Mittwoch, 9. September 2009


ویژه نامه خبری شماره ۱۰۰ سازمان فدائیان (اقلیت) ۱۸ شهریور ۱۳۸۸


آدرس اینترنتی سایت خبرنامه: http://72.41.178.79/
خیابان ۱۷ شهریور شاهد حضور مردم معترض
با وجود تحریكات نیروهای امنیتی برای مقابله با هرگونه جریان اعتراضی، بار دیگر گروه‌هایی از مردم در خیابان ۱۷ شهریور و میدان‌های بهارستان، امام حسین و شهدا تجمع کردند. گروه‌های خودجوش مردمی با حضور در خیابان‌ها و میادین یاد شده تلاش دارند نشان دهند که به راه اعتراضی خود ادامه می‌دهند. به گزارش آژانس ایران خبر، در این تجمعات ۳۰ تا ۴۰ نفر دستگیر شدند.

شیوه نیرنگ آمیز کارفرمای پالایشگاه بندر عباس برای اخراج کارگران
بنا بر خبرهای دریافتی توسط اتحادیه آزاد کارگران ایران کارفرمای پالایشگاه در دست احداث بندر عباس به شیوه‌ای نیرنگ آمیز تلاش دارد تا ۸۶ نفر از کارگران این پروژه را از کار اخراج کند.
بنا بر این گزارش روز شنبه چهاردهم شهریور ماه کارفرمای پالایشگاه بندر عباس اوراقی را به دست ۸۶ نفر از کارگران داد که در آن این کارگران علت قطع رابطه کاری خود با پالایشگاه را استعفا عنوان کرده‌اند و بر این اساس کارفرما از کارگران خواسته است به قسمت‌های مختلف کارگاه جهت آوردن برگ تسویه حساب مراجعه کنند.
این در حالی است که این کارگران چهار ماه است دستمزدهای خود را دریافت نکرده‌اند و کارفرما در حال حاضر و علیرغم اتخاذ این شیوه برای اخراج کارگران به آنان اعلام کرده است پولی برای پرداخت دستمزدهای معوقه کارگران ندارد.
به گفته این کارگران آنان در گرمای شدید تابستان در این پالایشگاه مشغول به کار بوده‌اند و اغلب آنان به علت شدت کار و گرما بارها در حین کار از هوش رفته‌اند اما با بهتر شدن هوا و نزدیک شدن پایان کارهای کشاورزی و هجوم کارگران بیکار از نقاط مختلف به بندر عباس، کارفرما در تلاش است با اخراج این کارگران، کارگران دیگری را با دستمزدهای بسیار پایین به استخدام در آورد و در این راستا طی روزهای گذشته اقدام به استخدام ۳۶ کارگر جدید با دستمزدهای بسیار پایین کرده است.
بنا بر این گزارش این کارگران تا امروز در مقابل کارفرما ایستادگی کرده‌اند و کارفرما نیز متقابلا کارگران را تهدید به استفاده از نیروهای انتظامی و امنیتی جهت اخراج کارگران از محیط کار کرده است. اما کارگران به این تهدیدات کارفرما وقعی ننهاده‌اند و خواهان عمل کارفرما به قراردادی هستند که با کارگران بسته است.
این کارگران به مدت یکسال با کارفرما برای کار در پالایشگاه بندر عباس قرارداد بسته‌اند و کارفرما تلاش دارد با تحمیل استعفا به کارگران، آنان را اخراج و کارگران جدیدی را با دستمزدهای بسیار پایین تر به استخدام در بیاورد.
لازم به یادآوری است است در این پالایشگاه هم اکنون ۱۶۰۰ نفر کارگر مشغول کار هستند و کارگران معترض طی روزهای گذشته برای ایستادگی در مقابل کارفرما اقدام به انتخاب نماینده کرده و مصمم هستند متحدانه در مقابل اخراج خود ایستادگی کنند.

استخدام کارگران برای یک ماه!
به تازگی چیزی که در میان کارخانه ها جا افتاده است استخدام کارگران به صورت یك ماه است، یعنی تعدادی کارگر را در زمان زیاد بودن تولید به صورت پیمانی استخدام می‌کنند و بعد از اتمام کار با آن‌ها تسویه حساب می‌کنند. این نوع استخدام در شرکت‌هایی مثل شیشه مینا، بستنی پاک، شیر پاک و حتا شیشه گاز صورت گرفته است. اگر این روال ادامه پیدا کند، این نوع استخدام هم مثل پیمانکاری در بین کارخانه‌ها جا می‌افتد. لازم به ذكر است كه روز هفدهم شهریور ۶ نفر از کارگران زن شوگا که به همین شکل مشغول به کار بودند از کار اخراج شدند.

خصوصی‌سازی عامل نابودی شرکت ذوب آهن اصفهان
بابایی، مدیر عامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشكلات اقتصادی این شركت گفت: زیان‌دهی شركت از یك سو و بار صندوق بازنشستگی از سوی دیگر این شركت را به سوی ورشكستگی می‌كشاند.
وی اظهار داشت: تنها مشكل ما صندوق نیست. دولت در بحث خصوصی‌سازی، معادن سودده را به بخش خصوصی داد و معادن زیان‌ده را برای شركت باقی گذاشت. ما از دولت می‌خواهیم كه این مشكل را به صورت اساسی حل كند. مدیرعامل شركت سهامی ذوب‌آهن با گلایه از وضعیت این كارخانه افزود: ذوب‌آهن برای درآمدزایی خود سرمایه‌گذاری كرده است. به‌طور مثال، كارخانه فولاد نیشابور را هزینه و احداث كردیم اما با یك بخشنامه از ذوب‌آهن گرفته و بدون برگشت هزینه‌ای به جای دیگری دادند.

پس از خصوصی سازی کارخانه به تالار عروسی تبدیل شد
محمد فلاح، دبیر اتحادیه کارگران لوازم خانگی کشور، در گفت‌وگو با ایلنا، هدف اصلی خریداران کارخانه‌های دولتی را فروش زمین‌های کارخانه عنوان کرد و گفت در این واگذاری‌ها رابطه بوده است که عمل کرده است.
به گفته وی شخصی که کارخانه را می‌خرد، موظف است تا پنج سال دستگاه‌ها را نفروشد و تعدیل نیروها هم نداشته باشد، در صورتی که بیش‌تر این واحدها در یک سال کارگران خود را اخراج کرده‌اند. یا افرادی هستند که با سند کارخانه خریداری شده، وام‌هایی به مراتب بیش‌تر از ارزش کارخانه دریافت کرده‌اند و اقساط آن را نیز بازپرداخت نمی‌کنند.
فلاح اظهار داشت: در همین خیابان نیروی هوایی تهران كارخانه‌ای دولتی با ۴۵۰ كارگر به فروش رفت و الان آن كارخانه تبدیل به تالار عروسی شده است.

حمله مسلحانه به یک قاضی رژیم در سنندج
ظهر روز چهارشنبه، ۱۸ شهریور، افراد مسلح در خیابان بعثت شهر سنندج به قاضی یکی از بیدادگاه‌های رژیم حمله کرده و پس از شلیک به سوی وی با اسلحه کمری از محل دور شدند. این افراد ماسک بر چهره داشتند. فرد مجروح در حال حاضر در بیمارستان است و حال عمومی وی خوب گزارش شده است.

حامد یازرلو به سه سال زندان محکوم شد
حامد یازرلو کارشناس هوا- فضا پس از ۶ ماه بلاتکلیفی در بند مخوف ۲۰۹ به ۳ سال زندان محکوم شد. این حکم در اوایل هفته به وکیل وی خانم غنوی به صورت شفاهی اعلام شده است.
حامد یازرلو ۲ اسفند ۱۳۸۷ توسط مامورین وزارت اطلاعات در منزل بازداشت شد. او ۴ ماه در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ اوین زندانی بود و پس از گذشت دو ماه روز یکشنبه ۸ شهریور ماه به دادگاه انقلاب منتقل شد. او در شعبۀ ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام ارتباط با یک سازمان سیاسی مخالف جمهوری اسلامی توسط محمد مقیسه‌ای مورد محاکمه قرار گرفت.

احضار ۱۵ دانشجوی دانشگاه کاشان به كمیته انضباطی
به گزارش خبرنامه امیرکبیر، ۱۵ دانشجوی دانشگاه کاشان، طی دو مرحله، به اتهام اخلال در نظم آموزشی دانشگاه و تحریك دانشجویان جهت شركت در تجمع اعتراضی نسبت به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، به کمیته انضباطی احضار شدند.
به گفته مسئولین دانشگاه برای ۵ تن از این دانشجویان كه در مرحله اول ۲۰ روز پیش به كمیته انضباطی احضار شدند حكم یك ترم محرومیت از تحصیل صادر شده است.

موج دستگیری‌ها در شهر سقز
بدنبال دستگیری‌های روز یکشنبه در شهر سقز استان کردستان موج گسترده و تازه بازداشت‌ها در این شهر در روزهای پایانی ماه رمضان آغاز می‌شود. نهادهای امنیتی که همه تلاش خود را برای شناسایی و بازداشت طرفداران و همکاران احزاب کرد به کار بسته‌اند، خود را آماده بازداشت‌های وسیع‌تر در روزهای پایان ماه رمضان می‌کنند. گفته می‌شود فهرست اسامی كسانی که قرار است بازداشت شوند آماده شده است.
این افراد به همکاری با تیم‌های مسلح اعزامی احزاب کرد و ارتباط داشتن با این احزاب متهم خواهند شد. گفته می‌شود هدف اصلی از این دستگیری‌ها ایجاد فضای امنیتی توام با رعب و وحشت برای سرکوب مردم مردم و جلوگیری از شکل‌گیری هر گونه حرکت اعتراضی احتمالی در آینده است.

اتحادیه اروپا خواستار توقف اجرای حکم اعدام نوجوانان در ایران شد
اتحادیه اروپا بار دیگر از رهبران ایران خواست با پایبندی به تعهدات بین‌المللی شان، اجرای حکم اعدام نوجوانان، بهنود شجاعی، رضا پاداشی و حسین حقی را متوقف کند. برپایه گزارش ها، در بخشی از بیانیه رییس دوره ای اتحادیه اروپا، با اشاره به عضویت ایران در کنوانسیون حقوق بشر، آمده است ایران باید به عنوان عضوی از کنوانسیون حقوق کودکان، مفاد آن را در رعایت حقوق کودکان محترم بشمارد. اتحادیه اروپا می‌گوید، هر دو کنوانسیونی که ایران نیز آن را امضا کرده، اعدام کودکان یا افرادی را که هنگام وقوع جرم زیر سن قانونی هستند، ممنوع کرده است.

بازداشت سردبیر روزنامه‌ی کلمه‌ی سبز
عصر سه‌شنبه، چند ساعت پس از پلمب دفتر مهدی کروبی، حزب اعتماد ملی و بازداشت مرتضی الویری، علیرضا بهشتی شیرازی و فرزندش هنگام خروج از دفتر روزنامه دستگیر شدند. وی در دوران موسوی در دهه‌ی خونین شصت، مدیر روابط عمومی نخست‌وزیر و مشاور موسوی بود. روزنامه‌ی کلمه سبز که صاحب امتیازش موسوی است در هفته‌ی گذشته چاپ و منتشر نشد.

پلمپ دفتر انجمن دفاع از حقوق زندانیان
دفتر انجمن دفاع از حقوق زندانیان در روز ۱۷ شهریور با حکم دادستان جدید رژیم پلمپ شد. در این روز و روز قبل از آن دو دفتر وابسته به ستاد موسوی و کروبی نیز که در رابطه با پیگیری وضعیت زندانیان و جمع‌آوری اسناد و مدارک در این زمینه فعالیت داشتند، پلمپ شده و مسئول هر دو دفتر بازداشت شدند. مرتضی الویری، مشاور کروبی و مسئول کمیته‌ی پیگیری در روز هفده شهریور، به هنگام انجام مصاحبه بازداشت شد. تاکنون هجده دفتر در این رابطه پلمپ شده و تعدادی نیز که در امور پیگیری فعالیت داشتند، دستگیر شده‌اند.

ستاره‌دار شدن فعال حقوق زنان
لیلا صحت از فعالان کمپین یک میلیون امضا در تبریز و عضو ستاد زنان حامی موسوی در آذربایجان که در آزمون مقطع کارشناسی ارشد آزاد ۸۸ رشته جامعه شناسی شرکت کرده بود از ادامه تحصیل محروم شد.
او از موسسین و عضو هیات مدیره انجمن علمی فراسو می‌باشد که هدف اصلی فعالیت‌های آن انجام مطالعات و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوعات مرتبط در حوزه زنان است.

بكارگیرى بازجویان حرفه‌ای ساواك توسط وزارت اطلاعات
وزارت اطلاعات براى شكنجه زندانیان یكى از بازجویان حرفه‌اى ساواك شاه را به استخدام درآورده است. وى كه جواد آزاده نام دارد، متخصص اعتراف‌گیری‌هاى اجبارى است. روزنامه ایتالیایى ایل فولیو، نوشته است: جواد آزاده مظهر شکنجه‌گران قرون وسطا است. وى، همان بازجویى است که در سال ۱۹۹۸ متهمین قتل‌هاى زنجیره‌اى را بازجویى می‌کرد و همسر سعید امامى، متهم اصلى پرونده را وادار کرده بود تا اتهام وابستگى به اسرائیل و ارتباطات نامشروع خود را بپذیرد.

کمبود نان و صف‌های طویل در پایتخت
کمبود شدید مواد غذایی واقلام خوارکی ویژه ماه رمضان در پایتخت وعدم نظارت وزارت بازرگانی، شهرداری تهران و سایر نهادهای مرتبط با بازار موجب تشکیل صف‌های طولانی در تهران برای تهیه مواد غذایی شده است. با نزدیک شدن به ساعات پایانی روز و ساعت افطار صف‌های طویل نان به ویژه نان‌های پرطرفدار مانند بربری، سنگک و انواع نان‌های فانتزی در کوچه پس کوچه‌های پایتخت و خیابان‌های اصلی شهر تشکیل می‌گردد. از آغاز ماه رمضان مردم تهران مجبور شده‌اند برای تهیه نان ساعت‌های زیادی در صف بمانند که با توجه به گرمای هوا، آلودگی و شرایط ویژه ماه رمضان موجب وارد آمدن فشارهای عصبی و روحی زیادی بر افراد شده است. همین فشارها موجب بروز برخی درگیری در صف‌های نان و دیگر اقلام خوراکی میان شهروندان تهرانی شده است. ایجاد صف‌های طولانی تنها در برابر نانوایی‌ها دیده نمی‌شود، بلکه صف‌های طولانی برای تاکسی، اتوبوس ومترو نیز در مناطق مختلف تهران دیده می‌شود.

افزایش شدید قیمت قند و شكر
قیمت عمده‌فروشی هر كیلو شكر كه تا پیش از آغاز ماه رمضان و با وجود افزایش قیمت‌های جهانی به ۵۴۰ تومان رسیده بود، این روزها به ۷۶۰ تومان در هر كیلو رسیده است.
قیمت قند و شكر نسبت به ماه گذشته افزایش چشمگیری داشته و با این روند قیمت خرده‌فروشی هر كیلو قند و شكر به بیش ۱۱۰۰ تومان افزایش یافته است و شكر بسته‌بندی ۹۰۰ گرمی در فروشگاه‌های سطح شهر با قیمت درج شده هزار و ۵۰ تا هزار و ۱۷۵ تومان به مصرف‌كنندگان عرضه می‌شود.
براساس این گزارش، برخی بنكداران خیابان مولوی از نبود و كمبود قند و شكر خبر داده و با اظهار نگرانی نسبت به افزایش بی‌رویه قیمت این محصول، معتقدند هیچ توجیهی برای افزایش شدید قیمت قند و شكر با وجود واردات بی‌رویه آن در ماه‌های نخست امسال وجود ندارد.




زندانی سیاسی آزاد باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی
Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate
به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید
برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:

آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org


Keine Kommentare: