریافت نمی‌کنند. یکی دیگر از کارگران حاضر در تجمع گفت: بخشی از کارگران آخرین حقوق خود را در بهمن ماه سال ۸۷ دریافت کرده‌اند که این پرداختی نیز شامل همه کارگران نشده است. وی افزود: در بین تجمع‌کنندگان و کارگران کارخانه، کارگرانی با ۲۵ سال سابقه دیده می‌شوند و دیگران نیز حداقل ۱۸ سال سابقه دارند. سئوال این است كه این کارگران کجا می‌توانند سر کار بروند؟ تجمع کنندگان می‌گویند در ماه‌های گذشته تجمعاتی را در دفتر این شرکت در اصفهان و نجف‌آباد برگزار کرده‌اند که بی‌ثمر بوده است.
۵ - تجمع اعتراض آمیز کارگران در هنگام بازدید سر زده وزیر راه. اگر تمامی تجمع‌های قبلی اینگونه شكل می‌گرفت كه كارگران به محل كار مسئولان رفته و ندای عدالت‌خواهی سر می‌دادند، ۲۴ مرداد این موضوع روند وارونه‌ای به خود گرفت. وزیر راه و ترابری در حضور سرزده خود به شرکت واگن پارس اراک وقتی با تجمع اعتراض‌آمیز کارگران روبرو شد، گفت: قول می‌دهم که کارها با سرعت بیشتری انجام شود تا شکوفایی به صنعت ریلی بازگردد. حمیدرضا بهبهانی به محض ورود به کارخانه واگن پارس اراک که یکی از شرکت‌های مادر تخصصی در تولید انواع تجهیزات و وسائل حمل و نقل ریلی است با تجمع حدود ۱۰۰ نفری کارگران در جلوی در کارخانه روبرو شد. وزیر راه قول داد مشکل شرکت واگن پارس و کارگران را با رئیس جمهور مطرح کند. وزیر راه خواستار حفظ آرامش کارگران شد و گفت: کارگران سرور ما هستند و تمام تلاش خود را برای حل مشکلات آنها انجام می‌دهیم.
کارگران در این تجمع ضمن تاکید بر رسیدگی به وضعیت حقوقی آنان که مدعی بودند ۳ ماه حقوق نگرفتند، خواستار توجه به توان صنعتی و فنی واگن پارس در انجام پروژه‌های کشور از جمله راه‌آهن بودند. کارگران با اشاره به سابقه خدمت واگن پارس در دوران دفاع مقدس و راه‌اندازی واحدهای جدید موازی با این کارخانه، خواستار توجه به این کارخانه با توجه به سابقه آن و نگاه متوازن به همه واحدهای سازنده بودند. آنان با اشاره به آزاد بودن واردات تجهیزات دست دوم ریلی از خارج به لوکوموتیوهایی اشاره کردند که روی آنها نوشته "دست نزنید ترمز ندارد" و اعلام كردند كه با توجه به این که واگن پارس قادر به تعمیر تجهیزات ریلی است، این تجهیزات دسته دوم را برای تعمیر به واگن پارس می‌آورند.
۶ - تجمع كارگران واگن پارس اراك در اعتراض به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق. كارگران شركت واگن پارس تا دوم شهریورماه صبر كردند و وقتی مطمئن شدند كه وعده‌های وزیر راه از سر غافل‌گیری بوده است، برای ششمین بار در طول ۴ ماهه اخیر در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و دستمزد ماهیانه در محوطه داخل شركت تجمع كردند. این كارگران با تحصن در مقابل در ورودی شركت از مسئولان استان رسیدگی به حقوق صنفی خود را خواستار شدند.
۷ - اعتراض كارگران كارخانه خصوصی قند كامیاب به پرداخت نشدن حقوقشان. پنجم شهریور ماه حدود ۲۰ نفر از كارگران كارخانه قند كامیاب خمینی‌شهر به منظور اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود مقابل فرمانداری شهرستان خمینی شهر تجمع كردند. این كارگران اعتراض خود به پرداخت نشدن حقوق ۳ ماه اخیر را به مسئولان این شهرستان اعلام كردند. به گفته كارگران معترض، هرچند كارخانه قند كامیاب با مشكلات مالی مواجه است اما در حال حاضر مواد اولیه در كارخانه قند كامیاب وجود دارد با این حال مدیریت كارخانه اجازه كار و فعالیت را به كارگران نمی‌دهد و به همین علت آن‌ها در بلاتكلیفی به سر می‌برند.
۸ - تحصن خانوادگی كارگران در اعتراض به حكم دادگاه درباره هیات مدیره آجر ثبات. پنجم شهریور ماه روز شلوغی در گاه‌شمار اعتراضات كارگری بود. علاوه بر اعتراض كارگران قند كامیاب، جمعی از کارگران و اعضای شورای اسلامی کار شرکت آجر ثبات دست از کارکشیده و به همراه خانواده‌های خود دست به تحصن زدند. این كارگران علت این اقدام خود را نگرانی از بابت تعطیلی این واحد و از دست دادن معیشت خود اعلام كردند.
۹ - كارگران شركت چینی البرز مقابل استانداری قزوین تجمع كردند. كارگران شركت چینی البرز هشتم شهریورماه و در اعتراض نسبت به آنچه كه دریافت نكردن ۴ ماه حقوق خود عنوان می‌كردند، مقابل استانداری قزوین دست به تجمع زدند. یكی از كارگران معترض در این باره گفت: ۴ ماه حقوق عقب افتاده داریم و بخشی از عیدی و پاداش سال جاری را نیز دریافت نكرده‌ایم.
۱۰ - كارفرما، کارگران معترض صنایع مخابراتی راه دور را تهدید به اخراج كرد. به دنبال تهدید كارفرمای موقت كارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران مبنی بر برخورد انضباطی با كارگرانی كه نسبت به پرداخت نشدن حقوق خود معترض هستند، تمامی كارگران این كارخانه روز چهارشنبه یازدهم شهریور ماه در محل كارخانه تجمع كردند.
یكی از این كارگران گفت: كاسه صبر كارگرانی كه از پرداخت نشدن مطالبات ۷ ماه گذشته خود عصبانی بودند، با تهدیدهای كارفرما سرریز شد و در نتیجه كارگران در محوطه و اطراف كارخانه به شعار دادن علیه مدیران كنونی كارخانه پرداختند.
كارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران یكی از واحدهای صنعتی استان فارس كه پس از واگذاری به بخش خصوصی دچار مشكل شده است. اردیبهشت ماه گذشته در سفر استانی هیئت دولت به استان فارس، مقرر شد تا اداره این كارخانه به طور موقت به عهده هیئت نظارت بر صنایع گذاشته شود. كارگران می‌گویند با وجود اجرای مصوبه هیئت دولت، هنوز هیچ اقدامی برای پرداخت مطالبات و از سرگیری تولید در این كارخانه انجام نشده است.

دانشجوی رتبه‌ی اول کارشناسی اول ستاره‌دار شد
سروش ثابت، دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف ستاره‌دار شد. وی در کنکور ۸۸ در دو گرایش رتبه‌ی اول، در دو گرایش رتبه‌ی دوم و در دو گرایش دیگر رتبه‌ی چهارم را به دست آورده بود. با توجه به این که پذیرش در کارشناسی ارشد فقط به رتبه‌های کسب شده مربوط است، دلیل این نتیجه برای سروش ثابت تنها می‌تواند به معنای ستاره‌دار شدن وی باشد.

دستگیری دو نفر از مسئولان وزارت کشور
ادریس آریا شکوه و ضیاالدین صبوری از مسئولان وزارت کشور دستگیر شدند. آریا شکوه مسئول واحد اطلاعات و اخبار وزارت کشور بود و مسئولیت تهیه‌ی بولتنی را بر عهده داشت که تنها در پنج نسخه برای سران نظام منتشر می‌شده است. صبوری نیز از کارشناسان حوزه امنیتی وزارت کشور است که عضو امنیت انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور بوده است. پیش از این نیز جهانبخش خانجانی و مجید نیری که هر دو از مدیران پیشین این وزارتخانه بازداشت شده بودند.
محاکمه یک زندانی بهایی
شهرام چینیان میاندوآب، زندانی بهایی که در دی ماه سال گذشته توسط نیروهای پلیس شهرری ابتدا در خصوص شکایت شخصی چند فرد بازداشت و سپس با تفهیم اتهامات امنیتی به وزارت اطلاعات تحویل داده شده بود، توسط شعبه ۳۱ دادگاه انقلاب شهرری به ریاست قاضی زنده دل مورد محاکمه قرار گرفت.
در این دادگاه اتهاماتی همچون اقدام علیه نظام، عضویت در گروههای غیرقانونی، ادعای مهدویت و توهین به مقدسات از سوی دادستان مطرح شد که آقای چینیان به همراه وکیل مدافع خود با بی سند خواندن موارد مطرحه به دفاع از خود پرداخت. دادگاه طی هفته آتی به صدور حکم مبادرت خواهد کرد.
همچنین لازم به ذکر است نامبرده پس از پایان دادرسی بالاجبار برای مدت سه روز به قرنطینه زندان اوین که فاقد شرایط محیطی و بهداشتی مناسب است منتقل شد. در این مکان روزه گرفتن که آئینی اسلامی است برای وی نیز اجباری بوده است.

دادگاه روزنامه شرق برگزار شد
صبح امروز، دادگاه روزنامه توقیف شده شرق به اتهام اشاعه فحشا و منكرات و درج مطالب خلاف عفت عمومی برگزار شد. به اصطلاح هیات منصفه دادگاه، مدیر مسئول روزنامه شرق را در رابطه با اتهامات، مجرم شناخت و همچنین با اكثریت آرا مدیر مسئول را مستحق تخفیف دانست.

تعیین وقت محاکمه‌ی شبنم مددزاده
دادگاه شبنم مددزاده از فعالان دانشجویی دانشگاه تربیت معلم در روز ۲۲ شهریور در شعبه ۲۸ بیدادگاه اسلامی برگزار خواهد شد. وی حدود ۲٠۷ روز پیش دستگیر و تحت شکنجه‌های جسمی و روانی قرار گرفت به طوری که به بهداری زندان منتقل شد. در اردیبهشت ماه سال جاری پس از سه ماه تحمل سلول‌های انفرادی، با آزادی موقت وی در ازای ۵٠ میلیون تومان مخالفت شد.

راه حل جمهوری اسلامی در کاهش جرایم: تصویب ایجاد ۴۷ بازداشتگاه موقت و ۱۱ زندان جدید
به گزارش ایرنا، "محمد علی زنجیره‌ای" روز شنبه در مراسم تودیع "علی اکبر یساقی" رییس سابق سازمان زندان‌ها و "غلامحسین اسماعیلی" رییس جدید سازمان زندان ها به بیان گزارش عملکرد پنج ساله اخیر این سازمان پرداخت. وی از تصویب ایجاد ۶۱ بازداشتگاه موقت، زندان و کانون خبر داد که به گفته وی، ۴۷ طرح بازداشتگاه موقت ، ۱۱ زندان و دو کانون بوده است اما وی در سخنانش اشاره ای به تعداد بازداشتگاه‌های موقت و زندان های تاسیس شده طی سال‌های گذشته نکرد.
همچنین در این جلسه خبر از "اخذ سه هزار و ۵۰۰ پست و موافقت نیروی انتظامی برای انتقال ۷ هزار نیروی پلیس به یگان حفاظت سازمان از سال جاری تا پایان برنامه پنجم توسعه و برگزاری سه دوره تربیت مدیریت نوین زندانبانی و تربیت ۹۰ مدیر زندان را از دیگر اقدامات این سازمان" داده شد.
یساقی هم‌چنین در مورد زندانبانان جمهوری اسلامی اعتراف کرد که گاهی اوقات فرزندان این افراد حتا در مدرسه نمی‌توانند بگویند، پدران‌شان چه کاره‌اند. و آن‌ها را تربیت یافته افرادی چون لاجوردی (معروف به جلاد اوین و قاتل و شکنجه‌گر بسیاری از بهترین زندانیان سیاسی در دهه شصت) خواند.

تغییر دادستان تغییری در روند ندارد
معاون اول قوه قضائیه امروز در پاسخ به سوالات خبرنگاران كه پرسیده بودند با رفتن مرتضوی روند رسیدگی به پرونده بازداشت‌شدگان چه می‌باشد؟ پاسخ داد كه این تغییر و جابجائی‌ها هیچ تغییری در روند بررسی و دادگاه‌ها نخواهد داشت و همان روند ادامه خواهد یافت.

فرسودگی ۷۲ درصد از مدارس تهران
به گفته‌ی رئیس سازمان آموزش و پرورش تهران ۷۲ درصد از مدارس تهران قدیمی و در رده‌ی ساختمان‌های فرسوده قرار دارند. این در حالی است که بودجه‌های هنگفتی برای حصار سازی و بلندتر کردن دیوارهای مدارس دخترانه و یا کارگذاری ویدئو برای جاسوسی دانش‌آموزان صرف می‌شود.

گسترش كابینه نظامی به استانداری‌ها
یكی از مشاورین احمدی‌نژاد، كه از سرداران سپاه پاسداران نیز بوده است، به عنوان استاندار استان خراسان رضوی معرفی شد.

بار دیگر خودكشی در مترو
صبح امروز بار دیگر در خطوط متروی تهران، فردی اقدام به خودكشی كرده، و جان باخت. این اتفاق در ایستگاه متروی طرشت واقع در خط دو متروی تهران انجام گرفت. مدیر بهره‌برداری متروی تهران ضمن تائید این خبر فقط اعلام داشت كه شخص مذكور مرد می‌باشد، ‌و در این رابطه توضیح بیشتری نداد.

سایت "امروز" دروغ می‌گوید!
سایت "امروز"، كه سایت رسمی "سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران"‌ می‌باشد. خبر آمدن "چاوز" به ایران را بدین‌گونه برجسته كرده است: "متحد كمونیست احمدی‌نژاد بار دیگر به تهران سفر كرد"‌. در حالی كه چاوز هیچ گاه ادعا نكرده كه كمونیست می‌باشد، و نیست. چاوز در محدوده تعاریف جدید یك رئیس جمهور چپ است و نه بیشتر از آن. سایت امروز می‌بیند كه خیزش مردمی پس از انتخابات نمایشی به سمت رادیكالیزه شدن می‌رود و اوضاع از دست "اصلاح‌طلبان"‌ خارج شده و قادر به مهار توده‌ها نیستند و جمهوری اسلامی به خطر افتاده است، ‌با كمونیست نامیدن چاوز و دوستی وی با احمدی‌نژاد، می‌خواهد با استفاده از نفرت مردم نسبت به احمدی‌نژاد، مردم را از کمونیست‌ها بترساند.




زندانی سیاسی آزاد باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی



به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید
برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org
Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate


Keine Kommentare: