Donnerstag, 18. Juni 2009


ویژه نامه خبری شماره ۳ سازمان فدائیان (اقلیت) ۲۸ خرداد ۱۳۸۸

اخباری از شهرها

تبریز
طبق فراخوان جمعی از فعالین سیاسی- اجتماعی تبریز مردم تبریز روز پنجشنبه ۲٨ خرداد هم‌زمان با سایر شهرهای ایران راهپیمایی خواهند کرد. این راه‌پیمایی نمادین از ساعت ۶ بعدازظهر و از مقابل مسجد طوبا (نرسیده به میدان آبرسان) آغاز و تا مسجد کبود(گوی) ادامه خواهد داشت.

رامسر
اخبار منتشره از رامسر در شمال ایران حکایت از گسترش تهدید نسبت به فعالین سیاسی و حتی ضرب و جرح آنان دارد.
در تازه‌ترین خبر رسیده از شهر رامسر شب سه شنبه چهار نفر با صورت نقاب‌زده اتومبیل مجید شعبانی از اعضای شورای شهر سادات شهر رامسر را متوقف کردند و با تهدید سلاح گرم وی را به نقطه نامعلومی بردند و پس آن که با سیخ مذاب تمامی پیکر وی را سوزاندند در خارج از شهر وی را برهنه عریان رها کردند ضاربان به وی گفتند: "ما به انجام وظایفی می‌پردازیم که آقا امام زمان از طریق احمدی‌نژاد ابلاغ می‌فرمایند."

شاهرود
بنا به خبر دریافتی شاهرود این روزها شاهد یك حكومت نظامی اعلام نشده است، به طوری كه پلیس و نیروهای امنیتی و انتظامی به طور بسیار عجیبی در سرتاسر شهر پخش شده‌اند و به افرادی كه تعدادشان از چند نفر تجاوز كند اخطار می‌دهند. آن‌ها همچنین موتورسیكلت‌هایی را كه زیاد در شهر دور می‌زنند، مورد بازرسی قرار می‌دهند.

قم
شهر قم از روز بعد از انتخابات تا امروز صحنه درگیری‌های گسترده بین مردم و نیروی انتظامی بوده است. درگیری‌ها ابتدا از خیابان صفائیه جایی كه محل خرید و تفریح جوانان محسوب می‌شود شروع شده و شب گذشته به حرم رسیده است. در این درگیری‌ها تعدادی بازداشت شده و تعدادی مجروح شده‌اند. كلیه بازداشت شدگان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات به سر می‌برند.

یزد
بنا بر گزارشات دریافتی در جریان اعتراض به نتایج انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در شهر یزد طی ۴۸ ساعت اخیر حداقل ۳ نفر از سوی نیروی انتظامی هدف گلوله قرار گرفته‌اند که بنا به گزارش منابع محلی غیررسمی یکی از افرادی که از ناحیه کمر مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود فوت کرده است. این اعتراضات در حالی در منطقه صفاییه یزد، حوالی میدان اطلسی و میدان نعل اسبی در طی روزهای اخیر برگزار شد که به گفته‌ی شاهدان عینی، تعدادی از نیروهای انتظامی و شبه نظامی شیشه‌های خودروهای پارک شده در کنار خیابان‌ها را می‌شکستند.

اخبار ای – میلی: جمع‌آوری آنتن‌های ماهواره
جهت تسریع ارسال اطلاعات، از این پس ای – میل‌هایی که به دست ما می‌رسد، تحت عنوان "اخبار ای – میلی" منتشر می‌شوند. در زیر خبری است که از طریق ای – میل به دست ما رسیده است.
اخیرا در پی قطع نمودن ارتباطات توده ها از راه پیامک و پایین آوردن سرعت اینترنت، رژیم سیستم جدیدی را به کار گرفته و آن هم جمع‌آوری آنتن‌های ماهواره از طریق سیستم فرکانس‌یاب سیار است. آنان در کوچه‌ها و خیابان‌ها، اماکنی را که دارای آنتن هستند شناسایی و اقدام به جمع‌آوری آنان می‌کنند و جالب این که یک حکم عمومی در اختیار ماموران است که به آن‌ها مجوز ورود به این اماکن را می‌دهد. این ترفند اخیر رژیم برای نگهداشتن توده ها در بی خبری است.

اعتراضات روز چهارشنبه مردم تهران نسبت به کشتار دانشجویان و جوانان
روز گذشته هزاران نفر از مردم تهران در اعتراض به کشتارهای دانشجویان و جوانان با بستن بازبند سیاه از ساعت ۱۵ در میدان رضائی‌ها (هفت تیر) تجمع کردند و از آن‌جا حرکت خود را آغاز کردند. خیابان‌های طالقانی، مفتح، ولی‌عصر، کریم‌خان زند، شریعتی مملو از جمعیت است.
مردم تهران یک صدا و مصمم شعارهای زیر را فریاد می‌زنند: "مرگ بر دیكتاتور"، "می‌جنگم می میرم ذلت نمی پذیرم"، "می‌جنگم می‌میرم حقمون را پس می‌گیرم"، می‌كشم می‌كشم آن كه برادرم كشت"، "‌نترسید نترسید ما همه با هم هستیم" و شعارهای دیگر را سر می‌دادند.
از ساعت ۱۳ امروز نیروهای گارد ویژه و موتورسوارها در میدان هفت تیر و تمام خیابان‌های منتهی به هفت تیر مستقر شده‌اند. در كنار مترو طالقانی كه سفارت سابق امریكا قرار دارد و به پایگاه بسیج تبدیل شده در پشت بام منتهی به خیابان طالقانی نیروهای بسیجی و انصار با در دست داشتن اسلحه مستقر شده‌اند.
جمعیت به قدری زیاد است كه نیروهای گارد جرأت ندارند به مردم نزدیک شوند.

دانشگاه چمران اهواز
روز سه شنبه درگیری‌های شدیدی در دانشگاه چمران اهواز به وقوع پیوست. نیروهای لباس شخصی با یورش به دانشگاه جمع زیادی از دانشجویان را مجروح و روانه بیمارستان كردند. در حال حاضر دانشگاه شهید چمران اهواز در محاصره نیروهای امنیتی و گارد ضد شورش است.

قطع مجدد شبکه تلفن همراه
شبکه تلفن همراه پایتخت عصر روز چهارشنبه هم‌زمان با راهپیمایی حامیان میرحسین موسوی از میدان هفتم تیر به سمت میدان انقلاب، برای چهارمین بار طی یک هفته گذشته به طور کامل قطع شد.
به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز، قطع مجدد شبکه تلفن همراه پایتخت در حالی است که شبکه پیامک کشور از پنج‌شنبه گذشته تاکنون قطع است و تقریباً تمام مجاری و کانال‌های ارتباطی غیر دولتی (حتا یاهو مسنجر) توسط دولت مسدود شده است.
شبکه موبایل تهران در اوایل بامداد امروز پنج‌شنبه پس از حدود ۷ ساعت وصل شد.

به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر تاکنون ۳۲ نفر کشته شده‌اند
مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران پس از تحقیقات میدانی علیرغم گزارشات متعدد ارسالی از آمار کشته شدگان خشونت های اخیر در ایران، قادر به تائید مرگ سی و دو نفر در رابطه با وقایع ۲۴ و ۲۵ خرداد ماه است.
اکثر آنان در پی حوادثی چون حمله به کوی دانشگاه (۲۴ خرداد ماه) و هم چنین تیراندازی مستقیم نیروهای شبه نظامی بسیج به مردم بی دفاع (۲۵ خرداد ماه) جان خود را از دست داده‌اند.
همچنین کارکنان بیمارستان رسول اکرم با در دست داشتن کاغذهایی که روی آن‌ها نوشته شده بود: ۸ شهید و ۲۹ زخمی در ستارخان، به خیابان آمدند تا مردم را مطلع سازند.
در ادامه فعالان حقوق بشر آذربایجانی نیز از کشته شدن دو شهروند ارومیه‌ای در درگیری روز دوشنبه ۲۵ خرداد ماه این شهر خبر داده‌اند.
فعالان حقوق بشر هم‌چنین از قول منابع پزشکی بیمارستان فوق تخصصی عرفان واقع در غرب تهران افزوده‌اند که در این بیمارستان ۱۵ نفر بر اثر تیراندازی نیروهای سرکوبگر به سوی مردم جان باخته‌اند.

عدم چاپ برخی روزنامه‌ها به علت سانسور
تعدادی از روزنامه‌های سراسری شامل حیات نو، اسرار، همبستگی، آفتاب یزد، خبر و جمهوری اسلامی، چهارشنبه در دكه‌های روزنامه‌فروشی خیابان انقلاب تهران موجود نبودند. برخی از آن‌ها از جمله روزنامه‌های آفتاب یزد، حیات نو و خبر اصلا منتشر نشده و جمهوری اسلامی نیز با تاخیر منتشر شده است.
حمید قزوینی - سردبیر روزنامه حیات نو - در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا با تایید منتشر نشدن این روزنامه گفت: شب گذشته نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دادستانی كل كشور با حضور در چاپخانه‌ی روزنامه، از چاپ بعضی مطالب جلوگیری كردند و نسبت به درج برخی تیترها و مطالب انتقاد داشتند.
وی ادامه داد: آن‌ها خواستار اصلاح مطالب و تیترها شدند، اما روزنامه این موضوع را نپذیرفت و منتشر نشد.

احتمال بازداشت شانزده نفر از افسران سپاه
طبق گزارشی که از حلقه‌های درونی نظام به بیرون درز پیداکرده است، صبح روز گذشته شانزده نفر از افسران ارشد سپاه پاسداران بازداشت شده‌اند. این افسران با تماس با تعدادی از افسران ارتش، در صدد پیوستن نیروهای مسلح به مردم بودند. آنان به نقطه نامعلومی در شرق تهران انتقال داده شدند.

دستگیری خبرنگار روزنامه اعتماد ملی
به گزارش هفته، خانم مهسا امرآبادی روزنامه نگار و خبرنگار روزنامه اعتماد ملی یکشنبه شب گذشته در منزل مسکونی خود به وسیله پلیس امنیت بازداشت شد. مهسا امرآبادی و همسر او مسعود باستانی زوج روزنامه‌نگاری هستند که طی مبارزات انتخاباتی اخیر در سایت‌های مایل به کاندیداهای "اصلاح‌طلب" کار می‌کردند.
نیمه شب سه شنبه ماموران پلیس امنیت تهران به منزل مسکونی این زوج جوان آمده و علی رغم این که مسعود باستانی در منزل نبود، وارد خانه شده و همسر وی مهسا امرآبادی و همچنین دو تن از مهمانانشان را بازداشت کردند.
به گفته مادر مهسا امرآبادی بر اساس برخی شنیده‌ها در حال حاضر این روزنامه‌نگار در زندان اوین به سر می‌برد و اطلاعی از میهمانان در دست نیست.

ایران شده میدان جنگ – مردم به پا، مردم به پا
استبداد نابود است – آزادی پیروز است
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی

Keine Kommentare: