Montag, 22. Juni 2009


ویژه نامه خبری شماره ۱۱ سازمان فدائیان (اقلیت) ۱ تیر ۱۳۸۸

هشدار‌ امنیتی
توجه، توجه
مردم جان برکف و آزاده
دوربین‌های کنترل ترافیک در چهارراه‌ها برای ایجاد نظم و انضباط ترافیکی نصب نشده است.
این دوربین‌ها جهت کنترل تردد و تجمع شما مردم عزیز سر چهارراه‌ها قرار داده شده و لحظه به لحظه حضور و تجمع شما در خیابان‌ها توسط نیروهای انتظامی و لباس شخصی‌ها کنترل می‌گردد.
ضمن هوشمندی نسبت به این سیستم جاسوسی، آن‌ها را از کار بیاندازید.
آزادی حق مسلم ماست، ما پیروز می‌شویم.

ترفند جديد وزارت اطلاعات
همچون گذشته مامورين امنيتي رژيم بطور گسترده دست به شنود مكالمات تلفني مي‌زنند. در صورتي‌كه مبارزي دستگير شود با استفاده از تلفن وي با شماره‌هاي ضبط شده در تلفن تماس برقرار كرده و خود را دوست فرد دستگير شده معرفي كرده و سعي مي‌كنند كه از طرف مقابل اطلاعاتي بدست آورند.
در خبرهای تويتر بود که خط پیغام‌های تلفنی در تهران دوباره شروع به کار کرده، اما کاربران هشدار می‌دادند که از این وسیله استفاده نکنید چون سازمان اطلاعات پیغام‌ها را کنترل می‌کند.

گزارشی از تهران
اين جا حكومت نظامي است بدون اين كه نامي از آن برده شود. براي اين كه تظاهرات نكنيم و دسته‌هاي ميليوني مردم به هم نپيوندند در تمام مراكز درگيري سر هر كوچه و خيايان انبوده نظامي‌هاي باتوم به دست و مجهز به سپر و كلاهخود ايستاد‌ه‌اند. تمام كوچه‌هاي منتهي به انقلاب، آزادی، فرصت و اميرآباد پر از گارد ضد شورش است. خيايان‌هایی كه مراكز عمده تظاهرات بودند تحت محافظت شديد پليس قرار دارند. از ساعت ۳ بعدازظهر سر هر كوچه ده تا پانزده نفر از گاردي‌ها ايستاده بودند. شهر ديشب قبل از ساعت ده خلوت بود. پرنده پر نمي‌زد. ساکنین این محله‌ها به شدت نگران‌ آنند كه در تاريكي شب به خانه‌ها و مردم این محله‌ها كه در چند روز گذشته يك‌صدا عليه ديكتاتوري شعار مي‌دادند يورش برده شود. سر ساعت ۱۰ شب مردم اطراف شروع کردند به شعار دادن. درست زير گوش پليس. شجاعت اين مردم قابل ستایش است. خيايان‌ها خلوت است اما دارند بذر كينه را در سينه‌ها مي‌كارند. مرگ آن دختر جوان كه در خيابان تير به قلبش خورد و در اینترنت پخش شده تيري است به قلب همه ما. همه غصه‌داريم. جوان‌ها كاري بي‌نظير كرده‌اند. همان جوان‌هايي كه مسن‌ترها به خاطر مو و لباس يا طرز برخورد سخيف‌شان در گذشته احترامي برايشان قائل نبودند. اينان شيرزنان و شيرمردان وطن ما هستند. كاش بوديد و شجاعت زنان ما را مي‌ديديد. باور نكردني است. رژيم سي سال تمام بذر نفرت را در دل خواهران ما كاشت و اكنون بي‌اعتنايي به مرگ را در چشمان آنان مي‌بيند. متاسفانه مثل هر جنبش اجتماعي دهه‌هاي اخير جنبش‌هاي خود انگيخته ما خوب مي‌دانند چه نمي‌خواهند اما نمي‌دانند چه مي خواهند و آن‌گاه كه كورمال كورمال چيزي را به عنوان خواست خود تعيين مي‌كنند رهبران مردمي كافي براي تداوم آن نداريم. متاسفانه كاريش الان نمي‌شود كرد.

اخبار ای – میلی: گزارشی دیگر از ایران
عجب روز خونيني بود ٣٠ خرداد ٨٨، رژيم ملعون فاسد جلاد آدم‌كش وحشي و ... با تمام بيرحمي به مردم هر طور كه توانستند حمله كردند. گاز اشك‌آور، گلوله، چوب و چماق، باتوم، آب جوش فشار قوي، پخش مواد شيميائي از طريق هلي‌كوپتر، كابل برق. نامردان ١٩ تن از هم‌رزمان را كشتند. كه در ميان آن‌ها ٢ زن وجود داشت. درگيري در ميدان انقلاب شروع شد و تا آزادي و خيابان‌هاي اطراف كشيد. تقريبا ميدان توحيد هسته‌ي مركزي اين درگيري‌ها بود. تمام شهر تهران در وضعيت بسيار امنيتي وجود داشت. ولي نكته‌ی مهم حضور بسيار مردم در سطح شهر و مشاركت در اين نبرد بود. حضوري كه به دیلیل وجود زنان و حضور خانوادگي مردم در آن به زودی آرام نخواهد شد. اختلاف اين رزم با گذشته در اين است كه قبلا جوانان با سختي و مخالفت خانواده‌ها به ميدان مي‌آمدند، ولي هم اكنون خانوادگي وارد صحنه مي‌شوند و ترس از هيچ چيز ندارند. مرگ بر اين رهبر مردم فريب، مرگ بر اين حكومت تحجر، مرگ بر اين حكومت آدم‌كش، سي سال پيش از دهان خميني ذليل شنيديم "من به پشتوانه مردم تو دهن دولت مي‌زنم" و امروز خامنه‌اي كثيف در كمال بي‌شرفي مي‌گويد "من به پشتوانه دولت تو دهن ملت مي‌زنم". ننگت باد اي ظالم. به زودی كاخش را چون آن شاه وطن فروش به زير خواهيم آورد.

ادامه حكومت نظامي در تهران
برابر اخبار رسيده، از صبح امروز مامورين امنيتي اجازه توقف مردم در پياده‌‌روها و يا ايستگاه‌هاي اتوبوس را نمي‌دهند. مغازه‌هاي اطراف خيابان انقلاب تا آزادي و ديگر نقاط منتهي به ميادين اصلي شهر در حالت نيمه تعطيل به سر مي‌برند و تجمع بيش از دو نفر سريعا با واكنش نيروهاي امنيتي مواجه مي‌شود. تا اين لحظه تعدادي از مردم دستگير شده‌اند.

اخباری از شهرها
تهران: این شهر روز یکشنبه بار دیگر شاهد تظاهرات خیابانی بود. علیرغم سرکوب خونین تظاهرات روز شنبه و حضور گسترده‌ی نیروهای نظامی و امنیتی در سطح شهر، تظاهرات در چند نقطه‌ی تهران از بعدازظهر آغاز شده است.
- مردم از ساعت ۱۴ روز یکشنبه ٣۱ خرداد اعتراضات خود را آغاز کردند و به این اعتراضات در نقاط مختلف شهر ادامه می‌دهند. اعتراضات در نقاطی مانند میدان انقلاب، میدان آزادی، فاطمی، میدان فلسطین به صورت گسترده آغاز شده است. جوانان شعارهایی مانند: مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر دیکتاتور، خامنه‌ای حیا کن سلطنت را رها کن، مرگ بر دیکتاتور و شعارهای دیگری می‌دهند.
- تعداد زیادی از نیروهای گارد ویژه، سپاه پاسداران و لباس شخصی‌ها تمام مسیر آزادی تا ولی‌عصر را بسته‌اند و زنجیره‌ای از ماشین‌ها و موتورسوارها در آن جا مستقر کرده‌اند. سر تمامی کوچه‌های منتهی به آزادی و انقلاب و ولی‌عصر نیروی انتظامی و لباس شخصی‌ها ایستاده‌اند. چندین هلی‌کوپتر بر فراز جمعیت معترض به پرواز در آمده است. نیروهای یگانه ویژه و لباس شخصی‌ها به تجمعات مردم با باتوم یورش می‌برند و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و همچنین جوانان را بازداشت می‌کنند.
- جمعيتى بين ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر مقابل دفتر سازمان ملل در خيابان قائم مقام فراهانى تجمع كرده و در كمال سكوت و با در دست گرفتن پلاكاردهايى نسبت به نتايج انتخابات رياست جمهورى دهم اعتراض كردند.
زنجان: گل‌محمدي دادستان مزدور شهر زنجان خبر دستگيري بيش از ٢٤ نفر را در روزهاي گذشته تائيد كرد.
ساري: در پی سرکوب خونین و وحشیانه تظاهرات مسالمت‌آمیز روز شنبه مردم تهران روز یکشنبه حدود ٢٠٠ تن از جوانان دختر و پسر شهر ساری به صورت خودجوش و در حمایت از شهدای تهران در خیابان فرهنگ این شهر اقدام راهپیمایی اعتراضی نمودند. این راهپیمایی که در ابتدا فقط توسط چند ده جوان شروع شد با گذشت زمانی کوتاه به حدود ٢٠٠ نفر رسید که با واکنش سریع نیروهای ضد شورش نیروی انتظامی روبرو گشت .
نیروهای سرکوبگر در این سرکوب از چند قداره‌کش سابقه‌دار برای ایجاد فضای رعب و وحشت بین مردم استفاده نمودند تا جمعیت بیشتری از پیوستن به آن خودداری نماید. در تجمع دیروز ۴ نفر دستگیر شدند.
شیراز: از شیراز گزارش داده شده است که حدود ساعت ۳۰ : ۲ بامداد صدای انفجاری از خیابان‌های اطراف دانشگاه شیراز به گوش رسیده است.

مقاومت مبارزين در خيابان رودكي و نواب
روز گذشته علي‌رغم فضاي امنيتي و حمله نيروهاي يگان ويژه و ديگر نيروهاي سركوب، مبارزين حاضر در خيابان رودكي و نواب دست به مقاومتي جانانه زدند. پس از جان‌باختن هفت رزمنده در متروی نواب مردم خشمگين به مسجد نواب حمله برده و آن را به آتش كشيدند و خساراتي به شعب بانك سينا و كشاورزي در چهار راه رودكي وارد آوردند.

اخبار دانشجویی
بازداشت يك فعال دانشجوي ديگر: در شب گذشته ماموران امنيتي رژيم به دفتر ستاد شهروند آزاد واقع در ميدان ونك حمله برده و عبدالله مومني مسئول اين ستاد را بازداشت كرده و به نقطه نامعلومي منتقل كردند.
دانشگاه آزاد بومهن: بيش از ٣٠٠٠ تن از دانشجويان دانشگاه آزاد بومهن (در حومه تهران) در اعتراض به سركوب‌هاي وحشيانه تظاهرات در چند روز گذشته، روز يك‌شنبه از دادن امتحانات خود‌داري كرده و دانشگاه را به تعطيلي كشاندند.
دانشگاه آزاد بندرعباس: روز گذشته، پس از ۵ روز خبر كشته شدن يك دانشجوي دختر از دانشگاه آزاد بندرعباس تائيد شد. در جريان حمله نيروهاي گارد ويژه به دانشگاه و ضرب و شتم دانشجويان، دانشجوي جان‌باخته شديدا مجروح شده و سپس توسط نيروهاي امنيتي به نقطه نامعلومي برده شده بود.

نامه جمعی از استادان ایرانی دانشگاه‌های خارج از کشور به دبیر کل سازمان ملل
جناب آقای بان کی مون،
دبیر کل محترم سازمان ملل
ما ا مضا کنندگان زیر، استادان ایرانی دانشگاه‌های مختلف کشورهای جهان، مراتب نگرانی عمیق خود را از اوضاع ایران اعلام می‌داریم. دولت جمهوری اسلامی نتایج بدست آمده از انتخابات ریاست جمهوری را با آن که محدود به چهار کاندیدای مورد اعتماد خود بود، محترم نشمرد و در عکس العمل به اعتراضات صلح آمیز شهروندان، و رای دهندگان متوسل به خشونت آشکارو سرکوب فزاینده، و تحدید وسیع وسایل ارتباط جمعی شده است. مامورین امنیتی به خوابگاه دانشجویان حمله کرده و بطور وحشیانه‌ای دانشجویان و استادان را مورد ضرب وشتم قرارداده، و بسیاری را زندانی کرده‌اند. از همه غم‌انگیزتر تاکنون چندین نفردانشجو کشته شده‌اند.
ما مقاومت‌های چشمگیر، مسالمت‌آمیز و سنجیده نهادهای مردمی جامعۀ مدنی ایران را به رهبری زنان، دانشجویان، معلمان و کارگران، تحسین می‌کنیم و از خواست‌های بر حق آن‌ها برای احقاق دمکراسی، آزادی‌های فردی، سیاسی، و مذهبی حمایت می‌کنیم.
ما اعمال خشونت‌باری را که بر علیه هموطنانمان که به طور مسالمت‌آمیز خواستار احقاق حقوق خود هستند محکوم میکنیم، و از جنابعالی درخواست می‌کنیم که هرچه زودترفرستادۀ جدیدی را برای بررسی نقض حقوق بشرتوسط دولت جمهوری اسلامی به ایران اعزام دارید.
با احترام
بازداشت خبرنگار کانادايی نیوزویک در ایران
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، یک خبرنگار کانادايی که برای هفته‌نامه آمریکايی نیوزویک در ایران کار می کرد، بازداشت شده است.
نام این خبرنگار که اصلیت ایرانی دارد، مازیار بهاری است. به گفته نیوزویک هیچ خبری از وضعیت این خبرنگار در دست نیست.
دفتر نیوزویک در نیونیورک با انتشار بیانیه‌ای، بازداشت خبرنگار خود را شدیدا محکوم کرده و از مقامات رژیم تهران خواسته است او را فورا آزاد کنند.
همچنین به جان لاین، گزارشگر دائمی بی‌بی سی یک هفته مهلت داده شده است تا ایران را ترک کند.

جمع‌آوري آنتن ماهواره
از منطقه پونک تهران خبر رسید که ماموران در اين منطقه نيز شروع به جمع‌آوري آنتن‌هاي ماهواره كرده‌اند.

حمله به یک بسيجی
روز يكشنبه، ‌مردم خشمگين و مبارز در خيابان پيروزي كه شديدا تحت كنترل پليس مي‌باشد، يك بسيجي مزدور را به سزاي اعمال‌اش رسانده و به سمت نيروهاي مزدور سپاه كوكتل مولوتف پرتاب كردند كه باعث زخمي شدن چند پاسدار شد.

سازمان گزارشگران بدون مرز: بازداشت حداقل ۲۴ روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس در هفته اخیر
در بیانیه سازمان گزارشگران بدون مرز، که روز یکشنبه منتشر شد، آمده است: "دولت ایران همه امکانات خود را برای سد کردن گزارش‌دهی و شهادت روزنامه‌نگاران ایرانی و خارجی از رویداهای ایران بسیج کرده است."
در میان دستگیرشدگان اخیر نام مازیار بهاری نیز به چشم می‌خورد که تابعیت کانادایی دارد و از یک دهه پیش بدین سو، گزارشگر نشریه نیوزویک در تهران بوده است.
همچنین جان لاین، خبرنگار سرویس جهانی بی.بی.سی در تهران، نیز مجبور از ایران اخراج شده است.نمایندگان رسانه‌های خارجی حاضر در ایران از مخابره گزارش در باره تجمع معترضان به نتایج انتخابات منع شده‌اند.

اعتراض انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در ایران به سانسور
این در حالیست که انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران در بیانیه ای، محدودیت ها و فشار ها بر خبرنگاران را فاقد وجاهت قانونی دانسته است. به نوشته این بیانیه، پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، موارد متعددی از اقدامات غیر قانونی در مورد رسانه‌ها صورت گرفته است که از جمله آن‌ها: "توقیف و ممنوعیت انتشار برخی روزنامه‌ها، دستگیری روزنامه‌نگاران در تهران و شهرستان‌ها، حضور ماموران امنیتی در چاپخانه برای اعمال سانسور و نامه‌های مکرر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اعمال خود سانسوری" است.

مطالب رسیده:
مطلبی به دست ما رسیده است که عنوان آن چنین است: "هسته‌های مقاومت: مردم شهرستان‌ها به پا خیزید". از آن جایی که درباره صحت و سقم این مطلب، اطلاع چندانی نداریم، آن را به صورت ضمیمه خبرنامه و فقط جهت اطلاع، منتشر می‌کنیم.

زحمتکشان ایران سر می‌دهند فریاد
دیگر بس است گرانی، دیگر بس است بیکاری

کارگر قهرمان، رهبر زحمتکشان - اعتصاب، اعتصاب

کار، نان، آزادی، حکومت شورایی

Keine Kommentare: