Montag, 22. Juni 2009


ویژه نامه خبری شماره ۱۲ سازمان فدائیان (اقلیت) ۱ تیر ۱۳۸۸

اخبار تهران
عصر امروز همچون روزهای گذشته در ميدان انقلاب، ‌ميدان فاطمي،‌ فلكه دوم صادقيه و عباس‌آباد تظاهرات و تجمعات كوچكي برپا شده است.
ساعت چهار و نيم عصر اگر چه ميدان هفت تير تقريبا در تصرف نيروهاي يگان ويژه بود، ولي مردم از خيابان‌های اطراف به سمت ميدان در حال حركت بودند.
در ساعت ۵ بعدازظهر ضرب و شتم مردم بیشتر شد. مأموران سرکوب بیش‌تر به زنان و دختران حمله می‌کردند و نیز به کسانی که با تلفن همراه خود در حال عکس‌برداری یا فیلم‌برداری بودند.
طی خبرهای رسیده چند هزار نفر در این میدان جمع شده بودند. گفته می‌شود با آن که نزدیک به ۲۰ نفر (تا هنگام ارسال خبر) دستگیر شدند و مزدوران رژیم نیز با شلیک گاز اشک‌آور می‌کوشیدند مردم را متفرق کنند، مردم مقاومت جانانه‌ای از خود نشان دادند و با سر دادن شعارهایی مثل "مرگ بر دیکتاتور" و "نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم" یکدیگر را به ایستادگی و مقابله تشویق می‌کردند.
همچنين گزارش‌هایی از تظاهرات مردم در خيابان‌های اطراف جام جم و پارك ملت رسيده است.
اخبار رسيده از شرق تهران حاكي از آن است كه، به دنبال اعتراضات و تجمعات چند روز گذشته، در خيابان نارمك به‌فاصله هر ١٠٠ متر ايست بازرسي گذاشته شده و ماشين‌ها را بازرسي مي‌كنند و هر كسي را كه مقاومت كند، دستگير مي‌كنند. همچنين در تمام خيابان‌های منطقه يگان ويژه مستقر شده و اجازه هيچ تجمعي را نمي‌دهند.
صبح امروز نيز تعدادي از خانواده‌هاي دستگيرشدگان روزهاي اخير جلو دادستاني تهران در خيابان معلم تجمع كرده و خواهان آزادی دستگيرشدگان بودند.

اخبار ای – میلی: خبری از ایران
امروز میدان هفت تیر خیلی شلوغ بوده. بیشتر نیروهای بسیجی و لباس شخصی بودند که به مردم حمله می‌کردند. تعداد جمعیت بسیار زیاد بود و همه با خودشان شمع به یاد جان باختگان روزهای اخیر آورده بودند. جمعیت به گونه‌ای بوده که از میدان هفت تیر تا خیابان جمهوری پر از تظاهرکننده بوده است.

اخبار ای – میلی: دستور به مزدوران بسیجی برای شناسایی مبارزان
حکومت از نیروهای بسیج خواسته است که در محلات نیروهایی را که به اعتراضات می‌پیوندند شناسایی کنند. اکنون در تمامی محلات تهران بسیجی‌ها در خیابان بوده و سعی در شناسایی نیروها می‌‌کنند. در اطراف دانشگاه و خیابان انقلاب نیز درگیری بوده اما مانند روزهای قبل نبوده و بیشتر بسیجی‌ها و لباس شخصی‌ها درگیر می‌شوند. نیروهای گارد هم‌چنان خیابان‌ها را بسته و مانع پیوستن معترضین به یکدیگر می‌شوند.

اخباری از شهرها
اراك: امروز از ساعت ۴ بعد از ظهر تظاهراتي از ميدان وليعصر مقابل بيمارستان آغاز شده است.
اصفهان: عصر ديروز كليه پزشكان و پرستاران و پرسنل بيمارستان چهار راه مير در چهارباغ اصفهان، پس از دیدن فیلم جان باختن ندا آقا سلطان، در اعتراض به وحشي‌گری نيروهاي انتظامي و سركوب تظاهرات، به مدت چند ساعت اعتصاب كردند.
شيراز: از ساعت ۵ بعد از ظهر مبارزين در شهر شيراز مقابل فلكه دانشجو تجمع اعتراضي خود را آغاز كردند.
بنا به گفته خانواده يكي از جانباختگان روز شنبه، مسئولان سپاه برای تحويل جنازه، مبلغ ۴ ميليون تومان پول درخواست كرده‌اند. همچنين خانواده‌ها بايد تعهدي را امضا كنند كه علت مرگ را تصادف عنوان مي‌كند.
خرمشهر: طي چند روز گذشته به صورت محسوس و بي سابقه‌ای نيروهاي امنيتي و بسيج در سطح شهر مستقر شده و هر حركتي را زير نظر دارند.

اخبار دانشجویی
دستگيری يك فعال دانشجویی: در ادامه دستگيري فعالين دانشجوئي در روزهاي اخير، امروز صبح مجيد دري،‌ دانشجوي محروم از تحصيل دانشگاه علامه در منزل مسكوني‌اش دستگير شد. گفته مي‌شود نيروهاي امنيتي براي دستگيری وی خشونت زيادی به کار برده‌اند..
شيراز: جليلوند و نامجو از دانشجويان دانشگاه شيراز دستگير و به نقطه نامعلومي منتقل شده‌اند.
قزوين: در ادامه تعرض به دانشگاه‌ها و دستگيری دانشجويان در قزوين نيز ۵ استاد دانشگاه بين‌المللي خميني دستگير شدند.

انتشار یک نرم‌افزار از سوی یک شرکت آلمانی برای کاربران ایرانی
سایت کانون زندانیان سیاسی در تبعید گزارش داده است: شرکت آلمانی Resolution ارائه کننده راه کارهای امنیت شبکه اعلام کرده برای کمک به کاربران ایرانی نرم افزار Your-Freedom خود را بدون محدودیت‌های کاربران عادی و با سرعت kb ۵۱۲ ارائه خواهد کرد. این برنامه برای اجرا نیاز به جاوا (JRE) دارد همچنین برای استفاده از این سرویس شما باید ابتدا در سایت ثبت نام کنید. در مورد برنامه‌هایی مانند اینترنت اکسپلورر و یاهو مسنجر کافیست در قسمت Applications برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید تا اطلاعات آن از طریق تونل امن این سیستم عبور کند با این کار ضمن عبور از فیلترینگ، اطلاعات ارسالی شما رمزگذاری شده و در مسیر ارسال یا توسط ISP قابل رویت نمی‌باشد.
برای ثبت به آدرس زیر مراجعه کنید:
http://www.your-freedom.me/index.php?id=20&tx_ttnews[tt_news]=180&tx_ttnews[backPid]=6&cHash=0b5aa7779f

مورد توجه کاربران اینترنت در ایران
به نقل از تارنمای "کانون زندانیان سیاسی ایران – در تبعید"

- درصورت قطع اینترنت در ایران، می‌توانید از طریق خطوط اینترنت خارج از کشور به اینترنت بدون محدودیت و فیلترینگ وارد شوید.
Phone Number: 00448447110059
Username:freeisp@internetPassword:internet
توجه: اتصال به این خطوط ممکن است آسان نباشد و در بعضی مواقع تا ۱۵ الی ۲۰ بار باید شماره‌گیری شود اما بهتر از بی اطلاعی و عدم دسترسی به اینترنت است.
ضمناً لینک‌های زیر شمال شماره‌های دیگری برای اتصال به اینترنت در خارج از کشور هستند.
http://www.nippyinternet.co.uk/http://www.free-dialup.net/http://www.adial.co.uk/
پزشکان بیمارستان رسول اکرم: تمام جان باختگان از ناحیه سر و بالاتنه مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند
پزشکان بیمارستان رسول اکرم با مشاهده اجساد جان باخته‌گان که اکثر در ناحیه سر و بالاتنه مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند به نشانه اعتراض دست از کار کشیدند. به آن‌ها دستور داده شده است، علت مرگ مقتولین را مرگ در زیر عمل جراحی بنویسند.
هم‌چنین ولایتی رؤسای دانشگاه‌های پزشکی را فراخوانده و اعلام کرده است، نظام تصمیم دارد این مرحله را نیز مانند مراحل پیش (حذف شریعتمداری، ماجرای بنی‌صدر، ماجرای منتظری، ۱۸ تیر و...) با قاطعیت پشت سر بگذارد و در صورت تحصن یا اعتصاب احتمالی استادان و پزشکان در بیمارستان‌ها و دانشکده‌ها با آن‌ها برخورد خواهد شد.

شركت تلفن نوكيا فروش ابزار شنود مكالمات به ايران را تائيد كرد
سخنگوي اين شركت طي يك مصاحبه با خبرگزاري "بي بي سي" گفت كه در نيمه دوم سال ٢٠٠٨ محصولي را به ايران فروخته است، كه به كاربران آن اجازه مي‌دهد بر روي اي‌ميل، تماس‌های تلفنی، پيام‌های متني، و پيام‌های ارسال شده توسط ابزارهایی مانند ياهو مسنجر و شبكه‌های اجتماعي مانند "فيس بوك"، شنود قانوني داشته باشند.

اعتراض روزنامه‌نگاران به سانسور
١٨٠ تن از روزنامه‌نگاران ايران با انتشار بيانيه‌ای با ابراز نگرانی از وضعيت كشور اعلام كرده‌اند به دليل محدوديت‌هایی كه دولت ايجاد كرده است، قادر به انجام وظيفه نيستند. دولت به روزنامه‌نگاران اعلام كرده كه روزنامه‌ها بايد قبل از چاپ به نظر ماموران دولتي برسد و بدون كنترل منتشر نشود.

اعتراض وكلای دادگستري
در پي دستگيری عبدالفتاح سلطاني در روزهای گذشته، تعداد زيادی از وكلای دادگستري طي نامه‌ای خطاب به مسئولان كشور به دستگيري و شيوه دستگيري وي اعتراض كردند.

تبدیل زیرزمین بانک ملی به شکنجه‌گاه
بر اساس یک خبر موثق رسیده، وزارت اطلاعات به بانك ملي بخش خزانه‌داری دستور داده است كه طبقه سوم در زيرزمين را تخليه كرده در اختيار وزارت اطلاعات بگذارد.
هم اكنون در آن‌جا دستگير شدگان روزهاي اخير را زنداني كرده‌اند و به شكنجه آن‌ها مشغول‌اند تا آنجا كه حتا صداي ناله و فرياد زندانيان در طبقات ديگر به گوش مي‌رسد.

حمایت جمعی از کسبه و بازاریان سنندج از اعتراضات مردم
امروز برای چندمین روز متوالی است که قضیه انتخابات ریاست جمهوری ایران، خشم مردم شماری از شهرهای این کشور به ویژه تهران را برانگیخته، درد و رنج اسارت را برای همه ملموس و محسوس ساخته و اهمیت برقراری آزادی و عدالت را در این وادی رنجور صد چندان نموده است. اگر پیش‌تر جنایات این رژیم فاسد در پس پرده و به صورت پنهانی صورت می گرفت، این بار پرده از این جنایات بر افتاده و چهره ی واقعی آن برای همگان آشکار شده است.
همزمان، حرکت‌های مطالبه محور بخشی از مردم ایران در خلال ایام بعد از انتخابات، از یک سو پایه‌های حاکمیت پر هیمنه اما پوشالی جمهوری اسلامی را متزلزل ساخت و از دیگر سو، راهی نو اما سخت و نا هموار در مسیر جنبش آزادیخواهی ملل ایران گشود. اکنون دیگر زمان آن فرا رسیده است که همه ملل ایران به جمع حق طلبان بپیوندند و پهنه اعتراضات را دامن زنند. لذا ما جمعی از کسبه و بازاریان شهرستان سنندج ضمن محکوم کردن اعمال وقیح و غیر انسانی رژیم نسبت به مردم، با بستن مغازه‌های خود در روز سه شنبه مورخ ۲ تیرماه، اعتراض خویش را نسبت به جنایات رژیم ابراز داشته و بدین طریق حمایت و همراهی خود را از جنبش آزادی‌بخش ملل ایران اعلام می‌داریم.
تحمل بار سنگین آزادی و عدالت جز با گام های تعهد همگان میسر نیست‏. با همگامي‌هايمان تحقق آن را جامه رنگين بپوشانيم.
جمعی از کسبه و بازاریان سنندج

کدخدایی: هیچ مورد اعتراضی نامزدها پذیرفته نشده است
کداخدایی سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که این شورا تاکنون هیچ یک از مواردی را که نامزدهای انتخاباتی در شکایت‌های خود مطرح کرده‌اند، نپذیرفته است.
تاكید كرد: این شورا هنوز هیچ یک از مواردی که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در شکایت ها مطرح کرده‌ اند، نپذیرفته است.
وی در مورد اختلاف آرای واجدین شرایط و آرای به صندوق ریخته شده، گفت شاید اداره آمار در ارائه آمار اولیه تعداد واجدان شرایط اشتباه کرده است!

گفته‌ مي‌شود:
- دوستي از داخل صدا و سيما مي‌گفت، ما دو دسته هستيم و تحت فشار قرار داريم اگر اين جا را بگيريد، پيروزی آسان‌تر است.
- تعداد زيادي از سربازان وظيفه‌ی نيروی انتظامي كه حاضر به برخورد با تظاهركنندگان نشده‌اند، از تهران به شهرستان‌ها گريخته‌اند.

کارگر قهرمان، رهبر زحمتکشان - اعتصاب، اعتصاب
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی

Keine Kommentare: