Sonntag, 21. Juni 2009


ویژه نامه خبری شماره ۷ سازمان فدائیان (اقلیت) ۳۰ خرداد ۱۳۸۸

بیانیه وكلای دادگستری
۵۷ تن از استادان حقوقدان و وکلای دادگستری با صدور بیانیه‌ای، خواستار برخورد با متجاوزان به حریم مقدس دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی شهرهای مختلف کشور به ویژه کوی دانشگاه تهران و ضرب و شتم دانشجویان به وسیله افراد غیرمسوول شدند.
اخبار دانشجوئی
دانشگاه زاهدان
تعدادی از دانشجویان فعال و شناخته شده دانشگاه سیستان و بلوچستان در پی چندین روز تحصن و راهپیمائی به كمیته انضباطی احضار شده و مورد تهدید قرار گرفتند.
دانشگاه فردوسی
مسئولین دانشگاه فردوسی مشهد به دانشجویان كه خواستار لغو امتحانات بوده‌اند،‌ پاسخ داده‌اند كه شركت در امتحانات دلبخواهی است و هر كسی نمی‌خواهد، می‌تواند در امتحانات شركت نكند. هدف مسئولین از این اقدام این است كه دانشجویان مبارزی را كه در روزهای گذشته در اعتراضات شركت داشته‌اند، ‌شناسائی كنند.
- با توجه به تردد مامورین گارد ویژه و لباس شخصی‌ها و همچنین شایعاتی مبنی بر حمله به خوابگاه،‌ بیشتر دانشجویان شب‌ها را بیرون خوابگاه سپری می‌كنند.
دانشگاه صنعتی بابل
روز گذشته دو تن از فعالین دانشگاه صنعتی به نام‌های صدیقی و برزگر بازداشت شده‌اند و كماكان هیچ اطلاعی از وضعیت آنها نیست.
به نقل از خبرنامه امیرکبیر
- ضیاء الدین نبوی دبیر شورای دفاع از حق تحصیل روز سه شنبه گذشته توسط افراد ناشناس بازداشت شد. پس از گذشت ۴ روز از بازداشت وی، اطلاعی از وضعیت وی در دسترس نیست و هیچ نهاد یا سازمانی مسئولیت بازداشت ایشان را به عهده نگرفته است.
مبهم بودن وضعیت بازداشت وی بر نگرانی‌های اقوام و دوستان وی افزوده است.
- بازداشت علیرضا خوشبخت و زهرا توحیدی از فعالان دانشجویی
علیرضا خوشبخت و زهرا توحیدی دانشجویان ستاره دار و از فعالان دانشجویی روز چهارشنبه در منزل شخصی خود در تهران بازداشت شدند.
ماموران با مراجعه به منزل این زوج پس از نزدیک به سه ساعت تفتیش، آنها را با خود بردند. ماموران خود را معرفی ننموده و معلوم نیست که این دو تن توسط کدام نهاد بازداشت گردیده اند. تا کنون خبری از آنان در دسترس نیست.
لازم به ذکر است طی روزهای گذشته تعداد بسیار زیادی از دانشجویان دانشگاه‌های کشور توسط افراد لباس شخصی ربوده شده‌اند و هیچ نهادی پاسخ‌گوی این اقدامات خودسرانه نیست.
از وضعیت و شرایط تعدادی از دانشجویان دستگیر شده خبری در دست نیست
- بنابه گزارشات رسیده از تهران، در راستای دستگیری‌های گسترده دانشجویان و جوانان در روزهای اخیر آقای آدرین جلالی از دانشجویان دانشگاه تهران دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شد.
دستگیریهای گسترده و لاینقطع در سراسر ایران که دانشجویان، جوانان معترض و سایر اقشار جامعه را در بر گرفته است همچنان ادامه دارد. روز یکشنبه ۲۴ خرداد ماه مامورین وزارت اطلاعات با یورش به منزل آقای آدرین جلالی دانشجوی کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر دانشگاه تهران و او را دستگیر کرده و به نقطۀ نامعلومی منتقل کردند.
مامورین وزارت اطلاعات منزل او را مورد بازرسی قرار دادند و سایل شخصی او را مانند: کامپیوتر، دست نوشته‌ها، سی.دی ،آلبوم‌های عکس و سایر وسائل را با خود بردند.
از زمان دستگیری تا به حال از وضعیت و شرایط این دانشجوی زندانی خبری در دست نیست.
- به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز، حمله افراد لباس شخصی که دقیقاً معلوم نیست از کجا تغذیه می‌شوند به بیمارستان دی در حالی رخ داد که ساعاتی قبل از آن، تعدادی از مجروحان ناآرامی‌های روز سه‌شنبه تهران توسط اورژانس یا مردم به این بیمارستان منتقل شده بودند. طی روزهای شنبه، یک‌شنبه و دوشنبه نیز تعدادی از مجروحان و کشته شدگان ناآرامی‌ها و اعتراضات تهران به این بیمارستان منتقل شده‌اند.
خبرنگار شهاب‌نیوز می‌افزاید: افراد لباس شخصی که مجهز به چوب، چماق، باتوم، زنجیر، اسپری و بعضاً سلاح و بیسیم بودند پس از مراجعه به بیمارستان دی و عبور توام با تهدید از نگهبانی و حراست بیمارستان، وارد بخش اورژانس شدند و از پزشکان و كادر پرستاری با حالتی تهدیدآمیز خواستند که مجروحان ناآرامی‌ها را درمان نکنند.
اخباری از شهرها
تهران
- بنا به اخبار رسیده از منطقه هفت تهران شب گذشته نیز از ساعت ده شب مردم به پشت بام رفته و همراه با الله اكبر شعار مرگ بر دیكتاتور سردادند.
- گفته می‌شود كه از دیروز سپاه اقدام به جابجائی نیروهای خود از شهرهای دیگر و انتقال آنها به تهران و كرج كرده است.
- در ادامه حكومت نظامی اعلام نشده، كماكان هر شب تعداد زیادی نیروی بسیجی در كنار مراكز نیروهای انتظامی مستقر می‌شوند.
- در منطقه صادقیه تهران نیز مردم برای یادمان جانباختگان در چهار راه‌ها و خیابانها شمع روشن كردند.
كرج
شب جمعه ساعت ده شب مردم كرج در میدان سپاه، سه راه گوهردشت، بلوار ارم و میدان استقلال، با در دست داشتن شمع به خیابان‌ها آمده تا یاد جانباختگان را گرامی بدارند. نیروهای بسیج و لباس شخصی به مردم حمله كرده تا آنها را متفرق نمایند در این حمله تعدادی را مجروح نمودند. همچنین گفته می‌شود تعداد زیادی از مردم دستگیر شده‌اند.
خرم آباد
شب ۲۸ خرداد جوانان این شهر به ساختمان فرمانداری در میدان ژاندارمری – خیابان تختی حمله كردند و بخشی از ساختمان را از بین بردند.
یاسوج
روز جمعه ۲۹ خرداد ماه ساعت ۱۰ صبح ، مردم در یكی از روستاهای یاسوج، پیكر دانشجوی جانباخته، ناصر امیر نژاد، دانشجوی دكتری هوا فضا را كه در حمله به كوی دانشگاه جانباخته بود، به خاك سپردند.
اخبار ای – میلی
فعالین حقوق بشر و دمكراسی :‌
اعدام یک زندانی و در آستانه اعدام قرار گرفت زندانی دیگر
بنابه گزارشات رسیده از زندان مرکزی اصفهان( دستگرد) دو زندانی که روز دوشنبه برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بودند حکم اعدام یکی از انها به اجرا درآمد.
زندانیانی که روز دوشنبه ۲۵ خرداد ماه برای اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی منتقل شده بودند یکی از آنها اعدام شد و دیگری توانست از شاكیان خود رضایت بگیرد. زندانی یارعلی بهرامی ۳۰ ساله از بند ۴ زندان مرکزی اصفهان اعدام شد.
زندانی دیگری که از خوزستانی بود و به نام عبدالرضا عبد الرحیمی ۲۷ ساله روز دوشنبه ٢٥ خرداد ماه از بند ٤ زندان مرکزی اصفهان به سلول‌های انفرادی جهت اجرای حکم اعدام منتقل شد. آقای عبدالرحیمی از زندان کارون اهواز به زندان اصفهان منتقل شده بود و در حدود ٤ سال بود که در زندان اصفهان بسر می‌برد. این زندانی به اتهام محاربه اعدام شد. او متهم است که در درگیری که با نیروی انتظامی داشته ٢ تن از آنها را به قتل رسانده است.
آقای عبدالرحیمی قرار بود که صبح امروز حکم اعدام او را به اجرا در آورند ولی هنوز از به اجرا در آوردن این حکم مطلع نیستیم.
فراخوان پنج سندیکای فرانسه جهت اعتراض به جمهوری اسلامی
روز ۲۶ ژوئن سندیکاهای فرانسوی س اف د ت، س ژ ت، ف او، س ف ت س و یو ان س آ (CFDT, CGT, FO, CFTC and UNSA) نامه‌ای را به سفیر (ایران در پاریس) خواهند داد که در آن نامه خواستار آزادی فعالان سندیکایی و رعایت حقوق اتحادیه‌ای شده‌اند. همچنین از ساعت ۳۰ . ۱۲ دقیقه یک گردهم آیی در مقابل سفارت ایران در پاریس برگزار خواهد شد. نماینده‌های سندیکاها و سازمان عفو بین‌الملل در این تحمع سخنرانی خواهند کرد.
ترجمه و تکثیر از اتحاد بین‌المللی در حمایت از کارگران در ایران- بخش فرانسه
فعالین اتحاد بین‌المللی واحد فرانسه در تطاهراتی که توسط اتحادیه‌ها برای روز ۲۶ ژوئن داده شده شرکت خواهند کرد و همبستگی خود را با خواسته‌های مردم و کارگران ایران اعلام خواهند نمود.
لذا از همه علاقمندان به جنبش کارگری دعوت می‌کنیم که در این گردهمایی شرکت فعال داشته باشند.

نه سازش، نه تسلیم – نبرد تا پیروزی
یا مرگ یا آزادی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی

Keine Kommentare: