Mittwoch, 24. Juni 2009


ویژه نامه خبری شماره ۱۵ سازمان فدائیان (اقلیت) ۳ تیر ۱۳۸۸

اعتراضات گسترده امروز مردم تهران در میدان بهارستان
از بعدازظهر امروز مردم تهران به سوی میدان بهارستان حرکت کردند و در حال حاضر جمعیت زیادی در آن‌جا حضور دارد. همچنین خیابان‌های منتهی به میدان بهارستان، مانند خیابان‌های ۱۵ خرداد، توپخانه، سرچشمه، امین حضور مملو از جمعیتی است که در حال حرکت به سوی میدان بهارستان هستند.
مردم و جوانان در میدان بهارستان و خیان‌های منتهی به آن شعارهای مختلفی سر می‌دهند از جمله چنین شعارهایی: "مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر این دولت مردم فریب".
مردم که با استفاده از مترو خودشان را به آن جا رسانده‌اند با یورش وحشیانه نیروی انتظامی مواجه می‌شوند که آن‌ها را آماج باتوم‌های خود قرار می‌دهند. نیروهای لباس شخصی درب مترو را بسته‌اند.
نیروهای گارد ویژه، لباس شخصی‌ها، سپاه پاسداران و بسیج به صورت گسترده‌ای در خیابان‌ها آرایش گرفته‌اند و در خیابان‌ها ماشین‌های گارد ویژه، ماشین‌های آب‌پاش، موتورسواران و تعداد زیادی از ماشین‌هایی که برای دستگیری مردم به کار برده می‌شود ایستاده‌اند. آن‌ها از بدو حرکت اعتراضی مردم اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور کردند که فضای آن جا را مملو از دود گاز اشک‌آور کرده است و با باتوم به جمعیت یورش می‌برند و آن‌ها را مورد ضرب و جرح قرار می‌دهند. همچنین صدای گلوله به گوش می‌رسد.
تهران دیروز
- به گزارشات رسيده، روز گذشته اجساد ٣٨ تن از جانباختگان، توسط ماموران امنيتي به زور از بيمارستاني در خيابان ستارخان خارج شده و به نقطه نامعلومي برده شده‌اند. اين اجساد متعلق به جانباختگاني بود كه روز دوشنبه اول تيرماه مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به اين بيمارستان منتقل شده بودند.
- در تظاهرات روز گذشته، فرياد "نه سازش نه تسليم – نبرد تا پيروزی" و "مرگ بر جمهوری اسلامي" از همه سو به گوش مي‌رسيد.
- بنا به اخبار دريافتي در پي فراخوان براي اعتصاب در بازار، روز گذشته بازار طلافروشان در تهران نزديك به شش ساعت به طور كامل در اعتصاب به سر برده و مغازه‌ها بسته بود.
- محمد جعفر زرين از فعالان شهر ياسوج پس از شركت در تظاهرات روز شنبه در شهر تهران بازداشت و به نقطه نامعلومي منتقل شده است. وی قبلا نيز در جريان خيزش ١٨ تير، دستگير و مدتي در زندان بود.
- اسامي دو تن ديگر از جانباختگان: نام دو نفر دیگر كه در روزهای گذشته در تهران به دست نيروهای امنيتي رژيم جمهوري اسلامي جان باختند، مشخص شد.١- اشكان سهرابي ١٨ ساله محل جان‌باختن تقاطع سعدی و رودكي. روز گذشته در بهشت زهرا در ميان موجي از غم و اندوه و اعتراض، جسم بي‌جان اين مبارز به خاك سپرده شد. ٢- بهمن جنابي، ٢٠ ساله كارگر تاسيساتي .
اخبار ای – میلی: خبر فوری – سه‌شنبه ۲ تیر
با اطلاع قبلی از تجمعی که قرار بود امروز توسط مردم به یاد ندا- دختری که روز شنبه در خیابان امیرآباد توسط نیروهای امنیتی کشته شد- برگزار شود، ما هم با چند تن از دوستان بذرعازم محل شدیم ولی هیچ خبری از مردم نبود. نیروهای امنیتی به وضوح در خیابان و پشت بام‌ها به چشم می‌خورند. تک تیرندازان در محل های خود موضع گرفته بودند و هر حرکتی را زیر نظر داشتند. ما مجبور شدیم محل را ترک کنیم و به سمت میدان انقلاب حرکت کنیم. در میان راه در تقاطع خیابان کارگر و فاطمی با سیلی از نیروهای بسیجی و سپاه روبرو شدیم و از میان آن‌ها گذر کردیم و خود را به پارک لاله رسانیدیم. تا به حال این همه نیروی امنیتی و نظامی را یک‌جا ندیده بودیم. تمام پارک لاله و خیابان های اطراف پارک در محاصری نیروی امنیتی است. سه‌شنبه ساعت ۰۵ : ۱۷
گزارشي از زندان اوين
خبرگزاري ديده‌بان حقوق بشر كردستان: طي روزهاي اخير با افزايش تعداد زندانيان سياسي، وضعيت نگهداري زندانيان در بندهاي مختلف زندان اوين دچار دگرگوني شده است. با انتقال زندانيان بند ٨ اندرزگاه ٨ كه تاكنون محل نگهداري سارقين و معتادين بوده‌است، به بند ٢ اندرزگاه ٧ و با آماده سازي محل فوق، فعالان سياسي تازه بازداشت شده را در اين بند نگهداري مي‌كنند. همچنين با به وجود آمدن شرايط جديد در زندان اوين امكان ملاقات‌ها و برقراری ارتباط حتا با اعضاي خانواده برای زندانيان سياسي كاملا قطع و يا به صورت محدود در حد روزي ٢ دقيقه تماس تلفني درآمده است.
همچنين روز گذشته، حدود ٢٠٠ نفر از خانواده‌هاي دستگيرشدگان روزهاي اخير از ساعت ۵ بعدازظهر تا نه و نيم شب جلوی زندان اوين تجمع كرده و خواهان آزادی دستگيرشدگان بودند.
اخباري از شهرها
كرمانشاه: در پي حكومت نظامي غير رسمي در چند روز اخير در اكثر شهرهاي غرب كشور، از سه روز گذشته نيروهاي رژيم با حمله به خانه‌هاي مردم در كرمانشاه دستگاه‌های ماهواره را جمع‌آوری مي‌كنند.
كرج: ساعت ده شب گذشته در شهر كرج ، پمپ بنزين گلشهر به آتش كشيده شد.
مشهد: در پي فراخوان به تظاهرات در دانشگاه فردوسي مشهد، روز گذشته بيش از ١٢٠٠ دانشجو، به سمت ميدان آزادي به حركت درآمدند. ميدان آزادي كه در تصرف نيروهاي يگان ويژه بود، آغاز درگيري و حمله نيروهاي امنيتي به دانشجويان بود. طبق اخبار رسيده بيش از ٨٠ دانشجو دستگير و به زندان مركزي مشهد منتقل شده و بيش از ٣٠ دانشجو به شدت زخمي شدند، كه با كمك مردم به بيمارستان امدادي مشهد رسانده شده‌اند. در اين تظاهرات و درگيري‌ها در ميدان آزادي و خيابانهاي اطراف آن ٤ ماشين به آتش كشيده شدو همچنين به ١٢ خودرو، ٣٨ درب مغازه و ٣ درب بانك‌هاي ملت، صادرات و سامان آسيب وارد آمد.
كرمان: در پي اعتراضات اخير در شهر كرمان و حكومت نظامي اعلام نشده در اين شهر، مامورين انتظامي در خيابان آزادی، بلوار شفا، منطقه هزار و يكشب تجمع بيش از سه نفر ممنوع شده و همگي دستگير مي‌شوند.
اخبار دانشجویی
دانشگاه تهران: علي رغم سخنان فرهاد رهبر رئيس دانشگاه تهران، كه تمامي دانشجويان دستگير شده آزاد شده‌اند، و در حمله به كوي دانشگاه هيچ كسي كشته نشده است، بر اساس اخبار دريافتي، اگر چه اكثر دانشجويان دستگير شده آزاد شده‌اند، ولي هنوز تعدادي در زندان به سر مي‌برند. همچنين در چند روز گذشته در شهرهای یاسوج و مشهد، حداقل مراسم خاكسپاری دو تن از دانشجويان جان‌باخته در حمله نيروهاي امنيتي به كوي دانشگاه برگزار شده است.
دانشگاه بوعلي سينا‌: در پي اعتراضات گسترده در دانشگاه همدان و دستگيری تعدادی از فعالين سياسي، هنوز تعدادی از اين دانشجويان در سلول‌هاي انفرادي به سر مي‌برند. اگر چه هنگام دستگيری مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند از وضعيت سلامتي‌ آن‌ها هيچ اطلاعي در دست نيست و هيچ گونه تماسي با خارج از زندان ندارند.
دانشگاه سیستان و بلوچستان: به گزارش خبرنامه امیرکبیر دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان برای دهمین روز نسبت به کشتار مردم معترض و همچنین تقلب در انتخابات اعتراض کردند. دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان با روشن کردن شمع یاد جان‌باختگان روزهای اخیر را گرامی داشتند. این تحصن در حالی ادامه دارد که مسئولین دانشگاه و کمیته انضباطی هر روز دانشجویان را در مورد ادامه تحصن تهدید می‌کنند. همچنین نهادهای امنیتی با خانواده‌های دانشجویان تماس گرفته و آن‌ها را تهدید کرده‌اند. دانشجویان همچنین گزارش دادند که به دلیل ادامه اعتراض دانشجویان مسئولین دانشگاه سعی دارند به هر طریق ممکن دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان را برای چند ماه تعطیل کنند. در پایان این مراسم دانشجویان با خواندن سرود یار دبستانی اعلام کردند که تا دستیابی به حقوق خود از پای نخواهند نشست.
اوباما سرکوب مردم توسط رژیم جمهوری اسلامی را به شدت محکوم کرد
اوباما، رییس جمهوری آمریکا، در یک كنفرانس بين‌المللى در روز سه‌شنبه ۳ تیر، سركوب خشونت‌بار تظاهرات مسالمت‌آميز معترضان در ايران را قويا محكوم کرد. اوباما در بيانيه خود در آغاز این كنفرانس خبرى تصریح کرد که آمريكا همراه با جامعه بين‌المللى شاهد وقایعی است که در ایران می‌گذرد. او ضرب و شتم، بازداشت و ارعاب معترضان به انتخابات رياست جمهورى در ایران را اقدامات ناعادلانه خواند و آن را شديدا محكوم کرد.
وی در سخنانش بر حق قانونی و بین‌المللی مردم ایران تاکید کرد و از دولت ایران خواست که به این حقوق مردم ایران احترام بگذارد. با توجه به سخنان اوباما احتمال می‌رود که پیشنهاد وی مبنی بر ادامه مذاکرات با ایران، تا پایان بحران کنونی ایران به حالت تعلیق درآید.


اعتصاب، اعتصاب، سلاح پیکار ماست
نه سازش، نه تسلیم – نبرد تا پیروزی
کار، نان، آزادی، حکومت شورایی

Keine Kommentare: