Sonntag, 28. Juni 2009

ویژه نامه خبری شماره ۲۳ سازمان فدائیان (اقلیت) ۷ تیر ۱۳۸۸


شعارنويسي در منطقه يك تهران
گفته مي‌شود كه ديشب از ساعت يازده شب، مردم از پشت بام‌ها شعار مرگ بر ديكتاتور و مرگ بر خامنه‌اي را سر داده و ديوار خيابان‌ها و كوچه‌های اين منطقه، مملو از شعار عليه حكومت شده است. مامورين امنيتي رژيم، روز مشغول سركوب تظاهرات، و شب مشغول پاك كردن ديوارها هستند.

اولين بزرگداشت جانباختگان در پارك لاله
ديروز از ساعت هفت و نيم عصر خانواده‌هاي جانباختگان روزهاي اخير در پارك لاله گرد هم آمدند. مامورين رنگارنگ سركوبگر رژيم، تمام پارك لاله را به محاصره خود درآوردند. اجازه توقف به هيچ كس داده نمي‌شد. چنانچه كسي تلفن دستي داشت سريعا مورد بازرسي قرار مي‌گرفت. در درون پارك نيز مامورين سركوبگر با حمله به خانواده‌ها آن‌ها را متفرق مي‌كردند، و سعي آن‌ها بر اين بود كه از تجمع خانواده‌هاي جانباختگان به هر قيمتي جلوگيری شود.

گزارشی از حمله به معترضان در اطراف پارک لاله تهران
گزارش زیر در سایت فعالین حقوق بشر و دمکراسی درج شده است: فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران: بنابه گزارشات رسیده از تهران ،از ساعت ۱۷ امروز جمعیتی در حدود ۳۰۰۰ نفر در میدان انقلاب به صورت دسته‌های مختلف به هم پیوستند که با یورش گارد ویژه مواجه شدند و با باتوم جوانان دختر و پسر را مورد ضرب وشتم قرار دادند. جمعیت معترض، با یورش گارد ویژه اقدام به دادن شعار مرگ بر دیکتاتور نمودند . در این یورش ۳ تن از جوانان دستگیر و به نقطۀ نامعلومی منتقل شدند.
جوانان معترض مجداد ساعت حوالی ۱۹ در بلوار کشاورز – توحید تجمع کردند. جمعیت آن‌ها در حدود ۱۵۰۰ نفر تخمین زده می‌شد. آن‌ها قصد داشتند وارد پارک لاله شوند که با یورش وحشیانه گارد ویژه مواجه شدند. ماموران جوانان را آماج باتوم‌های خود قرار دادند. در این یورش، به گفته‌ی شاهدان عینی ۳ الی ۶ نفر زخمی شدند.
نیروهای گارد ویژه، سپاه پاسداران، بسیج و لباس‌شخصی‌ها تمامی خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به پارک لاله در میدان انقلاب، بلوار کشاورز، خیابان مطهری و فاطمی را به محاصره‌ی خود در آورده بودند. آن‌ها سوار بر موتور در حالی که باتوم به دست داشتند هر از چند گاهی به مردم یورش می برند و آن‌ها را آماج باتوم‌های خود قرار می‌دادند.

گزارش یک شاعد عینی از وقایع پارک لاله در روز شنبه ۶ تیر
گزارشی از سوی فعالین نشریه دانشجویی بذر به دست ما رسیده است که آن را در این جا نقل می‌کنیم:
پارک لاله، جیغ، باتوم و خون
همین الان (شنبه ۳۰: ۲۰ به وقت ایران) از پارک برگشتم. اعصابم به کلی از این همه قساوت و بی‌رحمی به هم ریخته. دیدن صحنه‌ها برایم مثل یه کابوس بود. آخه امروز قرار بود که همه خانواد‌ه‌های بچه‌های دستگیر شده و کشته‌شدگان در پارک لاله جمع شوند. ما هم با یکی از دوستان از ساعت ۶ در محل حاضر شدیم. فضای پارک به شدت امنیتی است. در تمام کوچه‌های منتهی به پارک لاله حضور نیروهای امنیتی مشهود است. در کوچه ۱۶ آذر ماشین‌های با آرم گشت ارشاد به چشم می‌خورد که در آن‌ها نیروهای زن نشسته‌اند. با نزدیک شدن به ساعت ۷ مردم کم کم دور هم جمع می‌شوند که ابتدا نیروی انتظامی شروع به تذکر می‌کند و سعی در متفرق کردن مردم دارد که با ایستادگی برخی از مردم روبرو می‌شود. در این لحظه به ناگاه از تمام پارک نیروهای سپاه و نیروهای موسوم به یاوران رهبری و نیروهای گارد ویژه با کمک نیروهای زن با استفاده از باتوم و گاز فلفل به سمت مردم و خانواده‌ها حمله‌ور شدند و اقدام به ضرب و شتم مردم کردند و تعدادی از زنان و جوانان را بعد از کتک زدن دستگیر کردند و با خود به سمت ماشین‌هایی که در کوچه مصری بودند می‌برند. خونم از دیدن این همه شقاوت به جوش آمده. با تعدادی از جوانان به سمت نیروی انتظامی یورش می‌بریم که نیروی انتظامی از ترس خود، درخواست نیروی کمکی می‌کند که خیلی سریع تعدادی نیروی لباس شخصی و نیروهای گارد با لباس سیاه که گفته می‌شود نیروی سپاه عاشورا هستند، در محل حاضر می‌شوند و ما به خاطر تعداد کم مجبور به عقب‌نشینی می‌شویم. می‌بینم چگونه زن مسنی که عصایی در دست دارد با ضربه باتوم روی زمین می‌افتد و چگونه با ضربه دیگر سر جوانی از هم می‌شکافد و خونش چمن‌های سبز پارک را رنگین می‌کند. در دلم خشمی سوزان شعله می‌کشد و از این که کاری از دستم برنمی‌آید به خود نهیب می‌زنم: خوب دیگر جای ایستادن نیست مجبورم حرکت کنم و باید این گزارش را بنویسم.

یکی از روش‌های عبور از فیلتر
با Google Translate سایت‌های فیلتر شده را باز کنید
http://translate.google.com
۱- ابتدا زبان را English به Persina ALPHA تغییر دهید.
۲- آدرس سایت را در Enter text or a webpage URL، وارد کنید.
۳– دگمه Translate را فشار دهید.


كارمندان ايراني سفارت انگليس دستگير شدند
خبرگزاري فرانسه گزارش مي‌دهد، كه ٨ كارمند ايراني سفارت انگليس در تهران بازداشت شده‌اند. مامورين امنيتي اين افراد را به دست داشتن در اعتراضات اخير متهم كرده‌اند!

اخبار دانشگاه‌ها
بزرگداشت يك جانباخته در دانشگاه علم و صنعت: به مناسبت بزرگداشت ياد كيانوش آسا، دانشجوي جانباخته دانشگاه علم و صنعت كه در روز ٢٥ خرداد توسط نيروهاي سركوبگر رژيم جمهوري اسلامي جانباخت، ظهر امروز از ساعت دوازده و نيم مراسمي در مقابل دانشكده شيمي دانشگاه علم و صنعت برگزار مي‌شود. در پايان مراسم، دانشجويان در آن‌جا دست به راهپيمائي خواهند زد.
ربودن دو فعال دانشجوئي ديگر: در ادامه اعتراضات دانشجويان دانشكده نفت اهواز، حسين رحيمي و امين نيك‌زاده، دو فعال دانشجوئي اين دانشكده هنگام خروج از دانشگاه توسط نيروهاي امنيتي ربوده و به مكان نامعلومي برده شده‌اند. پس از شنيدن خبر، ديگر دانشجويان در جلوي دفتر حراست دانشگاه دست به تحصن زده‌ و خواستار آزادي هر چه سريع‌تر دو فعال دانشجوئي هستند. امروزصبح معاون سياسي استانداري خوزستان در جمع متحصنين حاضر شده و اعلام كرده است كه اين دو نفر توسط سپاه پاسداران دستگير شده‌اند. دانشجويان ضمن ادامه تحصن، در اعتراض به اين دستگيري امروز از شركت در جلسه امتحان خودداری كردند.
درب خوابگاه‌هاي دانشگاه زاهدان قفل و زنجير شد: از چند شب پيش، درب پشت بام خوابگاه‌هاي دانشگاه زاهدان قفل و زنجير شده است تا از رفتن دانشجويان در شب، براي رساندن صداي اعتراض آنها، جلوگيري شود.
تهديد خانواده‌ها: مسئولين دانشگاه سيستان و بلوچستان، كه نمي‌توانند صداي اعتراض دانشجويان اين دانشگاه را ساكت كنند، هم اكنون به خانواده‌های دانشجويان تلفن کرده و آن‌ها را تهديد مي‌كنند، كه فرزندانشان بايد ساكت شوند، در غير اينصورت از ادامه تحصيل آن‌ها جلوگيری خواهد شد.
لغو ترم تابستاني: ترم تابستاني دانشگاه سيستان و بلوچستان، به یک‌باره لغو شد. اين اقدام موجب نارضايتي، دانشجوياني شده است كه براي ترم تابستان خود برنامه‌ريزي كرده بودند. مسئولين دانشگاه به حد نصاب نرسيدن تعداد دانشجو را علت اصلي ذكر مي‌كنند، اگر چه دانشجويان می‌‌دانند. هدف پراكنده كردن دانشجويان و برگشت آرامش به دانشگاه است.

فراخوان گردآوری آمار بازداشت ‌شدگان و جان باختگان
فعالان حقوق بشر در ایران : نظر به گسترده‌گی بی‌سابقه دستگیر شدگان و جان باخته‌گان حوادث اخیر در ایران و با توجه به این‌که دولت ایران از هر گونه گردش آزاد اطلاعات و هم‌چنین فعالیت مدافعان حقوق بشر جلوگیری می کند و با عنایت به این‌ که اکثریت مطلق بازداشت شده‌گان اخیر در سایه‌ی گم‌نامی و بی‌اطلاعی نهادهای ذی‌صلاح و افکار عمومی تحت شرایط ناامن و در معرض مخاطرات گوناگون به سر می‌برند؛
مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران طی این فراخوان از همه هم‌وطنان و مطلعان دعوت می‌کند هرگونه اطلاعی از بازداشت شد‌گان و جان باخته‌گان وقایع اخیر ایران را گزارش کنند.
مجموعه به صورت مرحله‌یی نسبت به انتشار اسامی و مستندات دریافتی اقدام خواهد کرد.
آدرس ایمیل: info@hra-iran.org

انتقاد ديدبان حقوق بشر از حملات شبانه بسيجي‌ها
ديدبان حقوق بشر، كه يك نهاد مدافع حقوق بشر مستقر در نيويورك است، نيروي بسيج سپاه پاسداران را متهم كرده است كه به "حملات شبانه بيرحمانه به خانه‌هاي غيرنظاميان و تخريب اموال و كتك زدن آنان" دست مي‌زنند.
به گفته اين نهاد، بسيجي‌ها ديش‌هاي ماهواره‌هاي مردم را كه يكي از معدود راه‌هاي ارتباط آنان با دنياست ضبط مي‌كنند تا مانع از دسترسي مردم به اخبار تلويزيون‌هاي خارجي شوند.
سارا لي ويتسون، مدير بخش خاورميانه ديدبان حقوق بشر مي‌گويد: "در حالي كه توجه بيشتر جهان بر كتك زدن‌هاي مردم در خيابان‌ها در طول روز متمركز است، بسيجي‌ها در طول شب به حملات بي‌رحمانه به خانه‌هاي مردم دست مي‌زنند."
ديدبان حقوق بشر از مقامات ايران خواسته است تضمين دهند كه به كساني كه نيروهاي امنيتي اموالشان را از بين برده‌اند، غرامت پرداخت خواهد شد.

خانواده‌های زندانيان را دریابید
امروز از طريق خانواده يکی از زندانيان خبر رسيده که درکنار اخبار مسائل انتخابات و اعتراضات و... يک امر مهم که از نگاه همه دور مانده است، وضعيت انبوه خانواده زندانيان دستگير شده در سطح شهر - غير از افراد سرشناس دستگير شده - است. انبوه خانواده افرادی که گم شده و يا دستگير شده‌اند جلوی دادگاه انقلاب در خيابان معلم جمع مي‌شوند و اينقدر دستگيرشده‌ها زيادند - ۳ هزار نفر تخمين زده مي‌شوند- که دادگاه انقلاب هر يکی دو ساعت يک ليست جديد اعلام مي‌کند و خانواده‌ها بايد معطل ليست‌ها بمانند.

زندان اوین همچون استادیوم ورزشی سانتیگو دوران پینوشه
در این جا بخشی از بیانیه گزارشگران بدون مرز به اطلاع شما می‌رسد: از زندان‌های ایران خبری به بیرون نمی‌رسد. هر روز خانواده‌های زندانیان در برابر زندان صف می‌کشند، تا خبری از عزیزان خود به دست آوردند، این جستجوی ناامیدانه در سراسر کشور تکرار می‌شود. لیست چند صد نفری (بیش از ٧۰۰ نفر) که در برابر زندان اوین به دیوار زده شده است، که بدون شک کامل نیست. تقاضای ملاقات خانواده‌ها از سوی مسئولان قضایی رد می‌شود. درهای زندان بسته است.
خانواده‌های روزنامه نگاران و وب‌نگاران بازداشت شده از اوین به دادگستری و از دادگستری به اوین کشانده می‌شوند تا در آخر بشنوند: "ای‌نجا نیست بروید تا خبرتان ‌کنیم."
خانواده‌های صدها زندانی در زندان اوین حق دارند عزیزان خود را ملاقات و از علت بازداشت آنها مطلع شوند. خطر به ويژه زندانیان بند ۲۰۹ را تهدید می‌کند. ما از مقامات مسئول می‌خواهیم اجازه دهند تا نمایندگان رسانه‌های مستقل و سازمان های مدافع حقوق بشر از این زندان و این بند بازدید کنند.
گزارشگران بدون مرز گزارشات متعددی از شکنجه کردن بازداشت شدگان دریافت کرده است. پاسداران و نمایندگان سعید مرتضوی دادستان انقلاب تهران با برخی از روزنامه نگاران و وب‌نگاران زندانی رفتار خشونت‌آمیز دارند.
گزارشگران بدون مرز در روز جهانی مبارزه با شکنجه از جامعه جهانی می‌خواهد همه‌ی توان خود را برای شکستن سکوت در باره زندانیان عقیدتی اوین بکار گیرند. امروز زندان اوین همچون استادیوم ورزشی سانتیگو شیلی در بعد از کودتای ۱۹٧۵ پینوشه، به زندان خونینی که خودسری در آن حکومت می‌کند تبدیل شده است.

موسوي: ابطال انتخابات يا تشكيل شوراي حكميت مستقل
ميرحسين موسوي، نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران كه به نتايج اعلام شده اين انتخابات اعتراض دارد، تأكيد كرده كه بازشماری آرا راه چاره نيست و تنها راه جلب اعتماد عمومي ابطال انتخابات است.
موسوی روز شنبه ۶ تير (۲۷ ژوئن) با انتشار نامه‌ای خطاب به شوراي نگهبان، "هيأت ويژه" پيشنهادی اين شورا را رد كرد اما گفت كه آماده پذيرش حكميتي مستقل است.
وی علت عدم پذیرش پیشنهاد شورای نگهبان را خارج بودن بررسی برخی از شکایت از صلاحیت این شورا، اعتراض به خود شورای نگهبان و عدم رعایت بی‌طرفی آن اعلام کرده است.

وال استریت ژورنال: جمهوری اسلامي ديگر نخواهد توانست سال‌های زیادی دوام بیاورد.
Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate
روزنامه وال‌استریت ژورنال در مقاله‌ای نوشته است، شاید اعتراضات فعلی سرکوب شود، اما این نظامی نخواهد بود که بتواند سال‌های زیادی دوم بیاورد.
در این مقاله ضمن اشاره به خشونت بی‌رحمانه رژیم در سرکوب مردم، به تلاش رژیم برای منزوی کردن مردم و ممانعت از نفوذ اطلاعات به خارج از کشور از طریق قطع خدمات تلفنی و خدمات اینترنتی اشاره کرده است.
مقاله در ادامه به نهاد غیر انتخابی شورای نگهبان اشاره کرده و گفته این نهاد، که اکنون جانب خامنه‌ای و احمدی‌نژاد را گرفته است، تا حدی توسط خود موسوی و رفسنجانی پایه‌گذاری شده است.

آسوشیتدپرس: شعارها علیه كليت نظام است
خبرگزارى آسوشيتدپرس در گزارشی نوشت در تظاهرات ایرانیان اکنون شعارها كمتر حول درخواست برگزاری مجدد انتخابات است، اين شعارها بيانگر يک خشم عمومى نسبت به نظام حاكم و به‌ طور باور نكردنى عليه خامنه‌ای است. یک کارشناس امور ایران گفت ديگر دعوا بر سر موسوى نيست، مردم نارضايتى خود را نسبت به كل نظام ابراز مى‌كنند.

بيانيه جبهه مشارکت در باره پروژه‌های نخ نمای اعتراف‌گير
در بيانيه جبهه مشاركت با اشاره به برخورد خشونت آميز با معترضان و بازداشت شمار زيادي از فعالان سياسي و مطبوعاتي آمده است: "ارائه تحليل‌هاي هذيان‌گونه و رسوا مبتني بر اعترافات بازداشت شدگاني كه معلوم نيست از چه كانالي، چگونه و بر اساس چه قانوني به رسانه‌هاي اقتدارگرا رسانده مي‌شود، گذشته از اين كه در صحت وقوع چنين اعتراف‌هايي ترديد جدي وجود دارد و احتمالا هدف انفعال و انشقاق در بين نيروهاي فعال در جامعه را دنبال مي‌كند، تاييد كننده اين مطلب است كه اراده جريان حاكم بر گرفتن ماهي‌هاي درشتي از آب گل‌آلود موجود است و به انحصار قدرت در دستان خود رضايت ندارد."
جبهه مشاركت همچنين در بيانيه خود نسبت به پيامدهای "پروژه اعتراف‌گيری" هشدار داده و تصريح كرده است: "هرگونه اعترافي كه در زندان، تحت فشار از بازداشت شدگان گرفته شود قانوني و قابل استناد نبوده و اين شيوه نخ‌نما تنها در اين وضعيت گره‌ای به گره‌های كور خودساخته اقتدارگرايان براي نظام خواهد افزود."

مرگ بر جمهوری اسلامی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی
به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید
برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:


Keine Kommentare: