Dienstag, 30. Juni 2009


ویژه نامه خبری شماره ۲۸ سازمان فدائیان (اقلیت) ۹ تیر ۱۳۸۸
ادامه‌ی اعتراضات در تهران
طبق آخرین اخبار رسیده در ساعت ۶ بعد از ظهر، مردم در دسته‌های چند ده نفره مشغول تجمع در میدان‌های بزرگ شهر شده و در میدان‌های تجریش، ولیعصر، انقلاب، ونک و صادقیه گرد آمده‌اند. از سوی دیگر نیروهای سرکوب نیز به حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و خود را برای یورش وحشیانه آماده کرده‌اند. تعدادی زیادی از مردم در خیابان ولیعصر پراکنده هستند و به دنبال فرصت مناسب برای تجمع می‌باشند.

گزارشی از تهران
امروز از ساعت شش و نيم در خيابان‌هاي اطراف وليعصر مزدوران سركوبگر رژيم با باتوم به وسائل نقليه حمله كرده و سعي دارند با جو رعب و وحشت از تجمع مردم جلوگيري كنند. همچنين در خيابان و ميدان انقلاب مامورين سركوبگر رژيم به ناگاه به سمت مردم يورش مي‌برند. و از تجمع آنان جلوگيري مي‌كنند. گفته مي‌شود كه تا اكنون در ميدان انقلاب يك‌ نفر را دستگير و به مكان نامعلومي منتقل كرده‌اند.

گزارش ارسالی برای نشریه دانشجویی بذر
میدان ونک مملو از نیروهای نظامی و لباس شخصی بود. مردم انگار در حال معمول از خانه بیرون زدند و راه خود را می‌روند. اما کفش‌های کتانی و پچ پچ‌های شان چیز دیگری می‌گوید. نزدیک هم که می‌رسند به یکدیگر لبخند می‌زنند. دو تا دو تا یا سه تا سه تا همراه هم می‌شوند. به هم که می‌رسند؛ یکی می پرسد: بالا چه خبر است؟ و آن یکی اخبار پایین را به او می‌دهد. روحیه‌ها عالی است و کسی از شکست حرف نمی‌زند. بوق ممتد اتومبیل‌ها تمام مردم را به وجد می‌آورد. حضور بزرگ‌ترها و جوان‌ترها در کنار هم چشمگیر است. از هم درس می‌گیرند. بسیاری خانوادگی آمده‌اند. خانمی گوشه خیابان به رهگذران!!! شکلات تعارف می‌کند. لباس شخصی‌ها به مردم چپ چپ نگاه می‌کنند. دو نفرشان می‌خواهند برای کاری به سمتی بروند فرمانده‌شان نهیب می‌زند: تنها نروید. دختری در حال رد شدن از مقابل آن‌ها با صدای بلند می‌گوید: "خوبه ما با یه لا پیرن میایم بیرون". مردم از تحریم صدا و سیما و کالاهایی که در آن تبلیغ می‌شود صحبت می‌کنند و یا راه‌پیمایی در بازار برای فلج کردن اقتصاد. می‌خواهند اهرم‌های قدرت اقتصادی کودتاچیان را نابود کنند. این جمعیت خودانگیخته چنین تصمیماتی می‌گیرند و در این خلاء رسانه‌ای، راهکار هم به یکدیگر ارائه می‌دهند. سر چهارراه‌ها به اتومبیل‌ها بگویید، صف اتوبوس، صف نان و...
شاید عده‌ای راه‌پیمایی دیروز را جدی نگیرند اما مردم خودجوش، بحث‌ها و طرح‌هایی را با مشارکت و هم‌فکری هم مطرح کردند که بی‌نظیر بود. برق پیروزی را در چهره مردم می‌توانی ببینی به یکدیگر افتخار می‌کنند که پیاده رویشان این‌قدر خواب کودتاچیان را برآشفته است.

تجمع مادران دستگير شدگان
امروز گروهي از مادران جانباختگان و دستگيرشدگان روزهاي اخير جلو حسينه ارشاد تجمع كردند. اين تجمع در ساعت ٤ بعد از ظهر با حمله نيروهاي سركوبگر رژيم پايان يافت.

جداسازي زندانيان
بنابر اخبار دريافتي از درون زندان‌هاي رژيم، دژخيمان رژيم دست به جداسازی زندانيان كرده‌اند، بر اين مبنا كه زندانياني كه در انتخابات شركت نكرده‌اند، از ديگر زندانيان جدا مي‌شوند.

اخبار دانشگاه‌ها
دانشگاه مازندران
رضا عرب، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه مازندران، با همکاری مسئولین این دانشگاه بازداشت شد. وی دیروز صبح پس از ملاقات با یکی از مسوولان حراست دانشگاه به نام رضازاده، قصد داشت با علویان، معاون دانشجویی دانشگاه مازندران گفتگو کند که به گفته‌ی شاهدان عینی در داخل ساختمان سازمان مرکزی دانشگاه مازندران بازداشت شد. گفته می‌شود که دانشجویان بازداشتی این دانشگاه حداقل تا ۱۸ تیر آزاد نخواهند شد.
پرونده‌ی یورش به کوی دانشگاه تهران مانند پرونده‌ی قتل‌های زنجیره‌ای
با گذشت بیش از ۲ هفته از حمله نیروهای لباس شخصی به همراهی نیروی انتظامی، مسئولان جمهوری اسلامی به رغم وعده‌های فریبکارانه در مجلس، نه تنها عاملین این وقایع را مشخص نکرده اند، بلکه تناقض‌گویی ها برای سرپوش گذاشتن بر این جنایات آغاز شده است.
در حالی که در روز یکشنبه علی عباسپور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرده بود که نیروی انتظامی به دستور شورای تامین امنیت تهران به کوی وارد شده است اما امروز محسن کوهکن عضو هیات رییسه مجلس در مصاحبه با ایلنا اعلام کرد که نیروی انتظامی به دستور فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران به کوی وارد شده است.
اما این سخنان بلافاصله با واکنش فرهاد رهبر مواجه شد. رئیس دانشگاه تهران در مصاحبه به مهر ضمن رد سخنان کوهکن اعلام کرد: "ورود نیروی انتظامی به کوی دانشگاه تهران با اجازه و درخواست من نبوده و اظهارات این نماینده مجلس را به شدت تکذیب می‌کنم."
رهبر افزود: "من پس از ورود نیروی انتظامی به کوی از جریان اطلاع پیدا کردم و در صحنه حاضر بودم اما درخواستی مبنی بر ورود نیروی انتظامی نداشتم."
در حالی که طی روزهای گذشته نهادهای نظامی مرتبا از بازداشت مردم معترض خبر داده و تحت فشار و شکنجه اعترافات تلویزیونی گرفته و نیز پخش کرده اند، هیچ یک از عاملین و امرین حمله به کوی دانشگاه معرفی نشده‌اند.
کوهکن در اظهاراتی جالب در مورد افراد لباس شخصی که "عناصر لباس شخصی شناسایی شده از سوی کمیته حقیقت‌یاب که به وزارت اطلاعات معرفی شده‌اند، آيا دستگیر شده‌اند یا نه؟ "، اظهارداشت: معرفی این عوامل به دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی دارای پروسه خاص خود است که باید این نیروها ابتدا شناسایی شده و جرم آنها ثابت شود تا مورد پیگرد قضایی قرار گیرند.
پیش از این نیز در دوران خاتمی، برخی از مسئولان ادعا کردند، به دنبال عاملان این جنایت می‌گردند، اما نتیجه‌ی این وعده‌ها تصفیه‌های درونی و بازداشت و محکومیت زرافشان، وکیل خانواده‌های قربانیان بودند. عاملین اصلی این فاجعه‌ی قتل‌های زنجیره‌ای نیز هرگز فاش نشد.
تعطیلی سلف سرویس دانشگاه تهران
سلف سرویس دانشکده‌های مختلف دانشگاه تهران به دستور مستقیم مدیریت دانشگاه تعطیل شده اند.تعطیلی سلف سرویس دانشکده های مختلف از روز شنبه هفته‌ی جاری کلید خورد و دانشکده‌های مختلف به تدریج و با دستور مدیريت رستوران غذاخوری خود را به روي دانشجویان بستند. در حال حاضر سلف تمامی دانشکده‌ها تعطیل و برای دانشجویان ناهارطبخ نمی‌شود.
به گزارش آژانس ایران خبر براساس گفته‌ی مدیریت کوی دانشگاه قرارداد پیمانکار دانشگاه در امور تغذیه به اتمام رسیده است، بنابراین دانشگاه نمی تواند تغذیه دانشجویان را تامین نماید. البته این دلیل تراشی مدیریت کوی و دانشگاه به هیچ وجه قابل قبول نیست زیرا براساس روال عادی سال‌های گذشته امتحانات دانشگاه تهران تا ۱۲ تیرماه طول می کشد و در این زمان برای ممانعت از اعتراضات دانشجویی به مناسبت ۱۸ تیر همه خوابگاه ها بسته می‌شوند اما امسال به دلیل شرایط خاص و بحران انتخابات تعطیلی دانشگاه وسلف آن ۱۲ روز زودتر شروع شد. گزافه گویی‌ها ودروغگویی‌های مدیريت کوی و دانشگاه خشم دانشجویان را برانگیخته است.
تعطیلی سایت مرکزی دانشگاه تهران
کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران از روز شنبه به حالت نیمه تعطیل درآمده است. سایت مرکزی از ارائه هرگونه خدمات رایانه ای به دانشجویان تهرانی ودانشجویان شهرستانی باقی مانده در دانشگاه خودداری می ورزد. به گزارش اینا، در حالی که قرار بود تا پایان تیرماه یک روز در هفته یعنی سه شنبه‌ها سایت مرکزی به دانشجویان خدمات اینترنتی ارائه بدهد امروز مدیریت سایت به دانشجویان اجازه استفاده از سایت را نداد. مانع تراشی دانشگاه برای دانشجویان باقی مانده به حدی رسیده است که دانشجویان دانش آموخته در حال تصفیه حساب نیز نمی‌توانند مدرک خود را بگیرند.تعطیلی دانشگاه و کتابخانه مرکزی و سایت مرکزی غیرقانونی است. اما هیچ فرد پاسخگویی وجود ندارد که به این همه بی برنامگی و اجحاف در حق دانشجویان پاسخی بدهد.

بیانیه‌ی اعتراضی فرهنگیان به بازداشت عضو کانون صنفی معلمان
جعفر ابراهیمی ازندریانی، دبیر آموزش و پرورش و فعال کانون صنفی معلمان در رابطه با فعالیت‌های صنفی خود در تاریخ چهارشنبه، بیست خرداد دستگیر شد. محل نگهداری وی بند ۲٠۹ اوین اعلام شده است. در این رابطه جمعی از دانشگاهیان، فرهنگیان و فعالان حقوق بشر ضمن صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی هر چه سریع‌تر وی شده‌اند.
لازم به ذکر است که اکنون از دستگیری علی رضا هاشمی دبیر کل سازمان معلمان ایران نیز دو هفته می‌گذرد، اما تاکنون وضعیت وی نامشخص است. وی جازه ملاقات حضوری با خانواده و با وکیل را ندارد.

اسامی برخی دیگر از بازداشت‌شدگان
اسامی و مشخصات برخی دیگر از بازداشت شدگان از سوی فعالین حقوق بشر و دموکراسی چنین اعلام شد:
۱- لیلا سلمانی، ۲۶ ساله، ۲۵ خرداد دستگیر، اوین
۲- اردلان سرابی، ۲۲ ساله، سی خرداد در ولی عصر دستگیر، اوین
۳- رضا محسنی، ۲۷ ساله، ۲۴ خرداد در ونک دستگیر، اوین
۴- نریمان گوهری، ۲٠ ساله، ۲۴ خرداد در صادقیه دستگیر، اوین
۵- عباس اختری، ۳۱ ساله، سی خرداد در نواب دستگیر، اوین
۶- شهاب عبدی، ۲۳ ساله، ۲۶ خرداد در آزادی دستگیر، اوین
۷- یونس سلیمی، ۲۸ ساله، ۲۷ خرداد در مفتح دستگیر، اوین
۸- علی هادیان، ۱۸ ساله، ۲۴ خرداد در شریعتی دستگیر، اوین
۹- حمید نوروزی، ۱۹ ساله، سی خرداد در بهبودی دستگیر، اوین
۱٠- سیامک احمدی، ۲۲ ساله، ۴ تیر در بهارستان دستگیر، مکان کنونی نامشخص
۱۱- احسان حسینی، ۲۵ ساله، ۱ تیر در هفت تیر دستگیر، مکان کنونی نامشخص
۱۲- نریمان احمدی مقدم، ۲۳ ساله، ۲۶ خرداد در ونک دستگیر، اوین
۱۳- مصطفی حاجی‌زاده، ۲٠ ساله، اوین
۱۴- حسین اتابک، ۳۲ ساله، اوین
۱۵- عبدالله نوری، ۲۷ ساله، در هفت تیر دستگیر، اوین
۱۶- وحید اسماعیلی، ۲۴ ساله، اوین
۱۷- شاهین نصیری نیا، ۳٠ ساله، سی خرداد در انقلاب دستگیر، اوین
۱۸- سینا فرهمند، ۲۳ ساله، ۲۷ خرداد در شهرک غرب دستگیر، اوین
۱۹- نیما پرتوی، اوین
۲٠- جواد اسکوئی، ۲۷ ساله، سی خرداد در آزادی دستگیر، اوین
۲۱- بهروز نوروزی، ۲۴ ساله، ۳ تیر در بهارستان دستگیر، محل کنونی نامشخص
۲۲- روزبه امانی، ۲۶ ساله، ۳ تیر در بهارستان دستگیر، محل نگهداری نامشخص
۲۳- کیومرث احمدی، ۲۷ ساله، سی خرداد در بلوار کشاورز بازداشت، اوین
۲۴- محمد محمدی، ۲۱ ساله، اوین
۲۵- یوسف داداشی، ۲۸ ساله، سی خرداد در آزادی دستگیر، اوین
۲۶- حامد باقری، ۲۷ ساله، اوین
۲۷- علی پاشا، ۲٠ ساله، ۳ تیر در ونک دستگیر، محل نگهداری نامشخص
۲۸- مرتضی کمالی، ۲۲ ساله، ۲۵ خرداد در انقلاب دستگیر، اوین
۲۹- هادی دشتی، ۲۹ ساله، ۲۷ خرداد در هفت تیر دستگیر، مجروح در اوین
۳٠- سعید باقری، ۲۵ ساله، اوین
۳۱- مهدی مجیدی، ۲۶ خرداد در ونک دستگیر، اوین
۳۲- مجتبی نیک زاد، ۲۵ ساله، سی خرداد دستگیر، اوین
به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید

برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:


Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate
آدرس اینترنتی رادیو دمکراسی شورایی:
www.radioshora.org









زندانی سیاسی آزاد باید گردد
مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی

Keine Kommentare: