Sonntag, 21. Juni 2009


ویژه نامه خبری شماره ۸ سازمان فدائیان (اقلیت) ۳۰ خرداد ۱۳۸۸

اخبار ای – میلی: گزارشی از تظاهرات روز شنبه در ایران
امروز از ساعت ۳ بعد از ظهر تجمعات آرام در محدوده میدان انقلاب تا خیابان آزادی در محدوده خوش، كشاورز و امیرآباد شروع شد كه هم‌زمان با شكل گیری و وسعت تجمع نیروهای لباس شخصی مجهز به انواع سلاح سرد و گرم و اسپری‌های اشك‌آور و باتوم‌های الكتریكی به جمعیت هجوم آوردند و به سلاخی مردم پرداختند و آنان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و تا این لحظه كه ساعت ۳۵ / ۱۹ درگیری بین مردم و نیروهای سركوب‌گر ادامه دارد . به نقل از رفقای ما در محدوده خیابان پاسداران و رسالت این درگیری‌ها در این خیابان‌ها نیز شكل گرفته و در حال ادامه است شعار "مرگ بر دیكتاتور" شعار اصلی راه‌پیمایان است

گزارش دوم از درگیری‌های امروز در تهران
- از اوایل امروز صبح نیروهای بسیج در خیابانهای اطراف ولی عصر ، میدان ونك ، میدان فردوسی و دیگر میادین بزرگ تهران مستقر شده‌اند. اما مردم مرعوب نشده و درگیری‌های پراكنده‌ای در نقاط مختلف تهران از جمله حد فاصل چهارراه ولیعصر تا میدان ولیعصر، بین مبارزین و مزدوران لباس شخصی و دیگر نیروهای امنیتی درگرفته است.
- بعدازظهر امروز نیروهای انتظامی و گارد ویژه مسیرهای منتهی به میدان انقلاب تا میدان آزادی را بسته و با ایجاد جو رعب و وحشت سعی می‌كنند مانع تظاهرات ساعت ۴ بعد از ظهر بشوند.
- ساعت ۴ بعدازظهر با شركت بیش از ٧٠٠ نفر ، تظاهرات امروز از میدان انقلاب آغاز شد. و هر لحظه بر تعداد جمعیت افزوده می‌شود.
- علی‌رغم ضرب و شتم تظاهركنندگان توسط نیروهای امنیتی و جو شدیدا امنیتی هر لحظه بر تعداد مردم اضافه می‌شود. و ارتباطات تلفنی با خارج از منطقه كاملا قطع است.
- نیروهای امنیتی گارد ویژه ضد شورش برای متفرق كردن تظاهركنندگان از شلنگ آب با فشار قوی استفاده می‌كنند.
- نبرد بین تظاهركنندگان و مامورین ادامه دارد، مامورین با استفاده از گاز اشك‌آور، و دستگیری مبارزین سعی در متفرق كردن مردم دارند. تعداد مجروحین بسیار زیاد است. مردم، مجروحین را با استفاده از امكانات شخصی به بیمارستان‌ها می‌برند.
- شعار جمع هر لحظه رادیكال‌تر می‌شود. نیروهای بسیج به سمت مردم شلیك می‌كنند. تعداد زیادی تاكنون جان‌باخته‌اند. و بیش از هزاران نفر دستگیر شده‌اند.
- مردم شعار می‌دهند موسوی بهانه بود، ما اصل نظام را نمی‌خواهیم
- درب خانه‌های اطراف باز است تا مردمی كه فرار می‌كنند، بتوانند در آن‌ها پناه بگیرند. نیروهای مزدور بسیج با استفاده از اسپری رنگی، مردم را علامت گذاری می‌كنند تا توسط نیروهای یگان ویژه دستگیر شوند.
- مرگ بر خامنه‌ای از شعارهای اصلی تظاهرات‌کنندگان است.

اخباری از شهرهای دیگر
اصفهان: شب گذشته شعار مرگ بر خامنه‌ای، كه مردم از پشت بام خانه‌ها فریاد می‌زدند، سكوت شبانه اصفهان را درهم شكست. بنا به اطلاع رسیده امروز بعد از ظهر نیز قرار است در اصفهان و دانشگاه صنعتی تظاهرات برگزار شود.
در جریان درگیری‌های چند روز گذشته در اصفهان یك مادر مبارز كه حامله بود مورد اصابت گلوله قرار گرفته و جانباخت.
تبریز: از شهر تبریز خبر رسیده است،‌كه در این شهر نیز نیروهای انتظامی به همراه بسیج و لباس شخصی‌ها میدان آبرسان، میدان ساعت، فلكه دانشگاه، چهارراه شریعتی و خیابانهای اطراف آن را تحت كنترل شدید قرار داده‌اند.

اخبار دانشجویی
دانشگاه تهران: از صبح امروز تمامی راه‌های ورودی به دانشگاه تهران توسط نیروهای لباس شخصی و امنیتی تحت كنترل قرار گرفته است. اگر چه معمولا این كار توسط نیروهای حراست انجام می‌گرفت، ولی به‌ دستور وزارت كشور از امروز عوامل لباس شخصی و امنیتی نیز در این كار شركت دارند.
صبح قرار بود مراسم یادمان جانباختگان كوی دانشگاه، در دانشگاه تهران برگزار گردد و پس از پایان این برنامه ساعت ۴ دانشجویان به صفوف راه‌پیمایی بپیوندند.
نزدیك به ساعت ٤ بعد از ظهر دانشجویان كه قصد خروج از دانشگاه را داشتند، مورد حمله و یورش نیروهای گارد ویژه قرار گرفتند. نیروهای امنیتی با ضرب و شتم بسیار دانشجویان را متفرق كرده ، از پیوستن آنها به تظاهرات جلوگیری كردند.
دانشگاه خواجه نصیر: از ساعت ۱۱ صبح امروز، دانشجویان، طی یك تجمع به اعتراضات و تظاهرات خود علیه انتخابات ادامه دادند. و طی آن خواستار شدند كه امتحانات تا شهریور ماه به تعویق بی‌افتد. تاكنون هیچ دانشجوئی در امتحانات شركت نكرده است.
دانشگاه رودهن: جهت گرامی‌داشت جانباختگان و به تعویق انداختن امتحانات، دانشجویان دانشگاه رودهن از صبح امروز تا ساعت ٢ بعد از ظهر دست به تحصن زدند. در این تحصن بیش از ٣٠٠ دانشجو شركت داشتند.

یک هفته مهلت برای سرکوب مردم
خامنه‌ای به مزدوران سپاه پاسداران یک هفته مهلت داده است تا تهران را آرام کنند. آنان اجازه دارند برای سرکوب مردم از حداکثر خشونت استفاده کنند.
از سوی دیگر آژانس ایران خبر گزارش داده است که خامنه‌ای محل سکونتش را ترک گفته و به نقطه امن نامعلومی پناه برده است.

عملیات بمب‌گذاری انتحاری در گور خمینی
روز شنبه یک نفر طی یک عملیات انتحاری، بمبی در محل نگهداری کفش واقع در ضلع شمالی گور خمینی منفجر کرد. از تعداد دقیق کشته شدگان و مجروحین تا این ساعت خبری در دست نیست، اما به گفته منابع رسمی تاکنون سه نفر کشته و چندین نفر زخمی شده‌اند.

وثیقه برای آزادی بازداشت‌شدگان روزهای اخیر
به گزارش آژانس ایران خبر، به خانواده‌های دستگیرشدگان تظاهرات خیابانی اخیر گفته شده که برای آزادی افراد خانواده‌هایشان روز شنبه ۳۰ خرداد با همراه داشتن سند یا وثیقه به دادسرای انقلاب تهران مراجعه کنند. در پی مراجعه آنان اسامی ۵۶ نفر جهت بررسی پرونده اعلام شده است، اما در میان آنان نامی از دانشجویان کوی دانشگاه نبوده است.

سانسور روزنامه‌ها و دستگیری محمد قوچانی سردبیر روزنامه اعتماد ملی
محمد قوچانی روزنامه نگار و سردبیر روزنامه اعتماد ملی وابسته به حزب اعتماد ملی به رهبری مهدی کروبی بازداشت شده است.
ماموران امنیتی ساعت ۲ نیمه شب گذشته با ورود به منزل سردبیر روزنامه اعتماد ملی وی را بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کردند. قوچانی پیش از این سردبیری هفته نامه توقیف شده شهروند امروز و روزنامه های توقیف شده شرق و هم‌میهن را بر عهده داشته است.
در روزهای گذشته روزنامه اعتماد ملی به شدت تحت فشار بوده تا از انتشار مطالبی پیرامون حوادث اخیر خودداری کند به طوری که بارها صفحات و ستون‌هایی را بدون چاپ مطلب و به صورت سفید چاپ کرده بود.
بر اساس گزارش‌های دریافتی طی روزهای اخیر ناظران وزارت ارشاد با استقرار در چاپخانه‌ها انتشار روزنامه‌ها را کاملا تحت نظر دارند و مستقیما و در آخرین مرحله، از چاپ مطالبی که مناسب تشخیص نمی‌دهند، ممانعت به عمل می‌آورند.

گفته می‌شود:
- شب گذشته ساعت نه ونیم شب در اتوبان بسیج سه راه افسریه در یك پادگان كه مربوط به اطلاعات سپاه می‌باشد، انفجار مهیبی رخ داده است.
- طی یك بخشنامه از طرف وزارت بهداشت، تمام آمبولانس‌ها موظفند مجروحین تظاهرات امروز را به بیمارستان سپاه منتقل كنند.


نه سازش، نه تسلیم – نبرد تا پیروزی
استبداد نابود است - آزادی پیروز است
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی

Keine Kommentare: