Montag, 22. Juni 2009


ویژه نامه خبری شماره ۱۰ سازمان فدائیان (اقلیت) ۳۱ خرداد ۱۳۸۸

اخبار ای – میلی: گزارشی از تهران
الان و در حال حاضر شهر تهران بی شباهت به یک شهر کودتا زده و سرکوب شده نیست در هر کوچه و خیابان فرعی نیروهای سرکوب‌گر حضور دارند و هر گونه تحرک را با بیشترین سرعت سرکوب می‌کنند تمام مراکز درمانی نیز در قرق نیروهای نظامی و انتظامی‌ست قرار بود امروز در دو مکان ونک و مقابل دفتر نمایندگی سازمان بین‌الملل تجمع شود ولی تا این لحظه به دلیل شرایط سخت پلیسی خبری نیست و هلی‌کوپترهای نظامی در آسمان تهران در پرواز هستند.

مردم كفن پوش از ميدان بهارستان به سمت جمهوري در حركتند
بنا به اخبار دريافتي، ميدان ونك، ٧ تير، فاطمي و انقلاب به صحنه مصاف مردم و نيروهاي سركوبگر تبديل شده است. و عده‌اي از ميدان بهارستان كفن‌پوشيده به سمت خيابان جمهوري در حركت هستند. هلي‌كوپترهاي سپاه نيز به قصد شناسایی محل تجمع مردم در حال پرواز هستند.
- مردم در خيابان وصال شيرازي تجمع كرده و شعار مرگ بر خامنه‌اي و مرگ بر ديكتاتور فضا را پر كرده است.
- در ميدان آزادي نيز مردم به هم نزديك شده و يك تظاهرات در حال شكل گيري است.

اعتراضات در روز یکشنبه
با این طبق قراری که سینه به سینه در تهران مبنی بر ادامه‌ی اعتراضات در روز دوشنبه پخش شد، روز یکشنبه نیز خیابان‌های مختلف شاهد درگیری مردم آزادی‌خواه و مبارز با نیروهای امنیتی بود.
طبق اخبار رسیده تعداد زیادی از مردم در این روز از میدان انقلاب تا میدان فردوسی تجمع کرده بودند. در فلکه‌ی صادقیه نیز صدها نفر تجمع کردند. خیابان‌های دیگر شهر نیز از سوی شاهد حضور وسیع نیروهای امنیتی و از سوی دیگر گروه‌های خودجوش مردم و دفاع از خود بود.
بنا به اخبار دريافتي، كاوه اسدالهي دانشجوي رشته كارشناسي ارشد برق دانشگاه شريف در درگيري‌هاي ديروز تير خورده و مجروح شده است. گفته مي‌شود كه مادر وي نيز روز جمعه در جريان تظاهرات جان باخته است.
همچنین طبق اخباری که در تویتر منتشر شده است، تعدادی نیز از میدان ونک به سوی صدا و سیما در حرکت بودند. که از نتیجه آن تاکنون اطلاعی در دست نیست.

بیانیه‌ی حدود ۲۵۰ نفر از فعالان جنبش زنان به سرکوب زنان و مردان
در بیانیه‌ی صدها نفر از فعالان جنبش زنان انتخابات ریاست جمهوری انتخاباتی غیردموکراتیک خوانده شده و در عین حال بر شرکت بسیاری از مردم برای تغییر اوضاع تاکید شده است. در این رابطه آمده است: اميد به تغيير وضعيت، ميليون‌ها زن و مرد را به پاي صندوق‌هاي راي کشاند، اما نتيجه شمارش آرا اين اميد را به ياس بدل کرد و اعتراض گسترده‌ي مردمي را برانگيخت. اعتراضي که پاسخ حاکميت به آن خشونت عريان، ضرب و شتم و مجروح کردن و کشتن شهروندان عادي، بازداشت فعالان و وکلاي حقوق بشر، فعالان سياسي و مدني، روزنامه‌نگاران، فعالان دانشجويي و قوميتي و... بود.
در پایان این اطلاعیه ضمن محکوم کردن تمامی اقدامات خشونت‌بار خواست آزادی بی‌قید و شرط بازداشت‌شدگان مطرح گردیده است.

اعتصاب عمومی در کردستان
روز سه‌شنبه، روز اعتصاب عمومی در کردستان اعلام شده است. این اعتصاب به مناسبت سالگرد ترور عبدالرحمن قاسملو صورت خواهد گرفت. در همین رابطه ده‌ها نفر که در حال تبلیغ این اعتصاب بودند دستگیر شده‌اند، از جمله این افراد فرهادی، ریبین رموزی و سیاوش خندانی در شهر بانه می‌باشند.
قاسملو و دو نفر دیگر از رهبران حزب دموکرات کردستان در وین توسط افراد ناشناس ترور شدند. در حال حاضر دولت اتریش در حال بررسی مجدد این پرونده است. یکی از سیاستمداران اتریشی در این رابطه گفت، مدارک معتبری دال بر مشارکت احمدی‌نژاد در این ترور وجود دارد.

اخبار شهرها
اسلامشهر: در اسلامشهر نیز موبایل‌ها، ارسال پیامک و شبکه اینترنت قطع است. برای اعتراض به قطع شبکه اینترنت صاحبان کافی نت‌ها در این شهر دست به اعتصاب زده و قراردادشان را با شرکت مربوطه برای ماه آینده تمدید نکرده‌اند. در این شهر صدها کافی نت وجود دارد، اما در حال حاضر تنها یک کافی نت وصل است که آن هم با سرعت بسیار پایین، قطع و وصل و ازدحام کاربران مواجه است.
شيراز: از صبح امروز در خيابان‌هاي فلكه دانشجو، ميدان علم، خيابان سعدي و بلوار چمران مردم مشغول درگيري و نبرد با نيروهاي ضد شورش بودند. بنا به گزارشات در مجموع بيش از ٣٠٠٠ نفر شركت داشتند.
گزارش‌های دیگری حاکیست در درگیری‌های روز شنبه در شیراز سه نفر در منطقه نمازی کشته شدند. اعتراضات و مقابله با نیروهای انتظامی تا ساعت یک و نیم نیمه شب ادامه داشت. در ساعات شب بسیاری با رفتن به روی پشت‌بام‌ها و شعار مرگ بر دیکتاتور همبستگی خود را با یکدیگر نشان دادند.
مشهد: خبرنامه امیرکبیر از قول روزنامه‌های محلی شهر مشهد نقل کرده است که پیکر شهید مصطفی غنیان دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران که در حمله نیروهای امنیتی و نظامی به کوی دانشگاه تهران به شهادت رسید، روز شنبه سی‌ام خرداد ماه در مشهد تشییع شد.

اعزام بسیجیان از شهرهای مختلف به تهران برای سرکوب اعتراضات
طبق اخبار رسیده در روز یکشنبه بسیج شهرستان شهریار دستور "اعزام فوری" به مناطق مختلف تهران را دریافت کرد. قبلا نیز خبر دیگری حاکی از اعزام نیروهای سرکوب بسیجیان از استان لرستان به تهران در شماره‌ی قبل خبرنامه منتشر شده است.

تجمع خانواده‌های دستگیرشدگان در مقابل وزارت اطلاعات
بنا به گزارشات رسیده از تهران، خانواده‌های دستگیر شدگان روز ۳۰ خرداد در مقابل اداره پیگیری وزارت اطلاعات تجمع کردند.
از صبح امروز خانواده‌های دستگیرشدگان در مقابل اداره پیگیری وزارت اطلاعات تجمع کردند. تعداد خانواده‌های دستگیرشدگان که در مقابل اداره پیگیری تجمع کرده‌اند به بیش از ۲۰۰ نفر می‌باشد. آن‌ها برای روشن شدن وضعیت عزیزانشان در مقابل این اداره تجمع کرده‌اند.
خانواده‌ها که از صبح زود تا ساعت ۱۲ در مقابل این اداره تجمع کرده بودند حوالی ساعت ۱۲ به عده‌ای از آن‌ها گفته شد که به زندان اوین و به عده‌ای دیگر گفته شد به دادگاه انقلاب مراجعه کنند.
گفته می‌شود تعداد دستگیرشدگان بسیار زیاد می‌باشد و هنوز آمار مشخصی از آن‌ها وجود ندارد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران خواستار محاکمه خامنه‌ای به اتهام جنایت علیه بشریت شد
فعالین حقوق بشر و دمکراسی اعلام کرده‌اند: بعد از تهدید ضمنی ولی فقیه رژیم علی خامنه‌ای به سرکوب خونین مردم در نماز جماعت تهران که منجر به واکنش‌های گسترده بین‌المللی گردید. روز گذشته علی خامنه‌ای به تهدیدات خود جامه عمل پوشاند و مردم تهران و سایر شهرستان‌ها را به خاک و خون کشاند. این جنایت‌های توسط سپاه پاسداران صورت گرفته است که تحت امر، ولی فقیه علی خامنه‌ای است. او به عنوان یک جنایتکار باید مورد پیگرد بین‌المللی قرار گیرد تا جنایت علیه مردم ایران پایان یابد.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، سرکوب خونین مردم ایران که به دستور علی خامنه‌ای صورت گرفت به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می‌کند و از دبیر کل سازمان ملل و مراجع بین‌المللی برای متوقف کردن سرکوب‌های خونین علیه مردم بی دفاع استمداد می‌طلبد.

گزارش سی ان ان از تعداد کشته شدگان
شبکه تلويزيونی "سی ان ان" در گزارشی اعلام کرد دست کم ۱۹ تن در جريان ناآرامی‌های روز شنبه در اعتراض به نتايج انتخابات رياست جمهوری در تهران کشته شده‌اند.
شبکه "سی ان ان" شمار تلفات درگيری‌ها در تهران را به نقل از منابعی در بيمارستان‌ها اعلام کرده و در ادامه می‌افزايد گزارش‌های تاييد نشده حاکی از مرگ ۱۵۰ نفر در هفتمين روز اعتراض‌ها به نتيجه انتخابات است.

دستگیری و آزار مجروحین و خانواده‌ها از سوی نیروهای امنیتی در مراکز بهداشتی
از روز گذشته و وقوع درگیری‌های گسترده و خشونت‌آمیز که بنا به گفته رسانه‌های مستقل ۱۹ تا ۱۵۰ کشته در شهر تهران به جای گذارده است، نیروهای امنیتی به صورت ثابت در مراکز پزشکی اعم از مراکز درمانی بزرگ تا درمانگاه‌های محلی کوچک و همچنین مراکز پزشکی قانونی، بهشت زهرا و اماکن مشابه حضور یافته‌اند. این نیروها بی توجه به وضعیت بیماران یا خانواده‌های پریشانی که به دنبال کسب اطلاع از سرنوشت عزیزان خود هستند نسبت به بازجویی از آنان اقدام نموده و در پاره‌ای موارد مجروح یا عضوی از خانواده را که به دنبال کسب اطلاع از سرنوشت عزیز خود است، بازداشت کرده‌اند. به گفته منابع پزشکی این نیروها از پرسنل مراکز درمانی خواسته‌اند برای مصدومین و جان باختگان درگیری‌های اخیر اقدام به تشکیل پرونده ننمایند. با امنیتی کردن مراکز درمانی بیم افزایش شمار جان باختگان درگیری‌های خونین روز گذشته تهران می‌رود.


اخباری از خارج از کشور
در شهرهای مختلف جهان تقریبا هر روزه تظاهرات گسترده‌ای در مقابل سفارت‌ها و میادین بزرگ‌ شهرها برای حمایت از مبارزات درون کشور برگزار می‌شود.
در میان سران کشورهای غربی نیز، آنجلا مرکل و وزیر امور خارجه ایتالیا نیز در روز یکشنبه کشتار مردم به دست نیروهای حکومتی را محکوم کرد.

زحمتکشان ایران سر می‌دهند فریاد
دیگر بس است گرانی، دیگر بس است بیکاری

کارگر قهرمان، رهبر زحمتکشان - اعتصاب، اعتصاب

کار، نان، آزادی، حکومت شورایی

Keine Kommentare: