Donnerstag, 18. Juni 2009


ویژه نامه خبری شماره ۴ سازمان فدائیان (اقلیت) ۲۸ خرداد ۱۳۸۸

تظاهرات روز پنج‌شنبه در تهران
صدها هزار نفر در تظاهرات روز پنج‌شنبه در میدان خمینی تهران گردهم آمدند. همزمان یکی از گروه‌های سرکوب به نام موتورسواران حزب‌الله اعلام کرده بودند که در این محل حاضر خواهند شد، که تا آخرین لحظات ارسال این خبر، به رغم این که تعداد کمی از آنان در محل مشاهده شده‌اند، اما هنوز خبری از درگیری منتشر نگردیده است.

آمار کشته‌شدگان و زخمی‌ها و آتش‌سوزی‌ها در تهران
به گزارش یکی از پزشکان بیمارستان رسول در تهران، تعداد کشته‌های روز دوشنبه در تهران از منابع رسمی ۷ نفر قید می‌شوند، در صورتی‌که تعداد کشته‌ها فقط در بیمارستان رسول یازده کشته بوده که هفت نفر از آنها مرد و چهار نفر دختر بودند و در مجموع نیز ۳۹ نفر زخمی به این بیمارستان منتقل شده است. یکی از دختر‌هایی که کشته شده بیمار تالاسمی بود که به این شخص دو گلوله در ناحیه کتف و ران اصابت کرده بود که بر اثر خونریزی شدید در بیمارستان فوت کرد. این‌ها زخمی‌های تظاهرات روز دوشنبه در میدان آزادی بودند. افراد لباس شخصی که جلوی درب بیمارستان مستقر بودند از ورود زخمی‌ها به بیمارستان جلوگیری می‌کردند و می‌گفتند که این‌ها کافر هستند و باید بمیرند. و پزشک‌هایی که برای کمک به زخمی‌ها آمده بودند با لباس شخصی‌ها درگیر شدند و به همین خاطر تمامی پزشکان و پرستاران این بیمارستان فردای آن روز جلوی درب اصلی بیمارستان ساعاتی را تحصن کردند در حال حاضر این بیمارستان نیاز شدیدی به خون به خصوص گروه O منفی دارد.
طبق گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران تعداد کشته‌شدگان روزهای اخیر در تهران به بیش از ۱۹ نفر رسیده است. در بیمارستان خمینی ۴ نفر در حال کوما به سر می‌برند.
آتش نشانی تهران تنها در روز سه‌شنبه و شب چهارشنبه ۲۱۶ عملیات داشتند. همین منبع از آتش‌سوزی ده دستگاه وسیله نقلیه، شش پست برق و ۵۴ مخزن مکانیزه‌ی زباله خبر داد.

اخباری از شهرهای دیگر

اصفهان
به گزارش فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران بنا بر گزارشات رسیده از بند الف –ط زندان اصفهان، در حدود ۳۰۰ نفر از دستگیر شدگان اعتراضات اخیر مردم اصفهان به سلول‌های انفرادی این بند منتقل شده‌اند.
تاکنون تعدادی از جوانان و مردم شهر اصفهان در اعتراضات گسترده روزهای اخیر جان باخته یا مجروح شده‌اند. اکثر زخمی‌شدگان علیرغم شدت جراحات به علت ترس از دستگیری از مراجعه به بیمارستان‌ها خودداری می‌کنند و هویت مجروحین وخیمی که به بیمارستان منتقل می‌شوند، توسط مامورین وزارت اطلاعات و حراست بیمارستان‌ها ثبت می‌شود و تحت مراقبت‌های شددید مامورین وزارت اطلاعات قرار می‌گیرند. مامورین وزارت اطلاعات در اکثر موارد در امور درمانی پرسنل بیمارستان دخالت می‌کنند و در مواردی مانع انجام کار آن‌ها می شوند.
دستگیرشدگان اعتراضات اخیر به بازداشتگاه‌های آگاهی اصفهان، کلانتری‌ها، خانه‌های امن وزارت اطلاعات و سلول‌های انفرادی بند الف- ط که در دست بازجویان وزارت اطلاعات اصفهان می باشد منتقل شده‌اند. دستگیرشدگان تحت شکنجه‌های شدید جسمی قرار دارند. در حال حاضر در بند الف- ط در حدود ۳۰۰ نفر از دستگیر شدگان زندانی هستند.
تربت حیدریه
شهر به حالت حکومت نظامی درآمده و کنترل شدید امنیتی از سوی پلیس و مزدوران بسیجی اِعمال می‌شود.
تبریز
پلیس سرکوبگر جمهوری اسلامی طبق اعلام رسمی دادستان این شهر از بازداشت ۶۰‌ نفر خبر داد.
خراسان رضوی
در استان خراسان رضوی طبق آمار ارائه شده از سوی معاون امنیتی و انتظامی این استان، ۸۸ نفر دستگیر شدند.
اسلامشهر
در اسلامشهر نیروهای امنیتی از هراس شورش مردم تدابیر شدید امنیتی اتخاذ کرده‌اند. سربازان و درجه‌داران انتظامی با مینی‌بوس‌های خود در کلیه خیابان‌های شهر که احتمال تظاهرات و تجمعات داده می‌شود، مستقر شده‌اند.
مهم‌ترین این محلات باغ فیض، زرافشان، مهدیه، قائمیه، شهرک واوان، شهرک امام حسین و چند خیابان اصلی دیگر می‌باشند. در روزهای اخیر خانه‌های دو نفر از هواداران احمدی‌نژاد در این شهر توسط مردم خشمگین به آتش کشیده شده بود. در اسلامشهر شبکه‌ی اینترنتی در حال حاضر به کلی قطع شده است.

مشهد
در شهر مشهد خبر دستگیری بیش از سیصد نفر در یک شب در این هفته منتشر شده است. گروه‌های دولتی از قبیل پاسداران نیروی انتظامی، نیروهای انتظامی، یگان ویژه، نوپو، نیروهای امنیتی و شبه نظامی با استفاده از باتوم، گازهای اشک‌آور، شوکر و... به مقابله با شهروندان معترض پرداختند. نیروهای مذکور در برخوردهای فیزیکی خود هیچ‌گونه ملاحظه‌ای حتا در قبال کودکان و زنان نداشته‌اند. این درگیری‌ها خسارات و بازداشت‌های زیادی را در پی داشت به طوری که از وضعیت بسیاری از شهروندان و زخمی‌های هیچ خبری در دست نیست، برآوردها حاکی از آن است تنها در یکی از شب‌های هفته جاری حدود ۳۰۰ نفر از معترضان در این شهر بازداشت شده‌اند.
بابل
شهر بابل در روز چهارشنبه صحنه‌ی تظاهرات مردم و هجوم نیروهای امنیتی به آنان بود. با این وجود جمع بزرگی از تظاهرکنندگان به مقابله با نیروهای امنیتی پرداخته و از خود دفاع کردند. این درگیری‌ها تا ساعت ۸ شب ادامه یافت و تعدادی نیز دستگیر شدند.
شیراز
روز چهارشنبه در شیراز هزاران جوان به خیابان‌ها ریختند و شعار مرگ بر دیکتاتور دادند. تظاهرکنندگان با پرتاب سنگ مانع از نزدیک شدن نیروهای امنیتی به خود می‌شدند.

اخبار ای – میلی: اعتصاب کارگران ایران خودرو در حمایت مبارزات مردم
کارگران ایران خودرو در روز چهارشنبه ۲۶ خرداد، اطلاعیه‌ای به این شرح منتشر کردند:
دوستان کارگر
آنچه امروز شاهد آنیم، توهین به شعور مردم و نادیده گرفتن آرای آنان و زیر پا گذاشتن اصول قانون اساسی توسط دولت است. وظیفه‌ی ماست که به این جنبش مردمی بپیوندیم. ما کارگران ایران خودرو روز پنجشنبه ۲۸ خرداد ۸۸ در هر سه شیفت کاری به مدت نیم ساعت، با دست کشیدن از کار اعتراض خود را نسبت به سرکوب دانشجویان، کارگران، زنان و قانون اساسی اظهار کرده و با جنبش مردمی ایران اعلام همبستگی می کنیم.
شیفت صبح و عصر از ساعت ۱۰ الی ۳۰/ ۱۰
شیفت شب از ساعت ۳ الی ۳۰/ ۳ نیمه شب

زحمتکشان ایران خودرو۲۶ خرداد ۱۳۸۸

همچنین کارگران فلزکار مکانیک از اعتصاب کارگران ایران خودرو حمایت کرده و همبستگی خود را با جنبش مردمی اعلام کردند.

اخبار ای- میلی: اطلاعیه‌ی سندیکای کارگران شرکت واحد
کارگران سندیکای کارگران شرکت واحد طی اطلاعیه‌ای سرکوب و تهدید نهادهای مدنی را محکوم کردند. در این اطلاعیه آمده است: در روزهای اخیر ما شاهد تلاش و حضور پرشور میلیون‌ها زن، مرد، پیر و جوان، اقلیت‌های ملی و مذهبی در ایران هستیم که از دولت می‌خواهند که پایه‌ترین حقوق اولیه‌شان را به رسمیت بشناسد یعنی به رسمیت شناختن حق انتخاب آزاد، مستقل و بدون تقلب. حقی که در اکثر جوامع دنیا نه تنها به رسمیت شناخته شده بلکه برای حفظ آن از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود. در بطن چنین اوضاعی ما شاهد تهدید، دستگیری، کشتن و سرکوب عریانی هستیم که بیم آن می‌رود تا بر ابعادش افزوده شود و خون انسان‌های بیگناهی ریخته شود که نتیجه آن اعتراضات بیشتر مردم است نه عقب‌نشینی‌شان.
در پایان این اطلاعیه پنجم تیرماه روز جهانی حمایت از کارگران زندانی و نهاد صنفی ایران اعلام و از همه خواسته شده این روز را فراتر از خواسته‌های صنفی بشمار بیاورند و در این روز در سراسر دنیا برای حقوق پایمال شده اکثر مردم ایران حرکت کنند.

یورش به خوابگاه دانشگاه شیراز
خوابگاه دانشجويان دانشگاه شيراز نيز مورد حمله شبانه نيروهاي لباس شخصي قرار گرفت. اين در حالي است كه پيش از اين دانشجويان مستقر در كوي دانشگاه تهران با حادثه مشابهي روبه‌رو شده بودند. شوراي دانشگاه شيراز با صدور بيانيه‌اي در اين‌باره خواستار برخورد با متجاوزان به حريم دانشگاه شد. تعدادي از استادان دانشگاه شيراز نيز در نامه‌اي به دادستان اين شهر، شناسايي آمران و عاملان ورود به حريم دانشگاه و همچنين آزادي بي‌قيد و شرط دانشجويان دستگيرشده را خواستار شدند. صبح روز ۲۸ خردادماه نیروهای امنیتی با یورش به محل جلسه تعدادی از فعالان سیاسی، پیمان عارف فعال دانشجویی و عضو شاخه دانشجویی جبهه ملی ایران را به همراه تعداد دیگر از فعالان این شهر بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کردند. از هویت و تعداد سایر بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست.

پنجمین روز اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان به جنایات کوی دانشگاه
عصر روز چهارشنبه دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محل دانشکده‌ی مهندسی این دانشگاه در ادامه اعتراض به حمله‌ی ددمنشانه به کوی دانشگاه تهران، دانشگاه اصفهان، دانشگاه شیراز و دیگر دانشگاه‌های کشور اقدام به اعتصاب غذا کردند. در ادامه‌ی این تجمع جمعی از اساتید دانشگاه به جمع اعتصاب کنندگان پیوستند. در ادامه، دانشجویان ظرف‌های غذای خود را در صفی طولانی از درب سلف سرویس تا تالار فردوسی دانشگاه چیدند.

استعفای دسته جمعی استادان دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف
روز چهارشنبه اساتید دانشکده‌ی دانشگاه صنعتی شریف در اعتراض به حملات و جنایات صورت گرفته به صورت دسته جمعی استعفا دادند.

کشته شدن دانشجوی دختر دانشگاه کرمانشاه
یک دانشجوی دختر دانشگاه کرمانشاه که از ناحیه‌ی سر با باتوم توسط مزدوران رژیم مضروب شده بود، چهارشنبه شب در بیمارستان امام رضای این شهر درگذشت. نام فامیل وی طهماسبی بود.

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم
در ادامه اعتراض‌های گسترده دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران چهارشنبه شب دانشجویان این دانشگاه در اعتراض به روند اتفاقات اخیر در سطح کشور و دانشگاه‌ها که بعد ار تقلب گسترده‌ی انتخاباتی آغاز شده است در محوطه دانشگاه تجمع کردند. سپس دانشجویان به راهپیمایی در محوطه‌ی دانشگاه پرداخته و به مدت یک ساعت تریبون آزادی برقرار کردند. قرار است پنج‌شنبه شب به یاد کشته‌شدگان روزهای اخیر دانشجویان در محوطه ی دانشگاه شمع روشن کنند.

شکنجه‌ی دانشجویان در زیرزمین وزارت کشور
با گذشت چند روز از حمله وحشیانه نیروهای سازماندهی شده به کوی دانشگاه تهران، ابعاد این فاجعه و نقش نیروهای امنیتی در این ماجرا بیش از پیش در حال مشخص شدن است. تعدادی از دانشجویان آزاد شده کوی دانشگاه تهران اعلام کردند که در بامداد دوشنبه افراد لباس شخصی که به انواع سلاح‌های سرد و گرم مجهز بودند، پس از تخریب اعمال جنایاتی وحشتناک در حق دانشجویان و تخریب تمامی اتاق‌ها و وسایل، بیش از ۵۰ دانشجو را نیز بازداشت کرده و به زیر زمین ساختمان وزارت کشور منتقل کردند. بنابر گفته دانشجویان آنها برای ساعت‌ها در زیر زمین وزارت کشور مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفتند. شکنجه دانشجویان در زیر زمین وزرات کشور در حالی صورت گرفت که بسیاری از دانشجویان بر اثر حملات در کوی دانشگاه زخمی شده و دچاری خونریزی‌های شدید بودند.

سازمان معلمان ایران خواهان ابطال انتخابات شد
سازمان معلمان ایران ضمن اعتراض شدید به دستگیری دبیرکل این تشکل و سایر معلمان و فعالان تشکل‌ها و احزاب خواهان آزادی این افراد شد. این تشکل که از حامیان موسوی است، همزمان با طرح خواسته‌ی ابطال انتخابات از آزادی دستگیرشدگان برای کاهش فضای التهاب خواهان حمایت کرد.

اسناد تازه از مشارکت احمدی نژاد در پارلمان وین در رابطه با ترور قاسملو
به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین، یک نماینده پارلمان اتریش امروز از انتشار اسناد تازه‌ای درباره دست داشتن احمدی‌نژاد در ترور شماری از اعضای اپوزیسیون در وین در سال ۱۹۸۹ میلادی خبر داده است.
به گفته این نماینده پارلمان اتریش، یک آلمانی شهادت داده که سلاح برای انجام ترور مخالفان از جمله عبدالرحمان قاسملو رهبر وقت حزب دموکرات کردستان ایران را در شهر وین به احمدی‌نژاد تحویل داده است.
بنابراین گزارش، این آلمانی این موضوع را در تاریخ ششم آوریل سال ۲۰۰۶ در جریان بازجويی به پلیس ضد مافیا در ایتالیا بیان داشته است. این فرد در آن زمان در ایتالیا در زندان به سر می برده است.
به گفته این قاچاقچی اسلحه، سلاح‌هايی که برای انجام ترور رهبران حزب دموکرات کردستان ایران به کار برده شدند، چند روز پیش از سوءقصد در سفارت جمهوری اسلامی در وین به افرادی از جمله احمدی‌نژاد تحویل داده شده بودند.
دستگیری حداقل ده خبرنگار
در روز پنج‌شنبه، ۲۸ خرداد، گزارشگران بدون مرز نسبت به افزایش بازداشت روزنامه‌نگاران ابراز نگرانی کرده و از دستگیری دست کم ده روزنامه‌نگار در پنج روز گذشته خبر دادند. به گزارش این منبع از دستگیرشدگان هیچ اطلاعی به خانواده‌های آنان نرسیده است. گزارشگران در اعتراض به این امر در روز پنج‌شنبه تظاهراتی در مقابل سفارت ایران در پاریس برگزار کردند که شماری از خبرنگاران سرشناس در کنار صدها نفر دیگر در آن حضور یافتند.

درخواست پول تیر از خانواده‌ی قربانیان
تعداد قربانیان وحشی‌گری‌های رژیم بسیار بیشتر از آن است که در رسانه‌ها اعلام می‌شود. به گزارش خانواده‌های آنان کلانتری‌ها در قبال واگذاری اجساد به خانواده‌ها درخواست "پول تیر" کرده‌اند و در غیر این صورت اجساد را تحویل نخواهند داد.
یکی از افرادی که در روز دوشنبه در میدان آزادی کشته شد، جوان ۱۸ ساله‌ای به نام مهدی کرمی است.

تظاهرات ایرانی‌ها در خارج از کشور
ایرانیان در نقاط مختلف دنیا به حمایت و اعلام همبستگی با مبارزان داخل کشور پرداختند. این تظاهرات تقریبا هر روز در شهرهای بزرگ و در مقابل سفارت‌ها و کنسولگری‌های ایران برگزار می‌گردد.
نمونه‌ای از این تظاهرات در شهرهای مختلف به این شرح می‌باشد:
در شهر برکلی آمریکا صدها نفر در حمایت از مبارزات مردم در داخل کشور به خیابان‌ آمده و تجمع اعتراضی برگزار کردند. از جمله شعارهایی که داده می‌شد: "مرگ بر دیکتاتور" و "احمدی‌نژاد پینوشه، ایران شیلی نمی‌شه" بودند:

کنسولگری جمهوری اسلامی در فرانکفورت به آتش کشیده شد
چهارشنبه شب، افراد ناشناسی به کنسولگری جمهوری اسلامی در فرانکفورت حمله کرده و بخش‌هایی از آن را به آتش کشیدند. گفته می‌شود سه نفر مجروح شده‌اند، اما در عین حال هیچ گروهی رسما مسئولیت این کار را به عهده نگرفته است.

اخباری از دعواهای درون جناح‌های رژیم
- جمعی از دانشجویان سهمیه‌ای بسیجی در مقابل دادستانی تجمع کرده و خواهان محاکمه‌ی فائزه و مهدی رفسنجانی به دلیل تحریک مردم در تظاهرات روزهای اخیر شدند. همچنین کرمی‌راد، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این مورد گفته است: تمام مسئولت اغتشاشات اخیر متوجه شخص هاشمی رفسنجانی و میرحسین موسوی است.
- نمایندگان مجلس از جناح‌های مختلف حکومتی نیز به جان یکدیگر افتادند. کوچک‌زاده و ترابی دو نماینده بودند که با هم کتک‌کاری کردند. لاریجانی برای جلوگیری از بی‌آبرویی بیشتر، دستور داد جلسه‌ی رسیدگی به اعتراضات به صورت علنی برگزار گردد تا نمایندگان ارتجاع قدری وادار به خویشتن‌داری در مقابل دوربین‌ها گردند. اما این درگیری‌ها ادامه یافت. طاهرخانی نماینده‌ی مجلس برای اعتراض پیش لاریجانی می‌رود و عباسپور هم جلو رفته و چکی توی صورت او می‌زند. وقتی لاریجانی عکس‌العملی نشان نمی‌دهد، طاهرخانی به سراغ عباسپور می‌رود و کتک‌کاری ادامه می‌یابد.

Keine Kommentare: