Freitag, 26. Juni 2009


ویژه نامه خبری شماره ۱۹ سازمان فدائیان (اقلیت) ۵ تیر ۱۳۸۸



گردهمایی مادران عزادار، هر شنبه در پارک لاله تهران
مادران جانباختگان روزهاي اخير اعلام كرده‌اند، براي بزرگداشت ياد تمام قربانيان رژيم سركوبگر جمهوري اسلامي هر هفته روز شنبه ساعت هفت بعدازظهر در پارك لاله تهران، كنار آب نمای پارك، گرد هم خواهند آمد. انتخاب ساعت و روز بر مبنای زمان جانباختن "ندا" بوده است كه در روز شنبه ٣٠ خرداد، ساعت ٧ بعدازظهر جان باخت.

بیانیه شماره ۲ کانون مدافعان حقوق کارگر در مورد حوادث اخیر
تداوم درگیری‌ها و اعتراضات مردم که ظاهرا به اعلام نتایج انتخابات مربوط می‌شود، در روزهای اخیر گسترش بیشتری یافته است. مردمی که در سه دهه‌ی اخیر تحت ستم و نابرابری‌های فراوانی قرار گرفته‌اند، اکنون زمینه را برای ابراز مخالفت خود با سیاست های حاکم آماده می‌بینند. و در تظاهرات و راهپیمایی‌ها و شعارهای مختلف آن‌ها را بیان می‌کنند. فقر ، بیکاری، بی حقوقی و عدم امنیت شغلی، فقدان آزدی‌های سیاسی و اجتماعی، سرکوب آزادی‌های فردی و آزادی‌های فرهنگی در سی سال گذشته سبب انفجاری ناگهانی به صورت اعتراض به نتایج انتخابات شده است.
اما این خطر وجود دارد که دست اندرکاران دو جناح حکومت که اکنون بر سر نتایج انتخابات با یکدیگر درگیر هستند، در آینده با یکدیگر به سازش و توافق برسند و خواسته‌های واقعی مردم از حکومت‌گران به دست فراموشی سپرده شود و یا در سازش میان دو جناح حکومتی پایمال شود.
از این رو ضروری است تا مردم به صحنه آمده با هوشیاری بیشتر خواسته‌های خود را به صورت مشخص بیان کنند و تا آخر با پیگیری خواسته‌های خود از پای ننشینند و به کسانی که بخواهند از اعتراضات مردم برای چانه‌زنی سهم بیشتر استفاده کنند اجازه‌ی سوءاستفاده را ندهند.
در گذشته‌ی نزدیک، خواسته‌های به حق مردم همواره با خشونت سرکوب شده است. اعدام دسته‌جمعی مخالفان در دهه‌ی شصت، قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷، قتل‌های زنجیره‌ای در سال‌های بعد اعمالی بوده است که به وسیله‌ی هر دو جناح و در وحدت با یکدیگر صورت گرفته است.
اکنون که مردم به بهانه‌ی انتخابات و برای دست‌یابی به حقوق واقعی خود به پاخاسته‌اند، باید به گونه‌ای حرکت کنیم که خطر بازگشت شرایط گذشته برای همیشه از میان برود وسرکوبگران و پایمال‌کنندگان حقوق مردم امکان بازگشت مجدد و اعمال حاکمیت خودکامه را دوباره به دست نیاورند.
ما باید به جای تکرار شعارهای تهییجی، خواسته‌های واقعی خود را بیان کنیم تا از سازش منافع واقعی مردم و بازگشت شرایط به حالت اولیه جلوگیری کنیم. خواست واقعی مردم دگرگونی نظام اقتصادی سرمایه‌سالار و سودپرست است که در گذشته عامل اصلی تمام بدبختی‌ها بوده است. خواست واقعی مردم انتقال قدرت به دست نمایندگان واقعی مردم است که در آن آزادی بیان و اندیشه به رسمیت شناخته شده و حقوق اولیه مردم پایمال نگردد. به همین جهت با خواسته‌های حداقلی مردم را در چند مورد زیر بیان می‌کنیم:
۱ - انحلال کلیه نهادهای سرکوب کارگری که در سال‌های اخیر به تعقیب و پیگیری کارگران و مردم تحت ستم پرداخته‌اند
۲ - انحلال کلیه‌ی نهادهای غیر انتخابی و ضرورت انتخاب کلیه مقامات اجرایی و قضایی و قانون‌گذاری با رای مستقیم مردم
۳ - آزادی کلیه زندانیان سیاسی و جلوگیری از تعقیب افراد به خاطر داشتن ایده و عقیده‌ی خاص
۴ - ایجاد شوراهای کارگری و کارمندی در کلیه‌ی نهادهای اجتماعی و اقتصادی و آزادی هر گونه تشکل در محیط کار
۵ - لغو حکم اعدام، شلاق و ...
ما این موارد را حداقل خواست‌های مردمی می‌دانیم که در دهه‌های گذشته تحت ستم بوده‌اند. در کنار این مسایل بازگرداندن اموال غارت شده مردم از مسایل بسیار مهم است.
ما با بیان این خواسته‌ها می‌توانیم از سازش احتمالی بر سر حقوق مردم جلوگیری کرده و راه خود را تا به دست آوردن آن‌ها ادامه دهیم.
کانون مدافعان حقوق کارگر

بازداشت بيش از ٤٠ روزنامه‌نگار
كميته حمايت از روزنامه‌نگاران، طی گزارشی اعلام کرد كه در دو هفته گذشته نزديك به ٤٠ روزنامه‌نگار در ايران دستگير شده‌اند. اكثر اين روزنامه‌نگاران ايراني مي‌باشند و تنها يك روزنامه‌نگار يوناني الاصل (خبرنگار واشنگتن تايمز) در ميان آن‌هاست.

حمله به دفتر حزب كارگزاران سازندگي
غروب روز گذشته نيروهاي امنيتي به دفتر حزب كارگزاران سازندگي حمله كرده و پس از محبوس كردن حاضرين در يك اتاق، بسياري از مدارك موجود در دفتر و كامپيوترهاي آن را با خود برده‌اند.
از زبان خانواده یکی از جان‌باختگان
دخترم را ميان كشته‌شدگان پيدا كردم و با تعهد عدم برگزاري هر گونه مراسمي جنازه‌اش را تحويل گرفتم.
روز گذشته يكي از شهروندان اسلامشهري به خبرنگار آژانس ایران خبر، گفت، دخترم برای شركت در تظاهرات اخير به تهران رفته بود و دو روز بود كه از او خبري نداشتيم و بسيار نگران بوديم، سرانجام روز اول تير دخترم را در ميان كشته شدگان تظاهرات پيدا كردم. باور كردني نبود، در آن جا صدها جنازه بود، اين حرف كه دولت مي‌گويد ده‌ها كشته دروغ محض است. تازه آن جا ما بايد به دولت و آقايان تعهد هم مي‌داديم كه مراسم تشييع جنازه و ختم نبايد براي عزيزانمان بگيريم. بعد هم ما را مجبور كردند كه عليه موسوي كتبا شكايت نامه بنويسيم. اما دختر من شهيد شده است چه آن‌ها اين را قبول كنند، چه نكنند. او يك شهيد برای آزادی در راه ميهن است.

حضور زنان بسيجي براي سركوب
بنا به اخبار رسيده روز گذشته اطراف ميدان بهارستان مملو از نيروهاي انتظامي بود، كه سعي داشتند از تجمع مردم جلوگيري كنند. در اين ميان تعدادی از زنان بسیجی نیز به چشم می‌خوردند.

مرگ هشت تن از سرکوب‌گران بسیجی
تلویزیون پرس تی وی (تلویزیون انگلیسی زبان جمهوری اسلامی) اعلام کرد در جریان درگیری‌های روزهای اخیر در شهرهای ایران، هشت بسیجی کشته شده‌اند.

اخبار دانشجویی
دانشگاه صنعتی بابل: حميدرضا جهان‌تيغ يكي ديگر از فعالين دانشجویی دانشگاه صنعتي بابل، توسط نيروهاي امنيتي رژيم سركوبگر بازداشت و به مكان نامعلومي منتقل شد. هم اكنون ۵ فعال دانشجویی این دانشگاه بابل در اسارت رژيم مي‌باشند.

هنوز ۴ استاد دانشگاه در بازداشت هستند
اغلب اساتید دانشگاهی که روز گذشته بازداشت شده بودند بامداد روز پنجشنبه آزاد شدند اما هنوز ۴ نفر در بازداشت به سر می‌برند.
دکتر سید علیرضا حسینی بهشتی با اعلام این خبر به "کلمه"، افزود: دکتر قربان بهزادیان‌نژاد از اساتید دانشگاه و رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی که روز گذشته در جمع ۷۰ استاد بازداشت شده قرار داشت هنوز آزاد نشده است.اما سایر اساتید که عضو انجمن اسلامی مدرسان دانشگاه‌های کشور هستند ساعت ۵ صبح امروز آزاد شدند.
عصر چهارشنبه ۷۰ تن از اعضای انجمن اسلامی مدرسان دانشگاه‌ها بعد از دیدار با موسوی بازداشت شده بودند.

يك روزنامه ايتاليايى: فتواى ترور موسوى وكروبى توسط مصباح يزدي صادر شد
روزنامه ايتاليايى "كورير دلاسرا" به نقل از منابع امريكايى كه نخواستند نامشان را فاش كند، خبر داد كه محمد تقى مصباح يزدی اخيراً فتواى "مهدور الدم بودن" دو نامزد اصلاح‌طلب رياست جمهورى ايران موسوی و کروبی را صادر كرده است.
اين خبر در حالى منتشر مى‌شود كه خامنه‌اى در روز سه‌شنبه در پاسخ به نامه شوراى نگهبان قانون اساسى با تمديد مهلت بررسى شكايات و گزارش‌هاى تخلفات انتخاباتى به مدت ۵ روز ديگر موافقت كرد.
اكبر گنجى در يكى از كتاب‌هاى خود كه در دسامبر ۲۰۰۰ منتشر ساخت، نوشته است، مجوز قتل‌های زنجیره‌ای نویسندگان و روشنفکران را مصباح یزدی صادر کرده است.
یزدی بارها به وضوح از احكام و فتواهاى خود مبنى بر ترور "مرتدان" دفاع كرده است. پيش از انتخابات اخير رياست جمهورى ايران نیز "اصلاح‌طلبان" خبر دادند که یزدی "تقلب در انتخابات را شرعاً جائز دانسته و كارمندان وزارت كشور را به اين كار تشويق كرده است".

ادامه حمله به خانه‌ها و جمع‌آوري آنتن‌هاي ماهواره
روز گذشته مناطق مختلف شهر تهران، خانه‌هاي مسكوني مورد هجوم مامورين امنيتي سركوبگر رژيم قرار گرفت. در اين حملات مامورين ضمن شكستن درب خانه و شيشه‌های آن، اقدام به جمع‌آوري آنتن‌های ماهواره مي‌كنند.

اخبار ای – میلی: مأموران دارند می‌ریزن تو خونه‌ها
ترو خدا به همه دنیا اطلاع بدید. مامورین نیروی انتظامی دارند می‌ریزن تو خونه‌ها. امروز ظهر که اکثر مردها سرکار بودند و در این آپارتمان‌های ۶۰ و ۷۰ متری جز زنان جوان و بچه‌های کوچک هیچکسی نبود. ریختند تو کوچه ما و با ایجاد وحشت و هراس، ساکنین را مجبور کردند تا در ساختمان را باز کنند. بعد در گروه‌های ۱۰ و ۱۵ نفره هجوم بردند به بالا پشت بوم و بام به بام دیش‌ها و ال ام بی‌ها و رابط دیش‌ها را جمع کردند بردند.
این‌ها هیچ حکم کتبی و مجوز نداشتند. چرا و به حقی وارد ساختمون مردم میشن؟ اگه اینطور با وحشیگری وارد ساختمان اصلی میشن پس به راحتی با یک لگد زدن به درهای نازک چوبی می‌تونند درب آپارتمان‌های ما را بشکنند و خودمون را هم ببرند. آخه توی این دنیا هیچکسی نیست که این قانون‌شکنی را محکوم کنه و به این رژیم پست و پلید و منفور و وحشی و حیوان صفت، اجازه ظلم و آزار به مردم را نده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این سازمان ملل و حقوق بشر و بقیه دارند چکار میکنند پس؟ دو هفته است فقط دارند حرف می‌زنند و تصویر و فیلم نشون می‌دن، کو عمل؟ کو حمایت؟ کو پشتیبانی؟ با دو تا تظاهرات توی خیابان‌های امریکا و اروپا و کانادا، مشکل ما حل نمی‌شه این نظام داره ما رو از هر طرف اذیت و تحت شکنجه قرار می‌ده با فریب. با دروغ. با ایجاد ترس و وحشت. با دستگیری. با تهدید. با قتل و کشتار. با هر روش دیکتاتوری و وحشیانه دارند ما را نابود می‌کنند. چرا توی این دنیای بظاهر متمدن، هیچکسی به فریاد ملت ایران نمی‌رسه آخه؟ به کی بگیم؟ به کجا باید شکایت کنیم؟ به کی پناه ببریم؟ تا به چه وقت در خیابان‌ها ما را بزنند و بکشند و به خونه‌هامون بریزند و این همه اذیت‌مون کنند و شماها در خارج فقط خبرهای ما را در خبرگزاری‌ها و سایت‌ها و تلویزیون‌ها تماشا کنید؟ آخه یه کاری بکنید تو رو خدا!!! کمک کنید به ما چه بسا فردا صبح یا ظهر بریزند توی خونه‌مون و خود ما را هم ببرند و گم و گورمون کنند. ما نمی‌ترسیم بخدا... اما موضوع اینه که دیگه چکار باید بکنیم؟ چکار می‌تونستیم بکنیم و نکردیم؟ و شماها چکارها می تونستید و می‌تونید انجام بدید برای ما؟ !شما مردم خارج از ایران را میگم! شما مردم دنیا رو میگم. تو رو خدا هر کاری می‌تونید کوتاهی نکنید. واقعا هرلحظه این مامورین آماده‌باش هجوم به منازل شخصی افراد هستند! آن هم بدون حکم کتبی و بی مجوز. اگر چه حکم کتبی و مجوزشون هم به درد عمه‌شون میخوره. فقط عاجزانه خواهش می‌کنم ما رو تنها نزارید. با یک عالمه سپاس و تشکر و امید. ستاره.تهران

اخبار ای – میلی: ای – میل‌های مشکوک را باز نکنید
مواظب ای‌میل‌های مشکوک باشید. آن‌ها را به هیچ وجه باز نکنید! لطفا شما هم اگر نگران سرنوشت دوستان و فامیل خود در ایران هستید این ایمیل را به همه بفرستید.
اگر ای – میلی با نام زیر برای شما ارسال شد: "Carte internet majani" آن را باز نکنید. زیرا وقتی شما این ایمیل را باز کنید یک برنامه که فقط ۳۲ کیلو بایت است روی سیستم‌تان نصب می‌شود و همه اطلاعاتی را که تایپ می‌کنید هر ۲۰ دقیقه برای
research@irantelecom.ir ارسال می‌کند و در نهایت اداره اطلاعات جمهوری اسلامی همه نوشته‌های شما را می‌تواند کنترل کند. این ایمیل را تحت هیچ شرایطی باز نکنید.

حمایت روسیه از حکومت ترور و وحشت در ایران
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه روسیه امروز اعلام کرد منزوی ساختن رژیم تهران یک اشتباه است.
سرگی لاوروف که برای شرکت در اجلاس گروه ۸ در ایتالیا به سر می‌برد، در باره محکوم کردن خشونت‌ها پس از انتخابات در ایران نیز گفت، هیچ کس مایل به محکوم کردن روند انتخاباتی در ایران نیست. این در حالی‌ست که پیش‌تر وزیر خارجه ایتالیا گفته بود گروه هشت در پی اتخاذ موضعی بسیار سخت در قبال رژیم تهران است.
گروه هشت متشکل از هفت کشور بزرگ صنعتی جهان (آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کانادا، ژاپن) و روسیه است. تمام این کشورها به جز روسیه روند انتخاباتی و خشونت‌های پس از انتخابات در ایران را محکوم کرده‌اند.

در صورت اصابت گلوله چه باید کرد
از جابجا کردن غیر ضروری اجتناب ورزید٬ حرکت باعث وخیم‌تر شدن حال زخمی می‌شود.
سعی کنید با آوردن فشار روی محل زخم، از ادامه خون‌ریزی جلوگیری کنید. خون‌ریزی مدام امکان مرگ بر اثر خونریزی را افزایش می‌دهد.
با استفاده از حوله و یا پارچه تمیز سعی کنید به لخته شدن خون (و بنابراین جلوگیری از خون‌ریزی) کمک کنید. با قرار دادن پلاستیک روی زخم و پوشش زخم راه دخول سریع هوا به داخل بدن را ببندید. وقتی پارچه یا "گاز" یا حوله‌ای روی زخم گذاشتید هرگز آن را برندارید٬ کماکان به فشار دادن زخم ادامه بدهید و حوله یا پارچه جدید را روی پارچه قبلی قرار دهید.
اگر زخم سینه (همراه با جریان هوا به طرف داخل بدن) باشد امکان دارد هوا وارد ریه شده و باعث خرد شدن ریه‌ها گردد. زخم سینه باید کاملا مسدود و بسته شود تا هوا وارد نشود. در وضعیت اضطراری این گونه زخم‌ها را می‌توان با قطعه‌ای پلاستیک و یا کاغذ آلومینیومی پوشاند. پلاستیک یا کاغد آلومیومینی باید روی زخم قرار گیرد و تمام منفذهای هوا مسدود گردد.
به این مصدومان، تا زمانی که مورد معاینه پزشک قرار نگرفته‌اند، آب یا دیگر مواد آشامیدنی و خوراکی ندهید.
اگر مصدوم بیهوش است، او را به حالت ایستاده جا به جا نکنید.


کار، نان، آزادی، حق مسلم ماست
زندانی سیاسی آزاد باید گردد
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی


به صدای رادیو دمکراسی شورایی گوش کنید
برنامه‌های رادیو در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته پخش خواهد شد.
پخش این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۳۰ / ۲۰ شب به وقت ایران خواهد بود. تکرار این برنامه در ساعت ۲۳ همان شب و نیز ۷ صبح و ۱۲ روز بعد خواهد بود.
در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تکرار برنامه‌های روزهای قبل پخش خواهد شد.
برای دریافت برنامه‌های رادیو دمکراسی شورایی از مشخصات زیر استفاده کنید:


Radioshora
Hotbird 6
۱٣ درجه شرقی
۱۱۲٠٠ مگا هرتز
عمودی
۶ / ۵
۲۷۵٠٠
نام
ماهواره
زاویه آنتن
فرکانس پخش
پولاریزاسیون
FEC
Symbol rate

Keine Kommentare: